aratbelea
- Mesaje scrise: 9
- Locatie: Valcea
- Masina: Astra 2002 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Oct 2011
- Mesaj Privat
Salut.De ceva timp ma tot gandesc ce sa fac sa imi pun un chip pe masina sau nu.Apelez la voi pt a afla mai multe informatii despre aceasta idee.Nu stiu ce sa fac.Ce ziceti e bine?Ma poate afecta la ceva?Creste consumul?Asadar sa aflu si eu care ar fi consecintele acestei operati.Multumesc mult si astept pareri.
- Gabi.B.HD
- *****
- 3,437 mesaje
- din 15 Mai 2007
- Astra 2011 A16XER
- Hunedoara
Gabi.B.HD
- Mesaje scrise: 3,437
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Astra 2011 A16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Mai 2007
- Mesaj Privat
aratbelea
- Mesaje scrise: 9
- Locatie: Valcea
- Masina: Astra 2002 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Oct 2011
- Mesaj Privat
- cyberbob
- ****
- 1,287 mesaje
- din 06 Nov 2010
- Vectra 2005 Z19DTH
- Bucuresti
cyberbob
- Mesaje scrise: 1,287
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2005 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Nov 2010
- Mesaj Privat
Salutare!
Motorul tau se poate ridica la aprox 125cp din ce am auzit. Ca tuner ti-l recomand pe maiandrei, cauta-l la sectiunea publicitate.
Legat de consum, consumul poate scadea, dar si creste, adica la un stil de mers normal vei avea un consum mai mic, dar cand vei merge cu ea tare consumul iti va creste. Uzura suplimentara nu este ceva de speriat, adica toate componentele masinii sunt fabricate cu anumite tolerante iar de la 101cp la 125 nu le vei solicita asa mult diverse componente. Singurul lucru de care trebuie sa tii cont dupa cresterea puterii este exploatarea adecvata a motorului (fara surge, fara talpi cu motorul rece etc.)
Adi G.
Motorul tau se poate ridica la aprox 125cp din ce am auzit. Ca tuner ti-l recomand pe maiandrei, cauta-l la sectiunea publicitate.
Legat de consum, consumul poate scadea, dar si creste, adica la un stil de mers normal vei avea un consum mai mic, dar cand vei merge cu ea tare consumul iti va creste. Uzura suplimentara nu este ceva de speriat, adica toate componentele masinii sunt fabricate cu anumite tolerante iar de la 101cp la 125 nu le vei solicita asa mult diverse componente. Singurul lucru de care trebuie sa tii cont dupa cresterea puterii este exploatarea adecvata a motorului (fara surge, fara talpi cu motorul rece etc.)
Adi G.
aratbelea
- Mesaje scrise: 9
- Locatie: Valcea
- Masina: Astra 2002 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Oct 2011
- Mesaj Privat
- Gabi.B.HD
- *****
- 3,437 mesaje
- din 15 Mai 2007
- Astra 2011 A16XER
- Hunedoara
Gabi.B.HD
- Mesaje scrise: 3,437
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Astra 2011 A16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Mai 2007
- Mesaj Privat
- cyberbob
- ****
- 1,287 mesaje
- din 06 Nov 2010
- Vectra 2005 Z19DTH
- Bucuresti
cyberbob
- Mesaje scrise: 1,287
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2005 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Nov 2010
- Mesaj Privat
Salutare!
Diferenta de boost care o va face turbina dupa soft nu v-a fi una atat de mare incat sa ti-o distruga. Intr-adevar, exista riscul sa strici turbina dupa soft.
In general turbinele care cad dupa operatiunea de resoftare sunt turbine care au deja probleme sau mai pot pica datorita exploatarii proaste si aici detaliez un pic; dupa soft turbina face mai mult boost deci temperatura mai ridicata asupra ei, e recomandat dupa ce mergi cu masina cand ajungi la destinatie sa mai o lasi putin cu motorul la relanti pentru a racii turbina, apoi trebuie un ulei mai de calitate pentru ca racirea turbinei la diesel se face prin ulei iar o temperatura mai mare a turbinei inseamna un stres mai mare pentru ulei, dupa soft turbina face mai multa presiune si mai devreme (depinde de soft, de motor etc) daca in conditii normale fenomenul de surge sau talpile cu motorul rece iti chinuie turbina, gandeste-te ca ea muncind mai mult in urma remaparii e si mai sensibila la fenomenele astea.
Adi G.
Diferenta de boost care o va face turbina dupa soft nu v-a fi una atat de mare incat sa ti-o distruga. Intr-adevar, exista riscul sa strici turbina dupa soft.
In general turbinele care cad dupa operatiunea de resoftare sunt turbine care au deja probleme sau mai pot pica datorita exploatarii proaste si aici detaliez un pic; dupa soft turbina face mai mult boost deci temperatura mai ridicata asupra ei, e recomandat dupa ce mergi cu masina cand ajungi la destinatie sa mai o lasi putin cu motorul la relanti pentru a racii turbina, apoi trebuie un ulei mai de calitate pentru ca racirea turbinei la diesel se face prin ulei iar o temperatura mai mare a turbinei inseamna un stres mai mare pentru ulei, dupa soft turbina face mai multa presiune si mai devreme (depinde de soft, de motor etc) daca in conditii normale fenomenul de surge sau talpile cu motorul rece iti chinuie turbina, gandeste-te ca ea muncind mai mult in urma remaparii e si mai sensibila la fenomenele astea.
Adi G.
aratbelea
- Mesaje scrise: 9
- Locatie: Valcea
- Masina: Astra 2002 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Oct 2011
- Mesaj Privat
- cyberbob
- ****
- 1,287 mesaje
- din 06 Nov 2010
- Vectra 2005 Z19DTH
- Bucuresti
cyberbob
- Mesaje scrise: 1,287
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2005 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Nov 2010
- Mesaj Privat
Salutare!
Arunca un ochi si aici pentru o oferta de soft.
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=12856
Adi G.
Arunca un ochi si aici pentru o oferta de soft.
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=12856
Adi G.
aratbelea
- Mesaje scrise: 9
- Locatie: Valcea
- Masina: Astra 2002 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Oct 2011
- Mesaj Privat
- petre.ion
- **
- 139 mesaje
- din 08 Sep 2011
- Vectra 2006 Z19DTH
- Bucuresti
petre.ion
- Mesaje scrise: 139
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2006 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Sep 2011
- Mesaj Privat
In general Y20DTH- ul de pe Astra G ofera o putere decenta.
Remaparea nu rezolva problemele de natura tehnica din cauza carora masina scoate mai putini cai decat stock (101 CP).
Mecanic nu are ce sa pateasca, poate doar un ambreiaj obosit(rau) sa pice mai repede din cauza cuplului marit.Tubo iarasi nu prea are ce sa pateasca deoarece se umbla foarte putin la boost 0.2-0.3 bari in plus (constant fata de normal).
P.S. Nu incerca power/cip BOX sunt panarame.
Daca vrei ceva de calitate direct OBD tuning, vezi ca sunt cei de la EDS care sunt cam axati pe Opel.
Consumul fii sigur ca o sa creasca ... ca doar de aia vrei sa-i maresti puterea ca nu esti multumit de caii actuali.(=talpa mai multa).
Remaparea nu rezolva problemele de natura tehnica din cauza carora masina scoate mai putini cai decat stock (101 CP).
Mecanic nu are ce sa pateasca, poate doar un ambreiaj obosit(rau) sa pice mai repede din cauza cuplului marit.Tubo iarasi nu prea are ce sa pateasca deoarece se umbla foarte putin la boost 0.2-0.3 bari in plus (constant fata de normal).
