Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Cum să ... ?
  • pustiu_pst

  • Mesaje scrise: 2,841
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 z18xe/x16xelT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Dec 2010

  • Mesaj Privat
Cum se poate monta TC pe vectra b? indiferent daca este motorina sau benzina?

Eu sunt interesat pe x16xel dar poate mai sunt si alti interesati.

Multumesc
Skip ads

  • cangri

  • Mesaje scrise: 5,412
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Sep 2010

  • Mesaj Privat
Scule necesare.
-Surubelnita Phillips
-Surubelnita normala
-Cutter
-Cleste sau patent
-Si bineinteles Piesa Numar catalog: 9138056

Sa incepem.
Desconectati bateria.
Localizati cablurile in partea stanga a masinii la picioarele pasagerului in spatele panoului care le acopera.

Aici o sa ai 2 "prize".Gaseste-o pe cea albastra deoarece aici vom lucra.

Identifica firul rosu/negru .Vor fi 2 fire.Cel care te intereseaza este cel aflat catre fata masinii.La acest fir leaga un fir care sa ajunga in bord unde vei monta butonul.

Poti vedea in poza unde se leaga firul.cand vei inchide capacul "prizei" aceasta va presa pe fir si-l va tine in loc.

Acum ne mutam la consola centrala unde vom monta butonul.Scoateti scrumiera.

Apoi desfaceti si controlul aerului conditionat si playerul.

Apoi scoate conectorii si monteaza firele.

Acuma legati firul care vine de jos la buton(legat mai devreme).

Apoi montati totul la loc.

Conectati bateria.
Bagati cheia in contact,asteptati sa se stinga toti martorii.Si apasati pe buton.
Becul TC se va aprinde.


Tutorial tradus de pe:http://homepage.ntlworld.com/mallwood/traction_control.htm
  • pustiu_pst

  • Mesaje scrise: 2,841
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 z18xe/x16xelT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Dec 2010

  • Mesaj Privat
Multumesc cangri, deci sa inteleg ca nu am nevoie decat de buton?
  • cangri

  • Mesaje scrise: 5,412
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Sep 2010

  • Mesaj Privat
Asa se pare din tutorial.
Legi firul ala in panou jos si butonul in bord cu firul ala si celelalte 2 fire.Alimentare si Impamantare.
  • Brook

  • Mesaje scrise: 734
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Feb 2010

  • Mesaj Privat
pe ce masini / tipuri de Motoare / an / se poate monta TC ?

Daca nu e semnalizat in bord , e posibil sa putem monta / activa Tc-ul?

Multumesc.
  • cangri

  • Mesaje scrise: 5,412
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Sep 2010

  • Mesaj Privat
Acest tutorial cred ca merge pe toate Vectra B.
  • Brook

  • Mesaje scrise: 734
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Feb 2010

  • Mesaj Privat
intreb ca fapt divers : daca am aceeasi motorizare ca o vectra b (z16XE , care este si pe vectra) , doar ca- i astra , pot sa fac ceva?
  • cangri

  • Mesaje scrise: 5,412
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Sep 2010

  • Mesaj Privat
Din pacate nu stiu cum functioneaza TC la Astra pentru cele care au.
Cred ca flores a montat asa ceva pe Astra.Ai putea sa-l intrebi.
  • gabytzuxxl

  • Mesaje scrise: 817
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Jul 2009

  • Mesaj Privat
Hm...eu stiam ca se schimba modulul abs cu unul care are TC...pare prea simplu doar sa tragi un fir + "boton" Smile

Conectati bateria.
Bagati cheia in contact,asteptati sa se stinga toti martorii.Si apasati pe buton.
Becul TC se va aprinde

Se aprinde martorul, dar functioneaza TC-ul ?
Ma intereseaza si pe mine...
  • marius_f

  • Mesaje scrise: 540
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 1994 c18nz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jun 2008

  • Mesaj Privat
pe astra f hatchback din '94 c18nz se poate monta ?
are ABS, servo
  • kallyo

  • Mesaje scrise: 1,366
  • Locatie: Timis
  • Masina: Vectra 2001 z18xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Jun 2010

  • Mesaj Privat
Deci o sa ai nevoie de buton numai in cazul in care unitatea ABS stie de TC ( cu tech2 sau op-com se verifica) numai atunci poti sa faci restul operatiunii. Unii chiar au cablat toata instalatia cazul meu dar nu cred ca unitatea ABS stie de TC.
  • kazzu88

  • Mesaje scrise: 62
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1996 16xel
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Feb 2009

  • Mesaj Privat
Salut! Cum imi dau seama cu OP-com daca am abs+tc? Il am de ceva vreme dar nu am studiat prea mult ce poate face.
  • andy_ciprian

  • Mesaje scrise: 343
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Zafira 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Sep 2011

  • Mesaj Privat
Stimati colegi as fi interesat si eu de TC pentru o zafira a din 2001 cu motor Y20DTH
Mentionez ca nu are loc pentru buton TC si nici nu e cablata, iar in instrumentele de bord are locul cu masina care aluneca dar nu are in el bec
Multumiri anticipate celor care ma vor ajuta!
  • kallyo

  • Mesaje scrise: 1,366
  • Locatie: Timis
  • Masina: Vectra 2001 z18xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Jun 2010

  • Mesaj Privat
Nu stiu procedura cu tech2 sau op-com ca nu am avut ocazia sa studiez problema cu ele. Becu il are toata lumea cablaraia si unitateea abs is importante Very Happy
  • testo

  • Mesaje scrise: 300
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Vectra 1997 x16xel
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Jun 2010

  • Mesaj Privat
Imi montez si eu daca imi spuneti ce rol are :">
  • kazzu88

  • Mesaje scrise: 62
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1996 16xel
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Feb 2009

  • Mesaj Privat
eu am firele trase in bord si pt TC si pt incalzirea in scaune...deci cu firele stau bine indifeent de ce as vrea sa-i adaug....acum reamane sa aflu daca unitatea mea de ABS stie si de TC. Daca stie careva cum astept sugestii. Cred ca merita efortul...atata timp cat nu trebuie sa schimb si unitatea ABS....butonul si cateva fire sunt ieftine si simplu de montat.
  • cangri

  • Mesaje scrise: 5,412
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Sep 2010

  • Mesaj Privat
Pentru Astra G am gasit discutia aici:https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=73270&start=0

Ce face traction control?
Pei nu-ti permite sa pleci cu scart.
Dar el face chestii diferite in fucntie de masina,model si motor.
http://en.wikipedia.org/wik...on_control_system
  • testo

  • Mesaje scrise: 300
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Vectra 1997 x16xel
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Jun 2010

  • Mesaj Privat
cangri a scris:Pentru Astra G am gasit discutia aici:https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=73270&start=0

Ce face traction control?
Pei nu-ti permite sa pleci cu scart.
Dar el face chestii diferite in fucntie de masina,model si motor.
http://en.wikipedia.org/wik...on_control_system

Am inteles un fel de ASR?
Este valabil si pe zapada?
  • kallyo

  • Mesaje scrise: 1,366
  • Locatie: Timis
  • Masina: Vectra 2001 z18xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Jun 2010

  • Mesaj Privat
testo a scris:
cangri a scris:Pentru Astra G am gasit discutia aici:https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=73270&start=0

Ce face traction control?
Pei nu-ti permite sa pleci cu scart.
Dar el face chestii diferite in fucntie de masina,model si motor.
http://en.wikipedia.org/wik...on_control_system

Am inteles un fel de ASR?
Este valabil si pe zapada?


Ii valabil atat timp cat ii pornit Very Happy
  • cangri

  • Mesaje scrise: 5,412
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Sep 2010

  • Mesaj Privat
Are mai multe denumiri ( cu abrevierile aferente ) Este de fapt un sistem antipatinaj , inspirat ca si principiu de functionare de la locomotivele si automotoarele feroviare (minus secventa de a nisipa in fata rotilor , desigur !) , pe care se aplica de foarte multa vreme ! Sistemul functioneaza pe principiul comparatiei nr de rpm al rotilor autoturismului . Daca una din rotile motoare are tendinta de patinare , turatia suplimentara va fi sesizata de o functie speciala a calculatorului sistemului ABS / ESP .( ca traductoare de viteza unghiulara se folosesc numaratoarele de impulsuri ale sistemului ABS , iar ca unitate de executie se foloseste o parte a sistemului ESP ) . Asadar , la o depasire a numarului de rotatii la una din rotile motoare , se da comanda la ECU de reducere a injectiei de carburant , implicit mentinerea turatiei motorului la o anumita valoare de cuplu , ptr a nu se amplifica tendinta de patinare . Daca totusi ( datorita aderentei reduse ) roata (sau rotile motoare) continua sa patineze , se da o comanda in ECU de taiere a tensiunii electrice pe una sau mai multe bujii , respectiv blocarea injectorului respectiv ( la motoarele Otto cu injectie multipunct ) , ptr reducerea cuplului motor . Asta este treapta a doua a secventei din softul implementat al ASR . Daca tot continua patinarea , se da comanda de actionare a sistemului electrohidraulic al ESP/ EBD si etrierul de frana corespunzator rotii (rotilor ) care patineaza , este actionat automat cu o anumita forta , prin modularea presiunii agentului hidraulic cu ajutorul electrovalvelor din dispozitivul EBD ( Electronic Brake Distribution) Asta este a treia treapta de antipatinare , cele trei lucrand in mod secvential obligatoriu ( E lipsit de noima sa ai doar metoda franarii , iar soferul sa apese pedala de acceleratie turand motorul , nu ?!) . Astfel , masina se comporta in multe situatii de aderenta asimetrica , ca si cum ar avea diferential autoblocabil (mecanic) reusind sa egalizeze viteza unghiulara a rotilor motoare. Ideea este ca nu se poate adapta aceasta functie ( de control al tractiunii ) decat la auto care au obligatoriu montat ABS , ESP si EBD , ( + sistem de comanda a acceleratiei prin sistemul "drive by wire ") ptr ca functia de antipatinare este doar un alt program software dintr-un microcontroler implementat pe linga cele enuntate anterior si nu poate functiona fizic fara acestea , fiind doar un sistem redundant . Acest sistem care in combinatie cu niste anvelope bune si ceva experienta la volan , face toti banii . Sistemul poate fi setat dintr-un buton pe On sau pe Off . Starea lui normala este On ( orice resetare a microcontrolerelor de pe masina prin disparitia si reaparitia tensiunii de comanda de 12 V cc il comuta tot in stare logica 1 ) La dorinta soferului se poate comuta pe stare logica 0 prin intermediul unui buton aflat de regula pe consola centrala .


Ultima modificare făcută de cangri la Mie 19 Oct, 2011 8:33 pm, modificat de 2 ori în total
Skip ads

  1. Home
  2. Cum să ... ?

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR