Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Tutoriale
  • mocan_danut

  • Mesaje scrise: 69
  • Locatie: Arad
  • Masina: Vectra 1997 Z16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Feb 2009

  • Mesaj Privat
acolo unde am incercuit am pus...asa mi-a spus un mecanic...si am curatato cu sprei degresant... Sad :(oare are cv?acum nu se mai face de fum ii tot asa curata si dupa 2 sapt de cand am curatato...nu intra fum acolo in ea...ii tarnspirata...poate si din cauza ca nu lucreaza egr-ul...multumesc pt raspuns
Skip ads

  • brusly

  • Mesaje scrise: 47
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 1997 1600 / 16V , X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Oct 2008

  • Mesaj Privat
supapa de vacum are legatura cu galeria de evacuare deci se afuma
  • brusly

  • Mesaje scrise: 47
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 1997 1600 / 16V , X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Oct 2008

  • Mesaj Privat
este posibil sa fie infundate canalele din galerie care comunica cu vacumul

acel canal care se vede este infundat !
  • mocan_danut

  • Mesaje scrise: 69
  • Locatie: Arad
  • Masina: Vectra 1997 Z16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Feb 2009

  • Mesaj Privat
imi poate spune cineva cu ce sa curat egr.ul? Benzina, sprwi degresant, sau ce ar fi mai bine? Multumesc
  • electronistul

  • Mesaje scrise: 1,123
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2012 A20DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Nov 2007

  • Mesaj Privat
Folosesti un spray "carb cleaner" - orice spray de curatat carburatoare face treaba buna. Merge si WD40, dar ala e muuult mai slab decat un spray "dedicat" pentru curatat.
bafta !
  • citony2004

  • Mesaje scrise: 242
  • Locatie: Arges
  • Masina: Vectra 1998 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jun 2009

  • Mesaj Privat
mocan_danut a scris:imi poate spune cineva cu ce sa curat egr.ul? Benzina, sprwi degresant, sau ce ar fi mai bine? Multumesc

pai intrebarea de baza ar fi DACA l-ai gasit, pt ca din ce citesc pana acum tu ai umblat la orice numai la supapa EGR nu ai ajuns...si baietii pana acum si-au dat cu parerea mai mult a supapei de vacuum, indicata in poza ta, si care nu are legatura cu supapa EGR, care ti-a fost indicata de tester ca fiind problema...
O sa incerc pe scurt sa te indrum, dar repet ca nu recomad sa efectuezi aceste operatiuni decat daca ai experienta buna in mecanica auto...dupa cum vezi nici "mecanicul" tau nu a reusit sa iti indice macar locatia, cu atat mai putin sa te astepti sa iti faca vreo treaba buna....ma rog, operatiunile ce ar tebui efectuate sunt, in mare:
- demontezi capacul indicat de sageta albastra din prima poza de mai jos;
- demontezi galeria de aluminiu indicata de sageata galbena din aceeasi poza (aici trebuie sa tii mare cont de doua lucruri: 1. sa nu distrugi garnitura de etansare, care se vede in poza 3 a lui brusly, in primul post de pe pagina anterioara si 2. sa scoti si mai ales sa pui la loc cu mare grija colierele si tubul de cauciuc cate face legatura intre galeria de admisie si corpul clapetei de acceleratie, lucru care poate genera si distrugerea motorului prin supraturatie la prima pornire, daca trage aer fals pe undeva);
- mai desfaci cateva mufe electrice si tuburi vacuum (toate trebuie sa stii cum le dai jos sa le si pui la loc), atat cat sa ai loc sa demontezi supapa EGR, indicata cu sageta rosie, ca zona in prima mea poza si sugerata mai bine in poza a doua...pozitiile de lucru sunt foarte dificile si obositoare...supapa EGR arata ca in pozele 4,5,6 ale lui brusly
Eu recomand, daca tot o sa ajungi la capitolul asta, sa se mai demonteze si sa se curete si galeria (poza 7 a lui brusly), corpul clapeta (poza 2,), si motorasul ralanti (IAC) de pe corpul clapeta...
Cu privire la substantele sau produsele de curatat tine cont si de parerile forumistilor.
Si alte sfaturi de la colegii forumisti iti pot fii bine-venite....eu nu mai am timp de mai multe detalii, poate alta-data.
Spor la treaba si nu uita sa ne anunti ce ai facut.
Repet, fara sa te sperii, operatia e atat delicata incat se pot produce mai multe stricaciuni, daca nu ai experienta sau daca nu esti suficient de atent.

  • mocan_danut

  • Mesaje scrise: 69
  • Locatie: Arad
  • Masina: Vectra 1997 Z16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Feb 2009

  • Mesaj Privat
Am rezolvat problema...am fost la un mecanic si mi-a curatat egr-ul...cam greu de scos si de montat egr-ul...locul stramt...acum merge bine...multumesc celor care mi-au raspuns.
  • ecstasy2001

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1996 x16xel
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Jun 2011

  • Mesaj Privat
salut! sunt nou pe forum si mi-am achizitionat un opel vectra b din 1996 cu motor x16xel. ieri am incercat sa curat si eu valva deoarece mi se aprindea becul in bord.Problema este ca nu reusesc sa scot galeria de admisie.
Ma poate ajuta cineva cu un manual de reparatie sau cu niste poze sugestive cu locatiile suruburilor?
  • rzapo

  • Mesaje scrise: 65
  • Locatie: Timis
  • Masina: Vectra 1996 x16xel
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jan 2011

  • Mesaj Privat
vezi ca ai in bucuresti un service dedicat opel, facut de unul din colegii de pe forum, mai bine apelezi la ei.... da un search!
  • ecstasy2001

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1996 x16xel
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Jun 2011

  • Mesaj Privat
multumesc dar am reusit in cele din urma sa curat si admisia si EGR-ul.
  • rzapo

  • Mesaje scrise: 65
  • Locatie: Timis
  • Masina: Vectra 1996 x16xel
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jan 2011

  • Mesaj Privat
felicitari.
  • moshu1

  • Mesaje scrise: 977
  • Locatie: Iasi
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jun 2009

  • Mesaj Privat
electronistul a scris:Folosesti un spray "carb cleaner" - orice spray de curatat carburatoare face treaba buna. Merge si WD40, dar ala e muuult mai slab decat un spray "dedicat" pentru curatat.
bafta !


