Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare benzină
  • postoxxx

  • Mesaje scrise: 21
  • Locatie: Vaslui
  • Masina: Vectra 1992
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Oct 2011

  • Mesaj Privat
Salut! Sunt nou pe site si as aprecia orice fel de ajutor.
Acum o luna in urma mi s-a gripat motorul....nu pornea....apa fierbea....si drept rezultat am ars garnitura de chiloasa si am fost nevoit sa rectific si chiloasa la un sevice. Am schimbat garnitura , am rectificat chiloasa, am schimbat cureaua de transmisie k era scoapta banuiesc ca de la temperatura si intr-un final senzorul de la delco motivul principal pentru care nu porne masina.
Am mers o luna cu masina totul in regula.....in mare parte numai ca imi scotea un fum destul de innecacios numai cand motorul se incalzea...la rece fumul era insesizabil.
Dupa o luna am facut un drum mai lung de vreo 180 Km si surpriza...imi fierbea apa....desi in bord indicatorul de temperatura imi arata 45 grade(mentionez ca indicatorul se ridica de la 0 la maxim 45-50 de grade desi ar trebui sa stea in 90 dupa o perioada de rulare mai lunga) si se pare ca mi-am fisurat si radiatorul ca vad ca imi lacrimeaza in partea din material plastic langa termocupla.

Am dat search, dar.. Sad

1. As dori sa aflu niste cauze...sau macar niste pareri
2. As putea lipi cu ceva radiatorul in partea din plastic .... dar mai intai tre sa rezolv problemele ca apoi imi crapa iar

Mentionez ca nu am apa in ulei...joja e curata...curea la pompa de apa noua si stansa bine...nu aveam antigel-decat apa( functioneaza mai bine cu antigel?)
Capacul de la vasul de expansiune nu era infiletat la maxim etans pt ca am suspectat ca nu mai functioneza supapele si totusi presiune mare de s-a fisurat radiatorul......ori problema cu radiatorul sa fie mai veche si la prima fierbere cand am ars garnitura si restu sa fi fost tot din aceiasi cauza?

Astept pareri pls!
Skip ads

  • postoxxx

  • Mesaje scrise: 21
  • Locatie: Vaslui
  • Masina: Vectra 1992
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Oct 2011

  • Mesaj Privat
Este vorba de un OPEL vectra A din 92....1.6 benzina
  • otonel

  • Mesaje scrise: 31
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Vectra
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Jul 2011

  • Mesaj Privat
Nu-s mare expert ca sa-ti dau un raspuns competent , dar dupa parerea mea ar trebui sa verifici termostatul intai sa fie blocat apoi pompa de apa daca functioneaza bine
Ca iti curge un pic de apa nu cred ca-i mare problema numai sa verifici si completezi nivelul in vasul de expansiune iar radiatorul cred ca merge lipit cu niste poxipol
A si nu cred ca ai 45 grade daca te referi la prima gradatie dupa albatru acolo cica ii 80 dupa diviziunea "opel"
Bafta!
  • postoxxx

  • Mesaje scrise: 21
  • Locatie: Vaslui
  • Masina: Vectra 1992
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Oct 2011

  • Mesaj Privat
Termostat blocat pe inchis nu are cum pt ca imi circula apa prin radiator daca era pe inchis circula numa in motor nu deschidea sa o racesca prin radiator deci nu ajungeam sa fac 180 Km, crek nici 30 Smile...ardeam tot.
Termostat blocat pe deschis ar insemna sa imi circule din prima apa prin motor+radiator asta insemnanad o racire considerabila mai ales la drum lung....si pe temperaturi de 14-15 grade afara si nu explica faptul de ce a fiert apa explica doar chestia ca aveam 45-50 de grade in bord deci motorul nu ajungea la o temperatura optima de functiuonare deci noxele mentionate , deci....uzura.....deci etc......dar dc fierbea? si mai ales la 45-50grade la cat imi arata mie(sa fie vreun senzor nazdravan sa nu imi indice corect si unde ar putea fi acel senzor)?
Pompa de apa ar fi una din solutii dar ma repet dc fierbea cu afisaj in bord 45-50 grade..adica acul se ridicase in mers de la 0 si atinsese aproape linia dintre zero si 90 de grade,de la mijloc cand la fierbere ar trebui sa stea acul sus la peste 90 grade.
Ce e mai nasol la pompa de apa e ca din cate stiu eu trebuie data distributia jos.
Astept si alte pareri oricum mersi mult!
  • ionel dobre

  • Mesaje scrise: 291
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 2001 z16se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Apr 2010

  • Mesaj Privat
bucurate ca nu a ars garniturile si sa intre apa in motor ca era mult mai grav bafta la reparat si sa te coste cat mai putin
  • obo bv

  • Mesaje scrise: 10
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Vectra 1991 c18nz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Oct 2011

  • Mesaj Privat
Salut!
"Pentru POSTOXXX "intai de toate la masinuta ta trebuia sa ai antigel pentru ca antigelul are punctul de fierbere ma mare decat apa .Se stie ca apa are punctul de fierbere la 100 grade si ventilatorul tau porneste la 108 grade.Asta e prima problema,a doua este ca nu trebuia sa mergi cu busonul desfacut,instalatia este un sistem sub presiune respectiv are 1,8 bari la 108 grade.In concluzie strange busonul daca lichidul de racire iese afara inseamna ca e posibil sa fi ars din nou garnitura de chiulasa;incearca sa mentii concentratia antigelului la - 35 grade.Vezi daca in masdina radiatorul de caldura isi face treaba adica baga caldura.
Pe motor sunt doua sonde de temperatura una cu doua fire in spatele galeriei de admisie langa alternator care da informatii calculatorului de motor ,iar cea de-a doua este cu un sindur fir respectiv cu un singur papuc imediat in apropierea celeilalte si da informatie la ceasul de la bord.
verifica thermocupla,este cu doua fire[ o trepta de viteza ] sau cu trei fire [cu doua trepte de viteza ],daca este cu trei fire sigur prima treapta nu functioneaza.
mult succes !
  • postoxxx

  • Mesaje scrise: 21
  • Locatie: Vaslui
  • Masina: Vectra 1992
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Oct 2011

  • Mesaj Privat
Mersi mult de raspunsuri....am facut deja toate astea si totul este ok.....acu am o alta problema Sad....imi curge ulei prin dreptul distributiei adica la inceput am crezut ca e pe la baie....am dat jos si am pus garnitura noua,silicon si e etansa.....acu banuiesc un semering de la vibochen ceva....ca inca nu am dat distributia jos ca sa vad ce si cum.
Am mers cu scurgerile cam 1000Km deacu si am completat vreo 300ml de ulei...acu ce e mai suspect e faptul ca in ultimii 120Km parcursi mi se aprinde Check Engine dar nu sta aprins....face ca un bec inainte sa se arda un fel de sfarait(se aprinde dupa ce mi se incalzeste cat de cat motorul).....daca opresc masina iau contactu si il pun inapoi , martorul tot imi sfaraie (si cu masina pornita si oprita)...la rece dimineata totul e normal pun contact pornesc si se stinge senzorul.
Am facut test agrafa si toate alea....imi da 12 tot timpu deci nu sunt erori stocate. Eu cred ca daca ar fi ceva in neregula ar trebui sa stea aprins nu sa faca sfaraitul acela.
Astept sugestii pls!
La search nu am gasit simptome asemanatoare Sad.
  • postoxxx

  • Mesaje scrise: 21
  • Locatie: Vaslui
  • Masina: Vectra 1992
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Oct 2011

  • Mesaj Privat
Am mai observat ca atunci cand motorul e cald la conditii normale de functionare acesta sfaraiala dispare cand accelerez in toate treptele de viteza...cum iau piciorul de pe accelerarie reapare instant.(pe liber face tot timpul si daca o accelerez si daca nu).
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare benzină

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR