- Stefan_BC
- OP
- 2,652 mesaje
- din 19 Oct 2009
- Zafira 2008 Z19DT
- Bacau
Stefan_BC
- Mesaje scrise: 2,652
- Locatie: Bacau
- Masina: Zafira 2008 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Oct 2009
- Mesaj Privat
Pasii sunt simpli de urmat:
1. Se desfac stopurile .Acestea sunt prinse cu doua piulite de plastic.Accesul la aceste piulite se face inlaturand capacul de protectie ,din plastic ,din interiorul masinii. Dupa ce a-ti desfacut stopurile trageti usor de ele si scoateti mufa din spatele acestora
2.Se da bara jos.Pe interiorul aripilor sunt doua suruburi torx.
Dupa ce desfaceti suruburile,trageti usor de bara incepand de la roata inspre haion,pentru a scoate bara din clipsuri .
Sub masina bara mai are doua clipsuri .Cu o surubelnita trageti nitul afara.
3.Dati jos armatura din tabla care este prinsa de caroserie ,Ea este prinsa in doua suruburi in partea stanga si alte trei in partea dreapta.
4.Locul unde vine suportul carligului:
carligul trebuie sa aibe acele suruburi de prindere cu tot cu piulita speciala.
5 . Se da o gaura in ,,fusta'' masinii.Locurile sunt deja marcate
acuma prindeti in cele doua suruburi ,sub masina ,talpa carligului
6.Dupa ce a-ti strans bine suruburi de sub masina, prindeti ansamblul carligului de cele doua suruburi care ies din ,,fusta'' masinii.
7.Prin partea stanga ,imediat sub lacasul stopului ,este o bucata de cauciuc rotund,trageti de el si introduceti pe acolo cablul electric care duce la REC.
8.Acuma mai aveti doua suruburi care trebuiesc stranse,ele sunt in partea de jos si prind suportul carligului de pe sasiu cu ansambul carligului.
9.Se decupeaza bara pentru a permite carligului si cuplei sa ,,iasa afara'' de sub masina.
Dupa ce a-ti decupat bara se monteaza totul la loc in ordine inversa.Totul a durat circa 2 ore.
10. Mai necesita o activare cu OP COM-ul (asta in cazul in care vreti ca avertizarea de becuri arse sa va mearga si pe remorca) .
Multumesc lui @Edwin pentru suportul acordat!
1. Se desfac stopurile .Acestea sunt prinse cu doua piulite de plastic.Accesul la aceste piulite se face inlaturand capacul de protectie ,din plastic ,din interiorul masinii. Dupa ce a-ti desfacut stopurile trageti usor de ele si scoateti mufa din spatele acestora
2.Se da bara jos.Pe interiorul aripilor sunt doua suruburi torx.
Dupa ce desfaceti suruburile,trageti usor de bara incepand de la roata inspre haion,pentru a scoate bara din clipsuri .
Sub masina bara mai are doua clipsuri .Cu o surubelnita trageti nitul afara.
3.Dati jos armatura din tabla care este prinsa de caroserie ,Ea este prinsa in doua suruburi in partea stanga si alte trei in partea dreapta.
4.Locul unde vine suportul carligului:
carligul trebuie sa aibe acele suruburi de prindere cu tot cu piulita speciala.
5 . Se da o gaura in ,,fusta'' masinii.Locurile sunt deja marcate
acuma prindeti in cele doua suruburi ,sub masina ,talpa carligului
6.Dupa ce a-ti strans bine suruburi de sub masina, prindeti ansamblul carligului de cele doua suruburi care ies din ,,fusta'' masinii.
7.Prin partea stanga ,imediat sub lacasul stopului ,este o bucata de cauciuc rotund,trageti de el si introduceti pe acolo cablul electric care duce la REC.
8.Acuma mai aveti doua suruburi care trebuiesc stranse,ele sunt in partea de jos si prind suportul carligului de pe sasiu cu ansambul carligului.
9.Se decupeaza bara pentru a permite carligului si cuplei sa ,,iasa afara'' de sub masina.
Dupa ce a-ti decupat bara se monteaza totul la loc in ordine inversa.Totul a durat circa 2 ore.
10. Mai necesita o activare cu OP COM-ul (asta in cazul in care vreti ca avertizarea de becuri arse sa va mearga si pe remorca) .
Multumesc lui @Edwin pentru suportul acordat!
- StefanTolos
- ******
- 4,220 mesaje
- din 23 Nov 2007
- Corsa 2018 B12XER
- Constanta
StefanTolos
- Mesaje scrise: 4,220
- Locatie: Constanta
- Masina: Corsa 2018 B12XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Nov 2007
- Mesaj Privat
dan-awm
- Mesaje scrise: 38
- Locatie: Olt
- Masina: Zafira 2008 z16xe1
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jul 2011
- Mesaj Privat
- Stefan_BC
- OP
- 2,652 mesaje
- din 19 Oct 2009
- Zafira 2008 Z19DT
- Bacau
Stefan_BC
- Mesaje scrise: 2,652
- Locatie: Bacau
- Masina: Zafira 2008 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Oct 2009
- Mesaj Privat
dan-awm
- Mesaje scrise: 38
- Locatie: Olt
- Masina: Zafira 2008 z16xe1
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jul 2011
- Mesaj Privat
- Stefan_BC
- OP
- 2,652 mesaje
- din 19 Oct 2009
- Zafira 2008 Z19DT
- Bacau
Stefan_BC
- Mesaje scrise: 2,652
- Locatie: Bacau
- Masina: Zafira 2008 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Oct 2009
- Mesaj Privat
dan-awm
- Mesaje scrise: 38
- Locatie: Olt
- Masina: Zafira 2008 z16xe1
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jul 2011
- Mesaj Privat
- cuculica
- ****
- 1,235 mesaje
- din 28 Dec 2009
- Astra 2011 z17 dtj
- Bacau
cuculica
- Mesaje scrise: 1,235
- Locatie: Bacau
- Masina: Astra 2011 z17 dtj
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Dec 2009
- Mesaj Privat
- Stefan_BC
- OP
- 2,652 mesaje
- din 19 Oct 2009
- Zafira 2008 Z19DT
- Bacau
Stefan_BC
- Mesaje scrise: 2,652
- Locatie: Bacau
- Masina: Zafira 2008 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Oct 2009
- Mesaj Privat
- aflorii nicusor
- ***
- 714 mesaje
- din 15 Mai 2009
- Tigra 2006 Z1.3 DT
- Neamt
aflorii nicusor
- Mesaje scrise: 714
- Locatie: Neamt
- Masina: Tigra 2006 Z1.3 DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Mai 2009
- Mesaj Privat
- Edwin
- *******
- 5,975 mesaje
- din 27 Nov 2008
- Zafira 2006 z19dt
- Bistrita-Nasaud
Edwin
- Mesaje scrise: 5,975
- Locatie: Bistrita-Nasaud
- Masina: Zafira 2006 z19dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Nov 2008
- Mesaj Privat
- Stefan_BC
- OP
- 2,652 mesaje
- din 19 Oct 2009
- Zafira 2008 Z19DT
- Bacau
Stefan_BC
- Mesaje scrise: 2,652
- Locatie: Bacau
- Masina: Zafira 2008 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Oct 2009
- Mesaj Privat
@Aflorii nicusor,lasa ca tu ti-ai schimbat stopurile inaintea mea deci mi-ai luat-o inainte si tu
@Edwin am legat doar unul din ele ,cel maro la masa.Firul maro avea sertizat papucul,firul negru nu l-am legat.Instalatia nu am probat-o pe remorca inca caci nu o am ,saptamana viitoare urmeaza sa achizitionez una.REC-ul il recunoaste,deci cred ca am legat ok firele .Insa nu mi se aprinde legul in bord .
@Edwin am legat doar unul din ele ,cel maro la masa.Firul maro avea sertizat papucul,firul negru nu l-am legat.Instalatia nu am probat-o pe remorca inca caci nu o am ,saptamana viitoare urmeaza sa achizitionez una.REC-ul il recunoaste,deci cred ca am legat ok firele .Insa nu mi se aprinde legul in bord .
- Edwin
- *******
- 5,975 mesaje
- din 27 Nov 2008
- Zafira 2006 z19dt
- Bistrita-Nasaud
Edwin
- Mesaje scrise: 5,975
- Locatie: Bistrita-Nasaud
- Masina: Zafira 2006 z19dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Nov 2008
- Mesaj Privat
- aflorii nicusor
- ***
- 714 mesaje
- din 15 Mai 2009
- Tigra 2006 Z1.3 DT
- Neamt
aflorii nicusor
- Mesaje scrise: 714
- Locatie: Neamt
- Masina: Tigra 2006 Z1.3 DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Mai 2009
- Mesaj Privat
Am reusit sa montez si eu carligul pe zafira mea ( carlig de astra h combi, cu mici modificari), astazi am configurat instalatia electrica la priza (aceasta fiind cu 13 pini) dupa o schema gasita pe forum sihttps://www.clubopel.com/lin...za%20si%20fis.pdf
An facut ceva probe cu o remorca a unui prieten dar nu avea legaturile electrice originale pe aceasta si se aprindeau aiurea becurile. Acum urmeaza sa caut o remorca cu instalatia originala sa-i pot face proba. Am gasit si o mufa adaptoare de la 13 la 7 pini. Dupa aceste operatiuni ar fi o intrebare: pentru a-mi indica pe CID conectarea prizei la remorca trebuie activat ceva? Dupa verificarile efectuate nu a aparut nici o indicatie sau vreo eroare de bec ars . Multumim inca odata lui Stefan pentru tutorialul reusit.
An facut ceva probe cu o remorca a unui prieten dar nu avea legaturile electrice originale pe aceasta si se aprindeau aiurea becurile. Acum urmeaza sa caut o remorca cu instalatia originala sa-i pot face proba. Am gasit si o mufa adaptoare de la 13 la 7 pini. Dupa aceste operatiuni ar fi o intrebare: pentru a-mi indica pe CID conectarea prizei la remorca trebuie activat ceva? Dupa verificarile efectuate nu a aparut nici o indicatie sau vreo eroare de bec ars . Multumim inca odata lui Stefan pentru tutorialul reusit.
- Stefan_BC
- OP
- 2,652 mesaje
- din 19 Oct 2009
- Zafira 2008 Z19DT
- Bacau
Stefan_BC
- Mesaje scrise: 2,652
- Locatie: Bacau
- Masina: Zafira 2008 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Oct 2009
- Mesaj Privat
se activeaza optiunea cu op com-ul,sper sa nu gresesc paremise ca la ipc-uri trebuie sa intri(ca sa-ti se aprinda in bord martorul ca ai atasata remorca)Legat de optiunea de becuri arse,aceasta i-ti va afisa eroarea doar atunci cand ai un bec ars ,dar tu ai atasat o remorca care avea becurile ok, de aceea cid-ul nu ti-a afisat nimic
- Edwin
- *******
- 5,975 mesaje
- din 27 Nov 2008
- Zafira 2006 z19dt
- Bistrita-Nasaud
Edwin
- Mesaje scrise: 5,975
- Locatie: Bistrita-Nasaud
- Masina: Zafira 2006 z19dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Nov 2008
- Mesaj Privat
- aflorii nicusor
- ***
- 714 mesaje
- din 15 Mai 2009
- Tigra 2006 Z1.3 DT
- Neamt
aflorii nicusor
- Mesaje scrise: 714
- Locatie: Neamt
- Masina: Tigra 2006 Z1.3 DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Mai 2009
- Mesaj Privat
- Edwin
- *******
- 5,975 mesaje
- din 27 Nov 2008
- Zafira 2006 z19dt
- Bistrita-Nasaud
Edwin
- Mesaje scrise: 5,975
- Locatie: Bistrita-Nasaud
- Masina: Zafira 2006 z19dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Nov 2008
- Mesaj Privat
- aflorii nicusor
- ***
- 714 mesaje
- din 15 Mai 2009
- Tigra 2006 Z1.3 DT
- Neamt
aflorii nicusor
- Mesaje scrise: 714
- Locatie: Neamt
- Masina: Tigra 2006 Z1.3 DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Mai 2009
- Mesaj Privat
Ca sa nu deschid un alt topic am sa descriu fenomenul aparut dupa montajul instalatiei la carligul masinii proprii.
Priza instalatiei elecrice este cu 13 pini si am pus un adaptor de la 13 la 7. In momentul in care am facut legatura cu remorca, nu am avut nici un semnal. M-am dat si am verificat circuitul electric al remorcutei (luata cu imprumut), totul fiind OK. Am luat instalatia electrica de la modulul electronic pana la priza la verificat si totul este in regula. Mentionez ca (-) l-am lat de la masa masinii, avand in instalatia carligului 3 fire maro cu papuci pe care i-am montat la un surub de pe caroserie in spatele stopului stanga .
Dupa toate verificarile facute, la fel nici un rezultat: am legat firele de la masina pentru semnalizarea din stanga, aceasta functionand corect. In momentul in care am pus si firul de (+) din modul pentru demnalizarea de pe dreapta (la remorca) , pauza. Acesta nu se aprinde iar semnalizarea la masina clipeste mai repede. Am desfacut (+) de la semalizarea de pe partea stanga, cu (-) si (+) de la firul de pe dreapta legate la priza, becul de la remorca pe dreapta, functioneaza corect. Acum ma gandesc sa nu fie din cauza minusului legat pe caroserie. Acesta vine cumva din modulul electronic? Cu stopul pe frana, pozitia si ceata , n-am mai apucat in seara asta. Daca stie careva care ar fi fenomenul as fi recunoscator. Am sa pun si niste poze cu firele ce ies din modul
Cand am achzitionat carligul, la instalatie mai era adaptat la firul rosu gros un releu intermediar. (pe acesta l-am anulat) iar firul rosu l-am montat in mufa ce iese din modul in pinul 3, acolo unde ii este locul.
Priza instalatiei elecrice este cu 13 pini si am pus un adaptor de la 13 la 7. In momentul in care am facut legatura cu remorca, nu am avut nici un semnal. M-am dat si am verificat circuitul electric al remorcutei (luata cu imprumut), totul fiind OK. Am luat instalatia electrica de la modulul electronic pana la priza la verificat si totul este in regula. Mentionez ca (-) l-am lat de la masa masinii, avand in instalatia carligului 3 fire maro cu papuci pe care i-am montat la un surub de pe caroserie in spatele stopului stanga .
Dupa toate verificarile facute, la fel nici un rezultat: am legat firele de la masina pentru semnalizarea din stanga, aceasta functionand corect. In momentul in care am pus si firul de (+) din modul pentru demnalizarea de pe dreapta (la remorca) , pauza. Acesta nu se aprinde iar semnalizarea la masina clipeste mai repede. Am desfacut (+) de la semalizarea de pe partea stanga, cu (-) si (+) de la firul de pe dreapta legate la priza, becul de la remorca pe dreapta, functioneaza corect. Acum ma gandesc sa nu fie din cauza minusului legat pe caroserie. Acesta vine cumva din modulul electronic? Cu stopul pe frana, pozitia si ceata , n-am mai apucat in seara asta. Daca stie careva care ar fi fenomenul as fi recunoscator. Am sa pun si niste poze cu firele ce ies din modul
Cand am achzitionat carligul, la instalatie mai era adaptat la firul rosu gros un releu intermediar. (pe acesta l-am anulat) iar firul rosu l-am montat in mufa ce iese din modul in pinul 3, acolo unde ii este locul.
- Edwin
- *******
- 5,975 mesaje
- din 27 Nov 2008
- Zafira 2006 z19dt
- Bistrita-Nasaud
Edwin
- Mesaje scrise: 5,975
- Locatie: Bistrita-Nasaud
- Masina: Zafira 2006 z19dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Nov 2008
- Mesaj Privat
Nicusor, asa cum ti-am promis am verificat la mine instalatia si postez configuratia firelor din mufa:
1. Gri+Negru
2. Verde+Negru
3. Albastru+ Negru
5. Galben+Negru
6. Alb+negru
12. Gri+Rosu.
In poza postata de tine vad ca firele de la pinii 5 si 6 sunt inversate intre ele.
Firul rosu ( cel gros ) nu exista la mine...cred ca este un fel de improvizatie.
Iata si o poza:
L.E. Firele de culoare maro pentru masa ( - ) vin de la priza remorcii...nu din modulul electronic
1. Gri+Negru
2. Verde+Negru
3. Albastru+ Negru
5. Galben+Negru
6. Alb+negru
12. Gri+Rosu.
In poza postata de tine vad ca firele de la pinii 5 si 6 sunt inversate intre ele.
Firul rosu ( cel gros ) nu exista la mine...cred ca este un fel de improvizatie.
Iata si o poza:
L.E. Firele de culoare maro pentru masa ( - ) vin de la priza remorcii...nu din modulul electronic