generralu
- Mesaje scrise: 21
- Locatie: Constanta
- Masina: Vectra 1997 1589
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Sep 2011
- Mesaj Privat
salutare colegi .io sunt mai nou pacilea...am si io o problema la care astept sa ma ajute careva cu un sfat......am luat un opel vectra b din 97.......motor benzina de 1.6 xel 16v....si nui merge aerul conditionat....vanzatorul mia zis ca a bagat anul trecut freon in instalatie....dar il pierde si nu stie pe unde...crede cai de vina compresorul...ACUM.....intreb si io ......cum imi dau seama daca compresorul e de vine ..cand pornesc aerul ar trebui sa scada un pic turatia sa se simta putin ..nu ? nu face asa ceva.....poate ma ajuta careva....multam anticipat
- nelu.1270
- ***
- 581 mesaje
- din 20 Oct 2008
- Astra 2001 Y17DTI
- Bucuresti
nelu.1270
- Mesaje scrise: 581
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 Y17DTI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Oct 2008
- Mesaj Privat
generralu a scris: salutare colegi .io sunt mai nou pacilea...am si io o problema la care astept sa ma ajute careva cu un sfat......am luat un opel vectra b din 97.......motor benzina de 1.6 xel 16v....si nui merge aerul conditionat....vanzatorul mia zis ca a bagat anul trecut freon in instalatie....dar il pierde si nu stie pe unde...crede cai de vina compresorul...ACUM.....intreb si io ......cum imi dau seama daca compresorul e de vine ..cand pornesc aerul ar trebui sa scada un pic turatia sa se simta putin ..nu ? nu face asa ceva.....poate ma ajuta careva....multam anticipat
Cand ramai fara freon compresorul nu mai functioneaza...dute la un specialist si cu siguranta iti va da verdictul.
generralu
- Mesaje scrise: 21
- Locatie: Constanta
- Masina: Vectra 1997 1589
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Sep 2011
- Mesaj Privat
generralu
- Mesaje scrise: 21
- Locatie: Constanta
- Masina: Vectra 1997 1589
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Sep 2011
- Mesaj Privat
- D_M_G
- ****
- 2,271 mesaje
- din 13 Feb 2009
- Alta tara
D_M_G
- Mesaje scrise: 2,271
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Feb 2009
- Mesaj Privat
Daca se invarteste cu totu' fara a fi cuplat din bord, posibil sa fie probleme cu arcurile lamelare ale ambreiajului, ori cota(degajare) inexistenta intre platanul ambreiajului si electromagnet.....in alta ordine...daca nu ai o anumita presiune in instalatie (lipsa freon) compresorul nu porneste datorita uneia din cele doua electrovalve ce nu stabileste inchiderea circuitului de alimentare al bobinei (electromagnet) de la compresor(acestea se pot vedea in partea inferioara a radiatorului de racire)! Dupa cum vezi la semnatura, am doua Vecte X16SEL si la ambele am reparat in vara asta compresoarele...schimbat semeringuri si garnituri, etc...
Cu ambele aveam probleme in sensul ca dupa doua. trei saptamani pierdeam freonul! Dupa reparatia ambelor compresoare, totul este OK! Se pare ca este o regula la Vectele astea ca dupa niste ani, garniturile si semeringurile de la compresor sa imbatraneasca....
Tot ce am scris este valabil atata timp cat masina nu a fost busita! Daca in istoric are vreo lovitura frontala, trebuisc cautate fisuri la radiatorul AC( condensor), conducte, vaporizator!
Cel mai bine este sa mergi la un meserias si sa-ti faca un plin de freon cu substanta UV, iar dupa cateva zile (in care vei merge obligat cu AC ul pornit) sa ti-o inspecteze amanuntit cu fanta de lumina UV. Daca ai norocul sa-ti depisteze locul pe unde pierde...este bine.....eu am facut acest test la ambele masini si nu mi-a depistat buba, deoarece pierderea era pe linga axul compresorului si nu se vedea la lumina UV....ce sa-ti spun....am trecut printr-un mare stres...dar intr-un final am rezolvat problemele....bani....6 mil, reparatia la ambele compresoare si inainte de asta cate 1,5 mil de bucata...incarcare freon. substanta UV, plus diagnoza ulterioara!
Cu ambele aveam probleme in sensul ca dupa doua. trei saptamani pierdeam freonul! Dupa reparatia ambelor compresoare, totul este OK! Se pare ca este o regula la Vectele astea ca dupa niste ani, garniturile si semeringurile de la compresor sa imbatraneasca....
Tot ce am scris este valabil atata timp cat masina nu a fost busita! Daca in istoric are vreo lovitura frontala, trebuisc cautate fisuri la radiatorul AC( condensor), conducte, vaporizator!
Cel mai bine este sa mergi la un meserias si sa-ti faca un plin de freon cu substanta UV, iar dupa cateva zile (in care vei merge obligat cu AC ul pornit) sa ti-o inspecteze amanuntit cu fanta de lumina UV. Daca ai norocul sa-ti depisteze locul pe unde pierde...este bine.....eu am facut acest test la ambele masini si nu mi-a depistat buba, deoarece pierderea era pe linga axul compresorului si nu se vedea la lumina UV....ce sa-ti spun....am trecut printr-un mare stres...dar intr-un final am rezolvat problemele....bani....6 mil, reparatia la ambele compresoare si inainte de asta cate 1,5 mil de bucata...incarcare freon. substanta UV, plus diagnoza ulterioara!
- testo
- **
- 300 mesaje
- din 02 Jun 2010
- Vectra 1997 x16xel
- Buzau
testo
- Mesaje scrise: 300
- Locatie: Buzau
- Masina: Vectra 1997 x16xel
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Jun 2010
- Mesaj Privat
In general la vectra b dupa cum ti-a spus si colegu cedeaza garniturile la compresor. Eu am mai gasit la diverse b-uri si sonda cu mufa patrata de pe teava de inalta(ea iti comanda turatia la ventilatoare).
Deci verifica in mod special compresoru si cele doua sonde de pe inalta. Personal la masina mea am scimbat 4 compresoare sh, toate scapau freon pe la mijlocul lor sau prin fata pe la semerin. Daca vrei sa nu patesti ca mine pune-ti din start un compresor nou(costa 1130) si nu te mai doare capu.
Deci verifica in mod special compresoru si cele doua sonde de pe inalta. Personal la masina mea am scimbat 4 compresoare sh, toate scapau freon pe la mijlocul lor sau prin fata pe la semerin. Daca vrei sa nu patesti ca mine pune-ti din start un compresor nou(costa 1130) si nu te mai doare capu.
generralu
- Mesaje scrise: 21
- Locatie: Constanta
- Masina: Vectra 1997 1589
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Sep 2011
- Mesaj Privat
acu.... va multumesc ft mult oameni buni.... ca m-ati scos din ceata.....aku sunt mai luminat.....deci trebuie dat jos si luat la bani marunti...ca sa fie treaba buna.....deci daca stie cineva cam ce trebuie sa cuprinda un kit de reparatie ptr compresor aer conditionat OPEL VECTRA 1.6 XEL. -16 V-1997....poatel fac io acasa pe balcon.....multam fine ..baieti ! AM GLUMIT BINEINTELESSSSSSSSS !
- testo
- **
- 300 mesaje
- din 02 Jun 2010
- Vectra 1997 x16xel
- Buzau
testo
- Mesaje scrise: 300
- Locatie: Buzau
- Masina: Vectra 1997 x16xel
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Jun 2010
- Mesaj Privat
- D_M_G
- ****
- 2,271 mesaje
- din 13 Feb 2009
- Alta tara
D_M_G
- Mesaje scrise: 2,271
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Feb 2009
- Mesaj Privat
generralu
- Mesaje scrise: 21
- Locatie: Constanta
- Masina: Vectra 1997 1589
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Sep 2011
- Mesaj Privat
- testo
- **
- 300 mesaje
- din 02 Jun 2010
- Vectra 1997 x16xel
- Buzau
testo
- Mesaje scrise: 300
- Locatie: Buzau
- Masina: Vectra 1997 x16xel
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Jun 2010
- Mesaj Privat
generralu
- Mesaje scrise: 21
- Locatie: Constanta
- Masina: Vectra 1997 1589
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Sep 2011
- Mesaj Privat
acum domle multumesc . cum dau de ceva bani ma pun sil dau jos,, COMPRESORUL"......DAR acu vine iarna si cred ca nu este o asa urgenta de bagat banii in aer rece .....INSA a aparut o alta problema adica, la roata spate dreapta , cand merg se aude un URUIT ...cu cat merg mai repede se aude mai tare.....cred cai RULMENTUL ?.....sau RULMENTII ? acu ma gandesc cam cat costa RULMENTUL acesta ? am verificat roata are un pic de joc vertical.....DACA stie cineva cam ce preturi sunt si cati rulmenti sunt la roata spate? MULTUMESC ANTICIPAT......CU RESPECT !
- testo
- **
- 300 mesaje
- din 02 Jun 2010
- Vectra 1997 x16xel
- Buzau
testo
- Mesaje scrise: 300
- Locatie: Buzau
- Masina: Vectra 1997 x16xel
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Jun 2010
- Mesaj Privat
- ammorex112
- **
- 88 mesaje
- din 02 Jul 2007
- Vectra 2001 Z18XE
- Bucuresti
ammorex112
- Mesaje scrise: 88
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Jul 2007
- Mesaj Privat
salutare. am rascolit prin toate posturile care aveau in titlu "compresor", dar nu am gasit ceea ce caut. scuze daca emai exista acest tip de post si nu l-am vazut eu. detin un opel vectra b din 1996 cu motor x16xel si cutie automata. vreau sa imi schimb compresorul de la aerul conditionat , intrucat pierdea freonul cam in doua saptamani pe la capace , dar si huruia (anul trecut). m-am saturat sa tot intreb in dreapta si in stinga daca reconditioneaza cineva compresoare, iar cand aud ca este de opel si vechi, sa zica ca nu. am inteles ca acest compresor a mai fost reparat de cel putin doua ori de-a lungul anilor, asa ca m-am hotarat sa fac un efort si sa iau unul nou. problema este ca nu stiu ce sa comand, intrucat sticker-ul care era lipit pe el nu mai este si nu stiu ce model sa iau. am mai dat jos compresorul de pe masina, asa ca stiu sigur ca prinderea este in trei suruburi, fulia cu ambreiaj electro-magnetic si 6 nervuri. in partea din dreapta -fata a masinii este un sticker in care scrie ca se pun 295 ml ulei in compresor, refrigerant 134a si parca tipul de ulei PAG...ceva. ce ma nedumereste pe mine este ca la compresoarele la cere m-am uitat pe net tot apar niste informatii suplimentare de genul :
- Restrictiile producatorului : harrison V5 sau delphi/harrison
-Identificare compresor : V5 sau poly-V6, sau ambele
as fi recunoscator daca imi poate spune cineva ce semnificatie au aceste coduri, sau cum as putea sa iau ceva care sa se potriveasca. multumesc anticipat.
- Restrictiile producatorului : harrison V5 sau delphi/harrison
-Identificare compresor : V5 sau poly-V6, sau ambele
as fi recunoscator daca imi poate spune cineva ce semnificatie au aceste coduri, sau cum as putea sa iau ceva care sa se potriveasca. multumesc anticipat.
- ksper
- ****
- 1,708 mesaje
- din 07 Aug 2008
- Vectra 1997 x20xev
- Arges
ksper
- Mesaje scrise: 1,708
- Locatie: Arges
- Masina: Vectra 1997 x20xev
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Aug 2008
- Mesaj Privat
Salut.
Cu siguranta ai avut Delphi. Incearca sa cauti in acest catalog:
http://www.michelecaroli.co...tpr=S3&page=1
Cu siguranta ai avut Delphi. Incearca sa cauti in acest catalog:
http://www.michelecaroli.co...tpr=S3&page=1
sansansan
- Mesaje scrise: 13
- Locatie: Iasi
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jul 2013
- Mesaj Privat
opel astra g motor y17 dt (1,7 tdi) 2002
probleme cu ac-ul dupa ce mi s-a spart o teava care am sudat-o, la cateva ore
a patinat cuplajul de la compresor si a ars bobina, am schimbat-o; desfacut compresor sanden sd6v12 (am crezut ca e o problema mecanica din el) si am pus ulei ca era putin, dupa care am vacumat si incarcat cu freon, problema e ca nu porneste ventilatorul de la condensator decat pe la 28 bar (am notiuni de frigotehnie, dar nu stiu exact cand ar trebui sa porneasca, din ceea ce am vazut pe diagrama la R134 cam 25 bar ar fi maxim) si nu imi decupleaza nici compresorul (teoretic ar trebui sa aiba protectie sa-mi decupleze compresorul); asha ca am dat o comanda de senzor de presiune, dar am o foarte mare rugaminte sa-mi spuna cineva daca fulia de la compresorul sanden sd6v12 in caz ca a patinat se schimba; intreb asta deoarece am vazut incastrat in ea un material antifrictiune (gen ferodou) care este in plan cu toata fulia nu iese deloc in afara, iar discul cu arcuri lamelare care este tras de bobina intra in contact cu toata suprafata fuliei nu numai cu materialul antifrictiune, banuiesc ca la patinare se roade fulia cu totul si creste distanta dintre disc si fulie nemaiputand transmite un moment motor suficient de mare cat sa antreneze compresorul mai ales la presiuni mari.
Si daca ar putea cineva sa-mi trimita documentatie cat mai completa de la instalatia de ac ar fi nemaipomenit ma intereseaza in mod special presiuni de lucru si distanta dintre fulie si disc
probleme cu ac-ul dupa ce mi s-a spart o teava care am sudat-o, la cateva ore
a patinat cuplajul de la compresor si a ars bobina, am schimbat-o; desfacut compresor sanden sd6v12 (am crezut ca e o problema mecanica din el) si am pus ulei ca era putin, dupa care am vacumat si incarcat cu freon, problema e ca nu porneste ventilatorul de la condensator decat pe la 28 bar (am notiuni de frigotehnie, dar nu stiu exact cand ar trebui sa porneasca, din ceea ce am vazut pe diagrama la R134 cam 25 bar ar fi maxim) si nu imi decupleaza nici compresorul (teoretic ar trebui sa aiba protectie sa-mi decupleze compresorul); asha ca am dat o comanda de senzor de presiune, dar am o foarte mare rugaminte sa-mi spuna cineva daca fulia de la compresorul sanden sd6v12 in caz ca a patinat se schimba; intreb asta deoarece am vazut incastrat in ea un material antifrictiune (gen ferodou) care este in plan cu toata fulia nu iese deloc in afara, iar discul cu arcuri lamelare care este tras de bobina intra in contact cu toata suprafata fuliei nu numai cu materialul antifrictiune, banuiesc ca la patinare se roade fulia cu totul si creste distanta dintre disc si fulie nemaiputand transmite un moment motor suficient de mare cat sa antreneze compresorul mai ales la presiuni mari.
Si daca ar putea cineva sa-mi trimita documentatie cat mai completa de la instalatia de ac ar fi nemaipomenit ma intereseaza in mod special presiuni de lucru si distanta dintre fulie si disc
- vectra_b
- **
- 105 mesaje
- din 30 Oct 2008
- Vectra 2001 1.8 16 V
- Gorj
vectra_b
- Mesaje scrise: 105
- Locatie: Gorj
- Masina: Vectra 2001 1.8 16 V
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Oct 2008
- Mesaj Privat
Va salut colegii, imi puteti spune si mie va rog cateva pareri in legatura cu compresorul meu de pe masina, am o vectra b 2001 z18xe, acum 1 luna am incarcat instalatia cu freon de la 0, in acest timp am pornit clima zilnic sa ruleze compresorul, ce-i drept se cam auzea un mic scartait in timp ce rula, pana acum 5 zile cand am constatat ca nu mai porneste, astazi am fost cu ea la service am pus-o pe tester, am dat test la releu si mi-a pornit termocupla la radiatorul de clima si s-a auzit tac-ul acela la compresor. Cand am incarcat instalatia cu freon la testul de etansietate imi arata ca nu pierd gram de freon si am si verificat eu acolo la ambele conducte apasand pe bilele acelea sa vad daca am presiune in instalatie, si este presiune, am ridicat masina pe elevator pornita si am scos mufa la compresor si am constatat ca nu vine curent.
Astept si eu cateva pareri va rog sa stiu ce sa verific ca imi da foarte multe batai de cap.
Va multumesc !
Astept si eu cateva pareri va rog sa stiu ce sa verific ca imi da foarte multe batai de cap.
Va multumesc !
- dragomir claudiu
- *
- 49 mesaje
- din 22 Sep 2012
- Vectra 2005 Z19DT
- Arges
dragomir claudiu
- Mesaje scrise: 49
- Locatie: Arges
- Masina: Vectra 2005 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Sep 2012
- Mesaj Privat
Alex300
- Mesaje scrise: 1
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1998 x16xel
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Sep 2016
- Mesaj Privat
Pentru toti detinatorii de vectra b 97,98 si 99.
Toti care aveti probleme cu compresorul a/c.
Raspunsul la problema.....de ce pierdem freon e simpla. Materialul din care este facut compresorul este "atacat" de freon. Azi am desfacut compresorul si se vede clar ca "buza" de jos care etanseaza cele doua parti din care este facut este mai subtire de cat parte de sus a acestuia. Fac acest comentariu pt ca stiu ce inseamna sa pierzi bani si timp....daca mergeti in service si va sp mecanicul ca trb schimbata garnitura, ii puteti spune sa se mai gandeasca. Eu am un vectra b din 98 si am schimbat 3 compresoare pana acm 2 saptamani. Rezolvarea este mai costisitoare si consta in cumpararea unui compresor nou...
Eu detin un vectra b din 98, x16xel. Sper sa fiu de ajutor. BAFTA
Toti care aveti probleme cu compresorul a/c.
Raspunsul la problema.....de ce pierdem freon e simpla. Materialul din care este facut compresorul este "atacat" de freon. Azi am desfacut compresorul si se vede clar ca "buza" de jos care etanseaza cele doua parti din care este facut este mai subtire de cat parte de sus a acestuia. Fac acest comentariu pt ca stiu ce inseamna sa pierzi bani si timp....daca mergeti in service si va sp mecanicul ca trb schimbata garnitura, ii puteti spune sa se mai gandeasca. Eu am un vectra b din 98 si am schimbat 3 compresoare pana acm 2 saptamani. Rezolvarea este mai costisitoare si consta in cumpararea unui compresor nou...
Eu detin un vectra b din 98, x16xel. Sper sa fiu de ajutor. BAFTA
didutu
- Mesaje scrise: 19
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1997 x20xev
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Apr 2011
- Mesaj Privat