- deleted-67352
- OP
- 70 mesaje
- din 04 Oct 2011
deleted-67352
- Mesaje scrise: 70
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Oct 2011
- Mesaj Privat
Rog administratorii sa faca acest post STICKY! Poate ajuta foarte multa lume sa scape de investitii foarte scumpe si probabil foarte inutile!
Cand am luat masinuta mea ( Opel Vectra C 2003 Y20DTH ) am avut o problema cu ea, si un membru aici, m-a ajutat cu foarte multa politete, vreau sa returnez favorul! Si ca sa fie totul si mai frumos, inca un coleg de al meu din Timisoara cu aceasi problema, a facut ce am facut eu, fara sa schimbe flansele, si, si acesta a reusit sa scape fara inlocuirea CIM-ului!
Simptome:
- Volanul se blocheaza cand e fortat ( nu e obligatoriu )
- Volanul misca greu (cam obligatoriu )
- Martorul de Volan cu "!" si ESP (masina care derapeaza) in bord ( cam obligatoriu )
- Semnaliarea lunga nu mai sare inapoi, si alte probleme electrice in bord ( cam obligatoriu )
In OP-COM apar probleme de genul :
U2105 - CAN-Bus No Communication with ECM (Engine Control Module)
U2139 - Invalid Data from CIM (Steering Column Module)
Cum a inceput problema? Cand luam curbe la viteza mica, se aprindeau martorii minune in bord, semnalizarea lunga nu mai sarea pana cand opream si reporneam motorul. Problema a inceput sa se accentueze extrem de mult cu venirea frigului ( vara, se aprindea de 2 ori pe luna , cand s-a lasat frigul, de 5 ori pe zi). Volanul se bloca de fiecaredata cand intram in giratoriu, devenea foarte foarte rigid. Pe loc, pocnea cand intorceam volanul de sub capota, aveam impresia ca s-a rupt o bara de fier.
Dupa 2 mecanic, si 2 diagnoze, concluzia lor a fost " CIM-ul trebuie schimbat ", pretul fiind... intre 2000 si 2500 RON cu tot cu reprogramare.
Din lipsa de fonduri, am inceput sa le verific dupa cum am crezut eu.
1. Uleiu de servodirectie.
Tubul de servodirectie se afla sub filtru de aer. Nu recomand scoaterea completa a filtrului, e foarte pacatos, in schimb, cu o surubelnita stelara, in partea dreapta fata a masinii cu rotile bracate maxim stanga, se desfac cele 2 suruburi ( cam la inaltimea imbinarii mastii din fata cu grila radiator ) si se trage de ea cu putere. E elastica, fara grija, nu se rupe. Acolo se gaseste tubul de ulei de servo. Nu prea se poate verifica nivelul decat daca se desface capacul... si... pai baga degetul . Acesta trebuie sa fie plin ( adica, pana la gatul tubului, imbinatura dintre zona cu filet si tub )
Uleiul servo folosit de Vectra C, este Ulei Servo Verde ( http://magpieseauto.ro/wp-c...erde_-377x301.jpg ) cost 40RON.
Probleme rezolvate: A inviat volanul... acum misca cu degetul mic, nici o treaba. Nu se mai bloca in curbe sau giratorii indiferent cat de tare il fortam.
Probleme nerezolvate: Martorii tot se aprindeau in bord, mai rar, dar tot se aprindeau, si troznitul de sub capota... tot se auzea la curbe.
2. Rulmenti si Flansele de la Telescoapele din fata!
Am rugat un prieten sa intoarca volanul si m-am pus sa ascult sub capota ce se aude. Sursa bataii venea de la rulmentii ce sustin telescoapele din fata la masina. Acestea se pot gasii sub capota in colturile din dreapta si stanga sus ( spre geam ). Sunt 2 ... cilindre sa zic asa, cu diamatru de cca 20/30 cm.
Am schimbat si acestia cu:
Flansa SACHS - 80 RON x2 - http://www.bizoo.ro/image/i...91_1314366713.jpg
Rulment SACHS- 170 RON x2 - http://www.bizoo.ro/image/i...91_1314366910.jpg
Probleme rezolvate: Servodirectia merge perfect. Nu mai face nici un sunet, nu se mai blocheaza!
Probleme nerezolvate: Martorii din bord se aprindeau cam ca vara, 2, 3 ori pe luna.
3. Ultima si cea mai importanta, legea cauciucurilor de iarna )
Din pacate sau fericire nici nu stiu cum sa zic, am cumparat cauciucuri de iarna si am mers sa le monteze. Cand au fost date jos de pe masina, am vazut ca, cele din fata erau roase. Cel de la sofer, pe interior, cam 10 cm era complet lubenita. Iar cel din stanga era pe exterior foarte putin zgariat daca pot spune asa. Mi s-a recomandat sa fac unghiul de fuga, si daca vedeti cea mai mica uzura e recomandat sa faceti unghiul de fug. Motiv? Masina mea nu a tras in nici o parte absolut deloc! Nu aveam de unde sa stiu ca e dus pana nu am vazut rotiile.
Deci, am facut unghiul de fuga. 25 de minute si 50 de lei mai tarziu, am plecat la teste.
Probleme rezolvate: Unghiul de fuga, si defapt, ultima reparatie, am facut-o acum 2 luni, nu am mai avut nici o eroare in bord. Servodirectia merge perfect. Semnalizarile merg perfect. Am cumparat OP-COM-ul si am facut o diagnoza, am sters toate erorile din memoria computerului, si de 1 luna jumate nici o eroare. Totul merge absolut superb!
Sper sa nu ma inteleaga careva prost, sau sa se simta ofensat daca chiar are probleme cu CIM-ul, dar, eu zic ca merita incercat. Lasand la oparte flansele de la telescoape, care nu sunt un simptom neaparat ( acesta se intampla daca circulati pe drum dezastruos cu viteza, sau daca unghiul de fuga este neglijat o perioada indelungata ), se pot economii sume EXTREM de mari de bani.
Bani economisiti pentru ca nu am ascultat de mecanic: intre 2000 - 2500 RON
Pretul total investit pentru reparatie cu flanse si rulmenti : 601 RON
Pretul total investit fara flanse (unghi fuga + ulei servo ): 91RON
Si daca trebuie sa schimbati flansele... sa fim seriosi, pretul este mult mai convenabil fata de CIM Problema e alta, schimbam CIM-ul, aruncam 2000-2500 RON ... si ramaneam cu toate problemele
Cand am luat masinuta mea ( Opel Vectra C 2003 Y20DTH ) am avut o problema cu ea, si un membru aici, m-a ajutat cu foarte multa politete, vreau sa returnez favorul! Si ca sa fie totul si mai frumos, inca un coleg de al meu din Timisoara cu aceasi problema, a facut ce am facut eu, fara sa schimbe flansele, si, si acesta a reusit sa scape fara inlocuirea CIM-ului!
Simptome:
- Volanul se blocheaza cand e fortat ( nu e obligatoriu )
- Volanul misca greu (cam obligatoriu )
- Martorul de Volan cu "!" si ESP (masina care derapeaza) in bord ( cam obligatoriu )
- Semnaliarea lunga nu mai sare inapoi, si alte probleme electrice in bord ( cam obligatoriu )
In OP-COM apar probleme de genul :
U2105 - CAN-Bus No Communication with ECM (Engine Control Module)
U2139 - Invalid Data from CIM (Steering Column Module)
Cum a inceput problema? Cand luam curbe la viteza mica, se aprindeau martorii minune in bord, semnalizarea lunga nu mai sarea pana cand opream si reporneam motorul. Problema a inceput sa se accentueze extrem de mult cu venirea frigului ( vara, se aprindea de 2 ori pe luna , cand s-a lasat frigul, de 5 ori pe zi). Volanul se bloca de fiecaredata cand intram in giratoriu, devenea foarte foarte rigid. Pe loc, pocnea cand intorceam volanul de sub capota, aveam impresia ca s-a rupt o bara de fier.
Dupa 2 mecanic, si 2 diagnoze, concluzia lor a fost " CIM-ul trebuie schimbat ", pretul fiind... intre 2000 si 2500 RON cu tot cu reprogramare.
Din lipsa de fonduri, am inceput sa le verific dupa cum am crezut eu.
1. Uleiu de servodirectie.
Tubul de servodirectie se afla sub filtru de aer. Nu recomand scoaterea completa a filtrului, e foarte pacatos, in schimb, cu o surubelnita stelara, in partea dreapta fata a masinii cu rotile bracate maxim stanga, se desfac cele 2 suruburi ( cam la inaltimea imbinarii mastii din fata cu grila radiator ) si se trage de ea cu putere. E elastica, fara grija, nu se rupe. Acolo se gaseste tubul de ulei de servo. Nu prea se poate verifica nivelul decat daca se desface capacul... si... pai baga degetul . Acesta trebuie sa fie plin ( adica, pana la gatul tubului, imbinatura dintre zona cu filet si tub )
Uleiul servo folosit de Vectra C, este Ulei Servo Verde ( http://magpieseauto.ro/wp-c...erde_-377x301.jpg ) cost 40RON.
Probleme rezolvate: A inviat volanul... acum misca cu degetul mic, nici o treaba. Nu se mai bloca in curbe sau giratorii indiferent cat de tare il fortam.
Probleme nerezolvate: Martorii tot se aprindeau in bord, mai rar, dar tot se aprindeau, si troznitul de sub capota... tot se auzea la curbe.
2. Rulmenti si Flansele de la Telescoapele din fata!
Am rugat un prieten sa intoarca volanul si m-am pus sa ascult sub capota ce se aude. Sursa bataii venea de la rulmentii ce sustin telescoapele din fata la masina. Acestea se pot gasii sub capota in colturile din dreapta si stanga sus ( spre geam ). Sunt 2 ... cilindre sa zic asa, cu diamatru de cca 20/30 cm.
Am schimbat si acestia cu:
Flansa SACHS - 80 RON x2 - http://www.bizoo.ro/image/i...91_1314366713.jpg
Rulment SACHS- 170 RON x2 - http://www.bizoo.ro/image/i...91_1314366910.jpg
Probleme rezolvate: Servodirectia merge perfect. Nu mai face nici un sunet, nu se mai blocheaza!
Probleme nerezolvate: Martorii din bord se aprindeau cam ca vara, 2, 3 ori pe luna.
3. Ultima si cea mai importanta, legea cauciucurilor de iarna )
Din pacate sau fericire nici nu stiu cum sa zic, am cumparat cauciucuri de iarna si am mers sa le monteze. Cand au fost date jos de pe masina, am vazut ca, cele din fata erau roase. Cel de la sofer, pe interior, cam 10 cm era complet lubenita. Iar cel din stanga era pe exterior foarte putin zgariat daca pot spune asa. Mi s-a recomandat sa fac unghiul de fuga, si daca vedeti cea mai mica uzura e recomandat sa faceti unghiul de fug. Motiv? Masina mea nu a tras in nici o parte absolut deloc! Nu aveam de unde sa stiu ca e dus pana nu am vazut rotiile.
Deci, am facut unghiul de fuga. 25 de minute si 50 de lei mai tarziu, am plecat la teste.
Probleme rezolvate: Unghiul de fuga, si defapt, ultima reparatie, am facut-o acum 2 luni, nu am mai avut nici o eroare in bord. Servodirectia merge perfect. Semnalizarile merg perfect. Am cumparat OP-COM-ul si am facut o diagnoza, am sters toate erorile din memoria computerului, si de 1 luna jumate nici o eroare. Totul merge absolut superb!
Sper sa nu ma inteleaga careva prost, sau sa se simta ofensat daca chiar are probleme cu CIM-ul, dar, eu zic ca merita incercat. Lasand la oparte flansele de la telescoape, care nu sunt un simptom neaparat ( acesta se intampla daca circulati pe drum dezastruos cu viteza, sau daca unghiul de fuga este neglijat o perioada indelungata ), se pot economii sume EXTREM de mari de bani.
Bani economisiti pentru ca nu am ascultat de mecanic: intre 2000 - 2500 RON
Pretul total investit pentru reparatie cu flanse si rulmenti : 601 RON
Pretul total investit fara flanse (unghi fuga + ulei servo ): 91RON
Si daca trebuie sa schimbati flansele... sa fim seriosi, pretul este mult mai convenabil fata de CIM Problema e alta, schimbam CIM-ul, aruncam 2000-2500 RON ... si ramaneam cu toate problemele
- Madalin_20_06
- *
- 2 mesaje
- din 11 Jan 2011
- Vectra 2005
- Galati
Madalin_20_06
- Mesaje scrise: 2
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 2005
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jan 2011
- Mesaj Privat
salut.....am si eu o problema cu masina, un opel vectra gts din 2005, imi apare in bord cateodata esp dezactivat si se aprind doua amortizoare si am observat ca masina trage dreapta cu toate ca am facut geometria rotilor dupa ce am schimbat bieleta. sa fie asta o problema?din cauza asta sa apara erorile alea?
