- iahimCJ
- OP
- 118 mesaje
- din 21 Apr 2009
- Meriva 2009
- Cluj
iahimCJ
- Mesaje scrise: 118
- Locatie: Cluj
- Masina: Meriva 2009
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Apr 2009
- Mesaj Privat
Salut,
Problema pt care deschid acest topic ar fi una despre care s-ar presupune ca s-au dus mai multe discutii, insa din pacate nu prea am gasit aceleasi simptome in topicurile anterioare.
De vreo luna am observat niste manifestari care nu mi se par normale legate de indicatorul de temperatura. La un drum de vreo 200km acum o luna (temperatura de afara in jur de -5 grade) am observat ca motorul nu ajunge la temperatura optima de functionare. Indicatorul a urcat pana aproape de 80 grade si a ramas acolo. Dupa vreo 100 de km a ajuns undeva intre 80 si 90 de grade. De atunci nu am mai iesit la drum intins iar prin oras se comporta perfect normal (temperatura putin sub 90). In ultimele 2 zile am avut niste drumuri de 150 si respectiv 80 km cand am sesizat ca problema s-a agravat. Cu toate ca afara erau peste 3-4 grade indicatorul de temperatura a ramas sub 70 grade sau cat o fi prima linie... Aproape ca nu s-a miscat deloc. De mentionat ca inainte m-am invartit vreo juma de ora prin oras si motorul ajunsese la ~90 grade, dar dupa ce am rulat un timp cu 80-100 km/h acul a coborat la pozitia in care este la pornirea motorului rece. In habitaclu baga caldura normal.
De precizat ca masina este Meriva din 2009 motor 1,6 benzina (cred x16xep) si iarna trecuta indiferent de temperatura de afara, motorul ramanea la ~90 grade constant.
Concluzia ar fi:
-daca circul cu viteza redusa (30-40km/h - exempu oras sau drum de tara), daca urc panta abrupta (evident viteza mai redusa) temperatura ajunge la 90 grade
-daca viteza creste, temperatura motorului scade pana la pozitia indicatorului de pornire motor rece.
Inainte de a merge la reprezentanta (este in garantie) m-am gandit ca poate colegii de pe forum pot sa ma ajute cu ceva sfaturi/idei. Singurele variantele care mi-au trecut prin cap sunt
-senzor temperatura defect (ceea ce mi se pare putin probabil la acest comportament)
-pe undeva trage aer direct de afara
PS parerile sunt neautorizate
Multumesc!
Ati fost de acord cu regulamentul, atunci cand ati deschis acest topic,considerati ca a fost respectat, acordul ?
Titlu,descriere.....cautare.
edit by Stefan Tolos.
Problema pt care deschid acest topic ar fi una despre care s-ar presupune ca s-au dus mai multe discutii, insa din pacate nu prea am gasit aceleasi simptome in topicurile anterioare.
De vreo luna am observat niste manifestari care nu mi se par normale legate de indicatorul de temperatura. La un drum de vreo 200km acum o luna (temperatura de afara in jur de -5 grade) am observat ca motorul nu ajunge la temperatura optima de functionare. Indicatorul a urcat pana aproape de 80 grade si a ramas acolo. Dupa vreo 100 de km a ajuns undeva intre 80 si 90 de grade. De atunci nu am mai iesit la drum intins iar prin oras se comporta perfect normal (temperatura putin sub 90). In ultimele 2 zile am avut niste drumuri de 150 si respectiv 80 km cand am sesizat ca problema s-a agravat. Cu toate ca afara erau peste 3-4 grade indicatorul de temperatura a ramas sub 70 grade sau cat o fi prima linie... Aproape ca nu s-a miscat deloc. De mentionat ca inainte m-am invartit vreo juma de ora prin oras si motorul ajunsese la ~90 grade, dar dupa ce am rulat un timp cu 80-100 km/h acul a coborat la pozitia in care este la pornirea motorului rece. In habitaclu baga caldura normal.
De precizat ca masina este Meriva din 2009 motor 1,6 benzina (cred x16xep) si iarna trecuta indiferent de temperatura de afara, motorul ramanea la ~90 grade constant.
Concluzia ar fi:
-daca circul cu viteza redusa (30-40km/h - exempu oras sau drum de tara), daca urc panta abrupta (evident viteza mai redusa) temperatura ajunge la 90 grade
-daca viteza creste, temperatura motorului scade pana la pozitia indicatorului de pornire motor rece.
Inainte de a merge la reprezentanta (este in garantie) m-am gandit ca poate colegii de pe forum pot sa ma ajute cu ceva sfaturi/idei. Singurele variantele care mi-au trecut prin cap sunt
-senzor temperatura defect (ceea ce mi se pare putin probabil la acest comportament)
-pe undeva trage aer direct de afara
PS parerile sunt neautorizate
Multumesc!
Ati fost de acord cu regulamentul, atunci cand ati deschis acest topic,considerati ca a fost respectat, acordul ?
Titlu,descriere.....cautare.
edit by Stefan Tolos.
- e_alin
- **
- 344 mesaje
- din 18 Mai 2009
- Astra 2015
- Sibiu
e_alin
- Mesaje scrise: 344
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2015
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Mai 2009
- Mesaj Privat
- iahimCJ
- OP
- 118 mesaje
- din 21 Apr 2009
- Meriva 2009
- Cluj
iahimCJ
- Mesaje scrise: 118
- Locatie: Cluj
- Masina: Meriva 2009
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Apr 2009
- Mesaj Privat
- PALLL
- **
- 482 mesaje
- din 01 Apr 2009
- Astra 1995 1,6 16v x16xel
- Iasi
PALLL
- Mesaje scrise: 482
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 1995 1,6 16v x16xel
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Apr 2009
- Mesaj Privat
- e_alin
- **
- 344 mesaje
- din 18 Mai 2009
- Astra 2015
- Sibiu
e_alin
- Mesaje scrise: 344
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2015
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Mai 2009
- Mesaj Privat
iahimCJ ; motorul tau este racit cu apa, termastatul face parte din circuitul de racire al motorului. acesta regleaza temperatura apei in motor. cand este deschis apa trece prin radiator si se raceste. tu mergand in afara localitati cu viteza apa nu are cum sa ajunga la temperatura optima de aceea tie iti indica 70- 80 grade in oras tu mergi cu viteza mica iar aceasta creste la 90 grade este normal
- e_alin
- **
- 344 mesaje
- din 18 Mai 2009
- Astra 2015
- Sibiu
e_alin
- Mesaje scrise: 344
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2015
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Mai 2009
- Mesaj Privat
e_alin a scris:iahimCJ ; motorul tau este racit cu apa, termastatul face parte din circuitul de racire al motorului. acesta regleaza temperatura apei in motor. cand este deschis apa trece prin radiator si se raceste. tu mergand in afara localitati cu viteza apa nu are cum sa ajunga la temperatura optima de aceea tie iti indica 70- 80 grade in oras tu mergi cu viteza mica iar aceasta creste la 90 grade este normal
nu stiu ce vrei sa zici cu trasul aerului de afara. detaliaza!
- iahimCJ
- OP
- 118 mesaje
- din 21 Apr 2009
- Meriva 2009
- Cluj
iahimCJ
- Mesaje scrise: 118
- Locatie: Cluj
- Masina: Meriva 2009
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Apr 2009
- Mesaj Privat
e_alin a scris:nu stiu ce vrei sa zici cu trasul aerului de afara. detaliaza!
Am incurcat eu "borcanele". Explicatia de mai sus m-a lamurit intr-u totul . Multumesc! Deci o sa ma duc in service pana nu iese din garantie.
Si mai off topic: Blocarea termostatului pe deschis poate fi influentata de calitatea lichidului de racire, a vremii reci etc?
- PALLL
- **
- 482 mesaje
- din 01 Apr 2009
- Astra 1995 1,6 16v x16xel
- Iasi
PALLL
- Mesaje scrise: 482
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 1995 1,6 16v x16xel
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Apr 2009
- Mesaj Privat
- iahimCJ
- OP
- 118 mesaje
- din 21 Apr 2009
- Meriva 2009
- Cluj
iahimCJ
- Mesaje scrise: 118
- Locatie: Cluj
- Masina: Meriva 2009
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Apr 2009
- Mesaj Privat
- e_alin
- **
- 344 mesaje
- din 18 Mai 2009
- Astra 2015
- Sibiu
e_alin
- Mesaje scrise: 344
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2015
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Mai 2009
- Mesaj Privat
- iahimCJ
- OP
- 118 mesaje
- din 21 Apr 2009
- Meriva 2009
- Cluj
iahimCJ
- Mesaje scrise: 118
- Locatie: Cluj
- Masina: Meriva 2009
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Apr 2009
- Mesaj Privat
Am fost pt teste/constatare la reprezentanta. Evident concluzia termostat defect. Verificarea a constat in parcurgerea catorva km in afara localitatii (cu 70-80km/h) cu testerul conectat pt urmarirea parametrilor. Din reprezentanta am plecat cu o temperatura reala a motorului de 107 grade (indicatorul de bord arata undeva la 90 grade). Am inteles ca asa este normal, motorul functioneaza la peste 100 grade cu toate ca indicatorul nu trece de linia de 90 (pt a nu alarma soferii ). Testul a tinut pana pe tester temperatura motorului era la 68 grade iar in radiator erau 56 grade (afara undeva pe la 3-4 grade), deci clar lichidul trecea tot timpul prin radiator.
Ceilalti parametrii erau ok.
Pe miercuri am programare pt inlocuire termostat. Pret putin peste 1000Ron plus manopera 85 ron pe ora (undeva la 2 ore). Noroc ca mi-o fac pe garantie (cel putin asa au promis). After market pretul am inteles ca este undeva la 100 ron deci de 10 ori mai ieftin
Banuiesc ca trebuie golit circuitul de antigel pt inlocuire. E ok sa puna acelasi lichid sau in astfel de situatii se inlocuieste obligatoriu si antigelul?
Ceilalti parametrii erau ok.
Pe miercuri am programare pt inlocuire termostat. Pret putin peste 1000Ron plus manopera 85 ron pe ora (undeva la 2 ore). Noroc ca mi-o fac pe garantie (cel putin asa au promis). After market pretul am inteles ca este undeva la 100 ron deci de 10 ori mai ieftin
Banuiesc ca trebuie golit circuitul de antigel pt inlocuire. E ok sa puna acelasi lichid sau in astfel de situatii se inlocuieste obligatoriu si antigelul?
- iahimCJ
- OP
- 118 mesaje
- din 21 Apr 2009
- Meriva 2009
- Cluj
iahimCJ
- Mesaje scrise: 118
- Locatie: Cluj
- Masina: Meriva 2009
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Apr 2009
- Mesaj Privat
e_alin a scris:termostatul se schimba nu se repara. si ori cum este recomandat sa schimbi lichidul de racire la 2 ani
Am lasat azi masina la reprezentanta (din pacate nu am putut sa raman si eu...) Stiti sa-mi spuneti la acest tip de motor ce presupune inllocuirea termostatului? Ce trebuie dat jos, ce se schimba efectiv? Se pierde si lichidul de racire?
Cum este normal: un antigel scos din circuit se mai poate reutiliza sau se inlocuieste obligatoriu?
- cristian.capra
- **
- 116 mesaje
- din 08 Dec 2008
- Astra 2001 Z16XE
- Iasi
cristian.capra
- Mesaje scrise: 116
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Dec 2008
- Mesaj Privat
Buna ziua
Imi cer scuze dar 1000 lei pentru un termostat mi se pare enorm.
Daca e pe garantie trebuie schimbat pe socoteala lor. daca nu mai e garantie .... se poate incerca in alata parte la alt service.
Si da se goleste circuitul de racire, si daca e la limita de 2 ani pentru antigel (chiar daca mai sunt 3, 4, 5 luni pana atunci) mai bine il schimbi si pe acesta).
Nu am nici o idee daca trebuie schimbat antigelul cand se schimba termostatul, eu cred ca nu.
Recomand doar antigel si termostat GM.
Parerea mea.
O zi buna si drum intins!
Imi cer scuze dar 1000 lei pentru un termostat mi se pare enorm.
Daca e pe garantie trebuie schimbat pe socoteala lor. daca nu mai e garantie .... se poate incerca in alata parte la alt service.
Si da se goleste circuitul de racire, si daca e la limita de 2 ani pentru antigel (chiar daca mai sunt 3, 4, 5 luni pana atunci) mai bine il schimbi si pe acesta).
Nu am nici o idee daca trebuie schimbat antigelul cand se schimba termostatul, eu cred ca nu.
Recomand doar antigel si termostat GM.
Parerea mea.
O zi buna si drum intins!
- iahimCJ
- OP
- 118 mesaje
- din 21 Apr 2009
- Meriva 2009
- Cluj
iahimCJ
- Mesaje scrise: 118
- Locatie: Cluj
- Masina: Meriva 2009
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Apr 2009
- Mesaj Privat
- ddf
- ****
- 1,343 mesaje
- din 01 Apr 2007
- Corsa 2003 z12xe
- Ialomita
ddf
- Mesaje scrise: 1,343
- Locatie: Ialomita
- Masina: Corsa 2003 z12xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Apr 2007
- Mesaj Privat
Acu 2 ani am avut si eu probleme cu termostatul. Costa atunci 5.5 mil marca Wahler.
De schimbat se schimba foarte usor : 4 suruburi de dat jos.Termostatul e complet cu tot cu suportul care se prinde de blocul motor.
Insa trebuie recuperat antigelul pe la robinetul de radiator.Altfel daca desface termostatul se pierde o mare cantitate de antigel.
De schimbat se schimba foarte usor : 4 suruburi de dat jos.Termostatul e complet cu tot cu suportul care se prinde de blocul motor.
Insa trebuie recuperat antigelul pe la robinetul de radiator.Altfel daca desface termostatul se pierde o mare cantitate de antigel.
- vectragts1
- **
- 350 mesaje
- din 03 Mai 2010
- Insignia 2010 A18XER
- Cluj
vectragts1
- Mesaje scrise: 350
- Locatie: Cluj
- Masina: Insignia 2010 A18XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Mai 2010
- Mesaj Privat
mi-au schimbat azi termostatul la insignia.,10300km.Am iesit din service si temperatura a crescut aproape instant la 100 C.Dupa ce am oprit si am pornit din nou s-a oprit la 90 de grade si a ramas acolo, insa dupa cateva ore de lasat masina in garaj am pornit si surpriza:Coolant level low pe afisaj.M-am uitat si intr-adevar e mult sub minim.Ce sa fac?Sa ma duc din nou la service?e in garantie.
- alex_arhire
- ***
- 988 mesaje
- din 10 Sep 2006
- Astra 2001 Z20LET
- Bucuresti
alex_arhire
- Mesaje scrise: 988
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 Z20LET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Sep 2006
- Mesaj Privat
vectragts1 a scris:mi-au schimbat azi termostatul la insignia.,10300km.Am iesit din service si temperatura a crescut aproape instant la 100 C.Dupa ce am oprit si am pornit din nou s-a oprit la 90 de grade si a ramas acolo, insa dupa cateva ore de lasat masina in garaj am pornit si surpriza:Coolant level low pe afisaj.M-am uitat si intr-adevar e mult sub minim.Ce sa fac?Sa ma duc din nou la service?e in garantie.
Salut,
Completeaza cu antigel pana la nivelul maxim si urmareste-l cateva zile. Daca nu scade, e ok.
Cand motorul ajunge la, teoretic, 90 grade, termostatul deschide circuitul mare si antigelul ajunge in radiator pentru a fi racit.
Am impresia ca in service doar ti-au schimbat termostatul, nu au avut si rabdarea necesara ca motorul sa se incalzeasca si sa deschida termostatul, iar apoi sa se raceasca si sa completeze cu antigel.
Parerea mea e ca scapi doar cu completare de antigel care e ieftin, dar daca zici ca masina e in garantie, du-o la reprezentanta si pune-i pe fraieri sa completeze. La urma urmei, tb sa faca asta de prima data.
- vectragts1
- **
- 350 mesaje
- din 03 Mai 2010
- Insignia 2010 A18XER
- Cluj
vectragts1
- Mesaje scrise: 350
- Locatie: Cluj
- Masina: Insignia 2010 A18XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Mai 2010
- Mesaj Privat
alex_arhire a scris:
Salut,
Completeaza cu antigel pana la nivelul maxim si urmareste-l cateva zile. Daca nu scade, e ok.
Cand motorul ajunge la, teoretic, 90 grade, termostatul deschide circuitul mare si antigelul ajunge in radiator pentru a fi racit.
Am impresia ca in service doar ti-au schimbat termostatul, nu au avut si rabdarea necesara ca motorul sa se incalzeasca si sa deschida termostatul, iar apoi sa se raceasca si sa completeze cu antigel.
Parerea mea e ca scapi doar cu completare de antigel care e ieftin, dar daca zici ca masina e in garantie, du-o la reprezentanta si pune-i pe fraieri sa completeze. La urma urmei, tb sa faca asta de prima data.
vectragts1 a scris:mi-au schimbat azi termostatul la insignia.,10300km.Am iesit din service si temperatura a crescut aproape instant la 100 C.Dupa ce am oprit si am pornit din nou s-a oprit la 90 de grade si a ramas acolo, insa dupa cateva ore de lasat masina in garaj am pornit si surpriza:Coolant level low pe afisaj.M-am uitat si intr-adevar e mult sub minim.Ce sa fac?Sa ma duc din nou la service?e in garantie.
Salut,
Completeaza cu antigel pana la nivelul maxim si urmareste-l cateva zile. Daca nu scade, e ok.
Cand motorul ajunge la, teoretic, 90 grade, termostatul deschide circuitul mare si antigelul ajunge in radiator pentru a fi racit.
Am impresia ca in service doar ti-au schimbat termostatul, nu au avut si rabdarea necesara ca motorul sa se incalzeasca si sa deschida termostatul, iar apoi sa se raceasca si sa completeze cu antigel.
Parerea mea e ca scapi doar cu completare de antigel care e ieftin, dar daca zici ca masina e in garantie, du-o la reprezentanta si pune-i pe fraieri sa completeze. La urma urmei, tb sa faca asta de prima data.
Am sunat si ghici ce mi-au zis.Sa completez cu apa ca e ok .Am mers totusi pana acolo si pentru alta problema si si mi-au pus ei antigel.Oricum nu as fi pus apa
- Geo_G
- **
- 179 mesaje
- din 13 Jun 2011
- Astra 2006 Z16XEP
- Bucuresti
Geo_G
- Mesaje scrise: 179
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2006 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jun 2011
- Mesaj Privat
- CORBU
- ****
- 1,670 mesaje
- din 01 Dec 2006
- Zafira Tourer 2015 b16dth
- Iasi
CORBU
- Mesaje scrise: 1,670
- Locatie: Iasi
- Masina: Zafira Tourer 2015 b16dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Dec 2006
- Mesaj Privat