Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Tuning
  • bulika

  • Mesaje scrise: 10
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jan 2007

  • Mesaj Privat
salut,am un prieten e si aici pe forum "zuza" are un astra G 1.4 16v din 2000 si crede ca daca ii pune chip,tobe si alte prostii ii da nu stiu cati cp,la motoarele aspirate pe benzina chip ul este=0 corect? doar ii mareste putin turatia si toba finala doar se aude nu ii da si cai decat o adminise sport care pleaca de la 15 milioane ( 500 euro ) si nu se merita, decat la motoarele diesel daca ii pune chip acolo se cunoaste pentru ca mareste presiunea din turbina,corect ?
Skip ads

  • zuza
  • **
  • 51 mesaje
  • din 23 Jan 2007
  • Astra 2000 X14XE 1.4 16v 100CP
  • Bucuresti
  • zuza

  • Mesaje scrise: 51
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2000 X14XE 1.4 16v 100CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jan 2007

  • Mesaj Privat
sa vedem c zic baietii care cunosc mai bine ! Very Happy
  • bertone

  • Mesaje scrise: 2,294
  • Locatie: buzau
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jun 2005

  • Mesaj Privat
La motoarele aspirate cresterea de putere in urma chipului este intre 9 si 12% .
In concluzie la aspirate se merita chip la peste 150 CP .
Insa daca pui chip + tobe inox ( traseu marit calculat de cei de la Pilot Auto pt masina ta , ca daca nu-i calculat si pui asa teava de 60 faci mai multe prostii) + kit admisie direct poate obtii vreo 20 de CP in plus .
  • sorin666

  • Mesaje scrise: 3,888
  • Locatie: outside Manell's Land
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Mai 2004

  • Mesaj Privat
Mai bine iti cumperi un motor mai mare de la inceput, dar asta comerciantii in chipuri "uita" sa spuna... Laughing
  • dodo_13

  • Mesaje scrise: 4,544
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2005

  • Mesaj Privat
Un motor mai mare, pe langa faptul ca e sensibil mai scump, inseamna si taxe mai mari. Un tuning iti scoate cam 600 de euro din buzunar si nu iti mai adauga alte costuri dupa. Poate doar un schimb mai des de consumabile, dar asta e mai nimic pe langa taxele care vin de la un motor mai mare.
  • bulika

  • Mesaje scrise: 10
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jan 2007

  • Mesaj Privat
adevarat ca pt un motor mai mare=taxe mai mari,dar ce crezi ca distractia e gratis? si nici odata nu o sa se compare o prostie daia de chip la aspirata cu un motor mai mare aspirat Twisted Evil
  • maiandrei

  • Mesaje scrise: 4,710
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2018 B20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Dec 2004

  • Mesaj Privat
La motorul aspirat e cam problematic.
Dupa operatiune trebuie folosita benzina de calitate, de cifra octanica mare. Altfel, exista riscul sa apara detonatii. Rezultat - costuri mai mari decat diferenta pana la un motor superior.

Dar cine isi face tuning stie ce riscuri isi asuma, nu-i asa? Cool
  • bulika

  • Mesaje scrise: 10
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jan 2007

  • Mesaj Privat
nu... Mad de exemplu zuza nu stie! Smile si la motor aspirat nici nu se simte chipu pentru ca...stiti de ce Exclamation
  • maiandrei

  • Mesaje scrise: 4,710
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2018 B20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Dec 2004

  • Mesaj Privat
Nici chiar asa...
  • zuza
  • **
  • 51 mesaje
  • din 23 Jan 2007
  • Astra 2000 X14XE 1.4 16v 100CP
  • Bucuresti
  • zuza

  • Mesaje scrise: 51
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2000 X14XE 1.4 16v 100CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jan 2007

  • Mesaj Privat
bai da astia cu calibra de baga cai multi...au motoare benzina!bulik nu am vazut nici o calibra diesel, dar am vazut calibra puternice Wink
  • sorin666

  • Mesaje scrise: 3,888
  • Locatie: outside Manell's Land
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Mai 2004

  • Mesaj Privat
Alea e turbo, nene, nu aspirate Laughing si in plus, ce folos ca au cai, daca ara soseaua cu rotile din fata in lipsa unei aderente corespunzatoare... Cool
  • dodo_13

  • Mesaje scrise: 4,544
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2005

  • Mesaj Privat
bulika a scris:adevarat ca pt un motor mai mare=taxe mai mari,dar ce crezi ca distractia e gratis? si nici odata nu o sa se compare o prostie daia de chip la aspirata cu un motor mai mare aspirat Twisted Evil


Prostie de chip sau nu, atat timp cat motorul pe care il prepari ajunge la acelasi cuplu si aceeasi cai putere ca un motor mai mare aspirat, se va comporta mai bine, pentru doua motive simple: cutia de viteze va deveni mai scurta, iar greutatea motorului preparat e mai mica. Singura problema e ca nu va atinge aceeasi viteza maxima ca cel mai mare, tocmai din cauza cutiei de viteze mai scurta, dar nu cred ca intereseaza pe cineva asta.

Chipul se simte si la benzina, stati fara grija. Daca scoti 100 cai de pe un 1.4 vei avea surpriza ca simti aceleasi performante ca la un 1.6, poate chiar mai mult. Vei avea o masina mai nervoasa, cu trepte mai scurte si consum mai mic.
  • sorin666

  • Mesaje scrise: 3,888
  • Locatie: outside Manell's Land
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Mai 2004

  • Mesaj Privat
Problema e ca NU ajung la aceiasi parametri (asta fara luarea unor masuri ALTELE decat simpla cipuire, si care costa de iti sar ochii din cap...) Twisted Evil
Vorbim, evident, de masinile aspirate pe benzina...
  • dodo_13

  • Mesaje scrise: 4,544
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2005

  • Mesaj Privat
Chipuirea e 300 euro. Si am spus: DACA ajung la aceeasi parametri, e mai bun ca unul mai mare. Oricum, daca aia 9-12% sunt reali, mi se pare ok, ajungi de la 90 la 100 de cai. Dar de aici pana a spune ca chipul nu face NIMIC la o benzina aspirata, mi se pare deplasat.
  • Cyclops

  • Mesaje scrise: 243
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Manta 1977 16N
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jan 2007

  • Mesaj Privat
fara o modificare de axa cu came chip-ul e apa de ploaie... aproape ca nu se simte

...parerea mea Wink
  • bulika

  • Mesaje scrise: 10
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Cyclops a scris:fara o modificare de axa cu came chip-ul e apa de ploaie... aproape ca nu se simte

...parerea mea Wink

corect, Shocked

later edit: mai bine iti montezi un kompressor sau o turbina si gata!
  • maiandrei

  • Mesaje scrise: 4,710
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2018 B20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Dec 2004

  • Mesaj Privat
@dodo_13: Adaugi 10CP la cei 90, dar adaugi si 25Nm la cei 125?

Repet, sunt de acord ca se castiga 8-10%, insa nu egalezi motoarele superioare.

@bulika: cu ce costuri?
  • Cyclops

  • Mesaje scrise: 243
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Manta 1977 16N
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Daca esti dispus sa muncesti , nu sa te duci la firme de tuning.. o turbina si cu diversele aferente urca pe la 1000-1500 eur, iar in func de raportul de comprimare al motorului poti sa dublezi nr de CP Wink
  • dodo_13

  • Mesaje scrise: 4,544
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2005

  • Mesaj Privat
maiandrei a scris:@dodo_13: Adaugi 10CP la cei 90, dar adaugi si 25Nm la cei 125?


Nu, in general cifra de 9-12% e valabila si pentru cuplu. Din start un motor mai mare are avantajul cuplului.
  • zuza
  • **
  • 51 mesaje
  • din 23 Jan 2007
  • Astra 2000 X14XE 1.4 16v 100CP
  • Bucuresti
  • zuza

  • Mesaje scrise: 51
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2000 X14XE 1.4 16v 100CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jan 2007

  • Mesaj Privat
10 cai e de ajuns ! zic io... !
pana la urma mai trebuie sa arate si masina frumos ! degeaba ai un cazan cu sute de cai sa te invarti cu el sa tocesti cauciucuri dk nu ai si ceva sa se uite totusi lumea dp tine !
la motorul meu de 1.4 benzina cu 90cai + cip & evacuare completa sebring, am mai castigat 10 cai ! imi este de ajuns
Skip ads

  1. Home
  2. Tuning

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR