kynio
- Mesaje scrise: 71
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 1997 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Mai 2009
- Mesaj Privat
plecand de la faptul ca am cautat prin toate tutorialele si prin toate subiectele de la "Cum sa...?" si ca nu am gasit nimic edificator,imi permit sa deschid aceasta discutie in speranta ca voi obtine un raspuns.
e vb despre o vectra b1,x16xel,1997,care are si AC.
datorita faptului ca pierde antigel pe la termocupla de pe radiator si nu vad nici o modalitate de rezolvare la fata locului ma vad nevoit sa dau jos radiatorul ptr remedierea situatiei numai ca nu stiu exact care ar fi pasii de urmat si tare nu as vrea sa fac vreo prostie pe acolo mai ales ca sunt si furtunele si radiatorul de AC .
deci daca e cineva care ma poate lamuri,eventual poate pune si niste poze, ii raman vesnic indatorat.
e vb despre o vectra b1,x16xel,1997,care are si AC.
datorita faptului ca pierde antigel pe la termocupla de pe radiator si nu vad nici o modalitate de rezolvare la fata locului ma vad nevoit sa dau jos radiatorul ptr remedierea situatiei numai ca nu stiu exact care ar fi pasii de urmat si tare nu as vrea sa fac vreo prostie pe acolo mai ales ca sunt si furtunele si radiatorul de AC .
deci daca e cineva care ma poate lamuri,eventual poate pune si niste poze, ii raman vesnic indatorat.
- florin baltatescu
- **
- 411 mesaje
- din 20 Jan 2011
- Astra 1996 X16XEL
- Neamt
florin baltatescu
- Mesaje scrise: 411
- Locatie: Neamt
- Masina: Astra 1996 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Jan 2011
- Mesaj Privat
Este destul de simplu: cu un cleste de cuie cu deschidere destul de larga , se desfac jos colierele de pe furtunele de sus si de la jumatatea radiatorului, dupa care scoti prin rasucire usoara furtunul de la jumatate, si recuperezi intr-un vas antigelul, dupa ce curge scoti si furtunul de sus de la termostat, scoti mufele de la termocupla de pe radiator si cele doua suruburi de sus de la clemele care tin radiatorul si asta e tot, ridici radiatorul ( mai are antigel in el, cam 800 ml) . Bafta.
kynio
- Mesaje scrise: 71
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 1997 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Mai 2009
- Mesaj Privat
- ksper
- ****
- 1,708 mesaje
- din 07 Aug 2008
- Vectra 1997 x20xev
- Arges
ksper
- Mesaje scrise: 1,708
- Locatie: Arges
- Masina: Vectra 1997 x20xev
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Aug 2008
- Mesaj Privat
Nu este simplu deloc. Pasii:
1.se deconecteaza bateria de acumulatori
2.se desface racordul inferior de la radiator si se recupereaza daca se poate lichidul de racire(cu un vas dedesuptul masinii)
3.se demonteaza racordul superior de la radiator si din corpul termostatului
4.se deconecteaza si se indeparteaza cablajul de la ventilatorul de racire
5. se demonteaza ventilatorul de racire(are 2 suruburi cu prindere direct pe lateralele radiatorului si se trage in sus
6. se demonteaza grila fata
7. se demonteaza bara fata deoarece trebuie sa ai acces la radiatorul de la AC(acesta este prins de radiatorul de racire pe laterale cu 4 suruburi si trebuie sa le desfaci
8.de demonteaza cele 4 suruburi de la radiatorul de AC si mare atentie cu acesta deoarece trebuie ''suspendat'' si atentie iar la racordurile acestuia.
9.se demonteaza acum cei 2 suporti ai radiatorului de sus.
10.se deconecteaza mufele de la termocupla
11. se impinge putin spre motor si se trage in sus cu foarte mare grija, sa nu mutilezi fagurii sau sa spargi plasticele de pe laterale.
Dupa cum vezi nu este simplu deloc... Nu gasesc acum pozele ca ti le puneam spre exemplificare.
Daca urmezi acesti pasi o sa faci cum trebuie operatiunea si corect.
Colegul poate nu a avut AC si normal ca a fost mai simplu. Nu mai trebuie demontata grila si bara.
Ultima modificare făcută de ksper la Mar 06 Dec, 2011 7:13 pm
1.se deconecteaza bateria de acumulatori
2.se desface racordul inferior de la radiator si se recupereaza daca se poate lichidul de racire(cu un vas dedesuptul masinii)
3.se demonteaza racordul superior de la radiator si din corpul termostatului
4.se deconecteaza si se indeparteaza cablajul de la ventilatorul de racire
5. se demonteaza ventilatorul de racire(are 2 suruburi cu prindere direct pe lateralele radiatorului si se trage in sus
6. se demonteaza grila fata
7. se demonteaza bara fata deoarece trebuie sa ai acces la radiatorul de la AC(acesta este prins de radiatorul de racire pe laterale cu 4 suruburi si trebuie sa le desfaci
8.de demonteaza cele 4 suruburi de la radiatorul de AC si mare atentie cu acesta deoarece trebuie ''suspendat'' si atentie iar la racordurile acestuia.
9.se demonteaza acum cei 2 suporti ai radiatorului de sus.
10.se deconecteaza mufele de la termocupla
11. se impinge putin spre motor si se trage in sus cu foarte mare grija, sa nu mutilezi fagurii sau sa spargi plasticele de pe laterale.
Dupa cum vezi nu este simplu deloc... Nu gasesc acum pozele ca ti le puneam spre exemplificare.
Daca urmezi acesti pasi o sa faci cum trebuie operatiunea si corect.
Colegul poate nu a avut AC si normal ca a fost mai simplu. Nu mai trebuie demontata grila si bara.
Ultima modificare făcută de ksper la Mar 06 Dec, 2011 7:13 pm
kynio
- Mesaje scrise: 71
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 1997 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Mai 2009
- Mesaj Privat
- ksper
- ****
- 1,708 mesaje
- din 07 Aug 2008
- Vectra 1997 x20xev
- Arges
ksper
- Mesaje scrise: 1,708
- Locatie: Arges
- Masina: Vectra 1997 x20xev
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Aug 2008
- Mesaj Privat
Stiu ce spun, am facut aceasta operatiune si stiu ce am ''urmat''(pasii).
Dupa cum poate ti-ai dat singur seama( cu siguranta te-ai apucat de demontat dupa ''explicatiile'' colegului), nu este usor, dar nici greu. Daca urmezi pasii o sa vezi ca o sa ti se para putin mai usor. Bafta. Imi pare sincer rau ca nu te pot ajuta cu pozele acum...
Dupa cum poate ti-ai dat singur seama( cu siguranta te-ai apucat de demontat dupa ''explicatiile'' colegului), nu este usor, dar nici greu. Daca urmezi pasii o sa vezi ca o sa ti se para putin mai usor. Bafta. Imi pare sincer rau ca nu te pot ajuta cu pozele acum...
kynio
- Mesaje scrise: 71
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 1997 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Mai 2009
- Mesaj Privat
dap,stii cum se spune :daca nu o nimeresti din prima atunci persevereaza si s-ar putea sa ramai uimit de rezultate.
asa ca maine ii dau jos si grila si bara fata si sper sa gasesc suruburile buclucase de la AC.
daca tot nu merge vad eu ce ii mai dau jos...poate usile,poate casetofonul...pana la urma tot scot eu si radiatorul ala.
asa ca maine ii dau jos si grila si bara fata si sper sa gasesc suruburile buclucase de la AC.
daca tot nu merge vad eu ce ii mai dau jos...poate usile,poate casetofonul...pana la urma tot scot eu si radiatorul ala.
kynio
- Mesaje scrise: 71
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 1997 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Mai 2009
- Mesaj Privat
- ksper
- ****
- 1,708 mesaje
- din 07 Aug 2008
- Vectra 1997 x20xev
- Arges
ksper
- Mesaje scrise: 1,708
- Locatie: Arges
- Masina: Vectra 1997 x20xev
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Aug 2008
- Mesaj Privat
olivier
- Mesaje scrise: 35
- Locatie: Dolj
- Masina: Vectra 1998 x16xel
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Oct 2010
- Mesaj Privat
- ksper
- ****
- 1,708 mesaje
- din 07 Aug 2008
- Vectra 1997 x20xev
- Arges
ksper
- Mesaje scrise: 1,708
- Locatie: Arges
- Masina: Vectra 1997 x20xev
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Aug 2008
- Mesaj Privat