- AdamOpel
- ****
- 1,015 mesaje
- din 07 Nov 2006
- Alta tara
AdamOpel
- Mesaje scrise: 1,015
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Nov 2006
- Mesaj Privat
Buna,
Cand citesc asemenea aberatii imi vine sa crep. cum sa fie conectati impreuna pompa de benzina si injectorul?
Pompa functioneaza aproape intotdeuna, injectorul este actionat prin impuls. sunt tare curios cum un releu 'super rapid' poate sa actioneze sub 500ms pt a actiona un echipament in impuls..... este nevoie de tranzistori MOSFET sau module IGBT(ca la aprindere).
Atasez schema ca sa aveti ce discuta pe ea.
M12 Fuel pump
K20 Fuel pump relay
Y3 Injector
Daca spuneti ca dupa ce duceti masa la firul albastru (ce comanda injectorul) in acest fel actionati injectorul. celalat fir are +12V trecuti prin contact iar ECU intrerupe masa (in acest fel sunt pierderi mult mai mici pe tranzistorul Mosfet cu canal N).
Consider ca injectorul este busit, adica ramane blocat(mecanic) si la un impuls de durata mai mare/curent mai mare se deblocheaza.
Incercati sa puneti contactul si sa accelerati fara sa porniti motorul, verificati injectorul (puneti o coala A4 sub ea), accelerand se mareste timpul=deschis al injectorului si primeste mai mult curent.
iar partea cu schimbatul aprinderii si incercarii in acest fel nu recomand(este rece, masina cam batrana si se poate sa intrerupeti un fir/crapa izolatia, se rupe siguranta de pe mufa ..etc), mai bine incepeti testele pe modului de aprindere/senzorul HALL. Insemnati pozitia capacului delcoului inainte de al da jos.
Test Injector
C16NZ
Cand citesc asemenea aberatii imi vine sa crep. cum sa fie conectati impreuna pompa de benzina si injectorul?
Pompa functioneaza aproape intotdeuna, injectorul este actionat prin impuls. sunt tare curios cum un releu 'super rapid' poate sa actioneze sub 500ms pt a actiona un echipament in impuls..... este nevoie de tranzistori MOSFET sau module IGBT(ca la aprindere).
Atasez schema ca sa aveti ce discuta pe ea.
M12 Fuel pump
K20 Fuel pump relay
Y3 Injector
Daca spuneti ca dupa ce duceti masa la firul albastru (ce comanda injectorul) in acest fel actionati injectorul. celalat fir are +12V trecuti prin contact iar ECU intrerupe masa (in acest fel sunt pierderi mult mai mici pe tranzistorul Mosfet cu canal N).
Consider ca injectorul este busit, adica ramane blocat(mecanic) si la un impuls de durata mai mare/curent mai mare se deblocheaza.
Incercati sa puneti contactul si sa accelerati fara sa porniti motorul, verificati injectorul (puneti o coala A4 sub ea), accelerand se mareste timpul=deschis al injectorului si primeste mai mult curent.
iar partea cu schimbatul aprinderii si incercarii in acest fel nu recomand(este rece, masina cam batrana si se poate sa intrerupeti un fir/crapa izolatia, se rupe siguranta de pe mufa ..etc), mai bine incepeti testele pe modului de aprindere/senzorul HALL. Insemnati pozitia capacului delcoului inainte de al da jos.
Test Injector
C16NZ
- opel kadett
- **
- 289 mesaje
- din 16 Feb 2009
- Calibra 1994 C20ne
- Mures
opel kadett
- Mesaje scrise: 289
- Locatie: Mures
- Masina: Calibra 1994 C20ne
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Feb 2009
- Mesaj Privat
Posibil ca nu are legatura releul acela, dar daca nu are legatura atuncea cum se explica ca am schimbat tot ce se putea pe masina si tot nu functiona? Eu am schimbat vreo 5 injectoare, Ecu vreo 3, senzoru MAP si cam tot ce era senzor si tot nu functiona pana nu am curatat firele si nu am schimbat releu?
sobicek
- Mesaje scrise: 47
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Kadett 1991 c16nz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Oct 2007
- Mesaj Privat
buna ziua!
Adam, nu indraznesc sa contest vreun sfat primit de la tine,e clar ca esti cunoscator in domeniu. Am verificat treaba si cu un alt injector si tot nu porneste.
Opel Kadett,mersi de interesul aratat,cred ca la mine e combinata problema. Momentan,mai astept un pic sa fac rost de bani,ca problema asta a mea a avut doua consecinte: nu merge masina si ma curatat si de bani .
Cine mai are Kadett cu motor ca al meu ,si e din bucuresti,va rog postati ,poate reusim sa ne intalnim cumva sa facem schimb de cunostiinte.
Mersi anticipat!
Adam, nu indraznesc sa contest vreun sfat primit de la tine,e clar ca esti cunoscator in domeniu. Am verificat treaba si cu un alt injector si tot nu porneste.
Opel Kadett,mersi de interesul aratat,cred ca la mine e combinata problema. Momentan,mai astept un pic sa fac rost de bani,ca problema asta a mea a avut doua consecinte: nu merge masina si ma curatat si de bani .
Cine mai are Kadett cu motor ca al meu ,si e din bucuresti,va rog postati ,poate reusim sa ne intalnim cumva sa facem schimb de cunostiinte.
Mersi anticipat!
- AdamOpel
- ****
- 1,015 mesaje
- din 07 Nov 2006
- Alta tara
AdamOpel
- Mesaje scrise: 1,015
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Nov 2006
- Mesaj Privat
de unde considerati ca injectorul testat a fost bun? in general un injector folosit si dat jos de pe motor(nu mai are benzina in el) se oxideaza si lucreaza mai greu sau in unele cazuri in combinatie cu umezeala+praful se blocheaza.
daca doriti sa excludeti injectorul atunci extrageti pinul din mufa injectorului si legati in serie cu injectorul ....ECU o rezistenta SHUNT, valoarea o calculati in functie de curentul masurat. ca sa cresteti precizia alegeti o valoare cat mai mica(ca caderea de tensiune de pe ea sa nu influienteze funtionarea injectorului), dar nu mai mica de esantionul de masurare al osciloscopului. Am spus osciloscop pt ca nici cel mai performant ampermetru nu este destul de rapid pt a masura tensiunea pe rezistenta de shunt interna.
dupa ce ati masurat caderea de tensiune de pe rezistenta il convertiti in A(ori mA). in asa fel comparati cele 2 injectoare.daca unul dintre ele are o abatere mai mare de 25% ii clar ca este decalibrat. cu cat mai greu se deschide o supapa de injectoru cu atat va consuma mai mult curent, deci caderea de tensiune pe rezistenta de shunt va fi mai mare. Nu este neaparat nevoie sa folositi semnalul de la ECU, ci puteti folosi un simulator(generator semnal)la care iesirea il conectati la un tranzistor de putere(mosfet) pt a proteja generatorul de semnal.
ps. cum o sa am timp am sa caut documentatia cum se testeaza modulul de aprindere.
daca doriti sa excludeti injectorul atunci extrageti pinul din mufa injectorului si legati in serie cu injectorul ....ECU o rezistenta SHUNT, valoarea o calculati in functie de curentul masurat. ca sa cresteti precizia alegeti o valoare cat mai mica(ca caderea de tensiune de pe ea sa nu influienteze funtionarea injectorului), dar nu mai mica de esantionul de masurare al osciloscopului. Am spus osciloscop pt ca nici cel mai performant ampermetru nu este destul de rapid pt a masura tensiunea pe rezistenta de shunt interna.
dupa ce ati masurat caderea de tensiune de pe rezistenta il convertiti in A(ori mA). in asa fel comparati cele 2 injectoare.daca unul dintre ele are o abatere mai mare de 25% ii clar ca este decalibrat. cu cat mai greu se deschide o supapa de injectoru cu atat va consuma mai mult curent, deci caderea de tensiune pe rezistenta de shunt va fi mai mare. Nu este neaparat nevoie sa folositi semnalul de la ECU, ci puteti folosi un simulator(generator semnal)la care iesirea il conectati la un tranzistor de putere(mosfet) pt a proteja generatorul de semnal.
ps. cum o sa am timp am sa caut documentatia cum se testeaza modulul de aprindere.
sobicek
- Mesaje scrise: 47
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Kadett 1991 c16nz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Oct 2007
- Mesaj Privat
Buna seara,
deoarece consider ca interesul aratat de colegii de pe forum ma obliga,doresc sa va tin in continuare la curent cu problema mea.Si cand zic problema e clar ca nu am rezolvat nimic inca....
Acum 30 de min am primit un telefon de la un forumist cu aceeasi problema ca a mea.El are norocul ca marti ii va veni un mecanic sa se uite la masina.Oricum am inteles ca mecanicul spune ca ar fi senzorul Hall(din descrierea facuta).Am cautat pe forum si surpriza! senzorul hall regleaza benzina spre injector.deci daca e defect poate sa comande oprirea benzinei spre acesta...
De abia astept maine sa ajung la masina si sa schimb acest senzor(cu cel de pe delcoul vechi,care acum stiu ca nu avea defecte(cel putin vizual) decat rotorul si carbunele din capac,posibil si modulul de aprindere)
Sper din tot sufletul sa se rezolve problema.
Ne auzim!
PS.Acel modul are alaturat si un senzor magnetic numit senzor HALL care masoara turatia motorului. acel senzor este conectat la ECU iar in funtie de pozitie ECU ajusteaza timpi deschidere/inchidere a supapei injectorul + ajusteaza unghiul dwell si aprinderea variabila.
AdamOpel - abia acum incep sa inteleg ce ai vrut sa spui cu asta.nu ma certa prea tare
deoarece consider ca interesul aratat de colegii de pe forum ma obliga,doresc sa va tin in continuare la curent cu problema mea.Si cand zic problema e clar ca nu am rezolvat nimic inca....
Acum 30 de min am primit un telefon de la un forumist cu aceeasi problema ca a mea.El are norocul ca marti ii va veni un mecanic sa se uite la masina.Oricum am inteles ca mecanicul spune ca ar fi senzorul Hall(din descrierea facuta).Am cautat pe forum si surpriza! senzorul hall regleaza benzina spre injector.deci daca e defect poate sa comande oprirea benzinei spre acesta...
De abia astept maine sa ajung la masina si sa schimb acest senzor(cu cel de pe delcoul vechi,care acum stiu ca nu avea defecte(cel putin vizual) decat rotorul si carbunele din capac,posibil si modulul de aprindere)
Sper din tot sufletul sa se rezolve problema.
Ne auzim!
PS.Acel modul are alaturat si un senzor magnetic numit senzor HALL care masoara turatia motorului. acel senzor este conectat la ECU iar in funtie de pozitie ECU ajusteaza timpi deschidere/inchidere a supapei injectorul + ajusteaza unghiul dwell si aprinderea variabila.
AdamOpel - abia acum incep sa inteleg ce ai vrut sa spui cu asta.nu ma certa prea tare
flavy16
- Mesaje scrise: 44
- Locatie: Arad
- Masina: Vectra 2000 y22dtr
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Jul 2011
- Mesaj Privat
sobicek
- Mesaje scrise: 47
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Kadett 1991 c16nz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Oct 2007
- Mesaj Privat
Buna ziua,
in sfarsit am ajuns la o rezolvare a problemei. Duminica trecuta , un coleg de pe forum mi-a sarit in ajutor si am luat din nou la puricat masina,pe partea electrica.Am uitat sa spun ca intre timp am curatat injectorul la ultrasunete.Se pare ca a fost de bine pt ca masina prezenta acum alte simptome.Acum dadea si scanteie si benzina dar dupa max 10 min de functionare se oprea.Sau curatat contacte imperfecte la:releul de benzina,la mufa de la delcou,schimbat papuci la firele din delcou,la mufa care intra in bobina de inductie.
In sfarsit,dupa toate astea,rabdand un frig infernal,am vazut ca[s]distribuitorul de scanteie din delcou este busit[/s].Noroc ca aveam unul de schimb.L-am schimbat si pe el. Acum singura piesa care putea da probleme era modulul de aprindere din delcou(pt ca in momentul cand masina se oprea,colegul a desfacut delcoul si manual ,cu contactul pus invartea de distribuitor si surpriza aveam scanteie dar nu mai venea benzina).
Daca ii dadea.....o masa.....incepea sa vina din nou benzina.
CONCLUZIE: modulul nu mai functiona corect cand se incalzea motorul si nu mai dadea impulsuri la injector.
Am montat totul la loc,colegul a plecat si a ramas sa comand modulul de aprindere convins ca asta e buba.Zis si facut.
Luni seara am pornit masina si am alimentat cu benzina de 98.Masina a mers fara probleme.
Marti am cumparat modulul(235ron),marca BERU,urmand sa il schimb singur.SI ACUM SURPRIZA!
De luni seara masina functioneaza fara probleme , nu sa mai oprit deloc,ba mai mult,i-am pus si carton in fata sa am si eu caldura in masina.
Modulul sta bine mersi in masina,nedesfacut.
Trageti voi concluzii,ca eu nu ma mai aventurez sa spun nimic.Am postat in speranta ca experienta prin care am trecut poate va ajuta pe altii cu probleme de genul asta.
MULTUMIRI TUTUROR CELOR CARE AU POSTAT IN ACEST TOPIC ,MULTUMIRI CELOR DE LA EDS OPEL SERVICE,SI MAI ALES COLEGULUI CARE CU MARE BUNAVOINTA MI-A SARIT IN AJUTOR IN TIMPUL LUI LIBER!
in sfarsit am ajuns la o rezolvare a problemei. Duminica trecuta , un coleg de pe forum mi-a sarit in ajutor si am luat din nou la puricat masina,pe partea electrica.Am uitat sa spun ca intre timp am curatat injectorul la ultrasunete.Se pare ca a fost de bine pt ca masina prezenta acum alte simptome.Acum dadea si scanteie si benzina dar dupa max 10 min de functionare se oprea.Sau curatat contacte imperfecte la:releul de benzina,la mufa de la delcou,schimbat papuci la firele din delcou,la mufa care intra in bobina de inductie.
In sfarsit,dupa toate astea,rabdand un frig infernal,am vazut ca
Daca ii dadea.....o masa.....incepea sa vina din nou benzina.
CONCLUZIE: modulul nu mai functiona corect cand se incalzea motorul si nu mai dadea impulsuri la injector.
Am montat totul la loc,colegul a plecat si a ramas sa comand modulul de aprindere convins ca asta e buba.Zis si facut.
Luni seara am pornit masina si am alimentat cu benzina de 98.Masina a mers fara probleme.
Marti am cumparat modulul(235ron),marca BERU,urmand sa il schimb singur.SI ACUM SURPRIZA!
De luni seara masina functioneaza fara probleme , nu sa mai oprit deloc,ba mai mult,i-am pus si carton in fata sa am si eu caldura in masina.
Modulul sta bine mersi in masina,nedesfacut.
Trageti voi concluzii,ca eu nu ma mai aventurez sa spun nimic.Am postat in speranta ca experienta prin care am trecut poate va ajuta pe altii cu probleme de genul asta.
MULTUMIRI TUTUROR CELOR CARE AU POSTAT IN ACEST TOPIC ,MULTUMIRI CELOR DE LA EDS OPEL SERVICE,SI MAI ALES COLEGULUI CARE CU MARE BUNAVOINTA MI-A SARIT IN AJUTOR IN TIMPUL LUI LIBER!
nidodage
- Mesaje scrise: 5
- Locatie: Constanta
- Masina: Kadett 1990 c16nz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Jul 2013
- Mesaj Privat