- marius_f
- OP
- 540 mesaje
- din 05 Jun 2008
- Astra 1994 c18nz
- Dolj
marius_f
- Mesaje scrise: 540
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 1994 c18nz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jun 2008
- Mesaj Privat
salut
de o buna perioada de timp (aprox 2 luni) ma confrunt cu o mare problema la masinuta mea
opel astra f hatchback 5usi din '94, c18nz, 1,8i monopunct 66kw 90cp.
detaliez
am un consum de benzina foarte mare in oras, de aproximativ 18%, uneori chiar mai mult.
am fost cu ea la diagnoza si totul a iesit relativ bine.
sonda lambda functioneaza in parametri, insa totusi i-a reiesit oarecum un amestec bogat (benzina mai multa, aer mai putin)
omul la care am fost mi-a spus ca ar putea fi din senzorul MAP insa nu era foarte convins de acest lucru.
i-am schimbat urmatoarele : fise bujii, bujii, senzor temperatura, filtru de aer, filtru de benzina, ulei + filtru.
i-am curatat clapeta acceleratie, iac-ul functioneaza, egr-ul functioneaza.
nu mananca ulei (foarte putin aprox 400 ml intre schimburi, dar mai mult pierde pe la garnitura culbutori), nu mananca antigel, nu scoate fum, trage foarte bine.
nu stiu ce sa ii mai fac, ma dispera.
oare sa fie din acel senzor MAP? sa consume atat de mult din cauza lui?
daca s-a mai confruntat cineva cu o asemenea problema va rog scrieti.
orice sfat, parere este binevenita.
O zi buna
de o buna perioada de timp (aprox 2 luni) ma confrunt cu o mare problema la masinuta mea
opel astra f hatchback 5usi din '94, c18nz, 1,8i monopunct 66kw 90cp.
detaliez
am un consum de benzina foarte mare in oras, de aproximativ 18%, uneori chiar mai mult.
am fost cu ea la diagnoza si totul a iesit relativ bine.
sonda lambda functioneaza in parametri, insa totusi i-a reiesit oarecum un amestec bogat (benzina mai multa, aer mai putin)
omul la care am fost mi-a spus ca ar putea fi din senzorul MAP insa nu era foarte convins de acest lucru.
i-am schimbat urmatoarele : fise bujii, bujii, senzor temperatura, filtru de aer, filtru de benzina, ulei + filtru.
i-am curatat clapeta acceleratie, iac-ul functioneaza, egr-ul functioneaza.
nu mananca ulei (foarte putin aprox 400 ml intre schimburi, dar mai mult pierde pe la garnitura culbutori), nu mananca antigel, nu scoate fum, trage foarte bine.
nu stiu ce sa ii mai fac, ma dispera.
oare sa fie din acel senzor MAP? sa consume atat de mult din cauza lui?
daca s-a mai confruntat cineva cu o asemenea problema va rog scrieti.
orice sfat, parere este binevenita.
O zi buna
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
- marius_f
- OP
- 540 mesaje
- din 05 Jun 2008
- Astra 1994 c18nz
- Dolj
marius_f
- Mesaje scrise: 540
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 1994 c18nz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jun 2008
- Mesaj Privat
injectorul pulverizeaza foarte bine, pulverizeaza fin, i-am schimbat si oringurile
regulator ? la ce te referi? regulatorul de presiunede pe corpul injectorului? la el nu m-am uitat. se regleaza in vreun fel ?
senzorul de temperatura motor l-am schimbat in urma cu vreo 2 ani suspicionandu-l pe cel vechi, dar nu avea nimic cel vechi. o sa il pun la loc pe cel vechi.
care sunt manifestarile/simptomele unui senzor MAP defect?\
multumesc
regulator ? la ce te referi? regulatorul de presiunede pe corpul injectorului? la el nu m-am uitat. se regleaza in vreun fel ?
senzorul de temperatura motor l-am schimbat in urma cu vreo 2 ani suspicionandu-l pe cel vechi, dar nu avea nimic cel vechi. o sa il pun la loc pe cel vechi.
care sunt manifestarile/simptomele unui senzor MAP defect?\
multumesc
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
- marius_f
- OP
- 540 mesaje
- din 05 Jun 2008
- Astra 1994 c18nz
- Dolj
marius_f
- Mesaje scrise: 540
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 1994 c18nz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jun 2008
- Mesaj Privat
aveti idee cum pot desface sonda lambda de pe galerie ?
am totusi o banuiala ca ea ar fi de vina. nu cred ca a fost schimbata vreodata.
am incercat astazi sa o desfac cu o cheie inelara, dar in zadar. parca ar fi sudata de galerie. motorul era cald cand am incercat sa o desfac. mai degraba se rupea cheia decat sa se desfaca sonda.
vreau sa vad in ce stare este.
senzorul MAP cum se masoara cu aparatul de masura ?
ce valori ar trebui sa imi arate?
a
inca o problema pe care am uitat sa o precizez
cand o pornesc dimineata, porneste foarte frumos la prima cheie insa se si opreste imediat.
abia dupa a 2a sau a 3a incercare nu se mai opreste si functioneaza normal, adica sta turata in 1200-1300 ture pana se incalzeste motorul, apoi coboara pe undeva pe la 900rpm.
apropo
este normal sa aiba un relanti la cald de 900rpm, daca nu cumva mai mult ?
am totusi o banuiala ca ea ar fi de vina. nu cred ca a fost schimbata vreodata.
am incercat astazi sa o desfac cu o cheie inelara, dar in zadar. parca ar fi sudata de galerie. motorul era cald cand am incercat sa o desfac. mai degraba se rupea cheia decat sa se desfaca sonda.
vreau sa vad in ce stare este.
senzorul MAP cum se masoara cu aparatul de masura ?
ce valori ar trebui sa imi arate?
a
inca o problema pe care am uitat sa o precizez
cand o pornesc dimineata, porneste foarte frumos la prima cheie insa se si opreste imediat.
abia dupa a 2a sau a 3a incercare nu se mai opreste si functioneaza normal, adica sta turata in 1200-1300 ture pana se incalzeste motorul, apoi coboara pe undeva pe la 900rpm.
apropo
este normal sa aiba un relanti la cald de 900rpm, daca nu cumva mai mult ?
- luciraica
- ****
- 2,001 mesaje
- din 29 Oct 2011
- Astra 2006 Z16XEP
- Sibiu
luciraica
- Mesaje scrise: 2,001
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2006 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Oct 2011
- Mesaj Privat
senzorul map defect creste consumul prin scaderea performantelor motorului...
se poate masura cu un voltmetru.. de obicei are trei pini (contacte)... cel din mijloc trebuie cumva legat la voltmetru la firul rosu iar firul negru la sasiu (masa).. Daca pui contactul trebuie sa arate cca. 5 V iar daca motorul merge trebuie sa scada proportional cu turatia... Poti mai intai sa-l dai jos si sa-l cureti cu aer sub presiune...
Cu sonda lambda m-am chinuit si eu... da cu spray degripant si lasa peste noapte... este o tubulara speciala ptr. asa ceva..
Da nu cred ca e sonda...
se poate masura cu un voltmetru.. de obicei are trei pini (contacte)... cel din mijloc trebuie cumva legat la voltmetru la firul rosu iar firul negru la sasiu (masa).. Daca pui contactul trebuie sa arate cca. 5 V iar daca motorul merge trebuie sa scada proportional cu turatia... Poti mai intai sa-l dai jos si sa-l cureti cu aer sub presiune...
Cu sonda lambda m-am chinuit si eu... da cu spray degripant si lasa peste noapte... este o tubulara speciala ptr. asa ceva..
Da nu cred ca e sonda...
- marius_f
- OP
- 540 mesaje
- din 05 Jun 2008
- Astra 1994 c18nz
- Dolj
marius_f
- Mesaje scrise: 540
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 1994 c18nz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jun 2008
- Mesaj Privat
ok, merci
am sa incerc sa il masor asa.
sa vad cum reusesc sa strecor un fir de la voltmetru acolo
unul second cum imi pot da seama daca este bun? la ce sa ma uit ?
cum imi pot da seama daca este pt motorizarea mea? se tine cont de motorizare? adica 1,4 , 1,6 , 1,8 ... ?
am vazut ca si cele de cielo arata la fel. merge pus unul de cielo? ma gandesc ca o fi mai ieftin (nou) decat unul de opel.
am sa incerc sa il masor asa.
sa vad cum reusesc sa strecor un fir de la voltmetru acolo
unul second cum imi pot da seama daca este bun? la ce sa ma uit ?
cum imi pot da seama daca este pt motorizarea mea? se tine cont de motorizare? adica 1,4 , 1,6 , 1,8 ... ?
am vazut ca si cele de cielo arata la fel. merge pus unul de cielo? ma gandesc ca o fi mai ieftin (nou) decat unul de opel.
- luciraica
- ****
- 2,001 mesaje
- din 29 Oct 2011
- Astra 2006 Z16XEP
- Sibiu
luciraica
- Mesaje scrise: 2,001
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2006 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Oct 2011
- Mesaj Privat
la benzina sunt toate la fel indiferent de motorizare.. asta e un traductor universal.. la Cielo e la fel (tot GM).. Iar la celelalte marci difera doar forma si contactele.. Buna functionare se poate vedea numai in mers.. eventual cu o pompa de vid..
Ar trebui ca relanti sa fie vreo 5 V ..pe la 2000 ture vreo 4, la 3000 vreo 3, la 4000 2 Volti..
Ar trebui ca relanti sa fie vreo 5 V ..pe la 2000 ture vreo 4, la 3000 vreo 3, la 4000 2 Volti..
- luciraica
- ****
- 2,001 mesaje
- din 29 Oct 2011
- Astra 2006 Z16XEP
- Sibiu
luciraica
- Mesaje scrise: 2,001
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2006 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Oct 2011
- Mesaj Privat
la benzina sunt toate la fel indiferent de motorizare.. asta e un traductor universal.. la Cielo e la fel (tot GM).. Iar la celelalte marci difera doar forma si contactele.. Buna functionare se poate vedea numai in mers.. eventual cu o pompa de vid..
Ar trebui ca relanti sa fie vreo 5 V ..pe la 2000 ture vreo 4, la 3000 vreo 3, la 4000 2 Volti..
scoate mufa si pune niste litze pe contactul din mijloc...pune mufa inapoi asa ca sa iasa capatul litzei si asa se poate masura in mers.... fata de sasiu (masa)
Ar trebui ca relanti sa fie vreo 5 V ..pe la 2000 ture vreo 4, la 3000 vreo 3, la 4000 2 Volti..
scoate mufa si pune niste litze pe contactul din mijloc...pune mufa inapoi asa ca sa iasa capatul litzei si asa se poate masura in mers.... fata de sasiu (masa)
- marius_f
- OP
- 540 mesaje
- din 05 Jun 2008
- Astra 1994 c18nz
- Dolj
marius_f
- Mesaje scrise: 540
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 1994 c18nz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jun 2008
- Mesaj Privat
acum am inteles
o sa fac maine sau cel tarziu joi aceasta masurare si am sa scriu aici.
aceasta operatie poate fi facuta cu masina pe loc ? adica turata pe loc ?
in mers ar fi putin mai complicat, ar trebui sa trag respectivul fir pana in masina la aparatul de masura ...
apropo
astazi am desfacut catalizatorul pt o verificare ''ochiometrica'', sa vad daca e infundat.
ar trebui sa se vada prin el? adica dintr-un capat in celalalt al catalizatorului se vede exact ca printr-o teava goala.
nu am vazut semne ca ar fi fost desfacut, sudat la loc sau mai stiu eu ce.
revin cu detalii
o sa fac maine sau cel tarziu joi aceasta masurare si am sa scriu aici.
aceasta operatie poate fi facuta cu masina pe loc ? adica turata pe loc ?
in mers ar fi putin mai complicat, ar trebui sa trag respectivul fir pana in masina la aparatul de masura ...
apropo
astazi am desfacut catalizatorul pt o verificare ''ochiometrica'', sa vad daca e infundat.
ar trebui sa se vada prin el? adica dintr-un capat in celalalt al catalizatorului se vede exact ca printr-o teava goala.
nu am vazut semne ca ar fi fost desfacut, sudat la loc sau mai stiu eu ce.
revin cu detalii
- florin baltatescu
- **
- 411 mesaje
- din 20 Jan 2011
- Astra 1996 X16XEL
- Neamt
florin baltatescu
- Mesaje scrise: 411
- Locatie: Neamt
- Masina: Astra 1996 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Jan 2011
- Mesaj Privat
- luciraica
- ****
- 2,001 mesaje
- din 29 Oct 2011
- Astra 2006 Z16XEP
- Sibiu
luciraica
- Mesaje scrise: 2,001
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2006 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Oct 2011
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat