soimu
- Mesaje scrise: 19
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Jun 2010
- Mesaj Privat
Salutare tututor opelistilor. Dupa cum v-ati dat seama am o problema cu masina;)) .
Incep prin a spune ca am curatat valva EGR si clapeta de acceleratie deoarece mi se oprea motorul cand scoteam din viteza , avea o acceleratie neuniforma si imi dadea in nas. Acum dupa ce am curatat-o se simte o schimbare majora, are mai multa forta, accelereaza uniform, totul este ok, dar sunt momente cand scot din viteza motorul se opreste ,numai sta la relanti.
Cineva mi-a zis de motorasul pas cu pas:-? care tine relantiul .
Daca s-a mai confruntat cineva cu aceasta problema ,rog sa ma ajute si pe mine daca se poate ca imi e cam incomod ca trebuie sa fiu tot timpul atent la bord si in plus e si putin periculos.
Multumesc anticipat si "drum intins" ) numai bine !
Incep prin a spune ca am curatat valva EGR si clapeta de acceleratie deoarece mi se oprea motorul cand scoteam din viteza , avea o acceleratie neuniforma si imi dadea in nas. Acum dupa ce am curatat-o se simte o schimbare majora, are mai multa forta, accelereaza uniform, totul este ok, dar sunt momente cand scot din viteza motorul se opreste ,numai sta la relanti.
Cineva mi-a zis de motorasul pas cu pas:-? care tine relantiul .
Daca s-a mai confruntat cineva cu aceasta problema ,rog sa ma ajute si pe mine daca se poate ca imi e cam incomod ca trebuie sa fiu tot timpul atent la bord si in plus e si putin periculos.
Multumesc anticipat si "drum intins" ) numai bine !
- Ingineru
- ****
- 1,086 mesaje
- din 24 Jun 2004
- Vectra 1998 X16XEL
- Bucuresti
Ingineru
- Mesaje scrise: 1,086
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1998 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jun 2004
- Mesaj Privat
soimu
- Mesaje scrise: 19
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Jun 2010
- Mesaj Privat
mihaimmm
- Mesaje scrise: 65
- Locatie: Neamt
- Masina: Astra 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Aug 2007
- Mesaj Privat
soimu
- Mesaje scrise: 19
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Jun 2010
- Mesaj Privat
ciobster
- Mesaje scrise: 7
- Locatie: Arges
- Masina: Astra 2007 z16xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Nov 2007
- Mesaj Privat
soimu
- Mesaje scrise: 19
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Jun 2010
- Mesaj Privat
- jE
- *******
- 8,418 mesaje
- din 04 Jun 2006
- Astra 2005 Z18XE
- Brasov
jE
- Mesaje scrise: 8,418
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2005 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jun 2006
- Mesaj Privat
ciobster
- Mesaje scrise: 7
- Locatie: Arges
- Masina: Astra 2007 z16xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Nov 2007
- Mesaj Privat
- adriandiamant
- *
- 29 mesaje
- din 24 Aug 2009
- Astra 2004
- Buzau
adriandiamant
- Mesaje scrise: 29
- Locatie: Buzau
- Masina: Astra 2004
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Aug 2009
- Mesaj Privat
Salut ,am avut si io problema asta..am pus testeru si mi-a dat eroare 0500(ceva de genu aer in relanti) sau ceva de genu...mentzionez ca am motoru 1.6 pe benzina..si ca "tunarii" iam pus un filtru sport conic..se auzea o frumusetze pana a intrat praf.si sa depus pe clapeta ,aia unde intra aer in motor...a fost data jos curatzata cu benzina frumos..si nu mai mi-a murit motoru
- Ingineru
- ****
- 1,086 mesaje
- din 24 Jun 2004
- Vectra 1998 X16XEL
- Bucuresti
Ingineru
- Mesaje scrise: 1,086
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1998 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jun 2004
- Mesaj Privat
Imi cer scuze pt. ca am tratat problema "generic". Intr-adevar nu exista o valva de relanti dedicata la acest motor (Z16XE), pur si simplu motorasul care comanda clapeta are si rolul de regulator de relanti (o deschide putin cand pozitia pedalei de acceleratie citita este "throttle closed"). In conditiile astea din pacate sunt multe cauze posibile pt. "moartea motorului" la relanti:
- necorelarea pozitiei clapetei cu pozitia pedalei
- senzorul de la pedala de acceleratie (nu mai citeste pozitia de "zero")
- senzorul de la clapeta (o citeste ca fiind in pozitie de relanti dar de fapt ea este inchisa)
- posibil problema cu senzorul de temperatura al apei (boala "din fabrica" la motorul asta)
De aceea este foarte importanta la acest motor curatirea corpului clapetei-uneori insa nici asta nu e suficient pt. ca reglajul este cam prea "fin" pt. utilizarea in conditii reale. La toate astea contribuie "imbatranirea" senzorilor (pedala si clapeta) care la capat pur si simplu nu mai au rezistenta programata si atunci ECU primeste valori eronate.
- necorelarea pozitiei clapetei cu pozitia pedalei
- senzorul de la pedala de acceleratie (nu mai citeste pozitia de "zero")
- senzorul de la clapeta (o citeste ca fiind in pozitie de relanti dar de fapt ea este inchisa)
- posibil problema cu senzorul de temperatura al apei (boala "din fabrica" la motorul asta)
De aceea este foarte importanta la acest motor curatirea corpului clapetei-uneori insa nici asta nu e suficient pt. ca reglajul este cam prea "fin" pt. utilizarea in conditii reale. La toate astea contribuie "imbatranirea" senzorilor (pedala si clapeta) care la capat pur si simplu nu mai au rezistenta programata si atunci ECU primeste valori eronate.
soimu
- Mesaje scrise: 19
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Jun 2010
- Mesaj Privat
daniel50
- Mesaje scrise: 3
- Locatie: Dolj
- Masina: Diplomat 1991 Z22SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Aug 2011
- Mesaj Privat
Ingineru a scris:Imi cer scuze pt. ca am tratat problema "generic". Intr-adevar nu exista o valva de relanti dedicata la acest motor (Z16XE), pur si simplu motorasul care comanda clapeta are si rolul de regulator de relanti (o deschide putin cand pozitia pedalei de acceleratie citita este "throttle closed"). In conditiile astea din pacate sunt multe cauze posibile pt. "moartea motorului" la relanti:
- necorelarea pozitiei clapetei cu pozitia pedalei
- senzorul de la pedala de acceleratie (nu mai citeste pozitia de "zero")
- senzorul de la clapeta (o citeste ca fiind in pozitie de relanti dar de fapt ea este inchisa)
- posibil problema cu senzorul de temperatura al apei (boala "din fabrica" la motorul asta)
De aceea este foarte importanta la acest motor curatirea corpului clapetei-uneori insa nici asta nu e suficient pt. ca reglajul este cam prea "fin" pt. utilizarea in conditii reale. La toate astea contribuie "imbatranirea" senzorilor (pedala si clapeta) care la capat pur si simplu nu mai au rezistenta programata si atunci ECU primeste valori eronate.
- necorelarea pozitiei clapetei cu pozitia pedalei
- senzorul de la pedala de acceleratie (nu mai citeste pozitia de "zero")
- senzorul de la clapeta (o citeste ca fiind in pozitie de relanti dar de fapt ea este inchisa)
- posibil problema cu senzorul de temperatura al apei (boala "din fabrica" la motorul asta)
De aceea este foarte importanta la acest motor curatirea corpului clapetei-uneori insa nici asta nu e suficient pt. ca reglajul este cam prea "fin" pt. utilizarea in conditii reale. La toate astea contribuie "imbatranirea" senzorilor (pedala si clapeta) care la capat pur si simplu nu mai au rezistenta programata si atunci ECU primeste valori eronate.
Salut si Ecu imbatraneste si trebuie scos afara :schimbate condensatoarele electrolitice si refacute lipiturile ,eu asa am procedat la al meu si e aproape nou. Daca va apucati sa refaceti lipiturile legati la masa modulului ansa pistolului, asta ca sa nu distrugeti integratele si in general cmos-urile .
- astrafun10
- **
- 51 mesaje
- din 25 Apr 2011
- Astra 2004 1.7
- Botosani
astrafun10
- Mesaje scrise: 51
- Locatie: Botosani
- Masina: Astra 2004 1.7
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Apr 2011
- Mesaj Privat
salutari. tata are o astra g din 2001 si ieri mergand pe strada sa oprit dintr-o data. dand sa o pornesc reactia motorului ii aceiasi ca si atunci cand nu ai avea motorina. doar ca imi raman aprinse in bord bateria,steluta aia in interiorul unui patratel si uleiul,si mi se aprinde si martorul cheitza atunci cand dau sa o pornesc. sa confruntat careva cu problema asta?
- mad2max
- ***
- 793 mesaje
- din 04 Jul 2007
- Astra 2001 y17dt
- Dambovita
mad2max
- Mesaje scrise: 793
- Locatie: Dambovita
- Masina: Astra 2001 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jul 2007
- Mesaj Privat
astrafun10 a scris:salutari. tata are o astra g din 2001 si ieri mergand pe strada sa oprit dintr-o data. dand sa o pornesc reactia motorului ii aceiasi ca si atunci cand nu ai avea motorina. doar ca imi raman aprinse in bord bateria,steluta aia in interiorul unui patratel si uleiul,si mi se aprinde si martorul cheitza atunci cand dau sa o pornesc. sa confruntat careva cu problema asta?
Sanse mari sa fie calcu de injectie....se opreste cand ajunge apa la 80 de grade si porneste cand e motorul rece, si te tine evident pana se incalzeste din nou....asa face?
- astrafun10
- **
- 51 mesaje
- din 25 Apr 2011
- Astra 2004 1.7
- Botosani
astrafun10
- Mesaje scrise: 51
- Locatie: Botosani
- Masina: Astra 2004 1.7
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Apr 2011
- Mesaj Privat
- astrafun10
- **
- 51 mesaje
- din 25 Apr 2011
- Astra 2004 1.7
- Botosani
astrafun10
- Mesaje scrise: 51
- Locatie: Botosani
- Masina: Astra 2004 1.7
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Apr 2011
- Mesaj Privat
- jE
- *******
- 8,418 mesaje
- din 04 Jun 2006
- Astra 2005 Z18XE
- Brasov
jE
- Mesaje scrise: 8,418
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2005 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jun 2006
- Mesaj Privat
- Cipicao
- **
- 286 mesaje
- din 16 Nov 2009
- Brasov
Cipicao
- Mesaje scrise: 286
- Locatie: Brasov
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Nov 2009
- Mesaj Privat
mad2max a scris:
Sanse mari sa fie calcu de injectie....se opreste cand ajunge apa la 80 de grade si porneste cand e motorul rece, si te tine evident pana se incalzeste din nou....asa face?
astrafun10 a scris:salutari. tata are o astra g din 2001 si ieri mergand pe strada sa oprit dintr-o data. dand sa o pornesc reactia motorului ii aceiasi ca si atunci cand nu ai avea motorina. doar ca imi raman aprinse in bord bateria,steluta aia in interiorul unui patratel si uleiul,si mi se aprinde si martorul cheitza atunci cand dau sa o pornesc. sa confruntat careva cu problema asta?
Sanse mari sa fie calcu de injectie....se opreste cand ajunge apa la 80 de grade si porneste cand e motorul rece, si te tine evident pana se incalzeste din nou....asa face?
salut, asa ceva mi s-a intamplat mie zilele trecute ...ce sa fie oare? 1.6i x16sz 71cp
- neaMichael
- **
- 91 mesaje
- din 19 Feb 2015
- Astra 2001 Z16XE
- Germania
neaMichael
- Mesaje scrise: 91
- Locatie: Germania
- Masina: Astra 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Feb 2015
- Mesaj Privat
Salutare. Imi cer iertare ca intru peste un topic vechi. Il trezesc pentru putina vreme.
Am citit si m-am cam lamurit de problema. Dar nu sunt multumit sub nici o forma.
Am un opel astra g z16xe, 1,6/16v 74kw 101cp.
Problema este ca merg cu ea fara nici o problema cand motorul este rece.
Cum se incalzeste motorul la anumite intervale simt ca nu mai trage masina, calc ambreiajul si moare motorul. O pornesc la cheie si porneste la sfert. Azi in 30 de km mi sa oprit de 4 ori. Peste o luna trebui sa vin in tara. Daca asa imi face tot drumul ma omoara. Consumul de benzina mediu il am de 7,8. Nu este consum mare.
Am schimbat bujiile in ianuarie ca aveam probleme cu ele. Problema sa rezolvat dar a aparut problema doi la o luna de la schimbare. Am curatat vacumul, clapeta, egr. Sa calmat pentru 1 luna. Acum iar imi face aceiasi problema? Ce trebui sa ii mai fac? Asa de des trebui sa curat piesele asta?
App. Nu am nici o eroare pe tester si nici cu pedalele. Nici o eroare dar motorul se opreste. Ma dispera.Daca stiti o rezolvare, va rog. Va multumesc anticipat.
Am citit si m-am cam lamurit de problema. Dar nu sunt multumit sub nici o forma.
Am un opel astra g z16xe, 1,6/16v 74kw 101cp.
Problema este ca merg cu ea fara nici o problema cand motorul este rece.
Cum se incalzeste motorul la anumite intervale simt ca nu mai trage masina, calc ambreiajul si moare motorul. O pornesc la cheie si porneste la sfert. Azi in 30 de km mi sa oprit de 4 ori. Peste o luna trebui sa vin in tara. Daca asa imi face tot drumul ma omoara. Consumul de benzina mediu il am de 7,8. Nu este consum mare.
Am schimbat bujiile in ianuarie ca aveam probleme cu ele. Problema sa rezolvat dar a aparut problema doi la o luna de la schimbare. Am curatat vacumul, clapeta, egr. Sa calmat pentru 1 luna. Acum iar imi face aceiasi problema? Ce trebui sa ii mai fac? Asa de des trebui sa curat piesele asta?
App. Nu am nici o eroare pe tester si nici cu pedalele. Nici o eroare dar motorul se opreste. Ma dispera.Daca stiti o rezolvare, va rog. Va multumesc anticipat.