Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Îngrijire și întreținere
  • SilQ

  • Mesaje scrise: 132
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Agila 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Mar 2010

  • Mesaj Privat
Saptamana trecuta teava unui semn de circulatie a cazut pe portbagajul meu zgariind vopseaua in linie 10cm pana la tabla, temporar am pus putina vaselina siliconica pana la gasirea unei soluti de "criza", vreau sa evit vopsirea intregului haion. Stiti o alta optiune temporara pentru a evita aparitia ruginei ?
Skip ads

  • catalinra

  • Mesaje scrise: 54
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Zafira 2001 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Oct 2007

  • Mesaj Privat
Sunt tuburi mici de vopsea seamana cu tubul de oja, poti da pe zgarietura.
Unii fabricanti au tubulete de vopsea pe nuanta masini dupa codul de culoare.
  • SilQ

  • Mesaje scrise: 132
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Agila 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Mar 2010

  • Mesaj Privat
Am cautat dar nu am gasit acele tuburi, pana la urma am dat 2 straturi subtiri cu pensula doar pe linie si s-a acoperit foarte bine. Urmeaza sa lipesc ceva discret peste.
  • MOFT

  • Mesaje scrise: 57
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Zafira 2006 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jun 2010

  • Mesaj Privat
Salut,
am o intrebare legata de vopsitorie.
Am avut aripa spate avariata,si reparata pe polita de asigurare,lucru intamplat acum aproape un an.Ei bine,imi tot sare vopseaua de pe vreo 15 cmp(adica a mai fost rectificata vopseaua o data ,si iar a sarit) chiar la decupajul rotii, si ma intreb ce e de facut ,sau ce se grseste pt ca maine ma duc iar la vopsitori si de data asta stau cu ei pana la sfarsit,dar macar sa stiu ce trebuie sa faca si sa ii pot corecta eu daca vad ca gresesc (iaca ma fac si supervisor)
Poate ma executa voit ca bani nu le-am dat, ca e greseala lor,dar totusi nici cu mana goala nu am mers(suc,tigari,si ceva tarie).
Oricum deja ma cam enerveaza situatia.
De precizat ca e vopsea pe baza de apa si apoi lacuita
  • MOFT

  • Mesaje scrise: 57
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Zafira 2006 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jun 2010

  • Mesaj Privat
Salut,
am o intrebare legata de vopsitorie.
Am avut aripa spate avariata,si reparata pe polita de asigurare,lucru intamplat acum aproape un an.Ei bine,imi tot sare vopseaua de pe vreo 15 cmp(adica a mai fost rectificata vopseaua o data ,si iar a sarit) chiar la decupajul rotii, si ma intreb ce e de facut ,sau ce se grseste pt ca maine ma duc iar la vopsitori si de data asta stau cu ei pana la sfarsit,dar macar sa stiu ce trebuie sa faca si sa ii pot corecta eu daca vad ca gresesc (iaca ma fac si supervisor)
Poate ma executa voit ca bani nu le-am dat, ca e greseala lor,dar totusi nici cu mana goala nu am mers(suc,tigari,si ceva tarie).
Oricum deja ma cam enerveaza situatia.
De precizat ca e vopsea pe baza de apa si apoi lacuita
  • MOFT

  • Mesaje scrise: 57
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Zafira 2006 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jun 2010

  • Mesaj Privat
Salut ,
am aflat singur ce se intampla de sare vopseaua.Dupa lacuire,se intampla sa se lase cateva picaturi de lac ,iar acestea sunt ulterior polishate.De aici provine efectul de ,,sarire,, a vopselei, polisharea fiind probabil prea insistenta.Cred ca e suficient sa se ajunga la vopseaua propriuzisa si numai 1 mm ca restul se face de la sine(spalatorie,viteza,etc).Intai sare lacul si pe urma se curata vopseaua pana la chit(doar e pe baza de apa).
  • gcom61

  • Mesaje scrise: 936
  • Locatie: Giurgiu
  • Masina: Meriva 2005 z14xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Mai 2008

  • Mesaj Privat
Cauza de fapt este proasta pregatire a suprafetei care a fost vopsita.Pasii sunt matuire,degresare,aplicare grund,aplicare fond,aplicare vopsea,aplicare lac-asta spus in cateva cuvinte.Oricum se accentueaza mai ales pe matuire si grunduire.In cazul cand este nevoie de nivelat suprafata cu chit,este de preferat cositorire,pilire,chituire....
  • tomytagabi

  • Mesaje scrise: 23
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Oct 2010

  • Mesaj Privat
Salutare,
Acum 1 sapt am decis ca este cazul sa rezolv si eu rugina care aparuse pe ambele aripi spate (mai exact in margine la decupajul rotii) si am fost la un "amic" de meserie si cu 200 RON/ aripa mi le-a rezolvat in 2 zile. Fericit ca am rezolvat-o si pe asta, ieri am observat bule de vopsea pe ambele aripi exact in margine. Dupa un control al meseriasului am primit "diagnosticul" ca a aparut rugina din nou si ca asa se va intampla mereu!
Ma asteptam sa apara rugina insa nu intr-o saptamana! Plus ca am scrijelit vopseaua pana la tabla unde se umflase si surpriza nici o urma de rugina. Acum o va face din nou insa mi-a spus ca trebuie dat pe interior cu un mastic pensulabil.
A mai intalnit cineva aceasta situatie? Un sfat ceva?

PS: Masina este o Astra Y17DTI din 2002.
  • gcom61

  • Mesaje scrise: 936
  • Locatie: Giurgiu
  • Masina: Meriva 2005 z14xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Mai 2008

  • Mesaj Privat
Sper sa nu gresesc,dar grundul care se aplica obligatoriu inainte de vopsire trebuie sa fie unul mai special.Cu ceva ani in urma se gasea la magazinele specializate auto(cele cu vopsele) ceva ce se numea [ spritz chit);acesta era un soi de chit lichid(culoare gri) ,care se putea aplica prin pensulare sau pulverizare,dupa uscare se slefuia cu smirghel si se aplica vopseaua.
Mi se pare foarte scump tariful " meseriasului";l-am pus intre ghilimele pt ca exact asta e;scuze.
  • eu_mihai

  • Mesaje scrise: 2
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 z18 xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Jul 2011

  • Mesaj Privat
sal stie cineva cat cantareste o toba finala de opel vectr b?
  • nika_nica

  • Mesaje scrise: 547
  • Locatie: Olt
  • Masina: Astra 2002 1.7 dti
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Aug 2010

  • Mesaj Privat
am si eu o problema, eu parchez masina langa un magazin, intre timp patronu a pus niste stalpi de fier in fata magazinului, cum ar fi a facut o terasa mica si a pus niste stalpi cu lanturi, dimineata cand am dat cu spatele un stalp dala a trecut prin bara din spate, a crapat bara pe o portiune de 5 cm, cum pot sa o repar?
  • Shiva

  • Mesaje scrise: 1,977
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Corsa 2002 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Aug 2009

  • Mesaj Privat
nika_nica a scris:[...]a crapat bara pe o portiune de 5 cm, cum pot sa o repar?

Sunt adezivi Loctite sau chit de fibra de sticla. Ma gandesc ca ar fi suficient sa repari crapatura. Sau poate chiar cu pistolul ala cu plastic (nu-mi pica fisa cum ii zice)...

Io-s curioasa ... cam ce compresor ar fi necesar si ce produs de izolat ar fi bun pentru a reface izolatia de sub masina?
  • deleted-38151

  • Mesaje scrise: 745
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Aug 2009

  • Mesaj Privat
gcom61 a scris:Cauza de fapt este proasta pregatire a suprafetei care a fost vopsita.Pasii sunt matuire,degresare,aplicare grund,aplicare fond,aplicare vopsea,aplicare lac-asta spus in cateva cuvinte.Oricum se accentueaza mai ales pe matuire si grunduire.In cazul cand este nevoie de nivelat suprafata cu chit,este de preferat cositorire,pilire,chituire....



Spritzkitul exista inca Very Happy , fara el nu se poate . Iar daca nu e matuit dupa ce l-ai aplicat , vopseaua nu are aderenta si se cojeste chiar si cand o speli Smile) . Legat de bara aceea cu crapatura Nika , nu stiu cat e de groasa dar daca iti permite grosimea... poti pune prin spatele barei o tabla SLEFUITA pe care o prinzi in nituri sau holsuruburi (numai sa o prinzi ) , la acele nituri le faci niste gaurele mai maricele peste cele pe care le-ai facut de ai bagat nitul cu scopul de a ingropa in bara capul nitului . Acea gaura de largire are rolul ,dupa cum am spus si mai devreme , sa ingroape capul nitului in plastic pentru a nu se vedea cand dai cu chit . Ai grija sa slefuiesti bare in jurul crapaturii pentru ca nu prinde chitul . Astupi frumusel cu chit FIBRA si niturile ,apoi bagi si in gaura aceea peste tabla . Pui smirghel de 80 -100 granulatie pe o bucatica de lemn daca nu ai suport sau masina de slefuit si dai cu el pana iese drept si fara margini sau santuri . Oricum vei da de cel putin 2 ori cu chit , dar ai grija sa il lasi si sa se usuce . Ar trebui in final sa dai si cu spritkit pentru a finisa calumea . Il poti da chiar cu pensula sau degetul daca nu ai pistol . La fel se slefuieste cu smirghet dar de granulatie 240 sau mai marunt . Apoi dai vopseaua luata la spray in cazul in care nu ai compresor sau daca ai suflay(doua tzevi , una in borcanul cu vopsea sudata si cu legatura de cea pe care sufli ) cumperi pe comanda vopseaua care trebuie . Aici intervine problema ca nu ti-o face mereu cum trebuie si e prea inchisa , prea deschisa .... Vai de ei . Daca nu stii cv , da-mi un pm in cazul in care nu iti raspun aici . Chiar azi am facut si un filmulet cum reparam o bara de opel astra caravan dar nu l-am pus inca din lipsa de timp .Numai ca bara avea mici crapaturi doar si nu lipsa 5 cm . Am avut un renault laguna lovit rau fata caruia i-am facut bara din zeci si zeci de bucatele Smile) (din lipsa de fonduri ) acum vreo 5 ani ,iar domnul respectiv si astazi merge cu bara aceea si nu are nicio fisura. A fost de bibilit dar arata ca una noua . . . Norocos .

Uitasem sa spun de compresorul care iti trebuie pentru antifonat . Merge si cu unul care baga 1 atmosfera . Eu pe acela il folosesc la antifonat si ca antifon folosesc "insonorizantul sau terosonul " care este unul si acelasi . Se poate aplica stropi / mai multe straturi si se usuca destul de repede .


Ultima modificare făcută de deleted-38151 la Joi 15 Sep, 2011 9:38 pm, modificat de 6 ori în total
  • deleted-38151

  • Mesaje scrise: 745
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Aug 2009

  • Mesaj Privat
tomytagabi a scris:Salutare,
Acum 1 sapt am decis ca este cazul sa rezolv si eu rugina care aparuse pe ambele aripi spate (mai exact in margine la decupajul rotii) si am fost la un "amic" de meserie si cu 200 RON/ aripa mi le-a rezolvat in 2 zile. Fericit ca am rezolvat-o si pe asta, ieri am observat bule de vopsea pe ambele aripi exact in margine. Dupa un control al meseriasului am primit "diagnosticul" ca a aparut rugina din nou si ca asa se va intampla mereu!
Ma asteptam sa apara rugina insa nu intr-o saptamana! Plus ca am scrijelit vopseaua pana la tabla unde se umflase si surpriza nici o urma de rugina. Acum o va face din nou insa mi-a spus ca trebuie dat pe interior cu un mastic pensulabil.
A mai intalnit cineva aceasta situatie? Un sfat ceva?

PS: Masina este o Astra Y17DTI din 2002.


Vino maine sa vezi retusi la un mercedes care are aceleasi probleme ca ale tale numai ca inmultit cu 5 si vorbim daca iti place . ps: i-am curatat rugina intai si restul urmeaza . Intradevar nu o sa scapi de ea , o sa apara dar nu asa repede Very Happy.
  • dandobre

  • Mesaje scrise: 1,150
  • Locatie: Zarnesti , Jud Brasov
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Nov 2006

  • Mesaj Privat
Daca vrei sa tina bara o poti lipii cu fibra de sticla...nu cu chit. Mai greu de gasit dar tine mai bine decat orice carpeala. Dai gauri pe fiecare parte a crapaturii, lipesti marginile crapaturii una de alta din loc in loc cat sa o aduci la pozitie, polizezi bine crapatura cat sa faci un mic sentulet care sa cuprinda crapatura propriuzisa si gaurelele date (in acesta va intra fibra) si apoi aplici fibra de sticla pe fata barii. dupa ce se usuca ii dai un strat de fibra si pe spate si astfel fibra de pe fata se va lipii de cea de pe spate prin gaurile date in prelabil si nu o sa mai permita craparea la o eventuala tensiune aplicata. Fibra se slefuieste pana la nivelul barii sau daca e mai jos se aplica chit cu fibra apoi chit auto normal. In loc de sprit chit sa folosesti grund fuller cu intaritor. E mult mai rezistent. se lasa la uscat cam 2 ore. Se matuieste si el cu smirghel de minim 500(daca nu apar sentulete de la smirghelul folosit in prealabil de granulatie mai mica), se degreseaza(nu cu diluant! cu degresant) se aplica vopseaua apoi lacul (la maxim 1 sfert de ora dupa aplicarea vopselei daca nu, este necesara rematuirea vopselei) .

Pentru refacerea antifonarii nu trebuie compresor special(operatiunea nu necesita presiune mare) ci pistol special de terosonat (se gaseste la orice magazin de vopseluri auto). Eu mi-am refacut stratul de antifon cu pensula.
  • deleted-38151

  • Mesaje scrise: 745
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Aug 2009

  • Mesaj Privat
Eu sunt mai greu de cap si n-am inteles bine toata operatia , dar te asigur ca merge cu chit de fibra de n-ai treba Wink . Testat pe n masini si nicio reclamatie . Nu pica si nici nu sare sau crapa daca e dat bine . ... Vopseaua merge brici daca dai o mana iar la a doua ii pui lac in ea Wink . O sa aiba luciu si nici nu o sa se cojeasca cum am vazut la multi . . . Chiar azi am cojit una de mi-au iesit ochii doar ptr simplul fapt ca avea lac dat simplu peste vopsea Neutral . Ps : colegul nostru vroia sa o faca acasa si nu cred ca avea scule , in concluzie niste kit fibra , zmirghel , probabil spritz kit si vopsea la spray ii erau de ajuns pentru a astupa "gauroiul" . . .
  • costi26

  • Mesaje scrise: 8
  • Locatie: Vrancea
  • Masina: Astra 1993 c14nz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Mar 2011

  • Mesaj Privat
salutare!am si eu nevoie de un sfat.m-am apucat sa schimb semiaripa spate dreapta la un astra hatch '92 5 usi.am taiat ce era ruginit si urmeaza pasul cel mai greu sudarea celei noi.am incercat cu sudura electrica in puncte(electrozi de 2)insa nu-mi place,tabla de reparatie se topeste,fiind subtire~1 mm,iar sudura iese cam badarana.se poate prinde altfel?sau un sudor priceput o poate scoate?
  • deleted-38151

  • Mesaje scrise: 745
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Aug 2009

  • Mesaj Privat
Cum suna nu ,se poate orice. Cu cea mai mare placere te-as fi ajutat numai ca doar Soacramea" e din Vrancea . Fugi si ia electrozi de 1.6 dar buni ca merge brici . Iese de nici nu stii ca a fost prinsa tabla .
  • deleted-38151

  • Mesaje scrise: 745
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Aug 2009

  • Mesaj Privat
tomytagabi a scris:Salutare,
Acum 1 sapt am decis ca este cazul sa rezolv si eu rugina care aparuse pe ambele aripi spate (mai exact in margine la decupajul rotii) si am fost la un "amic" de meserie si cu 200 RON/ aripa mi le-a rezolvat in 2 zile. Fericit ca am rezolvat-o si pe asta, ieri am observat bule de vopsea pe ambele aripi exact in margine. Dupa un control al meseriasului am primit "diagnosticul" ca a aparut rugina din nou si ca asa se va intampla mereu!
Ma asteptam sa apara rugina insa nu intr-o saptamana! Plus ca am scrijelit vopseaua pana la tabla unde se umflase si surpriza nici o urma de rugina. Acum o va face din nou insa mi-a spus ca trebuie dat pe interior cu un mastic pensulabil.
A mai intalnit cineva aceasta situatie? Un sfat ceva?

PS: Masina este o Astra Y17DTI din 2002.


O sa iti pun niste poze sa vezi cum a iesit un astra 2003 cred diesel sport 2.0 negru . Avea toate aripile pline de rugina Neutral . Problema este ca unele sunt pe telefon si n-am cablul la mine . Problema e ca am 28 poze momentan Smile) si o sa pun cateva iar la cerere mai adaug .
Am facut si pe parcurs cateva poze dar sunt in telefon. Iar suplimentar(din partea mea) pentru ca era opel , i-am polisat si farurile Very Happy . Unul a iesit super , celalalt nu tocmai cum ma asteptam . . . Eram curios daca stiti cat din element am vopsit . . .
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,747
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Fara pistol de sablat degeaba indepartezi rugina ca aceasta revine.
Se foloseste un pistol de sablat manual pentru a indeparta eficient rugina, daca vrei sa si tina pe viitor.
Skip ads

  1. Home
  2. Îngrijire și întreținere

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR