Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  • sun
  • OP
  • 4 mesaje
  • din 05 Oct 2009
  • Astra 2002 Z18XE
  • Cluj
  • sun

  • Mesaje scrise: 4
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2002 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Oct 2009

  • Mesaj Privat
Salutare,

Am un Astra G 1.8 2002, radiatorul de apa e fisurat in ambele parti (avea pete de apa), si pierd cam juma de litru pe luna antigel. Am fost la service, si mi-au zis ca pt a schimba radiatorul de apa, trebuie neaparat sa demonteze si radiatorul de AC, dupa care trebuie reumplut cu freon.

Intrebarea mea ar fi: intr-adevar trebuie din motive tehnice / mecanice demontat radiatorul de AC? sau doar poate le e mai usor, eventual doar vroiau inca ceva bani in plus / sau alte motive?

multumesc,

SUN
Skip ads

  • astrah

  • Mesaje scrise: 479
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jan 2010

  • Mesaj Privat
Au dreptate,trebuiesc demontate:spoiler,armatura, ,radiator ac si abia apoi radiatorul de apa.Nu de alta dar prin alta parte nu ai cum sa-l scoti.
  • sun
  • OP
  • 4 mesaje
  • din 05 Oct 2009
  • Astra 2002 Z18XE
  • Cluj
  • sun

  • Mesaje scrise: 4
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2002 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Oct 2009

  • Mesaj Privat
Mersi mult.
  • BV19MAX

  • Mesaje scrise: 2,559
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Aug 2007

  • Mesaj Privat
Se poate si fara. La 1.8 este suficient loc intre motor si radiator ca sa il poata desface.

Mai intai se desfac suruburile dintre radiatorul de A/C si cel de racire, se scoate mufa de la ventilatorul de racire si se "trage" radiatorul de clima in exterior (dupa demontarea barii-fata + armatura). Vointa si rabdare trebuie.
  • Florin c

  • Mesaje scrise: 235
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2007 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Dec 2004

  • Mesaj Privat
Am schimbat si eu radiatorul la fosta masina si merge fara sa dai radiatorul de clima jos dupa cum ti-a spus si BV19MAX. Sa scoti bateria cu suport ca sa ai loc mai mult. La montarea celui nou sa ai niste coliere de plastic sa ancorezi bine cablurile de jos in cazul in care nu le dai intregi jos pe cele vechi. In rest, rabdare si atentie! Bafta! Wink
  • EsTeTicu

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Am si eu o intrebare... se potriveste radiatorul de la 1.7 dti (2001) la 1.7 cdti (2006) pe Astra G classic? Conteaza daca e cu aer conditionat sau nu?

Multumesc!
  • BV19MAX

  • Mesaje scrise: 2,559
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Aug 2007

  • Mesaj Privat
1. 95% sunt sigur ca da. In principiu sunt cam aceleasi motoare, diferenta fiind la chiulasa si cateva anexe.
2. Conteaza. Cel cu aer conditionat are si suportii de prindere pentru radiatorul A/C. Cel fara am impresia ca nu ii are.
  • bobi20

  • Mesaje scrise: 81
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Feb 2009

  • Mesaj Privat
Salut am si eu o problema cu radiatorul de apa si trebuie sa-l schimb,am gasit radiator de apa nisens ce parere aveti de aceasta firma.
  • EsTeTicu

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Pentru viitor, merge si la 1.7 CDTI schimbat radiatorul de apa fara sa demontezi pe cel de clima + freon. Se demonteaza bara, trager, far stanga si intercoolerul. Timp aproximativ de lucru 2 ore maxim.
  • shrincu

  • Mesaje scrise: 119
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Jul 2008

  • Mesaj Privat
Salutare,

Urmeaza sa imi schimb si eu radiatorul (Astra G Z16SE cu AC). La prima vedere pare ca l-as putea scoate pe sus daca demontez suportul de baterie si, eventual, furtunul de admisie aer. Nu am reusit sa vad suruburile in care e prins radiatorul. Stiu ca are doua jos.

Stie cineva daca mai are si alte suruburi in care e prins, pe langa cele de jos? Cele doua de jos se pot desface fara a scoate bara de protectie si cele din spatele ei?
Multumesc,

P.S.: am cautat in manualul ETZOLD dar nu am gasit nimic despre schimbarea radiatorului de racire la modelele cu AC.
  • BV19MAX

  • Mesaje scrise: 2,559
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Aug 2007

  • Mesaj Privat
Radiatorul de apa sta prins in 2 "Cleme" (de fapt sunt niste piese in forma de U cu cate un surubel "E"). In partea de jos sta fixat pe jugul motorului in 2 tampoane.

Radiatorul de A/C are 4 surubele in cazul diesel-ului, nu stiu daca la benzinare este altfel, avand in vedere ca radiatorul de diesel este ceva mai micut decat cel de benzinara.
  • shrincu

  • Mesaje scrise: 119
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Jul 2008

  • Mesaj Privat
Multumesc mult de raspuns.
Ma astept sa aiba 2-4 suruburi prin care se prinde de radiatorul de AC. AM vazut si cele doua suruburi E de jos si par usor accesibile, iar ca loc, la a mea eu cred ca il pot scoate direct pe sus.

Va tin la curent.
Inca o data multumesc de suport!
  • BV19MAX

  • Mesaje scrise: 2,559
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Aug 2007

  • Mesaj Privat
Eu nu ma refeream la cele 4 surubele E care tin suportul de jos. Sunt 2 in dreptul farurilor, pe interior (cate unu pe fiecare parte).
  • shrincu

  • Mesaje scrise: 119
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Jul 2008

  • Mesaj Privat
A...scuze. Am citit eu aiurea.
Deci nu prea scap fara sa defac si radiatorul de AC? Nu am o idee foarte clara despre cum e asezat. Trebuie sa ma bag acolo pana la coate si imi dau seama
Ma mai orientez la fata locului.
Mersi mult!
  • shrincu

  • Mesaje scrise: 119
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Jul 2008

  • Mesaj Privat
Astazi m-am apucat sa desfac si am ajuns la concluzia ca nu e nici o filozofie. La motorul meu se poate scoate lejer pe sus daca scoti si suportul bateriei. Suruburile E care prind cele doua cleme sunt usor accesibile. Multumesc lui BV19MAX pt indicatii.

Problema am intalnit-o la scoaterea ventilatorului. Cele doua suruburi care il tin de radiator s-au desfacut usor. La baza ventilatorului e prins un manunchi izolat de cabluri. Din manunchi ies dou cabluri care merg spre ventilator. Primul se opreste intr-o mufa din dreapta jos si se poate deconecta.
Al doilea insa pare sa intre direct in motorul ventilatorului. Nu am gasit sa fie vreo mufa pe acolo si nu stiu cum as putea sa deconectez. A mai intalnit cineva problema asta? Stiti cum s-e deconecteaza cablul de acolo?

Toate cele bune!
  • shrincu

  • Mesaje scrise: 119
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Jul 2008

  • Mesaj Privat
Am verificat in TIS si imi spune de aceeasi mufa de la baza ramei ventialtorului. Din mufa asta ar trebui sa plece cablul spre motorul ventilatorului. La mine nu e nici o mufa si cablul intra direct in manunchi.

Ma poate ajuta cineva cu o poza din EPC? ma intereseaza o schema cu ventilator-radiator.
Astra G Hatchback, Z16SE cu AC.

Multumesc.
  • mariusapostol87

  • Mesaje scrise: 970
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Nov 2010

  • Mesaj Privat
are cineva o poza mai detaliata cu prinderile dinspre farurui ale radiatorului?
  • C.Razvan

  • Mesaje scrise: 129
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2001 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Feb 2010

  • Mesaj Privat
De cateva zile observ si eu pete de antigel in partea de jos a masinii,partea stanga.....ciudat este ca doar in timpul functionarii motorului curge,se prelinge cateva picaturi....am inteles de la un mecanic ca de vina ar fi ceva por....mi-a zis sa umblu cu busonul de la vasul de expansiune putin intredeschis....intrebarea este daca influenteaza cu ceva negativ.
  • ICosminPilea

  • Mesaje scrise: 1
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Jan 2017

  • Mesaj Privat
Am un astra g din 2004 motor de 17cdti cu clima mi sa spart radiatorul de apa si numai ce am vopsit mașina si bara de pe fata este prinsã in negrese si chituite dupã si a-și vrea sa va întreb dacã pot schimba radiatorul de apa fãrã sa dau bara jos mulțumesc
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR