Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Tutoriale
  • mikyboy

  • Mesaje scrise: 5,734
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Insignia 2014 A20TDH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
sfatul meu mai ales ca spui ca esti perfectionst: cauta sa imprumuti de undeva o cheie dinamometrica si strangele la momentul potrivit ca altfel vei regreta mai tarziu. E foarte important ca asezarea si mai ales tentiunea creata intre zona conica de asezare a bujiei si filetul de prindere sa fie cea optima altfel daca este prea stransa, datorita dilatatiilor o sa apara o tentsiune suplimentara si in timp asta va duce la blocarea bujiilor in chiuloasa si implicit rupere la o schimbare a bujiilor iar daca nu este stransa suficient atunci nu se va aseza perfect pe zona conica si va scapa calamina pe acolo intre corpul bujiei si chiuloasa calamina care va duce in cele din urma la blocarea bujiei in chiuloasa si implicit la ruperea bujiei. Si nu in ultimul rand dar foarte important pune vaselina pe baza de cupru sau grafit rezistenta la tempereatura de minim 150°C cat poate sa ajunga acolo in zona temperatura (poate mai putin dar ca sa fi sigur). Astfel se vor desface usor data viitoare si mai ales nu se ancraseaza acolo... Wink Sper ca iti sunt de folos sfaturile mele de om patit si sa sti ca si eu sunt foarte tipicar si atent la detalii nu degeaba sunt fecioara si pe deasupra si inginer mecanic (proiectant)
Skip ads

  • keopsss

  • Mesaje scrise: 1,507
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Nov 2007

  • Mesaj Privat
Asa o sa fac!
Multumesc inca odata pentru raspunsurile foarte detaliate!
Luna aceasta sau cel tarziu cealalta sper sa le schimb,pana atunci o sa caut cheia aia dinamometrica,fiindca vreau sa nu am probleme.
Ultima data cand le-am schimbat a fost acum 1 an jumate cam asa si am fost la astia la reprezentanta,sincer nu am fost multumit de cum au lucrat.
Adica nu tu atentie,nu tu cheie dinamometrica(auzisem de ea) etc...
Vaselina nici nu au pus,le-am zis dar au zis ca asa ceva nu se pune,in fine mai bine fac eu.
Cu foarte mare atentie,fara graba sunt foarte atent si eu la detalii si imi place sa invat,lucruri noi.
Multumesc inca odata!
De pe clubopel am invatat multe lucruri bune,chitite si mai am de invatat! Embarassed
  • iuly85

  • Mesaje scrise: 1
  • Locatie: Neamt
  • Masina: Astra 2004 Y20DTI
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jun 2011

  • Mesaj Privat
eu leam schimbat pe toate 4 in 2010 chiar daca doar una era intrerupta
lucrarea am facut-o la opel bacau,ma costat 100ron bujia,la care sa adunat testul si manopera.in total cam 800.am fost multumit,tinand cont de faptul ca exista riscul ruperii bujiilor.ei isi asuma responsabilitatea.
  • Drogas

  • Mesaje scrise: 1,260
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Sep 2006

  • Mesaj Privat
iuly85 a scris:eu leam schimbat pe toate 4 in 2010 chiar daca doar una era intrerupta
lucrarea am facut-o la opel bacau,ma costat 100ron bujia,la care sa adunat testul si manopera.in total cam 800.am fost multumit,tinand cont de faptul ca exista riscul ruperii bujiilor.ei isi asuma responsabilitatea.


Ce hotie pe fata Crying or Very sad suma e obscen de mare si acum dar in 2010...
  • cornel.m

  • Mesaje scrise: 268
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2001 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Apr 2010

  • Mesaj Privat
800 ron?
poate 80 ron.
  • gabiopel

  • Mesaje scrise: 5,583
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Astra 2002 Y20 DTH-2.0 DTI
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Sep 2007

  • Mesaj Privat
Eu sunt multumit de lucrarea pe care o face invest20042991. Daca am nevoie sa schimb bujiile cu siguranta la el le voi schimba si chiar daca ar fi sa se rupa vreuna tot el o scoate , in timp ce eu intorc pe gratar niste carnaciori de plescoi Very Happy . Parca prea mare suma de 800-900 lei pt schimbatu a 4 bujii.
  • mikyboy

  • Mesaje scrise: 5,734
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Insignia 2014 A20TDH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
ai grija la carnaciorii aia sa nu se arda ca trebuie sa ii stingi cu bere si cea fara alcool le strica numa gustul Very Happy
  • adrian82

  • Mesaje scrise: 362
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Aug 2008

  • Mesaj Privat
la autokarma http://www.autokarma.ro/ gasiti vaselina cu cupru grafitata pentru bujii , am cautat trei zile Very Happy pana cand am gasit si la ei vor avea pe stoc zilele urmatoare. Inca ceva bujiile se dau la rece jos din cauza ca se dilata materialul din ce sutn confectionate si cand se incearca sa se dea jos se blocheaza pe con in camera de ardere eletrodul. Cumparati wd40 sau elf degripat dati de jur imprejur pe langa bujii lasat o zi la macerat incercat a se desface fara fortare... Nu se desface se mai da cu wd40 pana cand se patrunde pe filet ... daca s-a miscat bujiia se da iar cu wd40 pana cand s-a desfacut complet. Dupa aceea se pune noi bujii la care filetul se unge cu vaselina speciala cu cupru si se monteaza la loc... Acesta vaselina asigura in timp izolarea fata de mediul extern pentru a preintampina apa , sarurile creeate de aluminiu si eletrodul bujiei si cand se arde bujia se poate da usor jos fiindca vaselina nu se scurge si rezista la 1200 de grade si -40 de grade.
  • mikyboy

