- PetruA
- OP
- 136 mesaje
- din 23 Jun 2010
- Vectra 2000 Y16XE
- Caras-Severin
PetruA
- Mesaje scrise: 136
- Locatie: Caras-Severin
- Masina: Vectra 2000 Y16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Jun 2010
- Mesaj Privat
Buna !
Motorul meu a inceput azi dimineata sa mearga in 3 cilindri. Dupa un timp (cam 2 minute), mi s-a aprins
becul masinuta cu cheie. Am verificat eroarea cu "pedalele" si mi-a aparut 0301.
Am schimbat bujiile si tot asa merge.
Am scos bobina de inductie, am bagat bujiile in ea, am conectat mufa bobinei, am pus bujiile la masa si
am dat la cheie cateva secunde. Am constatat ca toate bujiile dau scanteie.
Am studiat pana acum pe forum si am inteles ca poate sa fie de la o supapa sau un culbutor.
Dar nu am gasit nici in manualul de intretinere (H.R. Etzold) cum se demonteaza capacul culbutorilor si evident nici cum
se schimba un culbutor.
Puteti sa-mi spuneti cum se demonteaza capacul culbutorilor?
Trebuia neaparat sa sterg eroarea stocata?
Sau trebuia sa resetez calculatorul?
Motorul meu a inceput azi dimineata sa mearga in 3 cilindri. Dupa un timp (cam 2 minute), mi s-a aprins
becul masinuta cu cheie. Am verificat eroarea cu "pedalele" si mi-a aparut 0301.
Am schimbat bujiile si tot asa merge.
Am scos bobina de inductie, am bagat bujiile in ea, am conectat mufa bobinei, am pus bujiile la masa si
am dat la cheie cateva secunde. Am constatat ca toate bujiile dau scanteie.
Am studiat pana acum pe forum si am inteles ca poate sa fie de la o supapa sau un culbutor.
Dar nu am gasit nici in manualul de intretinere (H.R. Etzold) cum se demonteaza capacul culbutorilor si evident nici cum
se schimba un culbutor.
Puteti sa-mi spuneti cum se demonteaza capacul culbutorilor?
Trebuia neaparat sa sterg eroarea stocata?
Sau trebuia sa resetez calculatorul?
- Ni3k
- **
- 296 mesaje
- din 15 Dec 2010
- Astra 2002 z16se
- Galati
Ni3k
- Mesaje scrise: 296
- Locatie: Galati
- Masina: Astra 2002 z16se
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Dec 2010
- Mesaj Privat
- PetruA
- OP
- 136 mesaje
- din 23 Jun 2010
- Vectra 2000 Y16XE
- Caras-Severin
PetruA
- Mesaje scrise: 136
- Locatie: Caras-Severin
- Masina: Vectra 2000 Y16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Jun 2010
- Mesaj Privat
- andrei_alik
- ****
- 1,064 mesaje
- din 23 Jul 2010
- Vectra 1998 x16xel
- Bucuresti
andrei_alik
- Mesaje scrise: 1,064
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1998 x16xel
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Jul 2010
- Mesaj Privat
- PetruA
- OP
- 136 mesaje
- din 23 Jun 2010
- Vectra 2000 Y16XE
- Caras-Severin
PetruA
- Mesaje scrise: 136
- Locatie: Caras-Severin
- Masina: Vectra 2000 Y16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Jun 2010
- Mesaj Privat
- andrei_alik
- ****
- 1,064 mesaje
- din 23 Jul 2010
- Vectra 1998 x16xel
- Bucuresti
andrei_alik
- Mesaje scrise: 1,064
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1998 x16xel
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Jul 2010
- Mesaj Privat
- PetruA
- OP
- 136 mesaje
- din 23 Jun 2010
- Vectra 2000 Y16XE
- Caras-Severin
PetruA
- Mesaje scrise: 136
- Locatie: Caras-Severin
- Masina: Vectra 2000 Y16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Jun 2010
- Mesaj Privat
Am citi postul tau imediat dupa ce mi-ai spus ca si tu ai avut aceeasi problema.
Dar ma intreb ce poate sa aibe catalizatorul cu cilindrul 1 si nu si cu ceilalti cilindri?
Am vazut ca s-a mai recomandat la acest defect si curatarea EGR-rului sau corpului clapetei de acceleratie.
Daca ar fi de la EGR sau de la clapeta de acceleratie, nu ar trebui sa fie probleme la toti cilindri?
Am avut o data EGR-ul blocat pe deschis si nu imi mai pornea motorul fara sa accelerez iar dupa ce pornea nu statea deloc la relanti. CUm luam piciorul de pe acceleratie se porea motorul.
Acum, motorul porneste normal, turatia nu variaza la relanti, doar ca se aude in esapament ca pufaie.
Doar daca accelerez se simte ca vibreaza.
Oricum o sa incerc astazi si compresia.
Tu cum ai incercat injectoarele?
Ai dat la demaror si le-ai lasat sa pulverizeze in aer?
Dar ma intreb ce poate sa aibe catalizatorul cu cilindrul 1 si nu si cu ceilalti cilindri?
Am vazut ca s-a mai recomandat la acest defect si curatarea EGR-rului sau corpului clapetei de acceleratie.
Daca ar fi de la EGR sau de la clapeta de acceleratie, nu ar trebui sa fie probleme la toti cilindri?
Am avut o data EGR-ul blocat pe deschis si nu imi mai pornea motorul fara sa accelerez iar dupa ce pornea nu statea deloc la relanti. CUm luam piciorul de pe acceleratie se porea motorul.
Acum, motorul porneste normal, turatia nu variaza la relanti, doar ca se aude in esapament ca pufaie.
Doar daca accelerez se simte ca vibreaza.
Oricum o sa incerc astazi si compresia.
Tu cum ai incercat injectoarele?
Ai dat la demaror si le-ai lasat sa pulverizeze in aer?
- andrei_alik
- ****
- 1,064 mesaje
- din 23 Jul 2010
- Vectra 1998 x16xel
- Bucuresti
andrei_alik
- Mesaje scrise: 1,064
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1998 x16xel
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Jul 2010
- Mesaj Privat
- andrei_alik
- ****
- 1,064 mesaje
- din 23 Jul 2010
- Vectra 1998 x16xel
- Bucuresti
andrei_alik
- Mesaje scrise: 1,064
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1998 x16xel
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Jul 2010
- Mesaj Privat
- PetruA
- OP
- 136 mesaje
- din 23 Jun 2010
- Vectra 2000 Y16XE
- Caras-Severin
PetruA
- Mesaje scrise: 136
- Locatie: Caras-Severin
- Masina: Vectra 2000 Y16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Jun 2010
- Mesaj Privat
- dstefan
- **
- 413 mesaje
- din 05 Mar 2009
- Zafira 2007 z16xe1
- Satu Mare
dstefan
- Mesaje scrise: 413
- Locatie: Satu Mare
- Masina: Zafira 2007 z16xe1
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Mar 2009
- Mesaj Privat
Am patit si eu asa ceva si m-a "rezolvat' seful de service de la reprezentanta Opel, dupa ce am schimbat bujii, am incercat cu o alta bobina de inductie (noua), am curatat EGR si clapeta de acceleratie, am pus-o pe tester, ce mai, fara nici un rezultat. Mi-a zis ca nu are rost sa-mi ia bani pentru tester, diagnosticare etc., sa pun eu benzina de 100 si sa-i dau talpa undeva afara din oras si daca defectiunea persista sa revin; am bagat benzina de 100 si i-am dat bataie pana pe la 160 km/h. In cateva minute motorul mergea mai bine ca niciodata.
- PetruA
- OP
- 136 mesaje
- din 23 Jun 2010
- Vectra 2000 Y16XE
- Caras-Severin
PetruA
- Mesaje scrise: 136
- Locatie: Caras-Severin
- Masina: Vectra 2000 Y16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Jun 2010
- Mesaj Privat
Astazi m-am uitat si eu la EGR. Este perfect.
Are doar o pulbere fina neagra pe calota supapei.
Dar supapa este inchisa complect.
Am facut astazi vrei 20 km cu ea turata, dar nu si-a revenit.
Intradevar nu am avut unde sa o fortez mai tare.
Dar sa sti ca o sa bag si eu benzina de 99, dar mai am vreo 10 litri in rezervor din aia veche.
Nu am unde sa-i dau viteza, dar o sa o tin intr-o treapta inferioara si o sa o turez in sarcina.
Dar totusi nu sunt chiar in situatia ta, pentru ca tu spui ca ai pus-o pe tester si nu ai avut nici o eroare.
Mie imi da eroarea P0301.
Are doar o pulbere fina neagra pe calota supapei.
Dar supapa este inchisa complect.
Am facut astazi vrei 20 km cu ea turata, dar nu si-a revenit.
Intradevar nu am avut unde sa o fortez mai tare.
Dar sa sti ca o sa bag si eu benzina de 99, dar mai am vreo 10 litri in rezervor din aia veche.
Nu am unde sa-i dau viteza, dar o sa o tin intr-o treapta inferioara si o sa o turez in sarcina.
Dar totusi nu sunt chiar in situatia ta, pentru ca tu spui ca ai pus-o pe tester si nu ai avut nici o eroare.
Mie imi da eroarea P0301.
- Ni3k
- **
- 296 mesaje
- din 15 Dec 2010
- Astra 2002 z16se
- Galati
Ni3k
- Mesaje scrise: 296
- Locatie: Galati
- Masina: Astra 2002 z16se
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Dec 2010
- Mesaj Privat
relik
- Mesaje scrise: 12
- Locatie: Bihor
- Masina: Vectra 1997 x16xel
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jun 2011
- Mesaj Privat
- PetruA
- OP
- 136 mesaje
- din 23 Jun 2010
- Vectra 2000 Y16XE
- Caras-Severin
PetruA
- Mesaje scrise: 136
- Locatie: Caras-Severin
- Masina: Vectra 2000 Y16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Jun 2010
- Mesaj Privat
Am verificat acum dimineata bujiile.
Aseara am facut vreo 20 km mai turat.
Am observat ca bujiile 2,3,4 au izolatorul alb si frontalul bujiei are culoare neagra.
La bujia de la cilindrul 1 izolatorul era putin afumat, ca de altfel si electrozi, dar pe frontal-ul ei nu este pulberea aceea neagra.
De fapt toata bujia avea cam aceeasi culoare, culoarea metalului nou al bujiei, dar putin afumat.
Poate sa imi faca cineva o diagnosticare dupa datele acestea?
Aseara am facut vreo 20 km mai turat.
Am observat ca bujiile 2,3,4 au izolatorul alb si frontalul bujiei are culoare neagra.
La bujia de la cilindrul 1 izolatorul era putin afumat, ca de altfel si electrozi, dar pe frontal-ul ei nu este pulberea aceea neagra.
De fapt toata bujia avea cam aceeasi culoare, culoarea metalului nou al bujiei, dar putin afumat.
Poate sa imi faca cineva o diagnosticare dupa datele acestea?
- andrei_alik
- ****
- 1,064 mesaje
- din 23 Jul 2010
- Vectra 1998 x16xel
- Bucuresti
andrei_alik
- Mesaje scrise: 1,064
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1998 x16xel
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Jul 2010
- Mesaj Privat
- PetruA
- OP
- 136 mesaje
- din 23 Jun 2010
- Vectra 2000 Y16XE
- Caras-Severin
PetruA
- Mesaje scrise: 136
- Locatie: Caras-Severin
- Masina: Vectra 2000 Y16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Jun 2010
- Mesaj Privat
Hmmm, acum imi dau seama de o chestie.
Cand am incercat bobina de inductie am fost atent mai mult la bujia
dinspre mufa de cuplare la calculator a bobinei (pentru ca eu am crezut
ca cilindrul 1 se afla, ca si la Dacie, inspre volanta).
Dar azi dimineata dupa ce am verificat bujiile m-am uitat in manual si
am vazut ca cilindrul 1 se afla langa distributie.
Ei, acum imi amintesc ca bujia aia nu dadea scanteie de fiecare data, ba
chiar cineva care era langa mine mi-a spus ca bujia aia nu da scanteie
aproape deloc.
Eu ca un prost nu am bagat in seama pentru ca eu stiam una si buna, ca
am lipsa scanteie la cilindrul 1. Si nu eram atent decat la bujia care
credeam eu ca este de la cilindrul 1.
Cand ajung acasa o mai mai fac o data testul bobinei de inductie cu
bujiile montate.
Cand am incercat bobina de inductie am fost atent mai mult la bujia
dinspre mufa de cuplare la calculator a bobinei (pentru ca eu am crezut
ca cilindrul 1 se afla, ca si la Dacie, inspre volanta).
Dar azi dimineata dupa ce am verificat bujiile m-am uitat in manual si
am vazut ca cilindrul 1 se afla langa distributie.
Ei, acum imi amintesc ca bujia aia nu dadea scanteie de fiecare data, ba
chiar cineva care era langa mine mi-a spus ca bujia aia nu da scanteie
aproape deloc.
Eu ca un prost nu am bagat in seama pentru ca eu stiam una si buna, ca
am lipsa scanteie la cilindrul 1. Si nu eram atent decat la bujia care
credeam eu ca este de la cilindrul 1.
Cand ajung acasa o mai mai fac o data testul bobinei de inductie cu
bujiile montate.
- PetruA
- OP
- 136 mesaje
- din 23 Jun 2010
- Vectra 2000 Y16XE
- Caras-Severin
PetruA
- Mesaje scrise: 136
- Locatie: Caras-Severin
- Masina: Vectra 2000 Y16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Jun 2010
- Mesaj Privat
Am verificat din nou bobina de inductie. Merg toate bujiile.
Am facut si compresia, diferenta dintre cilindri este de maxim 0,5 bar.
Nu pot sa garantez valoarea absoluta a presiunii pentru ca nu stiu cat de bine este etalonat manometrul pe care l-am utilizat. Dar diferenta intre cilindri a fost in jur de 0,5 bar.
Cum se demonteaza injectoarele? Este suficient sa demontez mai inainte cutia aceea de plastic prin care trec firele spre calculator?
Sau este suficient sa deschid capacul ei si sa scot mufele de la injectoare? (asta inainte de a scoate rampa cu injectoare)
Am facut si compresia, diferenta dintre cilindri este de maxim 0,5 bar.
Nu pot sa garantez valoarea absoluta a presiunii pentru ca nu stiu cat de bine este etalonat manometrul pe care l-am utilizat. Dar diferenta intre cilindri a fost in jur de 0,5 bar.
Cum se demonteaza injectoarele? Este suficient sa demontez mai inainte cutia aceea de plastic prin care trec firele spre calculator?
Sau este suficient sa deschid capacul ei si sa scot mufele de la injectoare? (asta inainte de a scoate rampa cu injectoare)
- PetruA
- OP
- 136 mesaje
- din 23 Jun 2010
- Vectra 2000 Y16XE
- Caras-Severin
PetruA
- Mesaje scrise: 136
- Locatie: Caras-Severin
- Masina: Vectra 2000 Y16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Jun 2010
- Mesaj Privat
Am descoperit astazi un lucru ciudat.
Motorul meu merge in trei cilindri numai cand merge compresorul de la clima.
Puteti sa-mi spune-ti ce ar trebui sa verific in cazul asta?
Cand nu merge compresorul, motorul merge rotund, dar daca accelerez brusc
vibreaza pana pe la 1800 de rotatii, dupa care merge din nou rotund.
Daca accelerez progresiv merge rotund la orice turatie.
Am impresia ca este vorba de o problema de comanda a injectorului de la cilindrul 1.
Cand accelerez progresiv nu ii trebuie atata benzina si deschiderea injectorului este suficienta cu curentul pe care il primeste.
Dar la acceleratii mai bruste ii trebuie mai multa benzina, benzina pe care injectorul nu o poate asigura cu deschiderea de care este capabil acum.
Iar cand intra si clima in functiune, bobina injectorului 1 nu mai asigura deschiderea necesara injectorului si din aceasta cauza nu asigura suficienta
benzina la cilindrul 1.
Sau ce idee imi dati voi?
Motorul meu merge in trei cilindri numai cand merge compresorul de la clima.
Puteti sa-mi spune-ti ce ar trebui sa verific in cazul asta?
Cand nu merge compresorul, motorul merge rotund, dar daca accelerez brusc
vibreaza pana pe la 1800 de rotatii, dupa care merge din nou rotund.
Daca accelerez progresiv merge rotund la orice turatie.
Am impresia ca este vorba de o problema de comanda a injectorului de la cilindrul 1.
Cand accelerez progresiv nu ii trebuie atata benzina si deschiderea injectorului este suficienta cu curentul pe care il primeste.
Dar la acceleratii mai bruste ii trebuie mai multa benzina, benzina pe care injectorul nu o poate asigura cu deschiderea de care este capabil acum.
Iar cand intra si clima in functiune, bobina injectorului 1 nu mai asigura deschiderea necesara injectorului si din aceasta cauza nu asigura suficienta
benzina la cilindrul 1.
Sau ce idee imi dati voi?
- PetruA
- OP
- 136 mesaje
- din 23 Jun 2010
- Vectra 2000 Y16XE
- Caras-Severin
PetruA
- Mesaje scrise: 136
- Locatie: Caras-Severin
- Masina: Vectra 2000 Y16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Jun 2010
- Mesaj Privat
Mai vin cu o informatie.
Am mers in sarcina cu 3500 ... 4000 de ture cu clima oprita, dar totusi
intrerupe si mi se aprinde masinuta cu cheita.
Dar la Relanti merge rotund.
Insa am observat un alt lucru.
In dreptul injectorului de la cilindrul 1 se aude un tiuit (pare a fi un tiuit electric), dar numai la el.
Putin daca misti capul nu mai auzi.
La ceilelalte injectoare este liniste.
Totusi trebuie sa demontez injectorul de la cilindrul 1.
Trebuie sa demontez si altceva decat canalul ala de plastic prin care trec firele spre ECU?
Am mers in sarcina cu 3500 ... 4000 de ture cu clima oprita, dar totusi
intrerupe si mi se aprinde masinuta cu cheita.
Dar la Relanti merge rotund.
Insa am observat un alt lucru.
In dreptul injectorului de la cilindrul 1 se aude un tiuit (pare a fi un tiuit electric), dar numai la el.
Putin daca misti capul nu mai auzi.
La ceilelalte injectoare este liniste.
Totusi trebuie sa demontez injectorul de la cilindrul 1.
Trebuie sa demontez si altceva decat canalul ala de plastic prin care trec firele spre ECU?