kyki78
- Mesaje scrise: 22
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Agila 2001 z12xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Feb 2008
- Mesaj Privat
salut agilisti ! de curand m-am confruntat cu o problema stranie la agila mea 1.2 . martorul de bord de la alternator s-a aprins iar dupa o perioada de 2 saptamani de stat in parcare s-a stins . totul parea bine pana azi cand s-a aprins iar. as vrea si parerea voastra cu privire la ceeace tre sa schimb punte de diode ,releu sau rulmenti? multumesc
- PL500
- ****
- 1,151 mesaje
- din 19 Mai 2006
- Agila 2001 z12xe 1.2i
- CURTEA DE ARGES
PL500
- Mesaje scrise: 1,151
- Locatie: CURTEA DE ARGES
- Masina: Agila 2001 z12xe 1.2i
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Mai 2006
- Mesaj Privat
Nu exista martor al alternatorului pe bordul de la Agila.
Probabil confundati cu martorul abgas/exhaust care seamana cu un alternator.
In posturile dvs. am citit ca ati avut cod de eroare 1405 care coroborat cu
martorul aprins duce catre functionarea defectuasa a EGR-ului.
Cititi aici: https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=9280
Probabil confundati cu martorul abgas/exhaust care seamana cu un alternator.
In posturile dvs. am citit ca ati avut cod de eroare 1405 care coroborat cu
martorul aprins duce catre functionarea defectuasa a EGR-ului.
Cititi aici: https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=9280
kyki78
- Mesaje scrise: 22
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Agila 2001 z12xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Feb 2008
- Mesaj Privat
- PL500
- ****
- 1,151 mesaje
- din 19 Mai 2006
- Agila 2001 z12xe 1.2i
- CURTEA DE ARGES
PL500
- Mesaje scrise: 1,151
- Locatie: CURTEA DE ARGES
- Masina: Agila 2001 z12xe 1.2i
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Mai 2006
- Mesaj Privat
Nu cred ca este o metoda buna de a testa alternatorul prin decuplarea bateriei si
nici nu stiu daca motorul de pe Agila este capabil sa functioneze fara baterie (fie ea chiar si moarta).
Incarcarea (releul regulator) se poate verifica simplu masurand tensiunea la bornele bateriei cu
motorul pornit la diverse turatii iar defectarea alternatorului respectiv puntea redresoare duce la
functionarea greoaie a directiei (EPS-ul nu mai este alimentat corespunzator).
nici nu stiu daca motorul de pe Agila este capabil sa functioneze fara baterie (fie ea chiar si moarta).
Incarcarea (releul regulator) se poate verifica simplu masurand tensiunea la bornele bateriei cu
motorul pornit la diverse turatii iar defectarea alternatorului respectiv puntea redresoare duce la
functionarea greoaie a directiei (EPS-ul nu mai este alimentat corespunzator).
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
Martor de incarcare slaba este becul cu bateria si in caz de 'moarte' se aprinde EPS si airbag. Martorul baterie este dat de releu regulator pe papucul mic de la alternator.
NU SE DECUPLEAZA BATERIA CU MOTOR PORNIT !
Riscati sa distrugeti calculatoarele masinii tensiunea crescand foarte mult sau scazand sub limita de vreo 9V (programari aiurea calculatoare, uita chei etc.) sau pulsuri .
De obicei pica regulatorul care are si carbuni pe el, eu am dat 160lei pe el si 40lei manopera/verificare. La manopera mentionez ca m-am dus cu el la electrician, eu l-am demontat de pe masina.
Becul baterie se aprinde tarziu din pacate, la mine s-a stins tarziu, masor si gasesc 11,9V cu motor pornit, merg pe baterie 2km si m-am apucat de demontat.
NU SE DECUPLEAZA BATERIA CU MOTOR PORNIT !
Riscati sa distrugeti calculatoarele masinii tensiunea crescand foarte mult sau scazand sub limita de vreo 9V (programari aiurea calculatoare, uita chei etc.) sau pulsuri .
De obicei pica regulatorul care are si carbuni pe el, eu am dat 160lei pe el si 40lei manopera/verificare. La manopera mentionez ca m-am dus cu el la electrician, eu l-am demontat de pe masina.
Becul baterie se aprinde tarziu din pacate, la mine s-a stins tarziu, masor si gasesc 11,9V cu motor pornit, merg pe baterie 2km si m-am apucat de demontat.
kyki78
- Mesaje scrise: 22
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Agila 2001 z12xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Feb 2008
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
Pentru demontare cel mai simplu :
- decuplezi bateria + si -
- scoti filtru aer cu carcasa cu tot si furtunul cu debitmetru care merge la throttle
- prin strangere surub de pe rola intinzatoare slabesti cureaua, aici buba ca la Z12XE este putin loc si cateodata gasesti lamela din arc intinzator rupta, tubulara E (stea) nu prea intra dar merge o inelara, tragi cu forta ca arcul este foarte tare
- la alternator ai 2 suruburi cap E dupa care misti de el (are piulite cu autoreglare), ridici putin in sus si il scoti, il lasi in spate pe planetara
- scoti cele 2 piulite de la fire si ai grija sa nu pierzi saibele
- il extragi pe sus de obicei, gasesti tu o pozitie
Releu eu nu am gasit desi am ceva relatii, am mers la electrician si cu 200lei era gata in 3 ore cu tot cu proba, antrenat pe stand si consumatori niste razistente care se inroseau.
La montare ordine inversa dar grija cum strangi piulita de la papucul mic (martor incarcare) pe alternator, usoor ca altfel rupi surubul din regulator.
- decuplezi bateria + si -
- scoti filtru aer cu carcasa cu tot si furtunul cu debitmetru care merge la throttle
- prin strangere surub de pe rola intinzatoare slabesti cureaua, aici buba ca la Z12XE este putin loc si cateodata gasesti lamela din arc intinzator rupta, tubulara E (stea) nu prea intra dar merge o inelara, tragi cu forta ca arcul este foarte tare
- la alternator ai 2 suruburi cap E dupa care misti de el (are piulite cu autoreglare), ridici putin in sus si il scoti, il lasi in spate pe planetara
- scoti cele 2 piulite de la fire si ai grija sa nu pierzi saibele
- il extragi pe sus de obicei, gasesti tu o pozitie
Releu eu nu am gasit desi am ceva relatii, am mers la electrician si cu 200lei era gata in 3 ore cu tot cu proba, antrenat pe stand si consumatori niste razistente care se inroseau.
La montare ordine inversa dar grija cum strangi piulita de la papucul mic (martor incarcare) pe alternator, usoor ca altfel rupi surubul din regulator.
kyki78
- Mesaje scrise: 22
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Agila 2001 z12xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Feb 2008
- Mesaj Privat
multumesc mult pt sfaturi de demontare , am demontat alternatorul e un bosh am fost cu el la magazin de piese auto a m comandat releul dar cei de le megazin mi-au recomandat sa cumpar si puntea de diode.
nu am cumparato nu din zgarcenie ci pt ca venea la ora 5 dupa amiaza.risc putin si sper sa castig,sa scap doar cu releul
am gasit releu cu 145 ron in craiova (aici ma aflu momentan)
nu am cumparato nu din zgarcenie ci pt ca venea la ora 5 dupa amiaza.risc putin si sper sa castig,sa scap doar cu releul
am gasit releu cu 145 ron in craiova (aici ma aflu momentan)
kyki78
- Mesaje scrise: 22
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Agila 2001 z12xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Feb 2008
- Mesaj Privat
kyki78
- Mesaje scrise: 22
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Agila 2001 z12xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Feb 2008
- Mesaj Privat
- Bodea Andrei
- *
- 38 mesaje
- din 12 Oct 2008
- Agila 2001 Z12XE
- Cluj
Bodea Andrei
- Mesaje scrise: 38
- Locatie: Cluj
- Masina: Agila 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Oct 2008
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
VALI 78
- Mesaje scrise: 83
- Locatie: Ialomita
- Masina: Agila 2000 12xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Apr 2011
- Mesaj Privat
salut,domnilor am patit_o si eu astazi cand ma intorceam de la mare pe autostrada s_a aprins martorul cu bateria cand am oprit mirosea a ars dinspre alternator bineinteles ca a trebuit sa merg pe baterie pana la iesirea de pe autostrada vreo 35 km .ce credeti ca ar putea fi daca si mirosea a ars .multumesc frumos.
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
VALI 78
- Mesaje scrise: 83
- Locatie: Ialomita
- Masina: Agila 2000 12xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Apr 2011
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
VALI 78
- Mesaje scrise: 83
- Locatie: Ialomita
- Masina: Agila 2000 12xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Apr 2011
- Mesaj Privat
VALI 78
- Mesaje scrise: 83
- Locatie: Ialomita
- Masina: Agila 2000 12xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Apr 2011
- Mesaj Privat
salut,astazi am desfacut alternatorul defect si sa constat cea ce domnul CUCIUREANU a scris ca atunci cand miroase nu prea se mai repara.problema de la care a plecat defectiunea afost rulmentul din spate care sa gripat si care a inprastiat in tot alternatorul bucati din el fiind nevoit sa mai merg vreo 35/40km cu el asa sa incins si sa topit si partea din releu acolo unde vin periile colectorul facut si el praf si asa am luat altul sh cu garantie 3 luni acum voi vedea ce va mai fi.multumesc/
- 2kappa
- ***
- 988 mesaje
- din 30 Sep 2010
- Agila 2005 z 1.0 xep
- Bucuresti
2kappa
- Mesaje scrise: 988
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Agila 2005 z 1.0 xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Sep 2010
- Mesaj Privat
De cand am luat masina am avut un zumzet ca de motor electric pe carbuni. Intre timp sunetul s-a accentuat mai ales de cand a venit frigul. Mentionez ca intinzatorul este schimbat. Sa fie sunet de rulmenti de alternator? Altceva nu prea imi pare. Sunetul nu are legatura cu viteza de deplasare a masinii dar are in schimb legatura cu turatia. Se aude mai tare cand este accelerata. Prima oara am avut impresia ca sunetul vine din cutia de viteze dar acum parca se aude un pic mai sus. Am sa incerc astazi sa lamuresc problema ca este enervant sunetul.
A venit un prieten acum 5 minute si doua pareri sunt mai bune ca si una. Se pare ca si pompa de apa Hepu are un pic de joc (circa 2mm) desi a fost inlocuita acum 2 ani. A zis ca e posibil sa fie din fabricatie cu defect. Luni o sa desfacem si revin cu amanunte.
A venit un prieten acum 5 minute si doua pareri sunt mai bune ca si una. Se pare ca si pompa de apa Hepu are un pic de joc (circa 2mm) desi a fost inlocuita acum 2 ani. A zis ca e posibil sa fie din fabricatie cu defect. Luni o sa desfacem si revin cu amanunte.
- 2kappa
- ***
- 988 mesaje
- din 30 Sep 2010
- Agila 2005 z 1.0 xep
- Bucuresti
2kappa
- Mesaje scrise: 988
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Agila 2005 z 1.0 xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Sep 2010
- Mesaj Privat
Am cautat pe net si se pare ca problema este alternatorul. Maine dimineata ma duc sa fac o revizie generala la el. Nu am mai inregistrat si eu dar se aude exact asa http://www.youtube.com/watch?v=tPkxAm_hf9k sau asa dar pe o scara mai mica http://www.youtube.com/watch?v=oPbRQDEwAVs