- mcatalinux
- OP
- 25 mesaje
- din 06 Oct 2005
- Vectra 2001 z16xe
- Bucuresti
mcatalinux
- Mesaje scrise: 25
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Oct 2005
- Mesaj Privat
Buna tuturor. Cu ajutorul vostruam depasit multe probleme legate de opelul meu fara sa ajung la service, dar acum nu cred ca mai scap.
E vorba de un vectrab, z16xe, 2001, 250k km, care, la un drum de200 km s-a oprit im mers candmai aveam 20 km pana la destinatie. Coderoare stocat, p0340, am ajuns acasa pe platforma. Motorul s-a oprit in mers, s-au aprins toate becurile in bord si nu a mai vrut sa porneasca.
Dupa ce m-am documentat, am inceput verificari, ammasurat in conectorul de la senzorul camshaft rezistenta si tensiune, ambele sunt ok, am sters eroarea cu op-com, am folosit un spray de contacte si cam atat.
Rezultatul, nu mai am eroare, dar tot nu porneste. Am constatat ca bujiile sunt ude, am schimbat alte 2 seturi d bujii, rezultatul e acelasi, le uda si nu porneste.
Va rog un sfat, sau ce sa verific pentru ca acum, nemaiavand nici un cod de eroare nu stiu de unde s-o apuc.
La multi ani Ioanelor si Ionilor.
E vorba de un vectrab, z16xe, 2001, 250k km, care, la un drum de200 km s-a oprit im mers candmai aveam 20 km pana la destinatie. Coderoare stocat, p0340, am ajuns acasa pe platforma. Motorul s-a oprit in mers, s-au aprins toate becurile in bord si nu a mai vrut sa porneasca.
Dupa ce m-am documentat, am inceput verificari, ammasurat in conectorul de la senzorul camshaft rezistenta si tensiune, ambele sunt ok, am sters eroarea cu op-com, am folosit un spray de contacte si cam atat.
Rezultatul, nu mai am eroare, dar tot nu porneste. Am constatat ca bujiile sunt ude, am schimbat alte 2 seturi d bujii, rezultatul e acelasi, le uda si nu porneste.
Va rog un sfat, sau ce sa verific pentru ca acum, nemaiavand nici un cod de eroare nu stiu de unde s-o apuc.
La multi ani Ioanelor si Ionilor.
- andreyutzu
- **
- 78 mesaje
- din 05 Mai 2007
- Astra 2007 Z13DTH
- Hunedoara
andreyutzu
- Mesaje scrise: 78
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Astra 2007 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Mai 2007
- Mesaj Privat
- mcatalinux
- OP
- 25 mesaje
- din 06 Oct 2005
- Vectra 2001 z16xe
- Bucuresti
mcatalinux
- Mesaje scrise: 25
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Oct 2005
- Mesaj Privat
- andreyutzu
- **
- 78 mesaje
- din 05 Mai 2007
- Astra 2007 Z13DTH
- Hunedoara
andreyutzu
- Mesaje scrise: 78
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Astra 2007 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Mai 2007
- Mesaj Privat
- mecaNIK
- ****
- 2,202 mesaje
- din 10 Jan 2007
- Insignia 2010 confidential
- Anglia
mecaNIK
- Mesaje scrise: 2,202
- Locatie: Anglia
- Masina: Insignia 2010 confidential
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jan 2007
- Mesaj Privat
- andreyutzu
- **
- 78 mesaje
- din 05 Mai 2007
- Astra 2007 Z13DTH
- Hunedoara
andreyutzu
- Mesaje scrise: 78
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Astra 2007 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Mai 2007
- Mesaj Privat
- Nirolf1986
- ***
- 940 mesaje
- din 13 Sep 2010
- Astra 2001 Z16XE
- Arad
Nirolf1986
- Mesaje scrise: 940
- Locatie: Arad
- Masina: Astra 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Sep 2010
- Mesaj Privat
- mcatalinux
- OP
- 25 mesaje
- din 06 Oct 2005
- Vectra 2001 z16xe
- Bucuresti
mcatalinux
- Mesaje scrise: 25
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Oct 2005
- Mesaj Privat
- mecaNIK
- ****
- 2,202 mesaje
- din 10 Jan 2007
- Insignia 2010 confidential
- Anglia
mecaNIK
- Mesaje scrise: 2,202
- Locatie: Anglia
- Masina: Insignia 2010 confidential
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jan 2007
- Mesaj Privat
eBaghera
- Mesaje scrise: 81
- Locatie: Dolj
- Masina: Vectra 2001 16.16V ZXE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Mai 2010
- Mesaj Privat
mcatalinux a scris:Mentionez ca in momentul producerii incidentului eram in decelerare(frana de motor) iar zgomotul a fost aproape imperceptibil.
Am comandat distributie noua, va voi spune ce am gasit cand desfac.
Numai bine.
Am comandat distributie noua, va voi spune ce am gasit cand desfac.
Numai bine.
Daca ai avut o viteza mica poti fi oarecum increzator deoarece la turatie mica, in cazul ruperii curelei, tachetii la opel fiind autoreglabili au o pozitie in care se retrag automat chiar daca cama ataca tachetele in cazul in care cele 2 axe nu mai primesc fluxul de transmisie de la arborele motor (dar numai la turatie mica).
nick84
- Mesaje scrise: 68
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Feb 2011
- Mesaj Privat
eBaghera a scris:
Daca ai avut o viteza mica poti fi oarecum increzator deoarece la turatie mica, in cazul ruperii curelei, tachetii la opel fiind autoreglabili au o pozitie in care se retrag automat chiar daca cama ataca tachetele in cazul in care cele 2 axe nu mai primesc fluxul de transmisie de la arborele motor (dar numai la turatie mica).
mcatalinux a scris:Mentionez ca in momentul producerii incidentului eram in decelerare(frana de motor) iar zgomotul a fost aproape imperceptibil.
Am comandat distributie noua, va voi spune ce am gasit cand desfac.
Numai bine.
Am comandat distributie noua, va voi spune ce am gasit cand desfac.
Numai bine.
Daca ai avut o viteza mica poti fi oarecum increzator deoarece la turatie mica, in cazul ruperii curelei, tachetii la opel fiind autoreglabili au o pozitie in care se retrag automat chiar daca cama ataca tachetele in cazul in care cele 2 axe nu mai primesc fluxul de transmisie de la arborele motor (dar numai la turatie mica).
nu exista asa ceva, putea sa fie si pe loc, cum am fost eu si tot s-au indoit supapele (14/16)
- mcatalinux
- OP
- 25 mesaje
- din 06 Oct 2005
- Vectra 2001 z16xe
- Bucuresti
mcatalinux
- Mesaje scrise: 25
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Oct 2005
- Mesaj Privat
Am ajuns cu masina la mecanic, rezultatul este urmatorul:
toate cele 16 supape sunt indoite si 2 ghidaje de supapa admisie crapate.
S-a elucidat si cauza pentru ca mi s-a parut putin ciudat cum de s-a dus cureaua fix la 60k km. De fapt s-a rupt ceva din pompa de ulei, nustiu pe unde a ajuns s-a blocat rola intinzatoare iar cureaua s-a rupt ca o consecinta.
Acum sunt la cumparat piese.
Numai bine.
toate cele 16 supape sunt indoite si 2 ghidaje de supapa admisie crapate.
S-a elucidat si cauza pentru ca mi s-a parut putin ciudat cum de s-a dus cureaua fix la 60k km. De fapt s-a rupt ceva din pompa de ulei, nustiu pe unde a ajuns s-a blocat rola intinzatoare iar cureaua s-a rupt ca o consecinta.
Acum sunt la cumparat piese.
Numai bine.
eBaghera
- Mesaje scrise: 81
- Locatie: Dolj
- Masina: Vectra 2001 16.16V ZXE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Mai 2010
- Mesaj Privat
nick84 a scris:
nu exista asa ceva, putea sa fie si pe loc, cum am fost eu si tot s-au indoit supapele (14/16)
eBaghera a scris:
Daca ai avut o viteza mica poti fi oarecum increzator deoarece la turatie mica, in cazul ruperii curelei, tachetii la opel fiind autoreglabili au o pozitie in care se retrag automat chiar daca cama ataca tachetele in cazul in care cele 2 axe nu mai primesc fluxul de transmisie de la arborele motor (dar numai la turatie mica).
mcatalinux a scris:Mentionez ca in momentul producerii incidentului eram in decelerare(frana de motor) iar zgomotul a fost aproape imperceptibil.
Am comandat distributie noua, va voi spune ce am gasit cand desfac.
Numai bine.
Am comandat distributie noua, va voi spune ce am gasit cand desfac.
Numai bine.
Daca ai avut o viteza mica poti fi oarecum increzator deoarece la turatie mica, in cazul ruperii curelei, tachetii la opel fiind autoreglabili au o pozitie in care se retrag automat chiar daca cama ataca tachetele in cazul in care cele 2 axe nu mai primesc fluxul de transmisie de la arborele motor (dar numai la turatie mica).
nu exista asa ceva, putea sa fie si pe loc, cum am fost eu si tot s-au indoit supapele (14/16)
Am patit asa ceva la o Nubira 2 (motor identic Opel Astra-Vecta, Chevrolet Cruz - Laceti etc. vorbesc de modelul Z16XE 16V). La viteza de 130 km/h megand constant am scos-o din viteza pt ca am vrut sa opresc si am lasat-o sa curga lent. Cand a ajuns cam pe la 60 km/h rulam deja pe banda de urgenta iar motorul functiona aproape de ralanti cam 1500 rot/min si apoi mi s-a oprit motorul brusc. Apoi am observat ca mi se blocase rola de ghidare a curelei de transmisie fapt ce a dus la aruncarea curelei de pe circuit, facand-o gramada in cutia de protectie a distributiei. Ducad-o la servis motorul nu a avut absolut nimik.
Deci cum am explicat daca cama ataca tachetele iar supapa este deschisa ori pe admisie ori pe evacuare iar arborele nu se mai roteste cine indoaie supapele freatele meu ? ( mentionez : cu conditia sa fie scoasa din viteza)
- Nirolf1986
- ***
- 940 mesaje
- din 13 Sep 2010
- Astra 2001 Z16XE
- Arad
Nirolf1986
- Mesaje scrise: 940
- Locatie: Arad
- Masina: Astra 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Sep 2010
- Mesaj Privat
1. Daca la 130 ai scos-o din viteza masina ruland din inertie, cum a ajuns la 60 km/h abia la 1500 rpm? Pai cand o scoti din viteza, turatia scade mai rapid spre relanti decat masina care incetineste de la 130 la 60, chiar si franand.
2. A sarit cureaua de transmisie de pe circuit, cum a ajuns in cutia distributiei? Imi vine greu sa cred.
3. Daca motorul e la relanti si cutia e scoasa din viteza nu se roteste arborele cotit, sau despre ce arbore e vorba?
2. A sarit cureaua de transmisie de pe circuit, cum a ajuns in cutia distributiei? Imi vine greu sa cred.
3. Daca motorul e la relanti si cutia e scoasa din viteza nu se roteste arborele cotit, sau despre ce arbore e vorba?
- mecaNIK
- ****
- 2,202 mesaje
- din 10 Jan 2007
- Insignia 2010 confidential
- Anglia
mecaNIK
- Mesaje scrise: 2,202
- Locatie: Anglia
- Masina: Insignia 2010 confidential
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jan 2007
- Mesaj Privat
Colegul care sustine cu atata convingere ca la Opel exista sistem antiindoire pentru supape,apoi a ajustat-o la functionarea in relanti...dupa care de fapt nu era in viteza masina...se referea probabil la arborii de pe marginea soselei aia nu se rotesc sigur ...daca e vorba despre arborele cotit ala se invarte ....iar rolul curelei de distributie este de a sincroniza rotatiile cand se rupe,sare,ori dispare IN FUNCTIONARE atunci datorita desincronizarii rotatiilor se vor deteriora supapele mai mult ori mai putin pe langa ele mai pot crapa,ghiduri,tacheti,de multe ori la diesel se indoaie si biele.
bobi20
- Mesaje scrise: 85
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Feb 2009
- Mesaj Privat
- mcatalinux
- OP
- 25 mesaje
- din 06 Oct 2005
- Vectra 2001 z16xe
- Bucuresti
mcatalinux
- Mesaje scrise: 25
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Oct 2005
- Mesaj Privat
- marian_sro
- *****
- 3,791 mesaje
- din 08 Apr 2007
- Vectra 1999 x20xev
- piatra neamt
marian_sro
- Mesaje scrise: 3,791
- Locatie: piatra neamt
- Masina: Vectra 1999 x20xev
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Apr 2007
- Mesaj Privat
@baghera nu vrei tu sa ne lasi pe noi in nestiinta noastra? tu geniu al motoarelor 16v.ti-am citit vreo 3 posturi si toate au aberatii in ele. nu vrei tu sa citesti mai mult si sa scrii mai putin? aberatiile pot fi luate de bune de unii si ma tem ca dauneaza grav motorului in 16 de la opel.
la motoarele opel in 16 v la ruperea distributiei se stramba supape.PUNCT! 1-4-16 depinde de cat noroc ai. oricum se lasa cu daune.
la motoarele opel in 16 v la ruperea distributiei se stramba supape.PUNCT! 1-4-16 depinde de cat noroc ai. oricum se lasa cu daune.
eBaghera
- Mesaje scrise: 81
- Locatie: Dolj
- Masina: Vectra 2001 16.16V ZXE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Mai 2010
- Mesaj Privat
marian_sro a scris:@baghera nu vrei tu sa ne lasi pe noi in nestiinta noastra? tu geniu al motoarelor 16v.ti-am citit vreo 3 posturi si toate au aberatii in ele. nu vrei tu sa citesti mai mult si sa scrii mai putin? aberatiile pot fi luate de bune de unii si ma tem ca dauneaza grav motorului in 16 de la opel.
la motoarele opel in 16 v la ruperea distributiei se stramba supape.PUNCT! 1-4-16 depinde de cat noroc ai. oricum se lasa cu daune.
la motoarele opel in 16 v la ruperea distributiei se stramba supape.PUNCT! 1-4-16 depinde de cat noroc ai. oricum se lasa cu daune.
Imi pare rau ca nu poti mai mult ... dar daca atata poti, atata scrii si ca atare unul ca tine sunt sigur ca poate face dauna totala motorului la ruperea curelei de distributie. Fiecare conducator auto ca sa nu zic sofer, cum stie sa o utilizeze masina, asa o are.
Eu nu am spus ca nu poti avea supape indoite dar mult conteaza si norocul adica la ruperea curelei daca este cuplat in viteza pagubele sunt mai mai iar daca este decuplat pagubele sunt mult mai mici. Pune-i senzor de T-BELT pe aprindere si ai daune zero .
- mecaNIK
- ****
- 2,202 mesaje
- din 10 Jan 2007
- Insignia 2010 confidential
- Anglia
mecaNIK
- Mesaje scrise: 2,202
- Locatie: Anglia
- Masina: Insignia 2010 confidential
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jan 2007
- Mesaj Privat
eBaghera ne spui si noua la cate chiulase diagnosticate de tine,reparate si care sa si functioneze impecabil se rezuma experienta ta? ca sa nu ne mai contrazicem aiurea? daca se rezuma la ce-ai citit pe net si la acea intamplare atunci este de inteles inversunarea ta,daca tu chiar lucrezi in domeniu si sustii asemenea enormitati e timpul sa-ti schimbi domeniul de activitate.
P.S. Apropos n-am intalnit nicodata motor distrus de legatura prea lunga a moleculei de ulei,ci doar din lipsa,mizerie,consum....etc stii la ce ma refer.
P.S. Apropos n-am intalnit nicodata motor distrus de legatura prea lunga a moleculei de ulei,ci doar din lipsa,mizerie,consum....etc stii la ce ma refer.