- deleted-67352
- OP
- 70 mesaje
- din 04 Oct 2011
deleted-67352
- Mesaje scrise: 70
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Oct 2011
- Mesaj Privat
Madalin_20_06 a scris:salut.....am si eu o problema cu masina, un opel vectra gts din 2005, imi apare in bord cateodata esp dezactivat si se aprind doua amortizoare si am observat ca masina trage dreapta cu toate ca am facut geometria rotilor dupa ce am schimbat bieleta. sa fie asta o problema?din cauza asta sa apara erorile alea?
Geometria rotilor este una, unghiul de fuga este altceva. Ai putea sa mergi sa incerci sa-ti faci unghiul de fuga. S-ar putea sa rezolve problema. Eu nu a GTS, deci nu ma pronunt cu siguranta, nu stiu ce difera la partea mecanica si electric/senzor la ele.
Oricum, un unghi de fuga costa 50 RON , e bine sa il faci mai ales dupa ce schimbi elemente de directie, precum bielete.
La Opel Vectra 2003, modelul meu, stiu singur ca trebuie facut unghiul de fuga si cand se schimba telescoapele... am aflat acest lucru dupa ce am ramas 2 cauciucuri )
- DB77AAA
- *******
- 6,677 mesaje
- din 19 Jan 2007
- Vectra 2005 Z19DTH 200CP
- Dambovita
DB77AAA
- Mesaje scrise: 6,677
- Locatie: Dambovita
- Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jan 2007
- Mesaj Privat
- jgyprime
- *******
- 9,953 mesaje
- din 22 Dec 2010
- Vectra 2005 Z19DT
- Galati
jgyprime
- Mesaje scrise: 9,953
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 2005 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Dec 2010
- Mesaj Privat
problema a intervenit la el din cauza ca mecanicii vroiau probabil un CIM bun (de obicei soferii lasa in service piesele "defecte")
soferul dadea 2500 de lei pe chestia asta
mecanicii ziceau "hai sa verificam si uleiul daca tot facem o treaba", dupa care observau si jocul in rulmenti si tot asa...
tu, necunoscator zici "daca tot dau 2500 de lei ce mai sunt inca 800 si-i dai, ca doar deh... ai masina boboc dupa asta...
mecanicul se alege cu un cim perfect functional
tu te alegi cu cheltuiala inutila...
vezi cazul "tija swirl" unde mecanicii zic ca trebuie schimbata toata galeria insa am gasit aici pe club un mic tutorial
https://www.clubopel.com/vie...39&highlight=
prin care repararea s-a facut extrem de ieftin si cu niste materiale pe care le poti gasi prin casa...
soferul dadea 2500 de lei pe chestia asta
mecanicii ziceau "hai sa verificam si uleiul daca tot facem o treaba", dupa care observau si jocul in rulmenti si tot asa...
tu, necunoscator zici "daca tot dau 2500 de lei ce mai sunt inca 800 si-i dai, ca doar deh... ai masina boboc dupa asta...
mecanicul se alege cu un cim perfect functional
tu te alegi cu cheltuiala inutila...
vezi cazul "tija swirl" unde mecanicii zic ca trebuie schimbata toata galeria insa am gasit aici pe club un mic tutorial
https://www.clubopel.com/vie...39&highlight=
prin care repararea s-a facut extrem de ieftin si cu niste materiale pe care le poti gasi prin casa...
- deleted-67352
- OP
- 70 mesaje
- din 04 Oct 2011
deleted-67352
- Mesaje scrise: 70
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Oct 2011
- Mesaj Privat
jgyprime a scris:problema a intervenit la el din cauza ca mecanicii vroiau probabil un CIM bun (de obicei soferii lasa in service piesele "defecte")
soferul dadea 2500 de lei pe chestia asta
mecanicii ziceau "hai sa verificam si uleiul daca tot facem o treaba", dupa care observau si jocul in rulmenti si tot asa...
tu, necunoscator zici "daca tot dau 2500 de lei ce mai sunt inca 800 si-i dai, ca doar deh... ai masina boboc dupa asta...
mecanicul se alege cu un cim perfect functional
tu te alegi cu cheltuiala inutila...
vezi cazul "tija swirl" unde mecanicii zic ca trebuie schimbata toata galeria insa am gasit aici pe club un mic tutorial
https://www.clubopel.com/vie...39&highlight=
prin care repararea s-a facut extrem de ieftin si cu niste materiale pe care le poti gasi prin casa...
soferul dadea 2500 de lei pe chestia asta
mecanicii ziceau "hai sa verificam si uleiul daca tot facem o treaba", dupa care observau si jocul in rulmenti si tot asa...
tu, necunoscator zici "daca tot dau 2500 de lei ce mai sunt inca 800 si-i dai, ca doar deh... ai masina boboc dupa asta...
mecanicul se alege cu un cim perfect functional
tu te alegi cu cheltuiala inutila...
vezi cazul "tija swirl" unde mecanicii zic ca trebuie schimbata toata galeria insa am gasit aici pe club un mic tutorial
https://www.clubopel.com/vie...39&highlight=
prin care repararea s-a facut extrem de ieftin si cu niste materiale pe care le poti gasi prin casa...
Nu am schimbat CIM-ul, doamne multam, asta e rezolvarea pentru ele, si sa stii, am fost la 4 mecanici care toti au zis la fel, jap OP-COMu, da domle`, CIMU e buba... de aia am postat acest lucru, daca e cineva care pateste sa verifice
kozoonak
- Mesaje scrise: 41
- Locatie: Constanta
- Masina: Vectra 2004 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Sep 2008
- Mesaj Privat
Salut!
Pentru cine ma poate ajuta am si eu ceva probleme cu masina (Opel Vectra C - 2004 Z19DT) :
1) volanul il rotesc cu dificultate dupa ce merg mai mult cu masina (dimineata merge super usor). Am completat cu ulei si pe tester pompa functioneaza in parametrii. Am schimbat ceva rulmenti de la telescoape si am reglat unghi de fuga si echilibrat roti. (din cand in cand mi se aprinde si martorul cu volanul si semnul exclamarii - opresc si repornesc masina).
2) am schimbat ceasurile din bord si am martori aprinsi: airbag (nu se strerge eroarea pentru ca siguranta are rezistenta prea mare cca 6 ohmi fata de 2 ohmi cat are cea de la pasager) si ESP (n-a stiut sa-l calibreze);
3) dupa ce o las mai mult timp (o noapte sau mai multe ore) cand o descui sau dupa ce opresc motorul se aude un zgomot pentru cateva secunde. Se aude ca si cum ceva de plastic ar lovi altceva care se invarte. Dupa parerea mea se aude in spatele torpedoului ... sa fie ceva de la inchiderea centralizata?
4) semnalizarea nu mai "sare" dupa ce iau viraj si indrept volanul (doar cateodata chiar foarte rar).
Cam atat pentru moment... daca exista ceva pareri va rog sa le impartasiti!
Cu stima,
Ciprian
Pentru cine ma poate ajuta am si eu ceva probleme cu masina (Opel Vectra C - 2004 Z19DT) :
1) volanul il rotesc cu dificultate dupa ce merg mai mult cu masina (dimineata merge super usor). Am completat cu ulei si pe tester pompa functioneaza in parametrii. Am schimbat ceva rulmenti de la telescoape si am reglat unghi de fuga si echilibrat roti. (din cand in cand mi se aprinde si martorul cu volanul si semnul exclamarii - opresc si repornesc masina).
2) am schimbat ceasurile din bord si am martori aprinsi: airbag (nu se strerge eroarea pentru ca siguranta are rezistenta prea mare cca 6 ohmi fata de 2 ohmi cat are cea de la pasager) si ESP (n-a stiut sa-l calibreze);
3) dupa ce o las mai mult timp (o noapte sau mai multe ore) cand o descui sau dupa ce opresc motorul se aude un zgomot pentru cateva secunde. Se aude ca si cum ceva de plastic ar lovi altceva care se invarte. Dupa parerea mea se aude in spatele torpedoului ... sa fie ceva de la inchiderea centralizata?
4) semnalizarea nu mai "sare" dupa ce iau viraj si indrept volanul (doar cateodata chiar foarte rar).
Cam atat pentru moment... daca exista ceva pareri va rog sa le impartasiti!
Cu stima,
Ciprian
- claudiu1178
- **
- 261 mesaje
- din 16 Nov 2008
- Vectra 2006 Z19DT
- Bucuresti
claudiu1178
- Mesaje scrise: 261
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2006 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Nov 2008
- Mesaj Privat
kozoonak a scris:Salut!
Pentru cine ma poate ajuta am si eu ceva probleme cu masina (Opel Vectra C - 2004 Z19DT) :
1) volanul il rotesc cu dificultate dupa ce merg mai mult cu masina (dimineata merge super usor). Am completat cu ulei si pe tester pompa functioneaza in parametrii. Am schimbat ceva rulmenti de la telescoape si am reglat unghi de fuga si echilibrat roti. (din cand in cand mi se aprinde si martorul cu volanul si semnul exclamarii - opresc si repornesc masina).
2) am schimbat ceasurile din bord si am martori aprinsi: airbag (nu se strerge eroarea pentru ca siguranta are rezistenta prea mare cca 6 ohmi fata de 2 ohmi cat are cea de la pasager) si ESP (n-a stiut sa-l calibreze);
3) dupa ce o las mai mult timp (o noapte sau mai multe ore) cand o descui sau dupa ce opresc motorul se aude un zgomot pentru cateva secunde. Se aude ca si cum ceva de plastic ar lovi altceva care se invarte. Dupa parerea mea se aude in spatele torpedoului ... sa fie ceva de la inchiderea centralizata?
4) semnalizarea nu mai "sare" dupa ce iau viraj si indrept volanul (doar cateodata chiar foarte rar).
Cam atat pentru moment... daca exista ceva pareri va rog sa le impartasiti!
Cu stima,
Ciprian
Pentru cine ma poate ajuta am si eu ceva probleme cu masina (Opel Vectra C - 2004 Z19DT) :
1) volanul il rotesc cu dificultate dupa ce merg mai mult cu masina (dimineata merge super usor). Am completat cu ulei si pe tester pompa functioneaza in parametrii. Am schimbat ceva rulmenti de la telescoape si am reglat unghi de fuga si echilibrat roti. (din cand in cand mi se aprinde si martorul cu volanul si semnul exclamarii - opresc si repornesc masina).
2) am schimbat ceasurile din bord si am martori aprinsi: airbag (nu se strerge eroarea pentru ca siguranta are rezistenta prea mare cca 6 ohmi fata de 2 ohmi cat are cea de la pasager) si ESP (n-a stiut sa-l calibreze);
3) dupa ce o las mai mult timp (o noapte sau mai multe ore) cand o descui sau dupa ce opresc motorul se aude un zgomot pentru cateva secunde. Se aude ca si cum ceva de plastic ar lovi altceva care se invarte. Dupa parerea mea se aude in spatele torpedoului ... sa fie ceva de la inchiderea centralizata?
4) semnalizarea nu mai "sare" dupa ce iau viraj si indrept volanul (doar cateodata chiar foarte rar).
Cam atat pentru moment... daca exista ceva pareri va rog sa le impartasiti!
Cu stima,
Ciprian
iti recomand diagnoza cu tech 2 .
kozoonak
- Mesaje scrise: 41
- Locatie: Constanta
- Masina: Vectra 2004 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Sep 2008
- Mesaj Privat
- DB77AAA
- *******
- 6,677 mesaje
- din 19 Jan 2007
- Vectra 2005 Z19DTH 200CP
- Dambovita
DB77AAA
- Mesaje scrise: 6,677
- Locatie: Dambovita
- Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jan 2007
- Mesaj Privat
1- Daca nu ai pierderi de ulei si volanul cu puntea fata suspendata se misca relativ usor, schimba uleiul de servo.
2 - Inainte nu aveai erorile?, daca nu, ar trebui sa se sterga, sau nu ai pus firele/mufele cum trebuie.
3 - Sunt diverse servomotoare sau electrovalve ce se ocupa de circualtia aerului in masina. Isi iau pozitia presetata sau se opresc. Asa face la toate, insa la cele ce au clima se aude mai deranjant.
4 - Verifica CIM de erori.
Spor!
2 - Inainte nu aveai erorile?, daca nu, ar trebui sa se sterga, sau nu ai pus firele/mufele cum trebuie.
3 - Sunt diverse servomotoare sau electrovalve ce se ocupa de circualtia aerului in masina. Isi iau pozitia presetata sau se opresc. Asa face la toate, insa la cele ce au clima se aude mai deranjant.
4 - Verifica CIM de erori.
Spor!
- jgyprime
- *******
- 9,953 mesaje
- din 22 Dec 2010
- Vectra 2005 Z19DT
- Galati
jgyprime
- Mesaje scrise: 9,953
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 2005 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Dec 2010
- Mesaj Privat
kozoonak a scris:Am facut diagnoza si eroarea de la airbag nu poate fi stearsa ca siguranta are o rezistenta prea mare. Esp-ul mi-a spus ca trebuie calibrat si nu a stiut cum, iar servo nu avea nicio eroare!
cand ti s-a recomandat diagnoza cu TECH 2 a fost implicit recomandarea sa te duci la cineva care stie ce face...
si la mine a venit candva pe masina un TECH2 si mi-a facut toate setarile varza de a trebuit sa ma chinui cateva ore cu OP-COM-ul meu "made in china" sa-mi fac masina cum era initial...
asa ca nu mai am incredere in toti care se dau mari testeri...
- claudiu1178
- **
- 261 mesaje
- din 16 Nov 2008
- Vectra 2006 Z19DT
- Bucuresti
claudiu1178
- Mesaje scrise: 261
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2006 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Nov 2008
- Mesaj Privat
jgyprime a scris:[quote=]Am facut diagnoza si eroarea de la airbag nu poate fi stearsa ca siguranta are o rezistenta prea mare. Esp-ul mi-a spus ca trebuie calibrat si nu a stiut cum, iar servo nu avea nicio eroare!
cand ti s-a recomandat diagnoza cu TECH 2 a fost implicit recomandarea sa te duci la cineva care stie ce face...
si la mine a venit candva pe masina un TECH2 si mi-a facut toate setarile varza de a trebuit sa ma chinui cateva ore cu OP-COM-ul meu "made in china" sa-mi fac masina cum era initial...
asa ca nu mai am incredere in toti care se dau mari testeri...[/quote]
"kozoonak"
daca ai drum prin bucuresti nu ezita sa/l cauti pe maiandrei ,gasesti numarul lui aici pe forum!
kozoonak
- Mesaje scrise: 41
- Locatie: Constanta
- Masina: Vectra 2004 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Sep 2008
- Mesaj Privat
claudiu1178 a scris:
si la mine a venit candva pe masina un TECH2 si mi-a facut toate setarile varza de a trebuit sa ma chinui cateva ore cu OP-COM-ul meu "made in china" sa-mi fac masina cum era initial...
asa ca nu mai am incredere in toti care se dau mari testeri...
jgyprime a scris:[quote=]Am facut diagnoza si eroarea de la airbag nu poate fi stearsa ca siguranta are o rezistenta prea mare. Esp-ul mi-a spus ca trebuie calibrat si nu a stiut cum, iar servo nu avea nicio eroare!
cand ti s-a recomandat diagnoza cu TECH 2 a fost implicit recomandarea sa te duci la cineva care stie ce face...
si la mine a venit candva pe masina un TECH2 si mi-a facut toate setarile varza de a trebuit sa ma chinui cateva ore cu OP-COM-ul meu "made in china" sa-mi fac masina cum era initial...
asa ca nu mai am incredere in toti care se dau mari testeri...
"kozoonak"
daca ai drum prin bucuresti nu ezita sa/l cauti pe maiandrei ,gasesti numarul lui aici pe forum![/quote]
Asta va fi urmatorul pas....
Va multumesc tuturor pentru pareri si sfaturi!
- mariani
- ***
- 769 mesaje
- din 26 Dec 2007
- Mokka 2014
- Constanta
mariani
- Mesaje scrise: 769
- Locatie: Constanta
- Masina: Mokka 2014
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Dec 2007
- Mesaj Privat
Sal.. baieti...!
problema la el este CIM-ul..
aceeasi problema am avut si eu ln iarna lui 2007-2008...
el are probleme cu ESP-ul de prin 2009 sau 2010 pe cand venea la lntalirile clubului..atunci era un lnceput de sfarsit al CIM-ului..
ln rest acum deja este sfarsitul..
asa am patit si eu la lnceput..se aprindea martorul ESP...(doar martorul ESP)dupa care aveam probleme la cutie(fiind automata)
numai stiu exact ordinea ln care au aparut problemele din cauza CIM-ului..
..probleme cu semnalizarea..la lnceput nu mai sarea la loc..iar cu cateva saptamani lainte sa il schimb cand se aprindeau toti martorii luminosi ln bord numai semnaliza deloc..
martorul de la baterie..
oprea CD..
se bloca uneori volanul..devenea greoi de virat..
martorul ABS..
simtomele sunt ln felul urmator.. pornesti motorul..totul functioneaza normal..dupa cateva min de functionare(7 -10 min)se aprinde ln bord martorul ESP + ABS..martorul de la Baterie opreste unitatea CD...numai functioneaza semnalizarea sau doar numai sare la loc..ETC...
poate au mai fost si altele de care nu lmi aduc aminte..
DECI....totul este din cauza CIM-ului..
toate bune..
problema la el este CIM-ul..
aceeasi problema am avut si eu ln iarna lui 2007-2008...
el are probleme cu ESP-ul de prin 2009 sau 2010 pe cand venea la lntalirile clubului..atunci era un lnceput de sfarsit al CIM-ului..
ln rest acum deja este sfarsitul..
asa am patit si eu la lnceput..se aprindea martorul ESP...(doar martorul ESP)dupa care aveam probleme la cutie(fiind automata)
numai stiu exact ordinea ln care au aparut problemele din cauza CIM-ului..
..probleme cu semnalizarea..la lnceput nu mai sarea la loc..iar cu cateva saptamani lainte sa il schimb cand se aprindeau toti martorii luminosi ln bord numai semnaliza deloc..
martorul de la baterie..
oprea CD..
se bloca uneori volanul..devenea greoi de virat..
martorul ABS..
simtomele sunt ln felul urmator.. pornesti motorul..totul functioneaza normal..dupa cateva min de functionare(7 -10 min)se aprinde ln bord martorul ESP + ABS..martorul de la Baterie opreste unitatea CD...numai functioneaza semnalizarea sau doar numai sare la loc..ETC...
poate au mai fost si altele de care nu lmi aduc aminte..
DECI....totul este din cauza CIM-ului..
toate bune..
kozoonak
- Mesaje scrise: 41
- Locatie: Constanta
- Masina: Vectra 2004 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Sep 2008
- Mesaj Privat
mariani a scris:Sal.. baieti...!
problema la el este CIM-ul..
aceeasi problema am avut si eu ln iarna lui 2007-2008...
el are probleme cu ESP-ul de prin 2009 sau 2010 pe cand venea la lntalirile clubului..atunci era un lnceput de sfarsit al CIM-ului..
ln rest acum deja este sfarsitul..
asa am patit si eu la lnceput..se aprindea martorul ESP...(doar martorul ESP)dupa care aveam probleme la cutie(fiind automata)
numai stiu exact ordinea ln care au aparut problemele din cauza CIM-ului..
..probleme cu semnalizarea..la lnceput nu mai sarea la loc..iar cu cateva saptamani lainte sa il schimb cand se aprindeau toti martorii luminosi ln bord numai semnaliza deloc..
martorul de la baterie..
oprea CD..
se bloca uneori volanul..devenea greoi de virat..
martorul ABS..
simtomele sunt ln felul urmator.. pornesti motorul..totul functioneaza normal..dupa cateva min de functionare(7 -10 min)se aprinde ln bord martorul ESP + ABS..martorul de la Baterie opreste unitatea CD...numai functioneaza semnalizarea sau doar numai sare la loc..ETC...
poate au mai fost si altele de care nu lmi aduc aminte..
DECI....totul este din cauza CIM-ului..
toate bune..
problema la el este CIM-ul..
aceeasi problema am avut si eu ln iarna lui 2007-2008...
el are probleme cu ESP-ul de prin 2009 sau 2010 pe cand venea la lntalirile clubului..atunci era un lnceput de sfarsit al CIM-ului..
ln rest acum deja este sfarsitul..
asa am patit si eu la lnceput..se aprindea martorul ESP...(doar martorul ESP)dupa care aveam probleme la cutie(fiind automata)
numai stiu exact ordinea ln care au aparut problemele din cauza CIM-ului..
..probleme cu semnalizarea..la lnceput nu mai sarea la loc..iar cu cateva saptamani lainte sa il schimb cand se aprindeau toti martorii luminosi ln bord numai semnaliza deloc..
martorul de la baterie..
oprea CD..
se bloca uneori volanul..devenea greoi de virat..
martorul ABS..
simtomele sunt ln felul urmator.. pornesti motorul..totul functioneaza normal..dupa cateva min de functionare(7 -10 min)se aprinde ln bord martorul ESP + ABS..martorul de la Baterie opreste unitatea CD...numai functioneaza semnalizarea sau doar numai sare la loc..ETC...
poate au mai fost si altele de care nu lmi aduc aminte..
DECI....totul este din cauza CIM-ului..
toate bune..
Salut!
Daca te refereai la mine e posibil sa ma confunzi pentru ca n-am ajuns la intalniri (am intrebat, am vrut, am incercat).
Sper sa nu fi ofensat pe nimeni prin faptul ca am cerut mai multe pareri!
Inca nu sunt convins ca ar fi CIM-ul pentru ca toate "bubele" (martor volan, martor ESP, martor airbag si semnalizare) au aparut cand am schimbat ceasurile din bord. Am pus contactul cu volanul si mufele scoase!
Nu o fi asta cauza?
Despre CIM mi-a spus la diagnoza ca nu e dus si ca are 2 nu stiu din generatia mai noua (nu ma pricep)!
Cu stima,
- mariani
- ***
- 769 mesaje
- din 26 Dec 2007
- Mokka 2014
- Constanta
mariani
- Mesaje scrise: 769
- Locatie: Constanta
- Masina: Mokka 2014
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Dec 2007
- Mesaj Privat
Sal..lntradevar la tine m-am referit.....si nu vad de ce sa se fii ofensat cineva ca ai postat problema ta ..ca ai lntrabat....
la vectra c nu ramane martorul luminos aprins daca ai pus contactul cu mufele scoase..
nu ai un GTS. negru?daca asa este.. sigur ai fost la lntalnire ..cel putin o data lmi aduc aminte..
din simtomele care zici ca le are..sigur CIM-ul este...ai sa vezi ca ln timp o sa apara si altele..cele enumerate de mine mai sus...
cine ti-a spus ca este de generatie mai noua? Feda?
toate bune..
la vectra c nu ramane martorul luminos aprins daca ai pus contactul cu mufele scoase..
nu ai un GTS. negru?daca asa este.. sigur ai fost la lntalnire ..cel putin o data lmi aduc aminte..
din simtomele care zici ca le are..sigur CIM-ul este...ai sa vezi ca ln timp o sa apara si altele..cele enumerate de mine mai sus...
cine ti-a spus ca este de generatie mai noua? Feda?
toate bune..
kozoonak
- Mesaje scrise: 41
- Locatie: Constanta
- Masina: Vectra 2004 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Sep 2008
- Mesaj Privat
mariani a scris:Sal..lntradevar la tine m-am referit.....si nu vad de ce sa se fii ofensat cineva ca ai postat problema ta ..ca ai lntrabat....
la vectra c nu ramane martorul luminos aprins daca ai pus contactul cu mufele scoase..
nu ai un GTS. negru?daca asa este.. sigur ai fost la lntalnire ..cel putin o data lmi aduc aminte..
din simtomele care zici ca le are..sigur CIM-ul este...ai sa vezi ca ln timp o sa apara si altele..cele enumerate de mine mai sus...
cine ti-a spus ca este de generatie mai noua? Feda?
toate bune..
la vectra c nu ramane martorul luminos aprins daca ai pus contactul cu mufele scoase..
nu ai un GTS. negru?daca asa este.. sigur ai fost la lntalnire ..cel putin o data lmi aduc aminte..
din simtomele care zici ca le are..sigur CIM-ul este...ai sa vezi ca ln timp o sa apara si altele..cele enumerate de mine mai sus...
cine ti-a spus ca este de generatie mai noua? Feda?
toate bune..
Citesc de ceva vreme forumul ... sunt la curent cu CIM-ul! Nu am fost foarte activ pentru ca nu prea sunt in masura sa dau sfaturi.
De cand am citit prima data despre probleme legate de CIM, mi-am zis: sigur o sa mi se intample si mie! Si am fugit de el ca de dracu'
Sa ma mai chinui sa obtin car pass-ul masinii, sa mai fac testari etc... Sau ma "focusez" pe CIM?
De generatia mai noua a CIM-ului ti-am spus in pm cu cine am facut testarea.
- cornel18
- ***
- 531 mesaje
- din 20 Nov 2010
- Astra 2010 A14XER
- Timis
cornel18
- Mesaje scrise: 531
- Locatie: Timis
- Masina: Astra 2010 A14XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Nov 2010
- Mesaj Privat
La mine a aparut rezolvarea cu calibrarea unghiului volan(la pastrarea semnalului stanga-dreapta). Insa nu chiar 100% perfect. Adica pastreaza semnalul doar daca-i rotit initial circa cu 1 grad volanul in directia dorita. Ar fi fost perfect si daca mergea sa pastreze semnalul cand ii volanul tinut fix drept insa traiesc cu acest compromis.
Poate pe viitor cand refac calibrarea unghiului volan o sa asist la operatie pentru ca in mod sigur aceasta mica neplacere care a ramas ii in mod sigur datorita necalibrari perfecte a unghiului volan.
Poate pe viitor cand refac calibrarea unghiului volan o sa asist la operatie pentru ca in mod sigur aceasta mica neplacere care a ramas ii in mod sigur datorita necalibrari perfecte a unghiului volan.
- pishpirica
- *
- 6 mesaje
- din 23 Jun 2015
- Astra 2009 Y17DTL
- Germania
pishpirica
- Mesaje scrise: 6
- Locatie: Germania
- Masina: Astra 2009 Y17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Jun 2015
- Mesaj Privat
enabled88 a scris:Rog administratorii sa faca acest post STICKY! Poate ajuta foarte multa lume sa scape de investitii foarte scumpe si probabil foarte inutile!
Cand am luat masinuta mea ( Opel Vectra C 2003 Y20DTH ) am avut o problema cu ea, si un membru aici, m-a ajutat cu foarte multa politete, vreau sa returnez favorul! Si ca sa fie totul si mai frumos, inca un coleg de al meu din Timisoara cu aceasi problema, a facut ce am facut eu, fara sa schimbe flansele, si, si acesta a reusit sa scape fara inlocuirea CIM-ului!
Simptome:
- Volanul se blocheaza cand e fortat ( nu e obligatoriu )
- Volanul misca greu (cam obligatoriu )
- Martorul de Volan cu "!" si ESP (masina care derapeaza) in bord ( cam obligatoriu )
- Semnaliarea lunga nu mai sare inapoi, si alte probleme electrice in bord ( cam obligatoriu )
In OP-COM apar probleme de genul :
U2105 - CAN-Bus No Communication with ECM (Engine Control Module)
U2139 - Invalid Data from CIM (Steering Column Module)
Cum a inceput problema? Cand luam curbe la viteza mica, se aprindeau martorii minune in bord, semnalizarea lunga nu mai sarea pana cand opream si reporneam motorul. Problema a inceput sa se accentueze extrem de mult cu venirea frigului ( vara, se aprindea de 2 ori pe luna , cand s-a lasat frigul, de 5 ori pe zi). Volanul se bloca de fiecaredata cand intram in giratoriu, devenea foarte foarte rigid. Pe loc, pocnea cand intorceam volanul de sub capota, aveam impresia ca s-a rupt o bara de fier.
Dupa 2 mecanic, si 2 diagnoze, concluzia lor a fost " CIM-ul trebuie schimbat ", pretul fiind... intre 2000 si 2500 RON cu tot cu reprogramare.
Din lipsa de fonduri, am inceput sa le verific dupa cum am crezut eu.
1. Uleiu de servodirectie.
Tubul de servodirectie se afla sub filtru de aer. Nu recomand scoaterea completa a filtrului, e foarte pacatos, in schimb, cu o surubelnita stelara, in partea dreapta fata a masinii cu rotile bracate maxim stanga, se desfac cele 2 suruburi ( cam la inaltimea imbinarii mastii din fata cu grila radiator ) si se trage de ea cu putere. E elastica, fara grija, nu se rupe. Acolo se gaseste tubul de ulei de servo. Nu prea se poate verifica nivelul decat daca se desface capacul... si... pai baga degetul . Acesta trebuie sa fie plin ( adica, pana la gatul tubului, imbinatura dintre zona cu filet si tub )
Uleiul servo folosit de Vectra C, este Ulei Servo Verde ( http://magpieseauto.ro/wp-c...erde_-377x301.jpg ) cost 40RON.
Probleme rezolvate: A inviat volanul... acum misca cu degetul mic, nici o treaba. Nu se mai bloca in curbe sau giratorii indiferent cat de tare il fortam.
Probleme nerezolvate: Martorii tot se aprindeau in bord, mai rar, dar tot se aprindeau, si troznitul de sub capota... tot se auzea la curbe.
2. Rulmenti si Flansele de la Telescoapele din fata!
Am rugat un prieten sa intoarca volanul si m-am pus sa ascult sub capota ce se aude. Sursa bataii venea de la rulmentii ce sustin telescoapele din fata la masina. Acestea se pot gasii sub capota in colturile din dreapta si stanga sus ( spre geam ). Sunt 2 ... cilindre sa zic asa, cu diamatru de cca 20/30 cm.
Am schimbat si acestia cu:
Flansa SACHS - 80 RON x2 - http://www.bizoo.ro/image/i...91_1314366713.jpg
Rulment SACHS- 170 RON x2 - http://www.bizoo.ro/image/i...91_1314366910.jpg
Probleme rezolvate: Servodirectia merge perfect. Nu mai face nici un sunet, nu se mai blocheaza!
Probleme nerezolvate: Martorii din bord se aprindeau cam ca vara, 2, 3 ori pe luna.
3. Ultima si cea mai importanta, legea cauciucurilor de iarna )
Din pacate sau fericire nici nu stiu cum sa zic, am cumparat cauciucuri de iarna si am mers sa le monteze. Cand au fost date jos de pe masina, am vazut ca, cele din fata erau roase. Cel de la sofer, pe interior, cam 10 cm era complet lubenita. Iar cel din stanga era pe exterior foarte putin zgariat daca pot spune asa. Mi s-a recomandat sa fac unghiul de fuga, si daca vedeti cea mai mica uzura e recomandat sa faceti unghiul de fug. Motiv? Masina mea nu a tras in nici o parte absolut deloc! Nu aveam de unde sa stiu ca e dus pana nu am vazut rotiile.
Deci, am facut unghiul de fuga. 25 de minute si 50 de lei mai tarziu, am plecat la teste.
Probleme rezolvate: Unghiul de fuga, si defapt, ultima reparatie, am facut-o acum 2 luni, nu am mai avut nici o eroare in bord. Servodirectia merge perfect. Semnalizarile merg perfect. Am cumparat OP-COM-ul si am facut o diagnoza, am sters toate erorile din memoria computerului, si de 1 luna jumate nici o eroare. Totul merge absolut superb!
Sper sa nu ma inteleaga careva prost, sau sa se simta ofensat daca chiar are probleme cu CIM-ul, dar, eu zic ca merita incercat. Lasand la oparte flansele de la telescoape, care nu sunt un simptom neaparat ( acesta se intampla daca circulati pe drum dezastruos cu viteza, sau daca unghiul de fuga este neglijat o perioada indelungata ), se pot economii sume EXTREM de mari de bani.
Bani economisiti pentru ca nu am ascultat de mecanic: intre 2000 - 2500 RON
Pretul total investit pentru reparatie cu flanse si rulmenti : 601 RON
Pretul total investit fara flanse (unghi fuga + ulei servo ): 91RON
Si daca trebuie sa schimbati flansele... sa fim seriosi, pretul este mult mai convenabil fata de CIM Problema e alta, schimbam CIM-ul, aruncam 2000-2500 RON ... si ramaneam cu toate problemele
Cand am luat masinuta mea ( Opel Vectra C 2003 Y20DTH ) am avut o problema cu ea, si un membru aici, m-a ajutat cu foarte multa politete, vreau sa returnez favorul! Si ca sa fie totul si mai frumos, inca un coleg de al meu din Timisoara cu aceasi problema, a facut ce am facut eu, fara sa schimbe flansele, si, si acesta a reusit sa scape fara inlocuirea CIM-ului!
Simptome:
- Volanul se blocheaza cand e fortat ( nu e obligatoriu )
- Volanul misca greu (cam obligatoriu )
- Martorul de Volan cu "!" si ESP (masina care derapeaza) in bord ( cam obligatoriu )
- Semnaliarea lunga nu mai sare inapoi, si alte probleme electrice in bord ( cam obligatoriu )
In OP-COM apar probleme de genul :
U2105 - CAN-Bus No Communication with ECM (Engine Control Module)
U2139 - Invalid Data from CIM (Steering Column Module)
Cum a inceput problema? Cand luam curbe la viteza mica, se aprindeau martorii minune in bord, semnalizarea lunga nu mai sarea pana cand opream si reporneam motorul. Problema a inceput sa se accentueze extrem de mult cu venirea frigului ( vara, se aprindea de 2 ori pe luna , cand s-a lasat frigul, de 5 ori pe zi). Volanul se bloca de fiecaredata cand intram in giratoriu, devenea foarte foarte rigid. Pe loc, pocnea cand intorceam volanul de sub capota, aveam impresia ca s-a rupt o bara de fier.
Dupa 2 mecanic, si 2 diagnoze, concluzia lor a fost " CIM-ul trebuie schimbat ", pretul fiind... intre 2000 si 2500 RON cu tot cu reprogramare.
Din lipsa de fonduri, am inceput sa le verific dupa cum am crezut eu.
1. Uleiu de servodirectie.
Tubul de servodirectie se afla sub filtru de aer. Nu recomand scoaterea completa a filtrului, e foarte pacatos, in schimb, cu o surubelnita stelara, in partea dreapta fata a masinii cu rotile bracate maxim stanga, se desfac cele 2 suruburi ( cam la inaltimea imbinarii mastii din fata cu grila radiator ) si se trage de ea cu putere. E elastica, fara grija, nu se rupe. Acolo se gaseste tubul de ulei de servo. Nu prea se poate verifica nivelul decat daca se desface capacul... si... pai baga degetul . Acesta trebuie sa fie plin ( adica, pana la gatul tubului, imbinatura dintre zona cu filet si tub )
Uleiul servo folosit de Vectra C, este Ulei Servo Verde ( http://magpieseauto.ro/wp-c...erde_-377x301.jpg ) cost 40RON.
Probleme rezolvate: A inviat volanul... acum misca cu degetul mic, nici o treaba. Nu se mai bloca in curbe sau giratorii indiferent cat de tare il fortam.
Probleme nerezolvate: Martorii tot se aprindeau in bord, mai rar, dar tot se aprindeau, si troznitul de sub capota... tot se auzea la curbe.
2. Rulmenti si Flansele de la Telescoapele din fata!
Am rugat un prieten sa intoarca volanul si m-am pus sa ascult sub capota ce se aude. Sursa bataii venea de la rulmentii ce sustin telescoapele din fata la masina. Acestea se pot gasii sub capota in colturile din dreapta si stanga sus ( spre geam ). Sunt 2 ... cilindre sa zic asa, cu diamatru de cca 20/30 cm.
Am schimbat si acestia cu:
Flansa SACHS - 80 RON x2 - http://www.bizoo.ro/image/i...91_1314366713.jpg
Rulment SACHS- 170 RON x2 - http://www.bizoo.ro/image/i...91_1314366910.jpg
Probleme rezolvate: Servodirectia merge perfect. Nu mai face nici un sunet, nu se mai blocheaza!
Probleme nerezolvate: Martorii din bord se aprindeau cam ca vara, 2, 3 ori pe luna.
3. Ultima si cea mai importanta, legea cauciucurilor de iarna )
Din pacate sau fericire nici nu stiu cum sa zic, am cumparat cauciucuri de iarna si am mers sa le monteze. Cand au fost date jos de pe masina, am vazut ca, cele din fata erau roase. Cel de la sofer, pe interior, cam 10 cm era complet lubenita. Iar cel din stanga era pe exterior foarte putin zgariat daca pot spune asa. Mi s-a recomandat sa fac unghiul de fuga, si daca vedeti cea mai mica uzura e recomandat sa faceti unghiul de fug. Motiv? Masina mea nu a tras in nici o parte absolut deloc! Nu aveam de unde sa stiu ca e dus pana nu am vazut rotiile.
Deci, am facut unghiul de fuga. 25 de minute si 50 de lei mai tarziu, am plecat la teste.
Probleme rezolvate: Unghiul de fuga, si defapt, ultima reparatie, am facut-o acum 2 luni, nu am mai avut nici o eroare in bord. Servodirectia merge perfect. Semnalizarile merg perfect. Am cumparat OP-COM-ul si am facut o diagnoza, am sters toate erorile din memoria computerului, si de 1 luna jumate nici o eroare. Totul merge absolut superb!
Sper sa nu ma inteleaga careva prost, sau sa se simta ofensat daca chiar are probleme cu CIM-ul, dar, eu zic ca merita incercat. Lasand la oparte flansele de la telescoape, care nu sunt un simptom neaparat ( acesta se intampla daca circulati pe drum dezastruos cu viteza, sau daca unghiul de fuga este neglijat o perioada indelungata ), se pot economii sume EXTREM de mari de bani.
Bani economisiti pentru ca nu am ascultat de mecanic: intre 2000 - 2500 RON
Pretul total investit pentru reparatie cu flanse si rulmenti : 601 RON
Pretul total investit fara flanse (unghi fuga + ulei servo ): 91RON
Si daca trebuie sa schimbati flansele... sa fim seriosi, pretul este mult mai convenabil fata de CIM Problema e alta, schimbam CIM-ul, aruncam 2000-2500 RON ... si ramaneam cu toate problemele
Salut am un opel astra 1.7 16v CDTI am cam aceeași problemã doar cã alte simptome pe curbe se aude un mic scârțâit am fost la tester ºi mi-au spus ca u2139 (caseta de direcție electricã) este de vinã asta ar fi caseta de direcție presupun cã acel CIM ce mã sfãtuiți sã fac sã schimb caseta de direcție sau sã urmez ce ai spus tu?
- petryk 1975
- *
- 31 mesaje
- din 21 Jan 2014
- Zafira 2006 1.9 dtl
- Constanta
petryk 1975
- Mesaje scrise: 31
- Locatie: Constanta
- Masina: Zafira 2006 1.9 dtl
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Jan 2014
- Mesaj Privat
Sal.la început îmi mergea sacadat direcția,apoi a cãzut de tot,viram fi greu.dupã ce a cãzut direcția,bag cheia în contact Si nu se aprinde nimic,nu se întâmplã nimic.e mort totul.radio,faza scurta,lumini interior merg .sa fie cim de vina? Am pus opcom pe mașinã dar nu îmi citește tot,neavând contact.