- ggavriluta
- OP
- 48 mesaje
- din 01 Nov 2010
- Vectra 2005 Z19DT
- Constanta
ggavriluta
- Mesaje scrise: 48
- Locatie: Constanta
- Masina: Vectra 2005 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Nov 2010
- Mesaj Privat
Cine ma poate ajuta cu un sfat?Am o vectra c cu 140 000 la bord, achizitionata recent si s-a aprins un martor in forma de arc care pulseaza intr-una, iar dupa ce se incalzeste putin incepe sa scoata foarte mult fum albastru.Am fost la un service si la inceput mi-au spus ca ar fi bujia incadescenta, dupa aia ca nu da nimic la diagnoza, apoi ca ar fi nu stiu ce piesa de la pompa de injectie.Mie mi s-e pare ca umbla cam pe bajbaite.Are cineva idee ce ar putea fi?Eu sunt din Constanta si nu stiu unde sa merg sa rezol problema.Multumesc.
B.O.R
- Mesaje scrise: 92
- Locatie: Brasov
- Masina: Vectra 1997 x20DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Nov 2008
- Mesaj Privat
- ggavriluta
- OP
- 48 mesaje
- din 01 Nov 2010
- Vectra 2005 Z19DT
- Constanta
ggavriluta
- Mesaje scrise: 48
- Locatie: Constanta
- Masina: Vectra 2005 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Nov 2010
- Mesaj Privat
- iulian1971
- *******
- 7,067 mesaje
- din 21 Dec 2006
- Astra 2008 Z19DTH
- Ilfov
iulian1971
- Mesaje scrise: 7,067
- Locatie: Ilfov
- Masina: Astra 2008 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Dec 2006
- Mesaj Privat
ggavriluta a scris:sa inteleg ca pompa de injectie iese din discutie?
Bine ai venit.
Pompa de injectie iese din discutie dar daca nu esti atent s-ar putea sa iasa din functiune... DPF-ul.
Acel martor spirala, in timp ce clipeste, semnifica derularea procesului de regenerare a filtrului de particule diesel. Motorul nu trebuie oprit niciodata in timpul procesului de regenerare, adica atat timp cat martorul clipeste.
Bafta.
- ggavriluta
- OP
- 48 mesaje
- din 01 Nov 2010
- Vectra 2005 Z19DT
- Constanta
ggavriluta
- Mesaje scrise: 48
- Locatie: Constanta
- Masina: Vectra 2005 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Nov 2010
- Mesaj Privat
- iulian1971
- *******
- 7,067 mesaje
- din 21 Dec 2006
- Astra 2008 Z19DTH
- Ilfov
iulian1971
- Mesaje scrise: 7,067
- Locatie: Ilfov
- Masina: Astra 2008 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Dec 2006
- Mesaj Privat
Procesul dureaza cam 10-15 min. timp in care filtrul de particule este incalzit pana la 400 de grade daca mi-amintesc bine, pentru arderea si evacuarea depunerilor din filtrul DPF.
Ar fi indicat, daca ai posibilitatea, in momentul in care se declanseaza procesul de regenerare sa mergi cu motorul turat constant la 3000-3500 de rotatii, eventual in afara orasului, dar fara sa depasesti viteza legala (poti merge in treapta a 3-a de ex.). Fumul e de la depuneri, nu umbla la motor.
Noroc.
Ar fi indicat, daca ai posibilitatea, in momentul in care se declanseaza procesul de regenerare sa mergi cu motorul turat constant la 3000-3500 de rotatii, eventual in afara orasului, dar fara sa depasesti viteza legala (poti merge in treapta a 3-a de ex.). Fumul e de la depuneri, nu umbla la motor.
Noroc.
- sozel
- **
- 208 mesaje
- din 08 Mai 2007
- Astra 2018 B14NET
- Bucuresti
sozel
- Mesaje scrise: 208
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2018 B14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Mai 2007
- Mesaj Privat
iulian1971 a scris:Procesul dureaza cam 10-15 min. timp in care filtrul de particule este incalzit pana la 400 de grade daca mi-amintesc bine, pentru arderea si evacuarea depunerilor din filtrul DPF.
Ar fi indicat, daca ai posibilitatea, in momentul in care se declanseaza procesul de regenerare sa mergi cu motorul turat constant la 3000-3500 de rotatii, eventual in afara orasului, dar fara sa depasesti viteza legala (poti merge in treapta a 3-a de ex.). Fumul e de la depuneri, nu umbla la motor.
Noroc.
Ar fi indicat, daca ai posibilitatea, in momentul in care se declanseaza procesul de regenerare sa mergi cu motorul turat constant la 3000-3500 de rotatii, eventual in afara orasului, dar fara sa depasesti viteza legala (poti merge in treapta a 3-a de ex.). Fumul e de la depuneri, nu umbla la motor.
Noroc.
ce nu am inteles eu niciodata, si la fel scrie si in cartea masinii exact cum ai zis si tu, sa mergi peste 3000 rot/min, daca aceasta regenerare se poate face si stand pe loc cu motorul turat. adica: trag pe dreapta si ii pun o caramida pe pedala de acceleratie si o las acolo sa-si termine treaba. oare asa nu se poate ?
- cyberbob
- ****
- 1,287 mesaje
- din 06 Nov 2010
- Vectra 2005 Z19DTH
- Bucuresti
cyberbob
- Mesaje scrise: 1,287
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2005 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Nov 2010
- Mesaj Privat
SAlutare!
