- Band1T
- **
- 422 mesaje
- din 16 Nov 2009
- Astra 2000 X17DTL
- Brasov
Band1T
- Mesaje scrise: 422
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2000 X17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Nov 2009
- Mesaj Privat
- stelea
- OP
- 1,721 mesaje
- din 19 Nov 2006
- Frontera 1996
- Dambovita
stelea
- Mesaje scrise: 1,721
- Locatie: Dambovita
- Masina: Frontera 1996
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Nov 2006
- Mesaj Privat
- stelea
- OP
- 1,721 mesaje
- din 19 Nov 2006
- Frontera 1996
- Dambovita
stelea
- Mesaje scrise: 1,721
- Locatie: Dambovita
- Masina: Frontera 1996
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Nov 2006
- Mesaj Privat
- melculbeat
- **
- 61 mesaje
- din 17 Mai 2011
- Frontera 1993 c20ne
- Bucuresti
melculbeat
- Mesaje scrise: 61
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Frontera 1993 c20ne
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Mai 2011
- Mesaj Privat
mihaialex
- Mesaje scrise: 34
- Locatie: Timis
- Masina: Frontera 2001
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jul 2010
- Mesaj Privat
melculbeat a scris:am citit destul de atent discutiile despre uleiuri, dar nu m-am lamurit ce cantitate intra in cutia de transfer. ma poate ajuta cineva?
Aici gasesti calculele pentru diferite tipuri de masini,cantitati si tipuri de uleiuri
http://www.castrol.com/cast...contentId=7044829
Sunt curios daca opiniile colegilor nostri cu experienta coincid cu datele furnizate de calculatorul castrol(nu de altceva,dar si eu vreau sa schimb toate uleiurile la Frontera)
- melculbeat
- **
- 61 mesaje
- din 17 Mai 2011
- Frontera 1993 c20ne
- Bucuresti
melculbeat
- Mesaje scrise: 61
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Frontera 1993 c20ne
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Mai 2011
- Mesaj Privat
- executorul20072
- **
- 64 mesaje
- din 13 Jul 2008
- Frontera 1997
- Teleorman
executorul20072
- Mesaje scrise: 64
- Locatie: Teleorman
- Masina: Frontera 1997
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jul 2008
- Mesaj Privat
- stelea
- OP
- 1,721 mesaje
- din 19 Nov 2006
- Frontera 1996
- Dambovita
stelea
- Mesaje scrise: 1,721
- Locatie: Dambovita
- Masina: Frontera 1996
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Nov 2006
- Mesaj Privat
- melculbeat
- **
- 61 mesaje
- din 17 Mai 2011
- Frontera 1993 c20ne
- Bucuresti
melculbeat
- Mesaje scrise: 61
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Frontera 1993 c20ne
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Mai 2011
- Mesaj Privat
mihaialex
- Mesaje scrise: 34
- Locatie: Timis
- Masina: Frontera 2001
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jul 2010
- Mesaj Privat
- Andrei_vl
- ***
- 753 mesaje
- din 27 Mar 2011
- Frontera 1995 23DTR
- Valcea
Andrei_vl
- Mesaje scrise: 753
- Locatie: Valcea
- Masina: Frontera 1995 23DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Mar 2011
- Mesaj Privat
Salut,
Daca masina are codul "G80" stantat pe placuta cu coduri din coltul dreapta langa stergatoare, atunci masina are LSD, daca nu cumva a fost schimbata puntea. Este singurul cod care indica existenta LSDului.
Daca sa zicem nu gasesti placuta deloc, poti verifica asa: Ridici masina pe un elevator si invarti de una dintre rotile din spate; daca rotile se invart in acelasi sens AI LSD, daca rotile se invart in sens opus una fata de cealalta, ori nu ai LSD ori e stricat. O alta modalitate e sa ridici una dintre roti de pe sol sa incerci sa pleci cu masina de pe loc; daca roata ridicata se invarte in gol, la fel ca mai sus, ori nu ai LSD ori e stricat, daca masina pleaca atunci ai LSD.
Sper ca ti-am fost de ajutor si astept rezultatul
Daca masina are codul "G80" stantat pe placuta cu coduri din coltul dreapta langa stergatoare, atunci masina are LSD, daca nu cumva a fost schimbata puntea. Este singurul cod care indica existenta LSDului.
Daca sa zicem nu gasesti placuta deloc, poti verifica asa: Ridici masina pe un elevator si invarti de una dintre rotile din spate; daca rotile se invart in acelasi sens AI LSD, daca rotile se invart in sens opus una fata de cealalta, ori nu ai LSD ori e stricat. O alta modalitate e sa ridici una dintre roti de pe sol sa incerci sa pleci cu masina de pe loc; daca roata ridicata se invarte in gol, la fel ca mai sus, ori nu ai LSD ori e stricat, daca masina pleaca atunci ai LSD.
Sper ca ti-am fost de ajutor si astept rezultatul
- deleted-66268
- *
- 18 mesaje
- din 28 Aug 2011
deleted-66268
- Mesaje scrise: 18
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Aug 2011
- Mesaj Privat
Eu am Frontera B an 2000, 3 usi,diesel, motor x22dth si am cartea tehnica dar este in italiana si scrie cam asa:
Traducere cu google translate a scris:Manual Transmission
Use engine oil API SF, SG, SAE 5W-30.
If the outside temperature above 32 C to use SAE 40 or 50.
Front axle and four-wheel drive - drive mechanism (plug-in drive mode)
API-GL5 SAE 90 or 80W-90.
In the case of temperature below 10 C to use SAE 80 or 80W-90
Rear axle
API GL5 SAE 90 or 80W-90
If outdoor temperatures below 10 C to use, or SAE 80W-90.
If the outside temperature above 10 C, use SAE 140
For vehicles with limited slip differential into using an oil that meets the specifications above, which contain additives suitable for limited slip differential.
Automatic transmission (no scatola riduttore), Steering
Special oil Dextron "III ..."
Drive shaft - Universal joint
GM 4750-M, No. 2 consistency lithium-rich soap containing 7%
Brake and Clutch
Liquids conform to the requirements of U.S. safety standard FMVSS DOT4 $ 571,116 and specifications SAE J 1703.
Use engine oil API SF, SG, SAE 5W-30.
If the outside temperature above 32 C to use SAE 40 or 50.
Front axle and four-wheel drive - drive mechanism (plug-in drive mode)
API-GL5 SAE 90 or 80W-90.
In the case of temperature below 10 C to use SAE 80 or 80W-90
Rear axle
API GL5 SAE 90 or 80W-90
If outdoor temperatures below 10 C to use, or SAE 80W-90.
If the outside temperature above 10 C, use SAE 140
For vehicles with limited slip differential into using an oil that meets the specifications above, which contain additives suitable for limited slip differential.
Automatic transmission (no scatola riduttore), Steering
Special oil Dextron "III ..."
Drive shaft - Universal joint
GM 4750-M, No. 2 consistency lithium-rich soap containing 7%
Brake and Clutch
Liquids conform to the requirements of U.S. safety standard FMVSS DOT4 $ 571,116 and specifications SAE J 1703.
- deleted-66268
- *
- 18 mesaje
- din 28 Aug 2011
deleted-66268
- Mesaje scrise: 18
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Aug 2011
- Mesaj Privat
Acu as vrea sa-mi schimb si eu toate lichidele de pe masina. M-am uitat si pe site-ul celor de la Castrol la recomandari pt Frontera B.
1. Ulei motor (5.5 L) - Castrol EDGE Turbo Diesel 5W-40 (in carte scrie 6.1 litri la schimb cu tot cu filtru)
2. Ulei cutie de viteze manuala (4.4 L) + Ulei cutie de transfer/reductor (1.5 L) - Castrol Magnatec 5W-30 A3/B4
3. Ulei diferential puntea fata - CASTROL AXLE EPX 80W-90
4. Ulei diferential LSD punte spate - CASTROL AXLE Z LIMITED SLIP 90
5. Lichid Servodirectie - Castrol Transmax DEX III Multivehicle (asta e ulei de cutie automata...oare e bine de bagat la servodirectie? totusi recomanda si manualul dar si cei de la castrol)
6. Lichid de frana si Lichid Ambreiaj - CASTROL BRAKE FLUID DOT 4
As vrea sa fac o comanda, dar nu stiu ce cantitati am nevoie (in afara uleiul de motor si cutie).
Ma ajuta careva?
Eventual sa ma corecteze daca am ales vreun produs gresit, sau sa-mi recomande altceva mai bun.
1. Ulei motor (5.5 L) - Castrol EDGE Turbo Diesel 5W-40 (in carte scrie 6.1 litri la schimb cu tot cu filtru)
2. Ulei cutie de viteze manuala (4.4 L) + Ulei cutie de transfer/reductor (1.5 L) - Castrol Magnatec 5W-30 A3/B4
3. Ulei diferential puntea fata - CASTROL AXLE EPX 80W-90
4. Ulei diferential LSD punte spate - CASTROL AXLE Z LIMITED SLIP 90
5. Lichid Servodirectie - Castrol Transmax DEX III Multivehicle (asta e ulei de cutie automata...oare e bine de bagat la servodirectie? totusi recomanda si manualul dar si cei de la castrol)
6. Lichid de frana si Lichid Ambreiaj - CASTROL BRAKE FLUID DOT 4
As vrea sa fac o comanda, dar nu stiu ce cantitati am nevoie (in afara uleiul de motor si cutie).
Ma ajuta careva?
Eventual sa ma corecteze daca am ales vreun produs gresit, sau sa-mi recomande altceva mai bun.
- stelea
- OP
- 1,721 mesaje
- din 19 Nov 2006
- Frontera 1996
- Dambovita
stelea
- Mesaje scrise: 1,721
- Locatie: Dambovita
- Masina: Frontera 1996
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Nov 2006
- Mesaj Privat
- ClaudiuPop
- *
- 12 mesaje
- din 25 Jul 2013
- Frontera 2002 Y22DTH
- Arges
ClaudiuPop
- Mesaje scrise: 12
- Locatie: Arges
- Masina: Frontera 2002 Y22DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jul 2013
- Mesaj Privat
salut la toata lumea. am facut de curand o revizie mai ampla la masina, am schimbat arcuri, bielete, bucsi bara stabilizatoare, filtre( aer, ulei, combustibil), si aproape toate lichidele. La motor am bagat Castrol Edge Turbo Diesel 5w-40( 5.5 litri), la cutie cu tot cu reductor am pus GM 5W-30( cam 5.5 litri ), la servo Castrol Transmax DEX III Multivehicle( aproape 1 litru), si la diferential spate Valvoline LS GL5 ( cel recomandat de stelea - a intrat aprox 1.7 litri). Lichidul de frana nu l-am schimbat, desi il am, cu tot cu placute fata-spate, dar deoarece n-am schimbat placutele( nu erau uzate) o sa-l schimb la anu odata cu ele. Uleiul la diferentialul fata iarasi nu l-am schimbat deoarece mi s-a parut curat, si m-am gandit oricum ca la diferentialul fata fiind un diferential deschis nu e asa pretentios ca LSD-ul de pe spate. Numai bine.
- klavs
- **
- 232 mesaje
- din 23 Apr 2013
- Vectra 2008 Z20NET
- Arges
klavs
- Mesaje scrise: 232
- Locatie: Arges
- Masina: Vectra 2008 Z20NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Apr 2013
- Mesaj Privat
Salut, saptamana asta vreau sa schimb toate uleiurile. "Pentru cutia de viteze si cutia de transfer se foloseste ulei de motor 10W-30 sau 10W-40 pentru Frontera A. Pentru diferentialele normale: 80W-90 " - ce cantitate totala de 10w40 respectiv 80w90 sa cumpar? Frontera A Sport 1996 X20SE fara LSD.
O zi buna tuturor!
O zi buna tuturor!
- SUPERDRAGOS
- ****
- 2,664 mesaje
- din 24 Aug 2007
- Frontera 2001 3.O DI
- Bucuresti
SUPERDRAGOS
- Mesaje scrise: 2,664
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Frontera 2001 3.O DI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Aug 2007
- Mesaj Privat
- klavs
- **
- 232 mesaje
- din 23 Apr 2013
- Vectra 2008 Z20NET
- Arges
klavs
- Mesaje scrise: 232
- Locatie: Arges
- Masina: Vectra 2008 Z20NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Apr 2013
- Mesaj Privat
rebecca83
- Mesaje scrise: 29
- Locatie: Cluj
- Masina: Frontera 1993
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jan 2014
- Mesaj Privat
saluatre eu as dori sa ma ajute cineva cu uleiurile. al meu e frontera A sport, 2.0 c20ne . ulei la motor mi sa recomandat 5w40, dar la punte fata si punte spate plus cutie da viteze si cea de transfer nimeni nu stie pe aici prin cluj la magazine, Nu am vrut sa merg la reprezentanta pt atita. e cu autolock la mine asta inseamna LSD ?
- SUPERDRAGOS
- ****
- 2,664 mesaje
- din 24 Aug 2007
- Frontera 2001 3.O DI
- Bucuresti
SUPERDRAGOS
- Mesaje scrise: 2,664
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Frontera 2001 3.O DI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Aug 2007
- Mesaj Privat
stelea a scris:
Un diferential obisnuit primeste cuplu de la un arbore cardanic si il distribuie la cele doua roti ale axei. Daca una din roti pierde aderenta (zapada, gheata, ulei, noroi etc.) ea se invarte, cealanta ramanand pe loc (o roata se invarte, una sta). LSD-ul este un diferential mai complex care incearca sa antreneze simultan ambele roti in momentul in care una din ele pierde aderenta (se invarte mai repede decat perechea ei). Problema LSD-urilor este ca necesita un alt tip de ulei (l-am mentionat mai sus) si contin niste consumabile care in timp se uzeaza si trebuiesc schimbate. Un diferential de tip LSD care nu mai functioneaza, se comporta ca un diferential obisnuit (deschis). La Frontera, LSD-ul este optional doar pe puntea spate si se poate verifica daca pe placuta stantata de langa motorasul de la stergator parbriz apare indicativul G80.
Pentru cutia de viteza si cutia de transfer se foloseste ulei de motor (10W-30 sau 10W-40 pentru Frontera A, sau 5W-30 pentru Frontera B). Alegi ce marca vrei tu.
Pentru diferentialele normale: 80W-90
Pentru diferential tip LSD am postat anterior o gramada de echivalente de uleiuri. Sunt tot uleiuri de transmisie, dar trebuie sa contina indicativul LS.
Un diferential obisnuit primeste cuplu de la un arbore cardanic si il distribuie la cele doua roti ale axei. Daca una din roti pierde aderenta (zapada, gheata, ulei, noroi etc.) ea se invarte, cealanta ramanand pe loc (o roata se invarte, una sta). LSD-ul este un diferential mai complex care incearca sa antreneze simultan ambele roti in momentul in care una din ele pierde aderenta (se invarte mai repede decat perechea ei). Problema LSD-urilor este ca necesita un alt tip de ulei (l-am mentionat mai sus) si contin niste consumabile care in timp se uzeaza si trebuiesc schimbate. Un diferential de tip LSD care nu mai functioneaza, se comporta ca un diferential obisnuit (deschis). La Frontera, LSD-ul este optional doar pe puntea spate si se poate verifica daca pe placuta stantata de langa motorasul de la stergator parbriz apare indicativul G80.
Pentru cutia de viteza si cutia de transfer se foloseste ulei de motor (10W-30 sau 10W-40 pentru Frontera A, sau 5W-30 pentru Frontera B). Alegi ce marca vrei tu.
Pentru diferentialele normale: 80W-90
Pentru diferential tip LSD am postat anterior o gramada de echivalente de uleiuri. Sunt tot uleiuri de transmisie, dar trebuie sa contina indicativul LS.
Andrei_vl a scris:Salut,
Daca masina are codul "G80" stantat pe placuta cu coduri din coltul dreapta langa stergatoare, atunci masina are LSD, daca nu cumva a fost schimbata puntea. Este singurul cod care indica existenta LSDului.
Daca sa zicem nu gasesti placuta deloc, poti verifica asa: Ridici masina pe un elevator si invarti de una dintre rotile din spate; daca rotile se invart in acelasi sens AI LSD, daca rotile se invart in sens opus una fata de cealalta, ori nu ai LSD ori e stricat. O alta modalitate e sa ridici una dintre roti de pe sol sa incerci sa pleci cu masina de pe loc; daca roata ridicata se invarte in gol, la fel ca mai sus, ori nu ai LSD ori e stricat, daca masina pleaca atunci ai LSD.
Sper ca ti-am fost de ajutor si astept rezultatul
Daca masina are codul "G80" stantat pe placuta cu coduri din coltul dreapta langa stergatoare, atunci masina are LSD, daca nu cumva a fost schimbata puntea. Este singurul cod care indica existenta LSDului.
Daca sa zicem nu gasesti placuta deloc, poti verifica asa: Ridici masina pe un elevator si invarti de una dintre rotile din spate; daca rotile se invart in acelasi sens AI LSD, daca rotile se invart in sens opus una fata de cealalta, ori nu ai LSD ori e stricat. O alta modalitate e sa ridici una dintre roti de pe sol sa incerci sa pleci cu masina de pe loc; daca roata ridicata se invarte in gol, la fel ca mai sus, ori nu ai LSD ori e stricat, daca masina pleaca atunci ai LSD.
Sper ca ti-am fost de ajutor si astept rezultatul
Posturi scrise de colegi pentru a fi citite..