costache
- Mesaje scrise: 67
- Locatie: Galati
- Masina: Zafira 2003 Y20 DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Feb 2007
- Mesaj Privat
Salut. As dori sa ma ajutati . Am un opel Zafira 2.0. DTH 2003. Cu doua saptamani in urma s-a aprins in bord martorul masina+cheie la relanti. Ulterior la cateva zile a inceput sa stea aprins si in mers. Am fost la reprezentanta opel ,am facut testul si mi-au gasit egr blocat.Au curatat toata galeria si in final mi-au transmis ca trebuie sa inlocuiesc supapa egr.Masina facea exact ca inainte . M-am documentat pe forum si am demontat supapa, am deblocat-o si am montat-o fara capacul de plastic observand astfel functionarea ei. Acum in mers nu se mai aprinde ,dar la relanti daca o las mai mult de 40-60 secunde se inchide supapa si imediat se aprinde marorul in bord. Am tinut cu degetul de secerea care actioneaza pistonul si tot s-a inchis .Am considerat ca calculatorul trimite un impuls de inchidere a supapei.Am fost iar la reprezentanta si au ridicat din umeri ,recomandand totusi sa fac o proba cu alt egr. Sa fie alt senzor care da o informatie eronata calculatorului. Ce sfat imi dati?
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
costache
- Mesaje scrise: 67
- Locatie: Galati
- Masina: Zafira 2003 Y20 DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Feb 2007
- Mesaj Privat
costache
- Mesaje scrise: 67
- Locatie: Galati
- Masina: Zafira 2003 Y20 DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Feb 2007
- Mesaj Privat
Astazi am observat ca atunci cand se inchide supapa EGR la relanti la o secunda se inchide si supapa de la turbina. As dori sa va intreb cum se comporta solenoidul-parghia care actioneaza clapetele inainte de supapa EGR la motorul de 2.0 DTH . La mine la pornire daca face un 10% din cursa lui si nu isi schimba pozitia in nici un regim de functionare a motorului. Am facut schimb cu electrovalva care actioneaza supapa de la turbina si se compota la fel. Daca la relanti tin motorul la 1000 rotatii supapa EGR nu se mai inchide. CURIOS
liviu2004- Suspendat
- 2,323 mesaje
- din 28 Sep 2005
- Galati
liviu2004- Mesaje scrise: 2,323
- Locatie: Galati
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Sep 2005
- Mesaj Privat
Din cate stiu eu si EGR si turbina (la unele modele) sunt reglate fiecare in parte de un regulator de vacuum. Acesta are asa:
1.O alimentare de vacuum permanent (de la acumulatorul de vacuum, ca o sfera)
2.O iesire de reglaj, catre elementul actionat, in acest caz supapa vacuumatica a EGR sau turbina
3. O iesire catre atmosfera, pentru eliberarea vacuumului de pe iesirea de reglaj, atunci cand e nevoie de eliberat supapa.
Acum, la relanti EGR da drumul la o parte din gaze inapoi la admisie, nu foarte multe. De altfel singurul moment cand EGR e inchisa ( nu da gaze pe admisie) este atunci cand pedala de acceleratie de 100%. La frana de motor supapa este deschisa la maxim pentru trecerea a cat mai multe gaze inapoi in motor.
Principiul de actionare a elementului electric de reglare este de factor de umplere (actionare prin impulsuri). Ar trebui verificat daca aceasta are + permanent cu contactul pus.
Valvele astea au prostul obicei ca se blocheaza, membrana se sparge in interior din cauza prafului care intra pe atmosferic (unde de obicei mai era cate un filtru ceva). Un baiat la vectra B a schimbat 2 buc si l-a ajuns vreo 12 mil.
Succes la diagnoza.
1.O alimentare de vacuum permanent (de la acumulatorul de vacuum, ca o sfera)
2.O iesire de reglaj, catre elementul actionat, in acest caz supapa vacuumatica a EGR sau turbina
3. O iesire catre atmosfera, pentru eliberarea vacuumului de pe iesirea de reglaj, atunci cand e nevoie de eliberat supapa.
Acum, la relanti EGR da drumul la o parte din gaze inapoi la admisie, nu foarte multe. De altfel singurul moment cand EGR e inchisa ( nu da gaze pe admisie) este atunci cand pedala de acceleratie de 100%. La frana de motor supapa este deschisa la maxim pentru trecerea a cat mai multe gaze inapoi in motor.
Principiul de actionare a elementului electric de reglare este de factor de umplere (actionare prin impulsuri). Ar trebui verificat daca aceasta are + permanent cu contactul pus.
Valvele astea au prostul obicei ca se blocheaza, membrana se sparge in interior din cauza prafului care intra pe atmosferic (unde de obicei mai era cate un filtru ceva). Un baiat la vectra B a schimbat 2 buc si l-a ajuns vreo 12 mil.
Succes la diagnoza.
costache
- Mesaje scrise: 67
- Locatie: Galati
- Masina: Zafira 2003 Y20 DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Feb 2007
- Mesaj Privat
costache
- Mesaje scrise: 67
- Locatie: Galati
- Masina: Zafira 2003 Y20 DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Feb 2007
- Mesaj Privat
In cele din urma am reusit sa rezolv problema. Mi-am dat seama ca este gripat rotorul, nu revenea pe pozitie supapa inchisa dupa ce il deschideam cu mana . Am demontat EGR-UL , am scos partea electronica, l-am fixat in menghina cu secerea in jos [Cu ajutorul unui patent am fixat secera in menghina].Am turnat degripant si am efectuat miscari de rotatie a statorului cateva ore.In final functionarea rotorului era mult mai buna ,cu toate ca nu revenea la pozitie - inchis supapa -, cu ajutorul arculetului atasat dupa deschidere . Frecarile erau foarte mici. Oricum dupa montare am constatat ca martorul nu se mai aprinde si EGR-ul functioneaza in parametri normali.
- alxgudea
- **
- 479 mesaje
- din 14 Jun 2006
- Cluj Napoca
alxgudea
- Mesaje scrise: 479
- Locatie: Cluj Napoca
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Jun 2006
- Mesaj Privat
costache
- Mesaje scrise: 67
- Locatie: Galati
- Masina: Zafira 2003 Y20 DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Feb 2007
- Mesaj Privat
Dupa cateva sute de km iar sa apris martorul.Am constatat iar miscare grea la rotor.Am reusit in cele din urma sa demontez rotorul supapei EGR.Ce am constatat: statorul supapei are patru sectoare de miez magnetic izolate intre ele.Unul dintre sectoarele de miez era deplasat spre interior cateva zecimi de mm si rezulta o frecare intre el si magnetul din capatul rotorului producand asfel miscarea grea a secerei,supapei(aceasta nu revenea la pozitia inchis ,ajutata de arc,)dupa deschidere.Acum ma gandesc sa fi fost un defect de fabricatie sau in timp el se incalzeste si daca pe partea dinspre secere miezul nu are un contact termic cu partea de aluminiu, pentru racire ,acesta se poate incalzi si astfel deplasa spre interior .Am constatat mizerie acumulata la acea suprafata de contact.Am strunjit miezul la aceeasi cota cu celelalte trei, l-am ansamblat urmand sa ii fac o proba . Cumparasem intre timp un EGR de la un prieten , inainte de a umbla la cel vechi.