Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Astra
  • bvirgil

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Stiu ca am mai deschis un astfel de topic dar nu sunt pe deplin lamurit.

Vreau sa-mi aduc o Astra G 1.4 16 v din martie 2001, cu seria motor X 14 XE 20 P 70803. Se poate sa fie doar Euro 2? Am vazut o Astra la vanzare din 2000 cu motor 1.4 si 75 CP care cica avea Euro 4. Cum se poate ca asta sa aiba doar Euro 2? Cum puteti spune sigur?

Astept lamuriri !
Skip ads

  • Drogas

  • Mesaje scrise: 1,260
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Sep 2006

  • Mesaj Privat
semnificatia X =euro 2
Y= euro 3
z=euro 4

Cauta alta cu cod motor y
  • bvirgil

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Mersi pentru raspuns.... Sad

Si era asa de frumoasa... Crying or Very sad
  • Cristian_13

  • Mesaje scrise: 124
  • Locatie: Neamt
  • Masina: Astra 2001 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Nov 2006

  • Mesaj Privat
si atunci de ce motorul Z16SE este catalogat la euro 3 ?
  • OctavianM

  • Mesaje scrise: 308
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Sep 2006

  • Mesaj Privat
aceeasi intrebare o am si eu...de ce Z16XE e catalogat drept euro 3, D4

ai naibii nemti nu puteau sa fie si ei ca toata lumea Smile
  • Mikki

  • Mesaje scrise: 1,418
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 1.6
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Sep 2004

  • Mesaj Privat
Z16SE / Z16XE e catalogat Euro 4.
  • OctavianM

  • Mesaje scrise: 308
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Sep 2006

  • Mesaj Privat
@ mikki

ok...in urma afirmatie tale m-am uitat acum pe talonul din germania al masinii sau cum se numeste actul care seamana cu talonul nostru (cred ca brieful mic) doar ca e de culoare verde si scrie Euro 3 und D4

atasez si imaginile cu actul in care m-am uitat








scuze pentru calitatea pozelor dar sunt facute cu telefonul
  • maiandrei

  • Mesaje scrise: 4,710
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2018 B20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Dec 2004

  • Mesaj Privat
CAUTARE face minuni!
https://www.clubopel.com/vie...hlight=z16xe+euro
  • Cristian_13

  • Mesaje scrise: 124
  • Locatie: Neamt
  • Masina: Astra 2001 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Nov 2006

  • Mesaj Privat
si totusi... in certificatul meu scrie euro 3 la Z16SE iar masina e inscrisa in tara in noiembrie 2006...
  • D.Mihai

  • Mesaje scrise: 210
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2000 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Nov 2005

  • Mesaj Privat
La mine masina e din 2000, motorul e Z18XE iar in carte si in talon mi-au trecut-o ca EURO 4.

Oricum astia de la RAR sunt cam dobitoci si dorm pe ei.
  • bvirgil

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Stie cineva daca in "certificatul de inmatriculare" franceza, apare seria motorului pentru a determina norma Euro?

Sau cum se procedeaza pentru o masina cumparata din Franta, pentru a sti in ce norma Euro s-o incadrezi.

Pe masina, seria motorului apare doar pe...motor? E greu accesibila?
  • alex2k6

  • Mesaje scrise: 37
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2005 1.9 CDTI 150 HP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Jan 2006

  • Mesaj Privat
Ca sa nu mai creez un topic nou intreb si eu aici. Vreau sa-mi aduc o Astra G cu motorul de 1.6. Am vazut ca , la o prima vedere, sunt mai multe Z16SE (cred) cele de 84Cp si 8v fata de Z16XE care are 101CP si 16V.
Ambele motoare sunt euro 4.
Voi care din motoare le aveti? Mi-e clar ca Z16XE ar fii mai bun dar pana la ce diferenta de bani sa merg ca sa il iau pe ala in loc de cel vechi doar 8V?
Multumesc
  • ionutcatalin_bic

  • Mesaje scrise: 95
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Mar 2007

  • Mesaj Privat
Indiferent ce aveti scris pe certificatele de inmatriculare tb sa stiti ca euro 4 il au masinile de dupa 1 ian 2005. E o problema de legislatie. La nemti und d4, d5, d6 apar ca niste scutiri de taxe datorita poluarii mai mici. Normal ar fi ca euro 3 und d4, ca si in cazul meu sa fie trecut pe certificat euro 4, insa daca masina are mai mult de 100 000 km la bord e considerata euro 3. Nu stiu daca am fost suficient de explicit. Pt informatii suplimentare voi reveni. As vrea sa stiu si eu ce se intampla in cazul in care vreau sa repar niste greseli facute de cei de la RAR pe certificat caci peste 2-3 ani va conta enorm daca e euro 3 sau 4 in privinta taxelor.
ps:


Dupa aderarea la Uniunea Europeana, cea mai adanca enigma auto pe piata SH o reprezinta normele germane de poluare D3 si D4. Ce-i cu ele? De ce RAR nu face echivalenta intre D4 si Euro4? Ce inseamna de fapt D3 si D4?

Legatura intre norma D3 (Deustche3) si E3 (Euro3) este foarte stransa, ambele fiind recunoscute de autoritatile europene. Normele germane au aparut in anul 1996, la momentul implementarii Euro2, cu scopul de a incuraja protectia mediului prin oferirea de reduceri de taxe. La vremea respectiva, Euro3 si Euro4 se aflau abia in proiect, iar multi dintre constructorii auto aveau mari rezerve ca aceste standarde ar putea fi indeplinite vreodata.

Pe acest fond, legiuitorul german a imaginat cele doua norme, D3 si D4, dupa “chipul si asemanarea” viitoarelor Euro3 si Euro4. Ideea a fost aceea de a incuraja achizitionarea masinilor mai putin poluante, adica neamtul care isi achizitioneaza o masina norma D3 se bucura de reduceri de taxe, la fel intamplandu-se si cu D4.

Deci, D3 = Euro3 si D4 = Euro4… Nu, nu-i asa !

Norma D3 prevede exact aceleasi praguri pentru poluanti ca si Euro3, iar D4 aceleasi praguri cu Euro4. Datorita acestei aparente identitati intre cele doua tipuri de norme, pe piata noastra (evident cea de SH, a masinilor cumparate din Germania sau alte state care au adoptat sistemul) a aparut o confuzie majora. Cele doua norme par identice, dar nu sunt.

Pai, daca sunt identice la noxe admise, unde apar diferentele?

Pentru a da raspuns la aceasta intrebare, trebuie sa va amintesc principala diferenta intre normativul Euro2 si Euro3. Odata cu normele Euro 3, noxele emisiilor auto au inceput sa fie standardizate si “la rece” (motorul de dimineata), nu doar “la cald” (motor in regim normal de temperatura), asa cum fusese in cazul Euro2. Mai tarziu, la momentul Euro4, a aparut o regula noua – masina trebuie sa isi respecte standardul de emisii pentru cel putin 100.000 km, in loc de 60.000 km cum era la Euro3…

Ei bine, ideea este ca la implementarea fiecarei norme Euro au existat proceduri de masurare a noxelor din ce in ce mai complicate (din punct de vedere tehnic), denumite “Cicluri Euro”. Norma Euro2 a fost implementata prin masuratori in Ciclu Euro2, Euro3 a venit cu Ciclul Euro3, iar Euro4 cu Ciclul Euro4. Asa cum spuneam si mai devreme, aceste cicluri au devenit din ce in ce mai complexe si mai dure pentru masini. Duritatea crescuta a acestor Cicluri de testare si masuratoare a standardelor Euro face diferenta dintre un D3 vechi, adica un Euro 3 masurat in Ciclu Euro2 si un Euro3 veritabil, adica Euro3 masurat in Ciclu Euro3.

