a) materialele (ledurile - cate; de unde; cum se pun)
b) cum imi demontez masina. (suna infricosator pt unii - atractiv pt altii)
Mergem la cumparaturi: www.ultraleds.com ; avem nevoie de urmatoarele:
- sectiunea: Car / Motorbike 12v Led Bulbs - 509t Dash - aceste leduri se monteaza la ceasuri si la TID/MID - depinde ce aveti. ( 4buc pt ceasuri si 2buc pt TID/MID)
- sectiunea: Car / Motorbike 12v Led Bulbs - 501 10mm Wedge bulbs - http://www.ultraleds.co.uk/...s_id=1016&osC (acestea sunt albe insa se gasesc pe mai multe culori) - 3buc - se monteaza la consola centrala (2buc) si unul la bricheta.
Apoi ne mutam la http://www.zexstar.com/indexStart.php - avem nevoie de 2 leduri SMD - http://www.zexstar.com/index.php?cat=13 (pentru butonul de la geamul electric al soferului) si un led de 3mm - http://www.zexstar.com/index.php?cat=12 (pt geamul electric al pasagerului)
Ar mai fi blocul de lumini insa nu l-am desfacut inca sa vad ce zace exact acolo (revin cu informatii in zilele urmatoare)
Si acum sa vedem cum desfacem fiecare bucatica din masina 😃😃😃
Incepem cu ceasurile - exista un tutorial foarte bine facut aici pe forum de catre "szilid" https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=7906
Cele 4 leduri 509t - le inlocuim in locul becurilor (atentie la polaritate - nu va speriati daca nu merg din prima)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
Cele 3 becuri incercuite cu rosu ce vor fi inlocuite cu leduri lumineaza (turometrul,vitezometrul, ceasul pt benzina/motorina si ceasul pt temperatura)
Cel cu nr. 4 - incercuit cu verde lumineaza afisajul electronic - la acesta trebuie pilit capul (cam 2mm) pt a imprastia lumina cum trebuie * voi reveni cu poza facuta seara
Ne mutam la consola centrala si incepem cu ce este mai usor si anume bricheta:
Folosim un led 501 -
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
cel incercuit cu rosu este soclul in care se afla ledul - se scoate foarte usor din soclu (are o clema) - se inlocuieste becul cu ledul si arata asa:
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
Consola centrala (2leduri 501)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
pt a ajunge la becuri si a le schimba trebuie sa indepartam rotitele si placa de plastic - in poza am aratat numai pt una din cele 3 (pt celelalte 2 este identic)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
pt a indeparta placa de plastic:
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
Urmatorul pas este TID-ul sau MID-ul in fuctie de ce aveti pe masina (insa este la fel pt ambele) - folosim 2 leduri 509t (si le pilim 2 mm)
pt a-l demonta: introducem o surubelnita in colturile indicate cu rosu si presam usor (eventual punem o carpa pt a nu zgaria plasticul)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
desfacem suruburile (stanga - dreapta - 4 la numar si tragem de masca de plastic; in spatele ei vom mai gasi inca 2 suruburi pe care daca le scoatem puteam inceparta TID-ul. Insa acesta este legat prin alte 2 suruburi de: (incercuit cu rosu)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
ultimele 2 poze sunt luate de pe www.corsa-c.uk
Ne mutam la butoanele de geamuri (pasager + sofer) ; la sofer avem SMD-uri iar la pasager 1 led de 3mm (le gasim la ZEXTAR) - in urmatoarele poze va arat cum se indeparteaza butoanele din usi -
1 pt sofer:
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
Introducem o surubelnita pe fiecare din parti in locurile indicate cu rosu:
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
Apoi trecem la butonul pasagerului - initial am crezut ca nu se poate schimba insa am costatat ca m-am inselat:
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
In interior gasim un led de 3 mm legat de o rezistenta - cand schimbam - schimbam numai ledul - rezistenta ramanand aceeasi
PT poze facute seara v. garajul meu - Pt nelamuriri: lil_saab@yahoo.com ; o trimitere buna ar mai fi: http://www.blauetachos.de/doc/opel/index.htm (limba germana) (o lucrare mult mai complexa decat cea executata de mine) --> pt traducere folositi: http://www.google.com/translate_t ; alta varianta (nu se pot face ceasurile la daniel pe corsa C) - in rest totul merge facut: 0723264207 Daniel - Zextar
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)