Din cate stiu eu (masina mea vectra C Z19dth+dpf) in timpul regenerarii nu se aprinde nimic. Martorul de la bujiile incandescente clipeste doar cand este ceva neinregula cu dpf-ul sau in timpul regenerarii.
Personal, consider ca in timpul regenerarii cel mai sanatos pentru motor este o turatie constanta, in sarcina de 2500-3000rpm, pentru ca in timpul regenerarii avem un EGT destul de mare, iar stresul asupra turbinei este accentuat; acestea impreuna cu o electrovalva nefunctionala in parametrii duc la o uzura prematura a turbinei.
Sfatul meu, fa-i o diagnoza cu tech2 (de obicei doar in reprezentata sau service-urile specializate GM au acest tip de tester).
Adi G.
Din cate stiu eu (masina mea vectra C Z19dth+dpf) in timpul regenerarii nu se aprinde nimic. Martorul de la bujiile incandescente clipeste doar cand este ceva neinregula cu dpf-ul sau in timpul regenerarii.
Personal, consider ca in timpul regenerarii cel mai sanatos pentru motor este o turatie constanta, in sarcina de 2500-3000rpm, pentru ca in timpul regenerarii avem un EGT destul de mare, iar stresul asupra turbinei este accentuat; acestea impreuna cu o electrovalva nefunctionala in parametrii duc la o uzura prematura a turbinei.
Sfatul meu, fa-i o diagnoza cu tech2 (de obicei doar in reprezentata sau service-urile specializate GM au acest tip de tester).
Adi G.
- Bryan99
- ****
- 1,143 mesaje
- din 01 Oct 2007
- Astra 2011 A1.7DTJ
- Bucuresti
Bryan99
- Mesaje scrise: 1,143
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2011 A1.7DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Oct 2007
- Mesaj Privat
- ggavriluta
- OP
- 48 mesaje
- din 01 Nov 2010
- Vectra 2005 Z19DT
- Constanta
ggavriluta
- Mesaje scrise: 48
- Locatie: Constanta
- Masina: Vectra 2005 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Nov 2010
- Mesaj Privat
- ggavriluta
- OP
- 48 mesaje
- din 01 Nov 2010
- Vectra 2005 Z19DT
- Constanta
ggavriluta
- Mesaje scrise: 48
- Locatie: Constanta
- Masina: Vectra 2005 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Nov 2010
- Mesaj Privat
- iulian1971
- *******
- 7,067 mesaje
- din 21 Dec 2006
- Astra 2008 Z19DTH
- Ilfov
iulian1971
- Mesaje scrise: 7,067
- Locatie: Ilfov
- Masina: Astra 2008 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Dec 2006
- Mesaj Privat
ggavriluta a scris:Salutare.Am urmat sfatul cu mersul in afara orasului si treaba a mers.S-a regenerat filtrul si acum nu mai am nici o problema.Multumesc foarte mult pentru sfaturi.
Eeee acum poti sa mergi la service-ul unde ti-au zis ca e pompa de vina si sa le faci instructajul contracost.
Noroc.
- aco_008
- ******
- 4,219 mesaje
- din 11 Mai 2008
- Astra 2004 Z17DTL
- Prahova
aco_008
- Mesaje scrise: 4,219
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2004 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Mai 2008
- Mesaj Privat
- Bryan99
- ****
- 1,143 mesaje
- din 01 Oct 2007
- Astra 2011 A1.7DTJ
- Bucuresti
Bryan99
- Mesaje scrise: 1,143
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2011 A1.7DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Oct 2007
- Mesaj Privat
ggavriluta a scris:Salutare.Am urmat sfatul cu mersul in afara orasului si treaba a mers.S-a regenerat filtrul si acum nu mai am nici o problema.Multumesc foarte mult pentru sfaturi.
@ggavriluta ma bucur ca ti-am fost de ajutor , bafta multa si ai grija la DPF , cam o data la 500km iesi undeva 20 km la un drum intins , numai bine salutare.
- ggavriluta
- OP
- 48 mesaje
- din 01 Nov 2010
- Vectra 2005 Z19DT
- Constanta
ggavriluta
- Mesaje scrise: 48
- Locatie: Constanta
- Masina: Vectra 2005 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Nov 2010
- Mesaj Privat
- Dragos05
- **
- 114 mesaje
- din 04 Aug 2012
- Corsa 2002 z17dt
- Iasi
Dragos05
- Mesaje scrise: 114
- Locatie: Iasi
- Masina: Corsa 2002 z17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Aug 2012
- Mesaj Privat
- Daniel
- ****
- 2,852 mesaje
- din 06 Dec 2004
- Astra 2012 A17DTJ
- Bucuresti
Daniel
- Mesaje scrise: 2,852
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2012 A17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Dec 2004
- Mesaj Privat
- Dragos05
- **
- 114 mesaje
- din 04 Aug 2012
- Corsa 2002 z17dt
- Iasi
Dragos05
- Mesaje scrise: 114
- Locatie: Iasi
- Masina: Corsa 2002 z17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Aug 2012
- Mesaj Privat
- Daniel
- ****
- 2,852 mesaje
- din 06 Dec 2004
- Astra 2012 A17DTJ
- Bucuresti
Daniel
- Mesaje scrise: 2,852
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2012 A17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Dec 2004
- Mesaj Privat
- liberlamare
- *****
- 3,539 mesaje
- din 23 Mai 2007
- Zafira 2006 1.9 DT
- Cluj
liberlamare
- Mesaje scrise: 3,539
- Locatie: Cluj
- Masina: Zafira 2006 1.9 DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Mai 2007
- Mesaj Privat