Confuzia romaneasca din piata SH a fost adancita si de faptul ca – odata cu intrarea in vigoare a normelor Euro 3 si 4, producatorii si-au aliniat Ciclurile in care au facut masuratorile cu Ciclurile tehnice Euro standard. Astfel, incepand cu Ianuarie 2000, norma D3 este perfect identica cu norma Euro3 (in timp de D4 a fost masurat in Ciclu Euro3), iar incepand cu Ianuarie 2005 norma D4 este perfect identica cu standardul Euro4.

Prin urmare:
- Masina produsa pana in Ianuarie 2000, va fi Euro2, indiferent daca este atestata de nemti D3 sau D4.
- Masina produsa dupa Ianuarie 2000, dar pana in Ianuarie 2005 sunt Euro3, indiferent de norma D.
- Dupa Ianuarie 2005, D3 este 100% echivalent Euro3, iar D4 100% Euro4.

In concluzie, norma D (2,3,4,5 sau 6) nu are nici o relevanta pentru legislatia romaneasca. Daca va aduceti masini din Germania (sau alte state care au asimilat norma D) singurul criteriu este acela al datei de fabricatie. Atentie mare – DATA FABRICATIEI si nu data inmatricularii, cea trecuta pe talonul strain.

Pentru a avea un tablou complet al acestei probleme, iata istoricul standardelor europene pentru emisiile masinilor mici (sub 3,5t) din vestul Europei:

- non-euro pana in Iulie 1992.
- Euro1 din Iulie 1992
- Euro2 din Ianuarie 1996
- Euro3 din Ianuarie 2000
- Euro4 din Ianuarie 2005

Si in viitor:
- Euro5 din Septembrie 2009
- Euro6 este in proiect, neavand inca o data finala de implementare.

Trebuie spus ca exista deja pe piata masini care indeplinesc normele nemtesti D5 si chiar D6, ambele mai dure decat Euro4, insa nimeni nu poate sti daca la data implementarii Euro5 si Euro6, D5 si D6 vor fi perfect echivalente Euro5 si 6. Vom trai si vom vedea. La sfarsitul lui 2009…

NOTA IMPORTANTA:
Unii producatori s-au aliniat la Euro4 mai devreme de ianuarie 2005, pe anumite motorizari (nu pe toate), iar datele exacte la care au facut trecerea nu au fost date niciodata publicitatii. Articolul are doar scopul de a pune la adapost de tzepe pe cei mai putin informati. Este absolut sigur ca o masina D4 dupa 1 ianuarie 2005 este Euro4. Dar acest lucru nu exclude existenta unei motorizari D4=Euro4 si inainte de ian 2005.
  • alxgudea

  • Mesaje scrise: 479
  • Locatie: Cluj Napoca
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Jun 2006

  • Mesaj Privat
cu siguranta ca ceva nu e in regula...stim ce e cu rar la noi...dar toturi spui ceva ce nu este conform cu realitatea..am z14xe si e trecut euro4! desi e fabricat in noembrie 2000 (ma rog, apare ca masina de 2001 cf stilului german), la fel si z16xe stiu sigur ce e euro 4...deci ceva nu pusca..din ce spui tu acolo se vede ca esti cunoscator, dar...ma indoiesc ca gm a tinut secret faptul ca a pus in 200 motoare euro4...doar ar fi antimarketing si antireclama!
  • misu_imv75

  • Mesaje scrise: 114
  • Locatie: craiova
  • Masina: Vectra 2002 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Mai 2006

  • Mesaj Privat
De la 1 ian 2007 s-a mai schimbat cate ceva de aici nelamuririle , adica guvernantii nostrii au hotarat ca numai masinile la care este specificat clar Euro 4 in CI din tara de provenienta vor aparea Euro 4 la noi ( probabil si pentru a incasa taxa de inmatriculare conform E3 , adica mai mult decat dublu fata de E4 )....asa ca masinile care erau catalogate E3 und D4 la nemti ....adio E4 Exclamation
  • sorin666

  • Mesaje scrise: 3,888
  • Locatie: outside Manell's Land
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Mai 2004

  • Mesaj Privat
Normele "D" sunt niste norme interne germane, fara recunoastere europeana, deci NU conteaza, singurele cu omologare continentala sunt normele "E" Exclamation
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Astra

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR