Sunt nou inregistrat pe forum pentru ca sunt propietar de Opel doar de 2-3 zile. Mi-am cumparat un Opel Vectra B din anul 1998 motor de 1.6 pe benzina (X16XEL). Masina are 131000km si la 126000km i s-a facut schimbul de distributie si ulei. Are topa sport (doar toba mare) si filtru de aer tot sport. Nu e ca tuning ci doar mofturi ale fostului propietar.
Problema este cand am venit de la Timisoara (eu stau in Severin).
La dus eram un pic nemultumit de cum trage dar am considerat ca nu sunt eu obijnuit cu ea si sunetul de la filtru de aer ma inducea in erore cu cat de turata este masina.
Prin Timisoara fratele meu (sofer mai experimentat decat mine) a mers foarte bine si frumos cu ea, fara nici o problema.
La intoarcere au aparut problemele: a inceput sa traga greu cand ma apropiam de schimbat viteza. Ca sa pot simti ca accelereaza trebuia sa o tin peste 2200-2500 de turatii si sa schimb vitezele pe la 3000. Pana in 2500 de turatii nici nu se simtea ca accelerez. Am avut dificultati mari la depasiri deoarece d`abia reuseam sa cresc viteza de la 80-90 cat aveam in spatele celor pe care ii depaseam si peste 100-110 nu am reusit deloc sa o duc. Filtru de aer se auzea foarte puternic si in conformitate cu cat apasam eu pedala de acceleratie, dar turatia motorului si viteza masini nu cresteau aproape deloc. La urcarea in panta era groaznic. Nu tragea deloc. Trebuia sa bag in treapta inferioara sa pot urca si am ajus de cateva ori in treapta a 2-a. La un moment-dat (cred ca dupa o panta) s-a aprins al 6-lea indicator (in cartea masini e trecut ca fiind "Motorelektronik" in germana) dar in alte locuri este descris ca fiind indicatorul pentru noxe. (Exhaust emission in imaginea atasata) desi la mine in masina si in carte mai are un mic fulger in mijloc. Respectivul indicator s-a stins dupa kativa km (fara sa opresc eu masina sau sa fac ceva diferit) si a mai avut 1-2 reprize in care a aparut. Nu licarea, statea aprins.
Mentionez ca am mers destul de mult cu aerul conditionat pornit (nu nonstop dar in reprize de 10-15 min pornit/oprit) si a fost primul drum lung cu masina respectiva.
Inca o mentiune as mai avea: si la dus s-au simtit aceste pierderi de putere/turatie a motorului, dar au durat mai putin si au fost mai rare. La intoarcere a fost invers: mai mult au durat problemele decat am mers linistit (desi a avut si cateva perioade bune). La dus nu mi s-a aprins nici un indicator in bord.
Imi cer scuze pentru textul prea lung dar am vrut sa fiu cat mai explicit. Multumesc pentru timpul acordat sper sa ma ajutati sa imi dau seama ce are (sincer nu sunt convins nici de indicatorul de bord ce este deoarece cartea masinii in germana se contrazice cu ce am gasit eu pe net si in poza atasata si in carti tehnice la masini mai noi). Al meu arata ca cel desenat in coltul din dreapta jos.
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
Edit: daca ma puteti ajuta cu o carte tehnica in engleza macar daca nu in romana ca am in germana si nu inteleg nimic.