- maddan
- OP
- 320 mesaje
- din 16 Jan 2005
- Bucuresti
maddan
- Mesaje scrise: 320
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Jan 2005
- Mesaj Privat
Salut,
M-am gandit sa va tin la curent cu un jurnal de cheltuieli pentru un Opel Vectra din 1992, echipare GL, 2,0i 114Cp (servo, 5+1 viteze).
Opelul era intr-o stare foarte buna, insa am dorit sa-i fac revizia generala la Augsburg.
Prima impresie: oameni foarte serviabili, profesionisti. Conditiile pentru client sunt foarte bune, iar piesele (de origine!) mi s-au parut foarte accesibile (vin de la o Dacie Berlina... ). Minusuri: mecanicii se misca foarte incet. Daca sunteti grabiti, alegeti alt service. Cel mai bine este sa lasati masina de dimineata si sa o luati seara, asa va veti scuti niste nervi. In schimb lucreaza foarte curat, cu plastic pe scaun si in ateliere foarte curate.
Lucruri schimbate pe ea:
1. Ulei si filtru de ulei. 4L Mobil 15W40
2. Rulmenti spate (rulmenti de origine) - fara manopera, nu i-am montat inca
3. Inlocuire Bujii (Bosch)
4. Fisa bujii
5. Diagnoza motor (pe computer) si reglare
6. Reglare curele, degresare, etc.
Toate impreuna au costat 90E=~3,3 milioane lei (nu am din pacate factura detaliata la mine... dar la cerere ...
Mai am de schimbat urmatoarele (tva inclus):
1. Fuzeta spate dreapta (arata super naspa) - 150E daca o iau piesa de origine. O sa incerc la second hand, poate gasesc mai ieftin.
2. Doua tampoane motor (fata dr/st) - 54E
3. Tampon cutie - 40E
4. Burduf planetara (2) - 12E
Cu tot cu manopera, mai am de dat intre 150E si 230E.
Asadar, aducerea "la zi" a masinii va fi per total circa 330E maximum.
In rest masina functioneaza impecabil, iar tinichigerie pentru pasajele spate va necesita cam peste 2 ani (tot la Augsburg, inclusiv schimbarea puntii spate si vopsitorie totala=~16-17 milioane lei, dupa estimarea lor).
Una peste alta, sunt foarte multumit de achizitie, iar preturile nu mi se par cine stie ce fata de ce ofera masina.
Voi ce parere aveti? Am iesit scump/ieftin/satisfacator?
O sa continuu sa scriu aici acest jurnal, pentru ca doritorii de Opel Vectra A sa stie cam cat i-ar costa intretinerea acestei masinute.
M-am gandit sa va tin la curent cu un jurnal de cheltuieli pentru un Opel Vectra din 1992, echipare GL, 2,0i 114Cp (servo, 5+1 viteze).
Opelul era intr-o stare foarte buna, insa am dorit sa-i fac revizia generala la Augsburg.
Prima impresie: oameni foarte serviabili, profesionisti. Conditiile pentru client sunt foarte bune, iar piesele (de origine!) mi s-au parut foarte accesibile (vin de la o Dacie Berlina... ). Minusuri: mecanicii se misca foarte incet. Daca sunteti grabiti, alegeti alt service. Cel mai bine este sa lasati masina de dimineata si sa o luati seara, asa va veti scuti niste nervi. In schimb lucreaza foarte curat, cu plastic pe scaun si in ateliere foarte curate.
Lucruri schimbate pe ea:
1. Ulei si filtru de ulei. 4L Mobil 15W40
2. Rulmenti spate (rulmenti de origine) - fara manopera, nu i-am montat inca
3. Inlocuire Bujii (Bosch)
4. Fisa bujii
5. Diagnoza motor (pe computer) si reglare
6. Reglare curele, degresare, etc.
Toate impreuna au costat 90E=~3,3 milioane lei (nu am din pacate factura detaliata la mine... dar la cerere ...
Mai am de schimbat urmatoarele (tva inclus):
1. Fuzeta spate dreapta (arata super naspa) - 150E daca o iau piesa de origine. O sa incerc la second hand, poate gasesc mai ieftin.
2. Doua tampoane motor (fata dr/st) - 54E
3. Tampon cutie - 40E
4. Burduf planetara (2) - 12E
Cu tot cu manopera, mai am de dat intre 150E si 230E.
Asadar, aducerea "la zi" a masinii va fi per total circa 330E maximum.
In rest masina functioneaza impecabil, iar tinichigerie pentru pasajele spate va necesita cam peste 2 ani (tot la Augsburg, inclusiv schimbarea puntii spate si vopsitorie totala=~16-17 milioane lei, dupa estimarea lor).
Una peste alta, sunt foarte multumit de achizitie, iar preturile nu mi se par cine stie ce fata de ce ofera masina.
Voi ce parere aveti? Am iesit scump/ieftin/satisfacator?
O sa continuu sa scriu aici acest jurnal, pentru ca doritorii de Opel Vectra A sa stie cam cat i-ar costa intretinerea acestei masinute.
- Mircea KDT
- **
- 336 mesaje
- din 11 Jan 2005
- Bucuresti
Mircea KDT
- Mesaje scrise: 336
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jan 2005
- Mesaj Privat
Am o sugestie pentru tine. Pentru motorul pe care il ai tu este indicat sa pui macar ulei 10W40 care este semisyntetic. Mobil 1 este bun.
