- cornel18
- ***
- 531 mesaje
- din 20 Nov 2010
- Astra 2010 A14XER
- Timis
cornel18
- Mesaje scrise: 531
- Locatie: Timis
- Masina: Astra 2010 A14XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Nov 2010
- Mesaj Privat
- iuly_ang
- **
- 119 mesaje
- din 13 Oct 2009
- Vectra 2005 z16xe
- Constanta
iuly_ang
- Mesaje scrise: 119
- Locatie: Constanta
- Masina: Vectra 2005 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Oct 2009
- Mesaj Privat
sfatul meu este sa mergi la EDS
cauta pe forum si ai sa gasesti locatia
nu ai sa pleci cu masina nerezolvata. sunt cu adevarat profesionisti si se ocupa numai de opel
uite si link https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=60462
sper sa fi fost de ajutor
cauta pe forum si ai sa gasesti locatia
nu ai sa pleci cu masina nerezolvata. sunt cu adevarat profesionisti si se ocupa numai de opel
uite si link https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=60462
sper sa fi fost de ajutor
otonel
- Mesaje scrise: 31
- Locatie: Cluj
- Masina: Vectra
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Jul 2011
- Mesaj Privat
Salutare la toata lumea ca sunt nou pe forum si la primul meu opel
Pe scurt iata despre ce este vorba:
-am cumparat de o saptamana un opel vectra din 92 cu motor de 1,6 benzina, masina arata bine in afara de mici pete de rugina si chitul aplicat la rotile din spate
-problema cea mai grava pana acuma a masini este frana slaba aproape inexistenta la rotile din spate unde dupa ce am desfacut tamburi am constatat ca ferodourile sunt putin uzate iar tamburul aproape a prins rugina in zona de franare
- alta problema este motorul care poate ca eu cum am fost invatat cu dieseluri mi-se pare slabut la demaraj si ceea ce ma deranjeaza cel mai mult sunt trepidatiile in treptele a 1 a si a 2 a ca de obicei folosec frana de motor iar cand accelerez pana ajunge motorul la peste 1500 rot/min vibreaza urat si merge cu socuri.
Nu stiu daca se poate regla cumva din avans sau din aprindere ori este ceva normal
- exista scuturi pt vecta sau si-a confectionat cineva sa-mi de si mie modelul ca am vazut ca am baia destul de indoita si zgaraiata de pietre nu stiu pe unde a umblat fostul proprietar dar nu cred ca ar rezista la alte lovituri
- toba in special zona catalizatorului imi vibreaza tare cand trec peste 3000 ture, ii normal sa fie asa sau se poate face ceva sa se reduca vibratiile alea
- ce ar trebuie schimbat la comanda vitezelor pentru ca trebuie sa caut viteza a 1 a si a 2 a ca sa-mi intre
Va intreb toate aceste lucruri pentru ca nu am o cunostiinta cu masina asemanatoare mie cu care sa discut iar de mers la service nu am bani acuma, si de asemenea mi-ar fi util manualul service in romana daca m-ar putea ajuta cineva cu el in format digital
Va multumesc pentru atentia acordata si sper sa ma ajutati si pe mine cu ceva sfaturi utile ca am studiat ceva timp topicurile de pe forum dar nu am gasit ce ma interesa pe mine
Pe scurt iata despre ce este vorba:
-am cumparat de o saptamana un opel vectra din 92 cu motor de 1,6 benzina, masina arata bine in afara de mici pete de rugina si chitul aplicat la rotile din spate
-problema cea mai grava pana acuma a masini este frana slaba aproape inexistenta la rotile din spate unde dupa ce am desfacut tamburi am constatat ca ferodourile sunt putin uzate iar tamburul aproape a prins rugina in zona de franare
- alta problema este motorul care poate ca eu cum am fost invatat cu dieseluri mi-se pare slabut la demaraj si ceea ce ma deranjeaza cel mai mult sunt trepidatiile in treptele a 1 a si a 2 a ca de obicei folosec frana de motor iar cand accelerez pana ajunge motorul la peste 1500 rot/min vibreaza urat si merge cu socuri.
Nu stiu daca se poate regla cumva din avans sau din aprindere ori este ceva normal
- exista scuturi pt vecta sau si-a confectionat cineva sa-mi de si mie modelul ca am vazut ca am baia destul de indoita si zgaraiata de pietre nu stiu pe unde a umblat fostul proprietar dar nu cred ca ar rezista la alte lovituri
- toba in special zona catalizatorului imi vibreaza tare cand trec peste 3000 ture, ii normal sa fie asa sau se poate face ceva sa se reduca vibratiile alea
- ce ar trebuie schimbat la comanda vitezelor pentru ca trebuie sa caut viteza a 1 a si a 2 a ca sa-mi intre
Va intreb toate aceste lucruri pentru ca nu am o cunostiinta cu masina asemanatoare mie cu care sa discut iar de mers la service nu am bani acuma, si de asemenea mi-ar fi util manualul service in romana daca m-ar putea ajuta cineva cu el in format digital
Va multumesc pentru atentia acordata si sper sa ma ajutati si pe mine cu ceva sfaturi utile ca am studiat ceva timp topicurile de pe forum dar nu am gasit ce ma interesa pe mine
niniy21
- Mesaje scrise: 56
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1991 c16 Sv
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Mar 2010
- Mesaj Privat
Salut.si bine ai venit in familia OPEL.
se poate regla un pic demarajul din delcou.sub capacul delcoului,ai o piulita.o desfaci cu o cheie de 13 pana poti misca stanga-dreapta de capac.nu mai tin minte sigur,dar cred ca trebuie sa rotesti putin inspre masina ,ca sa ii dai avans mai mare.stangi piulita inapoi la loc,si dai o tura sa vezi rezultatul.NU roti foarte mult de el,pentru ca masina nu va mai merge in parametri ei.
totusi nu te sfatuiesc sa faci asta,pentru ca desi masina va avea un pic de demaraj,vei avea probleme la relanti,si posibil,in viitor,vei fi nevoit sa schimbi,luleaua si capacul delcoului.
prin folosirea repetata a franei de motor,poti rupe cureaua de distributie.poti avea probleme la tamponul de la motor.
Vibratiile si socurile motorului pot avea cauze multiple.cauta pe forum intanlirile din Cluj,mergi si discuta cu baieti ,sunt sigur ca ei te pot indruma mai bine.
Gasesti scut pentru vectra A la preturi incepand de la 200 ron (aftermarket).pentru Sh,cauta un parc dezmembrari,poate ai noroc si dai de unul original.
La fel,la toba,cauzele pot fi multiple.poate fi o toba adaptata,poate inelele cu care este prinsa nu sunt originale gm,etc.
iti recomand ,din nou,sa mergi la o intanlire cu baieti din CJ.problema cu cautatul treptelor cred ca o ai din timonerie.o poti schimba cu una noua de Cielo,care costa in jur de 100 ron,si se potriveste la opel.
Sfaturile acestea sper ca le iei ca atare.doar ca pe sfaturi.
Cu privire la mersul la un mecanic,eu zic sa o faci.uneori iesi mai bine si mai ieftin,daca faci lucrul asta.
se poate regla un pic demarajul din delcou.sub capacul delcoului,ai o piulita.o desfaci cu o cheie de 13 pana poti misca stanga-dreapta de capac.nu mai tin minte sigur,dar cred ca trebuie sa rotesti putin inspre masina ,ca sa ii dai avans mai mare.stangi piulita inapoi la loc,si dai o tura sa vezi rezultatul.NU roti foarte mult de el,pentru ca masina nu va mai merge in parametri ei.
totusi nu te sfatuiesc sa faci asta,pentru ca desi masina va avea un pic de demaraj,vei avea probleme la relanti,si posibil,in viitor,vei fi nevoit sa schimbi,luleaua si capacul delcoului.
prin folosirea repetata a franei de motor,poti rupe cureaua de distributie.poti avea probleme la tamponul de la motor.
Vibratiile si socurile motorului pot avea cauze multiple.cauta pe forum intanlirile din Cluj,mergi si discuta cu baieti ,sunt sigur ca ei te pot indruma mai bine.
Gasesti scut pentru vectra A la preturi incepand de la 200 ron (aftermarket).pentru Sh,cauta un parc dezmembrari,poate ai noroc si dai de unul original.
La fel,la toba,cauzele pot fi multiple.poate fi o toba adaptata,poate inelele cu care este prinsa nu sunt originale gm,etc.
iti recomand ,din nou,sa mergi la o intanlire cu baieti din CJ.problema cu cautatul treptelor cred ca o ai din timonerie.o poti schimba cu una noua de Cielo,care costa in jur de 100 ron,si se potriveste la opel.
Sfaturile acestea sper ca le iei ca atare.doar ca pe sfaturi.
Cu privire la mersul la un mecanic,eu zic sa o faci.uneori iesi mai bine si mai ieftin,daca faci lucrul asta.
gtdflorin- Mesaje scrise: 70
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2003 v6
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Apr 2009
- Mesaj Privat
Masina a ajuns la mecanic,acum fiind pe masa de operatie avand urmatorele defecte doua pastile de la tacheti zburate ,disparute in motor,pompa de apa varza,senzor vibrochen rupt,ceva ulei prin turbina si prin furtune.Asadar se schimba tot ce este necesar cu piese noi se face distributia,fluidele si filtre ,se rectifica chiuloasele insa problema mareeste ca tachetii vin abia sapt viitoare si pana atunci sun blocat la mantinela Ma gandisem si la o varianta sa cumpar o donatoare de organe dar nu am gasit cu motorizare de 3000 cc.Daca stiti de existenta vreuneia dati-mi de stire.Asa se intampla cand cumperi o masina si nu-i auzi motorul se casca larg buzunarul
- jgyprime
- *******
- 9,957 mesaje
- din 22 Dec 2010
- Vectra 2005 Z19DT
- Galati
jgyprime
- Mesaje scrise: 9,957
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 2005 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Dec 2010
- Mesaj Privat
otonel
- Mesaje scrise: 31
- Locatie: Cluj
- Masina: Vectra
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Jul 2011
- Mesaj Privat
Mersi niniy21 pentru sfaturi.
Azi am de gand sa umblu sa delcou sa vad ce iese , bine intai o sa fac un semn ca sa-i stiu pozitia in caz ca-l dereglez, iar daca maresc avansul stiu de la dacie ca scadea si consumul un pic iar relantiul nu mai este asa rotund, asa ca o sa vad eu ce iese.
Referitor la toba nu cred ca ar fi alta toba decat cea originala ci cred ca catalizatorul ii gol pe dinauntru si suna asa, asa pare la prima impresie
Frana de motor nu cred sa forteze tare cureua de distributie ca doar lucreaza ca si in cazul in care iei piciorul de pe acceleratie, si nu stiu oare taie motorul alimentarea cu benzina in frana de motor ca la motoarele noi pe injectie sau ii da debit de relanti
Daca imi poate trimite si mie cineva manualul service in format electronic v-as fi recunoscator, adresa mea de mail este: otonel2004@yahoo.com
Azi am de gand sa umblu sa delcou sa vad ce iese , bine intai o sa fac un semn ca sa-i stiu pozitia in caz ca-l dereglez, iar daca maresc avansul stiu de la dacie ca scadea si consumul un pic iar relantiul nu mai este asa rotund, asa ca o sa vad eu ce iese.
Referitor la toba nu cred ca ar fi alta toba decat cea originala ci cred ca catalizatorul ii gol pe dinauntru si suna asa, asa pare la prima impresie
Frana de motor nu cred sa forteze tare cureua de distributie ca doar lucreaza ca si in cazul in care iei piciorul de pe acceleratie, si nu stiu oare taie motorul alimentarea cu benzina in frana de motor ca la motoarele noi pe injectie sau ii da debit de relanti
Daca imi poate trimite si mie cineva manualul service in format electronic v-as fi recunoscator, adresa mea de mail este: otonel2004@yahoo.com
- marius.cr7
- **
- 55 mesaje
- din 22 Jul 2011
- Vectra 2001 y20dth
- Dambovita
marius.cr7
- Mesaje scrise: 55
- Locatie: Dambovita
- Masina: Vectra 2001 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Jul 2011
- Mesaj Privat
- pattila
- **
- 215 mesaje
- din 03 Feb 2005
- Zafira 2001 z22se
- Bihor
pattila
- Mesaje scrise: 215
- Locatie: Bihor
- Masina: Zafira 2001 z22se
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Feb 2005
- Mesaj Privat
otonel
- Mesaje scrise: 31
- Locatie: Cluj
- Masina: Vectra
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Jul 2011
- Mesaj Privat
Vad ca a fost mutata discutia deschisa de mine aicea, poate aicea trebuia sa postez de la inceput.
Vreau sa-mi continui discutia despre reglatul avansului sau sa o continui la un topic despre reglaj avans.
In fine am dat avansul in spate cam 0,4-0,5 cm si am gasit un loc unde mi-a crescut turajul si suna si bine motorul, strag surubul si plec intr-un drum spre cluj, iar acnd ajung la primul semafor turatia incepe sa oscileze si moare motorul, la fel mi-a facut si la urmatoarele semafoare cand o lasam la relanti dand drumul la ambreiaj.
Motorul in rest a mers foarte bine tragea la deal bine nu ca inainte iar la intoarcere mi-a disparut femomenul de oscilatie a turatiei si oprirea motorului.
Acuma nu stiu ce sa mai inteleg sa fie ceva din delcou sau din carburator.
Alt lucru care l-am observat, dupa ce am modificat pozitia delcoului dandu-i avans a inceput sa-mi creasca temperatura mai mult de valoarea la care statea inainte adica cam 45`C , acuma nu ca ar fi un lucru rau dar chiar ma gandeam dada ii normal sa stea temp in dreptul la jumatatea lui 90 sau am eu termostatul blocat pe deschis
Poate ma mai luminati si pe mine cu ce ar trebui sa mai verific pe sub capota ca sa nu am probleme cu motorul
Vreau sa-mi continui discutia despre reglatul avansului sau sa o continui la un topic despre reglaj avans.
In fine am dat avansul in spate cam 0,4-0,5 cm si am gasit un loc unde mi-a crescut turajul si suna si bine motorul, strag surubul si plec intr-un drum spre cluj, iar acnd ajung la primul semafor turatia incepe sa oscileze si moare motorul, la fel mi-a facut si la urmatoarele semafoare cand o lasam la relanti dand drumul la ambreiaj.
Motorul in rest a mers foarte bine tragea la deal bine nu ca inainte iar la intoarcere mi-a disparut femomenul de oscilatie a turatiei si oprirea motorului.
Acuma nu stiu ce sa mai inteleg sa fie ceva din delcou sau din carburator.
Alt lucru care l-am observat, dupa ce am modificat pozitia delcoului dandu-i avans a inceput sa-mi creasca temperatura mai mult de valoarea la care statea inainte adica cam 45`C , acuma nu ca ar fi un lucru rau dar chiar ma gandeam dada ii normal sa stea temp in dreptul la jumatatea lui 90 sau am eu termostatul blocat pe deschis
Poate ma mai luminati si pe mine cu ce ar trebui sa mai verific pe sub capota ca sa nu am probleme cu motorul
niniy21
- Mesaje scrise: 56
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1991 c16 Sv
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Mar 2010
- Mesaj Privat
acea gradatie pleaca de la 80 grade C.nu de la 45. mergi si verifica la un mecanic termostatul.acum e cald afara si cat de cat motorul merge in parametri,dar cand va veni un pic de frig,vei avea probleme.
iti oscileaza turatia,pentru ca ai rotit prea mult.
avand in vedere ca este o masina veche,iti sugerez sa verifici de cate ori pleci la drum,nivelul uleiului si al antigelului.daca trebuie sa completezi cu ulei,foloseste aceasi specificatie(5w-40,10w-40 )care o ai in motor,si aceasi marca.
iti oscileaza turatia,pentru ca ai rotit prea mult.
avand in vedere ca este o masina veche,iti sugerez sa verifici de cate ori pleci la drum,nivelul uleiului si al antigelului.daca trebuie sa completezi cu ulei,foloseste aceasi specificatie(5w-40,10w-40 )care o ai in motor,si aceasi marca.
otonel
- Mesaje scrise: 31
- Locatie: Cluj
- Masina: Vectra
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Jul 2011
- Mesaj Privat
Interesant cum stiu sa gradeze indicatoarele astia de la Opel
Da ai dreptate cu avansul ala ca l-am dat prea in spate, acuma l-am dat un pic inapoi cam la jumatatea distantei cat a fost dat inainte si merge perfect.
Pe la mecanic nu prea trec ca nu am bani de dat pentru ceva ce pot face si eu, la masina de am avut-o inainte in 3 ani nu am fost decat odata la mecanic cand am schimbat curelele ca dupa aia am facut-o singur.
Referitor la ulei imi pierde ulei si la capacul culbutorilor si la baie nu stiu ce garnituri au dar urmatoare miscare o sa fie schimbarea lor si cu ocazia asta vreau sa curat si baia de ulei pe interior
O intrebare mai am pentru posesori de opel, exista ceva capace de protectie pentru interiorul aripi din spate sau ce s-ar putea face sa nu am probleme cu coroziunea acolo ca chit am vazut ca am destul pus.
Da ai dreptate cu avansul ala ca l-am dat prea in spate, acuma l-am dat un pic inapoi cam la jumatatea distantei cat a fost dat inainte si merge perfect.
Pe la mecanic nu prea trec ca nu am bani de dat pentru ceva ce pot face si eu, la masina de am avut-o inainte in 3 ani nu am fost decat odata la mecanic cand am schimbat curelele ca dupa aia am facut-o singur.
Referitor la ulei imi pierde ulei si la capacul culbutorilor si la baie nu stiu ce garnituri au dar urmatoare miscare o sa fie schimbarea lor si cu ocazia asta vreau sa curat si baia de ulei pe interior
O intrebare mai am pentru posesori de opel, exista ceva capace de protectie pentru interiorul aripi din spate sau ce s-ar putea face sa nu am probleme cu coroziunea acolo ca chit am vazut ca am destul pus.
gtdflorin- Mesaje scrise: 70
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2003 v6
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Apr 2009
- Mesaj Privat
Salutare colegi,
De curand am cumparat o Vectra C 2004, 6V,3.0l ,cu motrul cam varza.Acum am toate piesele necesare ansamblarii motorului si mai putin un manual.Daca ma poate ajuta cineva un acest sens dau o BERE rece .Parca nu vreau sa ma apuc de montaj fara manual. florin_stanescu2002@yahoo.com
Multumesc
De curand am cumparat o Vectra C 2004, 6V,3.0l ,cu motrul cam varza.Acum am toate piesele necesare ansamblarii motorului si mai putin un manual.Daca ma poate ajuta cineva un acest sens dau o BERE rece .Parca nu vreau sa ma apuc de montaj fara manual. florin_stanescu2002@yahoo.com
Multumesc
- bx3m
- ***
- 829 mesaje
- din 25 Mai 2009
- Vectra 1997 X18XE
- Prahova
bx3m
- Mesaje scrise: 829
- Locatie: Prahova
- Masina: Vectra 1997 X18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Mai 2009
- Mesaj Privat
Salut, si bine v-am gasit in cercul posesorilor de Vectra B 1,8. Doresc sa va prezint pe scurt noua mea masina, cu bunele si relele ei, urmand ca intr-un viitor apropiat sa ii fac topicul ei de prezentare.
Deci, masina este asta : https://www.clubopel.com/vie...=1035182#1035182, si am primit-o la schimb pe o Astra G diesel 1,7 2001. Sa incepem cu inceputul :
- probleme : martor care semnalizeaza o eroare la senzorul camshaft (am luat o alta mufa si o sa incep prin eliminare - mufa schimbata, sau si senzor); la cald, nu statea la relanti mereu - IAC defect, schimbat, acum e ok; eleronul de pe luneta e desprins la un colt, la fel si pragul pe partea soferului, si plasa din bara fata (daca stiti pe cineva care se ocupa cu fibra prin zona Ploiesti, am nevoie de un meserias, intrucat kitul este Rieger si nu vreau sa fac tiganie); a.c. nu functioneaza, cred ca a pierdut freonul - o sa il verific si pe ala;
- ne-probleme : masina trage frumos, dar consuma cam mult, am pus de vreo 50 de lei, am facut cam 30 de km si mi se pare ca e cam la jumate din cate era ... ceea ce ar duce la un consum de ~12% - cum vi se pare ? In schimb, cand am venit cu ea de la Brasov, de fapt din Ghimbav, am facut ~140 de km cu benzina de 50 de lei ... Oricum, cert e ca deocamdata nu am apucat sa ii fac un consum. Imi place cum sta pe sosea, masina e inchegata bine, silentioasa (cu exceptia tobei Remus ), se vede ca a fost totusi ingrijita.
Acum, referitor la relanti - cateodata, cum si cum, se pare ca se tureaza putin singura, adica pe la vreo 1000-1100 de ture, apoi revine, sau dupa acceleratie nu revine imediat, mai ramane pe vreo 1500 si coboara apoi - ar putea sa fie benzina ? bujiile ? Am observat chestia asta dupa ce am pus benzina de la Petrom, am pus si de la Rompetrol si nu a facut nimic. Chiar asa, de pe unde luati cea mai buna benzina ? Ma refer la cea normala, nu la cea aditivata.
Oricum, vreau cat mai curand sa rezolv si problema cu mufa de la senzorul axa cu came, si cele de estetica, si mai ales pe cea cu a.c.-ul. Ca si upgrade-uri, vreau sa ii pun MID (sau sa vad daca imi gaseste cineva un GID), pilot automat, scaune incalzite, vreau sa ii schimb luminile prin interior, sa ii pun leduri albe (cine stie, va rog sa imi dati si mie o lista cu ce fel de becuri trebuie sa achizitionez, nu le stiu la asta cum le invatasem si schimbasem la Astra.
Astept sfaturile voastre pentru o intretinere corecta (tipuri de ulei, filtre, benzina, etc.) si de ce nu ... aprecierile voastre
Deci, masina este asta : https://www.clubopel.com/vie...=1035182#1035182, si am primit-o la schimb pe o Astra G diesel 1,7 2001. Sa incepem cu inceputul :
- probleme : martor care semnalizeaza o eroare la senzorul camshaft (am luat o alta mufa si o sa incep prin eliminare - mufa schimbata, sau si senzor); la cald, nu statea la relanti mereu - IAC defect, schimbat, acum e ok; eleronul de pe luneta e desprins la un colt, la fel si pragul pe partea soferului, si plasa din bara fata (daca stiti pe cineva care se ocupa cu fibra prin zona Ploiesti, am nevoie de un meserias, intrucat kitul este Rieger si nu vreau sa fac tiganie); a.c. nu functioneaza, cred ca a pierdut freonul - o sa il verific si pe ala;
- ne-probleme : masina trage frumos, dar consuma cam mult, am pus de vreo 50 de lei, am facut cam 30 de km si mi se pare ca e cam la jumate din cate era ... ceea ce ar duce la un consum de ~12% - cum vi se pare ? In schimb, cand am venit cu ea de la Brasov, de fapt din Ghimbav, am facut ~140 de km cu benzina de 50 de lei ... Oricum, cert e ca deocamdata nu am apucat sa ii fac un consum. Imi place cum sta pe sosea, masina e inchegata bine, silentioasa (cu exceptia tobei Remus ), se vede ca a fost totusi ingrijita.
Acum, referitor la relanti - cateodata, cum si cum, se pare ca se tureaza putin singura, adica pe la vreo 1000-1100 de ture, apoi revine, sau dupa acceleratie nu revine imediat, mai ramane pe vreo 1500 si coboara apoi - ar putea sa fie benzina ? bujiile ? Am observat chestia asta dupa ce am pus benzina de la Petrom, am pus si de la Rompetrol si nu a facut nimic. Chiar asa, de pe unde luati cea mai buna benzina ? Ma refer la cea normala, nu la cea aditivata.
Oricum, vreau cat mai curand sa rezolv si problema cu mufa de la senzorul axa cu came, si cele de estetica, si mai ales pe cea cu a.c.-ul. Ca si upgrade-uri, vreau sa ii pun MID (sau sa vad daca imi gaseste cineva un GID), pilot automat, scaune incalzite, vreau sa ii schimb luminile prin interior, sa ii pun leduri albe (cine stie, va rog sa imi dati si mie o lista cu ce fel de becuri trebuie sa achizitionez, nu le stiu la asta cum le invatasem si schimbasem la Astra.
Astept sfaturile voastre pentru o intretinere corecta (tipuri de ulei, filtre, benzina, etc.) si de ce nu ... aprecierile voastre
andrei15
- Mesaje scrise: 3
- Locatie: Timis
- Masina: Vectra 2003 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Dec 2011
- Mesaj Privat
Buna seara dragi colegi,
Sunt proaspatul posesor(defapt parinti in acte insa eu sunt cel care o sa conduca masina) al unui Opel Vectra C si doresc sa-l pastrez intr-o stare cat se poate de buna fara sa modific ceva la masina. Masina are la bord 201.568 de km si ma gandesc sa fac o revizie cat de curand la masina(cu toate ca fostul proprietar a zis ca a facut revizia in august).
Azi am analizat in detaliu masina sa-i gasesc anumite defecte si cand am ridicat-o cu ajutorul a 2 cricuri am gasit urmatoarea neplacere:
Dupa cum se vede acea tabla este gaurita si lovita destul de rau. Imi puteti spune va rog cum se numeste( mentionez ca la mecanica nu ma descurc de loc si aceasta ii prima masina a mea) si unde as putea sa o gasesc. Am uitat sa mentionez ca masina ii un diesel cu o capacitate cilindrica de 2000 de cm3 . Am intales de la un mecanic(din ce a intales el din poze) ca acea tabla are rol de protectie la impacturi. Cum masina nu dispune de scut motor am decis ca sa schimb si tabla respectiva si sa-i cumpar si un scut motor cu ocazia asta.
Tot odata am observat o curea care cred eu ca este cureaua de la alternator, ce nu este intr-o stare decenta
Voi ce credeti? Se poate circula in continuare cu ea asa? Eventual daca a schimbat cineva pana acuma cureaua si ma poate sfatui cu un sfat cum sa dau jos asamblu sau un tutorial pas cu pas ar fi perfect. Sunt student si cum stiu ca masina o sa-mi pape destui bani , vreau sa-i pun piese bune insa manopera sa-o fac eu. Eventual pe colegi din Timisoara care-mi pot recomanda un magazin unde sa gasesc piese bune la preturi bune.
Mergand mai departe cu inspectia la masina am observat un lucru ciudat. Parca suspensia pe fata la masina ii mai joasa cu 4-5 cm fata de cea din spate. Am observat acest lucru cand am pus cricul hidraulic. Pe fata cu greu reusesc sa-l plases pe suportul lui cat timp in spate intra usor si ramane si un spatiu de 3 cm pana sa dau la manivela sa ridic masina. Ii normal acest lucru?
Si in final am luat masina la un test in oras. Am observat un lucru ciudat dupa parerea mea. In treapta a 2 parca nu trage masina(1800-3000 rotati/min). In treapta 1 simt ca trage la fel si in treapta a 3 ,4(doar pana la treapta 4 am reusit sa o testez). Insa in treapta 2 am senzatia ca o turez in gol si daca ridic piciorul de pe acceleratie(pentru a face frana de motor) se simte ca un soc. Adica ii la fel ca si cum ai trece dintr-o treapta superioara la o treapta inferioara fara sa maresti turatia. Exact asa se simte socul.
Va multumesc mult si va doresc sarbatori fericite
Sunt proaspatul posesor(defapt parinti in acte insa eu sunt cel care o sa conduca masina) al unui Opel Vectra C si doresc sa-l pastrez intr-o stare cat se poate de buna fara sa modific ceva la masina. Masina are la bord 201.568 de km si ma gandesc sa fac o revizie cat de curand la masina(cu toate ca fostul proprietar a zis ca a facut revizia in august).
Azi am analizat in detaliu masina sa-i gasesc anumite defecte si cand am ridicat-o cu ajutorul a 2 cricuri am gasit urmatoarea neplacere:
Dupa cum se vede acea tabla este gaurita si lovita destul de rau. Imi puteti spune va rog cum se numeste( mentionez ca la mecanica nu ma descurc de loc si aceasta ii prima masina a mea) si unde as putea sa o gasesc. Am uitat sa mentionez ca masina ii un diesel cu o capacitate cilindrica de 2000 de cm3 . Am intales de la un mecanic(din ce a intales el din poze) ca acea tabla are rol de protectie la impacturi. Cum masina nu dispune de scut motor am decis ca sa schimb si tabla respectiva si sa-i cumpar si un scut motor cu ocazia asta.
Tot odata am observat o curea care cred eu ca este cureaua de la alternator, ce nu este intr-o stare decenta
Voi ce credeti? Se poate circula in continuare cu ea asa? Eventual daca a schimbat cineva pana acuma cureaua si ma poate sfatui cu un sfat cum sa dau jos asamblu sau un tutorial pas cu pas ar fi perfect. Sunt student si cum stiu ca masina o sa-mi pape destui bani , vreau sa-i pun piese bune insa manopera sa-o fac eu. Eventual pe colegi din Timisoara care-mi pot recomanda un magazin unde sa gasesc piese bune la preturi bune.
Mergand mai departe cu inspectia la masina am observat un lucru ciudat. Parca suspensia pe fata la masina ii mai joasa cu 4-5 cm fata de cea din spate. Am observat acest lucru cand am pus cricul hidraulic. Pe fata cu greu reusesc sa-l plases pe suportul lui cat timp in spate intra usor si ramane si un spatiu de 3 cm pana sa dau la manivela sa ridic masina. Ii normal acest lucru?
Si in final am luat masina la un test in oras. Am observat un lucru ciudat dupa parerea mea. In treapta a 2 parca nu trage masina(1800-3000 rotati/min). In treapta 1 simt ca trage la fel si in treapta a 3 ,4(doar pana la treapta 4 am reusit sa o testez). Insa in treapta 2 am senzatia ca o turez in gol si daca ridic piciorul de pe acceleratie(pentru a face frana de motor) se simte ca un soc. Adica ii la fel ca si cum ai trece dintr-o treapta superioara la o treapta inferioara fara sa maresti turatia. Exact asa se simte socul.
Va multumesc mult si va doresc sarbatori fericite
- florinianc
- ****
- 1,600 mesaje
- din 04 Jun 2010
- Astra 2006 Z16xep
- Cluj
florinianc
- Mesaje scrise: 1,600
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2006 Z16xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jun 2010
- Mesaj Privat
Tabla aia se numeste SCUT TERMIC si rolul i-l spune chiar numele. Nicidecum nu este ceva sa te protejeze de impacturi. Telescoapele iti sunt obosite, iar cureaua aia sigur a sarit peste vreo 2 revizii. La faza cu lasatul acceleratiei e ceva normal, cred. Nu stiu exact cum simti tu "franarea" aia, dr sigur ai fost obisnuit inainte cu benzinare.
Felicitarile mele, pentru ca desi ai spus ca nu ai habar de mecanica vrei sa te bagi tu sa schimbi ceea ce trebuie schimbat. Poti daca vrei si ai rabdare.
Fa-i neaparat revizia completa, fiindca sunt sigur ca daca cureaua de accesorii arata asa, sigur nici uleiul si filtrele nu or fi intr-o stare prea buna...
Felicitarile mele, pentru ca desi ai spus ca nu ai habar de mecanica vrei sa te bagi tu sa schimbi ceea ce trebuie schimbat. Poti daca vrei si ai rabdare.
Fa-i neaparat revizia completa, fiindca sunt sigur ca daca cureaua de accesorii arata asa, sigur nici uleiul si filtrele nu or fi intr-o stare prea buna...
CristiAM
- Mesaje scrise: 33
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 2003 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Nov 2010
- Mesaj Privat
- ianc sergiu
- **
- 470 mesaje
- din 08 Feb 2010
- Vectra 2004 z19dth
- Hunedoara
ianc sergiu
- Mesaje scrise: 470
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Vectra 2004 z19dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Feb 2010
- Mesaj Privat
Salut, in primul rand vad ca esti din timis si eu ma invart in zona aia si sunt tot student deci putem schimba impresii. Legat de masina ,sa ai bafta de ea, insa cureaua aia nu mai prezinta garantie de mult, deci schimb-o cu prima ocazie. Vezi ca are intinzator telescopic si e undeva in mijloc o rola de plastic pe care trebuie sa o impingi (sa faci parghie) inspre partea din spate a masini ca sa poti slabi cureaua si implicit sa o dai jos. Protectia aia termica vad ca la tine e indoita in ultimu hal si eu era sa o pierd dar asta din cauza ca isi facuse gaura prea mare la suruburile de fixare si iesise capul surubului prin(s-a rezolvat cu o saiba mai lata). bafta
andrei15
- Mesaje scrise: 3
- Locatie: Timis
- Masina: Vectra 2003 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Dec 2011
- Mesaj Privat
Multumesc mult florinianc pentru numele piesei. Gasesc in magazin oare piesa? sau doar la dezmembrari? Tot odata daca aveti idee de pret. Eu find la inceput nu am idee cam cat ar face piesa X si Y si decat sa o cumpar din primul loc unde o gasesc si ulterior sa aflu ca am dat prea mult.
Legat de telescoape prin faptul ca spui ca ele sunt "obosite" sa intaleg ca trebuie inlocuite si acestea nu?
Iar de acel soc mentionat de mine, repet doar in treapta a 2 se simte. In a 1,3 se simte un pic ca am luat piciorul de pe acceleratie insa in nici un caz ca la treapta a doua. Am senzatia similara ca am pus frana pe moment iar apoi am lasat masina sa incetineasca.
Ii adevarat ca permisul l-am luat pe o benzinara si dureaza un pic pana ma obisnuiesc cu cuplu de la diesel.
Am decis sa-i fac revizia completa pe la mijlocul luni ianuarie 2011 si tot odata sa inlocuiesc si restul de piese cu probleme. Avand in vede vechimea masini ce credeti ca ar trebui sa verific de asemenea?
Am vazut o multime de persoane incepand sa lucreze singuri la masina(poate din pasiune sau poate din probleme financiare. Pe mine m-a impresionat acest domn din Timisoara (http://www.tutorialelogan.ro/). Nu detine omul Opel insa este de apreciat cat a lucrat la masina. ) si sper peste vreo 4 ani sa fiu si eu ca domnul acesta.
De asemenea multumes ianc sergiu pentru indicati.
Va multumesc in continuare petru sfaturi.
Legat de telescoape prin faptul ca spui ca ele sunt "obosite" sa intaleg ca trebuie inlocuite si acestea nu?
Iar de acel soc mentionat de mine, repet doar in treapta a 2 se simte. In a 1,3 se simte un pic ca am luat piciorul de pe acceleratie insa in nici un caz ca la treapta a doua. Am senzatia similara ca am pus frana pe moment iar apoi am lasat masina sa incetineasca.
Ii adevarat ca permisul l-am luat pe o benzinara si dureaza un pic pana ma obisnuiesc cu cuplu de la diesel.
Am decis sa-i fac revizia completa pe la mijlocul luni ianuarie 2011 si tot odata sa inlocuiesc si restul de piese cu probleme. Avand in vede vechimea masini ce credeti ca ar trebui sa verific de asemenea?
Am vazut o multime de persoane incepand sa lucreze singuri la masina(poate din pasiune sau poate din probleme financiare. Pe mine m-a impresionat acest domn din Timisoara (http://www.tutorialelogan.ro/). Nu detine omul Opel insa este de apreciat cat a lucrat la masina. ) si sper peste vreo 4 ani sa fiu si eu ca domnul acesta.
De asemenea multumes ianc sergiu pentru indicati.
Va multumesc in continuare petru sfaturi.
sorindf2000- Suspendat
- 1,054 mesaje
- din 24 Feb 2011
- Brasov
sorindf2000- Mesaje scrise: 1,054
- Locatie: Brasov
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Feb 2011
- Mesaj Privat
andrei15 a scris:Multumesc mult florinianc pentru numele piesei. Gasesc in magazin oare piesa? sau doar la dezmembrari? Tot odata daca aveti idee de pret. Eu find la inceput nu am idee cam cat ar face piesa X si Y si decat sa o cumpar din primul loc unde o gasesc si ulterior sa aflu ca am dat prea mult.
Legat de telescoape prin faptul ca spui ca ele sunt "obosite" sa intaleg ca trebuie inlocuite si acestea nu?
Iar de acel soc mentionat de mine, repet doar in treapta a 2 se simte. In a 1,3 se simte un pic ca am luat piciorul de pe acceleratie insa in nici un caz ca la treapta a doua. Am senzatia similara ca am pus frana pe moment iar apoi am lasat masina sa incetineasca.
Ii adevarat ca permisul l-am luat pe o benzinara si dureaza un pic pana ma obisnuiesc cu cuplu de la diesel.
Am decis sa-i fac revizia completa pe la mijlocul luni ianuarie 2011 si tot odata sa inlocuiesc si restul de piese cu probleme. Avand in vede vechimea masini ce credeti ca ar trebui sa verific de asemenea?
Am vazut o multime de persoane incepand sa lucreze singuri la masina(poate din pasiune sau poate din probleme financiare. Pe mine m-a impresionat acest domn din Timisoara (http://www.tutorialelogan.ro/). Nu detine omul Opel insa este de apreciat cat a lucrat la masina. ) si sper peste vreo 4 ani sa fiu si eu ca domnul acesta.
De asemenea multumes ianc sergiu pentru indicati.
Va multumesc in continuare petru sfaturi.
Legat de telescoape prin faptul ca spui ca ele sunt "obosite" sa intaleg ca trebuie inlocuite si acestea nu?
Iar de acel soc mentionat de mine, repet doar in treapta a 2 se simte. In a 1,3 se simte un pic ca am luat piciorul de pe acceleratie insa in nici un caz ca la treapta a doua. Am senzatia similara ca am pus frana pe moment iar apoi am lasat masina sa incetineasca.
Ii adevarat ca permisul l-am luat pe o benzinara si dureaza un pic pana ma obisnuiesc cu cuplu de la diesel.
Am decis sa-i fac revizia completa pe la mijlocul luni ianuarie 2011 si tot odata sa inlocuiesc si restul de piese cu probleme. Avand in vede vechimea masini ce credeti ca ar trebui sa verific de asemenea?
Am vazut o multime de persoane incepand sa lucreze singuri la masina(poate din pasiune sau poate din probleme financiare. Pe mine m-a impresionat acest domn din Timisoara (http://www.tutorialelogan.ro/). Nu detine omul Opel insa este de apreciat cat a lucrat la masina. ) si sper peste vreo 4 ani sa fiu si eu ca domnul acesta.
De asemenea multumes ianc sergiu pentru indicati.
Va multumesc in continuare petru sfaturi.
La tine distributia este pe lant, din punctul asta de vedere cel putin poti sta mai linistit decat cei cu distributia pe curea, pentru ca la cum arata acea curea de acesori, fostul proprietar nu cred ca si-a batut prea mult capul cu ingrijirea masini. Masina trebuie dusa intr-un service si verificata bine, pe langa lantul de la distributie sunt role, pompa de apa, etc., la care daca nu ai dovada ( facturi achizitie, facturi+garantie service) ca s-au schimbat la revizii, ar fi bine sa fie verificate de cineva care se pricepe. Parerea mea este sa nu mergi pe incredere la achizitia unei masini sh, poti avea surprize foarte neplacute, am mai vazut cazuri si aici pe forum si in alta parte.