  • Mesaje scrise: 5,734
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Insignia 2014 A20TDH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
ca si completare, inainte de a baga noua bujie la loc ar fi indicat sa se verifice/curete filetul cu un tarod M10x1 pe care s-a pus vaselina inainte de a fi introdus in gaura. rolul vaselinei este ca spanul rezultat sa ramana in vaselina si sa nu cada in camera de ardere...
vaselina grafitata mai gasiti si de la Motorex care vine la borcanel de 400g parca...
  • zafira 2.0 automatic

  • Mesaje scrise: 1,031
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2003 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Nov 2005

  • Mesaj Privat
Dupa patru ani de folosinta si pornire fara probleme a revenit de actualitate problema bujiilor. Cu surprindere mai ales cand a fost foarte frig nu mai porneam decat cu mare dificultate motorul si cu o mare cantitate de fum la evacuare. Evident injuraturile de rigoare mai ales avand in vedere vremea care nu te lasa sa verifici si sa repari confortabil problema aparuta.....

Au fost schimbate toate bujiile deoarece dupa patru ani de folosinta s-au ars 3 din cele 4 cu succes. Succesiunea cea descrisa in tutorial, evident fara dificultate la demontare/ montare, doar un frig criminal...
  • mikyboy

  • Mesaje scrise: 5,734
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Insignia 2014 A20TDH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
ce bujii ai folosit? de curiozitate ca eu le-am schimbat in 2009 in vara si deocamdata sunt OK si atunci am pus Beru toate 4...

P.S. ale mele sunt si mai mult folosite avand un chiptuning care modifica si temperatura la care sa intre bujiile si astfel imi intra bujiile si la 15°C la prima pornire din ziua respectiva sau dupa ce a stat masina mai mult de 6 ore...
  • mircea v

  • Mesaje scrise: 162
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Vectra 1998 x20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Mai 2010

  • Mesaj Privat
De aproape 5 zile dau cu spray, maine ma apuc sa incerc sa le desfac, masina este din 98, x20dth , sa vad daca am noroc sau ghinion
  • adrian82

  • Mesaje scrise: 362
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Aug 2008

  • Mesaj Privat
Sa nu fortezi ca se rup !
  • mircea v

  • Mesaje scrise: 162
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Vectra 1998 x20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Mai 2010

  • Mesaj Privat
Doua au iesit foarte usor si erau chiar cele arse, noroc chior, celelalte doua au sa mai astepte, sunt inca bune si nu vreau sa risc. Chiar nu ma asteptam sa iasa asa usor.
  • mikyboy

  • Mesaje scrise: 5,734
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Insignia 2014 A20TDH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
si cu ce le-ai strans acum cand le-ai pus pe cele noi? cu dinamometrica la cuplu sau la mana... ai curatat conul de asezare si filetul din ciulasa? ai pus ceva pe filet la bujie sau nu?...
  • mircea v

  • Mesaje scrise: 162
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Vectra 1998 x20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Mai 2010

  • Mesaj Privat
Le-am strans la mana adica la contactul bujiei cu chiulasa am mai strans la 30 de grade cu finete, conul si filetul nu au fost necesar sa le curat, erau curate, iar pe filet am pus vaselina cuprata mda in loc de edit am apasat gresit pe notificare, imi cer scuze, oboseala, dar sa revin, cele 2 pe care le-am schimbat au fost inlocuite tot cu beru.Cu stima Mircea V
  • mikyboy

  • Mesaje scrise: 5,734
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Insignia 2014 A20TDH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
daca nu sunt toate 4 de acelasi tip si model o sa inceapa sa dea eroare de bujie arsa. Daca nu se inlocuiesc toate 4 in acelasi timp o sa forteze cele noi pe cele vechi si in scurt timp vor ceva si acelea...
cat despre stransul bujiilor nu stiu daca ce ai strans tu ar fi cam 12Nm cat scrie cartea ca trebuie stranse dar sper sa nu ai probleme pe viitor daca va trebui sa le mai schimbi vreodata. Oiricum daca erau curate complet atunci inseamna ca daca au fost schimbate au fost responsabil facute si daca nu atunci erau originale din fabrica ceea ce este putin probabil avand in vedere viata lor care este in jur de 4-5 ani Smile
  • popmari

  • Mesaje scrise: 160
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 2000 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Sep 2010

  • Mesaj Privat
salut, ce parere aveti de bujiile incandescente Lucas (cod LP077), sunt mai preferabile cele Bosch? multumesc .
  • popmari

  • Mesaje scrise: 160
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 2000 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Sep 2010

  • Mesaj Privat
va salut, am incercat bujiile incandescente , y 20 dth cu becul si la 2 din bujii lumina becului este mai slaba. Asta inseamna ca sunt aproape terminate ? Eroare am 1635 ceea ce inseamna si bujie arsa si releu bujii incandescente, dar din moment ce la verificare se aprinde becul ma gandesc ca nu este releul defect.
  • svasile

  • Mesaje scrise: 1,693
  • Locatie: Covasna
  • Masina: Astra 2006 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Oct 2014

  • Mesaj Privat
Ce legatura are releul cu becul? Ai luat + de la baterie si celalalt fir l-ai pus pe capul bujiei, ai verificat de fapt continuitatea bujiei. Aceasta verificare nu iti garanteaza ca bujia este buna, verifica cu multimetrul.
Skip ads

  1. Home
  2. Tutoriale

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR