Mi-am cumparat si eu acum citeva saptamini un OPEL Vectra B 1.8 16V din 1997 😃. Am dus maisna inainte de a o cumpara la reprezentanta Opel din Timisoara si mi-au confiramat ca masina e in spare perfecta, dar dupa ultimile intimplari incep sa am indoieli asupra profesionalismului celor de la reprezentanta. (sau pote au zis asa doar sa scape de mine, ca masina e buna 😠 ), dar sa povestesc ce mi s-a intimplat ... pote primesc ceva sfaturi utile pe forum (am uitat sa precizez ca sunt cam pasta - adica nu pre stiu nimic in ale mecanici 😳 asa ca orice sfat este util)
Asadar sa incepem: dupa ce am cumparat masina am plecat in concediu, de sarbatori, toate bune si frumoase pina aici, dar la intoarcerea din concediu am constatat la o oprire ca becul de la baterie este aprins (asta am vazut doar cind am oprit sa alimentz). Am pornit masina, a pornit la sfert de cheie iar becul de la baterie s-a stins ...asa ca am zis ca pote ca nu e buna bateria si ca o sa o schimb cind ajung in primul oras sau ca legatura dintre baterie si alternator e intrerupta, dar oricum pot sa merg pe alternator. Urmind logica asta, am plecat spre primul oras unde putem sa gasesc un service sa se uite cineva mai priceput la masina. Pe drum insa am vazut ca becurile de pe bord incep sa scada din intensitate, stergatoarele sa merga sacadat iar la un moment dat indicatoarele (vitezometrul si turometrul) au cazut la zero pt o secunda asa ca am tras pe dreapta si am deschis capota sa vad ce e pe acolo. Nu stiu ce vroiam sa gasesc ca dupa cum am zis sunt cam pasta in mecanica (dar dornic sa invat 😊). M-am uiat sa vad daca nu e ceva care se vede cu ochiul liber , un cablu iesit sau asa ceva, dar negasind nimic am vrut sa plec mai departe. Masinuta mea insa nu mai vroia sa plece in nici un fel asa ca am fost nevoit sa plec cu masina impinsa ... de plecat am plecatr dar s-a aprins becul de check engine (un bec portocaliu cu un motor desenat pe el) si dupa putin timp si becul de ABS (un bec protocaliu pe carre este scris ABS). De acum singurile grij erau sa stabilesc ce insemna cele doua becuri aprinse pe bord (banuaim ca sunt din cauza lipsei curentului de la alternator) si sa ajung intr-un oras sa se uite cineva la masina , dar ghinion, la 10 km de primul oras (Sigetul Marmatiei) masina s-a oprit de tot. Nu mai avem nici un pic de curent, nici macar sa pot sa dau jos gemurile sau sa pornesc stergatoarele. Nestiind ce sa fac am sunat la informatii si am cerut numarul de la un service din Sighet iar de la respectivul service am chemat o masina sa ma remorcheze. Oricum la respectivul sevice am aflat ca alternatorul era problema, mai exacat aveam ceva diode din puntea de redresare arse, oricum dupa mai multe peripetii (normal ca nu am reusit sa gasesc o punde de diode sa o cumpar) am gasit un electrician care mi-a inlocuit cele doau diode arse cu doua diode de dacie (la mine dioadele erau de 100 A iar cele de dacie sunt de 80 A). Oricum dupa 8 ore de stat am reusit sa plecam spre sera si de atunci nu am mai avut nici o problema cu alternatorul. Oricum acuma mi-am cumparta o noua punte de diode si urmeza sa o pun pe alternator azi sau miine.
Dupa ce am plecat de la service becurile de la check engine si ABS s-au stins. Acuma in momentul in care pun contactul (motorul nu este porint dar cheia este in pozitia normala de mers (Kl 15), inainte de a da la demaror) se aprind mai multe indicatore pe bord,printe care si check engine, ABS, rezervor, ulei, baterie iar in citeva secunde unele se sting (rezervorul si ABS-ul), din cite stiu eu acesta este un "self test" facut de masina. Indicatoarele de check engine, baterie si ulei ramin aprinse, dupa ce pornesc motorul se sting toate becurile (exceptie facind cel de airbag, dar am inteles ca terbuie resetat soft acest indictor). Intrebarea mea este daca acest compotament este normal ? (mai est intilnit si pe alte masini ?) Este vreo problema ca am circulat 1000 km cu dioade care au curentul de scurt circuit mai mic decit cele recomandata adica 80 in loc de 100 ?
![Question](http://www.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
Oricum sa continui, dupa ce am venit din concediu am fost nevoit sa plec intr-o alta calatorie cu masina, asta inainte sa apuc sa-i pun noua punte de diode, asa ca am alimentat de la OMV si am plecat la drum (aprox 500 km dus intors), iar la intoarcere am observat ceva ciudat, becul de check engine s-a aprins in timpul mersului, drept pentru care am oproit sa ma uit la motor dar vizual motorul parea in regula, m-a uiat la lichide si nu am vazut nimic neobisnuit asa ca am decis sa plec spre casa (mai aveam de facut cam 150 km). Cind sa plec masina a inceput sa se inece asa ca a trebuit sa accelerez un pic la plecare pt ca daca imi murea motorul. Dupa ce am plecat becul de check engine s-a stins dar am observat daca sar cu piciorul in ambreaj parca se ineaca (sacadeza), iar odata a murit de tot cind am vrut sa schimb dintr-a patra intr-a treia, asa ca atrebuit sa trag pe dreapta si sa pornesc iara. Oricum problema cu inecatul cind apas ambreajul a ramas, o data cind coboram o panta si am vrut sa schimb vitezele mi-au clipit toate indicatoarele de pe bord de parca a murit motorul pentru citeva scurt timp. M-am hotarit sa merg ceva mai turat ca sa produc ceva mai mult curent, ma tot gindeam ca probemele ar putea fii legate de problema anterioara, cu alternatorul, iar problemele au disparut adica masina s-a comportat normal (cred ca a foat doar coincidenta).
Asa ca am ajuns la Timisoara in sera respectiva iar in oras am constata ca in viteza 1 si respectiv 2 problemele cu inecatul au reaparut si chiar a mi-a murit motorul in doua curbe. Cand pornesc motorul incepe sa oscileze la relanti vreo 10 secunde, de la 600 la 1000 cred, oricum ceva in genu asta, dupa care se stabilizeaza la 800, dar se mai intampla, ca sa oscileze bine de tot avand tendinta sa moara, dupa care isi revine in general (de doua ori a murit de tot).
Am zis sa fac ceva teste sa vad cum se comporta motorul asa ca azi dimineta am pornit motorul si l-am lasat la relanti, nu mi s-a aprins nici un indicator (martor) pe bord, dar au inceptut ceva oscilatii circa 10 s intre 600 si 1000 dupa care s-a stabilizat la 800. Dupa stabilizare am inceput sa ma joc cu ventilatorul pe care l-am setat pe a 4-a trepta de viteza, cu clima, si cu recircularea aerului din masina iar ca drept raspuns din partea masinei am primit o noua serie de oscilatii care a culminat cu inecarea motorului. Am repetat acelasi scenariu de citeva ori iar oscilatiile au aparut de fiecare data, desi e drept motorul nu a mai murit decit odata.
Am incercat sa merg cu masina (oricum trebuia sa merg la service cu ea) si am constatat o pierdere masiva de putere in vitezele 1 si 2 in special (in viteza a doua nu vroia deabia urca acul de la turometru chiar daca pedala de acceleratier era la maxim), si tot atunci am constata ca o trepidatie in pedala de ambreaj, trepidatie care se simte cind cind pedala nu este apasata (cind ma pregatesc sa schimb vitezele si inca nu am apucat sa apas pedala ci doar sa o ating putin se simte acea trepidatie de parca ambreiajul nu ar decupla de tot. )
Azi merg cu masinuta in service sa vad ce zic specialistii dar momentan sunt destul de ingrijorat de toate probelmele enuntate mai sus asa ca mi-ar prinde bine ceva sfaturi de la unii care au mai trecut prin asa ceva. Poate sa existe o corelatie intre problema alternatorului si problemele ce au urmat ???
Mersi 😉
P.S. O ra revin cu parerile specialistilor in ale mecanici.
![Exclamation](http://www.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![Idea](http://www.clubopel.com/images/2013/blank.gif)