nick84
- Mesaje scrise: 68
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Feb 2011
- Mesaj Privat
incep prin a va ura sarbatori fericite si sa aveti parte numai de bucurii.
referitor la problema mea :
acum 3 zile mergand de la serviciu spre casa ,undeva pe Stefan ce Mare ,mi sa desfacut surubul de la fulia de pe arborele cotit si odata cu aceasta am pierdut si pinionul de pe arbore ce angreneaza distributia. Evident motorul sa oprit fara sa faca vreun zgomot ciudat.
Am adus masina acasa tractata si i-am inlocuit dupa cum urmeaza:
-pinion + curea de distributie (cu precizarea ca pompa de apa si rolele fusesera schimbate acum 10000 de km)
-fulie + saiba+surub+curea de accesorii.
Dupa aceaste operatii am incercat sa pornesc masina si in afara de faptul ca a dat un rateu nu se intampla nimic. Precizez ca la invartirea vibrochenului cu mana nu dadea nici un semn ca ar agata sau sa scoata vreun zgomot .
Intrebarea mea este se poate ca supapele sa se fi indoit si totusi sa nu atinga de pistoane? Sau sa se fi dus senzorul de la vibrochen de nu mai porneste?
Mentionez ca masina este o Astra g din 2002 z16xe
Astept orice fel de sfaturi si sugestii.
Multa stima
referitor la problema mea :
acum 3 zile mergand de la serviciu spre casa ,undeva pe Stefan ce Mare ,mi sa desfacut surubul de la fulia de pe arborele cotit si odata cu aceasta am pierdut si pinionul de pe arbore ce angreneaza distributia. Evident motorul sa oprit fara sa faca vreun zgomot ciudat.
Am adus masina acasa tractata si i-am inlocuit dupa cum urmeaza:
-pinion + curea de distributie (cu precizarea ca pompa de apa si rolele fusesera schimbate acum 10000 de km)
-fulie + saiba+surub+curea de accesorii.
Dupa aceaste operatii am incercat sa pornesc masina si in afara de faptul ca a dat un rateu nu se intampla nimic. Precizez ca la invartirea vibrochenului cu mana nu dadea nici un semn ca ar agata sau sa scoata vreun zgomot .
Intrebarea mea este se poate ca supapele sa se fi indoit si totusi sa nu atinga de pistoane? Sau sa se fi dus senzorul de la vibrochen de nu mai porneste?
Mentionez ca masina este o Astra g din 2002 z16xe
Astept orice fel de sfaturi si sugestii.
Multa stima
- cangri
- *******
- 5,412 mesaje
- din 24 Sep 2010
- Bucuresti
cangri
- Mesaje scrise: 5,412
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Sep 2010
- Mesaj Privat
- mecaNIK
- ****
- 2,202 mesaje
- din 10 Jan 2007
- Insignia 2010 confidential
- Anglia
mecaNIK
- Mesaje scrise: 2,202
- Locatie: Anglia
- Masina: Insignia 2010 confidential
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jan 2007
- Mesaj Privat
nick .... fulia tine presata pana pinionului de distributie din capul vibrochenului pe canal ,in momentul in care e slabita se defazeaza distributia si mai ales la motorul cu 16 supape paguba e mare rau.In functie de dotarile locului unde vrei sa faci verificarea ai doua optiuni 1. masori compresia si vei vedea ca e mica rau, 2. se ridica oricare piston in compresie PMS si supapele inchise si se demonteaza bujia se sufla aer comprimat si va rasufla pe la evacuare ori admisie functie de ce supape sunt strambe.
Am reparat un x16xel cu aceeasi problema numai ca lui i s-a slabit acea fulie dar pana s-a subtiat in asa hal ca i-a defazat rau distributia fara sa atinga supapele,trebuia verificat si cum sta noul pinion pe pozitie daca a fost afectat si canalul de pana de pe vibrochen .
Revezi asezarea pieselor respective daca tu stii ca motorul are compresie ,poate ai avut noroc inainte de sarbatori
Am reparat un x16xel cu aceeasi problema numai ca lui i s-a slabit acea fulie dar pana s-a subtiat in asa hal ca i-a defazat rau distributia fara sa atinga supapele,trebuia verificat si cum sta noul pinion pe pozitie daca a fost afectat si canalul de pana de pe vibrochen .
Revezi asezarea pieselor respective daca tu stii ca motorul are compresie ,poate ai avut noroc inainte de sarbatori
nick84
- Mesaje scrise: 68
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Feb 2011
- Mesaj Privat
- FLV
- **
- 163 mesaje
- din 06 Jul 2010
- Astra 2003 Z16XE
- Neamt
FLV
- Mesaje scrise: 163
- Locatie: Neamt
- Masina: Astra 2003 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Jul 2010
- Mesaj Privat
Este asa ceva? Nu e numai un senzor sus la una din axele cu came?
Off topic: la Z16XE pinionul arborelui cotit intra numai intr-un singur fel (are protectie, inafara de semne)?
LE: poate te ajuta asta : https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=12586
Am spus prostii mai sus...sunt ambii senzori si camshaft si crankshaft.
Off topic: la Z16XE pinionul arborelui cotit intra numai intr-un singur fel (are protectie, inafara de semne)?
LE: poate te ajuta asta : https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=12586
Am spus prostii mai sus...sunt ambii senzori si camshaft si crankshaft.
nick84
- Mesaje scrise: 68
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Feb 2011
- Mesaj Privat
FLV a scris:
Off topic: la Z16XE pinionul arborelui cotit intra numai intr-un singur fel (are protectie, inafara de semne)?
Off topic: la Z16XE pinionul arborelui cotit intra numai intr-un singur fel (are protectie, inafara de semne)?
toata treaba e sa il montezi cu pana pentru fulie inspre exterior! in rest nu ai cum sa gresesti fiindca el are o pana din turnare care intra pe o canelura aflata pe ax-ul arborelui
nick84
- Mesaje scrise: 68
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Feb 2011
- Mesaj Privat
am facut azi testul "agrafa" si au aparut erorile:
-1305- ignition and firing sys
-0340- camshaft position sensor circuit
-0351, 0352, 0353- ignition coil 1, 2, 3, control circuit
-0343- camshaft position senzor circuit high input
Dak are cineva idee ce inseamna il rog sa imi explice si mie.
multumesc
-1305- ignition and firing sys
-0340- camshaft position sensor circuit
-0351, 0352, 0353- ignition coil 1, 2, 3, control circuit
-0343- camshaft position senzor circuit high input
Dak are cineva idee ce inseamna il rog sa imi explice si mie.
multumesc
nick84
- Mesaje scrise: 68
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Feb 2011
- Mesaj Privat
- mecaNIK
- ****
- 2,202 mesaje
- din 10 Jan 2007
- Insignia 2010 confidential
- Anglia
mecaNIK
- Mesaje scrise: 2,202
- Locatie: Anglia
- Masina: Insignia 2010 confidential
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jan 2007
- Mesaj Privat
BA da ... verifica intai starea motorului,compresie si avariile de la pana canalului respectiv....apoi n-o sa mai fie nevoie de nici un test cu agrafa,crede-ma ca stiu ce spun am recitit mesajul tau si nu remarcasem ca si pinionul a sarit impreuna cu fulia asa ca este EXCLUS ca supapele sa fi scapat neatinse,nu te mai chinui sa ocolesti ce e de facut refa chiulasa ,pune distributia verifica sa nu defazeze cumva chiar si foarte fin acel canal daca s-a largit pentru ca va merge motorul prost si nu vei sti de la ce.
nick84
- Mesaje scrise: 68
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Feb 2011
- Mesaj Privat
mecaNIK a scris:BA da ... verifica intai starea motorului,compresie si avariile de la pana canalului respectiv....apoi n-o sa mai fie nevoie de nici un test cu agrafa,crede-ma ca stiu ce spun am recitit mesajul tau si nu remarcasem ca si pinionul a sarit impreuna cu fulia asa ca este EXCLUS ca supapele sa fi scapat neatinse,nu te mai chinui sa ocolesti ce e de facut refa chiulasa ,pune distributia verifica sa nu defazeze cumva chiar si foarte fin acel canal daca s-a largit pentru ca va merge motorul prost si nu vei sti de la ce.
multumesc de sfat, banuiam ca trebuie sa refac chiulasa dar sti cum e am sperat ca dak nu am auzit nici un zgomot ciudat nici cand sa oprit si nici dupa ce am remontat distributia, ca poate sunt mai norocos din fire.
ce e drept nici nu am mai stat de masina zilele astea dar cum trece craciunul ma apuc de treaba.
ps. canalul de pe arbore e intact
- luciraica
- ****
- 2,001 mesaje
- din 29 Oct 2011
- Astra 2006 Z16XEP
- Sibiu
luciraica
- Mesaje scrise: 2,001
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2006 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Oct 2011
- Mesaj Privat
am avut in aceasta toamna un motor de la care a sarit fulia, a antrenat pinionul care a rupt axul arborelui .. drept urmare am schimbat intreg motorul...
totul se pare de la intinzatorul curelei de alternator care avea joc foarte mare
cum s-a desfacut surubul nu stiu... ca este contrarotativ.. adica ar trebui sa se stranga pe masura ce motorul merge...
Cu siguranta s-au strambat cateva supape... daca dai galeria de evacuare jos se poate observa cu ochiul liber sau mai simplu daca desfaci capacul de la cutia cu culbutori se poate verifica cu o surubelnita jocul la supape
totul se pare de la intinzatorul curelei de alternator care avea joc foarte mare
cum s-a desfacut surubul nu stiu... ca este contrarotativ.. adica ar trebui sa se stranga pe masura ce motorul merge...
Cu siguranta s-au strambat cateva supape... daca dai galeria de evacuare jos se poate observa cu ochiul liber sau mai simplu daca desfaci capacul de la cutia cu culbutori se poate verifica cu o surubelnita jocul la supape
nick84
- Mesaje scrise: 68
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Feb 2011
- Mesaj Privat
se pare ca de ceea ce mi-a fost frica nu am scapat.
inainte de revelion am dat chiulasa jos si intradevar am supapele strambe (mai exact 14 din16)
maine urmeaza sa ajunga chiulasa la rectificat si schimbat supape si sper ca pana la sfarsitul sapt. sa o si montez la loc.
am sa postez si cateva poze zilele astea
nick84
inainte de revelion am dat chiulasa jos si intradevar am supapele strambe (mai exact 14 din16)
maine urmeaza sa ajunga chiulasa la rectificat si schimbat supape si sper ca pana la sfarsitul sapt. sa o si montez la loc.
am sa postez si cateva poze zilele astea
nick84
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
- luciraica
- ****
- 2,001 mesaje
- din 29 Oct 2011
- Astra 2006 Z16XEP
- Sibiu
luciraica
- Mesaje scrise: 2,001
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2006 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Oct 2011
- Mesaj Privat
Problema este de ce s-a desfacut surubul? Ala n-are voie sa se desfaca pur si simplu.. poate de cand o fo schimbata pompa si rolele? Ceva nu e in regula pe la intinzartoare.. ai un joc pe acolo... Trimit aici o poza cu pinionul si capatul de ax arbore cotit care s-a rupt de la un joc al intinzatorului curelei de accesorii
poate e mai bine sa schimbe intreg motorul... numai piesele sunt aproape 1000 RON, manopera... cam tot pe acolo.. poate mai mult... daca motorul are peste 200000km schimbarea intregului motor cu unul din dezmembrari e o solutie mai buna.. motoare dint-astea aduse din Marea Britanie se gasesc in parcuri cu pana la 1500 RON si n-au mai mult de 120000 km
poate e mai bine sa schimbe intreg motorul... numai piesele sunt aproape 1000 RON, manopera... cam tot pe acolo.. poate mai mult... daca motorul are peste 200000km schimbarea intregului motor cu unul din dezmembrari e o solutie mai buna.. motoare dint-astea aduse din Marea Britanie se gasesc in parcuri cu pana la 1500 RON si n-au mai mult de 120000 km
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
nick84
- Mesaje scrise: 68
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Feb 2011
- Mesaj Privat
nick84
- Mesaje scrise: 68
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Feb 2011
- Mesaj Privat
luciraica a scris:Problema este de ce s-a desfacut surubul? Ala n-are voie sa se desfaca pur si simplu.. poate de cand o fo schimbata pompa si rolele? Ceva nu e in regula pe la intinzartoare.. ai un joc pe acolo... Trimit aici o poza cu pinionul si capatul de ax arbore cotit care s-a rupt de la un joc al intinzatorului curelei de accesorii
poate e mai bine sa schimbe intreg motorul... numai piesele sunt aproape 1000 RON, manopera... cam tot pe acolo.. poate mai mult... daca motorul are peste 200000km schimbarea intregului motor cu unul din dezmembrari e o solutie mai buna.. motoare dint-astea aduse din Marea Britanie se gasesc in parcuri cu pana la 1500 RON si n-au mai mult de 120000 km
poate e mai bine sa schimbe intreg motorul... numai piesele sunt aproape 1000 RON, manopera... cam tot pe acolo.. poate mai mult... daca motorul are peste 200000km schimbarea intregului motor cu unul din dezmembrari e o solutie mai buna.. motoare dint-astea aduse din Marea Britanie se gasesc in parcuri cu pana la 1500 RON si n-au mai mult de 120000 km
nu vad de ce sa schimb motorul tinand cont ca al meu are 128000 km.
intradevar toate piesele m-au dus undeva la 1550 + manopera la chiuloasa inca vreo 340 de lei (restul lucrarilor fiind executate de mine cu ajutorul unui prieten), dar de aici am certitudinea unui motor ok (zic eu). Dak as fi cumparat alt motor din dezmembrari ce certitudine as fi avut ca nu are bube si ca in scurt timp nu ajungeam tot la aceeasi operatie?
- luciraica
- ****
- 2,001 mesaje
- din 29 Oct 2011
- Astra 2006 Z16XEP
- Sibiu
luciraica
- Mesaje scrise: 2,001
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2006 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Oct 2011
- Mesaj Privat
nick84
- Mesaje scrise: 68
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Feb 2011
- Mesaj Privat
nick84
- Mesaje scrise: 68
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Feb 2011
- Mesaj Privat