- alex_t
- OP
- 244 mesaje
- din 27 Aug 2006
- Calibra 1993 C20LET
- Brasov
alex_t
- Mesaje scrise: 244
- Locatie: Brasov
- Masina: Calibra 1993 C20LET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Aug 2006
- Mesaj Privat
Inspectie vizuala exterioara:
- toate panourile trebuie sa nu prezinte incretituri sau urme de lovituri , sa aibe aceeasi culoare si sa se imbine perfect.
- verifica daca cheia merge la toate usile , daca nu , intreaba de ce.
- daca a fost lovita, veti observa imediat. foarte greu mai sta la linie, in special alinierea spoiler fata cu faruri si aripi.
- rugina pe langa chedrele usiilor , si capota(datorita formei botului nu poate fi evitata ciupirea vopselei datorita pietrelor)
- rugina pasaje roti, aripi spate: rugineste foarte repede in acea zona, mai putin cele cu caroseria fabricata in Finlanda. se poate verifica unde este fabricata dupa seria caroseriei (nu mai stiu cum, poate ma ajuta cineva)
- la primele modele 1990-1993, gasiti vopseaua intr-o stare cam proasta (lac sarit, mai ales pe plafon)
- uitati-va daca uzura rotilor din spate este egala. am detinut 3 calibre, toate au fost "cracanate" pe spate, de aici rezulta uzura excesiva a cauciucurilor pe interior
- uitati-va la fiecare geam in parte. Pe el sunt trecute niste cifre “1” sau “2” sau “3” etc. in functie de anul de fabricatie al masinii. Cele fabricate in 1991 vor avea “1”, cele in 1992 vor avea “2” s.a.m.d. astfel puteti identifica daca a fost schimbat un geam (posibil in urma unui accident)
- o metoda de verificare a unei reparatii proaste dupa un accident este scoatera buretilor de protective dintre aripa fata si usa( se pot vedea daca priveste la cu usa deschisa la zona de balamala)
- cautati sa aiba toate elementele exterioare (capace de la praguri, spoilere, etc), si sa nu aiba defecte majore (far spart, tabla indoita ce nu mai poate fi indreptata) deoarece elementele de caroserie sunt extreme de scumpe: far cca 1500ron, spoiler cca 2500ron, luneta sau parbriz cca 500-600 euro. Evident, preturi de magazine nu de dezmembrari.
Inspectie vizuala interioara:
- verficati seria caroseriei : la pasager sub mocheta in dreapta
- volanul si pedalele se uzeaza FOARTE greu, deci nu va lasati impresionati ca poate km din bord sunt cei reali
- scaunul soferului de obicei il gasiti cu tapiseria rupta in zona suportului lombar, posibil sa fie rupt chiar si scaunul in zona spatarului. trantiti-va putin pe el si vedeti cum se comporta
- la scaune se uzeaza mai ales suportii laterali care pot sa produca diverse zgomote.
- mansoanele de la schimbator si frana de mana tradeaza imediat varsta/kilometrii. acestea le veti gasi uzate tot timpul (daca mai sunt cele din fabrica)
- la unele modele fetzele de la usi au materialul dezlipit in zona sprijinului pentru cot
- daca cineva a incercat sa spele "tavanul" cu siguranta veti constata ca tapiseria de pe tavan atarna, fiind dezlipita.
- daca masina are trapa, verificati ca tapiseria de pe ea sa nu fie desprinsa. la toate calibrele care le-am avut, am lipit la loc tapiseria.
- verificati daca este apa sub presurile din fatza. de obicei mai crapa caloriferul de caldura.
- starea banchetei din spate: daca prezinta incretzituri, inseamna ca a plouat pe la imbinarea plafonului cu portbagajul
- verficati starea centurilor , in special daca cumva se vede zona galbena in zona de cuplare (indiciu accident)
Inspectie tehnica generala:
- apasati absolut toate butoanele din masina: la geamurile electrice se mai strica panoul de comanda dintre scaune. motorasul de la trapa se mai poate strica. aerul conditionat (slabe sanse ca sa mai functioneze). in final porniti absolut toti consumatorii si verificati sa nu miroasa a incins/ars posibil chiar fum de la o instalatie electrica prost facuta/improvizata
-verifica functionarea oglinzilor electice , a geamurilor , a dezaburirii si a oglinzilor incalzite , stergatoarele , vetilatorul , reglasul electric al farurilor, luminile.
- cand punteti contactul verificati sa se aprinda toti martorii din bord cu care este prevazuta masina (ABS, presiune ulei, 4x4 etc). se practica foarte des sa scoata becurile sau efectiv mufele ca sa nu se mai aprinda martorul in bord pentru echipamentele ce nu mai functioneaza.
- puneti palma pe motor. verificati ca motorul ca sa fie rece. de obicei tachetii sunt dusi cam la toate (c20ne, c20xe....) astfel veti putea auzi multe nereguli.
- verificati cum sta la relanti. Multe au probleme cu IAC-ul (motorasul de relanti) si au un mers neregulat. De asemenea debitmetrul crapa destul de des (din cate am auzit, eu nu am avut pana acum probleme cu el la nici una dintre calibre. – si nici nu vreau sa am)
- in mers identificati daca are jocuri. Cele rulate in Romania capata 99,9% joc pe coloana de directie pe langa cele clasice de flanse amortizor/pivoti/bucsi brate. Miscati cu forta volanul pe verticala ca sa vedeti daca sunt jocuri pe coloana de directie.
Cutie de viteze/Ambreiaj
Cutiile cu 5 trepte nu prea fac probleme daca au fost folosite correct.(aici se pot uza elemetele de legatura schimbator-cutie)
Cele cu 4x4 pot avea probleme deoarece intretinera nu e usoare : toate cauciucurile trebuie sa fie identice si acelasi profil sau se strica cutia de transfer foare usor.
Daca scartaie pedala de ambreiaj nu-i o problema , fac toate din cand in cand, chair si dupa ungere la un anumit timp.
Un ambreiaj bun (disc, placa, rulment , cablu) se apasa usor fara prea mare effort.
ABS
Aici se pot strica senzorii de ABS.
Daca nu este decontectat , se va aprind ebecul de ABS in caz de o eroare( in mod normal el se stinge cam in 3 secunde dupa ce pui contactul)
Directie
Pot aparea scurgeri la caseta de directie. La 4x4 e pe acelasi circuit cu cutia de transfer asa ca trebuie avut grija sa nu ramai fara.
_____________
Sfatul meu este sa mergeti la un service, sa o puna pe elevator si sa verifice toate cele de mai sus (cca 25RON o constatare) apoi sa o puneti pe tester (100 ron). Va va salva de multa bataie la cap, apoi sa urmati daca are vreuna din bolile commune ale calibrei ce le-am enumerat mai sus ca sa va ajute sa mai scadeti la pret.
Si poate cel mai important, verficati temeinc actele, sa nu va treziti cu vreo furaciune. multe calibre sunt manarite la acte.
Am mai completat si eu ca tot trageam de timp.
Daca mai avem de adaugat postati aici si le lipesc eu
mctoto
- toate panourile trebuie sa nu prezinte incretituri sau urme de lovituri , sa aibe aceeasi culoare si sa se imbine perfect.
- verifica daca cheia merge la toate usile , daca nu , intreaba de ce.
- daca a fost lovita, veti observa imediat. foarte greu mai sta la linie, in special alinierea spoiler fata cu faruri si aripi.
- rugina pe langa chedrele usiilor , si capota(datorita formei botului nu poate fi evitata ciupirea vopselei datorita pietrelor)
- rugina pasaje roti, aripi spate: rugineste foarte repede in acea zona, mai putin cele cu caroseria fabricata in Finlanda. se poate verifica unde este fabricata dupa seria caroseriei (nu mai stiu cum, poate ma ajuta cineva)
- la primele modele 1990-1993, gasiti vopseaua intr-o stare cam proasta (lac sarit, mai ales pe plafon)
- uitati-va daca uzura rotilor din spate este egala. am detinut 3 calibre, toate au fost "cracanate" pe spate, de aici rezulta uzura excesiva a cauciucurilor pe interior
- uitati-va la fiecare geam in parte. Pe el sunt trecute niste cifre “1” sau “2” sau “3” etc. in functie de anul de fabricatie al masinii. Cele fabricate in 1991 vor avea “1”, cele in 1992 vor avea “2” s.a.m.d. astfel puteti identifica daca a fost schimbat un geam (posibil in urma unui accident)
- o metoda de verificare a unei reparatii proaste dupa un accident este scoatera buretilor de protective dintre aripa fata si usa( se pot vedea daca priveste la cu usa deschisa la zona de balamala)
- cautati sa aiba toate elementele exterioare (capace de la praguri, spoilere, etc), si sa nu aiba defecte majore (far spart, tabla indoita ce nu mai poate fi indreptata) deoarece elementele de caroserie sunt extreme de scumpe: far cca 1500ron, spoiler cca 2500ron, luneta sau parbriz cca 500-600 euro. Evident, preturi de magazine nu de dezmembrari.
Inspectie vizuala interioara:
- verficati seria caroseriei : la pasager sub mocheta in dreapta
- volanul si pedalele se uzeaza FOARTE greu, deci nu va lasati impresionati ca poate km din bord sunt cei reali
- scaunul soferului de obicei il gasiti cu tapiseria rupta in zona suportului lombar, posibil sa fie rupt chiar si scaunul in zona spatarului. trantiti-va putin pe el si vedeti cum se comporta
- la scaune se uzeaza mai ales suportii laterali care pot sa produca diverse zgomote.
- mansoanele de la schimbator si frana de mana tradeaza imediat varsta/kilometrii. acestea le veti gasi uzate tot timpul (daca mai sunt cele din fabrica)
- la unele modele fetzele de la usi au materialul dezlipit in zona sprijinului pentru cot
- daca cineva a incercat sa spele "tavanul" cu siguranta veti constata ca tapiseria de pe tavan atarna, fiind dezlipita.
- daca masina are trapa, verificati ca tapiseria de pe ea sa nu fie desprinsa. la toate calibrele care le-am avut, am lipit la loc tapiseria.
- verificati daca este apa sub presurile din fatza. de obicei mai crapa caloriferul de caldura.
- starea banchetei din spate: daca prezinta incretzituri, inseamna ca a plouat pe la imbinarea plafonului cu portbagajul
- verficati starea centurilor , in special daca cumva se vede zona galbena in zona de cuplare (indiciu accident)
Inspectie tehnica generala:
- apasati absolut toate butoanele din masina: la geamurile electrice se mai strica panoul de comanda dintre scaune. motorasul de la trapa se mai poate strica. aerul conditionat (slabe sanse ca sa mai functioneze). in final porniti absolut toti consumatorii si verificati sa nu miroasa a incins/ars posibil chiar fum de la o instalatie electrica prost facuta/improvizata
-verifica functionarea oglinzilor electice , a geamurilor , a dezaburirii si a oglinzilor incalzite , stergatoarele , vetilatorul , reglasul electric al farurilor, luminile.
- cand punteti contactul verificati sa se aprinda toti martorii din bord cu care este prevazuta masina (ABS, presiune ulei, 4x4 etc). se practica foarte des sa scoata becurile sau efectiv mufele ca sa nu se mai aprinda martorul in bord pentru echipamentele ce nu mai functioneaza.
- puneti palma pe motor. verificati ca motorul ca sa fie rece. de obicei tachetii sunt dusi cam la toate (c20ne, c20xe....) astfel veti putea auzi multe nereguli.
- verificati cum sta la relanti. Multe au probleme cu IAC-ul (motorasul de relanti) si au un mers neregulat. De asemenea debitmetrul crapa destul de des (din cate am auzit, eu nu am avut pana acum probleme cu el la nici una dintre calibre. – si nici nu vreau sa am)
- in mers identificati daca are jocuri. Cele rulate in Romania capata 99,9% joc pe coloana de directie pe langa cele clasice de flanse amortizor/pivoti/bucsi brate. Miscati cu forta volanul pe verticala ca sa vedeti daca sunt jocuri pe coloana de directie.
Cutie de viteze/Ambreiaj
Cutiile cu 5 trepte nu prea fac probleme daca au fost folosite correct.(aici se pot uza elemetele de legatura schimbator-cutie)
Cele cu 4x4 pot avea probleme deoarece intretinera nu e usoare : toate cauciucurile trebuie sa fie identice si acelasi profil sau se strica cutia de transfer foare usor.
Daca scartaie pedala de ambreiaj nu-i o problema , fac toate din cand in cand, chair si dupa ungere la un anumit timp.
Un ambreiaj bun (disc, placa, rulment , cablu) se apasa usor fara prea mare effort.
ABS
Aici se pot strica senzorii de ABS.
Daca nu este decontectat , se va aprind ebecul de ABS in caz de o eroare( in mod normal el se stinge cam in 3 secunde dupa ce pui contactul)
Directie
Pot aparea scurgeri la caseta de directie. La 4x4 e pe acelasi circuit cu cutia de transfer asa ca trebuie avut grija sa nu ramai fara.
_____________
Sfatul meu este sa mergeti la un service, sa o puna pe elevator si sa verifice toate cele de mai sus (cca 25RON o constatare) apoi sa o puneti pe tester (100 ron). Va va salva de multa bataie la cap, apoi sa urmati daca are vreuna din bolile commune ale calibrei ce le-am enumerat mai sus ca sa va ajute sa mai scadeti la pret.
Si poate cel mai important, verficati temeinc actele, sa nu va treziti cu vreo furaciune. multe calibre sunt manarite la acte.
Am mai completat si eu ca tot trageam de timp.
Daca mai avem de adaugat postati aici si le lipesc eu
mctoto
- GODLESS
- **
- 282 mesaje
- din 29 Apr 2007
- Calibra 1993 C20LET
GODLESS
- Mesaje scrise: 282
- Locatie:
- Masina: Calibra 1993 C20LET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Apr 2007
- Mesaj Privat
- KlubbHead
- **
- 352 mesaje
- din 08 Jan 2008
- Vectra 1998 MARE
- Timis
KlubbHead
- Mesaje scrise: 352
- Locatie: Timis
- Masina: Vectra 1998 MARE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Jan 2008
- Mesaj Privat
Campers
- Mesaje scrise: 5
- Locatie: Braila
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mar 2009
- Mesaj Privat
- ciprian.bas
- *
- 13 mesaje
- din 25 Nov 2011
- Calibra 1993 C20NE
- Alta tara
ciprian.bas
- Mesaje scrise: 13
- Locatie: Alta tara
- Masina: Calibra 1993 C20NE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Nov 2011
- Mesaj Privat
Va salut pe toti. Cam intr-o luna o s-ar putea sa-mi cumpar un Opel Calibra din 93' inmatriculata in RO cu tara de origine Germania. Nu stiu exact ce motor are dar din cate mi-a zis proprietarul care-mi este si ruda si sper sa nu-mi traga teapa este de 2.0 benzina cu aproximativ 150 de cai + ceva tuning la motor = aproximativ 170 de cai. El mi-a zis ca lui in oras daca se dadea la ea ii manca 15l ceea ce mie mi se pare fff mult. Precizez ca mi-a zis ca are un si un buton de sport, si atunci mananca mult iar cutia e hidramata daca are vreo relevanta.Va fi prima mea masina, nu am cunostinta in mecanica deloc sau chestii de genul asta, de aceea vreau sa stiu daca pot monta o instalatie de gaz second hand pe ea si ce presupune aceasta? Ce costuri presupune, ce modificari se aduc masinii,la ce sa fiu atent sa le zic la aia sa nu-mi gaureasca aiurea, in ce masura afecteaza instalatia de gaz motorul, performantele etc.? Alta problema, daca se strica cutia hidramata mai gasesc asa ceva pentru ea, pentru ca el mi-a zis ca a fost un fel de serie limitata si nu-s decat cateva cu cutie hidramata?Voi ati mai intalnit cutii hidramate pe calibra?
Va multumesc anticipat
Va multumesc anticipat
- VEMANIS
- ***
- 834 mesaje
- din 21 Apr 2008
- Vectra 2007 Z19DTH
- Ialomita
VEMANIS
- Mesaje scrise: 834
- Locatie: Ialomita
- Masina: Vectra 2007 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Apr 2008
- Mesaj Privat
Salut Ciprian! In primul rand, daca este fabricata in Germania, este un lucru bun. Cel mai probabil are motorul C20XE de 150 ponei. "Ceva tuning" ala, inseamna ca are cateva modificari, desi ma indoiesc sa aibe atat de mult incat sa adauge 20cp. Consumul de 15/100km in oras este acceptabil numai in momentul in care mergi sportiv , insa daca mergi normal trebuie sa fie in jur de 10-12 - maxim. Butonul de sport se afla pe maneta de schimbator si se refera la modul cum schimba vitezele, nu elibereaza mai multi cai motorul, sa zic asa. Din ce cunosc, tipul ala de cutii este destul de rezistent, insa daca ai probleme cu ea vreodata (si dupa atatia ani este posibil sa ai) nu prea se gasesc mecanici sa umble in ea. Iar daca gasesti totusi pe cineva, te taxeaza mult. Eu nu sunt pentru instalatia GPL pe Calibra. Mai bine mergi mai putin si o lasi pe benzina. Trebuie montata o instalatie secventiala (vezi Logan), care costa ceva mai mult decat una ordinara (peste 2000 cu montaj). Dupa un timp, daca mergi prea mult pe gaz, pe benzina o sa iti faca probleme. Nu stiu cat de limitata este seria, insa cutiile hidramate pe Calibra sunt destul de rare. Daca arata bine masina la tabla, motorul este in mintile lui, iar pretul acceptabil, merita. Bafta!
- florin66
- **
- 118 mesaje
- din 28 Aug 2007
- Calibra 1997 x20xev
- Alta tara
florin66
- Mesaje scrise: 118
- Locatie: Alta tara
- Masina: Calibra 1997 x20xev
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Aug 2007
- Mesaj Privat
- ciprian.bas
- *
- 13 mesaje
- din 25 Nov 2011
- Calibra 1993 C20NE
- Alta tara
ciprian.bas
- Mesaje scrise: 13
- Locatie: Alta tara
- Masina: Calibra 1993 C20NE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Nov 2011
- Mesaj Privat
VEMANIS a scris:Salut Ciprian! In primul rand, daca este fabricata in Germania, este un lucru bun. Cel mai probabil are motorul C20XE de 150 ponei. "Ceva tuning" ala, inseamna ca are cateva modificari, desi ma indoiesc sa aibe atat de mult incat sa adauge 20cp. Consumul de 15/100km in oras este acceptabil numai in momentul in care mergi sportiv , insa daca mergi normal trebuie sa fie in jur de 10-12 - maxim. Butonul de sport se afla pe maneta de schimbator si se refera la modul cum schimba vitezele, nu elibereaza mai multi cai motorul, sa zic asa. Din ce cunosc, tipul ala de cutii este destul de rezistent, insa daca ai probleme cu ea vreodata (si dupa atatia ani este posibil sa ai) nu prea se gasesc mecanici sa umble in ea. Iar daca gasesti totusi pe cineva, te taxeaza mult. Eu nu sunt pentru instalatia GPL pe Calibra. Mai bine mergi mai putin si o lasi pe benzina. Trebuie montata o instalatie secventiala (vezi Logan), care costa ceva mai mult decat una ordinara (peste 2000 cu montaj). Dupa un timp, daca mergi prea mult pe gaz, pe benzina o sa iti faca probleme. Nu stiu cat de limitata este seria, insa cutiile hidramate pe Calibra sunt destul de rare. Daca arata bine masina la tabla, motorul este in mintile lui, iar pretul acceptabil, merita. Bafta!
Da, intr-adevar butonul de sport se afla pe maneta schimbatorului de viteze, pretul pe care il voi plati este de 1.300 de euro, masina a fost vopsita recent(acum 2 ani) cand a fost adusa din Germania, are aprox. 180.000 de km reali si au mai fost schimbate pompa de apa si radiatorul parca.Masina nu a mai fost miscata din loc de vreo 1 an jumate'...ar fi vreo problema? Instalatia de gaz de care vorbiti o pot gasi si la mana a 2a? Gaz-ul il voi folosi mai mult in oras unde si "papa" mult si unde nu ai cum sa conduci sport. La drum intins probabil voi merge pe benzina.Eu am mers cu ea(nu am condus-o) si stiu cum merge sau cum mergea...sper sa nu aiba probleme daca nu a mai fost un timp miscata din loc. Multumesc de raspuns si sper sa fac o alegere buna
- ciprian.bas
- *
- 13 mesaje
- din 25 Nov 2011
- Calibra 1993 C20NE
- Alta tara
ciprian.bas
- Mesaje scrise: 13
- Locatie: Alta tara
- Masina: Calibra 1993 C20NE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Nov 2011
- Mesaj Privat
florin66 a scris:salut.calibra mea are cutie automata,de care sunt f.multumit .este modelul Aisin AF20,nici eu nu-ti recomand sa instalezi GPL pe calibra ,este un model sport totusi.
Salut.As vrea sa-i pun totusi o instalatie de gaz din cauza faptului ca oricum in oras nu pot merge sport, iar ea in oras mananca mult...Cred ca modelul este cel pe care l-ai specificat tu.Totusi de ce nu se recomanda o instalatie gpl pe o astfel de masina? Ce probleme voi risca sa am pe viitor?
Multumesc
plopy- Mesaje scrise: 65
- Locatie: Constanta
- Masina: Calibra 1991 c20ne
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Nov 2011
- Mesaj Privat
ciprian.bas a scris:
Salut.As vrea sa-i pun totusi o instalatie de gaz din cauza faptului ca oricum in oras nu pot merge sport, iar ea in oras mananca mult...Cred ca modelul este cel pe care l-ai specificat tu.Totusi de ce nu se recomanda o instalatie gpl pe o astfel de masina? Ce probleme voi risca sa am pe viitor?
Multumesc
florin66 a scris:salut.calibra mea are cutie automata,de care sunt f.multumit .este modelul Aisin AF20,nici eu nu-ti recomand sa instalezi GPL pe calibra ,este un model sport totusi.
Salut.As vrea sa-i pun totusi o instalatie de gaz din cauza faptului ca oricum in oras nu pot merge sport, iar ea in oras mananca mult...Cred ca modelul este cel pe care l-ai specificat tu.Totusi de ce nu se recomanda o instalatie gpl pe o astfel de masina? Ce probleme voi risca sa am pe viitor?
Multumesc
model sport model sport,,,dar in ziua de astazi,,,economia in buzunar se simte cu o masina pe gaz!
eubutuso
- Mesaje scrise: 4
- Locatie: Cluj
- Masina: Vectra 1989
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Sep 2013
- Mesaj Privat