- cangri
- *******
- 5,411 mesaje
- din 24 Sep 2010
- Bucuresti
cangri
- Mesaje scrise: 5,411
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Sep 2010
- Mesaj Privat
In prezent, inainte de lansarea unor modele noi de autovehicule, prototipurile acestora parcurg mii de kilometri in conditii extrem de dificile, multe dintre aceste teste avand loc pe piste de testare construite special in acest scop. Opel dispune de mai multe unitati de acest tip, cea mai mare dintre acestea fiind situata in Dudenhofen, la aproximativ 50 de kilometri distanta de uzina principala si de Centrul International de Dezvoltare Tehnologica Opel din Russelsheim.
La Opel, testele dificile au traditie indelungata
In urma cu 60 de ani, in 1951, compania a inceput sa utilizeze primul sau centru de testare complet echipat, situat in imediata apropiere a uzinei din Russelsheim. Astfel, Opel a devenit unul dintre primii producatori auto din Germania cu o astfel de unitate de testare moderna. Ridicarea unitatii cu o suprafata de 150.000 m2 a durat cinci luni. Dupa terminarea lucrarilor, Opel a mutat in aceasta unitate o parte dintre testele pe care le efectua pe drumurile publice, protejand astfel prototipurile de o atentie nedorita si privirile iscoditoare.
Pe langa o pista pentru viteza ridicata cu o lungime de 1.500 de metri si un carosabil "obisnuit", era necesar ca modelele Opel sa fie testate si pe suprafete pavate. In acel moment, centrul de testare dispunea de numeroase suprafete speciale de testare, inclusiv o pista cu denivelari si o suprafata asfaltata cu numeroase serpentine pentru a testa sasiul, suspensiile rotilor, amortizoarele si sistemul de directie. In zona de testare existau, de asemenea, zone acoperite cu pietris si macadam, precum si suprafete cu nisip fin si de trecere prin apa. Numarul mare de sectiuni cu pante abrupte, cu grad de inclinare de pana la 30% - importante pentru testarea transmisiei, a performantei de deplasare in rampa, precum si plecarea de pe loc si efectul de franare - reprezentau un fel de axa centrala pe circuitul de testare. Portiunea de patinare, o zona alunecoasa amenajata pe o suprafata de beton, avea rolul de a le permite expertilor Opel sa verifice geometria directiei, sa stabileasca unghiurile de patinare si sa testeze sub-virarea si supra-virarea in viraje stranse.
1920: Pista de curse Opel pentru testarea modelelor, sporturi cu motor si evenimente promotionale
Opel a inceput testarea autovehiculelor in Russelsheim in anul 1903. Suprafata de mici dimensiuni in forma de oval situata in perimetrul uzinei, utilizata in special drept circuit pentru testarea autovehiculelor si a bicicletelor, a devenit in curand prea mica. Astfel, producatorul auto a inaugurat in 1920 pista de curse cu o lungime de 1.5 km, de la "Schonauer Hof", in partea de sud a unitatii de productie. Pista era utilizata, de asemenea, pentru sporturi cu motor si curse de ciclism, iar experimentele lui Fritz von Opel cu autovehiculul propulsat de o racheta au fost desfasurate in acelasi loc. Curbele cu raza mica (de pana la 32 de grade) de pe pista de curse in forma de oval permiteau atingerea unor viteze de 140 km/h, transformand motodromul intr-unul dintre putinele traseele din lume pe care se putea circula la cele mai ridicate viteze ale vremii si in prima pista permanenta de curse pentru autovehicule si motociclete din Germania. Pe aceeasi pista erau organizate ocazional evenimente promotionale, precum prezentarea din anul 1924 a celor peste 100 de unitati produse intr-o singura zi din modelul de 4/12 CP, cunoscut sub denumirea de "Laubfrosch" (brotacel). Circuitul poate fi vizitat si in prezent, reprezentand o destinatie pentru amatorii de drumetii si de plimbari.
Din 1966 pana in prezent: centrul Dudenhofen de testare de inalta performanta
In 1966, Opel a construit un nou centru de testare in Dudenhofen, cu rolul de succesor al unitatii de testare inaugurate de Opel in 1951 - acolo unde in prezent se afla centrele de dezvoltare, precum laboratorul de studiere a compatibilitatii electromagnetice, centrul de simulare a accidentelor si alte bancuri de testare. In Dudenhofen au fost construite combinatii ingenioase de drumuri si trasee cu o lungime initiala totala de 33 km pentru a testa rezistenta si fiabilitatea autovehiculelor in conditii extreme.
In ultimii zece ani, suprafata pistelor din centrul de testare a crescut cu 50%, astfel incat in prezent exista aproximativ 60 de kilometri de piste de testare, de la suprafete pentru masurarea nivelului de confort si de zgomot, piste de "tortura", trasee montane si pana la circuitul de mare viteza.
Inovatiile in materie de tehnologie si motoare influenteaza, de asemenea, infrastructura si activitatile de zi cu zi din Dudenhofen. De exemplu, noua statie de alimentare din acest perimetru cuprinde, in prezent, 18 tipuri diferite de carburanti si au fost prevazute statii de incarcare pentru autovehiculele electrice. Reducerea impactului asupra mediului inconjurator joaca un rol important in ceea ce priveste testarea trenurilor de rulare, precum si a activitatilor desfasurate in centrul de testare. De exemplu, este reciclat un procent de 90% din apa utilizata in spalatoria auto.
Creierul din spatele centrului de testare unde sunt angajati aproximativ 300 de oameni il reprezinta sistemul "Electronic Proving Ground Management". De exemplu, sistemul controleaza traficul si autorizatiile de acces pe piste si pune la dispozitie informatii exacte cu privire la conditiile meteorologice. O alta noutate o reprezinta echipa de gestionare a evenimentelor, care permite si accesul publicului in zona. Si face acest lucru cu un mare succes: in prezent, centrul de testare Dudenhofen este vizitat anual de pana la 10.000 de persoane cu ocazia evenimentelor si a cursurilor de instruire pentru soferi.
Dezvoltarea sasiurilor in perimetrul centrului de testare Pferdsfeld
Din 2005, centrul de testare Dudenhofen este completat de centrul Pferdsfeld, situat in apropiere de Bad Sobernheim, in Rhineland-Palatinate. Zona respectiva a facut parte din baza aeriana germana, iar fosta pista de decolare a fost adaptata pentru a permite efectuarea testelor. In timp ce testele de rezistenta si cele efectuate cu prototipuri au loc in Dudenhofen, specialistii din centrul Pferdsfeld lucreaza in special la dezvoltarea sasiurilor.
La Opel, testele dificile au traditie indelungata
In urma cu 60 de ani, in 1951, compania a inceput sa utilizeze primul sau centru de testare complet echipat, situat in imediata apropiere a uzinei din Russelsheim. Astfel, Opel a devenit unul dintre primii producatori auto din Germania cu o astfel de unitate de testare moderna. Ridicarea unitatii cu o suprafata de 150.000 m2 a durat cinci luni. Dupa terminarea lucrarilor, Opel a mutat in aceasta unitate o parte dintre testele pe care le efectua pe drumurile publice, protejand astfel prototipurile de o atentie nedorita si privirile iscoditoare.
Pe langa o pista pentru viteza ridicata cu o lungime de 1.500 de metri si un carosabil "obisnuit", era necesar ca modelele Opel sa fie testate si pe suprafete pavate. In acel moment, centrul de testare dispunea de numeroase suprafete speciale de testare, inclusiv o pista cu denivelari si o suprafata asfaltata cu numeroase serpentine pentru a testa sasiul, suspensiile rotilor, amortizoarele si sistemul de directie. In zona de testare existau, de asemenea, zone acoperite cu pietris si macadam, precum si suprafete cu nisip fin si de trecere prin apa. Numarul mare de sectiuni cu pante abrupte, cu grad de inclinare de pana la 30% - importante pentru testarea transmisiei, a performantei de deplasare in rampa, precum si plecarea de pe loc si efectul de franare - reprezentau un fel de axa centrala pe circuitul de testare. Portiunea de patinare, o zona alunecoasa amenajata pe o suprafata de beton, avea rolul de a le permite expertilor Opel sa verifice geometria directiei, sa stabileasca unghiurile de patinare si sa testeze sub-virarea si supra-virarea in viraje stranse.
1920: Pista de curse Opel pentru testarea modelelor, sporturi cu motor si evenimente promotionale
Opel a inceput testarea autovehiculelor in Russelsheim in anul 1903. Suprafata de mici dimensiuni in forma de oval situata in perimetrul uzinei, utilizata in special drept circuit pentru testarea autovehiculelor si a bicicletelor, a devenit in curand prea mica. Astfel, producatorul auto a inaugurat in 1920 pista de curse cu o lungime de 1.5 km, de la "Schonauer Hof", in partea de sud a unitatii de productie. Pista era utilizata, de asemenea, pentru sporturi cu motor si curse de ciclism, iar experimentele lui Fritz von Opel cu autovehiculul propulsat de o racheta au fost desfasurate in acelasi loc. Curbele cu raza mica (de pana la 32 de grade) de pe pista de curse in forma de oval permiteau atingerea unor viteze de 140 km/h, transformand motodromul intr-unul dintre putinele traseele din lume pe care se putea circula la cele mai ridicate viteze ale vremii si in prima pista permanenta de curse pentru autovehicule si motociclete din Germania. Pe aceeasi pista erau organizate ocazional evenimente promotionale, precum prezentarea din anul 1924 a celor peste 100 de unitati produse intr-o singura zi din modelul de 4/12 CP, cunoscut sub denumirea de "Laubfrosch" (brotacel). Circuitul poate fi vizitat si in prezent, reprezentand o destinatie pentru amatorii de drumetii si de plimbari.
Din 1966 pana in prezent: centrul Dudenhofen de testare de inalta performanta
In 1966, Opel a construit un nou centru de testare in Dudenhofen, cu rolul de succesor al unitatii de testare inaugurate de Opel in 1951 - acolo unde in prezent se afla centrele de dezvoltare, precum laboratorul de studiere a compatibilitatii electromagnetice, centrul de simulare a accidentelor si alte bancuri de testare. In Dudenhofen au fost construite combinatii ingenioase de drumuri si trasee cu o lungime initiala totala de 33 km pentru a testa rezistenta si fiabilitatea autovehiculelor in conditii extreme.
In ultimii zece ani, suprafata pistelor din centrul de testare a crescut cu 50%, astfel incat in prezent exista aproximativ 60 de kilometri de piste de testare, de la suprafete pentru masurarea nivelului de confort si de zgomot, piste de "tortura", trasee montane si pana la circuitul de mare viteza.
Inovatiile in materie de tehnologie si motoare influenteaza, de asemenea, infrastructura si activitatile de zi cu zi din Dudenhofen. De exemplu, noua statie de alimentare din acest perimetru cuprinde, in prezent, 18 tipuri diferite de carburanti si au fost prevazute statii de incarcare pentru autovehiculele electrice. Reducerea impactului asupra mediului inconjurator joaca un rol important in ceea ce priveste testarea trenurilor de rulare, precum si a activitatilor desfasurate in centrul de testare. De exemplu, este reciclat un procent de 90% din apa utilizata in spalatoria auto.
Creierul din spatele centrului de testare unde sunt angajati aproximativ 300 de oameni il reprezinta sistemul "Electronic Proving Ground Management". De exemplu, sistemul controleaza traficul si autorizatiile de acces pe piste si pune la dispozitie informatii exacte cu privire la conditiile meteorologice. O alta noutate o reprezinta echipa de gestionare a evenimentelor, care permite si accesul publicului in zona. Si face acest lucru cu un mare succes: in prezent, centrul de testare Dudenhofen este vizitat anual de pana la 10.000 de persoane cu ocazia evenimentelor si a cursurilor de instruire pentru soferi.
Dezvoltarea sasiurilor in perimetrul centrului de testare Pferdsfeld
Din 2005, centrul de testare Dudenhofen este completat de centrul Pferdsfeld, situat in apropiere de Bad Sobernheim, in Rhineland-Palatinate. Zona respectiva a facut parte din baza aeriana germana, iar fosta pista de decolare a fost adaptata pentru a permite efectuarea testelor. In timp ce testele de rezistenta si cele efectuate cu prototipuri au loc in Dudenhofen, specialistii din centrul Pferdsfeld lucreaza in special la dezvoltarea sasiurilor.
nmihai
- Mesaje scrise: 43
- Locatie: Cluj
- Masina: Corsa 2003 z12xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Feb 2011
- Mesaj Privat
- lucio85
- ******
- 4,964 mesaje
- din 14 Feb 2010
- Astra 2010 a17dtr
- Gorj
lucio85
- Mesaje scrise: 4,964
- Locatie: Gorj
- Masina: Astra 2010 a17dtr
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Feb 2010
- Mesaj Privat
- calotescu2007
- **
- 72 mesaje
- din 13 Dec 2009
- Frontera 1996 x22xe
- Timis
calotescu2007
- Mesaje scrise: 72
- Locatie: Timis
- Masina: Frontera 1996 x22xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Dec 2009
- Mesaj Privat
- cangri
- *******
- 5,411 mesaje
- din 24 Sep 2010
- Bucuresti
cangri
- Mesaje scrise: 5,411
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Sep 2010
- Mesaj Privat
Stiati ca..
1. Adam Opel, fondatorul marcii din Russelsheim, a debutat in industria auto prin largirea gamei de echipamente pe care le construia la fabrica sa. Initial, Adam Opel fabrica biciclete si a trecut ulterior la masini de cusut. Productia de automobile a inceput in anul 1899, cand Adam Opel a semnat un contract cu fermierul Friedrich Lutzmann, din Dassau, Germania. Impreuna, cei doi au inceput sa produca automobile la fabrica lor din Anhalt. Cei doi fii ai lui Adam Opel au lucrat apoi in parteneriat cu Lutzmann si au dezvoltat primul lor automobil, care era produs la noua lor fabrica din Russelsheim. Primul model de creatie 100% Opel s-a intitulat Lutzmann.
2. In 1901, Adam Opel se separa de Lutzmann si semneaza un contract cu francezul Alexandre Darracq. Impreuna, au produs modele Darracq si le-au vandut sub marca Opel-Darracq. Aceste modele aveau caroserii Opel montate pe sasiuri Darracq. Marca Darracq a fost cumparata ulterior de catre italienii de la Alfa, care i-au schimbat numele in Alfa Romeo.
3. Tot in anul 1901, Opel a construit prima motocicleta. Iar modelul Opel 10/12 hp (primul model al fratilor Opel) a debutat la Salonul Auto de la Hamburg in toamna anului 1902.
4. In 1909, Opel a construit modelul 4/8 hp. Acest model era cunoscut in Germania ca fiind "masina doctorului" si a devenit extrem de populara printre acestia. Doctorii apreciau fiabilitatea si robustetea modelului si il foloseau pentru a face vizite la domiciliu.
5. Productia de masini de cusut Opel a fost oprita in anul 1911 din intamplare, deoarece fabrica a fost incendiata in acel an si a ars aproape in intregime. Din acel moment, Opel a hotarat sa se concentreze pe productia de automobile.
6. Pana in anul 1914, Opel devenise cel mai important producator de automobile din Germania, iar in anul 1920 a fost primul producator german de masini care a incorporat o linie de asamblare in fabrica sa.
7. General Motors a cumparat 80% din actiunile Opel in anul 1929, si a creat prima banca a unui producator de automobile din Germania. Aceasta banca avea rolul de a finanta investitiile si vanzarile in rate. Doi ani mai tarziu, GM a achizitionat restul de 20% din actiunile Opel si a transformat compania intr-o filiala a General Motors. La acea vreme, cei 13.000 angajati Opel produceau 500 de automobile si 6.000 biciclete zilnic.
8. Opel este primul producator de automobile din lume care a creat o masina de productie cu o caroserie autoportanta. Acest lucru se intampla in anul 1935, iar modelul in cauza era Opel Olympia. Aceasta proprietate a fost patentata de Opel, care a realizat unul dintre cele mai importante inovatii din istoria automobilelor.
9. Anul 1937 a reprezentat sfarsitul productiei de biciclete pentru fabricile Opel, care devenisera cele mai mari uzinede acest gen din lume. Liniile de productie de biciclete au fost vandute companiei NSU, care a fabricat ulterior si automobile.
10. De-a lungul timpului, sigla Opel nu a ramas neschimbata. Pana in 1937, logo-ul Opel era un Zeppelin amplasat intr-un cerc. Acest simbol a fost schimbat deoarece zeppelin-urile nu mai erau un mijloc de transport apreciat, moment in care Opel a trecut la noua sa sigla, care semnifica un fulger. Fulgerul a fost ales datorita celui mai celebru model de la acea vreme al producatorului german – camionul Opel Blitz. Pana la lansarea lui Insignia, sigla Opel a ramas aproape neschimbata. Introducerea lui Opel Insignia a dus la incorporarea literelor "OPEL" in sigla, care a primit un aspect tridimensional.
11. In anul 1941, Opel nu a produs nicio masina, desi in 1940 au fabricat 5.420 unitati, iar in 1939 au produs 90.858 automobile. Anul 1942 a fost la fel de nefast ca 1941, doar 3 automobile iesind pe poarta fabricii Opel in acel an. Cel mai trist an din istoria interbelica a lui Opel este cu siguranta 1944, cand fabricile din Russelsheim si Brandenburg au fost distruse de bombardamentele aliatilor. Desi primul model postbelic Opel a fost un camion Blitz de 1.5 tone – fabricat in 1946, productia a revenit la nivelul normal abia in anul 1951, cand Opel a introdus modelul Kapitan.
12. La finele celui de-al doilea razboi mondial, sovieticii au dezasamblat linia de productie a lui Opel Kadett. Linia de fabricatie a lui Kadett a fost mutata in Rusia, iar acesta a fost transformat cu forta in Moskvich 400/401.
13. Opel a fost cel mai mare producator de automobile din Germania in anul 1972, cand avea o cota de piata de 20.4%.
14. Intre anii 1976 si 1980, modelele fabricate de Isuzu erau vandute sub sigla Opel pe unele piete, fara ca intre masinile fabricate de cele doua marci sa existe vreo legatura. Colaborarea dintre cei doi producatori a continuat ulterior, cand Isuzu a furnizat motoare diesel pentru anumite modele Opel din anii 1990, cum ar fi Opel Astra 1.7 DTI.
15. In anii 1980, Opel a fost primul producator german care a introdus un convertor catalitic pe toate modelele sale alimentate cu benzina.
16. Opel a fost primul producator de automobile german care a introdus un sistem de siguranta cu tetiere active pentru scaunele din fata ale modelelor sale. A fost vorba de Astra, Zafira, Vectra si Omega.
17. Opel este primul producator german care si-a dechis o fabrica de asamblare in Polonia, fiind urmat ulterior de catre alti producatori din Germania.
18. Opel a creat un nou segment de nisa in anul 2000, cand a inceput productia modelului Agila. La acea vreme, Opel Agila era un microvan, primul model de acest gen din Germania. Opel Agila A este derivat din modelul Suzuki Wagon R.
19. Sloganul "Das Auto", utilizat astazi de Volkswagen, a fost folosit pentru prima data de Opel si se referea la Opel Kadett B, model lansat in anii '60.
20. Modelele Opel au fost vandute pe numeroase piete cu diferite nume. Spre exemplu, in Statele Unite ale Americii modelele Opel erau vandute sub sigla Saturn, desi intre anii 1958 si 1975 acestea au fost vandute chiar sub sigla Opel de catre dealerii Buick. In Australia, modelele Opel sunt vandute sub sigla Holden, pe cand in America Latina acestea sunt vandute sub sigla Chevrolet. Unele modele Opel au fost vandute in Statele Unite ale Americii chiar si sub sigla Pontiac, Pontiac Solstice fiind echivalentul american al lui Opel GT.
1. Adam Opel, fondatorul marcii din Russelsheim, a debutat in industria auto prin largirea gamei de echipamente pe care le construia la fabrica sa. Initial, Adam Opel fabrica biciclete si a trecut ulterior la masini de cusut. Productia de automobile a inceput in anul 1899, cand Adam Opel a semnat un contract cu fermierul Friedrich Lutzmann, din Dassau, Germania. Impreuna, cei doi au inceput sa produca automobile la fabrica lor din Anhalt. Cei doi fii ai lui Adam Opel au lucrat apoi in parteneriat cu Lutzmann si au dezvoltat primul lor automobil, care era produs la noua lor fabrica din Russelsheim. Primul model de creatie 100% Opel s-a intitulat Lutzmann.
2. In 1901, Adam Opel se separa de Lutzmann si semneaza un contract cu francezul Alexandre Darracq. Impreuna, au produs modele Darracq si le-au vandut sub marca Opel-Darracq. Aceste modele aveau caroserii Opel montate pe sasiuri Darracq. Marca Darracq a fost cumparata ulterior de catre italienii de la Alfa, care i-au schimbat numele in Alfa Romeo.
3. Tot in anul 1901, Opel a construit prima motocicleta. Iar modelul Opel 10/12 hp (primul model al fratilor Opel) a debutat la Salonul Auto de la Hamburg in toamna anului 1902.
4. In 1909, Opel a construit modelul 4/8 hp. Acest model era cunoscut in Germania ca fiind "masina doctorului" si a devenit extrem de populara printre acestia. Doctorii apreciau fiabilitatea si robustetea modelului si il foloseau pentru a face vizite la domiciliu.
5. Productia de masini de cusut Opel a fost oprita in anul 1911 din intamplare, deoarece fabrica a fost incendiata in acel an si a ars aproape in intregime. Din acel moment, Opel a hotarat sa se concentreze pe productia de automobile.
6. Pana in anul 1914, Opel devenise cel mai important producator de automobile din Germania, iar in anul 1920 a fost primul producator german de masini care a incorporat o linie de asamblare in fabrica sa.
7. General Motors a cumparat 80% din actiunile Opel in anul 1929, si a creat prima banca a unui producator de automobile din Germania. Aceasta banca avea rolul de a finanta investitiile si vanzarile in rate. Doi ani mai tarziu, GM a achizitionat restul de 20% din actiunile Opel si a transformat compania intr-o filiala a General Motors. La acea vreme, cei 13.000 angajati Opel produceau 500 de automobile si 6.000 biciclete zilnic.
8. Opel este primul producator de automobile din lume care a creat o masina de productie cu o caroserie autoportanta. Acest lucru se intampla in anul 1935, iar modelul in cauza era Opel Olympia. Aceasta proprietate a fost patentata de Opel, care a realizat unul dintre cele mai importante inovatii din istoria automobilelor.
9. Anul 1937 a reprezentat sfarsitul productiei de biciclete pentru fabricile Opel, care devenisera cele mai mari uzinede acest gen din lume. Liniile de productie de biciclete au fost vandute companiei NSU, care a fabricat ulterior si automobile.
10. De-a lungul timpului, sigla Opel nu a ramas neschimbata. Pana in 1937, logo-ul Opel era un Zeppelin amplasat intr-un cerc. Acest simbol a fost schimbat deoarece zeppelin-urile nu mai erau un mijloc de transport apreciat, moment in care Opel a trecut la noua sa sigla, care semnifica un fulger. Fulgerul a fost ales datorita celui mai celebru model de la acea vreme al producatorului german – camionul Opel Blitz. Pana la lansarea lui Insignia, sigla Opel a ramas aproape neschimbata. Introducerea lui Opel Insignia a dus la incorporarea literelor "OPEL" in sigla, care a primit un aspect tridimensional.
11. In anul 1941, Opel nu a produs nicio masina, desi in 1940 au fabricat 5.420 unitati, iar in 1939 au produs 90.858 automobile. Anul 1942 a fost la fel de nefast ca 1941, doar 3 automobile iesind pe poarta fabricii Opel in acel an. Cel mai trist an din istoria interbelica a lui Opel este cu siguranta 1944, cand fabricile din Russelsheim si Brandenburg au fost distruse de bombardamentele aliatilor. Desi primul model postbelic Opel a fost un camion Blitz de 1.5 tone – fabricat in 1946, productia a revenit la nivelul normal abia in anul 1951, cand Opel a introdus modelul Kapitan.
12. La finele celui de-al doilea razboi mondial, sovieticii au dezasamblat linia de productie a lui Opel Kadett. Linia de fabricatie a lui Kadett a fost mutata in Rusia, iar acesta a fost transformat cu forta in Moskvich 400/401.
13. Opel a fost cel mai mare producator de automobile din Germania in anul 1972, cand avea o cota de piata de 20.4%.
14. Intre anii 1976 si 1980, modelele fabricate de Isuzu erau vandute sub sigla Opel pe unele piete, fara ca intre masinile fabricate de cele doua marci sa existe vreo legatura. Colaborarea dintre cei doi producatori a continuat ulterior, cand Isuzu a furnizat motoare diesel pentru anumite modele Opel din anii 1990, cum ar fi Opel Astra 1.7 DTI.
15. In anii 1980, Opel a fost primul producator german care a introdus un convertor catalitic pe toate modelele sale alimentate cu benzina.
16. Opel a fost primul producator de automobile german care a introdus un sistem de siguranta cu tetiere active pentru scaunele din fata ale modelelor sale. A fost vorba de Astra, Zafira, Vectra si Omega.
17. Opel este primul producator german care si-a dechis o fabrica de asamblare in Polonia, fiind urmat ulterior de catre alti producatori din Germania.
18. Opel a creat un nou segment de nisa in anul 2000, cand a inceput productia modelului Agila. La acea vreme, Opel Agila era un microvan, primul model de acest gen din Germania. Opel Agila A este derivat din modelul Suzuki Wagon R.
19. Sloganul "Das Auto", utilizat astazi de Volkswagen, a fost folosit pentru prima data de Opel si se referea la Opel Kadett B, model lansat in anii '60.
20. Modelele Opel au fost vandute pe numeroase piete cu diferite nume. Spre exemplu, in Statele Unite ale Americii modelele Opel erau vandute sub sigla Saturn, desi intre anii 1958 si 1975 acestea au fost vandute chiar sub sigla Opel de catre dealerii Buick. In Australia, modelele Opel sunt vandute sub sigla Holden, pe cand in America Latina acestea sunt vandute sub sigla Chevrolet. Unele modele Opel au fost vandute in Statele Unite ale Americii chiar si sub sigla Pontiac, Pontiac Solstice fiind echivalentul american al lui Opel GT.
Alexel_YAN- Suspendat
- 8 mesaje
- din 21 Oct 2011
- Astra 2001 Z16XE
- Buzau
Alexel_YAN- Mesaje scrise: 8
- Locatie: Buzau
- Masina: Astra 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Oct 2011
- Mesaj Privat
- gabiopel
- *******
- 5,581 mesaje
- din 23 Sep 2007
- Astra 2002 Y20 DTH-2.0 DTI
- Buzau
gabiopel
- Mesaje scrise: 5,581
- Locatie: Buzau
- Masina: Astra 2002 Y20 DTH-2.0 DTI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Sep 2007
- Mesaj Privat
EL-GABRY- Suspendat
- 1,472 mesaje
- din 15 Jul 2009
- Neamt
EL-GABRY- Mesaje scrise: 1,472
- Locatie: Neamt
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jul 2009
- Mesaj Privat
Un articol foarte frumos despre asta (inclusiv poze), se poate citi aici.
Mentionez ca prima mea masina a fost un Kadett E (1987), 1.6D, inscris pe o fundatie. Consumul era senzational de mic si piesele pe toate drumurile, am folosit si de la Cielo. Apoi dupa un periplu pe un Golf III 1.6-101CP (AFT), am revenit la Opel (Corsa C, 1.0, Z10XEP). Din nou am trecut in cealalta tabara (Fabia 1.9TDI - ATD) si acum sunt posesorul unui Opel Astra H 1.3CDTI din 2007.
Ideea este ca prima masina nu o voi uita niciodata (exact ca o partida de sex ), cat de mandru eram sa ma urc in Kadett-ul meu alb si sa fac ture prin oras, fara rost.
Ce modele ati avut de pe acolo? Ce modele vechi va plac? Stiati ca numele Moskvich este legat de Opel (eu nu)?
Mentionez ca prima mea masina a fost un Kadett E (1987), 1.6D, inscris pe o fundatie. Consumul era senzational de mic si piesele pe toate drumurile, am folosit si de la Cielo. Apoi dupa un periplu pe un Golf III 1.6-101CP (AFT), am revenit la Opel (Corsa C, 1.0, Z10XEP). Din nou am trecut in cealalta tabara (Fabia 1.9TDI - ATD) si acum sunt posesorul unui Opel Astra H 1.3CDTI din 2007.
Ideea este ca prima masina nu o voi uita niciodata (exact ca o partida de sex ), cat de mandru eram sa ma urc in Kadett-ul meu alb si sa fac ture prin oras, fara rost.
Ce modele ati avut de pe acolo? Ce modele vechi va plac? Stiati ca numele Moskvich este legat de Opel (eu nu)?
- Bunicu
- ****
- 2,191 mesaje
- din 11 Dec 2008
- Astra 2003 Y20DTH
- Ialomita
Bunicu
- Mesaje scrise: 2,191
- Locatie: Ialomita
- Masina: Astra 2003 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Dec 2008
- Mesaj Privat
EL-GABRY- Suspendat
- 1,472 mesaje
- din 15 Jul 2009
- Neamt
EL-GABRY- Mesaje scrise: 1,472
- Locatie: Neamt
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jul 2009
- Mesaj Privat
Un articol foarte frumos despre asta (inclusiv poze), se poate citi aici.
Mentionez ca prima mea masina a fost un Kadett E (1987), 1.6D, inscris pe o fundatie. Consumul era senzational de mic si piesele pe toate drumurile, am folosit si de la Cielo. Apoi dupa un periplu pe un Golf III 1.6-101CP (AFT), am revenit la Opel (Corsa C, 1.0, Z10XEP). Din nou am trecut in cealalta tabara (Fabia 1.9TDI - ATD) si acum sunt posesorul unui Opel Astra H 1.3CDTI din 2007.
Ideea este ca prima masina nu o voi uita niciodata (exact ca o partida de sex ), cat de mandru eram sa ma urc in Kadett-ul meu alb si sa fac ture prin oras, fara rost.
Ce modele ati avut de pe acolo? Ce modele vechi va plac? Stiati ca numele Moskvich este legat de Opel (eu nu)?
Mentionez ca prima mea masina a fost un Kadett E (1987), 1.6D, inscris pe o fundatie. Consumul era senzational de mic si piesele pe toate drumurile, am folosit si de la Cielo. Apoi dupa un periplu pe un Golf III 1.6-101CP (AFT), am revenit la Opel (Corsa C, 1.0, Z10XEP). Din nou am trecut in cealalta tabara (Fabia 1.9TDI - ATD) si acum sunt posesorul unui Opel Astra H 1.3CDTI din 2007.
Ideea este ca prima masina nu o voi uita niciodata (exact ca o partida de sex ), cat de mandru eram sa ma urc in Kadett-ul meu alb si sa fac ture prin oras, fara rost.
Ce modele ati avut de pe acolo? Ce modele vechi va plac? Stiati ca numele Moskvich este legat de Opel (eu nu)?
- Libra
- ******
- 4,041 mesaje
- din 24 Mai 2005
- Astra 2002 Y17DTI
- Oradea
Libra
- Mesaje scrise: 4,041
- Locatie: Oradea
- Masina: Astra 2002 Y17DTI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Mai 2005
- Mesaj Privat
- cangri
- *******
- 5,411 mesaje
- din 24 Sep 2010
- Bucuresti
cangri
- Mesaje scrise: 5,411
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Sep 2010
- Mesaj Privat
In anul 1862, Adam Opel a folosit atelierul de lacatusarie al tatalui sau din Russelsheim, Germania, pentru a produce masini de cusut. Afacerea porneste. In curand se vand biciclete, iar in 1886, prima bicicleta, modelul "Velociped" are lansarea de piata.
Bicicletele de la Russelsheim devin rapid foarte populare. Pana la mijlocul anilor 20, Opel devenise cel mai mare producator de biciclete din lume. Intre timp, motocicletele fusesera adaugate pe lista de produse. Istoria automobilistica a Opel incepe in 1899, compania fiind al doilea cel mai vechi producator auto german, dupa Daimler-Benz.
In toamna anului 1902, Opel prezinta modelul "Lutzmann Motorcar Patent" cu un motor de 10/12 cp. Masinile se bucura repede de crestere in popularitate: pana in 1906, deja mai mult de 1.000 de astfel de vehicule au iesit de pe linia de productie. Pana in 1914, Opel isi depasise toti competitorii devenind cel mai mare producator auto din Germania.
Marca isi construieste numele ca producator de modele accesibile ce devin succese de vanzari, precum "Doktorwagen" (1909) sau "Puppchen" (1914). Aceste modele se afla la baza etosului companiei de a livra autovehicule de calitate, de incredere si accesibile unor segmente largi de clienti.
Anii 1920 incorporeaza spiritul ce reprezinta si azi Opel. Aceasta este perioada vehiculelor "Laubfrosch" (ro. Broscuta de copac) si "Rakete" (ro. racheta). Micul 4/12 cp este cunoscut dupa porecla "Laubfrosch" sau "Broscuta de copac" datorita culorii verde deschis. In 1924, Opel este primul producator auto german ce foloseste o linie automata de asamblare.
In plus, compania incepe teste spectaculoase cu vehicule racheta, ce tin prima pagina a ziarelor. De exemplu, in 1928, modelul racheta al Opel depaseste recordul de viteza pe uscat pe pista de curse Berlin Avus. Fritz von Opel atinge o viteza de 238 km/h, de neimaginat in acele vremuri. Un an mai tarziu, Opel vizeaza cerul: al sau Opel-Sander RAK1 decoleaza dintr-o mare piata din Frankfurt, devenind primul zbor public cu racheta cu pilot, desi a fost unul scurt.
1929 inseamna inceputul vremurilor grele pentru industria auto. Milioane de oameni isi pierd slujbele in criza economica mondiala. Economia globala se prabuseste ca un castel de carti de joc la "sfarsitul nebunilor ani 20". Totusi, Opel reactioneaza rapid si gaseste un partener puternic in gigantul american General Motors. Producatorul din Russelsheim isi permite consolidarea pozitiei in piata si in 1935 este capabil sa ridice productia anuala peste valoarea de 100.000 de vehicule.
Printre produse se afla si noul camion "Blitz" produs la fabrica Brandenburg. La acel moment, producatorul din Russelsheim lanseaza o inovatie tehnica: Olympia este primul vehicul German produs cu o caroserie autoportanta facuta doar din otel. Un an mai tarziu, compania pune fundatia pentru o poveste de succes de 75 de ani in clasa compacta, poveste ajunsa pana in zilele noastre. Incepand de la primul Kadett, exista o traditie pana la familia Astra actuala. Pana in 1936, Opel este cel mai mare producator auto din Europa.
Dupa ce productia civila a fost suspendata in razboi, Opel isi reia activitatea in perioada reconstructiei Germaniei. Miracolul economic german este asociat cu multe denumiri ale modelelor Opel, precum Olympia, Olympia Rekord, Rekord P1 si Kapitan, in timp ce multe gospodarii sunt echipate cu frigiderele Opel numite "Frigidaire". In 1962, an ce coincide cu aniversarea a 100 de ani de la infiintarea Opel, a doua fabrica a marcii este deschisa la Bochum, unde se produce noul Kadett.
In anii 60 se nasc numeroase noi modele ce consolideaza reputatia sportiva si emotionala a Opel, inclusiv legendarele si iconicele Commodore, Manta si GT. Opel are de asemenea o prezenta puternica in segmentul superior cu prestigioasele modele KAD (Kapitan, Admiral, Diplomat), inlocuite ulterior de Senator si Monza.
In 1971, modelul Opel cu numarul 10 milioane iese de pe linia de asamblare. In acelasi an, Georg von Opel ce conduce un Opel GT depaseste recordul de viteza pentru propulsia cu baterie prin atingerea a 188 km/h. Aceasta este dovada ca Opel a avut subiectul electro mobilitatii pe agenda sa cu decade inainte ca alticineva sa se fi gandit la el. In zilele noastre, Opel este un pionier in acest domeniu: modelul Ampera cu 111 kW (150 cp) ce este dotat cu sistemul revolutionar de extindere a autonomiei este primul autovehicul electric din lume care nu este limitat de autonomia bateriei.
In 1972, Opel este cel mai de succes producator auto al Germaniei. O noua gama de modele se naste la Russelsheim si se centreza pe siguranta, consum si ecologie. A cincea generatie Kadett, pentru prima oara cu tractiune fata, are un coeficient aerodinamic de CD 0.39, facandu-l unul dintre cele mai aerodinamice modele compacte. Aceste cifre record sunt continuate de Omega A (CD 0.2 si de Calibra (CD 0.26). In anii 1980, subiectul controlului emisiilor devine focusul principal. Opel este printre pionieri. Marca de la Russelsheim este prima companie germana care ofera o flota completa cu convertor catalitic. Din 1989, toate modelele sale sunt dotate cu aceasta tehnologie.
In 1991, sistemul de siguranta Opel debuteaza pe Astra. Include protectie la impact lateral, suport in scaune si centuri tensinate. Marca demonstreaza din nou ca stabileste trenduri prin noul Frontera. Vehiculul destinat timpului liber este unul dintre precursorii miscarii SUV si se impune rapid ca lider in segment. In 1992, Opel deschide portile fabricii Eisenach - la acel moment cea mai moderna fabrica din lume.
Apoi Opel lanseaza mai multe modele: in 1997 Opel devine primul producator european ce introduce un motor economic cu trei cilindri pe modelul Corsa. In 1999, Zafira isi face debutul. Compania din Russelsheim pune fundatia segmentului monovolumelor compacte ce va exploda ulterior si revolutioneaza flexibilitatea pentru automobilele de familie. In acelasi an, Opel sarbatoreste un jubliu de produs: 50 de milioane de masini Opel produse.
Cu lansarea Insignia in 2008, Opel incepe repozitionarea marcii. Noile modele incep o noua filozofie de brand: de a combina maiestria sculpturala cu precizia germana. Ideea este continuata cu cele mai recente modele, Zafira Tourer si Astra GTC.
Opel si brandul-sora Vauxhall din Marea Britanie vand acum masini in peste 40 de tari. Compania are o forta de munca in jur de 40.500 la fabrici si centre de inginerie in sase natiuni europene. Doar in anul 2010, Opel/Vauxhall a vandut mai mult de 1,1 miloane autovehicule si vehicule comerciale usoare, ajungand la o cota de piata de 6,2 % in Europa. Cu lansarea modelului electric Ampera, brandul traditional porneste un nou segment in industria auto europeana si subliniaza rolul de trendsetter pentru solutii progresive de mobilitate.
http://www.youtube.com/watch?v=719Ofd8HP0Y
Bicicletele de la Russelsheim devin rapid foarte populare. Pana la mijlocul anilor 20, Opel devenise cel mai mare producator de biciclete din lume. Intre timp, motocicletele fusesera adaugate pe lista de produse. Istoria automobilistica a Opel incepe in 1899, compania fiind al doilea cel mai vechi producator auto german, dupa Daimler-Benz.
In toamna anului 1902, Opel prezinta modelul "Lutzmann Motorcar Patent" cu un motor de 10/12 cp. Masinile se bucura repede de crestere in popularitate: pana in 1906, deja mai mult de 1.000 de astfel de vehicule au iesit de pe linia de productie. Pana in 1914, Opel isi depasise toti competitorii devenind cel mai mare producator auto din Germania.
Marca isi construieste numele ca producator de modele accesibile ce devin succese de vanzari, precum "Doktorwagen" (1909) sau "Puppchen" (1914). Aceste modele se afla la baza etosului companiei de a livra autovehicule de calitate, de incredere si accesibile unor segmente largi de clienti.
Anii 1920 incorporeaza spiritul ce reprezinta si azi Opel. Aceasta este perioada vehiculelor "Laubfrosch" (ro. Broscuta de copac) si "Rakete" (ro. racheta). Micul 4/12 cp este cunoscut dupa porecla "Laubfrosch" sau "Broscuta de copac" datorita culorii verde deschis. In 1924, Opel este primul producator auto german ce foloseste o linie automata de asamblare.
In plus, compania incepe teste spectaculoase cu vehicule racheta, ce tin prima pagina a ziarelor. De exemplu, in 1928, modelul racheta al Opel depaseste recordul de viteza pe uscat pe pista de curse Berlin Avus. Fritz von Opel atinge o viteza de 238 km/h, de neimaginat in acele vremuri. Un an mai tarziu, Opel vizeaza cerul: al sau Opel-Sander RAK1 decoleaza dintr-o mare piata din Frankfurt, devenind primul zbor public cu racheta cu pilot, desi a fost unul scurt.
1929 inseamna inceputul vremurilor grele pentru industria auto. Milioane de oameni isi pierd slujbele in criza economica mondiala. Economia globala se prabuseste ca un castel de carti de joc la "sfarsitul nebunilor ani 20". Totusi, Opel reactioneaza rapid si gaseste un partener puternic in gigantul american General Motors. Producatorul din Russelsheim isi permite consolidarea pozitiei in piata si in 1935 este capabil sa ridice productia anuala peste valoarea de 100.000 de vehicule.
Printre produse se afla si noul camion "Blitz" produs la fabrica Brandenburg. La acel moment, producatorul din Russelsheim lanseaza o inovatie tehnica: Olympia este primul vehicul German produs cu o caroserie autoportanta facuta doar din otel. Un an mai tarziu, compania pune fundatia pentru o poveste de succes de 75 de ani in clasa compacta, poveste ajunsa pana in zilele noastre. Incepand de la primul Kadett, exista o traditie pana la familia Astra actuala. Pana in 1936, Opel este cel mai mare producator auto din Europa.
Dupa ce productia civila a fost suspendata in razboi, Opel isi reia activitatea in perioada reconstructiei Germaniei. Miracolul economic german este asociat cu multe denumiri ale modelelor Opel, precum Olympia, Olympia Rekord, Rekord P1 si Kapitan, in timp ce multe gospodarii sunt echipate cu frigiderele Opel numite "Frigidaire". In 1962, an ce coincide cu aniversarea a 100 de ani de la infiintarea Opel, a doua fabrica a marcii este deschisa la Bochum, unde se produce noul Kadett.
In anii 60 se nasc numeroase noi modele ce consolideaza reputatia sportiva si emotionala a Opel, inclusiv legendarele si iconicele Commodore, Manta si GT. Opel are de asemenea o prezenta puternica in segmentul superior cu prestigioasele modele KAD (Kapitan, Admiral, Diplomat), inlocuite ulterior de Senator si Monza.
In 1971, modelul Opel cu numarul 10 milioane iese de pe linia de asamblare. In acelasi an, Georg von Opel ce conduce un Opel GT depaseste recordul de viteza pentru propulsia cu baterie prin atingerea a 188 km/h. Aceasta este dovada ca Opel a avut subiectul electro mobilitatii pe agenda sa cu decade inainte ca alticineva sa se fi gandit la el. In zilele noastre, Opel este un pionier in acest domeniu: modelul Ampera cu 111 kW (150 cp) ce este dotat cu sistemul revolutionar de extindere a autonomiei este primul autovehicul electric din lume care nu este limitat de autonomia bateriei.
In 1972, Opel este cel mai de succes producator auto al Germaniei. O noua gama de modele se naste la Russelsheim si se centreza pe siguranta, consum si ecologie. A cincea generatie Kadett, pentru prima oara cu tractiune fata, are un coeficient aerodinamic de CD 0.39, facandu-l unul dintre cele mai aerodinamice modele compacte. Aceste cifre record sunt continuate de Omega A (CD 0.2 si de Calibra (CD 0.26). In anii 1980, subiectul controlului emisiilor devine focusul principal. Opel este printre pionieri. Marca de la Russelsheim este prima companie germana care ofera o flota completa cu convertor catalitic. Din 1989, toate modelele sale sunt dotate cu aceasta tehnologie.
In 1991, sistemul de siguranta Opel debuteaza pe Astra. Include protectie la impact lateral, suport in scaune si centuri tensinate. Marca demonstreaza din nou ca stabileste trenduri prin noul Frontera. Vehiculul destinat timpului liber este unul dintre precursorii miscarii SUV si se impune rapid ca lider in segment. In 1992, Opel deschide portile fabricii Eisenach - la acel moment cea mai moderna fabrica din lume.
Apoi Opel lanseaza mai multe modele: in 1997 Opel devine primul producator european ce introduce un motor economic cu trei cilindri pe modelul Corsa. In 1999, Zafira isi face debutul. Compania din Russelsheim pune fundatia segmentului monovolumelor compacte ce va exploda ulterior si revolutioneaza flexibilitatea pentru automobilele de familie. In acelasi an, Opel sarbatoreste un jubliu de produs: 50 de milioane de masini Opel produse.
Cu lansarea Insignia in 2008, Opel incepe repozitionarea marcii. Noile modele incep o noua filozofie de brand: de a combina maiestria sculpturala cu precizia germana. Ideea este continuata cu cele mai recente modele, Zafira Tourer si Astra GTC.
Opel si brandul-sora Vauxhall din Marea Britanie vand acum masini in peste 40 de tari. Compania are o forta de munca in jur de 40.500 la fabrici si centre de inginerie in sase natiuni europene. Doar in anul 2010, Opel/Vauxhall a vandut mai mult de 1,1 miloane autovehicule si vehicule comerciale usoare, ajungand la o cota de piata de 6,2 % in Europa. Cu lansarea modelului electric Ampera, brandul traditional porneste un nou segment in industria auto europeana si subliniaza rolul de trendsetter pentru solutii progresive de mobilitate.
http://www.youtube.com/watch?v=719Ofd8HP0Y
- pirvu_daniel
- ******
- 4,578 mesaje
- din 22 Feb 2008
- Dolj
pirvu_daniel
- Mesaje scrise: 4,578
- Locatie: Dolj
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Feb 2008
- Mesaj Privat
- cangri
- *******
- 5,411 mesaje
- din 24 Sep 2010
- Bucuresti
cangri
- Mesaje scrise: 5,411
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Sep 2010
- Mesaj Privat
- pirvu_daniel
- ******
- 4,578 mesaje
- din 22 Feb 2008
- Dolj
pirvu_daniel
- Mesaje scrise: 4,578
- Locatie: Dolj
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Feb 2008
- Mesaj Privat
Daca se deschide un topic si pentru asta o sa se fragmenteze informatia intre cele 2 topicuri. In plus ar deveni ca multe din topicele in care se aduna doar posturi cu "La multi ani!", "Sa ne traiesti, sa ne porti sanatos". De aceea consider ca postul trebuie mutat acolo, unde nivelul e mai ridicat.
Oricum e doar o parere personala.
Ultima modificare făcută de pirvu_daniel la Mie 21 Dec, 2011 10:53 pm
Oricum e doar o parere personala.
Ultima modificare făcută de pirvu_daniel la Mie 21 Dec, 2011 10:53 pm
- cangri
- *******
- 5,411 mesaje
- din 24 Sep 2010
- Bucuresti
cangri
- Mesaje scrise: 5,411
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Sep 2010
- Mesaj Privat
- lucio85
- ******
- 4,964 mesaje
- din 14 Feb 2010
- Astra 2010 a17dtr
- Gorj
lucio85
- Mesaje scrise: 4,964
- Locatie: Gorj
- Masina: Astra 2010 a17dtr
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Feb 2010
- Mesaj Privat
- cangri
- *******
- 5,411 mesaje
- din 24 Sep 2010
- Bucuresti
cangri
- Mesaje scrise: 5,411
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Sep 2010
- Mesaj Privat
Acum 40 de ani, Rekord era subiect de titlu pentru Opel. Cea mai recenta generatie a autovehiculului de clasa medie produs la Russelsheim a fost prezentat presei in ianuarie 1972, fiind dotat cu tehnologie avansata, design functional si elegant si fiind oferit in varietatea de modele deja obisnuita. Pe langa sedanul notchback sedan cu doua sau patru usi, clientul poate alege dintre un coupe sportiv, un station wagon cu trei sau cinci portiere si o versiune van cu trei portiere
Spectrul motoarelor disponibile includea 1,7 si 1,9 litri folosite deja la predecesorul sau, cu 66, 83 sau 97 cp. In 1973, este adaugat un motor diesel. Rekord 2100 D devine primul model Opel pentru pasageri echipat cu un motor diesel: patru cilindri, 2,1 litri si 60 cp.
In primavara lui 1972, noua versiune a sportivului si exclusivistului model infratit Commodore are lansarea de piata. A doua sa generatie este oferita doar cu caroserie sedan si coupe, cu motorizari puternice cu sase clindri. Varianta de baza de 2,5 litri livreaza 115 cp, in timp ce GS aduce 130 cp. In septembrie 1972, o versiune de top este adaugata: Commodore GS/E echipat cu un motor de 2,8 litri cu injectie de 160 cp. Dotat cu motorul de la Diplomat si Admiral, GS/E face trecerea de la segmentul mediu la cel premium. La fel ca predecesorii lor, Rekord D si Commodore B ajung la un public larg: pana la schimbarea de model din 1977, 1,2 milioane de unitati fusesera vandute.
Noua generatie
Rekord D trebuia sa se ridice la nivelul unor asteptari foarte ridicate: predecesorul sau, construit in 1966, a fost primul model Opel in acest segment care a atins nivelul de un milion de unitati, cu mai mult de 1,2 milioane comercializate. In plus, modelul Commodore A, pozitionat mai sus, vanduse 150.000 de unitati. Dupa trei ani si jumatate de cercetare si dezvoltare, noua generatie Rekord a fost dezvaluita in 1972. Spre deosebire de Record C si caroseria sa de influenta americana in forma de sticla de Cola, noul model reflecta trasaturi de design europene. Linii clare si functionale, suprafetele line, geamurile mari si o talie joasa ii confera un exterior care nu se demodeaza.
"Forma sa europeana isi indeplineste promisiunea"
Ca si in cazul predecesorului sau, trei tipuri de caroserie sunt disponibile: clasicul sedan notchback, cu doua sau patru usi, coupeul sportiv si o versiune station wagon, disponibila cu trei sau cinci usi. Pentru comert si institutii, Opel ofera si un van, un station wagon cu trei usi fara geamurile laterale din spate.
Siguranta pasiva a jucat un rol cheie in specificatii: flancurile sunt reintarite, iar capota ofera protectie in cazul impactului lateral si la rasturnare. Noi zone de deformare protejeaza pasagerii la impactul frontal. Sasiul imbunatatit cu suspensia fata independenta si suspensia spate rigida este bazat pe cel al predecesorului sau. Sloganul publicitar al momentului este "Forma sa europeana isi indeplineste promisiunea".
In septembrie 1972, Opel sarbatoreste o premiera mondiala: primul model diesel pentru pasageri intra in productie dupa mai bine de 70 de ani de istorie auto Opel. Motorul diesel a fost folosit pentru prima oara in iunie 1972 pentru modelul experimental Opel GT. Motorul turbo cu patru cilindri cu 95 cp a adus modelului experimental GT 20 de recorduri internationale si mondiale. Motorul diesel al Rekord livreaza 60 cp, consuma in medie 8,7 litri de combustibil la 100 km si atinge viteza maxima de 135 km/h. Rekord 2100 D este imediat recunoscut datorita capotei curbate la mijloc. Motoarele diesel sunt mai inalte decat echivalentelor lor pe benzina pentru ca sunt dotate cu arbore cu came si un cap cilindru modificat.
"Opel Commodore. O astfel de masina nu apare in fiecare an."
La putin timp dupa lansarea Rekord D, din martie 1972, Commodore B extinde in sus gama de modele. Ca membru al clasei medii, el face trecerea de la Rekord la modelele premium, Admiral si Diplomat. Forma caroseriei este preluata de la Rekord. Totusi, spre deosebire de Rekord, Commodore B este echipat cu mai multe elemente luxoase si este oferit doar cu motoare cu sase cilindri. Varianta S de 2,5 litri furnizeaza 115 cp. Un nivel mai sus, Commodore GS ofera 130 cp. Atunci cand GS este dezvoltat ulterior, vine echipat cu un motor de 2,8 litri, 142 cp cu doua carbutatoare.
In septembrie 1972, varful de lance al familiei Commodore este lansat: GS/E de 160 cp. Injectia sa electronica ofera motorului de 2,8 litri o performanta solida. Coupeul atinge viteza maxima de 200 km/h, iar sedanul in patru usi de 195 km/h. Commodore GS/E are un spoiler frontal cu personalitate, dezvoltat de Opel in tunel de vant. La acel moment, Opel spunea: "GS/E este atractiv pentru fanii modelor tour performante carora le place sa parcurga distante lungi la viteze medii mari si necesita deci manevrabilitate optima si confort."
Commodore GS/E se impune si in cursele auto de circuit si la raliu. In 1973, tanarul talent Walter Rohrl isi face debutul la Raliul Monte Carlo intr-un Opel. Rohrl si co-pilotul sau Jochen Berger au un rezultat bun. Totusi, sunt dezavantajati de faptul ca modelul Commodore GS/E Coupe tunat de Irmscher a fost plasat in categoria modelelor exclusive pentru raliu.
Opel sarbatoreste cele mai importante victorii ale acestui duo in viata de zi cu zi. Cu un an inaintea schimbarii de model, este atins momentul magic al productiei cu numarul un milion. La inceputul lui septembrie 1976, un Rekord sedan auriu devine modelul cu numarul un milion care iese de pe linia de asamblare. Gata pentru aniversare, apare o editie limitata a modelului special "Millionar" cu echiparea premium "Berlina" cu motorul S de 2,0 litri si 100 cp, disponibil din septembrie 1975. Cand, in septembrie 1977, ultimul model din gama generatiilor Rekord este produs, deja 1.128.196 unitati ale variantei D si 140.827 de Commodore B fusesera comercializate.
Spectrul motoarelor disponibile includea 1,7 si 1,9 litri folosite deja la predecesorul sau, cu 66, 83 sau 97 cp. In 1973, este adaugat un motor diesel. Rekord 2100 D devine primul model Opel pentru pasageri echipat cu un motor diesel: patru cilindri, 2,1 litri si 60 cp.
In primavara lui 1972, noua versiune a sportivului si exclusivistului model infratit Commodore are lansarea de piata. A doua sa generatie este oferita doar cu caroserie sedan si coupe, cu motorizari puternice cu sase clindri. Varianta de baza de 2,5 litri livreaza 115 cp, in timp ce GS aduce 130 cp. In septembrie 1972, o versiune de top este adaugata: Commodore GS/E echipat cu un motor de 2,8 litri cu injectie de 160 cp. Dotat cu motorul de la Diplomat si Admiral, GS/E face trecerea de la segmentul mediu la cel premium. La fel ca predecesorii lor, Rekord D si Commodore B ajung la un public larg: pana la schimbarea de model din 1977, 1,2 milioane de unitati fusesera vandute.
Noua generatie
Rekord D trebuia sa se ridice la nivelul unor asteptari foarte ridicate: predecesorul sau, construit in 1966, a fost primul model Opel in acest segment care a atins nivelul de un milion de unitati, cu mai mult de 1,2 milioane comercializate. In plus, modelul Commodore A, pozitionat mai sus, vanduse 150.000 de unitati. Dupa trei ani si jumatate de cercetare si dezvoltare, noua generatie Rekord a fost dezvaluita in 1972. Spre deosebire de Record C si caroseria sa de influenta americana in forma de sticla de Cola, noul model reflecta trasaturi de design europene. Linii clare si functionale, suprafetele line, geamurile mari si o talie joasa ii confera un exterior care nu se demodeaza.
"Forma sa europeana isi indeplineste promisiunea"
Ca si in cazul predecesorului sau, trei tipuri de caroserie sunt disponibile: clasicul sedan notchback, cu doua sau patru usi, coupeul sportiv si o versiune station wagon, disponibila cu trei sau cinci usi. Pentru comert si institutii, Opel ofera si un van, un station wagon cu trei usi fara geamurile laterale din spate.
Siguranta pasiva a jucat un rol cheie in specificatii: flancurile sunt reintarite, iar capota ofera protectie in cazul impactului lateral si la rasturnare. Noi zone de deformare protejeaza pasagerii la impactul frontal. Sasiul imbunatatit cu suspensia fata independenta si suspensia spate rigida este bazat pe cel al predecesorului sau. Sloganul publicitar al momentului este "Forma sa europeana isi indeplineste promisiunea".
In septembrie 1972, Opel sarbatoreste o premiera mondiala: primul model diesel pentru pasageri intra in productie dupa mai bine de 70 de ani de istorie auto Opel. Motorul diesel a fost folosit pentru prima oara in iunie 1972 pentru modelul experimental Opel GT. Motorul turbo cu patru cilindri cu 95 cp a adus modelului experimental GT 20 de recorduri internationale si mondiale. Motorul diesel al Rekord livreaza 60 cp, consuma in medie 8,7 litri de combustibil la 100 km si atinge viteza maxima de 135 km/h. Rekord 2100 D este imediat recunoscut datorita capotei curbate la mijloc. Motoarele diesel sunt mai inalte decat echivalentelor lor pe benzina pentru ca sunt dotate cu arbore cu came si un cap cilindru modificat.
"Opel Commodore. O astfel de masina nu apare in fiecare an."
La putin timp dupa lansarea Rekord D, din martie 1972, Commodore B extinde in sus gama de modele. Ca membru al clasei medii, el face trecerea de la Rekord la modelele premium, Admiral si Diplomat. Forma caroseriei este preluata de la Rekord. Totusi, spre deosebire de Rekord, Commodore B este echipat cu mai multe elemente luxoase si este oferit doar cu motoare cu sase cilindri. Varianta S de 2,5 litri furnizeaza 115 cp. Un nivel mai sus, Commodore GS ofera 130 cp. Atunci cand GS este dezvoltat ulterior, vine echipat cu un motor de 2,8 litri, 142 cp cu doua carbutatoare.
In septembrie 1972, varful de lance al familiei Commodore este lansat: GS/E de 160 cp. Injectia sa electronica ofera motorului de 2,8 litri o performanta solida. Coupeul atinge viteza maxima de 200 km/h, iar sedanul in patru usi de 195 km/h. Commodore GS/E are un spoiler frontal cu personalitate, dezvoltat de Opel in tunel de vant. La acel moment, Opel spunea: "GS/E este atractiv pentru fanii modelor tour performante carora le place sa parcurga distante lungi la viteze medii mari si necesita deci manevrabilitate optima si confort."
Commodore GS/E se impune si in cursele auto de circuit si la raliu. In 1973, tanarul talent Walter Rohrl isi face debutul la Raliul Monte Carlo intr-un Opel. Rohrl si co-pilotul sau Jochen Berger au un rezultat bun. Totusi, sunt dezavantajati de faptul ca modelul Commodore GS/E Coupe tunat de Irmscher a fost plasat in categoria modelelor exclusive pentru raliu.
Opel sarbatoreste cele mai importante victorii ale acestui duo in viata de zi cu zi. Cu un an inaintea schimbarii de model, este atins momentul magic al productiei cu numarul un milion. La inceputul lui septembrie 1976, un Rekord sedan auriu devine modelul cu numarul un milion care iese de pe linia de asamblare. Gata pentru aniversare, apare o editie limitata a modelului special "Millionar" cu echiparea premium "Berlina" cu motorul S de 2,0 litri si 100 cp, disponibil din septembrie 1975. Cand, in septembrie 1977, ultimul model din gama generatiilor Rekord este produs, deja 1.128.196 unitati ale variantei D si 140.827 de Commodore B fusesera comercializate.
- lucio85
- ******
- 4,964 mesaje
- din 14 Feb 2010
- Astra 2010 a17dtr
- Gorj
lucio85
- Mesaje scrise: 4,964
- Locatie: Gorj
- Masina: Astra 2010 a17dtr
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Feb 2010
- Mesaj Privat
- lucio85
- ******
- 4,964 mesaje
- din 14 Feb 2010
- Astra 2010 a17dtr
- Gorj
lucio85
- Mesaje scrise: 4,964
- Locatie: Gorj
- Masina: Astra 2010 a17dtr
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Feb 2010
- Mesaj Privat