Prima cifra indica vascozitatea in conditii de temperaturi scazute. Cu cat e mai mica cu atat e mai bine. Cea mai mare uzura a motorului se produce
la pornirea la rece si uleiul tre sa fie bun ca sa unga bine imediat cum dai la cheie.
10W e ceea ce ii trebuie masinii tale si poti merge cu el tot timpul nu numai iarna.
Insa daca vrei sa ai grija cu adevarat de motor si daca mai bagi piciorul in masina (adica il suprasolciti) e bine sa-i pui vara 10W40 si iarna 5W40.
Solutia de compromis este 10W40. In nici un caz ulei mineral asa cum ai pus tu.
Un ulei bun iti da un mers rotund al motorului, pornirte mai uscoara la rece si o economie de combustibil in multe cazuri.
Inca o precizare: la masinile mai vechi, cu garniturile neschimbate de multe vreme, daca ii pui 0W sau 5W exista riscul sa mai curga pe ici pe colo pentru ca este foarte fluid.
Prima cifra indica vascozitatea in conditii de temperaturi scazute. Cu cat e mai mica cu atat e mai bine. Cea mai mare uzura a motorului se produce
la pornirea la rece si uleiul tre sa fie bun ca sa unga bine imediat cum dai la cheie.
10W e ceea ce ii trebuie masinii tale si poti merge cu el tot timpul nu numai iarna.
Insa daca vrei sa ai grija cu adevarat de motor si daca mai bagi piciorul in masina (adica il suprasolciti) e bine sa-i pui vara 10W40 si iarna 5W40.
Solutia de compromis este 10W40. In nici un caz ulei mineral asa cum ai pus tu.
Un ulei bun iti da un mers rotund al motorului, pornirte mai uscoara la rece si o economie de combustibil in multe cazuri.
Inca o precizare: la masinile mai vechi, cu garniturile neschimbate de multe vreme, daca ii pui 0W sau 5W exista riscul sa mai curga pe ici pe colo pentru ca este foarte fluid.
- maddan
- OP
- 320 mesaje
- din 16 Jan 2005
- Bucuresti
maddan
- Mesaje scrise: 320
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Jan 2005
- Mesaj Privat
Multam mult de sfat.
La ulei ar fi trebuit sa las liber spatiul cu specificatiile, pentru ca inca n-am gasit factura (am umblat cu un morman de acte la mine in ultimul timp), si nu mai tin minte exact daca e 15w40 sau 10w40. Dar avand in vedere ca cei de la Augsburg totusi fac schimb la ulei de n ori pe saptamana la Opeluri Vectra A, nu cred ca au pus ceva prost (le-am cerut doar sa faca schimbul de ulei, si sa aleaga ei uleiul cel mai bun pentru ea), cu atat mai mult cu cat uleiul mai bun este si mai scump...
O sa ma uit atent pe factura insa, si o sa tin minte sfatul pentru viitor.
Motorul nu necesita deocamdata un schimb de garnituri, insa am de gand ca la viitorul schimb de ulei sa pun si garnituri noi, pentru mai multa siguranta.
La ulei ar fi trebuit sa las liber spatiul cu specificatiile, pentru ca inca n-am gasit factura (am umblat cu un morman de acte la mine in ultimul timp), si nu mai tin minte exact daca e 15w40 sau 10w40. Dar avand in vedere ca cei de la Augsburg totusi fac schimb la ulei de n ori pe saptamana la Opeluri Vectra A, nu cred ca au pus ceva prost (le-am cerut doar sa faca schimbul de ulei, si sa aleaga ei uleiul cel mai bun pentru ea), cu atat mai mult cu cat uleiul mai bun este si mai scump...
O sa ma uit atent pe factura insa, si o sa tin minte sfatul pentru viitor.
Motorul nu necesita deocamdata un schimb de garnituri, insa am de gand ca la viitorul schimb de ulei sa pun si garnituri noi, pentru mai multa siguranta.
- vladonero
- **
- 102 mesaje
- din 28 Jun 2004
vladonero
- Mesaje scrise: 102
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Jun 2004
- Mesaj Privat
- maddan
- OP
- 320 mesaje
- din 16 Jan 2005
- Bucuresti
maddan
- Mesaje scrise: 320
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Jan 2005
- Mesaj Privat
Nu, masina o am doar de cateva zile si mi-era greu mie sa-mi dau seama care vibratii sunt normale si care nu, mai ales la un motor atat de mare (vin de pe Dacie... ). Nici acum nu pot spune ca sunt cine stie ce vibratii, motorul se aude foarte putin in masina si chiar la turatii mari nu simt vibratii neplacute.
Dar cand mi-au verificat masina, au gasit toti suportii deteriorati (nu au fost schimbati niciodata, si masina are totusi vreo 167k kilometri), si au zis ca e mai bine sa ii schimb. Cum vreau sa am totul in ordine si sa merg cat mai putin la service, o sa-i schimb.
Inca n-am avut timp sa ajung la magazinul de sh sa vad daca gasesc acolo fuzeta dreapta spate si suportii, dar cand ii cumpar, va spun de unde si cat au costat.
In alta ordine de idei, ieri seara am avut o mica surpriza neplacuta: in plin centru, in plina lapovita, stergatoarele s-au blocat (motorasul nu mai functiona, desi avea curent). Pe viscolul ala n-am putut sa umblu sub capota sa ciocanesc un pic motorasul (e de la carbuni, masina a stat vreo cateva luni...), sa-si dea drumul carbunii, si a trebuit s-o las parcata acolo.
Partea misto este ca am urmarit-o de pe monitorul de acasa (stau in Titan), pe webcamul de la Unirii, caci era fix in mijlocul imaginii... Asa ca cine se trezea la trei dimineata sa se uite pe computer la ce ii face masina... din centru?
Asa ca trebuie sa-i schimb si carbunii de la motoras, si sa verific/curat cu manuta proprie fiecare contact de la partea electrica, pentru ca nu vreau sa mai am surprize... de obicei daca o masina sta mai mult incepe sa aiba acest gen de probleme - mici, dar enervante.
Dar cand mi-au verificat masina, au gasit toti suportii deteriorati (nu au fost schimbati niciodata, si masina are totusi vreo 167k kilometri), si au zis ca e mai bine sa ii schimb. Cum vreau sa am totul in ordine si sa merg cat mai putin la service, o sa-i schimb.
Inca n-am avut timp sa ajung la magazinul de sh sa vad daca gasesc acolo fuzeta dreapta spate si suportii, dar cand ii cumpar, va spun de unde si cat au costat.
In alta ordine de idei, ieri seara am avut o mica surpriza neplacuta: in plin centru, in plina lapovita, stergatoarele s-au blocat (motorasul nu mai functiona, desi avea curent). Pe viscolul ala n-am putut sa umblu sub capota sa ciocanesc un pic motorasul (e de la carbuni, masina a stat vreo cateva luni...), sa-si dea drumul carbunii, si a trebuit s-o las parcata acolo.
Partea misto este ca am urmarit-o de pe monitorul de acasa (stau in Titan), pe webcamul de la Unirii, caci era fix in mijlocul imaginii... Asa ca cine se trezea la trei dimineata sa se uite pe computer la ce ii face masina... din centru?
Asa ca trebuie sa-i schimb si carbunii de la motoras, si sa verific/curat cu manuta proprie fiecare contact de la partea electrica, pentru ca nu vreau sa mai am surprize... de obicei daca o masina sta mai mult incepe sa aiba acest gen de probleme - mici, dar enervante.
- maddan
- OP
- 320 mesaje
- din 16 Jan 2005
- Bucuresti
maddan
- Mesaje scrise: 320
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Jan 2005
- Mesaj Privat
Boon, am fost la un tarc de dezmembrari, in Berceni (imi scapa numele firmei, o sa-l adaug maine, ceva cu GM Opel nu stiu ce...).
Baietii amabili, se poate negocia usor, piese bune, oameni rapizi.
Am luat tampoanele motor fata dr/st si tamponul de cutie cu 500k bucata, in stare foarte buna, si fuzeta spate (cu tot cu rulmenti impecabili) cu 600k.
In total 2.100.000 lei (noi, piesele ar fi costat 94E tampoanele+150E fuzeta...).
Azi am vazut ca trebuie inlocuita (sau probabil sudata) toba finala - as prefera sa o inlocuiesc, dar asta depinde de starea tevii intermediare. La sh, tobe cat se poate de noi cu 1,2 mil lei. Sa vedem....
-va urma-
Baietii amabili, se poate negocia usor, piese bune, oameni rapizi.
Am luat tampoanele motor fata dr/st si tamponul de cutie cu 500k bucata, in stare foarte buna, si fuzeta spate (cu tot cu rulmenti impecabili) cu 600k.
In total 2.100.000 lei (noi, piesele ar fi costat 94E tampoanele+150E fuzeta...).
Azi am vazut ca trebuie inlocuita (sau probabil sudata) toba finala - as prefera sa o inlocuiesc, dar asta depinde de starea tevii intermediare. La sh, tobe cat se poate de noi cu 1,2 mil lei. Sa vedem....
-va urma-
- chiciuc
- ****
- 1,372 mesaje
- din 29 Apr 2004
- Vectra 1997 X20DTL
- Craiova
chiciuc
- Mesaje scrise: 1,372
- Locatie: Craiova
- Masina: Vectra 1997 X20DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Apr 2004
- Mesaj Privat
- Ingineru
- ****
- 1,086 mesaje
- din 24 Jun 2004
- Vectra 1998 X16XEL
- Bucuresti
Ingineru
- Mesaje scrise: 1,086
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1998 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jun 2004
- Mesaj Privat
Imi cer scuze dar as avea niste sfaturi pt. noul "opelist":
1. Fi circumspect cu mecanicii si cu exceptia situatiei in care cunosti persoana f. bine cauta un "second opinion"
2. Pe cat posibil cauta sa vezi ce iti monteaza si mai ales daca iti monteaza tot ce pretind ca au schimbat
3. Am vazut sintagma "schimbare punte spate" (??!). Cum au justificat ? Masina e mancata de rugina, sau care-i problema ?
4. Nu te lasa pacalit, Augsburg are preturi mari din cate stiu eu.
5. Tampoanele sunt un lucru f. important mai ales la motoare grele ca al tau. Daca tot le schimbi nu lua sh (cine iti garanteaza ca nu le schimbi din nou peste 1 an mai ales daca mergi mult prin oras ?)
6. Cu uleiul poti sa fi aproape sigur ca ti-au pus ceva prost daca nu ai vazut cu ochii tai. De ce crezi ca s-au marit intervalele de inspectii la masinile noi in ultimii 10 ani ? Unul dintre motive este aparitia uleiurilor semisintetice si sintetice. Iar daca aia ti-au recomandat ulei mineral la motorul tau imi dau seama cate parale fac... Apropo, sa ne spui daca poti cu cat au trecut in factura uleiul si celelalte defalcat. Am niste mici banuieli...
In incheiere imi cer inca o data scuze dar nu vreau sa vad inca un om pacalit de mecanicii romani care sa ajunga la concluzia "tot dacia e mai buna" doar pt. ca la noi se fura in cele mai variate feluri posibile...
1. Fi circumspect cu mecanicii si cu exceptia situatiei in care cunosti persoana f. bine cauta un "second opinion"
2. Pe cat posibil cauta sa vezi ce iti monteaza si mai ales daca iti monteaza tot ce pretind ca au schimbat
3. Am vazut sintagma "schimbare punte spate" (??!). Cum au justificat ? Masina e mancata de rugina, sau care-i problema ?
4. Nu te lasa pacalit, Augsburg are preturi mari din cate stiu eu.
5. Tampoanele sunt un lucru f. important mai ales la motoare grele ca al tau. Daca tot le schimbi nu lua sh (cine iti garanteaza ca nu le schimbi din nou peste 1 an mai ales daca mergi mult prin oras ?)
6. Cu uleiul poti sa fi aproape sigur ca ti-au pus ceva prost daca nu ai vazut cu ochii tai. De ce crezi ca s-au marit intervalele de inspectii la masinile noi in ultimii 10 ani ? Unul dintre motive este aparitia uleiurilor semisintetice si sintetice. Iar daca aia ti-au recomandat ulei mineral la motorul tau imi dau seama cate parale fac... Apropo, sa ne spui daca poti cu cat au trecut in factura uleiul si celelalte defalcat. Am niste mici banuieli...
In incheiere imi cer inca o data scuze dar nu vreau sa vad inca un om pacalit de mecanicii romani care sa ajunga la concluzia "tot dacia e mai buna" doar pt. ca la noi se fura in cele mai variate feluri posibile...
- maddan
- OP
- 320 mesaje
- din 16 Jan 2005
- Bucuresti
maddan
- Mesaje scrise: 320
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Jan 2005
- Mesaj Privat
chiciuc, aveau mai multe vectraB la dezmembrari in parcare, asa ca au sigur si pentru tine practic tot ce poti dori.
Adresa o s-o pot pune abia aseara - cartea lor de vizita a ramas la cumnata-miu.
Ingineru - multam mult de sfaturi.
1. Cumnata-miu este mecanic si a stat pe creierii lor cat a putut. I-a pus practic in garda, si cred ca din cauza asta baietii se straduiau sa imi explice si mie tot ce au facut pe masina. Incredere in mecanici, in Romania.... doar daca as fi cumplit de beat... Deci second-opinion-ul l-am avut constant de la cumnata-miu (nu mai lucreaza in bransa, ca altfel nu ma mai incurcam cu Augsburgul).
2. Corect. Deocamdata nu a fost cazul, dar voi fi atent. La fel de atent sunt si sa vad daca nu au demontat ceva... ce nu trebuia demontat si inlocuit...
3. Puntea spate: nu masina nu este luata prea tare de rugina. Am intrebat insa daca vin la ei peste 2 ani sa-mi fac tinichigeria la pasajele spate cat m-ar costa. Au zis ca daca va fi nevoie de tinichigerie, ar fi mai util sa schimbe toata puntea, nu doar pasajele. Totusi, am un tinichigiu care poate fi de alta opinie, voi vedea la timpul potrivit. Deocamdata nu este nevoie, cred ca pot merge 2 ani fara nici un stress, nici macar estetic.
4. Au preturi mici la piese, si pot fi 100% sigur ca sunt ceea ce am cerut. Ofera si garantie pentru ele, ceea ce pentru mine este de ajuns. La manopera sunt scumputi intr-adevar, insa am vrut ca aceasta revizie sa o fac la ei. Dupa aceea, mai vedem.
5. Tampoanele le-a examinat cumnatul. I s-au parut super ok. Masina merge excelent si acum, cu ele distruse, deci nu cred ca o sa fie asa o problema. De fapt fiecare piesa sh a fost examinata indeaproape. Nu sfatuiesc pe nimeni sa se duca la dezmembrari daca nu cunoaste clar cum trebuie sa arate o piesa si cum nu trebuie sa arate...
6. Uleiul...Pe cartea masinii scrie ca se poate pune si 15W40, deci nu este atat de grav chiar daca ar fi pus dintr-asta. Pe de alta parte, trebuie sa vad si eu factura sa aflu ce au pus acolo. Sper ca au pus 10w40. Daca nu, le fac un pic de scandal, caci oricum trebuiau sa ma intrebe si pe mine ce vreau sa-mi puna (sunt mai multe alternative).
Stai linistit, ca nu ma supar. Tocmai de-aia am si inceput acest jurnal, in care vor aparea, probabil, si gafele inevitabile facute de un nou proprietar de Opel (vechi... ). Sper sa fie cat mai putine.
Deocamdata, nici nu pot face comparatie intre Dacia si Opel. Nu incape comparatie, din nici un punct de vedere (poate doar al consumului, dar vorbim de un motor aproape dublu ca putere fata de cel al Solenzei!!) - si nici piesele (chiar cele originale) nu mi se par foarte scumpe fata de cele de la Dacie. Confortul interior este mult superior Solenzei si Loganului, intreaga masina iti confera o placere deosebita de a o conduce.
Si ce am ales eu este 98% mecanica, ceea ce-mi procura o placere si mai mare de condus - nu prea suport multa electronica pe masina (desi un ABS si un ESP... ). Asa ca are riscuri mult mai mici sa se strice grav.
-va urma-
Adresa o s-o pot pune abia aseara - cartea lor de vizita a ramas la cumnata-miu.
Ingineru - multam mult de sfaturi.
1. Cumnata-miu este mecanic si a stat pe creierii lor cat a putut. I-a pus practic in garda, si cred ca din cauza asta baietii se straduiau sa imi explice si mie tot ce au facut pe masina. Incredere in mecanici, in Romania.... doar daca as fi cumplit de beat... Deci second-opinion-ul l-am avut constant de la cumnata-miu (nu mai lucreaza in bransa, ca altfel nu ma mai incurcam cu Augsburgul).
2. Corect. Deocamdata nu a fost cazul, dar voi fi atent. La fel de atent sunt si sa vad daca nu au demontat ceva... ce nu trebuia demontat si inlocuit...
3. Puntea spate: nu masina nu este luata prea tare de rugina. Am intrebat insa daca vin la ei peste 2 ani sa-mi fac tinichigeria la pasajele spate cat m-ar costa. Au zis ca daca va fi nevoie de tinichigerie, ar fi mai util sa schimbe toata puntea, nu doar pasajele. Totusi, am un tinichigiu care poate fi de alta opinie, voi vedea la timpul potrivit. Deocamdata nu este nevoie, cred ca pot merge 2 ani fara nici un stress, nici macar estetic.
4. Au preturi mici la piese, si pot fi 100% sigur ca sunt ceea ce am cerut. Ofera si garantie pentru ele, ceea ce pentru mine este de ajuns. La manopera sunt scumputi intr-adevar, insa am vrut ca aceasta revizie sa o fac la ei. Dupa aceea, mai vedem.
5. Tampoanele le-a examinat cumnatul. I s-au parut super ok. Masina merge excelent si acum, cu ele distruse, deci nu cred ca o sa fie asa o problema. De fapt fiecare piesa sh a fost examinata indeaproape. Nu sfatuiesc pe nimeni sa se duca la dezmembrari daca nu cunoaste clar cum trebuie sa arate o piesa si cum nu trebuie sa arate...
6. Uleiul...Pe cartea masinii scrie ca se poate pune si 15W40, deci nu este atat de grav chiar daca ar fi pus dintr-asta. Pe de alta parte, trebuie sa vad si eu factura sa aflu ce au pus acolo. Sper ca au pus 10w40. Daca nu, le fac un pic de scandal, caci oricum trebuiau sa ma intrebe si pe mine ce vreau sa-mi puna (sunt mai multe alternative).
Stai linistit, ca nu ma supar. Tocmai de-aia am si inceput acest jurnal, in care vor aparea, probabil, si gafele inevitabile facute de un nou proprietar de Opel (vechi... ). Sper sa fie cat mai putine.
Deocamdata, nici nu pot face comparatie intre Dacia si Opel. Nu incape comparatie, din nici un punct de vedere (poate doar al consumului, dar vorbim de un motor aproape dublu ca putere fata de cel al Solenzei!!) - si nici piesele (chiar cele originale) nu mi se par foarte scumpe fata de cele de la Dacie. Confortul interior este mult superior Solenzei si Loganului, intreaga masina iti confera o placere deosebita de a o conduce.
Si ce am ales eu este 98% mecanica, ceea ce-mi procura o placere si mai mare de condus - nu prea suport multa electronica pe masina (desi un ABS si un ESP... ). Asa ca are riscuri mult mai mici sa se strice grav.
-va urma-
vecTAO
- Mesaje scrise: 6
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Jan 2005
- Mesaj Privat
- maddan
- OP
- 320 mesaje
- din 16 Jan 2005
- Bucuresti
maddan
- Mesaje scrise: 320
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Jan 2005
- Mesaj Privat
Vad ca ne-am luat Vectre in acelasi timp!
Sa o stapanesti sanatos, e o super masina!
Am dat 3350E pe ea, fiind impecabila (ca noua!) in interior, iar motorul nefiind obosit absolut deloc. Singurele minusuri au fost cele mentionate mai sus: mici chestii de refacut, nimic important, nimic grav defect.
Tu?
Sa o stapanesti sanatos, e o super masina!
Am dat 3350E pe ea, fiind impecabila (ca noua!) in interior, iar motorul nefiind obosit absolut deloc. Singurele minusuri au fost cele mentionate mai sus: mici chestii de refacut, nimic important, nimic grav defect.
Tu?
- maddan
- OP
- 320 mesaje
- din 16 Jan 2005
- Bucuresti
maddan
- Mesaje scrise: 320
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Jan 2005
- Mesaj Privat
Boon, un mic update la jurnalul masinutei mele (trebuie sa-i gasesc un nume, Dacia veche era Gogu, asta??... )...
1. Dus masina intr-un alt service, unde cunosteam mecanicul. Frig, deloc curat ca la Augsburg. Meseriasi insa, DA! Tampoanele nu necesitau schimbare, erau cat se poate de bune. (Un gand frumos pentru cei de la Augsburg, care ziceau ca sunt distrusi... nici vorba. De-aia nici nu simteam vibratii in masina... si ma miram si eu...). Schimbat fuzeta si rulmentii spate dreapta+manopera montare toba finala=700k lei (doar schimbarea fuzetei ar fi fost 36E la Augsburg!!)
2. Dus masina la service-ul Automecanica de pe Cutitul de Argint, la Mustafa (recomandat de doi oameni ca "cel mai bun la injectoare"), pentru ca cei de la Augsburg imi spusesera ca injectoarele sunt murdare (motorul nu pleaca la sfert de cheie, ci dupa ~1 1/2 secunda de tinut cheia pe contact). Mustafa prins pe picior de plecare, ascultat motor, strambat din gura cand auzit de injectoare - "nu, nu e de la ele, sunt foarte ok, dar motorul nu e reglat cum trebuie" - ramane sa merg la Mustafa maine sa regleze motorul cu instrumentarul computerizat.
3. Cumparat cauciucuri de iarna Dunlop, aduse din Germania (nu absolut noi, insa se mai simt inca bumbisorii "noi" pe ele) - cu cele de vara era imposibil sa merg prin oras. Traversat de doua ori Bucurestiul - Sud-Nord-Sud pe vremea asta imposibila, fara nici o problema, super cauciucuri. Magazinul de pe Dudesti (Gutt Service)=> 1,5 milioane cele doua cauciucuri+montaj. Nu au dat cu destula smacolina de etansare, insa, si a trebuit sa ma intorc sa faca treaba ca lumea, a doua zi, caci se dezumfla unul dintre ele. Problema rezolvata, traversat din nou Bucurestiul fara probleme.
4. Rezolvat ITP-ul. Amanat inlocuirea unui burduf de planetara, altmineri avand doar o gaurica. Mai la primavara.
5. Ajuns la concluzia ca Ingineru a avut dreptate - nu ma voi mai incurca cu Augsburgul. Prea scumpi si desi sunt foarte civilizati, nu isi merita banii (doua diagnostice proaste, care m-au costat 1,5 mil lei, dar ar fi putut sa ma coste >6 milioane!!!, evident, piesele luandu-le de la ei)
Stie cineva daca la RAR (identificare) pot face cumva sa fiu programat mai devreme? Ma refer la cei care si-au luat masina de curand, caci omul pe care il stiam acolo nu se mai ocupa cu asa ceva. As fi etern recunoscator!!
1. Dus masina intr-un alt service, unde cunosteam mecanicul. Frig, deloc curat ca la Augsburg. Meseriasi insa, DA! Tampoanele nu necesitau schimbare, erau cat se poate de bune. (Un gand frumos pentru cei de la Augsburg, care ziceau ca sunt distrusi... nici vorba. De-aia nici nu simteam vibratii in masina... si ma miram si eu...). Schimbat fuzeta si rulmentii spate dreapta+manopera montare toba finala=700k lei (doar schimbarea fuzetei ar fi fost 36E la Augsburg!!)
2. Dus masina la service-ul Automecanica de pe Cutitul de Argint, la Mustafa (recomandat de doi oameni ca "cel mai bun la injectoare"), pentru ca cei de la Augsburg imi spusesera ca injectoarele sunt murdare (motorul nu pleaca la sfert de cheie, ci dupa ~1 1/2 secunda de tinut cheia pe contact). Mustafa prins pe picior de plecare, ascultat motor, strambat din gura cand auzit de injectoare - "nu, nu e de la ele, sunt foarte ok, dar motorul nu e reglat cum trebuie" - ramane sa merg la Mustafa maine sa regleze motorul cu instrumentarul computerizat.
3. Cumparat cauciucuri de iarna Dunlop, aduse din Germania (nu absolut noi, insa se mai simt inca bumbisorii "noi" pe ele) - cu cele de vara era imposibil sa merg prin oras. Traversat de doua ori Bucurestiul - Sud-Nord-Sud pe vremea asta imposibila, fara nici o problema, super cauciucuri. Magazinul de pe Dudesti (Gutt Service)=> 1,5 milioane cele doua cauciucuri+montaj. Nu au dat cu destula smacolina de etansare, insa, si a trebuit sa ma intorc sa faca treaba ca lumea, a doua zi, caci se dezumfla unul dintre ele. Problema rezolvata, traversat din nou Bucurestiul fara probleme.
4. Rezolvat ITP-ul. Amanat inlocuirea unui burduf de planetara, altmineri avand doar o gaurica. Mai la primavara.
5. Ajuns la concluzia ca Ingineru a avut dreptate - nu ma voi mai incurca cu Augsburgul. Prea scumpi si desi sunt foarte civilizati, nu isi merita banii (doua diagnostice proaste, care m-au costat 1,5 mil lei, dar ar fi putut sa ma coste >6 milioane!!!, evident, piesele luandu-le de la ei)
Stie cineva daca la RAR (identificare) pot face cumva sa fiu programat mai devreme? Ma refer la cei care si-au luat masina de curand, caci omul pe care il stiam acolo nu se mai ocupa cu asa ceva. As fi etern recunoscator!!
- Sezran
- ****
- 1,183 mesaje
- din 01 Jun 2004
- Bucuresti
Sezran
- Mesaje scrise: 1,183
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Jun 2004
- Mesaj Privat
- Ingineru
- ****
- 1,086 mesaje
- din 24 Jun 2004
- Vectra 1998 X16XEL
- Bucuresti
Ingineru
- Mesaje scrise: 1,086
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1998 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jun 2004
- Mesaj Privat
Ma bag din nou in seama, dar ce vrea sa regleze Mustafa la motor daca:
- bujiile sunt noi
- fisele la fel
- injectoarele bune
- tampoanele bune
- ECU diagnosticat OK (fi linistit, daca era ceva aia de la Augsburg sareau ca sacalii sa mai "ciupeasca" ceva)
Sfatul meu ar fi sa schimbi si filtrul de benzina si filtrul de aer, sa-i faci plinul, sa-i bagi un aditiv pt. curatat injectoare si sa faci un drum lung. Din pacate la drumul asta lung ar fi ideal sa rulezi tare, eventual cu niste acceleratii mai lungi din cand in cand pana in 4500-5000 de ture ceea ce nu se poate acum. Ai grija si numai bine...
- bujiile sunt noi
- fisele la fel
- injectoarele bune
- tampoanele bune
- ECU diagnosticat OK (fi linistit, daca era ceva aia de la Augsburg sareau ca sacalii sa mai "ciupeasca" ceva)
Sfatul meu ar fi sa schimbi si filtrul de benzina si filtrul de aer, sa-i faci plinul, sa-i bagi un aditiv pt. curatat injectoare si sa faci un drum lung. Din pacate la drumul asta lung ar fi ideal sa rulezi tare, eventual cu niste acceleratii mai lungi din cand in cand pana in 4500-5000 de ture ceea ce nu se poate acum. Ai grija si numai bine...
- maddan
- OP
- 320 mesaje
- din 16 Jan 2005
- Bucuresti
maddan
- Mesaje scrise: 320
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Jan 2005
- Mesaj Privat
Inginerule, ultima hiba ramasa la masina este pornirea grea.
Adica trebuie sa dau la cheie (fara sprit de benzina ca n-am voie! ), cam 1, 1/2 secunde pana sa porneasca motorul.
Consumul, facut dupa ce am terminat un plin de 40 de litri: 12,5%, cu tot cu doua reprize de 40km cu 160-170/h, si mers din greu prin oras si prin nameti. Deci nu cred ca este prea infundata...
Mustafa... un neserios. M-a programat azi la 10, azi la 10 ia-l de unde nu-i, vine peste juma' de ora, baga alte doua masini in fata mea, la pustanii aia din service, iar el pleaca, urmand sa revina "in juma' de ora". Dupa inca o ora de asteptat ca prostu' m-am enervat si am plecat de acolo. Deci NU recomand sa va duceti la Mustafa de la Automecanica pe Cutitul de Argint...
Am incercat tot azi si la service Ami, ca am vazut ca vorbeati de bine despre el. Din pacate nu se ocupa cu reglat motor - recomandat sa merg la reprezentante Opel, unde chiar nu am chef sa merg.
Inginerule, o sa fac cele doua schimbari (filtrele) spuse de tine, dar cred ca dupa ce pun solutia de curatat injectoare. Mai citesc si vad ce spun si altii.
Talpa pot sa-i dau pe autostrada spre mare, pana la breteaua de la Ciorogarla, sunt 60 km dus-intors... Dar sa se mai usuce pe jos.
Nu se strica alternatorul daca sta asa mult sa invarta la pornirea motorului? (In rest nu am nici un fel de problema cu el, are doar o mica neregularitate la relanti, din cand in cand, atat).
Adica trebuie sa dau la cheie (fara sprit de benzina ca n-am voie! ), cam 1, 1/2 secunde pana sa porneasca motorul.
Consumul, facut dupa ce am terminat un plin de 40 de litri: 12,5%, cu tot cu doua reprize de 40km cu 160-170/h, si mers din greu prin oras si prin nameti. Deci nu cred ca este prea infundata...
Mustafa... un neserios. M-a programat azi la 10, azi la 10 ia-l de unde nu-i, vine peste juma' de ora, baga alte doua masini in fata mea, la pustanii aia din service, iar el pleaca, urmand sa revina "in juma' de ora". Dupa inca o ora de asteptat ca prostu' m-am enervat si am plecat de acolo. Deci NU recomand sa va duceti la Mustafa de la Automecanica pe Cutitul de Argint...
Am incercat tot azi si la service Ami, ca am vazut ca vorbeati de bine despre el. Din pacate nu se ocupa cu reglat motor - recomandat sa merg la reprezentante Opel, unde chiar nu am chef sa merg.
Inginerule, o sa fac cele doua schimbari (filtrele) spuse de tine, dar cred ca dupa ce pun solutia de curatat injectoare. Mai citesc si vad ce spun si altii.
Talpa pot sa-i dau pe autostrada spre mare, pana la breteaua de la Ciorogarla, sunt 60 km dus-intors... Dar sa se mai usuce pe jos.
Nu se strica alternatorul daca sta asa mult sa invarta la pornirea motorului? (In rest nu am nici un fel de problema cu el, are doar o mica neregularitate la relanti, din cand in cand, atat).
- Ingineru
- ****
- 1,086 mesaje
- din 24 Jun 2004
- Vectra 1998 X16XEL
- Bucuresti
Ingineru
- Mesaje scrise: 1,086
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1998 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jun 2004
- Mesaj Privat
Relax, fluctuatie la relanti au mai toate masinile dupa ce "inghit" suficienta benzina, praf s.a. "made in romania". Sa vezi cum face fordul meu nou de la servici... Si la mine pornea greu si facea urat la relanti la un moment dat si boii de la di-bas voiau sa-mi dea chiulasa jos, dar i-am aplicat tratamentul si a mers.
- maddan
- OP
- 320 mesaje
- din 16 Jan 2005
- Bucuresti
maddan
- Mesaje scrise: 320
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Jan 2005
- Mesaj Privat
- Ingineru
- ****
- 1,086 mesaje
- din 24 Jun 2004
- Vectra 1998 X16XEL
- Bucuresti
Ingineru
- Mesaje scrise: 1,086
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1998 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jun 2004
- Mesaj Privat
Ce vrei tu, STP, 2+2, mai era o chestie nu stiu ce marca pe care scria ca e recomandat de aprillia, gasesti la Metro sau Selgros. Am uitat sa-ti spun ca ideal ar fi sa-l torni in rezervor cu 1/2 benzina si dupa aia sa completezi pana la plin. Important e ca dupa ce l-ai bagat sa mergi fara sa bagi benzina pana aproape ramai in pana prostului. Bafta!...
- maddan
- OP
- 320 mesaje
- din 16 Jan 2005
- Bucuresti
maddan
- Mesaje scrise: 320
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Jan 2005
- Mesaj Privat
- oshlobanul
- *
- 43 mesaje
- din 12 Mai 2004
oshlobanul
- Mesaje scrise: 43
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Mai 2004
- Mesaj Privat
super mashina vectra A.. io am avut una si am dat-o era 1.8 i monopunct.. 93.. no problems cu rugina la aripi spate.. dar a fost o mashina super.. si e in continuare...
am intretinut-o ca sa zik asha la DanDon Service.. sau parca asha ii zice.. nu m-am uitat niciodata cu atentie.. sint doi baietzi foarte destupati acolo.. tineri si cu scoala de specialitate cred.. nu spun prostii.. foarte prietenosi.. si seriosi.. si oamenii lor care lucreaza in service sint de asemenea niste baietzi spalati.. nu am avut niciodata ceva sa le reprosez.. nu te tepuiesc la bani.. si fac treaba serios.. plus ca iti spun despre ce e vorba si la ce sa te astepti in viitor.. daca ai rabdare sa ii asculti.. si curata si injectoare prin ionizare sau cam asha ceva.. ma rog.. una peste alta mi s-au parut de departe cei mai meseriashi.. baietzi tineri din noua generatie.. si care nu sint pusi pe japca si pe jupuit clientzi.. simtzi ca sint pasionati.. din noua generatie as putea spune.. cam asha ar trebui sa arate mecanicii si pe la noi ...
service-ul lor este din Bd Lacul Tei, exact pe strada din dreptul trecerii de pietoni de la Parcul Circului... merita macar o vizionare.. au si tester pentru ECU la o adica.. merita sa trei pe la ei sa iti faci o idee..
Hai bafta!
am intretinut-o ca sa zik asha la DanDon Service.. sau parca asha ii zice.. nu m-am uitat niciodata cu atentie.. sint doi baietzi foarte destupati acolo.. tineri si cu scoala de specialitate cred.. nu spun prostii.. foarte prietenosi.. si seriosi.. si oamenii lor care lucreaza in service sint de asemenea niste baietzi spalati.. nu am avut niciodata ceva sa le reprosez.. nu te tepuiesc la bani.. si fac treaba serios.. plus ca iti spun despre ce e vorba si la ce sa te astepti in viitor.. daca ai rabdare sa ii asculti.. si curata si injectoare prin ionizare sau cam asha ceva.. ma rog.. una peste alta mi s-au parut de departe cei mai meseriashi.. baietzi tineri din noua generatie.. si care nu sint pusi pe japca si pe jupuit clientzi.. simtzi ca sint pasionati.. din noua generatie as putea spune.. cam asha ar trebui sa arate mecanicii si pe la noi ...
service-ul lor este din Bd Lacul Tei, exact pe strada din dreptul trecerii de pietoni de la Parcul Circului... merita macar o vizionare.. au si tester pentru ECU la o adica.. merita sa trei pe la ei sa iti faci o idee..
Hai bafta!