Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Discuții generale
  • mircea192

  • Mesaje scrise: 4
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Omega 1988 18SEH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Feb 2007

  • Mesaj Privat
Am un Omega A din 1988 motor 18SEH si in stanga motorului lanca calculatorul de injectie se afla o mufa cu trei pini in care intra o 'chestie' de plastic alba pe care scrie 98 pe o parte si 95 pe cealalta. Daca stie cineva ce anume se modifica cand schimb mufa. Are legatura cu consumul? cu puterea masinii?
Skip ads

  • AdamOpel

  • Mesaje scrise: 1,015
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Nov 2006

  • Mesaj Privat
Regleaza unghiul de aprindere,dupa tipul de benzina!
  • mircea192

  • Mesaje scrise: 4
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Omega 1988 18SEH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Feb 2007

  • Mesaj Privat
problema e ca merge la fel indiferent cum pun mufa(sau daca o pun) e posibil sa fie defecta? cum imi dau seama?
  • mctoto

  • Mesaje scrise: 1,839
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Calibra 1993 C20NE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Mai 2006

  • Mesaj Privat
o masori . la calibra 92/95 = 0/200ohmi , parca nu ma sitiu exact
  • b28cxh

  • Mesaje scrise: 396
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1992 C18NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jan 2006

  • Mesaj Privat
pai nu iti imagina ca atunci cand schimbi mufa vei observa ceva major...regleaza avansul la aprindere in functie de presupusa cifra octanica a benzinei a.i. sa nu apara fenomenul de detonatie.

dar asta nu o vei percepe prin comportament semnificativ modificat al motorului sau alt sunet etc.

e valabil doar daca ai avut detonatii si la schimbarea mufei nu le mai intalnesti. dar eu m-am jucat destul cu mufa aia si nu am simtit vreo diferenta, indiferent cu ce fel de carburant am alimentat.

teoretic cand e setat pe 98, compresia este ceva mai mare pt ca s-ar considera ca benzina respectiva nu se va autodetona inainte de atingerea acelei compresii.

corectati-ma daca gresesc...
  • mctoto

  • Mesaje scrise: 1,839
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Calibra 1993 C20NE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Mai 2006

  • Mesaj Privat
doar o mica greseala : nu are cum sa creasca compresia daca il setezi pe 98
  • b28cxh

  • Mesaje scrise: 396
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1992 C18NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jan 2006

  • Mesaj Privat
dap..asa e...atunci se rezuma strict la reglarea avansului dar tot pentru acelasi motiv influentat de CO-ul benzinei.

am auzit diverse opinii: unii spun ca le consuma mai putin cand e pe valoarea inferioara dar ca trage mai prost motorul, altii nu au constatat nimic (eu cel putin am mufa cu 91+95 Smile dar nu am observat vreo diferenta cand am pus-o pe 91.
  • apasaciu

  • Mesaje scrise: 337
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 1995 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Nov 2006

  • Mesaj Privat
Salutare ! Culmea si eu m-am jucat iar cu mufa aia ... la mine e 91-95 ... m-am gandit eu (dupa ce am citit faza cu co de la benzina - ca nu are cat trebuie ) ca poate e mai ok sa o pun pe 91 . Evident ca exact ca si prima oara am avut aceeasi senzatie ca nu mai trage mashina Very Happy altceva nu am observat ...nici o schimbarede relanti sau altceva - pare doar mai lenesa ..
  • vyo81_speed

  • Mesaje scrise: 275
  • Locatie: Vrancea
  • Masina: Vectra 1992 C20NE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Feb 2007

  • Mesaj Privat
MUFA GALBENA DIN STINGA SEMI ARIPA CU 91 IN SUS...Am citit pe aici pe undeva ca trebue sa fie cu 95,am verificat si nu e asa e cu 91 in sus am puso cu 95 in sus si nici o diferenta pt moment ..ce rol are aceasta mufa si ce avantaje sau...dezavantaje voi avea dak e pe 91 si nu pe 95 sau invers tin sa mentionrz k folosesc numai benzina efix(fara plumb) stie cineva care e faza?
  • b28cxh

  • Mesaje scrise: 396
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1992 C18NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jan 2006

  • Mesaj Privat
vyo81_speed a scris:MUFA GALBENA DIN STINGA SEMI ARIPA CU 91 IN SUS...Am citit pe aici pe undeva ca trebue sa fie cu 95,am verificat si nu e asa e cu 91 in sus am puso cu 95 in sus si nici o diferenta pt moment ..ce rol are aceasta mufa si ce avantaje sau...dezavantaje voi avea dak e pe 91 si nu pe 95 sau invers tin sa mentionrz k folosesc numai benzina efix(fara plumb) stie cineva care e faza?


pai faza e cea descrisa mai sus Idea simt ca ma aflu intr-un loop temporal Laughing glumesc...treaba cu avansul variabil in functie de pozitia mufei (respectiv functie de CO) e stipulata inclusiv in manualul de reparatie al lui Etzold.

nu prea cred ca e cazul la noi, mai degraba cred ca ai merge cu masina prin State si ai alimenta cu CO89 in timp ce ai mufa pe 98 sau 95 Rolling Eyes americanii nu sunt prea entuziasmati dupa benzine cu CO mare , de ex Laughing

dar cu benzina de pe la noi cred ca nu vom observa diferente semnificative
  • vyo81_speed

  • Mesaje scrise: 275
  • Locatie: Vrancea
  • Masina: Vectra 1992 C20NE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Feb 2007

  • Mesaj Privat
deci o las asa cum era pe 91 Exclamation Question
  • sorin666

  • Mesaje scrise: 3,888
  • Locatie: outside Manell's Land
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Mai 2004

  • Mesaj Privat
Domnilor Wink
Respectiva mufa "informeaza" calculatorul de injectie de tipul benzinei cu care s-a alimentat, in mod normal se livreaza cu o mufa 95/98 si scrie in cartea tehnica ca se poate procura de la OPEL o alta, daca vrei sa pui benzina de 91 (in GER se gaseste, in FR nu...)
In practica este vorba de o rezistenta intre cei doi pini, valoarea nu o cunosc...
In mod normal se seteaza pe benzina care o ai in rezervor sau eventual o valoare mai mica (parametrii de injectie si aprindere sunt optimizati pentu tipul de combustibil trspectiv...)
In practica am observat ca consumul masinii esta mai MIC pe pozitia 95, dara nu imi explic de ce... Si performantele un pic mai mici, la mimita observabilului, dar aici poate fi si un efect "placebo"...
  • b28cxh

  • Mesaje scrise: 396
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1992 C18NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jan 2006

  • Mesaj Privat
sunt curios daca in afara de GM mai sunt si alti producatori care dotau pe vremuri motoarele cu mufe "minune" din astea...

Confused
  • vyo81_speed

  • Mesaje scrise: 275
  • Locatie: Vrancea
  • Masina: Vectra 1992 C20NE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Feb 2007

  • Mesaj Privat
dar pe gpl are vreun rol aceasta mufa?
  • vyo81_speed

  • Mesaje scrise: 275
  • Locatie: Vrancea
  • Masina: Vectra 1992 C20NE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Feb 2007

  • Mesaj Privat
vyo81_speed a scris:dar pe gpl are vreun rol aceasta mufa?

Deci nu stie nimeni care-i treaba cu mufa asta pe gpl?
  • apasaciu

  • Mesaje scrise: 337
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 1995 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Nov 2006

  • Mesaj Privat
sorin666 a scris:Domnilor Wink
Respectiva mufa "informeaza" calculatorul de injectie de tipul benzinei cu care s-a alimentat, in mod normal se livreaza cu o mufa 95/98 si scrie in cartea tehnica ca se poate procura de la OPEL o alta, daca vrei sa pui benzina de 91 (in GER se gaseste, in FR nu...)
...





buuuun .. si daca eu nu am injectie ? evident ca tot computerul mi-l informeaza .. dar ce mai face el ? e posibil tot la avans sa umble ?
  • mecaNIK

  • Mesaje scrise: 2,202
  • Locatie: Anglia
  • Masina: Insignia 2010 confidential
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Mufa aia cu cifre pe ea, 91-95 sau cum am si eu pe Omega A 95-98 nu e pusa degeaba,regleaza momentul aprinderii deci avansul functie de benzina folosita.Avansul este un parametru care influenteaza atat consumul,cat si performantele motorului printre altele.In alta ordine de idei tin sa va spun ca performanta maxima se obtine f f aproape de punctul de detonatie deci depinde de dvs. daca vreti sau nu sa folositi tot ce poate motorul sa dea.Ca se simte sau nu o diferenta depinde mult si de alti parametrii ai motorului fiecaruia iar sfatul meu este sa fie pozitionata corect.
Acesta este rolul ei si atat,nimic mai mult.
  • deleted-4904

  • Mesaje scrise: 43
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Feb 2007

  • Mesaj Privat
stie cineva daca vectra b are astfel de mufa ? intreb pentru ca eu am in spatele motorului niste mufe care nu au nici o utilitate si banuiam ca ar fi putut fi mufa cu pricina ....motor 2,5v6 an 2000
  • mctoto

  • Mesaje scrise: 1,839
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Calibra 1993 C20NE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Mai 2006

  • Mesaj Privat
Poti sa citesti ce si cum face aici, dar motorul tau nu are, are 2 senzori de detonatie.

https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=18155
Skip ads

  1. Home
  2. Discuții generale

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR