Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Discuții generale
  3. Știri / Noutăți
  • gabrield

  • Mesaje scrise: 2,778
  • Locatie:
  • Masina: Corsa 1992 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Sep 2004

  • Mesaj Privat
E treaba soferului, important este sa nu aiba cauciucuri de vara.

Daca nu ninge, si e uscat, poti sa mergi cu cele de vara si de Craciun sau chiar in ianuarie.

Asta e o alta lacuna a legii.
Skip ads

  • cangri

  • Mesaje scrise: 5,411
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Sep 2010

  • Mesaj Privat
cristidb a scris:Si daca pleci cu masina si intre timp incepe sa ninga ce faci? O lasi acolo pana vine primavara?


Doar daca drumul e acoperit cu zapada sau polei.
In principiu drumurile se deszapezesc.Si mai mult de 10 zile pe an nu sunt acoperite cu zapada.
  • Cipiotul

  • Mesaje scrise: 2,753
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2000 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Dec 2008

  • Mesaj Privat
inca o smecherie ca sa ne bage mana in buzunar: ori prin amenda, ori prin obligarea de a cumpara anvelope noi ...
Anvelopele de iarna sunt cele care sunt omologate conform Directivei 92/23/CE din 31 martie 1992 si sunt obligatorii intre 1 noiembrie si 1 martie pe zapada, polei si gheata. [...]
Indiferent ca vorbim despre anvelopele de iarna sau cele mixte, specialistii spun ca daca va bazati strict pe indicatiile cu fulgul de nea sau creasta montanta ati putea fi deasemenea indus in eroare. Cereti vanzatorului acest document. Se numeste certificat de conformitate, iar pe el trebuie sa apara informatia referitoare la omologare. Acelasi document va trebui pastrat in autovehicul si la control, in cazul in care veti fi oprit in trafic.[...]

Sursa: ProTV
  • cristidb

  • Mesaje scrise: 1,140
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2007 Z16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Mai 2007

  • Mesaj Privat
In mod normal trebuia sa impuna folosirea lor pe toata perioada, dar o scalda asa. Evident ca oamenii deja au vazut in asta o poarta de scapare. Unii chiar nu inteleg ca sunt utile si e vorba si de siguranta lor, dar nu ma mira. Inca vad multe masini care merg chiar si pe ploaie cu farurile stinse. Atat ii duce capul. Asta e nivelul de civilizatie.

Cu siguranta nu primeste nimeni amenda daca are cauciucuri de iarna.
  • Nirolf1986

  • Mesaje scrise: 940
  • Locatie: Arad
  • Masina: Astra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Sep 2010

  • Mesaj Privat
Chiar sa fie necesar documentu ala? mi se pare o aberatie. Pai eu mi-am cumparat anul trecut anvelope noi... n-am cerut nici un atestat
  • cristidb

  • Mesaje scrise: 1,140
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2007 Z16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Mai 2007

  • Mesaj Privat
Probabil e doar o aberatie a astora de la ProTv.
  • gena09wow

  • Mesaje scrise: 468
  • Locatie: Galati
  • Masina: Astra 2018 B14 NET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Feb 2011

  • Mesaj Privat
dar oare vinzatorii au acest document pentru ca ei sunt de fapt revanzatori
  • Gabi.B.HD

  • Mesaje scrise: 3,437
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra 2011 A16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Mai 2007

  • Mesaj Privat
Stati fratilor linistiti ca nu trebuie astefel de certificari. Cap de creta ar trebui sa-ti dovedeasca faptul ca anvelopa nu este de iarna si asta nu va putea sa faca. Televiziunile incerca, prin astfel de soparlite, sa convinga poporul sa-si cumpere anvelope noi, cu certificari peste certificari, doar pentru a se mai incasa ceva tva la buget. Am vazut stire in care spuneau ca daca ai anvelope all season, pentru a scapa de amenda, trebuie sa fie trecut in civ ca masina poate sa foloseasca acel tip de anvelopa. Ridicolul este maxim dar se mai gasesc si care sa puna botul.
  • mariusgmg

  • Mesaje scrise: 4,101
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Vectra 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Mar 2008

  • Mesaj Privat
Astia de la Pro Tv iar aburesc poporul cu televizorul - ca de obicei!

http://www.viata-stil.com/archives/6486
  • gabrield

  • Mesaje scrise: 2,778
  • Locatie:
  • Masina: Corsa 1992 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Sep 2004

  • Mesaj Privat
Gabi.B.HD a scris:Stati fratilor linistiti ca nu trebuie astefel de certificari. Cap de creta ar trebui sa-ti dovedeasca faptul ca anvelopa nu este de iarna si asta nu va putea sa faca. ..l.


Nu e chiar asa.
Cap de creta te opreste si inainte sa-ti dovedeasca ceva, iti intocmeste un PV si o amenda si iti ia talonul.

Dupa care tu trebuie sa dovedesti ca nu e asa, prin tribunale...
  • ionut vasilian

  • Mesaje scrise: 72
  • Locatie: Ialomita
  • Masina: Insignia 2012 a20dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Oct 2008

  • Mesaj Privat
doresc sa stiu daca sunt obligatorii anvelopele de iarna si in orase sau municipii sau doar pe drumuri natioanale,autostrazi etc.daca in bucuresti este zapada pe carosabil sunt obligatorii sau nu prin lege?
  • cristidb

  • Mesaje scrise: 1,140
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2007 Z16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Mai 2007

  • Mesaj Privat
Da, si in oras. Daca e alunecos pe jos si nu ai gume cu M+S pe ele si fulgul de zapada primesti amenda.
  • Gabi.B.HD

  • Mesaje scrise: 3,437
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra 2011 A16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Mai 2007

  • Mesaj Privat
gabrield a scris:
Cap de creta te opreste si inainte sa-ti dovedeasca ceva, iti intocmeste un PV si o amenda si iti ia talonul.

Dupa care tu trebuie sa dovedesti ca nu e asa, prin tribunale...


Si cand ii dovedesti, ii faci plangere penala pentru abuz in serviciu si ii ceri si daunele suferite cu ocazia procesului iar atunci trebuie el sa dovedeasca ce a scris in pv. Cred ca daca vei intalni vreodata un astfel de politist, vei vedea cum arata prostia la fata.
  • cristidb

  • Mesaje scrise: 1,140
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2007 Z16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Mai 2007

  • Mesaj Privat
OK, asa sa faci. Lasa-i totusi pe fraieri sa-si cumpere cauciucuri adecvate.
  • mariusgmg

  • Mesaje scrise: 4,101
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Vectra 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Mar 2008

  • Mesaj Privat
De cumparat nu zic ca nu! Ba chiar TREBUIE sa avem masinile dotate cu cauciucuri de iarna in sezonul rece. Eu asa am avut dintotdeauna - inclusiv pe Dacia 1400.
Aberatie e chestia cu certificatul ala. Si stirea a fost doar la ProTv si revista ProMotor.
  • gena09wow

  • Mesaje scrise: 468
  • Locatie: Galati
  • Masina: Astra 2018 B14 NET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Feb 2011

  • Mesaj Privat
peste tot avem "meseriasi"
  • cristinel

  • Mesaje scrise: 89
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Astra 2008 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Parca era 1 noviembrie - 31 martie
  • lucio85

  • Mesaje scrise: 4,964
  • Locatie: Gorj
  • Masina: Astra 2010 a17dtr
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Feb 2010

  • Mesaj Privat
http://www.antena3.ro/auto/...eptia-139755.html
http://www.gandul.info/fina...i-de-vara-8853340
  • mihai_b18

  • Mesaje scrise: 440
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2004 Z13DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Oct 2009

  • Mesaj Privat
An gasit ordonanta 5/2001:
In temeiul art. 108 din Constitutia Romaniei, republicata, si al art. 1 pct. I.10 din Legea nr. 274/2010 privind abilitarea Guvernului de a emite ordonante,

Guvernul Romaniei adopta prezenta ordonanta.

Art. I. — Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 195/2002 privind circulatia pe drumurile publice, republicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 670 din 3 august 2006, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:
1. La articolul 6, dupa punctul 6 se introduce un nou punct, punctul 6 1 , cu urmatorul cuprins:
„6 1 . anvelope de iarna — anvelope omologate conform Directivei 92/23/CE a Consiliului din 31 martie 1992 privind pneurile autovehiculelor si ale remorcilor acestora, precum si montarea lor, Regulamentului Comisiei Economice pentru Europa a Organizatiei Natiunilor Unite (CEE-ONU) nr. 30 sau Regulamentului Comisiei Economice pentru Europa a Organizatiei Natiunilor Unite CEE-ONU nr. 54, dupa caz.”
2. La articolul 102 alineatul (1), punctul 28 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
„28. conducerea autovehiculului pe drumurile publice acoperite cu zapada, gheata sau polei, fara ca acesta sa fie dotat cu anvelope de iarna, iar in cazul autovehiculului de transport marfa cu o masa totala maxima autorizata mai mare de 3,5 tone si al autovehiculului de transport persoane cu mai mult de 9 locuri pe scaune, inclusiv cel al conducatorului auto, fara ca acestea sa fie echipate cu anvelope de iarna pe rotile axei/axelor de tractiune sau fara a avea montate pe aceste roti lanturi sau alte echipamente antiderapante omologate;”.
3. La articolul 112 alineatul (1), dupa litera h) se introduce o noua litera, litera h 1 ), cu urmatorul cuprins:
„h 1) autovehiculul nu este dotat, la circulatia pe drumurile publice acoperite cu zapada, gheata sau polei, cu anvelope de iarna, iar autovehiculul de transport marfa cu o masa totala maxima autorizata mai mare de 3,5 tone si autovehiculul de transport persoane cu mai mult de 9 locuri pe scaune, inclusiv cel al conducatorului auto, nu sunt echipate cu anvelope de iarna pe rotile axei/axelor de tractiune sau nu au montate pe aceste roti lanturi sau alte echipamente antiderapante omologate;”.
4. La articolul 112, alineatul (2) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
„(2) In situatiile prevazute la alin. (1) lit. b), c), e), g), h 1 ), k), o), p), r) si s), la retinerea certificatului de inmatriculare sau de inregistrare, politistul rutier elibereaza conducatorului de vehicul o dovada inlocuitoare fara drept de circulatie, iar in cazurile prevazute la alin. (1) lit. a), d), f), h), i), j), l), m), n), t), u), v) si x),
o dovada inlocuitoare cu drept de circulatie pentru 15 zile.”
Art. II. –— Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 109/2005 privind transporturile rutiere, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 655 din 22 iulie 2005, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 102/2006, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:
1. La articolul 56, alineatul (1) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
„Art. 56. — (1) Inspectia, controlul si supravegherea modului de respectare a prevederilor prezentei ordonante de urgenta, precum si a prevederilor normelor si reglementarilor prevazute de aceasta se efectueaza in trafic si la sediul intreprinderilor si/sau operatorilor de transport rutier de catre inspectorii de trafic si/sau personalul autoritatii competente imputernicit in acest scop.”
2. La articolul 561 , alineatul (6) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
„(6) La controlul efectuat in trafic asupra unui vehicul rutier, inspectorii de trafic si/sau personalul autoritatii competente imputernicit in acest scop vor verifica si starea tehnica a vehiculelor rutiere utilizate la operatiunile de transport rutier, in conformitate cu reglementarile specifice in vigoare.”
3. Articolul 57 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
„Art. 57. — (1) La efectuarea controlului la sediul intreprinderilor si/sau operatorilor de transport rutier, inspectorii
de trafic si/sau personalul autoritatii competente imputernicit in acest scop au dreptul sa patrunda in timpul programului de lucru atat in spatiile de lucru, cat si in vehiculele detinute de acestia.
(2) La efectuarea controlului la sediul intreprinderilor si/sau operatorilor de transport rutier, acestia au obligatia prezentarii tuturor documentelor solicitate de personalul autoritatii competente imputernicit in acest scop.”
4. La articolul 58, dupa litera am) se introduc doua noi litere, literele an) si ao), cu urmatorul cuprins:
„an) efectuarea transportului de marfuri sau de persoane pe drumurile publice acoperite cu zapada, gheata sau polei fara ca autovehiculele sa fie dotate cu anvelope de iarna pe rotile axei/axelor de tractiune sau fara a avea montate pe aceste roti lanturi sau alte echipamente antiderapante omologate;
ao) circulatia autovehiculelor cu lanturi montate pe roti, pe portiunile de drum care nu sunt acoperite cu zapada, gheata sau polei.”
5. La articolul 59 alineatul (1), litera b) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
„b) de la 2.500 lei la 4.000 lei, faptele prevazute la art. 58 lit. ak), al), an) si ao);”.
6. Articolul 62 1 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
„Art. 62 1 . — (1) In cazul utilizarii la transport a unui vehicul rutier care prezinta defectiuni tehnice majore si/sau periculoase, se suspenda dreptul de utilizare a vehiculului prin retinerea placutelor cu numarul de inmatriculare, a certificatului de inmatriculare si prin anularea inspectiei tehnice periodice, aplicandu-se si sanctiunea contraventionala corespunzatoare de catre personalul competent potrivit legii.
(2) Suspendarea dreptului de utilizare a vehiculului prin retinerea placutelor cu numarul de inmatriculare, a certificatului de inmatriculare si prin anularea inspectiei tehnice periodice inceteaza, iar placutele cu numarul de inmatriculare si certificatul de inmatriculare prevazute la alin. (1) se restituie, la cerere, dupa prezentarea dovezii privind efectuarea unei inspectii tehnice in vederea redobandirii certificatului de inmatriculare in conformitate cu legislatia in vigoare.”
7. Dupa articolul 62 1 se introduce un nou articol, articolul 62 2 , cu urmatorul cuprins:
„Art. 62 2 . — (1) In cazul in care savarsirea faptei prevazute la art. 58 lit. an) are drept consecinta blocarea unui sector de drum, odata cu aplicarea sanctiunii contraventionale personalul prevazut la art. 60 lit. a) va face mentiune in procesul-verbal de constatare a contraventiei si despre obligatia operatorului de transport/intreprinderii de a achita costurile aferente interventiei de degajare a sectorului de drum afectat.
(2) In cazul prevazut la alin. (1), administratorul drumului intocmeste devizul cuprinzand costurile aferente interventiei de degajare a sectorului de drum afectat si notifica operatorului de transport/intreprinderii, in termen de 7 zile de la data savarsirii contraventiei, obligatia de a le achita in termen de 15 zile de la data primirii notificarii.
(3) Operatorul de transport sau intreprinderea, dupa caz, poate contesta notificarea conform Ordonantei Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contraventiilor, aprobata cu modificari prin Legea nr. 180/2002, cu modificarile si completarile ulterioare.”
Art. III. — Ordonanta Guvernului nr. 43/1997 privind regimul drumurilor, republicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 237 din 29 iunie 1998, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:
1. La articolul 45, alineatele (5) si (6) se modifica si vor avea urmatorul cuprins:
„(5) Pentru situatiile prevazute la alin. (4), administratorul drumului intocmeste un deviz cu contravaloarea daunelor
produse si depune, in termen de 5 zile de la data producerii accidentului rutier, in conditiile Legii nr. 136/1995 privind asigurarile si reasigurarile in Romania, cu modificarile si completarile ulterioare, o cerere de despagubire la asiguratorul cu care proprietarul sau utilizatorul vehiculului, raspunzator de producerea accidentului rutier, a incheiat contractul de asigurare obligatorie de raspundere civila pentru prejudicii produse prin accidente de vehicule.
(6) In situatia in care limitele de despagubire stabilite prin contractul de asigurare obligatorie de raspundere civila pentru prejudicii produse prin accidente de vehicule nu acopera in totalitate prejudiciul produs, administratorul drumului notifica conducatorului auto vinovat de producerea accidentului si, dupa caz, operatorului de transport sau intreprinderii obligatia de a achita, in termen de 15 zile de la data primirii notificarii, partea din prejudiciu pentru care asiguratorul nu a acordat despagubiri.”
2. La articolul 45, dupa alineatul (6) se introduc doua noi alineate, alineatele (7) si (Cool, cu urmatorul cuprins:
„(7) In situatia in care proprietarul sau utilizatorul vehiculului, raspunzator de producerea accidentului rutier, nu avea incheiat un contract de asigurare obligatorie de raspundere civila pentru prejudicii produse prin accidente de vehicule, valabil la data accidentului, precum si in situatia in care accidentul s-a produs ca urmare a nerespectarii obligatiei de a dota autovehiculele cu anvelope de iarna, lanturi sau alte echipamente antiderapante omologate, administratorul drumului intocmeste devizul cu contravaloarea daunelor si notifica conducatorului auto vinovat de producerea accidentului si, dupa caz, operatorului de transport sau intreprinderii, in termen de 7 zile de la datasavarsirii contraventiei, obligatia de a achita, in termen de 15 zile de la data primirii notificarii, costurile aferente repararii sau inlocuirii elementelor de drum degradate/distruse.
(Cool Conducatorul auto si, dupa caz, operatorul de transport sau intreprinderea pot contesta notificarea prevazuta la alin. (6) si (7), conform Ordonantei Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contraventiilor, aprobata cu modificari prin Legea nr. 180/2002, cu modificarile si completarile ulterioare.”
3. La articolul 61, dupa alineatul (2) se introduc trei noi alineate, alineatele (3)—(5), cu urmatorul cuprins:
„(3) Pe langa amenzile contraventionale aplicate persoanelor fizice si juridice de catre personalul cu atributii de inspectie si control imputernicit de Ministerul Transporturilor si Infrastructurii pentru nerespectarea prevederilor referitoare la circulatia pe drumurile publice cu depasirea masei totale maxime admise, maselor maxime admise pe axe si/sau dimensiunilor maxime admise prevazute in anexele nr. 2 si 3, contravenientul are obligatia de a achita, in contul Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania — S.A., cu titlu de tarif de despagubire, sumele stabilite potrivit anexei nr. 5.
(4) Agentul constatator va face mentiune in procesul-verbal de constatare a contraventiei si despre contravaloarea
despagubirii si modul de achitare a acesteia.
(5) Sumele incasate cu titlu de tarif de despagubire, potrivit alin. (3), vor reveni ca venituri proprii Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania — S.A. si vor fi utilizate in exclusivitate pentru finantarea lucrarilor de constructie, modernizare, intretinere si reparatie a drumurilor nationale, precum si pentru garantarea si rambursarea creditelor externe si interne contractate in acest scop.”
4. Articolul 66 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
„Art. 66. — Anexele nr. 1—5 fac parte integranta din prezenta ordonanta.”
5. Dupa anexa nr. 4 se introduce o noua anexa, anexa nr. 5, avand cuprinsul prevazut in anexa care face parte integranta din prezenta ordonanta.
Art. IV. — Prezenta ordonanta intra in vigoare la 15 zile de la data publicarii in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, cu exceptia prevederilor art. I si ale art. II pct. 4 si 5, care vor intra in vigoare la data de 1 noiembrie 2011.

PRIM-MINISTRU
EMIL BOC

Contrasemneaza:
Ministrul transporturilor si infrastructurii,
Anca Daniela Boagiu
Ministrul administratiei si internelor,
Constantin-Traian Igas
Ministrul finantelor publice,
Gheorghe Ialomitianu

Bucuresti, 26 ianuarie 2011.
Nr. 5.

Citeste mai mult: http://www.avocatnet.ro/con...tml#ixzz1brhhBPyf
  • Ursu/\82

  • Mesaje scrise: 1,944
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2008 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Sep 2007

  • Mesaj Privat
O intrebare: Este recomandat ca iarna cauciucurile sa fie mai inguste? Eu am 175/65/R14 si mi s-a recomandat de catre service sa-mi pun 165/70/R14 Voi ce ziceti?
Skip ads

  1. Home
  2. Discuții generale
  3. Știri / Noutăți

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR