bogdan_d
- Mesaje scrise: 44
- Locatie: Bistrita
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Nov 2005
- Mesaj Privat
- ElSpa
- **
- 175 mesaje
- din 13 Feb 2006
- Bucuresti
ElSpa
- Mesaje scrise: 175
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Feb 2006
- Mesaj Privat
modificarile implica destul de multe:
- decompresarea motorului
- schimbarea pistoanelor cu unele forjate
- modificarea admisiei
- modificarea evacuarii
- soft pentru turbosuflanta respectiva
- probabil alte injectoare cu debit marit
- alt debitmetru
- etc
problema consumului este ultima care ar trebui sa ti-o pui
- decompresarea motorului
- schimbarea pistoanelor cu unele forjate
- modificarea admisiei
- modificarea evacuarii
- soft pentru turbosuflanta respectiva
- probabil alte injectoare cu debit marit
- alt debitmetru
- etc
problema consumului este ultima care ar trebui sa ti-o pui
- AdamOpel
- ****
- 1,015 mesaje
- din 07 Nov 2006
- Alta tara
AdamOpel
- Mesaje scrise: 1,015
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Nov 2006
- Mesaj Privat
Turbo-tuning Ascona B 1.9 la 185cai
http://www.opeltuners.com/ascona2.html
in general totul despre turbo
http://www.turbofast.com.au/
http://www.opeltuners.com/ascona2.html
in general totul despre turbo
http://www.turbofast.com.au/
- cont-sters-1898
- **
- 233 mesaje
- din 28 Feb 2006
cont-sters-1898
- Mesaje scrise: 233
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Feb 2006
- Mesaj Privat
ElSpa a scris:modificarile implica destul de multe:
- decompresarea motorului
- schimbarea pistoanelor cu unele forjate
- modificarea admisiei
- modificarea evacuarii
- soft pentru turbosuflanta respectiva
- probabil alte injectoare cu debit marit
- alt debitmetru
- etc
problema consumului este ultima care ar trebui sa ti-o pui
- decompresarea motorului
- schimbarea pistoanelor cu unele forjate
- modificarea admisiei
- modificarea evacuarii
- soft pentru turbosuflanta respectiva
- probabil alte injectoare cu debit marit
- alt debitmetru
- etc
problema consumului este ultima care ar trebui sa ti-o pui
Poate alt injector ca vectra A C16NZ are injectie monopunct.
Pe un asemenea motor nu se poate monta turbosuflanta
- sorin666
- *****
- 3,888 mesaje
- din 12 Mai 2004
- outside Manell's Land
sorin666
- Mesaje scrise: 3,888
- Locatie: outside Manell's Land
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Mai 2004
- Mesaj Privat
- eduard33
- ****
- 1,502 mesaje
- din 24 Nov 2004
- Omega 1997 X20XEV
- Bucuresti
eduard33
- Mesaje scrise: 1,502
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Omega 1997 X20XEV
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Nov 2004
- Mesaj Privat
ElSpa a scris:modificarile implica destul de multe:
- decompresarea motorului
- schimbarea pistoanelor cu unele forjate
- modificarea admisiei
- modificarea evacuarii
- soft pentru turbosuflanta respectiva
- probabil alte injectoare cu debit marit
- alt debitmetru
- etc
problema consumului este ultima care ar trebui sa ti-o pui
- decompresarea motorului
- schimbarea pistoanelor cu unele forjate
- modificarea admisiei
- modificarea evacuarii
- soft pentru turbosuflanta respectiva
- probabil alte injectoare cu debit marit
- alt debitmetru
- etc
problema consumului este ultima care ar trebui sa ti-o pui
-- decompresarea motorului ...se face simplu cu adaugarea unei garnituri de chiulasa
-- schimbarea pistoanelor cu unele forjate -- depinde cat de mult alergi masina, merge si neforjate
-- modificarea admisiei ...poate la 16NZ ca e monopunct, dar la 1.6 multipunct merge si nemodificata...doar slefuita bine
--modificarea evacuarii ...aici da...se fac modificari majore...in primul rand eliminarea cat'ului
-- soft pentru turbosuflanta respectiva...se modifica doar momentul injectiei si debitul din pompa(se mareste presiunea)
--probabil alte injectoare cu debit marit...sigur tre alte injectoare...cel putin de 1.8
--- alt debitmetru...c16nz nu are debitmetru...ii tine locul MAP'ul si IAT'ul...se modifica parametrii din ECU
--.....si intr-adevar...mai sunt destule
afirmatiile mele nu sunt fondate...sunt info citite sau auzite...
- cont-sters-1898
- **
- 233 mesaje
- din 28 Feb 2006
cont-sters-1898
- Mesaje scrise: 233
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Feb 2006
- Mesaj Privat
- love4cars
- ****
- 1,440 mesaje
- din 24 Sep 2005
- Astra Z14XEP
- Bucuresti
love4cars
- Mesaje scrise: 1,440
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Sep 2005
- Mesaj Privat
Ce imi plac mie chestiile astea... Se alege cel mai slab motor si se vrea modificarea lui la nivel maxim. De ce aveti impresia ca orice se poate tuna/orice se poate modifica. Probabil ca nu ai putea folosi decat blocul motor din c16nz sau nimic. Asta ar spune orice om din domeniu care nu se preface ca modifica masini.
- eduard33
- ****
- 1,502 mesaje
- din 24 Nov 2004
- Omega 1997 X20XEV
- Bucuresti
eduard33
- Mesaje scrise: 1,502
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Omega 1997 X20XEV
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Nov 2004
- Mesaj Privat
love4cars a scris:Ce imi plac mie chestiile astea... Se alege cel mai slab motor si se vrea modificarea lui la nivel maxim. De ce aveti impresia ca orice se poate tuna/orice se poate modifica. Probabil ca nu ai putea folosi decat blocul motor din c16nz sau nimic. Asta ar spune orice om din domeniu care nu se preface ca modifica masini.
probabil vei fi tare surprins cand iti voi arata un c16nz dus in 100 de cai doar cu o axa cu came sport,injector de c18nz, modificari moment injectie,admisie si evac...se poate...mai greu , dar se poate
- love4cars
- ****
- 1,440 mesaje
- din 24 Sep 2005
- Astra Z14XEP
- Bucuresti
love4cars
- Mesaje scrise: 1,440
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Sep 2005
- Mesaj Privat
Nu contest ca se poate, aproape orice este posibil pe lumea asta dar asta nu inseamna ca va duce si la un rezultat mega-deosebit. Cineva vorbea pe astraclub de montare turbina pe z16xep si iata ca si in cazul unui motor mult mai evoluat s-a ajuns la concluzia ca munca investita si caruta de bani bagata nu duc la ceva satisfacator ci doar la o extrapolare inutila. Daca vrem sa vorbim de cea mai bizara modificare este perfect c16nz dar asta dupa dacia aceea care are turbo
Cyclops- Suspendat
- 243 mesaje
- din 22 Jan 2007
- Manta 1977 16N
- Bucuresti
Cyclops- Mesaje scrise: 243
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Manta 1977 16N
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Jan 2007
- Mesaj Privat
aproape orice motor stock se poate tuna... si aproape intotdeauna se obtin rezultate mai mult sau mai putin satisfacatoare dar in detrimentul fiabilitatii motorului respectiv. Daca raportul de comprimare al motorului este OK, cu o turbina se poate ajunge destul de departe... poate chiar la dublarea numarului de CP. Numarul de cai sta in presiunea pe care o da turbina... ca un calcul brut total aproximativ se foloseste urmatoarea formula:
X=(1+y) * z unde x= CP obtinuti, y=presiunea turbinei in bari si z= CP acuali ai motorului
X=(1+y) * z unde x= CP obtinuti, y=presiunea turbinei in bari si z= CP acuali ai motorului
- love4cars
- ****
- 1,440 mesaje
- din 24 Sep 2005
- Astra Z14XEP
- Bucuresti
love4cars
- Mesaje scrise: 1,440
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Sep 2005
- Mesaj Privat
Cyclops a scris: Numarul de cai sta in presiunea pe care o da turbina...
acuali ai motorului
acuali ai motorului
Nu te baza pe asta! Sunt motoare aspirate de ultima generatie, mai puternice decat cele turbo, asta neinsemnand ca sunt mai bune. Degeaba da turbina daca motorul nu poate primi. Este vorba de tot motorul, de la prima pana la ultima componenta. Un motor aspirat care are putere cat unul de aceeasi marime turbo, spune ceva... Chiar daca nu este la fel de violent ca feeling, obtine puterea mai "inteligent"
Cyclops- Suspendat
- 243 mesaje
- din 22 Jan 2007
- Manta 1977 16N
- Bucuresti
Cyclops- Mesaje scrise: 243
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Manta 1977 16N
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Jan 2007
- Mesaj Privat
- love4cars
- ****
- 1,440 mesaje
- din 24 Sep 2005
- Astra Z14XEP
- Bucuresti
love4cars
- Mesaje scrise: 1,440
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Sep 2005
- Mesaj Privat
Nu cunosc mare lucru in acest domeniu si nu vreau sa vorbesc mai mult decat cunosc dar. Am sa-ti dau un exemplu la intamplare. Motorul de pe C4 VTS are 180cp/2000cc si costa foarte putin, pe cand marele motor de la VW, 2.0TFSI are 200cp deci nu o diferenta imensa dar care costa destul de mult. Stai tu linistit ca un motor turbo este mai fiabil. De unde asta?
Ideea era urmatoarea: Cum este motorul lui C4 poti spune ca cu o turbina il duci departe cand el deja are putere cat in stele, dar cand vrei sa pui pe un motor care a fost proiectat cu un singur injector... Si nu este la indemana oricui, trust me! Motorul turbo pe benzina chiar nu este la indemana oricui. Cine are poate sa-ti confirme cat consuma, in cazul celor vechi - cum se intretine si tot asa.
Ideea era urmatoarea: Cum este motorul lui C4 poti spune ca cu o turbina il duci departe cand el deja are putere cat in stele, dar cand vrei sa pui pe un motor care a fost proiectat cu un singur injector... Si nu este la indemana oricui, trust me! Motorul turbo pe benzina chiar nu este la indemana oricui. Cine are poate sa-ti confirme cat consuma, in cazul celor vechi - cum se intretine si tot asa.
nitro_od
- Mesaje scrise: 0
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Ascona 1987 16NE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Jun 2006
- Mesaj Privat
o varianta muuuult mai simpla decat adaptarea la turbo ar putea fi trecerea la un carburator dublucorp progresiv weber sport cu o galerie aferenta (cred ca se poate modifica si cea de la monopunct).
nu capeti puterea unui turbo dar diferenta intre mono si dublucorp este bine de tot simtita.
poate face modificarea si cu un sincron dar consumul mu va mai putea fi controlat.
am facut modificarea pe un 18E OHC pe un ascona B si rezultatele au fost peste asteptari iar carburatorul nu era weber ci ceva mult mai slab !
nu capeti puterea unui turbo dar diferenta intre mono si dublucorp este bine de tot simtita.
poate face modificarea si cu un sincron dar consumul mu va mai putea fi controlat.
am facut modificarea pe un 18E OHC pe un ascona B si rezultatele au fost peste asteptari iar carburatorul nu era weber ci ceva mult mai slab !
- sorin666
- *****
- 3,888 mesaje
- din 12 Mai 2004
- outside Manell's Land
sorin666
- Mesaje scrise: 3,888
- Locatie: outside Manell's Land
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Mai 2004
- Mesaj Privat
- BeWaRe
- **
- 170 mesaje
- din 11 Oct 2005
- Kadett 1988
- Bucuresti
BeWaRe
- Mesaje scrise: 170
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Kadett 1988
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Oct 2005
- Mesaj Privat
- MCL2k6
- **
- 172 mesaje
- din 04 Jul 2006
- Insignia 2018 Z18XE
- Brasov
MCL2k6
- Mesaje scrise: 172
- Locatie: Brasov
- Masina: Insignia 2018 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jul 2006
- Mesaj Privat
Am gasit un site: http://www.dogtuning.ro/
Ei zic ca sunt singurii din RO care se ocupa cu transformarea unei masini cu motor normal aspirat in turbo.
As fi curios ce ar zice in cazul unui C16NZ...
Ei zic ca sunt singurii din RO care se ocupa cu transformarea unei masini cu motor normal aspirat in turbo.
Acest tip de conversie aduce o imbunatatire de 50% a puterii motorului si cam 30-60% a cuplului motor.
In cazul in care conversia este facuta in specifiicatie de curse puterea poate creste mult mai mult, ajungandu-se la puterii de pana la 200 CP / litru.
In cazul unei conversii turbo de strada, componentele majore sunt:
- turbina
- galerie evacuare
- modificare esapament pentru acomodarea turbinei
- modificarea galeriei de admisie
- electronica suplimentara
- injectoare
- pompa benzina
- regulator presiune benzina
- in functie de benzina folosita se va efectua o decomprimare
- intercooler + tubulatura
- BOV
Componentele (turbina, compresor, wastegate, bov, injectoare, regulatoare presiune benzina, boost controller, etc.) sunt importate din SUA si sunt noi.
Unitatile Electronice (ECU) sunt complet programabile si au loging pentru sonda lambda incorporat. Sunt unitati generale si vin cablate pentru fiecare proiect in parte. MONTAREA SE REALIZEAZA NUMAI DE CATRE DOGTUNING Performance Parts.
In cazul in care conversia este facuta in specifiicatie de curse puterea poate creste mult mai mult, ajungandu-se la puterii de pana la 200 CP / litru.
In cazul unei conversii turbo de strada, componentele majore sunt:
- turbina
- galerie evacuare
- modificare esapament pentru acomodarea turbinei
- modificarea galeriei de admisie
- electronica suplimentara
- injectoare
- pompa benzina
- regulator presiune benzina
- in functie de benzina folosita se va efectua o decomprimare
- intercooler + tubulatura
- BOV
Componentele (turbina, compresor, wastegate, bov, injectoare, regulatoare presiune benzina, boost controller, etc.) sunt importate din SUA si sunt noi.
Unitatile Electronice (ECU) sunt complet programabile si au loging pentru sonda lambda incorporat. Sunt unitati generale si vin cablate pentru fiecare proiect in parte. MONTAREA SE REALIZEAZA NUMAI DE CATRE DOGTUNING Performance Parts.
As fi curios ce ar zice in cazul unui C16NZ...