- alexx_gan
- OP
- 814 mesaje
- din 18 Feb 2010
- Astra 2013 A14NET
- Bucuresti
alexx_gan
- Mesaje scrise: 814
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2013 A14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Feb 2010
- Mesaj Privat
Deschid acest topic pentru a putea sa imi formez o idee despre amortizoare ,din cate stiu ele+arcuri te "tin" in curbe.
Am cautat pe forum dar nu am gasit niste cifre exacte ca sa imi formez o idee.
As vrea fiecare persoana care citeste acest post sa spuna in 2 cuvinte :ce parere are sau ce experienta a avut .
Am ajuns la punctul la care ar trebuie sa imi schimb amortizoarele .Dupa neamt din cate stiu acest punct ar trebui sa fie undeva in jurul valorii de 80.000 km la noi "cand poti" sau mai bine zis cand nu se mai poate nu vreau sa ajung la acest punct asa intrebarile mele sunt?
1.Amortizoare originale sau pe producator, ce experiente ati avut sau ce ati auzit?
2.Cand e momentul in care le schimbam ?
3. Se fac sau nu unghiurile de fuga dupa?
Eu am 160.000 km si dau semne de uzura bataie pe fata la test de amortizoare am fost si au zis ca trebuie schimbate toate.La service pe fata au zis ca trebuie palierii din capul amortizorului.
Eu am gasit niste oferte de genu:
amortizoare originale GM :255-485 lei fata ,240-320 lei, palieri amortizor GM :195-260 lei
amortizoare producator :205-295 lei fata ,150-190 lei spate ,palieri amortizor producator :50-90 lei
Sper ca am postat unde trebuie daca nu mutati-l va rog.
Astept raspunsurile voaste.
Am cautat pe forum dar nu am gasit niste cifre exacte ca sa imi formez o idee.
As vrea fiecare persoana care citeste acest post sa spuna in 2 cuvinte :ce parere are sau ce experienta a avut .
Am ajuns la punctul la care ar trebuie sa imi schimb amortizoarele .Dupa neamt din cate stiu acest punct ar trebui sa fie undeva in jurul valorii de 80.000 km la noi "cand poti" sau mai bine zis cand nu se mai poate nu vreau sa ajung la acest punct asa intrebarile mele sunt?
1.Amortizoare originale sau pe producator, ce experiente ati avut sau ce ati auzit?
2.Cand e momentul in care le schimbam ?
3. Se fac sau nu unghiurile de fuga dupa?
Eu am 160.000 km si dau semne de uzura bataie pe fata la test de amortizoare am fost si au zis ca trebuie schimbate toate.La service pe fata au zis ca trebuie palierii din capul amortizorului.
Eu am gasit niste oferte de genu:
amortizoare originale GM :255-485 lei fata ,240-320 lei, palieri amortizor GM :195-260 lei
amortizoare producator :205-295 lei fata ,150-190 lei spate ,palieri amortizor producator :50-90 lei
Sper ca am postat unde trebuie daca nu mutati-l va rog.
Astept raspunsurile voaste.
- Gabi.B.HD
- *****
- 3,437 mesaje
- din 15 Mai 2007
- Astra 2011 A16XER
- Hunedoara
Gabi.B.HD
- Mesaje scrise: 3,437
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Astra 2011 A16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Mai 2007
- Mesaj Privat
- alexx_gan
- OP
- 814 mesaje
- din 18 Feb 2010
- Astra 2013 A14NET
- Bucuresti
alexx_gan
- Mesaje scrise: 814
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2013 A14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Feb 2010
- Mesaj Privat
- adware_man
- ****
- 1,724 mesaje
- din 01 Oct 2008
- Astra 2002 Y20DTH
- Bucuresti
adware_man
- Mesaje scrise: 1,724
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Oct 2008
- Mesaj Privat
Salut, alex...
Iti impartasesc si experienta si parerea mea:
Mi-am schimbat amortizoarele fata si spate de curand. Pe spate, am luat 2 bucati originale GM SH de la un flacau, le-am montat, masina pare ok.
Pentru fata, am facut greseala sa imi iau asa: amortizoare noi Kayaba (toata lumea le lauda) pe gaz, flanse febi si rulmenti nu mai stiu de care...
Concluzia: amortizoarele pe care le-am luat eu, impreuna cu flansele si rulmentii, imi ofera o suspensie prea tare. Poate unora le place, dar mie nu. Merg prin Bucuresti si am nevoie de comfort. O sa trec in curand la unele pe ulei, chiar daca ma costa mai mult. Si o sa caut ceva original.
bafta!
Iti impartasesc si experienta si parerea mea:
Mi-am schimbat amortizoarele fata si spate de curand. Pe spate, am luat 2 bucati originale GM SH de la un flacau, le-am montat, masina pare ok.
Pentru fata, am facut greseala sa imi iau asa: amortizoare noi Kayaba (toata lumea le lauda) pe gaz, flanse febi si rulmenti nu mai stiu de care...
Concluzia: amortizoarele pe care le-am luat eu, impreuna cu flansele si rulmentii, imi ofera o suspensie prea tare. Poate unora le place, dar mie nu. Merg prin Bucuresti si am nevoie de comfort. O sa trec in curand la unele pe ulei, chiar daca ma costa mai mult. Si o sa caut ceva original.
bafta!
- alexx_gan
- OP
- 814 mesaje
- din 18 Feb 2010
- Astra 2013 A14NET
- Bucuresti
alexx_gan
- Mesaje scrise: 814
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2013 A14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Feb 2010
- Mesaj Privat
adware_man a scris:Salut, alex...
Iti impartasesc si experienta si parerea mea:
Mi-am schimbat amortizoarele fata si spate de curand. Pe spate, am luat 2 bucati originale GM SH de la un flacau, le-am montat, masina pare ok.
Pentru fata, am facut greseala sa imi iau asa: amortizoare noi Kayaba (toata lumea le lauda) pe gaz, flanse febi si rulmenti nu mai stiu de care...
Concluzia: amortizoarele pe care le-am luat eu, impreuna cu flansele si rulmentii, imi ofera o suspensie prea tare. Poate unora le place, dar mie nu. Merg prin Bucuresti si am nevoie de comfort. O sa trec in curand la unele pe ulei, chiar daca ma costa mai mult. Si o sa caut ceva original.
bafta!
Iti impartasesc si experienta si parerea mea:
Mi-am schimbat amortizoarele fata si spate de curand. Pe spate, am luat 2 bucati originale GM SH de la un flacau, le-am montat, masina pare ok.
Pentru fata, am facut greseala sa imi iau asa: amortizoare noi Kayaba (toata lumea le lauda) pe gaz, flanse febi si rulmenti nu mai stiu de care...
Concluzia: amortizoarele pe care le-am luat eu, impreuna cu flansele si rulmentii, imi ofera o suspensie prea tare. Poate unora le place, dar mie nu. Merg prin Bucuresti si am nevoie de comfort. O sa trec in curand la unele pe ulei, chiar daca ma costa mai mult. Si o sa caut ceva original.
bafta!
Cam asta ar fi ideea acestui post , cu ajutorul vostru , sa ne formam o parere amortizoare in general.
- KBA
- **
- 336 mesaje
- din 16 Jan 2007
- Astra 2001 Y20DTH
- Iasi
KBA
- Mesaje scrise: 336
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Jan 2007
- Mesaj Privat
- adware_man
- ****
- 1,724 mesaje
- din 01 Oct 2008
- Astra 2002 Y20DTH
- Bucuresti
adware_man
- Mesaje scrise: 1,724
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Oct 2008
- Mesaj Privat
- KBA
- **
- 336 mesaje
- din 16 Jan 2007
- Astra 2001 Y20DTH
- Iasi
KBA
- Mesaje scrise: 336
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Jan 2007
- Mesaj Privat
@adware_man: decat sa ma legene ca barcuta, prefer zduncinaturi. Mai exact, sunt genul care imi place sa simt soseaua sub mine si sa "ma dau" in curbe. Pe cele vechi le-am schimbat tocmai din cauza ca masina pierdea aderenta in anumite situatii.
LE: masina a avut amortizoare Delphi stoc (care erau originale, an fabricatie 2001...)
LE: masina a avut amortizoare Delphi stoc (care erau originale, an fabricatie 2001...)
- adware_man
- ****
- 1,724 mesaje
- din 01 Oct 2008
- Astra 2002 Y20DTH
- Bucuresti
adware_man
- Mesaje scrise: 1,724
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Oct 2008
- Mesaj Privat
De acord cu tine, si eu le-am schimbat pe cele originale din aceleasi motiv: ma dadeam cu barca.
Numai ca, masina mea e prea rigida acum. Mi se pare exagerata. Nu stiu daca au si flansele de-a face cu asta, dar crede-ma, scoate un zgomot spart cand trec peste denivelari, nu zgomotul ala infundat care e normal.
Numai ca, masina mea e prea rigida acum. Mi se pare exagerata. Nu stiu daca au si flansele de-a face cu asta, dar crede-ma, scoate un zgomot spart cand trec peste denivelari, nu zgomotul ala infundat care e normal.
- KBA
- **
- 336 mesaje
- din 16 Jan 2007
- Astra 2001 Y20DTH
- Iasi
KBA
- Mesaje scrise: 336
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Jan 2007
- Mesaj Privat
Nu am remarcat vreun zgomot neobisnuit la mine dupa ce le-am schimbat. Cand am schimbat amortizoarele am schimbat si flanse+rulmenti + un arc fata (stanga)care era rupt 1/2 spira capat.
Eu sunt multumit.
Singura problema despre care m-au avertizat "mecanicii" este ca o sa schimb mai des capete de bara/bielete directie. Cum as putea spune ca sunt genul care da deseori prin gropile soselei..oricum le schimb/schimbam destul de des..asa ca nu ma ingrijorez.
Eu sunt multumit.
Singura problema despre care m-au avertizat "mecanicii" este ca o sa schimb mai des capete de bara/bielete directie. Cum as putea spune ca sunt genul care da deseori prin gropile soselei..oricum le schimb/schimbam destul de des..asa ca nu ma ingrijorez.
- adware_man
- ****
- 1,724 mesaje
- din 01 Oct 2008
- Astra 2002 Y20DTH
- Bucuresti
adware_man
- Mesaje scrise: 1,724
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Oct 2008
- Mesaj Privat
Am inteles. Si eu am schimbat amortizoare + flanse + rulmenti... Arcurile sunt ok, totul pare in regula. Totusi, masina nu se comporta cum ar trebui. Pentru ca am pus flanse Febi, despre care toti spun ca nu sunt bune, ma intreb daca nu cumva apar probleme din cauza lor. Din acest motiv ma intrebam, ce rol au flansele practic?
- Gabi.B.HD
- *****
- 3,437 mesaje
- din 15 Mai 2007
- Astra 2011 A16XER
- Hunedoara
Gabi.B.HD
- Mesaje scrise: 3,437
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Astra 2011 A16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Mai 2007
- Mesaj Privat
- adware_man
- ****
- 1,724 mesaje
- din 01 Oct 2008
- Astra 2002 Y20DTH
- Bucuresti
adware_man
- Mesaje scrise: 1,724
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Oct 2008
- Mesaj Privat
- mikyboy
- *******
- 5,734 mesaje
- din 08 Dec 2006
- Insignia 2014 A20TDH
- Sibiu
mikyboy
- Mesaje scrise: 5,734
- Locatie: Sibiu
- Masina: Insignia 2014 A20TDH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Dec 2006
- Mesaj Privat
- Gabi.B.HD
- *****
- 3,437 mesaje
- din 15 Mai 2007
- Astra 2011 A16XER
- Hunedoara
Gabi.B.HD
- Mesaje scrise: 3,437
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Astra 2011 A16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Mai 2007
- Mesaj Privat
- adware_man
- ****
- 1,724 mesaje
- din 01 Oct 2008
- Astra 2002 Y20DTH
- Bucuresti
adware_man
- Mesaje scrise: 1,724
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Oct 2008
- Mesaj Privat
- Gabi.B.HD
- *****
- 3,437 mesaje
- din 15 Mai 2007
- Astra 2011 A16XER
- Hunedoara
Gabi.B.HD
- Mesaje scrise: 3,437
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Astra 2011 A16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Mai 2007
- Mesaj Privat
Ca sa se inmoaie repede, ar trebui sa se uzeze prematur, ceea ce oricum nu va fi bine pentru ca o data cu uzura apar si problemele: uzura neuniforma a anvelopelor si pierderea aderentei.
Cum toata lumea le lauda, este posibil ca acesta sa fie comportamentul lor normal si daca ne uitam cati vror suspensii sport, este de inteles de ce este pamantul plin de ele. Mi-au fost recomandate si mie dar am mers pe carari batute.
Cum toata lumea le lauda, este posibil ca acesta sa fie comportamentul lor normal si daca ne uitam cati vror suspensii sport, este de inteles de ce este pamantul plin de ele. Mi-au fost recomandate si mie dar am mers pe carari batute.
- adware_man
- ****
- 1,724 mesaje
- din 01 Oct 2008
- Astra 2002 Y20DTH
- Bucuresti
adware_man
- Mesaje scrise: 1,724
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Oct 2008
- Mesaj Privat
- alexx_gan
- OP
- 814 mesaje
- din 18 Feb 2010
- Astra 2013 A14NET
- Bucuresti
alexx_gan
- Mesaje scrise: 814
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2013 A14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Feb 2010
- Mesaj Privat
Ok din cate vad astea Kayaba (KYB) sa inteleg ca sunt tari , te tin in curbe dar iti clantane dintii in gura prin gropi.Astazi am vorbit cu un prieten care are un astra g hatchback 2.0 DTI si care si-a pus 2 amortizoare KYB pe spate si-a schimbat si arcurile pe spate si-a pus jante pe 16' si cauciucuri 205/45/16 si a zis acelasi lucru "fundul" masinii nu mai face balans dar cam trancane prin denivelari.
Acu' am mai citit un post despre diferenta intre cele pe gaz(gaz+ulei) si cele numai pe ulei , primele fiind mai tari din cate am inteles.
Vad ca treaba asta cu amortizoarele e mai complicata decat am crezut .
Acu' am mai citit un post despre diferenta intre cele pe gaz(gaz+ulei) si cele numai pe ulei , primele fiind mai tari din cate am inteles.
Vad ca treaba asta cu amortizoarele e mai complicata decat am crezut .
- anndy
- **
- 135 mesaje
- din 14 Jan 2008
- Astra 2001 1700
- Galati
anndy
- Mesaje scrise: 135
- Locatie: Galati
- Masina: Astra 2001 1700
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Jan 2008
- Mesaj Privat
alexx_gan a scris:Deschid acest topic pentru a putea sa imi formez o idee despre amortizoare ,din cate stiu ele+arcuri te "tin" in curbe.
Am cautat pe forum dar nu am gasit niste cifre exacte ca sa imi formez o idee.
As vrea fiecare persoana care citeste acest post sa spuna in 2 cuvinte :ce parere are sau ce experienta a avut .
Am ajuns la punctul la care ar trebuie sa imi schimb amortizoarele .Dupa neamt din cate stiu acest punct ar trebui sa fie undeva in jurul valorii de 80.000 km la noi "cand poti" sau mai bine zis cand nu se mai poate nu vreau sa ajung la acest punct asa intrebarile mele sunt?
1.Amortizoare originale sau pe producator, ce experiente ati avut sau ce ati auzit?
2.Cand e momentul in care le schimbam ?
3. Se fac sau nu unghiurile de fuga dupa?
Eu am 160.000 km si dau semne de uzura bataie pe fata la test de amortizoare am fost si au zis ca trebuie schimbate toate.La service pe fata au zis ca trebuie palierii din capul amortizorului.
Eu am gasit niste oferte de genu:
amortizoare originale GM :255-485 lei fata ,240-320 lei, palieri amortizor GM :195-260 lei
amortizoare producator :205-295 lei fata ,150-190 lei spate ,palieri amortizor producator :50-90 lei
Sper ca am postat unde trebuie daca nu mutati-l va rog.
Astept raspunsurile voaste.
1-amortizoare GM-sachs sau monroe drumuri grele. 2-amortizoarele le schimbi cand masina iti da semne de instabilitate pe drum,balans mare la treceri peste linii de tramvai,tren ,unde sant denivelari mari sau cand........vrei.In curbe se simte iarasi,mai ales daca ai combi cum am eu.De recomandat sa le shimbi pe toate 4,daca ai pe o punte amortizoare sub 60% si montezi unele noi pe alta ,cele noi se uzeaza foarte repede.Se schimba flansele +rulmenti altfel ai joc in telescop.3-obligatoriu se face bracajul,deoarece telescopul se prinde direct pe butuc, afecteaza directia si uzeaza cauciucurile.Eu din cauza unui rulment de flansa am uzat un cauciuc.Spor la reparat.
Am cautat pe forum dar nu am gasit niste cifre exacte ca sa imi formez o idee.
As vrea fiecare persoana care citeste acest post sa spuna in 2 cuvinte :ce parere are sau ce experienta a avut .
Am ajuns la punctul la care ar trebuie sa imi schimb amortizoarele .Dupa neamt din cate stiu acest punct ar trebui sa fie undeva in jurul valorii de 80.000 km la noi "cand poti" sau mai bine zis cand nu se mai poate nu vreau sa ajung la acest punct asa intrebarile mele sunt?
1.Amortizoare originale sau pe producator, ce experiente ati avut sau ce ati auzit?
2.Cand e momentul in care le schimbam ?
3. Se fac sau nu unghiurile de fuga dupa?
Eu am 160.000 km si dau semne de uzura bataie pe fata la test de amortizoare am fost si au zis ca trebuie schimbate toate.La service pe fata au zis ca trebuie palierii din capul amortizorului.
Eu am gasit niste oferte de genu:
amortizoare originale GM :255-485 lei fata ,240-320 lei, palieri amortizor GM :195-260 lei
amortizoare producator :205-295 lei fata ,150-190 lei spate ,palieri amortizor producator :50-90 lei
Sper ca am postat unde trebuie daca nu mutati-l va rog.
Astept raspunsurile voaste.