Sam 30 Mar, 2013 1:24 am
Salutare colegi,
Stiu ca s-a vorbit in multe topicuri despre aceasta spuma de pe busonul de la ulei. Am citit tot ce am gasit pe forum despre asta, dar n-am ajuns la nici o concluzie.
Am un Opel Corsa C din 2005, Z12XEP, cumparata in vara anului 2012.
Problemele principale fiind spuma, aparuta de cand au venit temperaturile scazute, si pierderea antigelului.
De prin luna august, septambrie 2012 am observat ca vasul de expansiune era aproape gol. Am complectat cu apa distilata.
Pe la inceputul lui decembrie am mers la un mecanic sa fac schimbul de antigel. El a observat ca unul dintre furtune imi lacrima la un capat, asa ca mi-a fixat mai bine colierul si mi-a spus ca aceea era cauza pierderii antigelului.
Pai dupa vreo o luna am vazut ca iara mi-a scazut una, doua degete din antigel asa ca am complectat.
La inceputul lui februarie, cand am coborat sa mai complectez cu antigel, mi-a trecut prin cap sa verific si nivelul la ulei. Nu verificasem uleiul de doua luni 😕
Scot joja, iar pe bucata cea lunga, flexibila a jojei, imediat deasupra de partea cu gradatiile observ un strat subtire de spuma. Sterg joja, o introduc inapoi, o scot din nou si totul era ok, nivelul uleiului era unde trebuie si fara spuma de data asta.
Am deschis busonul.
Surpriza mare, spuma de aproape un deget....
Am fost la mecanic, mi-a verificat instalatia de racire sa vada daca n-am iara pierdere de antigel la vreun furtunas; n-a gasit nimica si mi-a recomandat sa fac schimbul de ulei (ceea ce nu facusem cand am luat masina). Am curatat tot capacul de culbutori, furunele ce ieseau din capac, fiind pline de spuma. Am pus ulei GM 5W30 dexos2.
Spuma iara a inceput sa apara dupa doua zile, antigelul continua sa scada si sunt nevoit sa complectez cca 200-300ml/luna.
Citind articolele de pe forum, nu am reusit sa-mi dau seama daca e garnitura de chiuloasa, daca e garnitura de la distributie sau daca e doar de la condens asa ca am facut o lista de observatii/simtome:
-nivelul uleiului nu creste, ba chiar am observat o usoara scadere. Am sa mai verific maine o data nivelul si va spun sigur.
-culoarea uleiului din baie e normala, chiar si a uleiului vechi. N-are culoarea laptelui cu cacao, asa cum mi-au spus si alti mecanici, in cazul in care imi intra antigel in baie.
-masina nu scoate fum
-scuipa apa pe toba, iar cand accelerez, incepe sa curga
-nu am urme de ulei in vasul de expansiune
-am verificat inca o data furtunasele de la si pana la radiator(in mare) fara sa gasesc nici o scurgere. Urmeaza sa fac o verificare detaliata cand voi pregatii masina de primavara.
-fac plimbari scurte, cel mai des folosesc masina sa merg pana la facultate si inapoi acasa(5km dus+intors)
-temperatura apei nu trece de 90 de grade, nici in oras, nici pe exterior.
-ieri am facut un drum de 120km, am sters busonul la plecare, iar la sosire se formase un strat de aprox 1-2mm de spuma.
Cam astea sunt toate informatiile ce le am pana in momentul de fata.
Va rog sa-mi spuneti ce ar mai trebui sa verific si cam ce credeti voi ca ar fi problema. Nu vreau sa dau o groaza de bani pe garnitura de chiuloasa+manopera si sa aflu ca nu aia era problema.
Multumesc anticipat!
PS: Imi cer scuze pentru postul lung, dar am incercat sa ofer cat mai multe detalii ca sa va fie mai usor sa va dati cu parerea.