DOINESCU
- Mesaje scrise: 5
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 1993
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Feb 2007
- Mesaj Privat
Salut..Urmaresc forumul de mult timp,intrucat urma achizitionarea unui Opel Astra...Si iata-ma in fata faptului implinit,cu masina in fata blocului,dar nu stiu sa-i fac mai nimic..(decat sa o conduc ).
Mentionez ca la dacia pe care am avut-o (dacia cu "d" mic,considerand-o substantiv comun) o mai "bibileam",dar la asta imi este si friica sa nu-i stic ceva mai mult decat este.
asadar,sa va prezint nedumeririle mele,dar si masina.
masina:Opel Astra 1993,benzina,1389cm,44kw,190.000 kmsi cu un far crapat...
problemele:
1.garnitura baia ulei de unde o cumpar (ca e clar ca trebuie,se vede)
2.azi am observat o bujie undeva jos langa joja de ulei,si este cam ruginita..nu stiu ce e cu ea..am schimbat bujiile (4)dar aia chiar nu stiu ce e cu ea.
3.cum o pornesc,ca pana acum am pornit-o ca pe dacie,adica cheie,(hmm,brr,,hmm,brrr)si-i dau 2 pedale si gata...pleaca....sau trebuie sa-i dao o cheie pana se aprind becurile-n bord,apoi sa astept(??)si apoi cheie pana la capat?? pedale,ceva??? aventual o imping??
4.antena...mi-au mai zis unii ca-i electrica,desi nu functioneaza...mentionez ca am casetofonul standard montat,iar antena daca trag de ea in sus,iese efectiv,raman cu ea in mana..daca e electrica,care-s cauzele nefunctionarii...nu se aude nimic cand deschid casetofonul,nici un bazz,pac,poc,nimik decat muzica,bineinteles...
5.se aude un zgomot ciudat la motor,nimik suparator,dar se pare ca vine dinspre cureaua de la distributie(care e schimbata acum vreo 5.000 km)
6.piese de unde pot cumpara in caz de cine stie ??? si cauciucuri imi trebuiesc...
7.nu-mi functioneaza stergatorul din spate...cum ii dau de cap? siguranta sau motorasul,cum depistez?
8.tipul de la care am luat masina mi-a spus ca pierde ulei si apa...ulei am vazut pe unde pierde(mai mult decat trebuie) si apa nu a mai scazut deloc din borcanul ala din dreapta sus(de expansiune)
9.ce tip de ulei (marca si tip) imi trebuie??am inteles ca 10w40,dar pareri pro si contra...nu e marfa cate pareri....si cati litrii imi trebuiesc...1386 cm
+filtrul
10.tacanitul ala de la motor e posibil sa fie de la injectoare??ca am mai "auzit" pe aici pe forum asa ceva...
11.documentatie ceva? carte tehnica are cineva??link,mail,posta,xerox,originala,negociem,stabilim pretul,vedem noi
mentionez ca dupa ce porneste masina,becul de ulei se stinge aproape instantaneu de cand porneste ..
nu stiu cat de precis am fost in detalii,dar urmaresc cu muult interes forumul si-mi caut raspunsuri si in posturile mai vechi..
multumesc pentru timpul acordat,si sper sa-mi rezolv o mica parte din probleme macar
Mentionez ca la dacia pe care am avut-o (dacia cu "d" mic,considerand-o substantiv comun) o mai "bibileam",dar la asta imi este si friica sa nu-i stic ceva mai mult decat este.
asadar,sa va prezint nedumeririle mele,dar si masina.
masina:Opel Astra 1993,benzina,1389cm,44kw,190.000 kmsi cu un far crapat...
problemele:
1.garnitura baia ulei de unde o cumpar (ca e clar ca trebuie,se vede)
2.azi am observat o bujie undeva jos langa joja de ulei,si este cam ruginita..nu stiu ce e cu ea..am schimbat bujiile (4)dar aia chiar nu stiu ce e cu ea.
3.cum o pornesc,ca pana acum am pornit-o ca pe dacie,adica cheie,(hmm,brr,,hmm,brrr)si-i dau 2 pedale si gata...pleaca....sau trebuie sa-i dao o cheie pana se aprind becurile-n bord,apoi sa astept(??)si apoi cheie pana la capat?? pedale,ceva??? aventual o imping??
4.antena...mi-au mai zis unii ca-i electrica,desi nu functioneaza...mentionez ca am casetofonul standard montat,iar antena daca trag de ea in sus,iese efectiv,raman cu ea in mana..daca e electrica,care-s cauzele nefunctionarii...nu se aude nimic cand deschid casetofonul,nici un bazz,pac,poc,nimik decat muzica,bineinteles...
5.se aude un zgomot ciudat la motor,nimik suparator,dar se pare ca vine dinspre cureaua de la distributie(care e schimbata acum vreo 5.000 km)
6.piese de unde pot cumpara in caz de cine stie ??? si cauciucuri imi trebuiesc...
7.nu-mi functioneaza stergatorul din spate...cum ii dau de cap? siguranta sau motorasul,cum depistez?
8.tipul de la care am luat masina mi-a spus ca pierde ulei si apa...ulei am vazut pe unde pierde(mai mult decat trebuie) si apa nu a mai scazut deloc din borcanul ala din dreapta sus(de expansiune)
9.ce tip de ulei (marca si tip) imi trebuie??am inteles ca 10w40,dar pareri pro si contra...nu e marfa cate pareri....si cati litrii imi trebuiesc...1386 cm
+filtrul
10.tacanitul ala de la motor e posibil sa fie de la injectoare??ca am mai "auzit" pe aici pe forum asa ceva...
11.documentatie ceva? carte tehnica are cineva??link,mail,posta,xerox,originala,negociem,stabilim pretul,vedem noi
mentionez ca dupa ce porneste masina,becul de ulei se stinge aproape instantaneu de cand porneste ..
nu stiu cat de precis am fost in detalii,dar urmaresc cu muult interes forumul si-mi caut raspunsuri si in posturile mai vechi..
multumesc pentru timpul acordat,si sper sa-mi rezolv o mica parte din probleme macar
gabrield- Suspendat
- 2,778 mesaje
- din 09 Sep 2004
- Corsa 1992 C14NZ
gabrield- Mesaje scrise: 2,778
- Locatie:
- Masina: Corsa 1992 C14NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Sep 2004
- Mesaj Privat
Iti raspund, nu pentru ca urmaresti forumul de mult timp...
1 poti sa cumperi de la orice magazin de piese din orasul tau.
2 bujia aia este sonda lambda, ai grija de ea ca e sensibila...
3 nu ai spus ce tip de motor ai, daca e injectie, nu apesi pe acceleratie cind o ornesti.
4 antena se vede daca e electrica, cind te uiti sub aripa, daca vezi un disc rotund la ea, e electrica.
5 zgomotul are destule surse, trebuie sa te uiti atent, poate fi pompa de apa, intinzatorul de curea, alternator, etc.
6 am raspuns la punctul 1
7 pui un bec cu fire pe mufa stergatorului
8 a avut dreptate tipul ala
9 10w40 la 1400 trebuie 4 litri
10 e posibil
11 afla ce tip de motor ai si gasim
1 poti sa cumperi de la orice magazin de piese din orasul tau.
2 bujia aia este sonda lambda, ai grija de ea ca e sensibila...
3 nu ai spus ce tip de motor ai, daca e injectie, nu apesi pe acceleratie cind o ornesti.
4 antena se vede daca e electrica, cind te uiti sub aripa, daca vezi un disc rotund la ea, e electrica.
5 zgomotul are destule surse, trebuie sa te uiti atent, poate fi pompa de apa, intinzatorul de curea, alternator, etc.
6 am raspuns la punctul 1
7 pui un bec cu fire pe mufa stergatorului
8 a avut dreptate tipul ala
9 10w40 la 1400 trebuie 4 litri
10 e posibil
11 afla ce tip de motor ai si gasim
DOINESCU
- Mesaje scrise: 5
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 1993
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Feb 2007
- Mesaj Privat
sunt magulit...in nici 10 minute am un raspuns..
modelul este ASTRA -F-CC F857
deci la sonda lambda nu am nici o treaba,e ok,da?ce rol are ea? de unte-ti dai seama ca merge sau nu ( a mea e ruginita pe dinafara)
antena este elecrica,am bagat mana pe la capacul de la stopuri,si am simtit ceva cabluri,si se termina cu ceva rotund si mare,motoras 100%,dar intrebarea este daca merge singura sau se actioneaza de la un buton ceva,,iar daca imi schmimb casetofonul,mai funcioneaza mecanismul electric? daca imi schimb casetofonul,afisajul sigul il pierd,dar imi mai afseaza ora macar???
modelul este ASTRA -F-CC F857
deci la sonda lambda nu am nici o treaba,e ok,da?ce rol are ea? de unte-ti dai seama ca merge sau nu ( a mea e ruginita pe dinafara)
antena este elecrica,am bagat mana pe la capacul de la stopuri,si am simtit ceva cabluri,si se termina cu ceva rotund si mare,motoras 100%,dar intrebarea este daca merge singura sau se actioneaza de la un buton ceva,,iar daca imi schmimb casetofonul,mai funcioneaza mecanismul electric? daca imi schimb casetofonul,afisajul sigul il pierd,dar imi mai afseaza ora macar???
apachée
- Mesaje scrise: 83
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 1994 C14SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Feb 2006
- Mesaj Privat
Sonda lambda masoara cantitatea de aer si e in legatura cu calculatorul care face injectia, deci ai un motor pe injectie...
Eu stiu ca antena electrica se ridica automat cand dai drumu' la radio, la unele casetofoane se lasa jos cand treci de pe radio pe CD sau caseta, asa ca sa nu te sperii. In general, antenele astea au o "curea" dintata, care se "aduna" pe discul ala si impinge partea metalica a antenei in sus... Si foarte frecvent, acea "curea" se rupe. Sau se poate sa nu fie bine legate firele la motorash, sau poate chiar la casetofon. Cat despre casetofon, majoritatea au un pin special pentru a comanda antena, eventual cand iti cumperi altul, intreaba exact ce mufe/legaturi are.
Sa o stapanesti sanatos, si eu caut una...
PS: in legatura cu pornitul: daca sta mult timp, e bine sa o lasi un pic cu contactul pus inainte sa ii dai cheie, pentru ca pompa de benzina e electrica, si stand se scurge toata benzina din motor/conducte. Si eu am dat o data o cheie repede la Corsa, dupa ce a stat vreo trei zile si a facut urat, m-am speriat, dar de atunci m-am invatat, o las 5-10 secunde (depinde) si dupa aia dau cheie, dar nu a fost niciodata nevoie sa apas pe acceleratie ca la Dacie...
Ultima modificare făcută de apachée la Dum 11 Feb, 2007 11:38 pm
Eu stiu ca antena electrica se ridica automat cand dai drumu' la radio, la unele casetofoane se lasa jos cand treci de pe radio pe CD sau caseta, asa ca sa nu te sperii. In general, antenele astea au o "curea" dintata, care se "aduna" pe discul ala si impinge partea metalica a antenei in sus... Si foarte frecvent, acea "curea" se rupe. Sau se poate sa nu fie bine legate firele la motorash, sau poate chiar la casetofon. Cat despre casetofon, majoritatea au un pin special pentru a comanda antena, eventual cand iti cumperi altul, intreaba exact ce mufe/legaturi are.
Sa o stapanesti sanatos, si eu caut una...
PS: in legatura cu pornitul: daca sta mult timp, e bine sa o lasi un pic cu contactul pus inainte sa ii dai cheie, pentru ca pompa de benzina e electrica, si stand se scurge toata benzina din motor/conducte. Si eu am dat o data o cheie repede la Corsa, dupa ce a stat vreo trei zile si a facut urat, m-am speriat, dar de atunci m-am invatat, o las 5-10 secunde (depinde) si dupa aia dau cheie, dar nu a fost niciodata nevoie sa apas pe acceleratie ca la Dacie...
Ultima modificare făcută de apachée la Dum 11 Feb, 2007 11:38 pm
- @dyS
- ***
- 747 mesaje
- din 27 Jun 2005
- Astra 1995 C14NZ
- Valcea
@dyS
- Mesaje scrise: 747
- Locatie: Valcea
- Masina: Astra 1995 C14NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Jun 2005
- Mesaj Privat
Salut si bine ai venit pe forum.
Legat de masina ta, ai atatea intrebari, incat postul acesta ar capata cateva pagini bune .
Despre acea sonda lambda (cat si despre tipul de ulei, zgomote suspecte etc etc) sunt deschise foarte multe topicuri, incearca sa le aprofundezi pe fiecare in parte si in masura in care ai ceva nelamuriri, sunt o gramada de colegi care te vor ajuta cu placere. Insa incepe metodic, in ordinea importantei acestora si cauta/depisteaza simptomele si posibile remedii ale acestora. Vezi care e treaba cu pierderea de ulei si apa, zgomotul suspect si apoi..usor usor vei trece la probleme de natura asa-zis estetica .
O seara buna.
Legat de masina ta, ai atatea intrebari, incat postul acesta ar capata cateva pagini bune .
Despre acea sonda lambda (cat si despre tipul de ulei, zgomote suspecte etc etc) sunt deschise foarte multe topicuri, incearca sa le aprofundezi pe fiecare in parte si in masura in care ai ceva nelamuriri, sunt o gramada de colegi care te vor ajuta cu placere. Insa incepe metodic, in ordinea importantei acestora si cauta/depisteaza simptomele si posibile remedii ale acestora. Vezi care e treaba cu pierderea de ulei si apa, zgomotul suspect si apoi..usor usor vei trece la probleme de natura asa-zis estetica .
O seara buna.
- eduard33
- ****
- 1,502 mesaje
- din 24 Nov 2004
- Omega 1997 X20XEV
- Bucuresti
eduard33
- Mesaje scrise: 1,502
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Omega 1997 X20XEV
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Nov 2004
- Mesaj Privat
@DOINESCU
salut si bine ai venit printre noi...sedere cat mai lunga si mai placuta...
in ceea ce priveste urmarirea forumului "de mult timp"...ma ierti te rog, dar e cam "afumata" ...daca urmareai forumul de "mult timp" asa cum spui, ai fi aruncat si tu macar o data un ochi pe regulament...sunt subiecte destule care ar putea sa-ti ofere raspunsurile de rigoare...iar pe viitor imi permit sa-ti ofer o sugestie...posteaza cate 2-3 probleme per topic...nu 20 o data...e destul de dificil sa ti pasul cu un asemenea topic...
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=6412
...sonda lambda...senzorul de oxigen...
https://www.clubopel.com/vie...ight=sonda+lambda
...culmea, omul are o masina la fel ca a ta
https://www.clubopel.com/vie...ighlight=pornirea
antena electrica difera fata de cea simpla/mecanica...o poti scoate cu mana numai daca e defecta...te poti orienta oarecum dupa acest post
https://www.clubopel.com/vie...=antena+electrica
pot fi multe cauze...trebuie analizat zgomotul mai atent si gasita o definitie populara...fasait,zumzait,harsait...etc...de la curea/role/rulmenti alternator...etc
look up to nr.1
ti-ai dat singur raspunsul...siguranta,motoras,fire intrerupte...chiar eu am un tutorial despre motorasul de stergator spate
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=5492
si aici trebuie analizat mai amanuntit...dar daca zici ca nivelul la apa nu scade deloc, e bine...nu trebuie sa-ti faci griji deocamdata
e plin forumul cu subiecte despre ulei si filtre...nici nu stiu ce link sa-ti dau...te las pe tine sa descoperi
zgomotul de injectoare este unul specific...numai cineva in bransa sau care a mai avut de'a face cu o situatie similara isi poate da seama...se poate confunda usor cu zgomotul produs de tachetii hidraulici
nu acceptam/incurajam publicarea sau distribuirea de materiale informative pe forum fara drept de copyright...mai ales vanzarea lor
faptul ca becul de ulei se stinge imediat dupa pornirea motorului e un lucru bun...oricum, stai cu ochii pe el la fiecare pornire...
mi-au trebuit cca 30 minute sa-ti raspuns la acest topic si sa caut pt tine
pe viitor sper sa ti cont de sugestiile mele de mai sus
toate cele bune
salut si bine ai venit printre noi...sedere cat mai lunga si mai placuta...
in ceea ce priveste urmarirea forumului "de mult timp"...ma ierti te rog, dar e cam "afumata" ...daca urmareai forumul de "mult timp" asa cum spui, ai fi aruncat si tu macar o data un ochi pe regulament...sunt subiecte destule care ar putea sa-ti ofere raspunsurile de rigoare...iar pe viitor imi permit sa-ti ofer o sugestie...posteaza cate 2-3 probleme per topic...nu 20 o data...e destul de dificil sa ti pasul cu un asemenea topic...
1.garnitura baia ulei de unde o cumpar (ca e clar ca trebuie,se vede)
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=6412
2.azi am observat o bujie undeva jos langa joja de ulei,si este cam ruginita..nu stiu ce e cu ea..am schimbat bujiile (4)dar aia chiar nu stiu ce e cu ea.
...sonda lambda...senzorul de oxigen...
https://www.clubopel.com/vie...ight=sonda+lambda
3.cum o pornesc,ca pana acum am pornit-o ca pe dacie,adica cheie,(hmm,brr,,hmm,brrr)si-i dau 2 pedale si gata...pleaca....sau trebuie sa-i dao o cheie pana se aprind becurile-n bord,apoi sa astept(??)si apoi cheie pana la capat?? pedale,ceva??? aventual o imping??
...culmea, omul are o masina la fel ca a ta
https://www.clubopel.com/vie...ighlight=pornirea
4.antena...mi-au mai zis unii ca-i electrica,desi nu functioneaza...mentionez ca am casetofonul standard montat,iar antena daca trag de ea in sus,iese efectiv,raman cu ea in mana..daca e electrica,care-s cauzele nefunctionarii...nu se aude nimic cand deschid casetofonul,nici un bazz,pac,poc,nimik decat muzica,bineinteles...
antena electrica difera fata de cea simpla/mecanica...o poti scoate cu mana numai daca e defecta...te poti orienta oarecum dupa acest post
https://www.clubopel.com/vie...=antena+electrica
5.se aude un zgomot ciudat la motor,nimik suparator,dar se pare ca vine dinspre cureaua de la distributie(care e schimbata acum vreo 5.000 km)
pot fi multe cauze...trebuie analizat zgomotul mai atent si gasita o definitie populara...fasait,zumzait,harsait...etc...de la curea/role/rulmenti alternator...etc
6.piese de unde pot cumpara in caz de cine stie ??? si cauciucuri imi trebuiesc...
look up to nr.1
7.nu-mi functioneaza stergatorul din spate...cum ii dau de cap? siguranta sau motorasul,cum depistez?
ti-ai dat singur raspunsul...siguranta,motoras,fire intrerupte...chiar eu am un tutorial despre motorasul de stergator spate
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=5492
8.tipul de la care am luat masina mi-a spus ca pierde ulei si apa...ulei am vazut pe unde pierde(mai mult decat trebuie) si apa nu a mai scazut deloc din borcanul ala din dreapta sus(de expansiune)
si aici trebuie analizat mai amanuntit...dar daca zici ca nivelul la apa nu scade deloc, e bine...nu trebuie sa-ti faci griji deocamdata
9.ce tip de ulei (marca si tip) imi trebuie??am inteles ca 10w40,dar pareri pro si contra...nu e marfa cate pareri....si cati litrii imi trebuiesc...1386 cm +filtrul
e plin forumul cu subiecte despre ulei si filtre...nici nu stiu ce link sa-ti dau...te las pe tine sa descoperi
10.tacanitul ala de la motor e posibil sa fie de la injectoare??ca am mai "auzit" pe aici pe forum asa ceva...
zgomotul de injectoare este unul specific...numai cineva in bransa sau care a mai avut de'a face cu o situatie similara isi poate da seama...se poate confunda usor cu zgomotul produs de tachetii hidraulici
11.documentatie ceva? carte tehnica are cineva??link,mail,posta,xerox,originala,negociem,stabilim pretul,vedem noi
nu acceptam/incurajam publicarea sau distribuirea de materiale informative pe forum fara drept de copyright...mai ales vanzarea lor
faptul ca becul de ulei se stinge imediat dupa pornirea motorului e un lucru bun...oricum, stai cu ochii pe el la fiecare pornire...
mi-au trebuit cca 30 minute sa-ti raspuns la acest topic si sa caut pt tine
pe viitor sper sa ti cont de sugestiile mele de mai sus
toate cele bune
- jE
- *******
- 8,416 mesaje
- din 04 Jun 2006
- Astra 2005 Z18XE
- Brasov
jE
- Mesaje scrise: 8,416
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2005 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jun 2006
- Mesaj Privat
DOINESCU
- Mesaje scrise: 5
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 1993
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Feb 2007
- Mesaj Privat
.............m-ati terminat....atata amabilitate si prietenie din partea voastra nu am mai intalnit...va multumesc la toti pentru raspunsuri,sambata ma apuc de treaba,rand pe rand,si vad ce o sa-mi mai ramana,ca sa pot concentra 2-3 intrebari/topic.
vezi eduard33,deja iti urmez sfaturile multumesc pentru timpul acordat,poate am sa ma revansez vreodata fata de tine,desi am indoieli in privinta asta,sa te pot ajuta eu cu ceva pe tine ...
Iar forumul din iunie il urmaresc,dar pe atunci doream achizitionarea unui Omega A ,asa ca ma interesau mai mult problemele care pot aparea la aceasta masina decat regulamentul forumului...
vezi eduard33,deja iti urmez sfaturile multumesc pentru timpul acordat,poate am sa ma revansez vreodata fata de tine,desi am indoieli in privinta asta,sa te pot ajuta eu cu ceva pe tine ...
Iar forumul din iunie il urmaresc,dar pe atunci doream achizitionarea unui Omega A ,asa ca ma interesau mai mult problemele care pot aparea la aceasta masina decat regulamentul forumului...
- Alexandru Vlad
- **
- 329 mesaje
- din 30 Oct 2006
- Astra 1996 X16SZR
- Arad
Alexandru Vlad
- Mesaje scrise: 329
- Locatie: Arad
- Masina: Astra 1996 X16SZR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Oct 2006
- Mesaj Privat
DOINESCU
- Mesaje scrise: 5
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 1993
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Feb 2007
- Mesaj Privat
Am cumparat garnitura de la baia de ulei.230.000 lei.Nu ma astptam la apretul asta.Am inteles ca este aproximativ 500.000 lei.
Ulei Castrol 10w40 4litri 1.200.000 lei
Manopera ma costa 1.000.000 lei la service(schimb garnitura+ulei).
E mult? sau echitabil?
Am pus accentul pe preturi,intrucat am observat ca aceste informatii sunt uneori vitale pentru noi,ferindu-ne astfel de magazinele "de lux" sau mecanici nepriceputi ce practica tarife inexplicabil de mari.Inca nu au inteles ca nu conteaza masina pe care o repara,ci manopera pe care o executa
Ulei Castrol 10w40 4litri 1.200.000 lei
Manopera ma costa 1.000.000 lei la service(schimb garnitura+ulei).
E mult? sau echitabil?
Am pus accentul pe preturi,intrucat am observat ca aceste informatii sunt uneori vitale pentru noi,ferindu-ne astfel de magazinele "de lux" sau mecanici nepriceputi ce practica tarife inexplicabil de mari.Inca nu au inteles ca nu conteaza masina pe care o repara,ci manopera pe care o executa
gabrield- Suspendat
- 2,778 mesaje
- din 09 Sep 2004
- Corsa 1992 C14NZ
gabrield- Mesaje scrise: 2,778
- Locatie:
- Masina: Corsa 1992 C14NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Sep 2004
- Mesaj Privat