Costi_OT
- Mesaje scrise: 12
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2011 A19DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jan 2008
- Mesaj Privat
Salut,
Abia acum apuc sa scriu dupa o luna si ceva de cand am fost la reprezentanta pentru clema la CIM. Motor Z19DT din 2006, productie Germania, achizitionata din Romania de mine in iunie 2011 de la primul propritar pe Romania (august 2008 adusa). In fine, dupa cumparare am constatat problema respectiva si am inceput sa ma documentez. Am ajuns in reprezentata dupa programare prealabila (Radacini Vitan).
Cand am ajuns, baiatul de la receptie, foarte ok, imi zice: da' autoturismul dumneavoastra mai are o campanie de montat distantiere intre radiatoare, la care eu daca-i moca e binevenit. Dupa ce s-a uitat tipul din service la ea (30 de minute), m-a cheamt cel de la receptie, avem una calda si alta rece... Ok, despre ce este vorba... pai stiti ca aveti radiatorul de apa spart si trebuie inlocuit... aproape cu lacrimi in ochi, zic ok, dar la care el, partea buna este ca se schimba pe garantie, rasuflu usurat si zic bine. Dupa reparatie am vazut ca sunt montate si acele distantiere.
Costul total reparatie: 10 LEI antigel si apa distilata, deoarece mi s-a zis ca antigelul nu intra pe garantie. Din pacate partea cu CIM-ul la mine nu s-a rezolvat. Aveti cumva vreo alta idee in afara de inlocuire?
Ceea ce am vrut sa zic, pentru cei care se tem de faptul ca masina lor nu mai este in garantie sa se duca cu incredere sa intrebe de aceste campanii.
Legat de ce a zis dinudaniel, la Radacini am intrebat eu si la fel mi s-a spus in jur de 650 LEI + 200 LEI manopera, sau ceva de genul.
Sper ca nu v-am plicitisit cu povestioara mea!
Cu deosebit repesct.
Abia acum apuc sa scriu dupa o luna si ceva de cand am fost la reprezentanta pentru clema la CIM. Motor Z19DT din 2006, productie Germania, achizitionata din Romania de mine in iunie 2011 de la primul propritar pe Romania (august 2008 adusa). In fine, dupa cumparare am constatat problema respectiva si am inceput sa ma documentez. Am ajuns in reprezentata dupa programare prealabila (Radacini Vitan).
Cand am ajuns, baiatul de la receptie, foarte ok, imi zice: da' autoturismul dumneavoastra mai are o campanie de montat distantiere intre radiatoare, la care eu daca-i moca e binevenit. Dupa ce s-a uitat tipul din service la ea (30 de minute), m-a cheamt cel de la receptie, avem una calda si alta rece... Ok, despre ce este vorba... pai stiti ca aveti radiatorul de apa spart si trebuie inlocuit... aproape cu lacrimi in ochi, zic ok, dar la care el, partea buna este ca se schimba pe garantie, rasuflu usurat si zic bine. Dupa reparatie am vazut ca sunt montate si acele distantiere.
Costul total reparatie: 10 LEI antigel si apa distilata, deoarece mi s-a zis ca antigelul nu intra pe garantie. Din pacate partea cu CIM-ul la mine nu s-a rezolvat. Aveti cumva vreo alta idee in afara de inlocuire?
Ceea ce am vrut sa zic, pentru cei care se tem de faptul ca masina lor nu mai este in garantie sa se duca cu incredere sa intrebe de aceste campanii.
Legat de ce a zis dinudaniel, la Radacini am intrebat eu si la fel mi s-a spus in jur de 650 LEI + 200 LEI manopera, sau ceva de genul.
Sper ca nu v-am plicitisit cu povestioara mea!
Cu deosebit repesct.
Rocco03- Mesaje scrise: 41
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2006 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jul 2009
- Mesaj Privat
Costi_OT
- Mesaje scrise: 12
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2011 A19DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jan 2008
- Mesaj Privat
Salut,
Ai 2 variante:
1. te uiti prin grila fata;
2. sau in stanga capacului de la vasul de lichid pentru parbirz este o fanta si pe acolo se poate vedea.
Ti-am atasat si o imagine. La mine daca te uiti atent mai are o aparatoare, dar daca la tine nu este, atunci te poti uita si pe acolo. In mod normal ar trebui sa vezi la capete distantierele si un spatiu de cca 2 cm intre radiatoare.
Sper sa te ajute, daca nu mai da-mi un mail pe branescuviorel@gmail.com si o sa incerc sa-ti atasez niste poze cu distantierele.
Cu deosebit respect.
Ai 2 variante:
1. te uiti prin grila fata;
2. sau in stanga capacului de la vasul de lichid pentru parbirz este o fanta si pe acolo se poate vedea.
Ti-am atasat si o imagine. La mine daca te uiti atent mai are o aparatoare, dar daca la tine nu este, atunci te poti uita si pe acolo. In mod normal ar trebui sa vezi la capete distantierele si un spatiu de cca 2 cm intre radiatoare.
Sper sa te ajute, daca nu mai da-mi un mail pe branescuviorel@gmail.com si o sa incerc sa-ti atasez niste poze cu distantierele.
Cu deosebit respect.
Rocco03- Mesaje scrise: 41
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2006 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jul 2009
- Mesaj Privat
- piolet
- **
- 165 mesaje
- din 16 Mar 2010
- Corsa 2005 Z13DTH
- Bucuresti
piolet
- Mesaje scrise: 165
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2005 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Mar 2010
- Mesaj Privat
Costi_OT
- Mesaje scrise: 12
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2011 A19DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jan 2008
- Mesaj Privat
Ca sa fiu mai explicit: eu am facut programare pentru acele cleme la CIM si cand am ajuns la reperzentanta mi s-a zis ca autoturismul meu mai face parte si din campania pentru punere distantiere intre radiatoare. Dat fiind faptul ca la mine radiatorul era fisurat din cauza ca radiatoarele se frecau intre ele (nu va ganditi asa departe ... ) cei de la Radacini Vitan au considerat ca radiatorul de apa s-a spart din vina lor si mi-au inlocuit piesa pe garantie, desi la mine s-a terminat cu garantia de mult. Presupun ca l-au incadrat la defecte de fabricatie.
Acum nu stiu ce sa zic. Suna si tu la reprezentanta le dai seria de sasiu si intrebi daca se incadreaza la vreo campanie. Ei o sa-ti zica: da sau ba.
SAU
Daca mai ai rabdare pana ajung eu acasa sa ma uit pe factura daca mi-au scris codul campaniei sa-l postez poate mai sunt si altii interesati.
Cu stima.
Acum nu stiu ce sa zic. Suna si tu la reprezentanta le dai seria de sasiu si intrebi daca se incadreaza la vreo campanie. Ei o sa-ti zica: da sau ba.
SAU
Daca mai ai rabdare pana ajung eu acasa sa ma uit pe factura daca mi-au scris codul campaniei sa-l postez poate mai sunt si altii interesati.
Cu stima.
- cuculica
- ****
- 1,235 mesaje
- din 28 Dec 2009
- Astra 2011 z17 dtj
- Bacau
cuculica
- Mesaje scrise: 1,235
- Locatie: Bacau
- Masina: Astra 2011 z17 dtj
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Dec 2009
- Mesaj Privat
- piolet
- **
- 165 mesaje
- din 16 Mar 2010
- Corsa 2005 Z13DTH
- Bucuresti
piolet
- Mesaje scrise: 165
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2005 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Mar 2010
- Mesaj Privat
Costi_OT
- Mesaje scrise: 12
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2011 A19DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jan 2008
- Mesaj Privat
Salut,
Nu am gasit factura, mai fac cercetari (in cazul in care nu o gasesc poate ne ajuta piolet daca si-a facut programare pentru distantiere). Referitor la poza, abia disera sper sa fac poza si apoi s-o incarc, cel tarziu maine dimineata. La mine curgea, nu foarte mult, dar trebuia completat cam la o luna cu aprope 500 ML.
O saptamana usoara la munci!
Nu am gasit factura, mai fac cercetari (in cazul in care nu o gasesc poate ne ajuta piolet daca si-a facut programare pentru distantiere). Referitor la poza, abia disera sper sa fac poza si apoi s-o incarc, cel tarziu maine dimineata. La mine curgea, nu foarte mult, dar trebuia completat cam la o luna cu aprope 500 ML.
O saptamana usoara la munci!
Costi_OT
- Mesaje scrise: 12
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2011 A19DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jan 2008
- Mesaj Privat
cuculica a scris:@Costi_OT,ar fi bine daca ai putea face o poza cu acea clema dintre radiatoare,la mine curge cate o data si nu pot sa-mi dau seama pe unde .La tine curgea inainte sa mergi la ei?
Am revenit cu poza / pozele.
Sper sa te ajute. La mine era spart / crapat undeva la 10 cm sub clema din poza.
- Geo_G
- **
- 179 mesaje
- din 13 Jun 2011
- Astra 2006 Z16XEP
- Bucuresti
Geo_G
- Mesaje scrise: 179
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2006 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jun 2011
- Mesaj Privat
Salutare,
Am fost si eu la reprezentanta Opel din Pitesti pentru clema respectiva de la CIM pentru opelasul meu Z16XEP. Partea buna este ca la intrare in service mi s-a spus ca imi vor reseta si erorile (aparute banuiesc din cauza CIM-ului, sau asa mi-a spus maiandrei la test). Dupa aplicarea clemei respective l-am intrebat pe tipul care s-a ocupat de operatiune daca nu imi reseteaza si erorile si mi-a spus ca nu are cum ca asta e o eroare la motor (fara sa puna calculatorul pe masina) si ca daca vreau ma ajuta in particular dar ma costa 50 lei ca reprezentanta imi ia 100 si mi-a spus ca imi aduce el masina afara si imi lasa in torpedou nr de tel. In fine nu am vrut sa ajung la certuri cu el ca si eu sunt deacord cu faptul ca reprezentantele nu-si asuma nici riscuri si nici eventuale p[ierderi. Ele isi asuma doar castigurile din fraierirea unora ca noi. Prin urmare este ok ca reusim sa gasim si alternative mai ieftine de efectuare a uno reparatii, dar nu sunt deacord cu faptul ca pustiul nu a vrut sa faca asta pe banii service-ului. Nu este vina mea ca din cauza unei cleme mai mult de 50% din utilizatorii acestei masini au erori la CIM.
Vroiam sa va intreb daca voi ati beneficiat si de stergerea unor erori dupa aplicarea clemei si daca acestea au reaparut?
Multumesc anticipat.
Am fost si eu la reprezentanta Opel din Pitesti pentru clema respectiva de la CIM pentru opelasul meu Z16XEP. Partea buna este ca la intrare in service mi s-a spus ca imi vor reseta si erorile (aparute banuiesc din cauza CIM-ului, sau asa mi-a spus maiandrei la test). Dupa aplicarea clemei respective l-am intrebat pe tipul care s-a ocupat de operatiune daca nu imi reseteaza si erorile si mi-a spus ca nu are cum ca asta e o eroare la motor (fara sa puna calculatorul pe masina) si ca daca vreau ma ajuta in particular dar ma costa 50 lei ca reprezentanta imi ia 100 si mi-a spus ca imi aduce el masina afara si imi lasa in torpedou nr de tel. In fine nu am vrut sa ajung la certuri cu el ca si eu sunt deacord cu faptul ca reprezentantele nu-si asuma nici riscuri si nici eventuale p[ierderi. Ele isi asuma doar castigurile din fraierirea unora ca noi. Prin urmare este ok ca reusim sa gasim si alternative mai ieftine de efectuare a uno reparatii, dar nu sunt deacord cu faptul ca pustiul nu a vrut sa faca asta pe banii service-ului. Nu este vina mea ca din cauza unei cleme mai mult de 50% din utilizatorii acestei masini au erori la CIM.
Vroiam sa va intreb daca voi ati beneficiat si de stergerea unor erori dupa aplicarea clemei si daca acestea au reaparut?
Multumesc anticipat.
- vlad-OPC
- ****
- 1,074 mesaje
- din 23 Jan 2011
- Astra 2008 Z16XER
- Bucuresti
vlad-OPC
- Mesaje scrise: 1,074
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2008 Z16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Jan 2011
- Mesaj Privat
Geo , prefer sa ingrop masina , decat sa o duc la reprezentanta\e ! De cand am luat masina ( inceput 2011 ) pana acum nu stiu daca are sau nu clema, dar nici nu ma gandesc sa merg la ei sa o pun / sau sa ma uit daca are ! Pentru mine ei sunt buni doar pentru cumparare si garantie. Dupa aia devii sclav.
Costi_OT
- Mesaje scrise: 12
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2011 A19DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jan 2008
- Mesaj Privat
Geo_G a scris:Salutare,
Am fost si eu la reprezentanta Opel din Pitesti pentru clema respectiva de la CIM pentru opelasul meu Z16XEP. Partea buna este ca la intrare in service mi s-a spus ca imi vor reseta si erorile (aparute banuiesc din cauza CIM-ului, sau asa mi-a spus maiandrei la test). Dupa aplicarea clemei respective l-am intrebat pe tipul care s-a ocupat de operatiune daca nu imi reseteaza si erorile si mi-a spus ca nu are cum ca asta e o eroare la motor (fara sa puna calculatorul pe masina) si ca daca vreau ma ajuta in particular dar ma costa 50 lei ca reprezentanta imi ia 100 si mi-a spus ca imi aduce el masina afara si imi lasa in torpedou nr de tel. In fine nu am vrut sa ajung la certuri cu el ca si eu sunt deacord cu faptul ca reprezentantele nu-si asuma nici riscuri si nici eventuale p[ierderi. Ele isi asuma doar castigurile din fraierirea unora ca noi. Prin urmare este ok ca reusim sa gasim si alternative mai ieftine de efectuare a uno reparatii, dar nu sunt deacord cu faptul ca pustiul nu a vrut sa faca asta pe banii service-ului. Nu este vina mea ca din cauza unei cleme mai mult de 50% din utilizatorii acestei masini au erori la CIM.
Vroiam sa va intreb daca voi ati beneficiat si de stergerea unor erori dupa aplicarea clemei si daca acestea au reaparut?
Multumesc anticipat.
Am fost si eu la reprezentanta Opel din Pitesti pentru clema respectiva de la CIM pentru opelasul meu Z16XEP. Partea buna este ca la intrare in service mi s-a spus ca imi vor reseta si erorile (aparute banuiesc din cauza CIM-ului, sau asa mi-a spus maiandrei la test). Dupa aplicarea clemei respective l-am intrebat pe tipul care s-a ocupat de operatiune daca nu imi reseteaza si erorile si mi-a spus ca nu are cum ca asta e o eroare la motor (fara sa puna calculatorul pe masina) si ca daca vreau ma ajuta in particular dar ma costa 50 lei ca reprezentanta imi ia 100 si mi-a spus ca imi aduce el masina afara si imi lasa in torpedou nr de tel. In fine nu am vrut sa ajung la certuri cu el ca si eu sunt deacord cu faptul ca reprezentantele nu-si asuma nici riscuri si nici eventuale p[ierderi. Ele isi asuma doar castigurile din fraierirea unora ca noi. Prin urmare este ok ca reusim sa gasim si alternative mai ieftine de efectuare a uno reparatii, dar nu sunt deacord cu faptul ca pustiul nu a vrut sa faca asta pe banii service-ului. Nu este vina mea ca din cauza unei cleme mai mult de 50% din utilizatorii acestei masini au erori la CIM.
Vroiam sa va intreb daca voi ati beneficiat si de stergerea unor erori dupa aplicarea clemei si daca acestea au reaparut?
Multumesc anticipat.
Salut Geo_G,
La mine stiu ca nu au pus testerul din acelasi motiv.
Costi_OT
- Mesaje scrise: 12
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2011 A19DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jan 2008
- Mesaj Privat
- pefo
- **
- 246 mesaje
- din 09 Oct 2008
- Astra 2006 Z13DTH
- Iasi
pefo
- Mesaje scrise: 246
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2006 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Oct 2008
- Mesaj Privat
salutare
stiam de campania asta "rework cleme cim" asa cum scrie pe comanda de reparatii (chipurile asta e o problema reclamata de mine si de asta eu imi asum in scris raspunderea conform og, oug si legea XXX) insa nu m-am gindit serios sa merg sa pun clema deoarece in afara nerecunoasterii cheii de contact , personal nu am avut probleme cu cim-ul..
totusi saptamina trecuta am avut dimineata o pornire mai ciudata ca atunci cind motorul porneste cu o baterie slaba...imediat am pus un op-com si ce sa vezi ..erori de cim la greu...pierdere legatura can bus , calculatoare not present etc...mi-am zis asta e treaba, trebuie sa il desfac si sa incerc sa il repar ( AICI )
ce m-a facut sa ma hotarasc sa pun clema a fost o un incident in trafic, cind am pierdut puterea la motor taman dupa trecerea unei portiuni de drum valurit si masina a trepidat puternic pret de vreo 2-3 secunde...automat m-am gindit la cim..am oprit, am pus contactul, no problem... asa ca am tinut cont ca reprezentanta gold&platin(ce nume de cocalar a mai gasit si turcu" la firma asta!)se afla in drum si in 10 minute aveam clema pusa..vom vedea, insa oricum daca mai face figuri voi urma exemplul rusilor...
sa n-aveti "esece"!
stiam de campania asta "rework cleme cim" asa cum scrie pe comanda de reparatii (chipurile asta e o problema reclamata de mine si de asta eu imi asum in scris raspunderea conform og, oug si legea XXX) insa nu m-am gindit serios sa merg sa pun clema deoarece in afara nerecunoasterii cheii de contact , personal nu am avut probleme cu cim-ul..
totusi saptamina trecuta am avut dimineata o pornire mai ciudata ca atunci cind motorul porneste cu o baterie slaba...imediat am pus un op-com si ce sa vezi ..erori de cim la greu...pierdere legatura can bus , calculatoare not present etc...mi-am zis asta e treaba, trebuie sa il desfac si sa incerc sa il repar ( AICI )
ce m-a facut sa ma hotarasc sa pun clema a fost o un incident in trafic, cind am pierdut puterea la motor taman dupa trecerea unei portiuni de drum valurit si masina a trepidat puternic pret de vreo 2-3 secunde...automat m-am gindit la cim..am oprit, am pus contactul, no problem... asa ca am tinut cont ca reprezentanta gold&platin(ce nume de cocalar a mai gasit si turcu" la firma asta!)se afla in drum si in 10 minute aveam clema pusa..vom vedea, insa oricum daca mai face figuri voi urma exemplul rusilor...
sa n-aveti "esece"!
- piolet
- **
- 165 mesaje
- din 16 Mar 2010
- Corsa 2005 Z13DTH
- Bucuresti
piolet
- Mesaje scrise: 165
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2005 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Mar 2010
- Mesaj Privat
- cuculica
- ****
- 1,235 mesaje
- din 28 Dec 2009
- Astra 2011 z17 dtj
- Bacau
cuculica
- Mesaje scrise: 1,235
- Locatie: Bacau
- Masina: Astra 2011 z17 dtj
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Dec 2009
- Mesaj Privat
Costi_OT
- Mesaje scrise: 12
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2011 A19DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jan 2008
- Mesaj Privat
cuculica a scris:
Masina ai luat-o de la ei? Te-ai scos daca e moca!
piolet a scris:Salut. Ieri am fost la service Radacini si mi-au spus ca vor schimba radiatorul moca si vor pune si clema la CIM. Azi ar trebuie sa fie gata.
Masina ai luat-o de la ei? Te-ai scos daca e moca!
In mod normal daca i s-a spus ca e moca, atunci nu ar trebui sa fie nicio problema, cel putin la mine nu a fost.
@piolet. Te rog, daca poti face niste poze la CIM sa vad daca ti-au pusi clemele, si apoi sa confrunt si eu cu al meu? Pentru ca am impresia ca la CIM-ul meu nu au umblat.
Mersic.
- piolet
- **
- 165 mesaje
- din 16 Mar 2010
- Corsa 2005 Z13DTH
- Bucuresti
piolet
- Mesaje scrise: 165
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2005 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Mar 2010
- Mesaj Privat
Costi_OT
- Mesaje scrise: 12
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2011 A19DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jan 2008
- Mesaj Privat
Salut,
@piolet Nu am mai rezistat si am verficat la mine. Am facut si poze.
1. Clema montata
2.Fara clema montata
In cazul in care vrei si tu sa vezi ai nevoie de o surubelnita in cruce si una T-20. Ai sub volan un surub pe care-l desurubezi cu T-20 (iti trebuie cu capat lung pentru ca se regaseste intr-un lacas de 5-7 cm adancime). Apoi trebuie sa invarti de volan la dreapta si la stanga la unghi de 90 de grade si vei vedea pe suportul din spatele volanului 2 capacele care se scot, iar acolo sunt 2 surubuiri in cruce (ca sa-ti faci o impresie in poza 2. cea in care se vede si cheia langa burduful manetei de stergatoare se vede o gaura in acel plastic de protectie al CIM-ului si ce mai este acolo). Dupa ce ai terminat cu cele 2 suruburi in cruce scoti cheia din contact si apoi se ridica in sus de capac. Apoi cum vezi in poza 1. in spatele manetei de semnalizare este un surub (T-20), la fel si in drapta. Dupa ce le-ai desurubat pe amandoua scoti protectia sau mai bine zis gulerul de la contact ca sa poti desprinde si capacul de jos.
Sper sa fie de ajutor. Nu-mi asum nicio responsabilitate pentru ce vei / veti face ulterior CIM-ului sau componentelor. Acest tutorial sau mai bine spus semi-tutorial este doar pentru curiosi si neincrezatori ca mine, care sa verifice daca s-a pus sau nu clema. O sa incerc sa revin cu pozele suruburilor in cazul in care nu se intelege (astept raspuns daca se mai doresc poze).
P.S.: Cred ca o sa sun la reprezentanta sa vad daca-mi monteaza si a 2-a clema in dreapta ca am strans un pic de CIM si am vazut ca nu mai este fix, in sensul ca de la trepidatii s-a slabit. Revin cu informatii.
Cu stima.
@piolet Nu am mai rezistat si am verficat la mine. Am facut si poze.
1. Clema montata
2.Fara clema montata
In cazul in care vrei si tu sa vezi ai nevoie de o surubelnita in cruce si una T-20. Ai sub volan un surub pe care-l desurubezi cu T-20 (iti trebuie cu capat lung pentru ca se regaseste intr-un lacas de 5-7 cm adancime). Apoi trebuie sa invarti de volan la dreapta si la stanga la unghi de 90 de grade si vei vedea pe suportul din spatele volanului 2 capacele care se scot, iar acolo sunt 2 surubuiri in cruce (ca sa-ti faci o impresie in poza 2. cea in care se vede si cheia langa burduful manetei de stergatoare se vede o gaura in acel plastic de protectie al CIM-ului si ce mai este acolo). Dupa ce ai terminat cu cele 2 suruburi in cruce scoti cheia din contact si apoi se ridica in sus de capac. Apoi cum vezi in poza 1. in spatele manetei de semnalizare este un surub (T-20), la fel si in drapta. Dupa ce le-ai desurubat pe amandoua scoti protectia sau mai bine zis gulerul de la contact ca sa poti desprinde si capacul de jos.
Sper sa fie de ajutor. Nu-mi asum nicio responsabilitate pentru ce vei / veti face ulterior CIM-ului sau componentelor. Acest tutorial sau mai bine spus semi-tutorial este doar pentru curiosi si neincrezatori ca mine, care sa verifice daca s-a pus sau nu clema. O sa incerc sa revin cu pozele suruburilor in cazul in care nu se intelege (astept raspuns daca se mai doresc poze).
P.S.: Cred ca o sa sun la reprezentanta sa vad daca-mi monteaza si a 2-a clema in dreapta ca am strans un pic de CIM si am vazut ca nu mai este fix, in sensul ca de la trepidatii s-a slabit. Revin cu informatii.
Cu stima.