hent
- Mesaje scrise: 64
- Locatie: Arad
- Masina: Omega 1995 X20XEV
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Jun 2008
- Mesaj Privat
Salutare,
fara prea multa speranta... iata problema mea.
Masina OMEGA B X20XEV Benzina An 1995
Imi scapa frana, am schimbat pompa de frana, am aerisit, am aerisit din nou, si din nou, . merge OK vre-o 50-100 de franari apoi scapa si prinde pe la mijloc sau foarte jos, apoi isi mai revine.. etc.. este foarte enervant si periculos.
Nu imi scapa lichid pe nicaieri.
Ce dracu' poate avea?!
----
Ps. Cand voi remedia problema voi posta si CUM am rezolvat.
Ultima modificare făcută de hent la Dum 07 Aug, 2011 9:11 pm
fara prea multa speranta... iata problema mea.
Masina OMEGA B X20XEV Benzina An 1995
Imi scapa frana, am schimbat pompa de frana, am aerisit, am aerisit din nou, si din nou, . merge OK vre-o 50-100 de franari apoi scapa si prinde pe la mijloc sau foarte jos, apoi isi mai revine.. etc.. este foarte enervant si periculos.
Nu imi scapa lichid pe nicaieri.
Ce dracu' poate avea?!
----
Ps. Cand voi remedia problema voi posta si CUM am rezolvat.
Ultima modificare făcută de hent la Dum 07 Aug, 2011 9:11 pm
- deleted-11331
- ***
- 761 mesaje
- din 03 Nov 2007
deleted-11331
- Mesaje scrise: 761
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Nov 2007
- Mesaj Privat
hent
- Mesaje scrise: 64
- Locatie: Arad
- Masina: Omega 1995 X20XEV
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Jun 2008
- Mesaj Privat
mnah.. s-a rezolvat! varianta scurta...era blocat un etrier in spate.
varianta lunga pt. cei interesati de literatura... acu' 2 luni mi s-a blocat frana de mana din cauza cablului care era vechi, nu mi s-a parut ca e foarte tare blocata si am mers asa cu masina, intre timp am cumparat alt cablu de frana de mana dar intre timp tot mergand asa se incalzea sau mai bine zis frigea rau discul de frana din spate, de aici cred ca s-a stricat etrierul, ce am dedus doar acum cand problema este rezolvata, acu' mi-am dat seama ca frana facea figuri (scapa) doar cand mergeam mult cu masina, de ex. afara din oras, de aceea a mers 2 saptamani fara figuri pt. ca am facut doar drumuri scurte si nu apuca sa se incalzeasca discul spate.
Naspa e ca am cumparat pompa de frana noua degeaba si am ramas cu o baguba de 700 lei, etrierul l-am luat din schrott cu 100 lei si merge ceas.
cam asta e.
bafta, si in concluzie, daca vi se strica cablul de frana de mana pe pozitia "un pic blocat" schimbati-l rapid.
varianta lunga pt. cei interesati de literatura... acu' 2 luni mi s-a blocat frana de mana din cauza cablului care era vechi, nu mi s-a parut ca e foarte tare blocata si am mers asa cu masina, intre timp am cumparat alt cablu de frana de mana dar intre timp tot mergand asa se incalzea sau mai bine zis frigea rau discul de frana din spate, de aici cred ca s-a stricat etrierul, ce am dedus doar acum cand problema este rezolvata, acu' mi-am dat seama ca frana facea figuri (scapa) doar cand mergeam mult cu masina, de ex. afara din oras, de aceea a mers 2 saptamani fara figuri pt. ca am facut doar drumuri scurte si nu apuca sa se incalzeasca discul spate.
Naspa e ca am cumparat pompa de frana noua degeaba si am ramas cu o baguba de 700 lei, etrierul l-am luat din schrott cu 100 lei si merge ceas.
cam asta e.
bafta, si in concluzie, daca vi se strica cablul de frana de mana pe pozitia "un pic blocat" schimbati-l rapid.
- micky001
- ****
- 1,319 mesaje
- din 26 Dec 2007
- Omega 1997 x20se
- Constanta
micky001
- Mesaje scrise: 1,319
- Locatie: Constanta
- Masina: Omega 1997 x20se
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Dec 2007
- Mesaj Privat
Pe rotile spate frana este dublata,etrier/disc pentru frana de pedala si saboti/tambur pentru frana de mana.Daca dai roata jos,ai un surub cap tors,desurubezi apoi tragi discul afara(bineanteles,in prealabil demontezi etrierul)In spatele discului se afla sabotii franei de mana,care daca au fost blocati,sigur sunt dusi.Reglajul dupa schimbare se face direct printr-un orificiu de pe tambur/disc ,prin invartirea piulitei distantierului saboti cu o surubelnita-.Etrierele de obicei nu se blocheaza,pistoanele poate.Atunci se curata si se scimba garniturile,la fel ca si la pompa servo/frana.Cauza blocajului atunci cand apare,nu este frana de mana,ci efectiv mizeria acumulata in timp de la ferodouri insotita de spargerea burdufelor protectoare a pistoanelor.Deci,etrier/frana de mana,probleme diferite.Respecte!
hent
- Mesaje scrise: 64
- Locatie: Arad
- Masina: Omega 1995 X20XEV
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Jun 2008
- Mesaj Privat