- fratelo4u
- OP
- 415 mesaje
- din 16 Aug 2009
- Vectra 2001 z16xe
- Arges
fratelo4u
- Mesaje scrise: 415
- Locatie: Arges
- Masina: Vectra 2001 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Aug 2009
- Mesaj Privat
Cand am iesit astazi de la serviciu, am mers prin Gavana pe la bondys sa bem o cafea si ne-a trecut prin cap sa montam pe partea dreapta spate bec pentru ceata. Iata cum am procedat :
Am identificat de pe partea stanga spate care ar fi firul pentru ceata, respectiv cel albastru din poza de mai jos :
Mai departe am legat un fir de firul albastru (pe care l-am mascat pe sub chederul de la porbagaj) catre stopul din partea dreapta, la care firul legat l-am bagat prin mufa stopului unde avea lipsa un fir , ca in poza de mai jos :
Firul nou tras l-am infasurat pe pinul 2 de la placuta de pe partea dreapta cu becuri si am introdus mufa acesteia in locas. Pentru ca circuitul era despartit pentru ceata pe partea dreapta , am bagat in despartira cateva lite sa faca atingere, am inlocuit becul cu unul cu doua faze ca pe partea stanga :
Se monteaza placutele si mufele la locul lor si iata rezultatul :
Am identificat de pe partea stanga spate care ar fi firul pentru ceata, respectiv cel albastru din poza de mai jos :
Mai departe am legat un fir de firul albastru (pe care l-am mascat pe sub chederul de la porbagaj) catre stopul din partea dreapta, la care firul legat l-am bagat prin mufa stopului unde avea lipsa un fir , ca in poza de mai jos :
Firul nou tras l-am infasurat pe pinul 2 de la placuta de pe partea dreapta cu becuri si am introdus mufa acesteia in locas. Pentru ca circuitul era despartit pentru ceata pe partea dreapta , am bagat in despartira cateva lite sa faca atingere, am inlocuit becul cu unul cu doua faze ca pe partea stanga :
Se monteaza placutele si mufele la locul lor si iata rezultatul :
- StefanTolos
- ******
- 4,220 mesaje
- din 23 Nov 2007
- Corsa 2018 B12XER
- Constanta
StefanTolos
- Mesaje scrise: 4,220
- Locatie: Constanta
- Masina: Corsa 2018 B12XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Nov 2007
- Mesaj Privat
- elegance
- *****
- 3,083 mesaje
- din 31 Jul 2006
- Astra 2000 Y 17 DT
- Cluj
elegance
- Mesaje scrise: 3,083
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2000 Y 17 DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Jul 2006
- Mesaj Privat
- cip_dmx
- **
- 153 mesaje
- din 16 Mai 2011
- Vectra 1999 X16XEL
- Vaslui
cip_dmx
- Mesaje scrise: 153
- Locatie: Vaslui
- Masina: Vectra 1999 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Mai 2011
- Mesaj Privat
- ksper
- ****
- 1,708 mesaje
- din 07 Aug 2008
- Vectra 1997 x20xev
- Arges
ksper
- Mesaje scrise: 1,708
- Locatie: Arges
- Masina: Vectra 1997 x20xev
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Aug 2008
- Mesaj Privat
fratelo4u , ideea este buna cu o mica ''corectie''. Firul pentru ceata nu este albastru ci negru-albastru. Am observat ca la mufa triplei din dreapta nu ai acest fir deja tras de fabricant. La mine(avand Vectra B1) ''cablajul'' triplelor arata exact ca in pozele de mai jos. La mine ''lipseste doar o lamela'', avand deja acel fir negru-albastru in instalatia electrica. Ideea ta este buna si in prealabil urmeaza sfatul lui StefanTolos,...lipitura cu fludor.
- tomescuadi
- **
- 90 mesaje
- din 14 Oct 2011
- Corsa 1996 C12NZ
- Brasov
tomescuadi
- Mesaje scrise: 90
- Locatie: Brasov
- Masina: Corsa 1996 C12NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Oct 2011
- Mesaj Privat
elegance a scris:De apreciat faptul ca ti-ai sacrificat timpul cu un tutorial, pacat ca e despre o prostie care pe langa faptul ca e inutila/enervanta, te mai poate lasa si fara talon.
Nu stiu daca iti pot ridica talonul pentru atata lucru, sunt masini care au ambele stopuri asa din fabrica.
A nu se intelege ca-s adept "2 stopuri de ceata", am mers zilele trecute in spatele unui Fiat Stilo care avea (la fel ca toate Stilo-urile) ambele stopuri de ceata aprinse...mi-a ars retina in cativa km
Sincer, mi se pare ca e suficient doar 1, dar altii o fac si din simt estetic sau poate te simti mai in siguranta daca cel din spatele tau e orbit si nu mai vede cand franezi si-ti face vreo bucurie.
- fratelo4u
- OP
- 415 mesaje
- din 16 Aug 2009
- Vectra 2001 z16xe
- Arges
fratelo4u
- Mesaje scrise: 415
- Locatie: Arges
- Masina: Vectra 2001 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Aug 2009
- Mesaj Privat
- d_san3112
- **
- 144 mesaje
- din 08 Mar 2009
- Vectra 2006 X18XER
- Bihor
d_san3112
- Mesaje scrise: 144
- Locatie: Bihor
- Masina: Vectra 2006 X18XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Mar 2009
- Mesaj Privat
- kallyo
- ****
- 1,366 mesaje
- din 16 Jun 2010
- Vectra 2001 z18xe
- Timis
kallyo
- Mesaje scrise: 1,366
- Locatie: Timis
- Masina: Vectra 2001 z18xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Jun 2010
- Mesaj Privat
sorin_bms
- Mesaje scrise: 89
- Locatie: Vrancea
- Masina: Vectra 1996 x16xel
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Feb 2011
- Mesaj Privat
sorin_bms
- Mesaje scrise: 89
- Locatie: Vrancea
- Masina: Vectra 1996 x16xel
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Feb 2011
- Mesaj Privat
- claudiu-cld
- *******
- 6,516 mesaje
- din 13 Sep 2006
- Astra 2000 y17dt
- Constanta
claudiu-cld
- Mesaje scrise: 6,516
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2000 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Sep 2006
- Mesaj Privat
eu am facut asta la caravanul meu
nu a fost nevoie decat sa dau gaura in suportul prin care intra becul ca sa lumineze
pe placa cu circuite avea fir tras si doar am pus becul acolo si a mers ,
asa cum multe marci de masini au din fabrica 2 bcuri de ceatza dece opelul sa nu aiba
si e mai bine sa fii vazut decat sa zica ala din sta ca nu te-a observat si a intrat in tine
eu din cate stiu aceste becuri se folosesc doar pe timp de ceatza ,iar daca se merge in coloana cel din inainte stinge becurile de ceata ca sa nu il orbeasca pe cel din spate ,doar ultimul are obligativitatea sa le tina in permanenta aprinse pana vine alt participant la trafic in spatele lui ,
asa o vad eu logic si asa practic si eu ,
dar am mers acum o saptamana pe un drum cu ceata intre Bucuresti si Alexandria si sincer sa fiu m-am crucit cati participanti la trafic sunt inconstineti ,pe o ceata unde nu vedeai la max 50 m hai 100 m sa zic, ei mergeau doar cu pozitiile aprinse ,sau nu aveau becul de ceatza pornit ,sau cel mai grav erau uni care depaseau inconstient coloana de masini fara sa vada ceva din sens opus.
si ne mai intrebam dece sunt atatea accidente grave pe soselel tari,(duminica cand m-a intorceam de la Bucuresti pe A2 asculta la radio o stire cum ca pe A1 s-a produs un accident in land unde au fost implicate 6 autoturisme ,din caza nerespectari distantei intre masini si nerespectarea vitezei la conditiile de trafic (ceata)
solutia propusa de colegul de mai sus ca poate fii folositoare la mersul cu spatele (parcari/garari cu spatele) pentru cei ce au folie ,nu o stiam cred ca o sa o aplic si eu acolo unde nu am vizibilitate nopatea si parchez cu spatele.
nu a fost nevoie decat sa dau gaura in suportul prin care intra becul ca sa lumineze
pe placa cu circuite avea fir tras si doar am pus becul acolo si a mers ,
asa cum multe marci de masini au din fabrica 2 bcuri de ceatza dece opelul sa nu aiba
si e mai bine sa fii vazut decat sa zica ala din sta ca nu te-a observat si a intrat in tine
eu din cate stiu aceste becuri se folosesc doar pe timp de ceatza ,iar daca se merge in coloana cel din inainte stinge becurile de ceata ca sa nu il orbeasca pe cel din spate ,doar ultimul are obligativitatea sa le tina in permanenta aprinse pana vine alt participant la trafic in spatele lui ,
asa o vad eu logic si asa practic si eu ,
dar am mers acum o saptamana pe un drum cu ceata intre Bucuresti si Alexandria si sincer sa fiu m-am crucit cati participanti la trafic sunt inconstineti ,pe o ceata unde nu vedeai la max 50 m hai 100 m sa zic, ei mergeau doar cu pozitiile aprinse ,sau nu aveau becul de ceatza pornit ,sau cel mai grav erau uni care depaseau inconstient coloana de masini fara sa vada ceva din sens opus.
si ne mai intrebam dece sunt atatea accidente grave pe soselel tari,(duminica cand m-a intorceam de la Bucuresti pe A2 asculta la radio o stire cum ca pe A1 s-a produs un accident in land unde au fost implicate 6 autoturisme ,din caza nerespectari distantei intre masini si nerespectarea vitezei la conditiile de trafic (ceata)
solutia propusa de colegul de mai sus ca poate fii folositoare la mersul cu spatele (parcari/garari cu spatele) pentru cei ce au folie ,nu o stiam cred ca o sa o aplic si eu acolo unde nu am vizibilitate nopatea si parchez cu spatele.
sorin_bms
- Mesaje scrise: 89
- Locatie: Vrancea
- Masina: Vectra 1996 x16xel
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Feb 2011
- Mesaj Privat
- pustiu_pst
- ****
- 2,841 mesaje
- din 17 Dec 2010
- Vectra 2001 z18xe/x16xelT
- Bucuresti
pustiu_pst
- Mesaje scrise: 2,841
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 z18xe/x16xelT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Dec 2010
- Mesaj Privat
sorin_bms
- Mesaje scrise: 89
- Locatie: Vrancea
- Masina: Vectra 1996 x16xel
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Feb 2011
- Mesaj Privat
maseax
- Mesaje scrise: 71
- Locatie: Vrancea
- Masina: Vectra 1997 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Aug 2010
- Mesaj Privat
Frumos tutorialul dar sincer pare o "tampenie" (cam dur cuvantul dar altu nu-mi vine).
Nu acuz pe nimeni de nimic DAR sa vedeti ce bine este cand dai de un sofer de week-end care merge noaptea cu proiectoarele aprinse (ca d`eh se vede mai bine) cu toate ca-i senin afara si e luna cat casa si mai aprinde si lampile de ceata sal vada lumea domn`le (sau ca`i prea tamp sa stie cei cu butonu ala). Sa stai in urma lui cu o masina limitata, sa incerci sa`l depasesti si sa vezi ca accelereaza si el, apoi reduce iar si nu il poti depasi.... Plângi la volan si te intrebi de ce? o fi de la lampile lui, sau fierbi de nervi cand il vezi cat e de tamp?
Totusi nu e dacie din '74 sa arda 2 lumanari in stopuri ! Opel`ul are lampi de ceata vizibile. Chiar si pe ceata.
A fost doar o parere. Nu stiu cum mergeti voi dar sper sa nu faceti ca tampii de mai sus.
Ultima modificare făcută de maseax la Dum 04 Dec, 2011 2:15 pm
Nu acuz pe nimeni de nimic DAR sa vedeti ce bine este cand dai de un sofer de week-end care merge noaptea cu proiectoarele aprinse (ca d`eh se vede mai bine) cu toate ca-i senin afara si e luna cat casa si mai aprinde si lampile de ceata sal vada lumea domn`le (sau ca`i prea tamp sa stie cei cu butonu ala). Sa stai in urma lui cu o masina limitata, sa incerci sa`l depasesti si sa vezi ca accelereaza si el, apoi reduce iar si nu il poti depasi.... Plângi la volan si te intrebi de ce? o fi de la lampile lui, sau fierbi de nervi cand il vezi cat e de tamp?
Totusi nu e dacie din '74 sa arda 2 lumanari in stopuri ! Opel`ul are lampi de ceata vizibile. Chiar si pe ceata.
A fost doar o parere. Nu stiu cum mergeti voi dar sper sa nu faceti ca tampii de mai sus.
Ultima modificare făcută de maseax la Dum 04 Dec, 2011 2:15 pm
bondys
- Mesaje scrise: 60
- Locatie: Arges
- Masina: Vectra 2002 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Oct 2009
- Mesaj Privat
- ksper
- ****
- 1,708 mesaje
- din 07 Aug 2008
- Vectra 1997 x20xev
- Arges
ksper
- Mesaje scrise: 1,708
- Locatie: Arges
- Masina: Vectra 1997 x20xev
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Aug 2008
- Mesaj Privat
sorin_bms a scris:acum 10 min am urcat in casa de la masina unde mi-am confectionat acea lamela lipsa de la tripla dreapta spate,si acum am si eu bec de ceata pe partea dreapta. la mine era lipsa acea lamela ca si in prima poza postata de ksper. vectra b1 96
Sfatul meu este urmatorul. Nu mai folositi improvizatii, mai ales la partea electrica amasinii. Riscati sa ''luati foc''. Pentru acea lamela folositi o lamela identica luata de la un alt corp de becuri.
maseax a scris:Frumos tutorialul dar sincer pare o "tampenie" (cam dur cuvantul dar altu nu-mi vine)..........
Opel`ul are lampi de ceata vizibile. Chiar si pe ceata.
A fost doar o parere. Nu stiu cum mergeti voi dar sper sa nu faceti ca tampii de mai sus.
Opel`ul are lampi de ceata vizibile. Chiar si pe ceata.
A fost doar o parere. Nu stiu cum mergeti voi dar sper sa nu faceti ca tampii de mai sus.
Tutorialul este foarte bun. Faptul ca ai stat in spatele unui participant la trafic, care avea ceata aprinsa desi conditiile atmosferice erau altele, nu este vina nimanui. Acest lucru nu inseamana ca si acesti baieti (fratelo4u si bondys) fac acelasi lucru. Sunt soferi buni si stiu foarte bine fiecare buton, fiecare comanda de la masinile lor cu ce se mananca. Nu o ia nimeni in nume de rau, dar nu trebuie sa generalizezi. Asa cum ai scris in mesajul anterior...''fara tampi' pe sosele''.Numai bine.
- cornel18
- ***
- 531 mesaje
- din 20 Nov 2010
- Astra 2010 A14XER
- Timis
cornel18
- Mesaje scrise: 531
- Locatie: Timis
- Masina: Astra 2010 A14XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Nov 2010
- Mesaj Privat
Frumos tutorialul. Am observat si eu ca nu am cablu tras pentru becul de ceata pe partea dreapta cu toate ca aveam becul pus de ceata din fabrica. Oare de ce opel nu adauga acel cablu din fabrica?
Legat de luminozitate. Sunt foarte puternice insa faza buna este ca am buton si pentru ceata fata dar si pentru spate.
Masina: Opel Vectra C din 2004
Legat de luminozitate. Sunt foarte puternice insa faza buna este ca am buton si pentru ceata fata dar si pentru spate.
Masina: Opel Vectra C din 2004
maseax
- Mesaje scrise: 71
- Locatie: Vrancea
- Masina: Vectra 1997 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Aug 2010
- Mesaj Privat
ksper a scris:
Tutorialul este foarte bun. Faptul ca ai stat in spatele unui participant la trafic, care avea ceata aprinsa desi conditiile atmosferice erau altele, nu este vina nimanui. Acest lucru nu inseamana ca si acesti baieti (fratelo4u si bondys) fac acelasi lucru. Sunt soferi buni si stiu foarte bine fiecare buton, fiecare comanda de la masinile lor cu ce se mananca. Nu o ia nimeni in nume de rau, dar nu trebuie sa generalizezi. Asa cum ai scris in mesajul anterior...''fara tampi' pe sosele''.Numai bine.
Tutorialul este foarte bun. Faptul ca ai stat in spatele unui participant la trafic, care avea ceata aprinsa desi conditiile atmosferice erau altele, nu este vina nimanui. Acest lucru nu inseamana ca si acesti baieti (fratelo4u si bondys) fac acelasi lucru. Sunt soferi buni si stiu foarte bine fiecare buton, fiecare comanda de la masinile lor cu ce se mananca. Nu o ia nimeni in nume de rau, dar nu trebuie sa generalizezi. Asa cum ai scris in mesajul anterior...''fara tampi' pe sosele''.Numai bine.
Macar de ar fi doar un participant la trafic dar din pacate sunt mai multi. Minim 9 ore pe zi sunt pe drumuri si de cele mai multe ori ma prinde si noapte.
maseax a scris:A fost doar o parere. Nu stiu cum mergeti voi dar sper sa nu faceti ca tampii de mai sus.
Nu m-am exprimat eu bine si s-a inteles gresit. Ma refer la tampii de pe sosele despre care am scris eu mai sus. Nu am vrut sa jignesc pe nimeni. (doar pe cei care nu stiu sa foloseasca luminile de ceata si credetima ca sunt Foarte multi.)
Tutuorialul este foarte bun doar ca nu-i vad rostul la a-2a lampa de ceata si am dar si un exemplu de care ma lovesc aproape zilnic.