- ssergiiu
- **
- 429 mesaje
- din 16 Dec 2011
- Vectra 1997 x18xe
- Timis
ssergiiu
- Mesaje scrise: 429
- Locatie: Timis
- Masina: Vectra 1997 x18xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Dec 2011
- Mesaj Privat
- ksper
- ****
- 1,708 mesaje
- din 07 Aug 2008
- Vectra 1997 x20xev
- Arges
ksper
- Mesaje scrise: 1,708
- Locatie: Arges
- Masina: Vectra 1997 x20xev
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Aug 2008
- Mesaj Privat
dragasel a scris:iti incarc toate pozele facute de mine acum o ora
nu vreau sa fiu acuzat de furt sau copy paste, dar sper ca sunt pe forumul asta destui cunoscatori care sa imi spuna ce si cum..nu cred ca colegul care a spus ca am copiat pozele e cunoscator, e un agarici care sa gandit sa isi dea si el cu parerea...imi cer scuze celor care au pareri pertinente pe acest forum si care nu posteaza asa ca sa se afle in treaba
nu vreau sa fiu acuzat de furt sau copy paste, dar sper ca sunt pe forumul asta destui cunoscatori care sa imi spuna ce si cum..nu cred ca colegul care a spus ca am copiat pozele e cunoscator, e un agarici care sa gandit sa isi dea si el cu parerea...imi cer scuze celor care au pareri pertinente pe acest forum si care nu posteaza asa ca sa se afle in treaba
Avand sistem de injectie SIMTEC 56, ceea ce ai tu in poze este practic galeria de admisie, avand volum de injectie variabil. Deasupra ai throttle body(carburatorul) si rampa injectoare...Pozele acestea or sa te lamureasca.
Pozele sunt facute la motorul meu x20xev care este perfect asemanator cu 1,8 difera raportul de compresie si cateva coponente.
- ssergiiu
- **
- 429 mesaje
- din 16 Dec 2011
- Vectra 1997 x18xe
- Timis
ssergiiu
- Mesaje scrise: 429
- Locatie: Timis
- Masina: Vectra 1997 x18xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Dec 2011
- Mesaj Privat
- cangri
- *******
- 5,412 mesaje
- din 24 Sep 2010
- Bucuresti
cangri
- Mesaje scrise: 5,412
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Sep 2010
- Mesaj Privat
B.O.V. Blow Off Valve
BOV`ul este un sistem de eliberare a presiunii prezent la cele mai multe motoare turbo.
Scopul acesteia este sa previna unda compresorului si sa reduca uzura turbinei si a motorului. Supapele blowoff atenueaza efectele unui compresor, prin faptul ca ii permite aerului comprimat sa se duca in atmosfera, producand un sunet distinct, sau sa recircule in admisia ajutajului de intrare a compresorului.
Supapa ce imprejmuieste compresorul (SIC), cunoscuta si ca supapa de eliberare a presiunii, este o supapa ce distribuie aerul, cu scopul de a elibera presiunea din sistemul de admisie al unui vehicul turbo atunci cand supapa de admisie este ridicata sau inchisa. Presiunea aerului este recirculata inapoi in capatul sistemului de admisie (inaintea turbinei), dar dupa senzorul de exacuare a aerului.
Supapa blowoff (numita cateodata si "supapa sonora", a nu se confunda cu supapa de by-pass) face aceleasi lucruri si elibereaza aerul in atmosfera, in loc sa-l recircule. Actiunea de blowoff produce un numar distinctiv de suieraturi, in functie de modelul evacuarii. Anumite supape blowoff se vand cu o iesire in forma de trompeta ce amplifica intentionat sunetul. Anumiti detinatori de vehicule turbo pot cumpara o supapa blowoff numai pentru efectul auditiv, atunci cand nu este indispensabila unui motor normal. Sporturile cu masini conduse de FIA au interzis vanzarea supapelor blowoff.
Supapele blowoff sunt folosite pentru a preveni unda compresorului, un fenomen ce se petrece atunci cand se ridica supapa de admisie a unui motor turbo. Atunci cand o supapa de admisie de pe un motor turbo se inchide, presiunea crescuta a aerului din sistemul de admisie este blocata de supapa si un val de presiune este fortat sa intre inapoi in compresor. Roata compresorului incetineste rapid si se poate si opri, si soferul va observa un sunet produs de aer. Incetinirea rapida sau oprirea strica turbina si produce intarzieri la turbina daca soferul accelereaza imediat.
Dezavantaje
In cazul in care un senzor ce masoara fluxul aerului este folosit si este situat in susul supapei blowoff, unitatea de control a motorului (UCM) va masura excesul de combustibil deoarece excesul de aer din atmosfera nu este scazut din masuratori. Apoi, motorul va functiona cu un amestec mare de combustibil dupa fiecare actionare a supapei.
Amestecul bogat va duce la ezitare sau chiar la oprirea brusca a motorului atunci cand sistemul de admisie este inchis, o situatie ce se agraveaza datorita unui impuls mai mare. Evenimentele ocazionale de acest tip pot fi o pacoste, dar atunci cand se intampla mai des, pot strica bujiile si
pot distruge convertorul catalitic, caci un combustibil prost produce funingine (carbon in exces) si combustibilul nears din teava de esapament poate produce funingine in convertor si il poate duce dincolo de limitele normale de functionare a temperaturii.
O modalitate de a atenua problema este de a reduce presiunea crescuta, ceea ce reduce volumul necesar de ventilare si face ca taxa calculata de UCM sa fie mai mica. Deasemenea, aerul poate fi recirculat inapoi in admisie, o setare stoc tipica pentru masinile cu un senzor MAF.
Situatia poate fi, deasemenea, corectata prin mutarea unui sistem de masurare a combustibilului cu un senzor de presiune, o conversie care necesita de obicei un UCM compatibil aftermarket sau un controlor de combustibil. Senzorul MAP monitorizeaza tot timpul presiunea absoluta din colector si va detecta corect schimbarea ce apare atunci cand supapa rasufla, permitand UCM-ului sa reduca masurarea combustibilului.
O supapa blowoff este conectata printr-un furtun la sistemul de admisie dupa clapeta de acceleratie.
Cand clapeta de acceleratie este inchisa, presiunea relativa a colectorului scade sub 0 bari si diferenta
de presiune care rezulta opereaza pistonul supapei blowoff. Presiunea in exces din turbocompresor este
apoi ventilata in atmosfera sau recirculata in admisia ajutajului de intrare a compresorului.
In cuvinte mai simple elibereaza aerul dintre turbina si clapeta de aceleratie pentru a nu infrana brusc turbina la schimbarile de viteza.
Cum tu nu ai turbina nu ai ce presiune sa eliberezi.Deci nu ai unde sa montezi acest sistem.
La masinile aspirate constructia admisiei ajuta sa nu se creeze aceasta presiune.
Daca te intereseaza doar "senzatia" sau zgomotul acela poti sa cumperi un "fluier" ce se monteaza pe teava de espamanet.Aceste echipamente se cumpara de pe multe situri gen 4T.
Aici pe forum se mai gasesc discutii ca aceasta :https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=12352
Daca vrei sa maresti performantele masinii atunci un remap cu o evacuare si un filtru cu inductie de aer rece te va ajuta.
BOV`ul este un sistem de eliberare a presiunii prezent la cele mai multe motoare turbo.
Scopul acesteia este sa previna unda compresorului si sa reduca uzura turbinei si a motorului. Supapele blowoff atenueaza efectele unui compresor, prin faptul ca ii permite aerului comprimat sa se duca in atmosfera, producand un sunet distinct, sau sa recircule in admisia ajutajului de intrare a compresorului.
Supapa ce imprejmuieste compresorul (SIC), cunoscuta si ca supapa de eliberare a presiunii, este o supapa ce distribuie aerul, cu scopul de a elibera presiunea din sistemul de admisie al unui vehicul turbo atunci cand supapa de admisie este ridicata sau inchisa. Presiunea aerului este recirculata inapoi in capatul sistemului de admisie (inaintea turbinei), dar dupa senzorul de exacuare a aerului.
Supapa blowoff (numita cateodata si "supapa sonora", a nu se confunda cu supapa de by-pass) face aceleasi lucruri si elibereaza aerul in atmosfera, in loc sa-l recircule. Actiunea de blowoff produce un numar distinctiv de suieraturi, in functie de modelul evacuarii. Anumite supape blowoff se vand cu o iesire in forma de trompeta ce amplifica intentionat sunetul. Anumiti detinatori de vehicule turbo pot cumpara o supapa blowoff numai pentru efectul auditiv, atunci cand nu este indispensabila unui motor normal. Sporturile cu masini conduse de FIA au interzis vanzarea supapelor blowoff.
Supapele blowoff sunt folosite pentru a preveni unda compresorului, un fenomen ce se petrece atunci cand se ridica supapa de admisie a unui motor turbo. Atunci cand o supapa de admisie de pe un motor turbo se inchide, presiunea crescuta a aerului din sistemul de admisie este blocata de supapa si un val de presiune este fortat sa intre inapoi in compresor. Roata compresorului incetineste rapid si se poate si opri, si soferul va observa un sunet produs de aer. Incetinirea rapida sau oprirea strica turbina si produce intarzieri la turbina daca soferul accelereaza imediat.
Dezavantaje
In cazul in care un senzor ce masoara fluxul aerului este folosit si este situat in susul supapei blowoff, unitatea de control a motorului (UCM) va masura excesul de combustibil deoarece excesul de aer din atmosfera nu este scazut din masuratori. Apoi, motorul va functiona cu un amestec mare de combustibil dupa fiecare actionare a supapei.
Amestecul bogat va duce la ezitare sau chiar la oprirea brusca a motorului atunci cand sistemul de admisie este inchis, o situatie ce se agraveaza datorita unui impuls mai mare. Evenimentele ocazionale de acest tip pot fi o pacoste, dar atunci cand se intampla mai des, pot strica bujiile si
pot distruge convertorul catalitic, caci un combustibil prost produce funingine (carbon in exces) si combustibilul nears din teava de esapament poate produce funingine in convertor si il poate duce dincolo de limitele normale de functionare a temperaturii.
O modalitate de a atenua problema este de a reduce presiunea crescuta, ceea ce reduce volumul necesar de ventilare si face ca taxa calculata de UCM sa fie mai mica. Deasemenea, aerul poate fi recirculat inapoi in admisie, o setare stoc tipica pentru masinile cu un senzor MAF.
Situatia poate fi, deasemenea, corectata prin mutarea unui sistem de masurare a combustibilului cu un senzor de presiune, o conversie care necesita de obicei un UCM compatibil aftermarket sau un controlor de combustibil. Senzorul MAP monitorizeaza tot timpul presiunea absoluta din colector si va detecta corect schimbarea ce apare atunci cand supapa rasufla, permitand UCM-ului sa reduca masurarea combustibilului.
O supapa blowoff este conectata printr-un furtun la sistemul de admisie dupa clapeta de acceleratie.
Cand clapeta de acceleratie este inchisa, presiunea relativa a colectorului scade sub 0 bari si diferenta
de presiune care rezulta opereaza pistonul supapei blowoff. Presiunea in exces din turbocompresor este
apoi ventilata in atmosfera sau recirculata in admisia ajutajului de intrare a compresorului.
In cuvinte mai simple elibereaza aerul dintre turbina si clapeta de aceleratie pentru a nu infrana brusc turbina la schimbarile de viteza.
Cum tu nu ai turbina nu ai ce presiune sa eliberezi.Deci nu ai unde sa montezi acest sistem.
La masinile aspirate constructia admisiei ajuta sa nu se creeze aceasta presiune.
Daca te intereseaza doar "senzatia" sau zgomotul acela poti sa cumperi un "fluier" ce se monteaza pe teava de espamanet.Aceste echipamente se cumpara de pe multe situri gen 4T.
Aici pe forum se mai gasesc discutii ca aceasta :https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=12352
Daca vrei sa maresti performantele masinii atunci un remap cu o evacuare si un filtru cu inductie de aer rece te va ajuta.
- djtaotao
- ****
- 1,677 mesaje
- din 18 Jul 2007
- Sibiu
djtaotao
- Mesaje scrise: 1,677
- Locatie: Sibiu
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Jul 2007
- Mesaj Privat
- mecaNIK
- ****
- 2,202 mesaje
- din 10 Jan 2007
- Insignia 2010 confidential
- Anglia
mecaNIK
- Mesaje scrise: 2,202
- Locatie: Anglia
- Masina: Insignia 2010 confidential
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jan 2007
- Mesaj Privat
Stimati colegi,va rog putina rabdare aici e vorba despre o eroare si s-a ajuns la vorbe grele Intrebarea este despre supapa blow-off ,acea supapa se monteaza pe tubulatura de admisie obligatoriu in circuitul d presiune adica dupa TURBO si are rolul de a descarca din admisie suprpresiunea creeata de inertia turbinei aflata la turatie mare in momentul in care se inchide clapeta de accceleratie ...acel sunet fioros la schimbarea treptelor .
Conditie pentru a monta un blow-off pe un motor ....existenta presiunii in admisie adica OBLUIGATORIU MOTOR TURBO pe benzina ori nu este de preferat montarea pentru suplimentarea protectiei la suprapresiune.In mod normal la un motor nemodificat adica stock acea munca o face mecanismul wastergate asigura acea protectie el fiind montat pe turbina modularea facandu-se prin actionarea supapei de dirijare a gazelor care actionaza partea de turbina din corpul turbocompresorului,dupa o modificare se recomanda montarea unei supape blow-off care in cazul in care mecanismul wastergate intarzaie in reactie va descarca surplusul marea majoritate fiind ajustabile.
Revin mai tarziu cu explicatii...mai avem si treaba ,dar rugamintea mea este o discutie civilizata daca se poate,va multumesc.
Conditie pentru a monta un blow-off pe un motor ....existenta presiunii in admisie adica OBLUIGATORIU MOTOR TURBO pe benzina ori nu este de preferat montarea pentru suplimentarea protectiei la suprapresiune.In mod normal la un motor nemodificat adica stock acea munca o face mecanismul wastergate asigura acea protectie el fiind montat pe turbina modularea facandu-se prin actionarea supapei de dirijare a gazelor care actionaza partea de turbina din corpul turbocompresorului,dupa o modificare se recomanda montarea unei supape blow-off care in cazul in care mecanismul wastergate intarzaie in reactie va descarca surplusul marea majoritate fiind ajustabile.
Revin mai tarziu cu explicatii...mai avem si treaba ,dar rugamintea mea este o discutie civilizata daca se poate,va multumesc.
- cangri
- *******
- 5,412 mesaje
- din 24 Sep 2010
- Bucuresti
cangri
- Mesaje scrise: 5,412
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Sep 2010
- Mesaj Privat
- mecaNIK
- ****
- 2,202 mesaje
- din 10 Jan 2007
- Insignia 2010 confidential
- Anglia
mecaNIK
- Mesaje scrise: 2,202
- Locatie: Anglia
- Masina: Insignia 2010 confidential
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jan 2007
- Mesaj Privat
dragasel
- Mesaje scrise: 12
- Locatie: Bacau
- Masina: Vectra 1998
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Oct 2010
- Mesaj Privat
ssegi nu sunt insulte, daca alti colegi de forum sunt dispusi sa ofere informatii si explicatii cred ca e loc sub soare pentru toata lumea, multumesc lui ksper care ma facut sa inteleg ce reprezinta acea chestie de pe motorul meu. cat despre bov sa inteleg ca sunt multii care isi dau cu parerea dar sunt putini cei care stiu cu adevarat ce inseamana lucrul asta. cu parere de rau spun ca o sa caut raspunsuri in alta parte daca pa un forum spacializat opel nu poat gasi un raspuns pertinet fara prea mare gargara. declar topicul inchis si spre bucuria unora contul meu de pe forum sters
azz- Suspendat
- 854 mesaje
- din 28 Jun 2011
- Vectra 1996 X20XEV
- Olt
azz- Mesaje scrise: 854
- Locatie: Olt
- Masina: Vectra 1996 X20XEV
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Jun 2011
- Mesaj Privat
dragasel te superi de pomana.incearca sa intelegi ca fara un TURBO nu ai cum sa pui blow of valve.este imposibil sa obti acel sunet fara turbo.poti sa iti cumperi fluierici dinala la 15 ron de se monteaza in teava de la finala daca tot vrei fluierici.oricat o sa cauti nu o sa gasesti bov fara turbo.este o cautare fara sfarsit.
- mecaNIK
- ****
- 2,202 mesaje
- din 10 Jan 2007
- Insignia 2010 confidential
- Anglia
mecaNIK
- Mesaje scrise: 2,202
- Locatie: Anglia
- Masina: Insignia 2010 confidential
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jan 2007
- Mesaj Privat
dragasel faci parte din tupeistii care intreaba ceva ,se gasesc x oameni sa piarda cu tine timp sa-ti explice dupa care dai cu bata in balta si ne certi pe un ton superior ca nu ti-am oferit explicatii pe care tu un mare maestru nu le intelegi,ti-am spus in 5 randuri ce inseamna (simplu si la obiect),daca nici atat nu te duce neuronu' sfatul meu este sa nu te mai bagi in seama aiurea...si referitor la stersul contului cine face asta curata acest forum de talente nedescoperite ca tine.
azz- Suspendat
- 854 mesaje
- din 28 Jun 2011
- Vectra 1996 X20XEV
- Olt
azz- Mesaje scrise: 854
- Locatie: Olt
- Masina: Vectra 1996 X20XEV
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Jun 2011
- Mesaj Privat
azz- Suspendat
- 854 mesaje
- din 28 Jun 2011
- Vectra 1996 X20XEV
- Olt
azz- Mesaje scrise: 854
- Locatie: Olt
- Masina: Vectra 1996 X20XEV
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Jun 2011
- Mesaj Privat
mecanik pm nu pot sa iti trimet dar te rog sa imi zici si mie care ar fi problemele pt o acceleratie sacadata.fisele,senzorul arborelui cu came(il am ars,cred)si poate senzor de turatie al arborelui cotit.tin sa mentionez ca masina nu urca peste 4500 de ture,model x20xev si imi cer scuze administratorilor pt acest post dar nu mai am idei ce sa ma fac cu masina.
- cangri
- *******
- 5,412 mesaje
- din 24 Sep 2010
- Bucuresti
cangri
- Mesaje scrise: 5,412
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Sep 2010
- Mesaj Privat
Daca tot vreti sunet de BOV pe motor aspirat aici este o solutie de care uitasem.
http://www.youtube.com/watch?v=Z_fG_b65WiU
http://www.youtube.com/watch?v=Z_fG_b65WiU
- ssergiiu
- **
- 429 mesaje
- din 16 Dec 2011
- Vectra 1997 x18xe
- Timis
ssergiiu
- Mesaje scrise: 429
- Locatie: Timis
- Masina: Vectra 1997 x18xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Dec 2011
- Mesaj Privat
- cangri
- *******
- 5,412 mesaje
- din 24 Sep 2010
- Bucuresti
cangri
- Mesaje scrise: 5,412
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Sep 2010
- Mesaj Privat
Ne gândim sã adãugã categoria “pronunþii care ne joacã feste” pentru cã, deºi se spune despre limba românã cã ar fi o “limbã foneticã” (de fapt, are o ortografie fonemicã, adicã se scrie aproximativ cum se aude), nu e chiar aºa. În cazul lui “umpic” (pe care, recunosc, eu nu-mi amintesc sã-l fi întâlnit, dar folosirea lui pare plauzibilã) detectez ceva exces de zel. Regula lui n care se transformã în m înainte de b ºi p funcþioneazã în interiorul unui cuvânt. ªtiu, comunicarea oralã are un flux rapid ºi, într-adevãr, sunt ºanse mari sã pronunþãm “umpic”, dar în scris trebuie sã ºtim cã un ºi pic încã nu s-au unit. Poate cã, aºa cum nici ºi un s-au lipit unul de celãlalt (mãcar parþial ºi din motive de pronunþie), vom ajunge ºi la “umpic” sau la “unpic“, dupã modelul lui “nonprofit”. Dar, pânã atunci, scrieþi cu încredere “un pic” atunci când cãutaþi sinonime pentru puþin sau deloc, în construcþii negative.
http://scri.ro/
http://scri.ro/
- ssergiiu
- **
- 429 mesaje
- din 16 Dec 2011
- Vectra 1997 x18xe
- Timis
ssergiiu
- Mesaje scrise: 429
- Locatie: Timis
- Masina: Vectra 1997 x18xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Dec 2011
- Mesaj Privat
- OctavianMatei
- **
- 97 mesaje
- din 22 Nov 2011
- Astra 2008 y13dth
- Bucuresti
OctavianMatei
- Mesaje scrise: 97
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2008 y13dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Nov 2011
- Mesaj Privat