- zafycom
- OP
- 130 mesaje
- din 03 Jan 2005
- Agila 2001 Z10EX Parca
- Braila
zafycom
- Mesaje scrise: 130
- Locatie: Braila
- Masina: Agila 2001 Z10EX Parca
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Jan 2005
- Mesaj Privat
- Drogas
- ****
- 1,260 mesaje
- din 11 Sep 2006
- Bucuresti
Drogas
- Mesaje scrise: 1,260
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Sep 2006
- Mesaj Privat
gabrield- Suspendat
- 2,778 mesaje
- din 09 Sep 2004
- Corsa 1992 C14NZ
gabrield- Mesaje scrise: 2,778
- Locatie:
- Masina: Corsa 1992 C14NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Sep 2004
- Mesaj Privat
- zafycom
- OP
- 130 mesaje
- din 03 Jan 2005
- Agila 2001 Z10EX Parca
- Braila
zafycom
- Mesaje scrise: 130
- Locatie: Braila
- Masina: Agila 2001 Z10EX Parca
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Jan 2005
- Mesaj Privat
Eu am observat o mica pata de apa sub masina in partea fata si ma facut curios , am verificat nivelul in rezervorul de lichid de racire si am observat ca e cam gol , am verificat daca furtunele prin care circula lichid de racire sunt ok si m-am uitat si la pompa , acolo era beleaua , apa pe bloc prelinsa din pompa , deci clar pompa .
E super ieftina daca e 1 mil. ma asteptam la mult mai mult.
Dimineatza o duc la mecanic sa o schimbe, mi-ar fi facut placere sa o schimb eu dar nu am timp.
E super ieftina daca e 1 mil. ma asteptam la mult mai mult.
Dimineatza o duc la mecanic sa o schimbe, mi-ar fi facut placere sa o schimb eu dar nu am timp.
- zafycom
- OP
- 130 mesaje
- din 03 Jan 2005
- Agila 2001 Z10EX Parca
- Braila
zafycom
- Mesaje scrise: 130
- Locatie: Braila
- Masina: Agila 2001 Z10EX Parca
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Jan 2005
- Mesaj Privat
Am luat azi un kit pompa apa + garnituri , nu stiu de ce garnitura zici tu, ma duc acum la mecanic sa vad daca a facut ceva.
A costat 210 ron pompa si garniturile care erau in kit.
Manopera o sa vedem
Ciudat a fost azi ca am mers cu masina si nu a mai curs, a inceput sa curga dupa aproximativ 30 min. de la oprirea motorului.
Ma duc sa vad poate fac si ceva poze, sa le pun aici.
Am revenit, pompa de apa era varza avea rulmetul un joc de nu se putea, in principiu e usor de montat daca ai scule, ceva probleme sunt cu un surub de la capacul termostatatului, dar pana la urma l-am lasat asa.
Probleme sunt la aierisire, trebuie sa scoti un furtun din pompa inainte sa pui apa in radiator .
A costat 210 ron pompa si garniturile care erau in kit.
Manopera o sa vedem
Ciudat a fost azi ca am mers cu masina si nu a mai curs, a inceput sa curga dupa aproximativ 30 min. de la oprirea motorului.
Ma duc sa vad poate fac si ceva poze, sa le pun aici.
Am revenit, pompa de apa era varza avea rulmetul un joc de nu se putea, in principiu e usor de montat daca ai scule, ceva probleme sunt cu un surub de la capacul termostatatului, dar pana la urma l-am lasat asa.
Probleme sunt la aierisire, trebuie sa scoti un furtun din pompa inainte sa pui apa in radiator .
- crilups
- **
- 215 mesaje
- din 20 Dec 2006
- Agila 2004 Z10XEP
- Timisoara
crilups
- Mesaje scrise: 215
- Locatie: Timisoara
- Masina: Agila 2004 Z10XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Dec 2006
- Mesaj Privat
- zafycom
- OP
- 130 mesaje
- din 03 Jan 2005
- Agila 2001 Z10EX Parca
- Braila
zafycom
- Mesaje scrise: 130
- Locatie: Braila
- Masina: Agila 2001 Z10EX Parca
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Jan 2005
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
In primul rind te pregatesti cu materiale/scule necesare, cutii si pungi ca ai piesele de pus grupat. Dupa ce ai terminat cu o bucata de demontat iei toate si le pui in cutie/punga dupa care in portbagaj.
1. Deschizi capota, deconectezi - la baterie. Masina in viteza, frina mina trasa.
2. Motor de preferat rece ca instalatia de racire este sub presiune de 1,4 bar. Daca motorul e cald se desurubeaza usor in sens invers acelor de ceas busonul de sus la radiator tinind apasat pe el dupa care se elibereaza usor.
Presiunea existenta se elibereaza in vasul de expansiune. Se goleste instalatia (caldura deschisa) pe la buson inferior radiator, se poate mai greu si cu mina dar mai sigur cu o cheie reglabila. Dedesubt avem pregatit un vas colector. Daca nu scoateti capacul si furtunele din vas expansiune lichidul din el va fi absorbit.
3. Se scot cele 2 clips din fata de la gura de admisie (vezi la Senzor presiune ulei cum), prin rotire se extrage din carcasa filtru.
Se scoate filtrul aer, se sufla daca ai cu ce, se pune in punga si se leaga la gura.
Cu surubelnita plata sau cap cheie hex se da drumul la al treilea colier de linga debitmetru, se scoate mufa, se ajuta putin cu virful de surubelnita si se scoate capacul filtru aer cu tot cu debitmetru. Daca nu vrei asa cel mai indicat ar fi sa desfaci cele 2 suruburi de la throttle body, un colier furtun aerisire capac culbutori si iese tot. Asta vezi la post Throttle Body.
Se protejeaza cu o punga strinsa cu gume admisia.
Mai ai un surub la carcasa filtru si ai scapat de ea. Este bine de spalat toate (nu si debitmetru) acum ca sa aiba timp de uscare.
4. Se scoate bara fata, claxon si tabla neagra reflector (vezi post Senzor presiune ulei cum se face).
5. Vezi ca sub surub de blocare vibrochen in bloc motor este un umar cu gaura, aici vei suspenda motorul. Cauti o bucata de dulap lemn cu dimensiune adecvata, o proptesti in umar si podea, ii dai doua suturi ca sa se fixeze si treaba e gata. Dulapul de lemn sa nu fie perfect vertical ci putin inclinat, sper ca intelege-ti ce vreu sa spun.
Mai exista si varianta de a ridica pe cric putin masina dupa care ii dai drumul astfel incit baia sa stea pe o "masa" din caramizi si lemn+cirpe dar e riscant, o poti fisura ! Mai bine ridici putin pe cric si pui un dulap de lemn sub umar dupa care cobori putin masina dn cric.
6. Te apuci de scos suport motor, ala dinspre motor din aluminiu, cel negru prins de sasiu nu il dai jos ca nu te va incomoda. Ai aici 3 suruburi, doua sus si unul dedesubt dupa care cel din miez.
Daca nu vrei asa scoti cu totul suportul desfacind si suruburile hex din stinga.
7. Se scot mufe senzor presiune ulei, senzor temperatura apa, senzor camshaft, se trage in sus de rigleta care contine firele lor asta iese usor fiind prinsa gen clips.
Se scoate furtun cauciuc de sub termostat cu un cleste de coliere (unul cum au instalatorii). Nu lasi colierele pe furtune ca le stranguleaza de le termina. Ca sa scoti intrarea in termostat mai intii desurubezi cele 2 suruburi care prind teava de motor dupa care 3+1 la termostat. Acum lasi sa mai picure lichid pina dai complet pompa jos. Mai ai doua furtune de cauciuc prinse tot cu coliere, la fel scapi si de ele cu ajutorul clestelui papagal.
8. Depresezi arc intinzator curea impingind in rola si il asiguri. In interiorul arcului este o platbanda de otel, pentru asta este, ori are gaura de bagi un cui/surubelnita/burghiu ori o agati in motul special prevazut. Grija ca de obicei platbanda este terminata, in acest caz ca sa stai linistit, se desface intinzatorul de jos, la sfirsitul filetului tii cu mina tensionat arcul si scoti surubul cu degetele. In asa fel nu va sari arcul, e cea mai sigura metoda.
9. Scoti fulia de le pompa, 3 suruburi. De acum pompa a ta este, ai 9 suruburi dar vezi ca nu toate au aceeasi lungime, la montare le infiletezi o spira la mina si iti dai seama sau te uiti ca in unele puncte pompa e mai groasa. Tragi de ea, eventual o bati usor ca iese. Desfaci acum partea superioara (2 suruburi) unde este senzorul de temperatura, capacul asta se curata pentru a fi montat la noua pompa. La curatare se rade cu lemn suprafata de etansare si se sterge cu diluant, se aplica silicon negru special (gasket) dupa care se string suruburile.
10. Cureti suprafata de etansare de pe capac distributie inclusiv canalul in care o sa vina garnitura, ai grija sa fie uscata eventual mai iei cu o cirpa lichidul din gauri. Acum ungi cu putin silicon negru canalul garniturii si pozitionezi garnitura, siliconul o va tine pe pozitie dar te asiguri ca sta unde vrei tu si nu pe linga canal.
11. Te apuci de pus suruburile la pompa, incepi cu cele scurte daca nu stii unde vin alea lungi, le infiletezi la mina dupa care la cheie pe fiecare cite putin. Schimbi garnitura la termostat si il montezi si pe el.
De acum totul in ordine inversa. Ai grija ca la intinzator curea capatul de jos cind stringi surubul are tendinta sa se incline si arcul va sta strimb pe scaun, il tii cu mina si stringi. Colierele pe furtune se pun in acelesi loc, vezi ca ai urme lasate.
Desfaci furtunul de sus de la throttle body.
Torni antigel portocaliu (pentru aluminiu) si apa distilata in borcan pina aproape sus pe urma in radiator si cind vezi ca incepe sa curga pe la furtun throttle sus vei pune si pe el loc.
Te asiguri ca nu au ramas suruburi, mufe neconectate etc. Conectezi bateria si dai cheie, atentie caldura sa fie deschisa. Dupa ce salta acul la aprox 75 grade de se deschide putin termostat opresti motorul. Daca nu stii cind se deschide pui mina pe furtune tur/retur radiator, unul e cald altul rece. Cind incepe sa se deshida termostatul furtunul rece incepe ca se incalzeasca.
Te uiti daca ai scurgeri pe undeva. Desfiletezi putin busonul umplere de la radiator, tii apasat pe el, ii dai drumul usoooor, presiunea din instalatie inclusiv aerul merge in vas expansiune. Mai "mulgi" de citeva ori furtunul de sus de la radiator (aerul intra in vas si la eliberare trage lichid) dupa care cu furtunul strins in mina inchizi busonul. Contact din nou si lasi motorul sa ajunga la 90 grade, o mai tii din cind in cind turata la 2500-3000 ca sa se incalzeasca mai repede si sa circule si urmele de aer din instalatie.
Tai contact si poti sa bei o bere ca meriti ! In acest timp motorul se raceste, mai mulgi pe urma la rece furtunul si daca mai are ceva aer o sa-l scoata in citeva drumuri singura.
Poate am uitat ceva...mai rectificam. Care se apuca sa faca ceva poze, eu am insuficiente dar voi pune ce am.
1. Deschizi capota, deconectezi - la baterie. Masina in viteza, frina mina trasa.
2. Motor de preferat rece ca instalatia de racire este sub presiune de 1,4 bar. Daca motorul e cald se desurubeaza usor in sens invers acelor de ceas busonul de sus la radiator tinind apasat pe el dupa care se elibereaza usor.
Presiunea existenta se elibereaza in vasul de expansiune. Se goleste instalatia (caldura deschisa) pe la buson inferior radiator, se poate mai greu si cu mina dar mai sigur cu o cheie reglabila. Dedesubt avem pregatit un vas colector. Daca nu scoateti capacul si furtunele din vas expansiune lichidul din el va fi absorbit.
3. Se scot cele 2 clips din fata de la gura de admisie (vezi la Senzor presiune ulei cum), prin rotire se extrage din carcasa filtru.
Se scoate filtrul aer, se sufla daca ai cu ce, se pune in punga si se leaga la gura.
Cu surubelnita plata sau cap cheie hex se da drumul la al treilea colier de linga debitmetru, se scoate mufa, se ajuta putin cu virful de surubelnita si se scoate capacul filtru aer cu tot cu debitmetru. Daca nu vrei asa cel mai indicat ar fi sa desfaci cele 2 suruburi de la throttle body, un colier furtun aerisire capac culbutori si iese tot. Asta vezi la post Throttle Body.
Se protejeaza cu o punga strinsa cu gume admisia.
Mai ai un surub la carcasa filtru si ai scapat de ea. Este bine de spalat toate (nu si debitmetru) acum ca sa aiba timp de uscare.
4. Se scoate bara fata, claxon si tabla neagra reflector (vezi post Senzor presiune ulei cum se face).
5. Vezi ca sub surub de blocare vibrochen in bloc motor este un umar cu gaura, aici vei suspenda motorul. Cauti o bucata de dulap lemn cu dimensiune adecvata, o proptesti in umar si podea, ii dai doua suturi ca sa se fixeze si treaba e gata. Dulapul de lemn sa nu fie perfect vertical ci putin inclinat, sper ca intelege-ti ce vreu sa spun.
Mai exista si varianta de a ridica pe cric putin masina dupa care ii dai drumul astfel incit baia sa stea pe o "masa" din caramizi si lemn+cirpe dar e riscant, o poti fisura ! Mai bine ridici putin pe cric si pui un dulap de lemn sub umar dupa care cobori putin masina dn cric.
6. Te apuci de scos suport motor, ala dinspre motor din aluminiu, cel negru prins de sasiu nu il dai jos ca nu te va incomoda. Ai aici 3 suruburi, doua sus si unul dedesubt dupa care cel din miez.
Daca nu vrei asa scoti cu totul suportul desfacind si suruburile hex din stinga.
7. Se scot mufe senzor presiune ulei, senzor temperatura apa, senzor camshaft, se trage in sus de rigleta care contine firele lor asta iese usor fiind prinsa gen clips.
Se scoate furtun cauciuc de sub termostat cu un cleste de coliere (unul cum au instalatorii). Nu lasi colierele pe furtune ca le stranguleaza de le termina. Ca sa scoti intrarea in termostat mai intii desurubezi cele 2 suruburi care prind teava de motor dupa care 3+1 la termostat. Acum lasi sa mai picure lichid pina dai complet pompa jos. Mai ai doua furtune de cauciuc prinse tot cu coliere, la fel scapi si de ele cu ajutorul clestelui papagal.
8. Depresezi arc intinzator curea impingind in rola si il asiguri. In interiorul arcului este o platbanda de otel, pentru asta este, ori are gaura de bagi un cui/surubelnita/burghiu ori o agati in motul special prevazut. Grija ca de obicei platbanda este terminata, in acest caz ca sa stai linistit, se desface intinzatorul de jos, la sfirsitul filetului tii cu mina tensionat arcul si scoti surubul cu degetele. In asa fel nu va sari arcul, e cea mai sigura metoda.
9. Scoti fulia de le pompa, 3 suruburi. De acum pompa a ta este, ai 9 suruburi dar vezi ca nu toate au aceeasi lungime, la montare le infiletezi o spira la mina si iti dai seama sau te uiti ca in unele puncte pompa e mai groasa. Tragi de ea, eventual o bati usor ca iese. Desfaci acum partea superioara (2 suruburi) unde este senzorul de temperatura, capacul asta se curata pentru a fi montat la noua pompa. La curatare se rade cu lemn suprafata de etansare si se sterge cu diluant, se aplica silicon negru special (gasket) dupa care se string suruburile.
10. Cureti suprafata de etansare de pe capac distributie inclusiv canalul in care o sa vina garnitura, ai grija sa fie uscata eventual mai iei cu o cirpa lichidul din gauri. Acum ungi cu putin silicon negru canalul garniturii si pozitionezi garnitura, siliconul o va tine pe pozitie dar te asiguri ca sta unde vrei tu si nu pe linga canal.
11. Te apuci de pus suruburile la pompa, incepi cu cele scurte daca nu stii unde vin alea lungi, le infiletezi la mina dupa care la cheie pe fiecare cite putin. Schimbi garnitura la termostat si il montezi si pe el.
De acum totul in ordine inversa. Ai grija ca la intinzator curea capatul de jos cind stringi surubul are tendinta sa se incline si arcul va sta strimb pe scaun, il tii cu mina si stringi. Colierele pe furtune se pun in acelesi loc, vezi ca ai urme lasate.
Desfaci furtunul de sus de la throttle body.
Torni antigel portocaliu (pentru aluminiu) si apa distilata in borcan pina aproape sus pe urma in radiator si cind vezi ca incepe sa curga pe la furtun throttle sus vei pune si pe el loc.
Te asiguri ca nu au ramas suruburi, mufe neconectate etc. Conectezi bateria si dai cheie, atentie caldura sa fie deschisa. Dupa ce salta acul la aprox 75 grade de se deschide putin termostat opresti motorul. Daca nu stii cind se deschide pui mina pe furtune tur/retur radiator, unul e cald altul rece. Cind incepe sa se deshida termostatul furtunul rece incepe ca se incalzeasca.
Te uiti daca ai scurgeri pe undeva. Desfiletezi putin busonul umplere de la radiator, tii apasat pe el, ii dai drumul usoooor, presiunea din instalatie inclusiv aerul merge in vas expansiune. Mai "mulgi" de citeva ori furtunul de sus de la radiator (aerul intra in vas si la eliberare trage lichid) dupa care cu furtunul strins in mina inchizi busonul. Contact din nou si lasi motorul sa ajunga la 90 grade, o mai tii din cind in cind turata la 2500-3000 ca sa se incalzeasca mai repede si sa circule si urmele de aer din instalatie.
Tai contact si poti sa bei o bere ca meriti ! In acest timp motorul se raceste, mai mulgi pe urma la rece furtunul si daca mai are ceva aer o sa-l scoata in citeva drumuri singura.
Poate am uitat ceva...mai rectificam. Care se apuca sa faca ceva poze, eu am insuficiente dar voi pune ce am.
- deleted-1817
- *
- 5 mesaje
- din 15 Feb 2006
deleted-1817
- Mesaje scrise: 5
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Feb 2006
- Mesaj Privat
Salut,
De cateva zile am observat un lucru ciudat pe care nu stiu cum sa-l rezolv. Pana acum cand mergeam cu masina, indiferent de conditiile meteo si de cele de trafic, temperatura apei de la motor statea sub linuta de 90 grade (87-8. Cand stateam in trafic mult si afara era foarte cald, mai crestea peste 90 dar revenea imediat la normal. Acum, indiferent de conditiile de trafic si cele meteo, temperatura apei la motor e peste linuta de 90 grade (92-93).
Am cautat pe forum, dar nu am gasit nimic asemanator. Ce e ciudat, e ca atunci cand temperatura apei trece de 90 de garde si dau drumul la aer conditionat, in cateva minute (2-3 maxim) temperatura scade din nou sub 90. Aseara, cand a trecut de 90 garde, am tras pe dreapta si am deschis capota. Am tot asteptat sa porneasca ventilatorul de la radiator, dar nimic. Apoi am dat drumul la aerul conditionat si ventilatorul a pornit. Deci asta ar fi explicatia ca dupa ce pornesc aerul conditonat se raceste motorul. Ventilatorul are cumva doua trepte de viteza si e posibil ca prima treapta sa nu mai functioneze? Poate fi vreun contact oxidat? Sau senzorul de temperatura?
A avut cineva probelma asta? Ma poate ajuta cineva cu un sfat inainte de a merge cu ea la service? Intreb ca sa nu las o caruta de bani la astia si cand colo defectul sa nu fie asa de greu de rezolvat.
Multumesc anticipat pentru raspunsuri,
Dan
De cateva zile am observat un lucru ciudat pe care nu stiu cum sa-l rezolv. Pana acum cand mergeam cu masina, indiferent de conditiile meteo si de cele de trafic, temperatura apei de la motor statea sub linuta de 90 grade (87-8. Cand stateam in trafic mult si afara era foarte cald, mai crestea peste 90 dar revenea imediat la normal. Acum, indiferent de conditiile de trafic si cele meteo, temperatura apei la motor e peste linuta de 90 grade (92-93).
Am cautat pe forum, dar nu am gasit nimic asemanator. Ce e ciudat, e ca atunci cand temperatura apei trece de 90 de garde si dau drumul la aer conditionat, in cateva minute (2-3 maxim) temperatura scade din nou sub 90. Aseara, cand a trecut de 90 garde, am tras pe dreapta si am deschis capota. Am tot asteptat sa porneasca ventilatorul de la radiator, dar nimic. Apoi am dat drumul la aerul conditionat si ventilatorul a pornit. Deci asta ar fi explicatia ca dupa ce pornesc aerul conditonat se raceste motorul. Ventilatorul are cumva doua trepte de viteza si e posibil ca prima treapta sa nu mai functioneze? Poate fi vreun contact oxidat? Sau senzorul de temperatura?
A avut cineva probelma asta? Ma poate ajuta cineva cu un sfat inainte de a merge cu ea la service? Intreb ca sa nu las o caruta de bani la astia si cand colo defectul sa nu fie asa de greu de rezolvat.
Multumesc anticipat pentru raspunsuri,
Dan
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
Aer pe instalatie, termostat care nu deschide suficient, depuneri in radiator.
Verifica daca ai lichid in vas.
Aer pe instalatie : dupa ce masina a stat macar 30 minute, rotesti in sens invers acelor de ceas buson radiator cu 45 grd, dar tii apasat pe el cu podul palmei si il eliberezi usor. Acum stringi cu mina furtunul gros de sus si vezi daca bagi aer in vas expansiune, la eliberarea lui va trage lichid din vas. Atentie, instalatia este sub presiune, cind motorul e cald ai 1,4 bari, scrie si pe buson !
Pierderi mici dar repetate de antigel : pe pompa apa sub fulie este un surub cu cap torx. De obicei ala cedeaza. Nu am inteles de ce este pus. Dupa parerea altora si a mea este montat ca sa iti schimbi pompa de apa, ca au facut-o prea buna. Antigelul (chiar G12) ataca in timp fierul si aliajele lui dar nu si aluminiul. Asa ca filetul cedeaza.
Aerisirea instalatiei de racire se face pe la furtunul de la throttle body.
In Timisoara sunt 2 oameni care deja stiu mai multe despre aceste motoare, chiar daca unul are Corsa.
Verifica daca ai lichid in vas.
Aer pe instalatie : dupa ce masina a stat macar 30 minute, rotesti in sens invers acelor de ceas buson radiator cu 45 grd, dar tii apasat pe el cu podul palmei si il eliberezi usor. Acum stringi cu mina furtunul gros de sus si vezi daca bagi aer in vas expansiune, la eliberarea lui va trage lichid din vas. Atentie, instalatia este sub presiune, cind motorul e cald ai 1,4 bari, scrie si pe buson !
Pierderi mici dar repetate de antigel : pe pompa apa sub fulie este un surub cu cap torx. De obicei ala cedeaza. Nu am inteles de ce este pus. Dupa parerea altora si a mea este montat ca sa iti schimbi pompa de apa, ca au facut-o prea buna. Antigelul (chiar G12) ataca in timp fierul si aliajele lui dar nu si aluminiul. Asa ca filetul cedeaza.
Aerisirea instalatiei de racire se face pe la furtunul de la throttle body.
In Timisoara sunt 2 oameni care deja stiu mai multe despre aceste motoare, chiar daca unul are Corsa.
cre
- Mesaje scrise: 5
- Locatie: Bihor
- Masina: Agila 2003
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Aug 2007
- Mesaj Privat
- claudiuflorin
- **
- 204 mesaje
- din 11 Nov 2006
- Agila 2001 Z12XE
- Bucuresti
claudiuflorin
- Mesaje scrise: 204
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Agila 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Nov 2006
- Mesaj Privat
cre a scris:am o agila la care nu functioneaza indicatorul de temperatura a apei.
De unde stii ca nu functioneaza? nu se ridica deloc? ai incecat sa lasi motorul pornit si sa actionezi AC ca sa vezi daca se ridica si daca iti porneste ventilatorul? Mai multe despre senzor gasesti la rubrica senzori, cauta si tu in paginile 2 sau 3.
cre
- Mesaje scrise: 5
- Locatie: Bihor
- Masina: Agila 2003
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Aug 2007
- Mesaj Privat
cre
- Mesaje scrise: 5
- Locatie: Bihor
- Masina: Agila 2003
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Aug 2007
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
cre
- Mesaje scrise: 5
- Locatie: Bihor
- Masina: Agila 2003
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Aug 2007
- Mesaj Privat
Am avut alte probleme si nu am mai intrat pe net. Multumesc pentru pozitionarea senzorului . Am masurat cu ohmetrul si
am 2,6 k ohmi cu motorul rece. Daca cunoaste cineva rezistenta unui senzor bun il rog sa posteze un raspuns. Mufa arata
foarte bine nu cred ca ar genera contacte imperfecte. Daca are cineva o portiune din schema electrica care cuprinde defectiunea cred ca as putea sa incerc o depanare.
am 2,6 k ohmi cu motorul rece. Daca cunoaste cineva rezistenta unui senzor bun il rog sa posteze un raspuns. Mufa arata
foarte bine nu cred ca ar genera contacte imperfecte. Daca are cineva o portiune din schema electrica care cuprinde defectiunea cred ca as putea sa incerc o depanare.
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
cre
- Mesaje scrise: 5
- Locatie: Bihor
- Masina: Agila 2003
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Aug 2007
- Mesaj Privat
Multumesc mult . Am montat in locul senzorului o rezistenta de 400 ohmi dar acul de la temperatura nu s-a miscat din loc.
Sigur defectiunea este in alta parte, mufe ,bord. Daca are cineva schema electrica as ruga sa o trimita sau documentatie de service. Inca odata multumesc d-lui Dan . Adresa de mail a mea este crediape@yahoo.co.uk
Sigur defectiunea este in alta parte, mufe ,bord. Daca are cineva schema electrica as ruga sa o trimita sau documentatie de service. Inca odata multumesc d-lui Dan . Adresa de mail a mea este crediape@yahoo.co.uk
messier
- Mesaje scrise: 1
- Locatie: Sibiu
- Masina: Corsa 2001 Z10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Oct 2007
- Mesaj Privat
Salut!
Am o Corsa C din 2001, benzina, acelasi motor: Z10XE. Masina a fost adusa din Germania in martie anul curent, avand 87.000 km reali. Acum are 102.000 km. Nu am luat in considerare picaturile zilnice de sub masina (in partea stanga sub motor, cum stai cu fata spre masina); un prieten mi-a spus ca e antigel, fiind dulce la gust, si problema ar putea fi de la pompa de apa. Nu am fost cu ea la service si am mers toata vara (aprox. 60km/zi) doar completand cu apa de la robinet (max 0.5l/luna) in vasul de expansiune. Nu am stiut ca trebuie apa demineralizata! Printre altele, i-am schimbat acum o luna filtrele, uleiul, placutele si sabotii dar pompa tot asa a ramas. Dupa 15.10 am inceput sa inlocuiesc pierderea de lichid cu antigel albastru diluat, in vasul de expansiune. A inceput sa piarda tot mai mult lichid de racire si am ajuns sa completez 2l.
Azi dimineata, indicatorul de temperatura a depasit 90gr. dupa vreo 25km parcursi. Am desfacut busonul cu grija, stiind ca e sub presiune. Banuiesc ca nu e bine sa eliberezi acea presiune insa ciudat, temperatura a revenit si am putut continua drumul cu indicatorul la 85gr. Am lasat busonul vasului de expansiune usor desfacut, credeti ca e bine?
Multumesc!
Am o Corsa C din 2001, benzina, acelasi motor: Z10XE. Masina a fost adusa din Germania in martie anul curent, avand 87.000 km reali. Acum are 102.000 km. Nu am luat in considerare picaturile zilnice de sub masina (in partea stanga sub motor, cum stai cu fata spre masina); un prieten mi-a spus ca e antigel, fiind dulce la gust, si problema ar putea fi de la pompa de apa. Nu am fost cu ea la service si am mers toata vara (aprox. 60km/zi) doar completand cu apa de la robinet (max 0.5l/luna) in vasul de expansiune. Nu am stiut ca trebuie apa demineralizata! Printre altele, i-am schimbat acum o luna filtrele, uleiul, placutele si sabotii dar pompa tot asa a ramas. Dupa 15.10 am inceput sa inlocuiesc pierderea de lichid cu antigel albastru diluat, in vasul de expansiune. A inceput sa piarda tot mai mult lichid de racire si am ajuns sa completez 2l.
Azi dimineata, indicatorul de temperatura a depasit 90gr. dupa vreo 25km parcursi. Am desfacut busonul cu grija, stiind ca e sub presiune. Banuiesc ca nu e bine sa eliberezi acea presiune insa ciudat, temperatura a revenit si am putut continua drumul cu indicatorul la 85gr. Am lasat busonul vasului de expansiune usor desfacut, credeti ca e bine?
Multumesc!
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat