ovibis
- Mesaje scrise: 30
- Locatie:
- Masina: Corsa 2001 Z10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Nov 2006
- Mesaj Privat
salut.
revin cu un alt gen de problema sau mai bine zis teama pentru o eventuala problema.
este vorba de un zgomot cam mare pe care motorul meu Z10XE al unui Opel Corsa il face la relanti. Suna exact ca un motor Diesel desi masina merge pe benzina. am citit teorii cum ca ar trebui sa schimb distributia dar si altele care spun ca asa suna motoarele astea, ca au 3 pistoane.
Sincer, mi se pare prea zgomotos si as vrea sa preintampin o eventuala problema.
E cineva care s-a lovit de asa ceva?
revin cu un alt gen de problema sau mai bine zis teama pentru o eventuala problema.
este vorba de un zgomot cam mare pe care motorul meu Z10XE al unui Opel Corsa il face la relanti. Suna exact ca un motor Diesel desi masina merge pe benzina. am citit teorii cum ca ar trebui sa schimb distributia dar si altele care spun ca asa suna motoarele astea, ca au 3 pistoane.
Sincer, mi se pare prea zgomotos si as vrea sa preintampin o eventuala problema.
E cineva care s-a lovit de asa ceva?
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
Citeste aici :
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=7773
si aici :
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=10454
Inclin sa cred ca desi lantul este intins de toate alea pe distanta dintre cele 2 pinioane de la came lungirea nu este compensata, ca sa nu mai mentionez distanta mare intre pinionul de la arborele principal si cei 2 cu came. Daca ai dubii eu l-as inlocui kitul de distributie. Am gasit ceva intr-o limba scirboasa si ei au scapat de tacaneala cum am descris la noi la agilisti. Se pune pe pozitie distributia, se blocheaza axele prin gaurile prevazute pentru asa ceva, se slabesc pinioanele de la came si se string in noua pozitie. Eu am deja 96.000km si am sa o schimb. Dupa schimbare, cind o sa mai am inca 60.000 am sa o reglez.
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=7773
si aici :
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=10454
Inclin sa cred ca desi lantul este intins de toate alea pe distanta dintre cele 2 pinioane de la came lungirea nu este compensata, ca sa nu mai mentionez distanta mare intre pinionul de la arborele principal si cei 2 cu came. Daca ai dubii eu l-as inlocui kitul de distributie. Am gasit ceva intr-o limba scirboasa si ei au scapat de tacaneala cum am descris la noi la agilisti. Se pune pe pozitie distributia, se blocheaza axele prin gaurile prevazute pentru asa ceva, se slabesc pinioanele de la came si se string in noua pozitie. Eu am deja 96.000km si am sa o schimb. Dupa schimbare, cind o sa mai am inca 60.000 am sa o reglez.
Pyroman
- Mesaje scrise: 67
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 1.6 16V, 74 kw 101 CP,Z 16 XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jul 2006
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
kiby
- Mesaje scrise: 73
- Locatie: Craiova
- Masina: Astra 2002 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Sep 2006
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
Dupa cum am mai spus este de la lungirea lantului. Kit distributie cam 360 lei. Se poate regla dar cit costa ?
Ulei + Filtru ulei + Antigel + Garnituri capac colbutori, pompa apa 2 buc, capac distributie + Suruburi noi la ax came si fulie + Solutii de curatat ...
Cred ca depaseste valoarea kitului distributie.
In plus avem nevoie de ceva scule :
Cum se face :
Valve timing procedures
Turn crankshaft until just before TDC mark on No.1 cylinder [1]11679.
Ensure No.1 cylinder camshaft lobes are facing outwards [2]11679.
Remove blanking plug from cylinder block.
Slowly turn crankshaft clockwise until locking pin can be inserted in crankshaft [3]11679. Tool No.KM-952.
Insert locking tool in rear of camshafts [4]11679. Tool No.KM-953.
Install camshaft position (CMP) sensor disc setting tool [5]11679. Tool No.KM-954.
Compress timing chain tensioner and lock with tool [6]11679. Tool No.KM-955.
If necessary, slacken bolt of each camshaft sprocket to adjust valve timing position [7]11679. Deci asa se regleaza !
Fit new bolts to camshaft sprockets [7]11679.
Tighten bolt of each camshaft sprocket to 50 Nm + 60° [7]11679.
Tighten crankshaft pulley bolts to 8 Nm [8]11679.
Fit new crankshaft pulley centre bolt.
Tighten crankshaft pulley centre bolt to 150 Nm + 45° [9]11679.
La mine tacane ca am 96,000km dar la cele care teoretic au sub 50,000 nu ar trebui decit daca...au fost aranjate... Deci daca aveti de exemplu 45.000 si tacane, discuri frina uzate, joc schimbator, volan lustruit, surub baie ulei chinuit, cauciucuri altele decit originale, incuietori uzate, butoane lustruite, cauciucuri pedale roase, toba afumata...etc... faceti bine si schimbati distributia. Foarte multe masini aduse sunt aranjate si in loc de 120.000 au 45.000 aspectul de nou se da cu polish, detergent, solutii de tapiterie.
Am putina treaba dar revin,
Ulei + Filtru ulei + Antigel + Garnituri capac colbutori, pompa apa 2 buc, capac distributie + Suruburi noi la ax came si fulie + Solutii de curatat ...
Cred ca depaseste valoarea kitului distributie.
In plus avem nevoie de ceva scule :
Cum se face :
Valve timing procedures
Turn crankshaft until just before TDC mark on No.1 cylinder [1]11679.
Ensure No.1 cylinder camshaft lobes are facing outwards [2]11679.
Remove blanking plug from cylinder block.
Slowly turn crankshaft clockwise until locking pin can be inserted in crankshaft [3]11679. Tool No.KM-952.
Insert locking tool in rear of camshafts [4]11679. Tool No.KM-953.
Install camshaft position (CMP) sensor disc setting tool [5]11679. Tool No.KM-954.
Compress timing chain tensioner and lock with tool [6]11679. Tool No.KM-955.
If necessary, slacken bolt of each camshaft sprocket to adjust valve timing position [7]11679. Deci asa se regleaza !
Fit new bolts to camshaft sprockets [7]11679.
Tighten bolt of each camshaft sprocket to 50 Nm + 60° [7]11679.
Tighten crankshaft pulley bolts to 8 Nm [8]11679.
Fit new crankshaft pulley centre bolt.
Tighten crankshaft pulley centre bolt to 150 Nm + 45° [9]11679.
La mine tacane ca am 96,000km dar la cele care teoretic au sub 50,000 nu ar trebui decit daca...au fost aranjate... Deci daca aveti de exemplu 45.000 si tacane, discuri frina uzate, joc schimbator, volan lustruit, surub baie ulei chinuit, cauciucuri altele decit originale, incuietori uzate, butoane lustruite, cauciucuri pedale roase, toba afumata...etc... faceti bine si schimbati distributia. Foarte multe masini aduse sunt aranjate si in loc de 120.000 au 45.000 aspectul de nou se da cu polish, detergent, solutii de tapiterie.
Am putina treaba dar revin,
ovibis
- Mesaje scrise: 30
- Locatie:
- Masina: Corsa 2001 Z10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Nov 2006
- Mesaj Privat
de la ulei nu este sigur, pentru ca doar ce l-am schimbat iar tacanitul era si inainte si dupa. masina are 120.000 si inteleg ca e clar ca trebuie schimbata distributia.
stiti cumva ce anume inseamna schimbatul distributiei la Opel Corsa 1.0 din 2001 (adica ce componente exact) si cat costa toata operatiunea?
stiti cumva ce anume inseamna schimbatul distributiei la Opel Corsa 1.0 din 2001 (adica ce componente exact) si cat costa toata operatiunea?
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
Cum am mai spus kit distributie complet cu ultimul surub, garnituri, ulei+filtru, antigel etc max 700 lei. Restul de manopera nu stiu cit iti iau.
Furnizorul meu are preturi bune si numai originale. Chiar am sa ma duc pe la el cu lista ca sa stiu si eu exact. Deocamdata l-am pus sa caute scut motor ca nu apare in EPC.
Furnizorul meu are preturi bune si numai originale. Chiar am sa ma duc pe la el cu lista ca sa stiu si eu exact. Deocamdata l-am pus sa caute scut motor ca nu apare in EPC.
andrei38
- Mesaje scrise: 41
- Locatie:
- Masina: Corsa 2001
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Nov 2006
- Mesaj Privat
cristivd
- Mesaje scrise: 3
- Locatie: vatra-dornei
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Dec 2004
- Mesaj Privat
dancuciureanu a scris:Dupa cum am mai spus este de la lungirea lantului. Kit distributie cam 360 lei. Se poate regla dar cit costa ?
Ulei + Filtru ulei + Antigel + Garnituri capac colbutori, pompa apa 2 buc, capac distributie + Suruburi noi la ax came si fulie + Solutii de curatat ...
Cred ca depaseste valoarea kitului distributie.
In plus avem nevoie de ceva scule :
Cum se face :
Valve timing procedures
Turn crankshaft until just before TDC mark on No.1 cylinder [1]11679.
Ensure No.1 cylinder camshaft lobes are facing outwards [2]11679.
Remove blanking plug from cylinder block.
Slowly turn crankshaft clockwise until locking pin can be inserted in crankshaft [3]11679. Tool No.KM-952.
Insert locking tool in rear of camshafts [4]11679. Tool No.KM-953.
Install camshaft position (CMP) sensor disc setting tool [5]11679. Tool No.KM-954.
Compress timing chain tensioner and lock with tool [6]11679. Tool No.KM-955.
If necessary, slacken bolt of each camshaft sprocket to adjust valve timing position [7]11679. Deci asa se regleaza !
Fit new bolts to camshaft sprockets [7]11679.
Tighten bolt of each camshaft sprocket to 50 Nm + 60° [7]11679.
Tighten crankshaft pulley bolts to 8 Nm [8]11679.
Fit new crankshaft pulley centre bolt.
Tighten crankshaft pulley centre bolt to 150 Nm + 45° [9]11679.
La mine tacane ca am 96,000km dar la cele care teoretic au sub 50,000 nu ar trebui decit daca...au fost aranjate... Deci daca aveti de exemplu 45.000 si tacane, discuri frina uzate, joc schimbator, volan lustruit, surub baie ulei chinuit, cauciucuri altele decit originale, incuietori uzate, butoane lustruite, cauciucuri pedale roase, toba afumata...etc... faceti bine si schimbati distributia. Foarte multe masini aduse sunt aranjate si in loc de 120.000 au 45.000 aspectul de nou se da cu polish, detergent, solutii de tapiterie.
Am putina treaba dar revin,
Ulei + Filtru ulei + Antigel + Garnituri capac colbutori, pompa apa 2 buc, capac distributie + Suruburi noi la ax came si fulie + Solutii de curatat ...
Cred ca depaseste valoarea kitului distributie.
In plus avem nevoie de ceva scule :
Cum se face :
Valve timing procedures
Turn crankshaft until just before TDC mark on No.1 cylinder [1]11679.
Ensure No.1 cylinder camshaft lobes are facing outwards [2]11679.
Remove blanking plug from cylinder block.
Slowly turn crankshaft clockwise until locking pin can be inserted in crankshaft [3]11679. Tool No.KM-952.
Insert locking tool in rear of camshafts [4]11679. Tool No.KM-953.
Install camshaft position (CMP) sensor disc setting tool [5]11679. Tool No.KM-954.
Compress timing chain tensioner and lock with tool [6]11679. Tool No.KM-955.
If necessary, slacken bolt of each camshaft sprocket to adjust valve timing position [7]11679. Deci asa se regleaza !
Fit new bolts to camshaft sprockets [7]11679.
Tighten bolt of each camshaft sprocket to 50 Nm + 60° [7]11679.
Tighten crankshaft pulley bolts to 8 Nm [8]11679.
Fit new crankshaft pulley centre bolt.
Tighten crankshaft pulley centre bolt to 150 Nm + 45° [9]11679.
La mine tacane ca am 96,000km dar la cele care teoretic au sub 50,000 nu ar trebui decit daca...au fost aranjate... Deci daca aveti de exemplu 45.000 si tacane, discuri frina uzate, joc schimbator, volan lustruit, surub baie ulei chinuit, cauciucuri altele decit originale, incuietori uzate, butoane lustruite, cauciucuri pedale roase, toba afumata...etc... faceti bine si schimbati distributia. Foarte multe masini aduse sunt aranjate si in loc de 120.000 au 45.000 aspectul de nou se da cu polish, detergent, solutii de tapiterie.
Am putina treaba dar revin,
unde gasesc sa cumpar sculele?
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
Vezi si aici :
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=11068
Ti le poate aduce careva din vest dar se pot si comanda in schimb costa cam mult transportul.
Blocajul ptr cranckshaft se poate face la strung
Blocajul la camshaft se face si el dintr-o bucata de tabla
Problema este in schimb la :
"camshaft position (CMP) sensor disc setting tool [5]11679. Tool No.KM-954", nu vad dimensiuni de unde..., dar daca prind sau prinde cineva asa ceva sa faca o poza cu dimensiuni poate o facem si pe aia.
Totusi daca blochezi axele came pinionul de pe camshaft ar trebui sa fie la pozitie.
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=11068
Ti le poate aduce careva din vest dar se pot si comanda in schimb costa cam mult transportul.
Blocajul ptr cranckshaft se poate face la strung
Blocajul la camshaft se face si el dintr-o bucata de tabla
Problema este in schimb la :
"camshaft position (CMP) sensor disc setting tool [5]11679. Tool No.KM-954", nu vad dimensiuni de unde..., dar daca prind sau prinde cineva asa ceva sa faca o poza cu dimensiuni poate o facem si pe aia.
Totusi daca blochezi axele came pinionul de pe camshaft ar trebui sa fie la pozitie.
- gafita lucian
- *
- 7 mesaje
- din 31 Mai 2007
- Agila 2001 z10xe
- Botosani
gafita lucian
- Mesaje scrise: 7
- Locatie: Botosani
- Masina: Agila 2001 z10xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Mai 2007
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
- george_gopo
- *
- 20 mesaje
- din 22 Mar 2007
- Vectra 2001
- Iasi
george_gopo
- Mesaje scrise: 20
- Locatie: Iasi
- Masina: Vectra 2001
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Mar 2007
- Mesaj Privat
salutare...astazi am fost sa fac itp-ul la un agila 1.2 cu 93000 km...cand a pus masina pe calculatorul ala i-a dat o valoare de 88% HC(hidrocarburi) si imi zice ca arunca benzina nearsa pe teava de espament( cei drept consuma cam mult in oras)...apoi imi spune ca merge in 3 cilindri sau e dusa o bujie ,ceva, pt ca troncane f tare..si inca ceva..imi palpaie becul de atentionare in mers...se stinge apoi sta aprins 2-3 sec...imi poate spune cineva ce poate sa aiba sau care e cauza?....si in final ala de la itp imi mai spune ca motoru mai are viata vreo 1000-1500 km cu troncanitul ala...va multumesc