- CARBUNE RAZVAN
- OP
- 21 mesaje
- din 11 Aug 2011
- Zafira 2001 y20dth
- Iasi
CARBUNE RAZVAN
- Mesaje scrise: 21
- Locatie: Iasi
- Masina: Zafira 2001 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Aug 2011
- Mesaj Privat
cip077- Suspendat
- 1,274 mesaje
- din 22 Feb 2009
- Frontera 2003 2,2 dth
- Prahova
cip077- Mesaje scrise: 1,274
- Locatie: Prahova
- Masina: Frontera 2003 2,2 dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Feb 2009
- Mesaj Privat
Nea' CARBUNE, mergi tu asa subturat si o sa-ti consume.... intr-o veselie. Si apoi sa deschizi topice de gen, 's-a aprins masina cu cheita', 'nu trage cum trebuie', 'scoate fum, de ce oare?', 'nu intra turbina', etc, etc.
Deci, poate gresesc, dar dieselul trebuie tinut intre 2000-3000 ture si cateodata 'scosi carceii' din motor.
Un consum 'bun' , nu-l da mersul subturat..
Deci, poate gresesc, dar dieselul trebuie tinut intre 2000-3000 ture si cateodata 'scosi carceii' din motor.
Un consum 'bun' , nu-l da mersul subturat..
- scorpio18
- ****
- 1,462 mesaje
- din 12 Jul 2008
- Astra 2000 y20dt
- Alta tara
scorpio18
- Mesaje scrise: 1,462
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2000 y20dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Jul 2008
- Mesaj Privat
mersul subturat, creste consumul si dauneaza masinii (cum zice colegul mai sus).
Masina consuma cel mai putin pe varful curbei de Cuplu. Cauta in cartea thnica/manual/net informatii despre motorul tau si pozitia unde are cuplul maxim. Acolo e bine sa tii motorul ca sa ai consumul cel mai mic. Daca e ca la mine 1750-2500RPM, e bine sa il tii in partea de sus, in felul asta turbina merge, presiunea e mai mare si depunerile mai mici. Insa dupa ce se incalzeste, tot o urc pana in 3000RPM cand schimb vitezele ca sa cada inapoi in 2000RPM si sa nu fac surge la turbina, iar pe langa asta din nou aduc in discutie presiunea crescuta ce impedica depunerile, si le curata pe cele care s-au facut de la mersul subturat.
Ca sa protejezi trurbina e bine sa o folosesti cat mai mult, sa nu o fortezi (sa accelerezi brusc doar cand motorul e cald si turbina deja baga presiune, deci peste 2000RPM).
Acceleratul brusc de la turatii unde turbina nu "functioneaza" (westgate inchis) va duce la surge si la ruperea/deformarea ei (mai ales la cele cu geometrie variabila), la fel si accelerarile bruste cu motorul rece si oprirea motorul imediat dupa ce iesi din regimul de autostrada (mers constant cu turatii mari), dar ultima nu e valabila pt RO.
Masina consuma cel mai putin pe varful curbei de Cuplu. Cauta in cartea thnica/manual/net informatii despre motorul tau si pozitia unde are cuplul maxim. Acolo e bine sa tii motorul ca sa ai consumul cel mai mic. Daca e ca la mine 1750-2500RPM, e bine sa il tii in partea de sus, in felul asta turbina merge, presiunea e mai mare si depunerile mai mici. Insa dupa ce se incalzeste, tot o urc pana in 3000RPM cand schimb vitezele ca sa cada inapoi in 2000RPM si sa nu fac surge la turbina, iar pe langa asta din nou aduc in discutie presiunea crescuta ce impedica depunerile, si le curata pe cele care s-au facut de la mersul subturat.
Ca sa protejezi trurbina e bine sa o folosesti cat mai mult, sa nu o fortezi (sa accelerezi brusc doar cand motorul e cald si turbina deja baga presiune, deci peste 2000RPM).
Acceleratul brusc de la turatii unde turbina nu "functioneaza" (westgate inchis) va duce la surge si la ruperea/deformarea ei (mai ales la cele cu geometrie variabila), la fel si accelerarile bruste cu motorul rece si oprirea motorul imediat dupa ce iesi din regimul de autostrada (mers constant cu turatii mari), dar ultima nu e valabila pt RO.
grigor991
- Mesaje scrise: 1
- Locatie: Tulcea
- Masina: Astra 2006
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Oct 2012
- Mesaj Privat
daca tot sunteti pe subiectul asta de consum, am vazut prin instant consuption ca in primele doua viteze masina imi consuma mai putin la turatii mai mici decat la turatii normale gen 2000 sau putin peste,iar asta se intampla la drum drept cu turatia tinuta constant....eu nu prea ma pricep dar chiar sunt curios...ca de altfel va dau dreptate...la deal imi consuma mai putin daca o tin la 2000 sau peste chiar.imi poate spune cineva care e treaba?