- adware_man
- OP
- 1,724 mesaje
- din 01 Oct 2008
- Astra 2002 Y20DTH
- Bucuresti
adware_man
- Mesaje scrise: 1,724
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Oct 2008
- Mesaj Privat
- ciniparu
- **
- 141 mesaje
- din 22 Jun 2010
- Astra 2001 YDTH
- Botosani
ciniparu
- Mesaje scrise: 141
- Locatie: Botosani
- Masina: Astra 2001 YDTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Jun 2010
- Mesaj Privat
- adware_man
- OP
- 1,724 mesaje
- din 01 Oct 2008
- Astra 2002 Y20DTH
- Bucuresti
adware_man
- Mesaje scrise: 1,724
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Oct 2008
- Mesaj Privat
- Astra_astraG
- *
- 1 mesaje
- din 14 Oct 2011
- Astra 2001 z16xe
- Brasov
Astra_astraG
- Mesaje scrise: 1
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2001 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Oct 2011
- Mesaj Privat
Daca ma poate ajuta si pe mine cineva cu o problema? de curand am achizitionat un astra g 1.6 benzina SE din 2001, problema care ar fi, cand pun contactele, dupa 5 sec incep ambele radiatoarele sa se invarta la viteza maxima, iar becurile sunt aprinse in bord (cel de la racire patrat cu steluta + check engine), dupa pornire nici o schimbare.
am fost la tester, mi-a dat eroarea p 1540 din cate imi amintesc ( senzor presiune freon ), am fost am cumparat un senzor de la dezmembrari, l-am schimbat, am incercat sa sterg erorile, si.....NIMIC.
Mi s-a mai spus ca ar trebui inlocuit ECM-ul, dar momentan nu am gasit unul(,nici macar la proba),si sa verific instalatia electrica.am fost pe la diferite garaje dar astia nu prea au timp de tine...ca vine iarna domne,avem multe de schimbat!
Daca m-ar ajuta si pe mine cineva care a avut aceasta problema, din zona Ploiesti-Bucuresti, sau cine vine la munte, as fi foarte recunoscator!
O sa mai insist zilele acestea pe la diferite persoane, poate or putea sa ma ajute cu un ECM la proba si speram sa se rezolve.
Toate cele bune
am fost la tester, mi-a dat eroarea p 1540 din cate imi amintesc ( senzor presiune freon ), am fost am cumparat un senzor de la dezmembrari, l-am schimbat, am incercat sa sterg erorile, si.....NIMIC.
Mi s-a mai spus ca ar trebui inlocuit ECM-ul, dar momentan nu am gasit unul(,nici macar la proba),si sa verific instalatia electrica.am fost pe la diferite garaje dar astia nu prea au timp de tine...ca vine iarna domne,avem multe de schimbat!
Daca m-ar ajuta si pe mine cineva care a avut aceasta problema, din zona Ploiesti-Bucuresti, sau cine vine la munte, as fi foarte recunoscator!
O sa mai insist zilele acestea pe la diferite persoane, poate or putea sa ma ajute cu un ECM la proba si speram sa se rezolve.
Toate cele bune
- ovilio`f
- **
- 134 mesaje
- din 07 Mar 2007
- Astra 2001 z16se
- Bihor
ovilio`f
- Mesaje scrise: 134
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2001 z16se
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Mar 2007
- Mesaj Privat
- adware_man
- OP
- 1,724 mesaje
- din 01 Oct 2008
- Astra 2002 Y20DTH
- Bucuresti
adware_man
- Mesaje scrise: 1,724
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Oct 2008
- Mesaj Privat
Astra_astraG a scris:Daca ma poate ajuta si pe mine cineva cu o problema? de curand am achizitionat un astra g 1.6 benzina SE din 2001, problema care ar fi, cand pun contactele, dupa 5 sec incep ambele radiatoarele sa se invarta la viteza maxima, iar becurile sunt aprinse in bord (cel de la racire patrat cu steluta + check engine), dupa pornire nici o schimbare.
am fost la tester, mi-a dat eroarea p 1540 din cate imi amintesc ( senzor presiune freon ), am fost am cumparat un senzor de la dezmembrari, l-am schimbat, am incercat sa sterg erorile, si.....NIMIC.
Mi s-a mai spus ca ar trebui inlocuit ECM-ul, dar momentan nu am gasit unul(,nici macar la proba),si sa verific instalatia electrica.am fost pe la diferite garaje dar astia nu prea au timp de tine...ca vine iarna domne,avem multe de schimbat!
Daca m-ar ajuta si pe mine cineva care a avut aceasta problema, din zona Ploiesti-Bucuresti, sau cine vine la munte, as fi foarte recunoscator!
O sa mai insist zilele acestea pe la diferite persoane, poate or putea sa ma ajute cu un ECM la proba si speram sa se rezolve.
Toate cele bune
am fost la tester, mi-a dat eroarea p 1540 din cate imi amintesc ( senzor presiune freon ), am fost am cumparat un senzor de la dezmembrari, l-am schimbat, am incercat sa sterg erorile, si.....NIMIC.
Mi s-a mai spus ca ar trebui inlocuit ECM-ul, dar momentan nu am gasit unul(,nici macar la proba),si sa verific instalatia electrica.am fost pe la diferite garaje dar astia nu prea au timp de tine...ca vine iarna domne,avem multe de schimbat!
Daca m-ar ajuta si pe mine cineva care a avut aceasta problema, din zona Ploiesti-Bucuresti, sau cine vine la munte, as fi foarte recunoscator!
O sa mai insist zilele acestea pe la diferite persoane, poate or putea sa ma ajute cu un ECM la proba si speram sa se rezolve.
Toate cele bune
Salut!
Am eu un ECM de vanzare... daca vrei, poti doar sa faci proba cu el, daca vrei poti sa il si cumprei... Azi sunt in Brasov, dar ECM-ul e Bucuresti.
- Kay
- ****
- 1,173 mesaje
- din 28 Jan 2008
- Astra 2003 Z16XE
- Dolj
Kay
- Mesaje scrise: 1,173
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 2003 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Jan 2008
- Mesaj Privat
cyclyman a scris:Unde se afla Electronic cooling module la Astra G (2003) Z16XE sau Astra G (2003) Z16XEP?
Nu gasesc la nici una din masini acea 'cutie' neagra gri sau orice alta culoare.
Firele de la ventilator si ac ce vin din zona sigurantelor/motor trec pe sub vasul de antigel apoi intra intr-un 'cilindru' situat in partea bateriei jos pe bara.
M-am uitat in TIS 2009 pe diagrama la z16xep si imi apar 2 relee pentru ventilator in cu 'cutia' cu relee din dreptul volanului (nu cele din bord) in realitate masina are doar 3 relee in loc de 5.
Nu gasesc la nici una din masini acea 'cutie' neagra gri sau orice alta culoare.
Firele de la ventilator si ac ce vin din zona sigurantelor/motor trec pe sub vasul de antigel apoi intra intr-un 'cilindru' situat in partea bateriei jos pe bara.
M-am uitat in TIS 2009 pe diagrama la z16xep si imi apar 2 relee pentru ventilator in cu 'cutia' cu relee din dreptul volanului (nu cele din bord) in realitate masina are doar 3 relee in loc de 5.
si eu tot Z16XE am din 2003, cu AC si nu am ECM. Pe radiator am un singur ventilator si nici mufa pentru a conecta inca unul nu exista.
Am vazut ca exista masini fara AC si au acest ECM, dar si o legatura intre ECM si modulul de climatronic in caz ca exista. Am un prieten care are Z16XE si climatronic si are ECM dar masina este din 2001 sau 2002 si un coleg la munca cu Z16XE si AC manual cu ECM masina din 2001. Sa fi renuntat la ele din 2003 ca nu prea inteleg.
- Kay
- ****
- 1,173 mesaje
- din 28 Jan 2008
- Astra 2003 Z16XE
- Dolj
Kay
- Mesaje scrise: 1,173
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 2003 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Jan 2008
- Mesaj Privat
conform TIS la motorul Z16XE incepand cu 2003 nu mai apare ECM. Eu am in plan sa montez climatronic si din cate am vazut pinul20 din unitatea de comanda a climatronicului comunica cu ECM; sa inteleg ca nu voi putea monta climatronic ?
Am cautat si o masina fara AC la care sa fie prezent ECM-ul dar nu am gasit, posibil am citit gresit despre masini fara AC si ECM prezent.
LE: ok m-am linistit, am gasit unde se conecteaza modulul climatronic in caz ca nu exista ECM; deci se poate pune climatronic si daca massina nu prevede ECM
Am cautat si o masina fara AC la care sa fie prezent ECM-ul dar nu am gasit, posibil am citit gresit despre masini fara AC si ECM prezent.
LE: ok m-am linistit, am gasit unde se conecteaza modulul climatronic in caz ca nu exista ECM; deci se poate pune climatronic si daca massina nu prevede ECM
- George Pelesca
- **
- 182 mesaje
- din 03 Jun 2007
- Astra 2001 z16se
- Valcea
George Pelesca
- Mesaje scrise: 182
- Locatie: Valcea
- Masina: Astra 2001 z16se
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Jun 2007
- Mesaj Privat
Salutare!
Tot o problemã cu rãcirea am ºi eu dar cam ciudatã: temperatura motorului ajunge la 90 grade, pornesc ambele ventilatoare ºi dupã puþin timp cel din faþã se opreºte, apare eroare in bord iar al doilea ventilator, cel dinspre motor, funcþioneazã la turaþie maximã, temperatura indicatã la bord continuând sã creascã deºi furtunul de ieºire din radiator este relativ rece. Asta pânã când scad temperatura oprind motorul sau pornind ventilaþia din habitaclu ºi repornind, dupã care o ia de la capãt.
Erorile care apar în momentul critic sunt urmãtoarele:
00022 - Motor pentru presiune aer - semnal prea mic
Nu este prezent
00021 - Circuit motor pentru presiune aer - defect
Nu este prezent (nu au fost citite în timp ce erau prezente ci dupã)
Acelaºi lucru se întâmplã ºi dacã pornesc ventilatoarele din tester. Aici îmi indicã la treapta 1 cca 5v pe ventilatorul dinspre motor ºi 14v pe cel din faþã. Dacã cresc puterea sare direct la treapta 5, apare eroarea cu manifestãrile de mai sus ºi tensiune 0v pe ventilatorul din faþã.
ECM-ul pare în regulã cel puþin inspectat vizual pentru cã e cam dificil de scos releele de pe PCB pentru verificarea lor cã altfel nu se pot scoate capacele de la ele aºa cã am renunþat.
Ventilatorul cu problema e ok. Totuºi,
Dacã a mai pãþit cineva ceva de genul sau are vreo pãrere i-aº fi recunoscãtor dacã ar rãspunde aici.
Tot o problemã cu rãcirea am ºi eu dar cam ciudatã: temperatura motorului ajunge la 90 grade, pornesc ambele ventilatoare ºi dupã puþin timp cel din faþã se opreºte, apare eroare in bord iar al doilea ventilator, cel dinspre motor, funcþioneazã la turaþie maximã, temperatura indicatã la bord continuând sã creascã deºi furtunul de ieºire din radiator este relativ rece. Asta pânã când scad temperatura oprind motorul sau pornind ventilaþia din habitaclu ºi repornind, dupã care o ia de la capãt.
Erorile care apar în momentul critic sunt urmãtoarele:
00022 - Motor pentru presiune aer - semnal prea mic
Nu este prezent
00021 - Circuit motor pentru presiune aer - defect
Nu este prezent (nu au fost citite în timp ce erau prezente ci dupã)
Acelaºi lucru se întâmplã ºi dacã pornesc ventilatoarele din tester. Aici îmi indicã la treapta 1 cca 5v pe ventilatorul dinspre motor ºi 14v pe cel din faþã. Dacã cresc puterea sare direct la treapta 5, apare eroarea cu manifestãrile de mai sus ºi tensiune 0v pe ventilatorul din faþã.
ECM-ul pare în regulã cel puþin inspectat vizual pentru cã e cam dificil de scos releele de pe PCB pentru verificarea lor cã altfel nu se pot scoate capacele de la ele aºa cã am renunþat.
Ventilatorul cu problema e ok. Totuºi,
Dacã a mai pãþit cineva ceva de genul sau are vreo pãrere i-aº fi recunoscãtor dacã ar rãspunde aici.
- adware_man
- OP
- 1,724 mesaje
- din 01 Oct 2008
- Astra 2002 Y20DTH
- Bucuresti
adware_man
- Mesaje scrise: 1,724
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Oct 2008
- Mesaj Privat
- George Pelesca
- **
- 182 mesaje
- din 03 Jun 2007
- Astra 2001 z16se
- Valcea
George Pelesca
- Mesaje scrise: 182
- Locatie: Valcea
- Masina: Astra 2001 z16se
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Jun 2007
- Mesaj Privat
Salut!
Revin cu detlii:
ECM-ul e negru ºi nu a fost el de vinã pentru toatã beleaua. Nici nu o sã credeþi unde a fost problema: o rezistenþã de un centimetru la ventilatorul din faþã - era arsã. Ecm nu vedea cum trebuie ventilatorul, nici nu putea sã-l comande ºi apãrea eroarea cu intrarea celuilalt ventilator în regim de avarie. Am înlocuit rezistorul cu unul similar ºi totul e ok acum. Câtã complicaþie sã-mi dau seama! Am dat jos tot botul masinii.
Toate bune tuturor!
Revin cu detlii:
ECM-ul e negru ºi nu a fost el de vinã pentru toatã beleaua. Nici nu o sã credeþi unde a fost problema: o rezistenþã de un centimetru la ventilatorul din faþã - era arsã. Ecm nu vedea cum trebuie ventilatorul, nici nu putea sã-l comande ºi apãrea eroarea cu intrarea celuilalt ventilator în regim de avarie. Am înlocuit rezistorul cu unul similar ºi totul e ok acum. Câtã complicaþie sã-mi dau seama! Am dat jos tot botul masinii.
Toate bune tuturor!
- morarandrei31
- *
- 1 mesaje
- din 13 Jan 2012
- Suceava
morarandrei31
- Mesaje scrise: 1
- Locatie: Suceava
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jan 2012
- Mesaj Privat
salut
ma poate ajuta cineva cu o problema?
am cumparat un astra g din 2000 diesel motorul de isuzu (FARA AER CONDITIONAT )si am in bord aprins becul de la ventilator
m-am conectat cu op com si am urmatoarele alarme:
00057 - A/C Cutoff Request, no Signal
Present
00004 - A/C Pressure Sensor, no Signal (Signal Lead)
Present
am verificat ecm de sub aripa si este intreg, s-ar putea sa fie schimbat.....
ventilatorul merge dar la un moment dat se arde siguranta din cutia de langa baterie (asta ar putea fi din cauza ventilatorului trebuie sal verific)
va intreb daca pt modelul fara AC ECM este diferit..... astept pareri
ma poate ajuta cineva cu o problema?
am cumparat un astra g din 2000 diesel motorul de isuzu (FARA AER CONDITIONAT )si am in bord aprins becul de la ventilator
m-am conectat cu op com si am urmatoarele alarme:
00057 - A/C Cutoff Request, no Signal
Present
00004 - A/C Pressure Sensor, no Signal (Signal Lead)
Present
am verificat ecm de sub aripa si este intreg, s-ar putea sa fie schimbat.....
ventilatorul merge dar la un moment dat se arde siguranta din cutia de langa baterie (asta ar putea fi din cauza ventilatorului trebuie sal verific)
va intreb daca pt modelul fara AC ECM este diferit..... astept pareri
AlleX44
- Mesaje scrise: 1
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2001 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Aug 2009
- Mesaj Privat
salut tuturor
am citit tot topicl si sunt un pic in ceata
am o astra g 1.6 16v din 2001 z16xe cu AC
in bord mi-a aparut martorul de la racire, o duc la teste si imi da o veste minunata: " testerul nu poate accesa ecm"
sigurantele is ok am demontat ecm, carcasa nu are nici o crepatura nimic si nici urme de umiditate in interior nu sunt.
are cineva idee de ce nu se poate conecta testerul la ecm?
si chiar e nevoie sa demontez vreo 3 metrii de fire cand dau jos ecm de pe masina?
si cum il pot testa dupa ce il dau jos.
mersi anticipat
am citit tot topicl si sunt un pic in ceata
am o astra g 1.6 16v din 2001 z16xe cu AC
in bord mi-a aparut martorul de la racire, o duc la teste si imi da o veste minunata: " testerul nu poate accesa ecm"
sigurantele is ok am demontat ecm, carcasa nu are nici o crepatura nimic si nici urme de umiditate in interior nu sunt.
are cineva idee de ce nu se poate conecta testerul la ecm?
si chiar e nevoie sa demontez vreo 3 metrii de fire cand dau jos ecm de pe masina?
si cum il pot testa dupa ce il dau jos.
mersi anticipat
- adware_man
- OP
- 1,724 mesaje
- din 01 Oct 2008
- Astra 2002 Y20DTH
- Bucuresti
adware_man
- Mesaje scrise: 1,724
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Oct 2008
- Mesaj Privat
- Nirolf1986
- ***
- 940 mesaje
- din 13 Sep 2010
- Astra 2001 Z16XE
- Arad
Nirolf1986
- Mesaje scrise: 940
- Locatie: Arad
- Masina: Astra 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Sep 2010
- Mesaj Privat
Cablul acela care pleaca de la senzorul de temperatura lichid racire, unde ajunge? La ECU sau la ECM?
Imi apare frecvent eroare in ECM, ca nu primeste semnal de la senzorul de temperatura lichid racire.
Senzorul e bun. Aveam eroarea si inainte si dupa ce l-am schimbat (degeaba se pare).
Pe la ce mufe trebe sa dau cu spray de contacte?
Imi apare frecvent eroare in ECM, ca nu primeste semnal de la senzorul de temperatura lichid racire.
Senzorul e bun. Aveam eroarea si inainte si dupa ce l-am schimbat (degeaba se pare).
Pe la ce mufe trebe sa dau cu spray de contacte?
- roccatgaming
- **
- 185 mesaje
- din 26 Jun 2010
- Astra 2016 B14XFT
- Anglia
roccatgaming
- Mesaje scrise: 185
- Locatie: Anglia
- Masina: Astra 2016 B14XFT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2010
- Mesaj Privat
Se pare ca dupa ~ doi ani au revenit problemele cu sistemul de racire al motorului insa acum sub alta forma. Masina e Astra G cu motor Z18XE. Pe scurt cum se manifesta problema:
- pornesc masina la rece, nici un martor aprins in bord, totul functioneaza normal.
- dupa cativa km parcursi motorul ajunge la 90 de grade (conform ceasului din bord)
- la prima situatie in care opresc masina (in sensul ca ma opresc la semafor, motorul fiind la relanti) sau daca stationez cateva minute (opresc motorul si apoi il pornesc) imediat ce pornesc masina se aprinde becul de check engine si cel de la racirea motorului controlata electronic. Ventilatoarele din fata pornesc ambele, la turatie mare pt ca vibreaza intreaga masina si scot un sunet puternic, similar cu un aspirator.
- ventilatoarele functioneaza uneori pana la oprirea motorului, chiar daca merg in afara localitatii si teoretic nu au motiv sa functioneze, temperatura apei scazand sub 80 de grade;
- alteori se opresc dupa cateva minute si concomitent cu oprirea se stinge si becul de la racire motor controlata electronic. Becul de check engine ramane aprins in ambele situatii.
Am facut diagnoza cu Op-Com si codurile de eroare din ECU sunt:
P0170 - Gaze evacuate: bogat
P0115 - Circuit pentru temperatura antigel motor - defect de functionare
In calculatorul de racire motor codurile stocate sunt:
00163 - Temparaturã antigel motor - lipsa semnal
00002 - Temparatura antigel motor - frecventa nu este în domeniu
00164 - Temperatura antigel motor - semnal incorect
In meniul instrumente apare ca si mai sus:
00164 - Temperatura antigel motor - semnal incorect
Am sters toate erorile dupa care am facut un drum cu masina pentru a reproduce problema, totul s-a intamplat la fel si aceleasi coduri au re-aparut.
- pornesc masina la rece, nici un martor aprins in bord, totul functioneaza normal.
- dupa cativa km parcursi motorul ajunge la 90 de grade (conform ceasului din bord)
- la prima situatie in care opresc masina (in sensul ca ma opresc la semafor, motorul fiind la relanti) sau daca stationez cateva minute (opresc motorul si apoi il pornesc) imediat ce pornesc masina se aprinde becul de check engine si cel de la racirea motorului controlata electronic. Ventilatoarele din fata pornesc ambele, la turatie mare pt ca vibreaza intreaga masina si scot un sunet puternic, similar cu un aspirator.
- ventilatoarele functioneaza uneori pana la oprirea motorului, chiar daca merg in afara localitatii si teoretic nu au motiv sa functioneze, temperatura apei scazand sub 80 de grade;
- alteori se opresc dupa cateva minute si concomitent cu oprirea se stinge si becul de la racire motor controlata electronic. Becul de check engine ramane aprins in ambele situatii.
Am facut diagnoza cu Op-Com si codurile de eroare din ECU sunt:
P0170 - Gaze evacuate: bogat
P0115 - Circuit pentru temperatura antigel motor - defect de functionare
In calculatorul de racire motor codurile stocate sunt:
00163 - Temparaturã antigel motor - lipsa semnal
00002 - Temparatura antigel motor - frecventa nu este în domeniu
00164 - Temperatura antigel motor - semnal incorect
In meniul instrumente apare ca si mai sus:
00164 - Temperatura antigel motor - semnal incorect
Am sters toate erorile dupa care am facut un drum cu masina pentru a reproduce problema, totul s-a intamplat la fel si aceleasi coduri au re-aparut.
- Nirolf1986
- ***
- 940 mesaje
- din 13 Sep 2010
- Astra 2001 Z16XE
- Arad
Nirolf1986
- Mesaje scrise: 940
- Locatie: Arad
- Masina: Astra 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Sep 2010
- Mesaj Privat
- cecenia
- **
- 189 mesaje
- din 20 Aug 2009
- Astra 2002 z16xe
- Bucuresti
cecenia
- Mesaje scrise: 189
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Aug 2009
- Mesaj Privat
- Nirolf1986
- ***
- 940 mesaje
- din 13 Sep 2010
- Astra 2001 Z16XE
- Arad
Nirolf1986
- Mesaje scrise: 940
- Locatie: Arad
- Masina: Astra 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Sep 2010
- Mesaj Privat
- cecenia
- **
- 189 mesaje
- din 20 Aug 2009
- Astra 2002 z16xe
- Bucuresti
cecenia
- Mesaje scrise: 189
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Aug 2009
- Mesaj Privat
Nirolf1986 a scris:Cum se scoate mufa de la calculatorul asta de racire? m-am chinuit aproape o ora sambata, si n-am reusit nimic. Vreau sa-i curat contactele ca tot imi apare ceva eroare cum ca nu ar primi semnal de la senzorul de temp.
in poza incercuit este " siguranta" mufei , se trage de ea in lateral , trebuie sa iasa aproximativ 5-6 cm , dupa care mufa iese usor . Siguranta fiind imbaxita de praf pamant ... o sa iasa putin mai greu , nu ar strica daca ai da cu un spray de curatare inainte ..