Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Discuții generale
  3. Știri / Noutăți
  • cangri

  • Mesaje scrise: 5,412
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Sep 2010

  • Mesaj Privat
Producãtorul german a retuºat, în acest an, modelul sãu cu cea mai mare prizã la public în România fãrã sã schimbe mare lucru.
Pentru conformitate, este vorba de prima parte a "principiului", cea în care personajul lui Caragiale susþine: "sã se revizuiascã, primesc, dar sã nu se schimbe nimica".

Clientul obiºnuit, care ar cuprinde rapid cu privirea noul subcompact Opel Corsa, ar putea identifica o singurã schimbare consistentã, în comparaþie cu modelul pre-facelift: în partea frontalã, al cãrei design a cunoscut o schimbare vizibilã.

Spre oricare altã zonã s-ar uita, la exterior sau în cabinã, ar avea reale dificultãþi în a descoperi modificãri de substanþã. ªi pe bunã dreptate. Principalele noutãþi aduse de relansata gamã Corsa sunt ascunse ochiului.


Inginerii Opel au fost mult mai activi decât artiºtii centrului de stil, venind cu intervenþii notabile la nivelul grupurilor propulsoare ºi de fineþe în zona ºasiului ºi a sistemului de direcþie.

Rezultatul? Unul cât de poate de familiar. Corsa a rãmas printre modelele care pot fi recomandate cu încredere celor care îºi cautã o maºinã de clasã B.

Cântãrind realist modul de lucru ales de Opel pentru acest proiect vom constata cã producãtorul german nici nu avea prea multe opþiuni. Sau, mai degrabã, nu-ºi permitea sã aibã.

O veche vorbã din lumea sportului spune cã echipa câºtigãtoare nu se schimbã. Team-ul învingãtor nu este însã rãsplãtit ºi cu o scutire de la programul de antrenamente. Cu alte cuvinte, se aºteaptã de la el sã menþinã standardul consacrat ºi, în mod ideal, sã ajungã la o formã chiar mai bunã.

La fel ca în 2010, Corsa a rãmas cel mai bine vândut model Opel în România. Cu aproximaþie, fiecare al treilea autoturism comercializat de dealerii locali ai mãrcii, în prima jumãtate a anului, a aparþinut aces tei game. Exact cum au stat lucrurile ºi în cele douã sprezece luni anterioare.

Cu o consecvenþã de data aceasta mai puþin salutarã, Corsa a ratat de puþin podiumul clasei sale (pe segmentul autoturismelor de import) ºi anul trecut, ºi în primul semestru din 2011. Trebuie spus, totuºi, cã, de fiecare datã, primul loc i-a revenit berlinei Renault Symbol, o maºinã cu care se poate face taximetrie.

Am condus, zilele trecute, cea mai puternicã versiune dotatã cu un motor alimentat pe benzinã (cu excepþia vârfului de gamã - OPC) ºi am putut remarca atât elasticitatea utilã în traficul urban a unitãþii de 1.4 litri, dar ºi sonoritatea acesteia, la peste 100 km/h - în afara localitãþilor. Mai mult ca sigur cã o a ºasea treaptã ar fi ajutat inclusiv la obþinerea unui consum inferior.

Mult mai nefericitã este absenþa ESP-ului. Dacã transmisia 5+1 n-a ajuns la stadiul de vestigiu imposibil de regãsit ºi pe alte modele, lipsa sistemului electronic de menþinere a stabilitãþii din echiparea standard ne-a dezamãgit.

Revenind la consum, cifrele obþinute, fãrã a ne propune vreo clipã sã facem economie, pe o caniculã exemplarã ºi într-un trafic mai degrabã întors din vacanþã, trebuie considerate normale.

Oricine ar trata acest aspect cu atenþia, totuºi, cuvenitã ºi dupã ce motorul ar scãpa de tracul debutului n-ar trebui sã întâmpine reale probleme în obþinerea unui rezultat mai bun.

Un capitol la care Corsa a fãcut progresele aºteptate este confortul la rulare. Chiar dacã nu manifestã pretenþii sportive, maºina are o þinutã sigurã la drum lung ºi o abilitate peste medie atunci când trebuie sã filtreze imperfecþiunile din carosabil - cu habitaclul ferit de zgomote parazite.

Gãsirea unei poziþii la volan a rãmas o chestiune de opþiune între "sus" ºi "foarte sus", dar acest posibil neajuns (pentru unii) va fi apreciat de pasagerii aºezaþi pe banchetã, cãrora li se oferã, astfel, mai mult loc pentru picioare.

Un detaliu banal, dar cu posibile implicaþii nedorite, nerezolvat încã de toþi producãtorii auto, s-ar putea sã-i bucure pe cei mai puþin vigilenþi. Farurile Corsei se sting automat, odatã cu oprirea motorului, indiferent de poziþia butonul dedicat.

ªi încã o chestiune de nuanþã: hayonul nu trebuie trântit cu vrednicie pentru a se închide (o manevrã mai puþin elegantã ºi lesniciosã, mai ales dacã mâinile sunt ocupate cu plasele de cumpãrãturi), ci doar coborât pânã la un anumit nivel, de unde se descurcã singur.



Opel Corsa 1.4 Enjoy

Lungime/lãþime/înãlþime: 3,99/1,73/1,48 metri
Ampatament/masã proprie: 2,51 m/1.190 kg
Capacitate rezervor/portbagaj: 45/285 l
Numãr de locuri/uºi: 2+3/5
Motor: benzinã, 1.398 cmc, 100 CP, 130 Nm, 134 g/km
Transmisie: 2x4 (faþã), 5+1 M
Performanþe: 11,9 s (0-100 km/h), 180 km/h (vitezã maximã)
Consum oficial mixt: 5,7 l/100 km
Consum în test: 6,6 l/100 km (minim), 12,1 l/100 km (maxim)
Dotãri (selecþie): airbaguri frontale, ABS, radio-CD – MP3, ºapte difuzoare, mufã aux-in (opþional, 515 euro), aer condiþionat (opþional, 955 euro), geamuri faþã ºi oglinzi acþionate electric, tempomat, închidere centralizatã, kit reparare cauciuc
Preþ de listã cu TVA: 12.745 euro
Modele concurente:
Volkswagen Polo 1.4–85 CP Confortline
(aer condiþionat, radio-CD, ESP – în standard) – 13.805 euro
Chevrolet Aveo LT 1.4–100 CP
(aer condiþionat, radio-CD, ESP, ºase airbaguri) – 12.050 de euro
Ford Fiesta 1.4–96 CP Trend
(aer condiþionat, radio-CD - în standard) – 13.050 de euro.


ÎNTRE GTC ªI GPL
Colecþia toamnã-iarnã de la Opel merge pe patru noutãþi

Cele mai interesante exponate Opel pentru Salonul auto de la Frankfurt de luna viitoare vor fi coupe-ul compact Astra GTC, noua generaþie a monovolumului Zafira (denumitã "Tourer") – ambele premiere mondiale. Deja cunoscutul model Ampera, primul autoturism electric cu autonomie suplimentarã asiguratã de un motor termic, îºi va face ºi el apariþia. Alãturi de cele trei, va mai fi prezentã ºi versiunea cu in stalaþie GPL a gamei Opel Corsa.
  • GTS-MAN

  • Mesaje scrise: 305
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2004 2.2 DTI
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Dec 2009

  • Mesaj Privat
A fost si ramane cea mai buna din clasa ei. Simpatica broscuta !
Skip ads

  1. Home
  2. Discuții generale
  3. Știri / Noutăți

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR