In urma cu 9 luni am facut si eu prima mea conversie de lumini. Azi am decis sa prezint un tutorial pas cu pas in speranta ca sunt si alte persoane dornice de acest lucru. Unele poze nu au iesit prea clar dintr-un motiv firesc: sunt bolnav la ora actuala si medicul a zis sa stau in pat nu sa desfac masinuta 😂
Insa eu unu ma plictisesc.
Sa incepem:
1) Trebuie sa dam jos acele accesori decorative de la masina. Sunt prinse cu click-uri. Trageti cu grija si o sa iasa. Pentru cea mare va sugerez sa incepeti din partea soferului si deasemenea sa aveti usa pasager fata deschisa.
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
2) Modificam pozitia volanului si-l tragem maxim spre noi, indreptat in jos.
3) Acuma o sa vedem in partea stanga si dreapta in jurul volanului urmatoarele click-uri
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
4) Trageti de acele click-uri in jos astfel incat acea bucata din plastic ce e prinsa de bord sa pice jos.
5) De indata ce veti da jos bucata de plastic o sa vedeti cele 2 suruburi ce prind bordul
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
Din pacate eu am surubernite no-name asa ca nu pot sa va zic exact ce sa folositi. Insa aveti acelasi suruburi ca si cele de prindere de la grilele de aerisire.
6) Trageti usor in fata iar apoi culcatil pe spate
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
7) In partea dreapta o sa vedeti o mufa ce se conecteaza la ceas. Apasati pe bucata alba de plastic din mijloc si impingeti bucata neagra spre stanga. Mufa apoi se ridica.
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
8 ) Cam asa ceva ar trebui sa ramaneti in urma operatiuni
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
9) Acuma dam jos suruburile de pe spatele bordului. Din nou nu stiu sa va zic ce tip de surubelnita va trebuie, tot ce pot face e sa incercuiesc suruburile
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
10) Dupa ce dam capacelul negru jos o sa vedem placa de circuit al ceasului. O sa vedeti 2 suruburi. Daca doriti le puteti da jos acuma insa eu unu prefer sa le dau jos mai tarziu.
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
11) Pe lateral o sa vedem diverse click-uri ce tin acel gemulet transparent de pe bord. Se imping de ele si cu grija se da jos geamul
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
12) Acuma dam jos acele. Se invart circa 30 grade stanga dreapta si se trag de ele in sus.
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
13) Acuma dam jos acele 2 suruburi de care am pomenit. Si tragem din nou de cateva click-uri pentru a avea acces la placuta electronica
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
14) Doar daca vrei sa schimbi luminile la kilometraj. Ridici usor displayul de la kilometraj si il pui jos
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
15) Intorci placa de pe circuit pe dos si impingi click-urile incercuite afara. Astfel o sa iasa acel suport alb de sustinere al display-ului.
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
16) O sa vedeti 4 leduri smd cu 2 luminite/led .
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
17) Acuma fiecare dupa preferinta lui schimba luminitele din bord. Eu unu am ales o combinatie alb cu rosu. Leduri albe va recomand Super White pentru ca ledurile White abia daca se vad ziua.
Va recomand totusi inainte sa remontati totul la loc sa cuplati doar placuta in bord si sa porniti pozitile sa vedeti daca merg ledurile. Pentru a monta ledurile folositiva de o penseta.
Pentru montarea acelor pur si simplu prindetile la loc si reglatile pe pozitia minima.
NOTA: in cazul in care cand ai scos acele, ai facut o rotatie mai mare de 30 de grade acele o sa fie decalibrate. De indata ce le vei remonta si vei recupla la mufa din bord ele singure se vor recalibra iar tu vei fi nevoit sa redesfaci totul si sa le repozitionezi pe pozitia minima.
18 ) Remontam totul la loc si vedem rezultatul final
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
Sunt defapt foarte aprinse culorile ceva gen NFS 😃 . Si da dupa conversie de lumini din bord am turat sanatos motorul cat despre viteza nu mai pomenesc insa era undeva la ora 23 cand am iesit cu ea la un test asa ca nu am avut trafic sau alte probleme.
Instrumente necesare:
Pistol/Ciocan de lipit
Fludor
Cositor
Multimetru cu optiune de verificare scurt
Leduri
Penseta(faceti rost de la prietena/nevasta/vecina)
TALENT
Timp necesar:
-demontat 5min
-remontat 5min
-inlocuit leduri 20min
-verificat leduti 2 min
Nota:
*Nu-mi asum nici o raspundere indiferent de stricaciunea pe care o faceti
*NU cumparati SMD chinezesti ca o sa tina cel mult o saptamana. Testat de mine 😳
In functie de conditia mea medicala si de rabdarea mea am sa continui cu alte seri de tutoriale.
De asemenea am rugamintea ca cineva sa posteze poze cu luminile din bord originale. Si eventual anumite completari daca am omis ceva.
Numai bine,
Cornel