Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Tuning
  • Slick

  • Mesaje scrise: 1,319
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2004 Z20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Apr 2004

  • Mesaj Privat
Am si eu o intrebare:
Ce face exact cipul schimbat ? La modelul meu de Opel Vectra X20DTL am inteles ca un cip o salta de la 80 la 105 cp... destul de mult... dar intrebarea mea este ce modifica el de fapt? Creste consumul? Uzeaza motorul ? Care este dezavantajul cipului ? Daca ar fi doar avantajul puterii si-ar pune toata lumea...

Kalibrat am inteles ca te pricepi la mecanica si esti si dealer la o firma de tuning... Te rog sa-mi raspunzi si mie...

In afara cipului ce alt fel de performance tuning pot face pentru a mari puterea fara sa creasca consumul considerabil sau uzura motorului...
Skip ads

  • 4EST

  • Mesaje scrise: 686
  • Locatie: Brasov
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Apr 2004

  • Mesaj Privat
filtru sport, tobe sport (sau fara).

Tu ce vrei acum - putere mai mare sau consum mai mic? In principiu daca pui chiptuning doar nu o sa lasi degeaba puterea aia suplimentara. Si atunci normal ca iti creste si consumul.

Vezi ca mai e un topic
https://www.clubopel.com/vie...67&highlight=
  • Slick

  • Mesaje scrise: 1,319
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2004 Z20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Apr 2004

  • Mesaj Privat
stiu de celalalt topic dar acela e reclama pt firma aia de tuning Razz
nu e asa mare forumul deocamdata sa nu-l stiu pe tot Smile

Eu as vrea ambele daca s-ar putea dar nu se poate... Intreb si eu cat creste consumul... cat se uzeaza motorul...
Normal ca imi place sa am mai multa putere dar nu vreau sa uzez motorul aiurea pentru ca am luat masina asta sa o tin... Intelegi ce zic? Vreau putere cat mai mare si consum si uzura cat mai mici... si vroiam sa stiu cu cat creste consumul/uzura daca imi pun un cip...
  • 4EST

  • Mesaje scrise: 686
  • Locatie: Brasov
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Apr 2004

  • Mesaj Privat
Well, depinde de setarile chip-ului. In principiu poate iti scade durata de viata cu 10%.

Daca mergi in acelasi regim ca pana atunci consumul poate sa scada (eficienta mai mare a motorului). Dar nesemnificativ.
  • Kalibrat

  • Mesaje scrise: 81
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Apr 2004

  • Mesaj Privat
La dieseluri, din cate stiu cipul nu creste presiune pe turbina, se bazeaza pe optimizari mai mult.
La al tau se poate creste puterea si mai mult daca-i montezi un boost controller. Te costa MULT mai putin decat cipul si avantaju este ca poti si scadea puterea motorului (pentru economie sau sa o cresti cand vrei.
  • Slick

  • Mesaje scrise: 1,319
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2004 Z20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Apr 2004

  • Mesaj Privat
Cool. Nu am mai auzit de asa ceva Smile. Te rog sa ma lamuresti si pe mine cu urmatoarele intrebari :
ce e ala boost controller? cat costa? cu cat mareste puterea? cu cat creste consumul/uzura motorului?
  • Kalibrat

  • Mesaje scrise: 81
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Apr 2004

  • Mesaj Privat
Salut.
Boost controllerul regleaza presiunea pe turbina. poti sa o maresti sau sa o scazi. Fratele meu are o firma de piese si e dealer exclusiv pe Romania. Controleaza presiunea mecanic si nu electronic, si daca ar fi sa ma iau dupa ceea ce se spune, e mult mai bun la asta (in sensul ca tine presiunea mult mai stabila decat ECU).
Puterea poti sa o maresti pana explodeaza motorul, dar ca sa fie sigur, cam pana la 20-30%.
Cat despre fiabilitate, durata de viata la motor, etc, ce pot sa spun? Eu nu cred in chestiile astea. Nu am auzit de nici o masina cu boost controller sau chip care sa se fi distrus din cauza lor. Am auzit de masini care s-au stricat dupa marirea puterii, dar din cauza ca motoarele nu fusesera ingrijite cum trebuie. Eu am si o sa pun in continuare tot ce se poate pe motoare. Am chipuri, o sa pun boost controller, am rupt pana acum masina in toate modurile posibile, am incercat aproape toate modificarile posibile, si NICIODATA nu am avut probleme. Masina e din 92 si inca (dupa 12 ani!!!!!!!!!!!) are compresia absolut perfecta, motorul merge perfect, nu am observat nici o scadere a puterii in timp, nu consuma ulei, etc. Perfect intr-un cuvant.
Deci ce inseamna sa creasca uzura? O masina nemodificata se uzeaza mai tare dupa parerea mea, fiindca trebuie sa o fortezi mai tare pt ca sa traga ca una modificata. Si cam cat la suta din cat conduci fortezi masina in asa fel incat sa poti spune ca datorita puterii crescute se uzeaza motorul? Fiindca la mers normal poti sa fii sigur ca uzura e absolut la fel.


Ultima modificare făcută de Kalibrat la Joi 03 Jun, 2004 4:50 pm
  • Darkness

  • Mesaje scrise: 368
  • Locatie: Targu Mures, RO
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Apr 2004

  • Mesaj Privat
asa-i. pt diesel merita mai mult boost-controller! cat despre uzura si consum: nu se uzeaza incat sa se rupa motoru! daca mergi linistit scade si consumu. nu stiu cume la diesel da incearca sa bagi ceva motorina mai scumpa (euro4) si vezi ca s-ar putea sa scada consumu! la benzina merge faza cu shell v-power. este undeva scris pe forum despre 'aventura' cu v-power Smile
  • Slick

  • Mesaje scrise: 1,319
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2004 Z20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Apr 2004

  • Mesaj Privat
Pun deja euro 4 de la OMV... Consuma foarte bine
  • GSi

  • Mesaje scrise: 177
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Apr 2004

  • Mesaj Privat
Tocmai ieri am schimbat chip-ul original al motorului cu unul despre care cel care mi l-a dat a zis ca e copie dupa un chip Lotec si creste puterea cu pana la 18CP. Ce am observat: consumul instantaneu a scazut cu pana la 10% (mai ales la viteze mici, peste o anumita limita a ramas la fel), cuplul e evident mai mare, iar limitarea de turatie a crescut de la approx 6200rpm la 6800rpm, desi peste 5800-6000 tot ramane cam fara vlaga (se compenseaza cu axa cu came care tre sa vina, ca e de turatie mare).
  • Darkness

  • Mesaje scrise: 368
  • Locatie: Targu Mures, RO
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Apr 2004

  • Mesaj Privat
GSi am o intrebare. Daca ai avea ocazia sa iei un chip adus din .DE original, fara nici o tzeapa ... la 50euro ... ai lua? ca unii zic ca e prea ieftin... altii zis ca prea scump. eu personal il cunosc pe omu si am incredere ... deci stiu ca nu e tzapa. numa vreau sa vad ce zic altii ...
  • chiciuc

  • Mesaje scrise: 1,372
  • Locatie: Craiova
  • Masina: Vectra 1997 X20DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Apr 2004

  • Mesaj Privat
pt boost controller m-as baga si eu (dar numai sa fie "safe"), chip e prea scump la cat plimb masina Laughing
  • Darkness

  • Mesaje scrise: 368
  • Locatie: Targu Mures, RO
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Apr 2004

  • Mesaj Privat
in ce sens sa fie SAFE? sa nu-ti rupa motoru? sa nu consume mult? sa nu iei tzapa?
  • chiciuc

  • Mesaje scrise: 1,372
  • Locatie: Craiova
  • Masina: Vectra 1997 X20DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Apr 2004

  • Mesaj Privat
Un ex. doar: pai e ajustabil, sa nu vina un "meserias" si sa-ti umble la eu si te trezesti eu cu mai ce facut varza Twisted Evil
  • Darkness

  • Mesaje scrise: 368
  • Locatie: Targu Mures, RO
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Apr 2004

  • Mesaj Privat
da dc sa vina meserias? faci tu cum vrei! nui mare lucru. ar fi bine sa ai si un ceas care arata presiunea pe turbina. reglezi boostcontroller'u, dai o blana, vezi cam pana unde creste presiunea. mai reglezi daca nu-ti convine, mai dai o blana si tot asa. nui complicat.


Ultima modificare făcută de Darkness la Vin 07 Mai, 2004 11:39 am
  • Slick

  • Mesaje scrise: 1,319
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2004 Z20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Apr 2004

  • Mesaj Privat
Si pe mine ma tenteaza sa mai pun niste caluti mai ales daca mai si scade consumul dar nu e prea frumos sa fie adevarat? Daca era asa de minunat cipul sau alte chestii de genul asta de ce nu puneau baietii din fabrica asa ceva?
  • Darkness

  • Mesaje scrise: 368
  • Locatie: Targu Mures, RO
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Apr 2004

  • Mesaj Privat
iti zic eu dc nu pun. pt ca baietii de la fabrica fac si ei niste calcule inainte sa lanseze un model nou, vad cam la ce pret ar iesi cu motorizare anume, etc... se numeste costurile de productie, management. si nu cred ca le convine sa iasa un Vectra B la 30.000euro ... nu s-ar vinde. daca ar fi dupa cum zici tu atunci toate masinile ar fi cu tractiunea integrala preluata de la Nissan Skyline, motoare de pe WRC, interioru de la Vanquish! si pret de 1.000.000euro ... dar nu cred ca ai vrea.
  • Slick

  • Mesaje scrise: 1,319
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2004 Z20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Apr 2004

  • Mesaj Privat
cipul cred ca este mai scump pentru ca cei de la firmele de tuning au investit sa optimizeze setarile alea... Daca ar face si Opel o investitie de optimizat cipul masinile cred ca ar fi fost mai scumpe cu maxim 500 euro si ar avea putere mai mare si consum mai mic... Ce firma de masini nu doreste asta? Nu vorbesc de alte motoare/interioare si alte chestii. Vorbesc de acelasi motor, acelasi interior, acelasi cip doar cu parametrii schimbati care aduc putere si scad consumul...
  • GSi

  • Mesaje scrise: 177
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Apr 2004

  • Mesaj Privat
Darkness a scris:GSi am o intrebare. Daca ai avea ocazia sa iei un chip adus din .DE original, fara nici o tzeapa ... la 50euro ... ai lua? ca unii zic ca e prea ieftin... altii zis ca prea scump. eu personal il cunosc pe omu si am incredere ... deci stiu ca nu e tzapa. numa vreau sa vad ce zic altii ...


Eu ti-am zis am luat copie dupa unul original, facuta si trimisa tot din Germania, pe 26 de Euro. Mi-e indiferent daca e copie sau original, atat timp cat isi face treaba. Deci da, l-as fi luat, daca era cea mai buna optiune. De fapt, chip-ul propriu zis costa cateva zeci de eurocenti, tu platesti informatia scrisa pe el, si daca tipul care face copia vrea sa isi scoata doar 10E la chip, e problema lui. Alta chestie, o masina ca a mea costa in Gemania sub 1000E, si ca sa incerci ssa vinzi un chip pentru ea cu 300E ar fi o prostie...
  • cptplanet

  • Mesaje scrise: 28
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Mai 2004

  • Mesaj Privat
Sunt doua generatii de chip-uri. Imi pare ca alea mai vechi gasibile in DE la 50Euro sunt generatie mai veche, nu sunt foarte performante si pot sa dea chiar rezultate negative. Daca al lui GSI e o copie de Lotec nu ar trebui sa aiba probleme cu el. Amicul tau face rost si pentru un 16V? Va cinstesc de nu va vedeti decat sa pun la aspad cu 265Euro... Ca vroiam sa fac saptamana viitoare miscarea.
Skip ads

  1. Home
  2. Tuning

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR