- Lao
- OP
- 612 mesaje
- din 03 Dec 2006
- Vectra 2005 Z19DTH
- Dolj
Lao
- Mesaje scrise: 612
- Locatie: Dolj
- Masina: Vectra 2005 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Dec 2006
- Mesaj Privat
Salutare tuturor!
Am o micã problemã legatã de un bord LCD provenind de la un Kadett GSI. Aceastã problemã e legatã de faptul cã nu-mi merge turometrul. Probabil unii ºtiu, cã atunci când pui contactul LCD-ul îºi face un test complet, test în urma cãruia turometrul pare cã funcþioneazã. Menþionez cã totul merge bine in rest: vitezometru, indicatorii de benzinã, temperaturã a apei, baterie, presiune ulei.
Duminica trecutã am incercat din nou turometrul original de Cielo, care bineînþeles, merge. Urmãtorul gând a fost cã turometrul LCD-ului chiar este stricat, numai cã am putut sã mã rãzgândesc cu ajutorul unui om binevoitor (din pãcate nu de pe forum,ºtie el care e cel la care am apelat si nu "s-a putut"), care m-a lãsat sã testez LCD-ul lui la mine pe maºinã. Numai cãã... surprizã: mergea exact la fel ca al meu, adicã toate instrumentele, mai puþin turometrul.
Deja mi-e greu sã cred cã am gãsit tocami eu pe tot globul ãsta 2 LCD-uri cu turometrul stricat.
In urma discuþiei cu un electrician auto, acesta mi-a spus cã la Cielo DOHC, semnalul care pleacã de la bobinã pleacã pe 2 fire spre deosebire de OHC la care pleacã pe UN fir. Acestea douã se unesc in calculator, apoi pleacã UNUL spre bord. N-a ºtiut sã-mi spunã (prin telefon) dacã aceasta ar putea fi cauza, dar stau ºi mã gândesc cã ar exista o rezolvare in acest sens, numai cã nepriceput fiind într-ale electronicii... nu o am.
Ceva sugestii?
Am o micã problemã legatã de un bord LCD provenind de la un Kadett GSI. Aceastã problemã e legatã de faptul cã nu-mi merge turometrul. Probabil unii ºtiu, cã atunci când pui contactul LCD-ul îºi face un test complet, test în urma cãruia turometrul pare cã funcþioneazã. Menþionez cã totul merge bine in rest: vitezometru, indicatorii de benzinã, temperaturã a apei, baterie, presiune ulei.
Duminica trecutã am incercat din nou turometrul original de Cielo, care bineînþeles, merge. Urmãtorul gând a fost cã turometrul LCD-ului chiar este stricat, numai cã am putut sã mã rãzgândesc cu ajutorul unui om binevoitor (din pãcate nu de pe forum,ºtie el care e cel la care am apelat si nu "s-a putut"), care m-a lãsat sã testez LCD-ul lui la mine pe maºinã. Numai cãã... surprizã: mergea exact la fel ca al meu, adicã toate instrumentele, mai puþin turometrul.
Deja mi-e greu sã cred cã am gãsit tocami eu pe tot globul ãsta 2 LCD-uri cu turometrul stricat.
In urma discuþiei cu un electrician auto, acesta mi-a spus cã la Cielo DOHC, semnalul care pleacã de la bobinã pleacã pe 2 fire spre deosebire de OHC la care pleacã pe UN fir. Acestea douã se unesc in calculator, apoi pleacã UNUL spre bord. N-a ºtiut sã-mi spunã (prin telefon) dacã aceasta ar putea fi cauza, dar stau ºi mã gândesc cã ar exista o rezolvare in acest sens, numai cã nepriceput fiind într-ale electronicii... nu o am.
Ceva sugestii?
- varza
- **
- 202 mesaje
- din 15 Jun 2006
- Astra 2002 Y20DTH
- Bucuresti
varza
- Mesaje scrise: 202
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jun 2006
- Mesaj Privat
- Lao
- OP
- 612 mesaje
- din 03 Dec 2006
- Vectra 2005 Z19DTH
- Dolj
Lao
- Mesaje scrise: 612
- Locatie: Dolj
- Masina: Vectra 2005 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Dec 2006
- Mesaj Privat
Altã problema a mea e cã deºi am 2 (douã) cunoºtinþe din care pe una/unul îl consideram prieten pana acum 2-3 sãptãmâni, aceºti 2 inºi având LCD-uri montate pe Cielo. "Prietenul" nu a vrut sã mai desfacã bordul cã "dacã i se dezlipesc firele", iar celãlalt mã evitã cu succes încã de la prima tentativã de a cere ajutor.
De ce se intâmplã aºa, habar n-am, nu le-am tras þeapã vreodatã, nu i-am injurat sau altele asemenea. Nu pot sã mã gândesc decât la invidie, alt motiv chiar nu-mi vine in minte. Sper sã dau de un electrician care sã mã poatã ajuta.
De ce se intâmplã aºa, habar n-am, nu le-am tras þeapã vreodatã, nu i-am injurat sau altele asemenea. Nu pot sã mã gândesc decât la invidie, alt motiv chiar nu-mi vine in minte. Sper sã dau de un electrician care sã mã poatã ajuta.
- varza
- **
- 202 mesaje
- din 15 Jun 2006
- Astra 2002 Y20DTH
- Bucuresti
varza
- Mesaje scrise: 202
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jun 2006
- Mesaj Privat
- Lao
- OP
- 612 mesaje
- din 03 Dec 2006
- Vectra 2005 Z19DTH
- Dolj
Lao
- Mesaje scrise: 612
- Locatie: Dolj
- Masina: Vectra 2005 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Dec 2006
- Mesaj Privat
gabrield- Suspendat
- 2,778 mesaje
- din 09 Sep 2004
- Corsa 1992 C14NZ
gabrield- Mesaje scrise: 2,778
- Locatie:
- Masina: Corsa 1992 C14NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Sep 2004
- Mesaj Privat
- Lao
- OP
- 612 mesaje
- din 03 Dec 2006
- Vectra 2005 Z19DTH
- Dolj
Lao
- Mesaje scrise: 612
- Locatie: Dolj
- Masina: Vectra 2005 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Dec 2006
- Mesaj Privat
- Lao
- OP
- 612 mesaje
- din 03 Dec 2006
- Vectra 2005 Z19DTH
- Dolj
Lao
- Mesaje scrise: 612
- Locatie: Dolj
- Masina: Vectra 2005 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Dec 2006
- Mesaj Privat
Azi am încercat soluþia datã telefonic de un prieten din Craiova:
Din bobina de inducþie plecau 4 fire: PLUS, MINUS ºi 2 fire de semnal, unul maro ºi unul alb.
Am legat de MARO ºi ALB câte o diodã de 22A (separat pentru fiecare fir de semnal), apoi am venit cu firul de la turometrul LCD-ului la cele 2 diode unite intre ele.
Totul fãrã succes.
Apoi am incercat sã vin cu firul de la turometru direct pe fiecare fir de semnal in parte, tot fãrã succes.
Acum, urmãtorul pas pe care vreau sã-l fac este sã încerc LCD-ul meu la altcineva pe maºinã. Altcineva cu Kadett GSI ºi care are bord electronic. Aºa cã cine are bunãvoinþã, il rog sã mã anunþe si pe mine.
Din bobina de inducþie plecau 4 fire: PLUS, MINUS ºi 2 fire de semnal, unul maro ºi unul alb.
Am legat de MARO ºi ALB câte o diodã de 22A (separat pentru fiecare fir de semnal), apoi am venit cu firul de la turometrul LCD-ului la cele 2 diode unite intre ele.
Totul fãrã succes.
Apoi am incercat sã vin cu firul de la turometru direct pe fiecare fir de semnal in parte, tot fãrã succes.
Acum, urmãtorul pas pe care vreau sã-l fac este sã încerc LCD-ul meu la altcineva pe maºinã. Altcineva cu Kadett GSI ºi care are bord electronic. Aºa cã cine are bunãvoinþã, il rog sã mã anunþe si pe mine.
- Lao
- OP
- 612 mesaje
- din 03 Dec 2006
- Vectra 2005 Z19DTH
- Dolj
Lao
- Mesaje scrise: 612
- Locatie: Dolj
- Masina: Vectra 2005 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Dec 2006
- Mesaj Privat
Dupã lupte seculare... sunt in acelaºi punct ºi nu chiar. Azi am încercat LCD-ul pe maºina lui Mad Max, un Cielo cu 8 supape (Korea) ºi merge turometrul. Aºadar, am eliminat o necunoscutã din ecuaþie. Acum ºtiu cu siguranþã cã problema e de la maºina mea, diferenþa fiind cã a mea e 16 valve.
Din pãcate nu mi-a dat prin cap sã mãsor tensiunea de la firul de semnal al masinii lui Mad Max, dar inainte sã-l montez la loc, am mãsurat-o la masina mea:
- firul original, care vine de la ECM, are o tensiune de 0,04 la relanti pânã la 0,10-0,12 în turaþie.
- firul pe care l-am tras direct de la aprindere, prin cele 2 diode, avea între 0,40 ºi 1,05 Volti in turaþie.
Acum rãmâne sã mãsor tensiunea la maºina lui Mad Max ºi sã fac comparaþiile de rigoare.
Dacã are careva vreo idee, il rog sã o expunã aici.
Din pãcate nu mi-a dat prin cap sã mãsor tensiunea de la firul de semnal al masinii lui Mad Max, dar inainte sã-l montez la loc, am mãsurat-o la masina mea:
- firul original, care vine de la ECM, are o tensiune de 0,04 la relanti pânã la 0,10-0,12 în turaþie.
- firul pe care l-am tras direct de la aprindere, prin cele 2 diode, avea între 0,40 ºi 1,05 Volti in turaþie.
Acum rãmâne sã mãsor tensiunea la maºina lui Mad Max ºi sã fac comparaþiile de rigoare.
Dacã are careva vreo idee, il rog sã o expunã aici.
sodo
- Mesaje scrise: 86
- Locatie: Brasov
- Masina: Vectra 1993 C16NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Aug 2006
- Mesaj Privat
- Lao
- OP
- 612 mesaje
- din 03 Dec 2006
- Vectra 2005 Z19DTH
- Dolj
Lao
- Mesaje scrise: 612
- Locatie: Dolj
- Masina: Vectra 2005 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Dec 2006
- Mesaj Privat