P.S. Nu incerca power/cip BOX sunt panarame.
Daca vrei ceva de calitate direct OBD tuning, vezi ca sunt cei de la EDS care sunt cam axati pe Opel.
Consumul fii sigur ca o sa creasca ... ca doar de aia vrei sa-i maresti puterea ca nu esti multumit de caii actuali.(=talpa mai multa).
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
Motorul Y20DTH se preteaza foarte bine la remap, exact ca si Y17DT (DIT), de fapt sunt campioane. Opel a vazut ca sta prost la motare diesel si asa ca a luat de la altii, astea doua sunt foarte reusite mecanic. Ca mai pica un EDU sau VP44 asta este... Seria Z17 este mecanic tot Y17 numai ca au 80cp, 100cp si nu 68-75 ca taticii. Nici benzinarele nu au scapat, din cacarezele de X10/X12XE au tot inbunatatit si marit cilindree pana au scos Z14XEP si pe ala hop turbina de este A14 si cp de nu stii cum poate.
Chestia cu cip-cirip e vrajeala, recomand numai remap.
Ca precautii mai intai verifici joc ax turbina, speli motor (flush+ulei), cureti admisie+senzor boost si EGR, in rest au scris altii. Nu te arunca la ieftineala sau nume pompoase ca o iei in freza cu bla-bla, mergi numai la cei cu referinte bune.
Referitor la consum, in mare daca mergi la fel scade putin dar depinde de mapa deci atentie, in rest sa fie clar ca o sa creasca. Creste pe simplul motiv ca avem ponei si o calcam ca acum avem ce, motorul merge cu combustibil pana la urma.
Chestia cu cip-cirip e vrajeala, recomand numai remap.
Ca precautii mai intai verifici joc ax turbina, speli motor (flush+ulei), cureti admisie+senzor boost si EGR, in rest au scris altii. Nu te arunca la ieftineala sau nume pompoase ca o iei in freza cu bla-bla, mergi numai la cei cu referinte bune.
Referitor la consum, in mare daca mergi la fel scade putin dar depinde de mapa deci atentie, in rest sa fie clar ca o sa creasca. Creste pe simplul motiv ca avem ponei si o calcam ca acum avem ce, motorul merge cu combustibil pana la urma.
- claudiu-cld
- *******
- 6,516 mesaje
- din 13 Sep 2006
- Astra 2000 y17dt
- Constanta
claudiu-cld
- Mesaje scrise: 6,516
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2000 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Sep 2006
- Mesaj Privat
si asa cum au spus si colegi faci remap pentru ca nu esti multumit de cp pe care ii ai in prezent
dar nu te speria ca,consumul nu v-a creste prea tare
cu max 1L%,dar o sa fii incantat de cum o sa traga masina . si nu o sa regreti .
daca mai cauti pe forum o sa gasesti discutii despre remap cu plusuri si minusuri .chestia e doar sa te gandesti ce vrei pana la urma .
dar nu te speria ca,consumul nu v-a creste prea tare
cu max 1L%,dar o sa fii incantat de cum o sa traga masina . si nu o sa regreti .
daca mai cauti pe forum o sa gasesti discutii despre remap cu plusuri si minusuri .chestia e doar sa te gandesti ce vrei pana la urma .
- adware_man
- ****
- 1,724 mesaje
- din 01 Oct 2008
- Astra 2002 Y20DTH
- Bucuresti
adware_man
- Mesaje scrise: 1,724
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Oct 2008
- Mesaj Privat
Salut,
Subscriu si eu. Am acelasi motor remapat de ~1 an la EDS. Aceasi parere buna am avut-o si o am in continuare, n-a aparut nicio problema (doar altii au remap de 4 ani si masinile le merg brici). Despre consum, iti pot spune ca la modul meu de condus (unde am loc bag sport) si la statul bara la bara unde n-am, vara cu clima pornita ajung la 10%. Sunt foarte multumit. Despre performante, nu mai spun. Masina e mai elastica, fuge mai tare, schimbi mai bine treptele. Numai de bine.
Da-i bataie!
Subscriu si eu. Am acelasi motor remapat de ~1 an la EDS. Aceasi parere buna am avut-o si o am in continuare, n-a aparut nicio problema (doar altii au remap de 4 ani si masinile le merg brici). Despre consum, iti pot spune ca la modul meu de condus (unde am loc bag sport) si la statul bara la bara unde n-am, vara cu clima pornita ajung la 10%. Sunt foarte multumit. Despre performante, nu mai spun. Masina e mai elastica, fuge mai tare, schimbi mai bine treptele. Numai de bine.
Da-i bataie!
aratbelea
- Mesaje scrise: 9
- Locatie: Valcea
- Masina: Astra 2002 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Oct 2011
- Mesaj Privat
- adware_man
- ****
- 1,724 mesaje
- din 01 Oct 2008
- Astra 2002 Y20DTH
- Bucuresti
adware_man
- Mesaje scrise: 1,724
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Oct 2008
- Mesaj Privat
- deleted-5946
- ****
- 1,737 mesaje
- din 13 Mai 2007
deleted-5946
- Mesaje scrise: 1,737
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Mai 2007
- Mesaj Privat
adware_man a scris:Despre consum, iti pot spune ca la modul meu de condus (unde am loc bag sport) si la statul bara la bara unde n-am, vara cu clima pornita ajung la 10%.
Stiu ca nu sunt chiar ontopic... dar care e avantajul unui diesel de 100(125)cp care consuma 10% in oras?
Adica bara la bara cu ac pornit nu depasesc 10-11% iar in afara pot lejer sa merg cu aprox. 6% consum mediu. (1.6 16v)
Eu vad numai dezavantaje.. de la pretul de achizitie la pretul sensibil mai mare la intretinere, impozit mai mare, mecanica mai complexa..etc..
In fine, vorbeam singur .
- jE
- *******
- 8,418 mesaje
- din 04 Jun 2006
- Astra 2005 Z18XE
- Brasov
jE
- Mesaje scrise: 8,418
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2005 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jun 2006
- Mesaj Privat
- petre.ion
- **
- 139 mesaje
- din 08 Sep 2011
- Vectra 2006 Z19DTH
- Bucuresti
petre.ion
- Mesaje scrise: 139
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2006 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Sep 2011
- Mesaj Privat
Pai ar fi cam asa :
1. un Y20DTH la o viteza de 130-140 km/h consuma cam 6-6,5 %
2. Diesel-ul are cuplul face o depasire in scurt fara probleme.
Sa fim sinceri 1.6-ele tau scoate 11 % in bucuresti daca mergi linistit, daca mergi mai alert sare la 12,extern nu mai spun consumul ala de 6% il obtii daca nu depasesti 110 km/h... (daca-l obtii).
Ia pune mana si condu un diesel din asta de 101 CP si alearga-l prin oras , si aici ma refer schimbat la 3000-3500 si ai sa vezi ca mai mult de 9-10 max nu ia.
Condu si benzinarul tau in acelasi stil bineinteles corepunzator cuplului oferit de motorul tau adica pe la 4000 + rpm schimbat si sa ne zici consumul.
La intretinere n-am ce zice ... daca n-ai cat de cat habar cum se conduce un diesel si intretine (curatat EGR periodic si alte asemenea) mai bine iti iei benzina.
1. un Y20DTH la o viteza de 130-140 km/h consuma cam 6-6,5 %
2. Diesel-ul are cuplul face o depasire in scurt fara probleme.
Sa fim sinceri 1.6-ele tau scoate 11 % in bucuresti daca mergi linistit, daca mergi mai alert sare la 12,extern nu mai spun consumul ala de 6% il obtii daca nu depasesti 110 km/h... (daca-l obtii).
Ia pune mana si condu un diesel din asta de 101 CP si alearga-l prin oras , si aici ma refer schimbat la 3000-3500 si ai sa vezi ca mai mult de 9-10 max nu ia.
Condu si benzinarul tau in acelasi stil bineinteles corepunzator cuplului oferit de motorul tau adica pe la 4000 + rpm schimbat si sa ne zici consumul.
La intretinere n-am ce zice ... daca n-ai cat de cat habar cum se conduce un diesel si intretine (curatat EGR periodic si alte asemenea) mai bine iti iei benzina.
- deleted-5946
- ****
- 1,737 mesaje
- din 13 Mai 2007
deleted-5946
- Mesaje scrise: 1,737
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Mai 2007
- Mesaj Privat
Stai linistit ca stiu foarte bine motoarele astea doua, intamplator sau nu folosesc ca si scaun doua Astra G, un z16xe si un y20dth.
Eram curios ce argumente se aduc...
Trebuie sa recunosc ca imi place senzatia ca TRAGE y20dth dar cam atat.. pentru ca tine aprox. 2000rpm.
SINGURUL avantaj care l-am simtit e ca y20dth cu 5 persoane si bagaje la deal urca de parca o ia la vale pe cand la z16xe iti vine sa mai verifici din cand in cand daca nu cumva ai pana la toate 4 rotile.
Z16xe in treapta 4 la 50km/h fix drept consuma sub 6%, la 90kmh in treapta 5 e undeva la 6%, eventual putin peste 6. (pe CB)
Rareori mi se intampla sa depasesc 90-100km/h in afara localitatii asa ca...
Amandoua sunt foarte fiabile cu mentiunea ca 1.6 consuma ulei, fraieru'.
LE:
Mecanica e mai comlexa la y20dth, adica avem un motor aspirat si unul turbo cu pompa de inalta presiune si alte alea alea, la asta ma refeream. Poti sa il intretii cat vrei de picat tot mai pica una alta.
LE2: Acum mi-am amintit Targu Mures - Cluj Napoca + cat mai trebuie sa misc prin Cluj la amandoua scade cantitatea in rezervor de la 4/4 la 3/4 aproximativ.
Da, stiu si eu ca z16xe consuma dublu daca vrei sa mergi turat dar... poate nu vreau?
Eram curios ce argumente se aduc...
Trebuie sa recunosc ca imi place senzatia ca TRAGE y20dth dar cam atat.. pentru ca tine aprox. 2000rpm.
SINGURUL avantaj care l-am simtit e ca y20dth cu 5 persoane si bagaje la deal urca de parca o ia la vale pe cand la z16xe iti vine sa mai verifici din cand in cand daca nu cumva ai pana la toate 4 rotile.
Z16xe in treapta 4 la 50km/h fix drept consuma sub 6%, la 90kmh in treapta 5 e undeva la 6%, eventual putin peste 6. (pe CB)
Rareori mi se intampla sa depasesc 90-100km/h in afara localitatii asa ca...
Amandoua sunt foarte fiabile cu mentiunea ca 1.6 consuma ulei, fraieru'.
LE:
La intretinere n-am ce zice ... daca n-ai cat de cat habar cum se conduce un diesel si intretine (curatat EGR periodic si alte asemenea) mai bine iti iei benzina.
Mecanica e mai comlexa la y20dth, adica avem un motor aspirat si unul turbo cu pompa de inalta presiune si alte alea alea, la asta ma refeream. Poti sa il intretii cat vrei de picat tot mai pica una alta.
LE2: Acum mi-am amintit Targu Mures - Cluj Napoca + cat mai trebuie sa misc prin Cluj la amandoua scade cantitatea in rezervor de la 4/4 la 3/4 aproximativ.
Da, stiu si eu ca z16xe consuma dublu daca vrei sa mergi turat dar... poate nu vreau?