Se poate folosi un spray degresant pt discurilede frana, identic cu cel din imagine?
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,465
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Da
  • ichimcornel

  • Mesaje scrise: 632
  • Locatie: Mures
  • Masina: Astra 2004
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Apr 2010

  • Mesaj Privat
salut. De la un timp am si eu probleme cu relantiu,ma tot scutura,nare demaraj,pornire mai grea cateodata,si am aseara am fost la un coleg de pe forum sa imi puna testeru si a zis ca am probleme cu EGR si ia mai dat o eroare cu ceva lipsa de oxigen sau ceva de genu dar a zis ca si aceia s-ar putea sa fie tot din cauza EGR-ului si ca trebuie curatat sau in cel mai rau caz cumparat altul. Dar acuma vine problema,el mi-a zis ca EGR e in fata motorului,dar din cate am citit in tutorial am inteles ca aia e supapa de vacuum si acuma nu mai stiu care so curat Smile ma puteti sfatui care so curat pana la urma? sa le curat amandoua? M-am uitat acum la masina si mi-am dat seama care e EGR dar nu stiu acuma care s-o fac pana la urma.
Vectra b 1.6 16v,74 kw, an 1997, motor x16xel benzina
  • john_taff

  • Mesaje scrise: 248
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Vectra 1997 XE16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Apr 2005

  • Mesaj Privat
La X16XEL EGR-ul este situat intre motor si parbriz, inspre roata din stanga fata.
  • ichimcornel

  • Mesaje scrise: 632
  • Locatie: Mures
  • Masina: Astra 2004
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Apr 2010

  • Mesaj Privat
pai acuma stiu care e EGR dar aseara colegu mi-a zis ca ii altu si is nehotarat sa il curat si respectivu ce mi-a arat el sau nu. Din cate am inteles in tutorial ceea ce mi-a arat el e supapa de vacuum.
  • john_taff

  • Mesaje scrise: 248
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Vectra 1997 XE16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Apr 2005

  • Mesaj Privat
Curata si supapa de vacuum ca rau nu ai cum sa-i faci. A mea a fost cam murdara iar de cand am curatat-o nu-mi mai da ECU niciun fel de erori.
  • ichimcornel

  • Mesaje scrise: 632
  • Locatie: Mures
  • Masina: Astra 2004
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Apr 2010

  • Mesaj Privat
mersi.maine daca ajung mai devreme acasa ma apuc,daca nu o las pe sambata si revin dupaia cu rezultatu.
  • ichimcornel

  • Mesaje scrise: 632
  • Locatie: Mures
  • Masina: Astra 2004
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Am reusit sa curat EGR singur acasa si nu am mai dat si partea de jos a galeriei. Multumesc de tutorial si de sfaturi.
Schimbare nu prea am simtit dupa curatirea EGR si ceva probleme tot mai face cateodata de aceea mam hotarat pana la urma sa merg la un mecanic.
  • sorin_bms

  • Mesaje scrise: 89
  • Locatie: Vrancea
  • Masina: Vectra 1996 x16xel
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Feb 2011

  • Mesaj Privat
[quote="brusly"]salut , pe toata lumea , care urmareste si citeste acest sait
am si eu o problema .....
acum o saptamana am facut testul cu agrafa si mea dat codurile 0400 ,si , 1405
am cautat pe club opel si am vazut ce reprezinta codurile
am desfacut si am curatat : ( mentionez ca am opel astra F caravan 16, 16V ; 1997 )









apoi am desfacut valva EGR





iata cum arata locul de unde am scos supapa


apoi am curatat galeria de evacuare


pe galerie se vede un canal pe lungimea ei , era infundat total
de pe galerie nu am reusit sa desfac sonda landa
am curatat si am montat inapoi
am scos masina in probe astazi si surpriza :
sa aprins avaria motor ( masinuta ) am pus iarasi agrafa si mea dat codul 1405 -- avaria ramane aprinsa mereu , nu se mai stinge ca inainte;
ce trebuie sa fac : sa curat din nou supapa, sa iau alta de la dezmembrari ,sau trebuia sa curat si suportul unde se fixeaza supapa egr ;
mentionez ca masina consuma ulei , si eu zic ca nu este bine ; la 11.000 km facuti de cind am schimbat uleiul am complectat cu aproape 4 litri
este bine sa merg cu ia asa ?

daca este nevoie las un nr tel : 0761639491 pentru cei care pot sa ma ajute dati-mi bip de mai multe ori si vasun eu
multumesc pentru timpul acordat am scris cam mult............[/quote Salut. Vreau sa mentionez ca pe langa curatarea acelui sant de pe galeria de evacuare daca nu curatati si acele gaurici mici situate pe bloc motor (parca asa ii zice)care are legatura cu acel sant,si in continuare cu valva de vacum ce trebuie curatata si ea, eu zic ca nu rezolvati nimic.pun niste poze pentru a se vedea cum trebuie sa arate acele gauri care comunica cu galeria de evacuare.
Skip ads

  1. Home
  2. Tutoriale

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR