- cornel18
- OP
- 531 mesaje
- din 20 Nov 2010
- Astra 2010 A14XER
- Timis
cornel18
- Mesaje scrise: 531
- Locatie: Timis
- Masina: Astra 2010 A14XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Nov 2010
- Mesaj Privat
Salut,
Recent am achizitionat 2 seturi de senzori de parcare aftermarket. Unul pentru spate si altul pentru fata. Un set vine cu un display digital iar altul cu avertizare prin bip. Am dat gauri si am montat senzori de parcare. Urmeaza sa fac legaturile electrice.
Din cate am vazut eu in carticica masini , arata ca ar avea in bord un buton pentru activarea senzori de parcare.
Rog pe oricine are senzori de parcare din fabrica sa-mi explice cum lucreaza.
1)La setarea treptei in marsariel . Se activeaza automat senzori din spate?
2)Senzori din fata se activeaza la o anumita viteza sau treapta de viteza sau doar prin apasarea butonului din bord?
3)Daca am apasat butonul din bord si am activati senzori din fata si cuplez in marsariel . Ramane si cei din fata sau doar cei din spate activi?
4)Afiseaza cumva in bord pe GID/CID un fel de animatie cand te apropri de un obstacol sau doar bipuie.
Eu am un vectra C pre-face dar sunt bune indicatii si de la posesorii de face-lift.
Toate cel bune,
Cornel
Recent am achizitionat 2 seturi de senzori de parcare aftermarket. Unul pentru spate si altul pentru fata. Un set vine cu un display digital iar altul cu avertizare prin bip. Am dat gauri si am montat senzori de parcare. Urmeaza sa fac legaturile electrice.
Din cate am vazut eu in carticica masini , arata ca ar avea in bord un buton pentru activarea senzori de parcare.
Rog pe oricine are senzori de parcare din fabrica sa-mi explice cum lucreaza.
1)La setarea treptei in marsariel . Se activeaza automat senzori din spate?
2)Senzori din fata se activeaza la o anumita viteza sau treapta de viteza sau doar prin apasarea butonului din bord?
3)Daca am apasat butonul din bord si am activati senzori din fata si cuplez in marsariel . Ramane si cei din fata sau doar cei din spate activi?
4)Afiseaza cumva in bord pe GID/CID un fel de animatie cand te apropri de un obstacol sau doar bipuie.
Eu am un vectra C pre-face dar sunt bune indicatii si de la posesorii de face-lift.
Toate cel bune,
Cornel
- Lao
- ***
- 624 mesaje
- din 03 Dec 2006
- Vectra 2005 Z19DTH
- Dolj
Lao
- Mesaje scrise: 624
- Locatie: Dolj
- Masina: Vectra 2005 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Dec 2006
- Mesaj Privat
Eu am pre-facelift.
1. cand bagi in marsarier se activeaza toti senzorii (fata+spate) si se aprinde ledul din butonul respectiv.
2. butonul exista in bord pentru a activa senzorii la nevoie, fara sa fie nevoie sa bagi in marsarier. Functia asta e buna cand te apropii cu botul masinii de un obstacol. Apesi butonul, apoi asculti bipurile.
3. nu exista nici un afisaj grafic, ci numai bipuri.
4. intotdeauna se activeaza toti senzorii.
5. Indiferent daca senzorii au fost activati prin marsarier sau prin apasarea butonului, acestia se vor dezactiva cand atingi viteza de 25 de km/h.
Sper ca ti-a fost de ajutor.
1. cand bagi in marsarier se activeaza toti senzorii (fata+spate) si se aprinde ledul din butonul respectiv.
2. butonul exista in bord pentru a activa senzorii la nevoie, fara sa fie nevoie sa bagi in marsarier. Functia asta e buna cand te apropii cu botul masinii de un obstacol. Apesi butonul, apoi asculti bipurile.
3. nu exista nici un afisaj grafic, ci numai bipuri.
4. intotdeauna se activeaza toti senzorii.
5. Indiferent daca senzorii au fost activati prin marsarier sau prin apasarea butonului, acestia se vor dezactiva cand atingi viteza de 25 de km/h.
Sper ca ti-a fost de ajutor.
- cornel18
- OP
- 531 mesaje
- din 20 Nov 2010
- Astra 2010 A14XER
- Timis
cornel18
- Mesaje scrise: 531
- Locatie: Timis
- Masina: Astra 2010 A14XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Nov 2010
- Mesaj Privat
- Bryan99
- ****
- 1,143 mesaje
- din 01 Oct 2007
- Astra 2011 A1.7DTJ
- Bucuresti
Bryan99
- Mesaje scrise: 1,143
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2011 A1.7DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Oct 2007
- Mesaj Privat
- Lao
- ***
- 624 mesaje
- din 03 Dec 2006
- Vectra 2005 Z19DTH
- Dolj
Lao
- Mesaje scrise: 624
- Locatie: Dolj
- Masina: Vectra 2005 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Dec 2006
- Mesaj Privat
- cornel18
- OP
- 531 mesaje
- din 20 Nov 2010
- Astra 2010 A14XER
- Timis
cornel18
- Mesaje scrise: 531
- Locatie: Timis
- Masina: Astra 2010 A14XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Nov 2010
- Mesaj Privat
Asa cum am promis revin cu instalatia finalizata si tot odata cu scheme pentru oricine doreste sa isi monteze singur senzori de parcare. Toata operatiunea pentru mine a durat 5 h. Insa eu am ales sa maschez toate cablurile , sa dau bara din fata si din spate jos si sa montez de asemenea si o camera pentru a vedea in spate.
Am folosit urmatoarele sisteme de parcare:
Pentru spate:
Pentru fata:
Sistemele de parcare au facut 50 $ cumparate de pe ebay.com (am primit in plus inca 6 senzori de parcare de rezerva(pentru ca tot sistemul ii aftermarket no-name asa ca mai bine sa fi sigur decat sa regreti) si sensori au venit pe culoarea masini). A durat o luna sa vina din China pana in Romania si la vama nu am platit nimic cand am ridicat coletele deoarce au fost trimise separat si ambele erau trecute la valoare de 10$.
Camera pe spate:
Spre surprinderea mea merge excelent pe timp de noapte si cand trimite semnal video la display are afisat acel trapez gradat cu distante. Comandata tot de pe ebay.com la licitatie. Am platit 15$ pe ea.
Recomand sa dati bara din fata si din spate de la masina jos pentru a da gauri si a prinde bine cablurile de la senzori. Pe spatele fiecarei bari o sa vedeti un patrat cu o cruce in mijloc. Acolo este locul predestinat pentru senzori de parcare din fabrica si tot odata acolo trebuie sa dati gaura.
Se pot da gauri directe cu bara montata insa o sa fie un chin sa aranjati cablurile de la senzori dupa. Daca doreste cineva pot posta distanta in cm in locul unde au fost montat fiecare senzor.
Pentru montarea calculatorului sistemului de parcare am ales urmatorul loc:
Pentru fata: langa baterie
Pentru spate: in portbagaj , langa tabloul acela cu cabluri
Nu o sa intru in detali pe unde trebuie sa trageti cablurile si tot odata va spun ca nu trebuie sa dati nici o gaura in caroseria masini pentru a trage cablurile.
Pentru fata: deschideti portbagajul. Desfaceti bucata de plastic care este langa stergatoare pentru a obtine acces in locul unde este filtru de polen. In stanga lui la capat o sa vedeti ca ii un capacel de cauciuc negru. Trageti de el si veti vedea ca astupa o gaura. Pe acolo o sa trageti cablu pentru alimentarea cu curent al calculatorului sistemului de parcare si tot odata cablu pentru display/sistem de avertizare prin bip
Pentru spate: pozitionativa sub bara din spate la mijloc. O sa observati un capacel de cauciuc. Trageti de el si veti vedea ca astupa o gaura. Pe acolo o sa trageti cablurile de la senzorii de parcare.
In functie de ce sistem de parcare aveti , fie doar cu 4 senzori sau cu 6/8 senzori(sistem complet si recomand de asemenea daca aveti buget) o sa alegeti una din metodele de conectare de mai jos.
Doar pentru senzori de parcare din spate fara buton in bord
Dupa ce ati finalizat montarea calculatorului si conectarea senzorilor de parcare si sistemul de avertizare a acestuia , ramane doar sa conectati o sursa de alimentare.
Cablu negru(minus sau masa) o conectati la caroseria masinii. Atasez locul unde am conectat eu.
Cablu rosu(plus). Am incercuit in poza urmatoare care capacel de plastic trebuie sa desfaceti.
Si tot odata care cablu de acolo trebuie taiat o parte din izolarea acestuia si conectat cablu rosul al instalatiei de parcare(plus)
Daca aveti pistol/ciocan de lipit recomand sa cositoriti cablu si de asemenea sa izolati zona unde ati conectat cablu cu banda izolatoare.
Pentru a testa. Porniti masina si mutati treapta de viteza in marsariel(treapta R). Sistemul de parcare intra automat in functiune si se opreste de indata ce schimbati in orice alta treapta(inclusiv neutru).
Pentru conectarea unei camere de mers cu spatele se alimenteaza din acelasi loc de unde se alimenteaza si sistemul de parcare din spate.
Doar pentru senzori de parcare din fata fara buton in bord
Dupa ce ati finalizat montarea calculatorului si conectarea senzorilor de parcare si sistemul de avertizare a acestuia , ramane doar sa conectati o sursa de alimentare.
Se conecteaza cablu negru si rosu al sistemului de parcare din fata la cel negru si rosu la sistemul de parcare din spate. O sa aveti nevoie de circa 6-8 m de cablu auto pentru a putea prelungi cablu negru si rosu al sistemului de parcare din fata. Ii undeva la 0.8lei /metru in Timisoara. Atasez poza cu el:
Din nou nu specific pe unde sa trageti cablu . Fiecare pe unde prefera.
Doar pentru senzori de parcare din spate cu buton in bord
Eu unul nu-mi permit sa cumpar un buton de parcare original deoarece toate sunt la pretul de 50 de euro. Prin urmare am cumparat un buton de alarma. Si l-am modificat in felul urmator. Am desfacut butonul si m-am folosit de carcasa exterioara si de bucata de plastic cu inscriptie. Restul nu am folosit de loc. Am luat un buton cu click permanent(apesi odata trece in pozitie inchis(circula curent) , apesi a doua oara trece in pozitie deschis(nu circula curent)) si l-am adaptat pentru caroseria butonului de parcare. Am conectat cabluri la leduri (led rosu - se aprinde cand sistemul este activat (trebuie sa ii conectati o rezistenta in serie pentru a function la 12v), led alb - se aprinde cand sunt iluminate toate becurile din masina) si cu un pic de poxilina am pozitionat ledurile in caroseria butonului original al alarmei.
Pentru conectarea led-ului alb(ledul folosit de mine este SMD). Am desfacut panoul de control al climei si am conectat cablurile de la led-ul alb la unul din ledurile de pe placa electronica in paralel. Daca aveti alte butoane in bord. Gen alarma, controlul tractiuni ,.... Puteti sa le desfaceti si sa luati curent de la ele pentru iluminarea ledului.
Pentru led-ul rosu(cel care va anunta cand sistemul de parcare este pornit) si conectarea butonului la alimentare folositiva de schema urmatoare
Cablu rosu ii plus (+) iar negru ii minus (-) . Se conecteaza la cablu curent de plus si de minus al sistemului de parcare. Am luat curnet de alimentare de la bricheta din fata.
Doar pentru senzori de parcare din spate + fata cu buton in bord
Se repeta procedura ca si la "Doar pentru senzori de parcare din spate cu buton in bord" insa se conecteaza si cablu de alimentare al sistemului de parcare din fata la cel din spate.
Varianta alesa de mine
Eu unu nu vreau sa am 2 display-uri pe bord sau sa am 2 aparate care ma avertizeaza prin bip deoarece nu o sa-mi dau seama care din sisteme de avertizare ma avertizeaza. Prin urmare la mine sistemul functioneaza in felul urmator.
Daca vreau sa activez senzori de parcare din fata apas pe buton. Iar daca vreau sa ii dezactivez apas inca o data pe buton(inca caut sa vad cum pot sa-i dezactivez de indata ce masina a atins o viteza de 25 km/h). La cuplarea in marsarier se dezactiveaza senzori din fata si se activeaza cei din spate impreuna cu camera de mers cu spatele(am un buton sub bord care poate dezactiva acest lucru). Ambele sisteme de parcare sunt conectate la acelasi display.
Daca o sa doreasca cineva o sa postez o schema cu instalatia. Trebuie sa cumparati 2 releuri de 12v si inca 6 m de cablu auto.
Intre timp atasez poze cu locul unde am montat eu display-ul sistemului de parcare , butonul de parcare si displayul pentru camera video din spate.
Precum si un scurt video cu sistemul in functiune.
Investitia totala:
- sisteme de parcare + 6 senzori de rezerva : 50 $
- camera de mers cu spatele : 15 $
- buton alarma : 6 $
- buton cu pozitie deschis/inchis : 1.2 lei
- led smd: 0 lei (am facut conversie la ledurile din interiorul masini si aveam de rezerva)
- display pentru camera : 0 $ . Am gps care are functie de video-in.
- cablu auto 14 m *0.8 = 11. 2 lei
- 2 releuri de 12v = 10 lei
- 5 h montatul = 0 lei
Sper ca sa fie de folos ce am scris si daca aveti vreo intrebare nu ezitati sa o puneti.
Update:
Buton original de parcare. Pret 10 euro
Ultima modificare făcută de cornel18 la Vin 21 Sep, 2012 10:29 pm, modificat de 2 ori în total
Am folosit urmatoarele sisteme de parcare:
Pentru spate:
Pentru fata:
Sistemele de parcare au facut 50 $ cumparate de pe ebay.com (am primit in plus inca 6 senzori de parcare de rezerva(pentru ca tot sistemul ii aftermarket no-name asa ca mai bine sa fi sigur decat sa regreti) si sensori au venit pe culoarea masini). A durat o luna sa vina din China pana in Romania si la vama nu am platit nimic cand am ridicat coletele deoarce au fost trimise separat si ambele erau trecute la valoare de 10$.
Camera pe spate:
Spre surprinderea mea merge excelent pe timp de noapte si cand trimite semnal video la display are afisat acel trapez gradat cu distante. Comandata tot de pe ebay.com la licitatie. Am platit 15$ pe ea.
Recomand sa dati bara din fata si din spate de la masina jos pentru a da gauri si a prinde bine cablurile de la senzori. Pe spatele fiecarei bari o sa vedeti un patrat cu o cruce in mijloc. Acolo este locul predestinat pentru senzori de parcare din fabrica si tot odata acolo trebuie sa dati gaura.
Se pot da gauri directe cu bara montata insa o sa fie un chin sa aranjati cablurile de la senzori dupa. Daca doreste cineva pot posta distanta in cm in locul unde au fost montat fiecare senzor.
Pentru montarea calculatorului sistemului de parcare am ales urmatorul loc:
Pentru fata: langa baterie
Pentru spate: in portbagaj , langa tabloul acela cu cabluri
Nu o sa intru in detali pe unde trebuie sa trageti cablurile si tot odata va spun ca nu trebuie sa dati nici o gaura in caroseria masini pentru a trage cablurile.
Pentru fata: deschideti portbagajul. Desfaceti bucata de plastic care este langa stergatoare pentru a obtine acces in locul unde este filtru de polen. In stanga lui la capat o sa vedeti ca ii un capacel de cauciuc negru. Trageti de el si veti vedea ca astupa o gaura. Pe acolo o sa trageti cablu pentru alimentarea cu curent al calculatorului sistemului de parcare si tot odata cablu pentru display/sistem de avertizare prin bip
Pentru spate: pozitionativa sub bara din spate la mijloc. O sa observati un capacel de cauciuc. Trageti de el si veti vedea ca astupa o gaura. Pe acolo o sa trageti cablurile de la senzorii de parcare.
In functie de ce sistem de parcare aveti , fie doar cu 4 senzori sau cu 6/8 senzori(sistem complet si recomand de asemenea daca aveti buget) o sa alegeti una din metodele de conectare de mai jos.
Doar pentru senzori de parcare din spate fara buton in bord
Dupa ce ati finalizat montarea calculatorului si conectarea senzorilor de parcare si sistemul de avertizare a acestuia , ramane doar sa conectati o sursa de alimentare.
Cablu negru(minus sau masa) o conectati la caroseria masinii. Atasez locul unde am conectat eu.
Cablu rosu(plus). Am incercuit in poza urmatoare care capacel de plastic trebuie sa desfaceti.
Si tot odata care cablu de acolo trebuie taiat o parte din izolarea acestuia si conectat cablu rosul al instalatiei de parcare(plus)
Daca aveti pistol/ciocan de lipit recomand sa cositoriti cablu si de asemenea sa izolati zona unde ati conectat cablu cu banda izolatoare.
Pentru a testa. Porniti masina si mutati treapta de viteza in marsariel(treapta R). Sistemul de parcare intra automat in functiune si se opreste de indata ce schimbati in orice alta treapta(inclusiv neutru).
Pentru conectarea unei camere de mers cu spatele se alimenteaza din acelasi loc de unde se alimenteaza si sistemul de parcare din spate.
Doar pentru senzori de parcare din fata fara buton in bord
Dupa ce ati finalizat montarea calculatorului si conectarea senzorilor de parcare si sistemul de avertizare a acestuia , ramane doar sa conectati o sursa de alimentare.
Se conecteaza cablu negru si rosu al sistemului de parcare din fata la cel negru si rosu la sistemul de parcare din spate. O sa aveti nevoie de circa 6-8 m de cablu auto pentru a putea prelungi cablu negru si rosu al sistemului de parcare din fata. Ii undeva la 0.8lei /metru in Timisoara. Atasez poza cu el:
Din nou nu specific pe unde sa trageti cablu . Fiecare pe unde prefera.
Doar pentru senzori de parcare din spate cu buton in bord
Eu unul nu-mi permit sa cumpar un buton de parcare original deoarece toate sunt la pretul de 50 de euro. Prin urmare am cumparat un buton de alarma. Si l-am modificat in felul urmator. Am desfacut butonul si m-am folosit de carcasa exterioara si de bucata de plastic cu inscriptie. Restul nu am folosit de loc. Am luat un buton cu click permanent(apesi odata trece in pozitie inchis(circula curent) , apesi a doua oara trece in pozitie deschis(nu circula curent)) si l-am adaptat pentru caroseria butonului de parcare. Am conectat cabluri la leduri (led rosu - se aprinde cand sistemul este activat (trebuie sa ii conectati o rezistenta in serie pentru a function la 12v), led alb - se aprinde cand sunt iluminate toate becurile din masina) si cu un pic de poxilina am pozitionat ledurile in caroseria butonului original al alarmei.
Pentru conectarea led-ului alb(ledul folosit de mine este SMD). Am desfacut panoul de control al climei si am conectat cablurile de la led-ul alb la unul din ledurile de pe placa electronica in paralel. Daca aveti alte butoane in bord. Gen alarma, controlul tractiuni ,.... Puteti sa le desfaceti si sa luati curent de la ele pentru iluminarea ledului.
Pentru led-ul rosu(cel care va anunta cand sistemul de parcare este pornit) si conectarea butonului la alimentare folositiva de schema urmatoare
Cablu rosu ii plus (+) iar negru ii minus (-) . Se conecteaza la cablu curent de plus si de minus al sistemului de parcare. Am luat curnet de alimentare de la bricheta din fata.
Doar pentru senzori de parcare din spate + fata cu buton in bord
Se repeta procedura ca si la "Doar pentru senzori de parcare din spate cu buton in bord" insa se conecteaza si cablu de alimentare al sistemului de parcare din fata la cel din spate.
Varianta alesa de mine
Eu unu nu vreau sa am 2 display-uri pe bord sau sa am 2 aparate care ma avertizeaza prin bip deoarece nu o sa-mi dau seama care din sisteme de avertizare ma avertizeaza. Prin urmare la mine sistemul functioneaza in felul urmator.
Daca vreau sa activez senzori de parcare din fata apas pe buton. Iar daca vreau sa ii dezactivez apas inca o data pe buton(inca caut sa vad cum pot sa-i dezactivez de indata ce masina a atins o viteza de 25 km/h). La cuplarea in marsarier se dezactiveaza senzori din fata si se activeaza cei din spate impreuna cu camera de mers cu spatele(am un buton sub bord care poate dezactiva acest lucru). Ambele sisteme de parcare sunt conectate la acelasi display.
Daca o sa doreasca cineva o sa postez o schema cu instalatia. Trebuie sa cumparati 2 releuri de 12v si inca 6 m de cablu auto.
Intre timp atasez poze cu locul unde am montat eu display-ul sistemului de parcare , butonul de parcare si displayul pentru camera video din spate.
Precum si un scurt video cu sistemul in functiune.
Investitia totala:
- sisteme de parcare + 6 senzori de rezerva : 50 $
- camera de mers cu spatele : 15 $
- buton alarma : 6 $
- buton cu pozitie deschis/inchis : 1.2 lei
- led smd: 0 lei (am facut conversie la ledurile din interiorul masini si aveam de rezerva)
- display pentru camera : 0 $ . Am gps care are functie de video-in.
- cablu auto 14 m *0.8 = 11. 2 lei
- 2 releuri de 12v = 10 lei
- 5 h montatul = 0 lei
Sper ca sa fie de folos ce am scris si daca aveti vreo intrebare nu ezitati sa o puneti.
Update:
Buton original de parcare. Pret 10 euro
Ultima modificare făcută de cornel18 la Vin 21 Sep, 2012 10:29 pm, modificat de 2 ori în total
laur69
- Mesaje scrise: 56
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 2005 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Mar 2007
- Mesaj Privat
- Blebeanu Lorin
- ****
- 1,077 mesaje
- din 04 Aug 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Constanta
Blebeanu Lorin
- Mesaje scrise: 1,077
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Aug 2010
- Mesaj Privat
- cornel18
- OP
- 531 mesaje
- din 20 Nov 2010
- Astra 2010 A14XER
- Timis
cornel18
- Mesaje scrise: 531
- Locatie: Timis
- Masina: Astra 2010 A14XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Nov 2010
- Mesaj Privat
Blebeanu Lorin a scris:Bravo Cornel, frumos lucrat!
P. S. - Am si o recomandare: la mersul cu spatele de baza sunt tot oglinzile si senzorii de parcare, pe imaginea de la camera arunci un ochi doar daca senzorii anunta ceva iar tu nu vezi nimic.
Numai bine!
P. S. - Am si o recomandare: la mersul cu spatele de baza sunt tot oglinzile si senzorii de parcare, pe imaginea de la camera arunci un ochi doar daca senzorii anunta ceva iar tu nu vezi nimic.
Numai bine!
Trebuie sa recunosc ca ai dreptate. Camera ii de folos doar pe timp de noapte si eventual sa vezi initial daca nu e nimic in spate. Oglinzile sunt baza dupa parerea mea.
Am de gand pe viitor sa cumpar un parasolar si sa incerc sa integrez gps meu in locul oglinzi.
Va multumesc pentru comenturi si aprecieri!
- CapellaCt
- ****
- 1,592 mesaje
- din 27 Nov 2007
- Vectra 2004 Z18XE
- Deutschland
CapellaCt
- Mesaje scrise: 1,592
- Locatie: Deutschland
- Masina: Vectra 2004 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Nov 2007
- Mesaj Privat
- Bryan99
- ****
- 1,143 mesaje
- din 01 Oct 2007
- Astra 2011 A1.7DTJ
- Bucuresti
Bryan99
- Mesaje scrise: 1,143
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2011 A1.7DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Oct 2007
- Mesaj Privat
- cornel18
- OP
- 531 mesaje
- din 20 Nov 2010
- Astra 2010 A14XER
- Timis
cornel18
- Mesaje scrise: 531
- Locatie: Timis
- Masina: Astra 2010 A14XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Nov 2010
- Mesaj Privat
- cornel18
- OP
- 531 mesaje
- din 20 Nov 2010
- Astra 2010 A14XER
- Timis
cornel18
- Mesaje scrise: 531
- Locatie: Timis
- Masina: Astra 2010 A14XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Nov 2010
- Mesaj Privat
- justrzv
- **
- 139 mesaje
- din 13 Nov 2010
- Vectra 2008 Z18XER
- Bucuresti
justrzv
- Mesaje scrise: 139
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2008 Z18XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Nov 2010
- Mesaj Privat
- CristianTM
- *****
- 3,710 mesaje
- din 15 Mar 2006
- Vectra 2005 Z19DTH
- Timisoara
CristianTM
- Mesaje scrise: 3,710
- Locatie: Timisoara
- Masina: Vectra 2005 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Mar 2006
- Mesaj Privat
- cornel18
- OP
- 531 mesaje
- din 20 Nov 2010
- Astra 2010 A14XER
- Timis
cornel18
- Mesaje scrise: 531
- Locatie: Timis
- Masina: Astra 2010 A14XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Nov 2010
- Mesaj Privat
- msv_64
- ***
- 757 mesaje
- din 27 Jan 2008
- Vectra 2005 Y20DTH
- Bucuresti
msv_64
- Mesaje scrise: 757
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2005 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Jan 2008
- Mesaj Privat
- cornel18
- OP
- 531 mesaje
- din 20 Nov 2010
- Astra 2010 A14XER
- Timis
cornel18
- Mesaje scrise: 531
- Locatie: Timis
- Masina: Astra 2010 A14XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Nov 2010
- Mesaj Privat
- iuliusdobre
- **
- 67 mesaje
- din 28 Nov 2006
- Vectra 1997 X 20DTL
- Spania
iuliusdobre
- Mesaje scrise: 67
- Locatie: Spania
- Masina: Vectra 1997 X 20DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Nov 2006
- Mesaj Privat
Mi-am montat si eu senzori pe spate pe Vectra C Y20DTH din 2002. Am ales varianta cea mai simpla... alimentare de la circuitul becului de marºarier si fara buton.
Cand masina este in marºarier, totul functioneaza asa cum ar trebui.
Cand nu este, indiferent ca este pornita sau nu, in orice treapta sau pe liber, cam din 30 in 30 sec scoate un bip scurt. Am cautat pe net si am gasit articolul asta.
Pe scurt zice ca am nevoie de un "Single By-Pass Circuit Relay" deoarece calculatorul masinii trimite un semnal pt a verifica daca totul este in regula cu masina.
Neavand multe cunostinte de electronica, nu stiu exact ce e asta si cum se monteaza. Cineva se incumeta sa ma indrume?
Cand masina este in marºarier, totul functioneaza asa cum ar trebui.
Cand nu este, indiferent ca este pornita sau nu, in orice treapta sau pe liber, cam din 30 in 30 sec scoate un bip scurt. Am cautat pe net si am gasit articolul asta.
Pe scurt zice ca am nevoie de un "Single By-Pass Circuit Relay" deoarece calculatorul masinii trimite un semnal pt a verifica daca totul este in regula cu masina.
Neavand multe cunostinte de electronica, nu stiu exact ce e asta si cum se monteaza. Cineva se incumeta sa ma indrume?
- cornel18
- OP
- 531 mesaje
- din 20 Nov 2010
- Astra 2010 A14XER
- Timis
cornel18
- Mesaje scrise: 531
- Locatie: Timis
- Masina: Astra 2010 A14XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Nov 2010
- Mesaj Privat